رفتن به مطلب

نکات برجسته زندگی نامه 60 دقیقه ای استیو جابز ( ویژه )


LEE
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

با درود:

نکات برجسته زندگی نامه 60 دقیقه ای استیو جابز ویژه

ل

ا

hnuvuf01nzv6tfr8nnds.jpg

Steve Jobs Biography

امروز مصاحبه 60 دقیقه ای استو جابز با Walter Isaacson از طریق CBS News منتشر شد. Isaacson نگارش زندگی نامه استیو جابز (موسس و مدیرعامل سابق اپل) را طی درخواست جابز از 7 سال پیش آغاز کرده است. در ادامه نکات برجسته و جالب زندگی استیو جابز را جمع آوری کرده ایم.

نکات برجسته زندگی نامه استیو جابز

استیو جابز حدود 7 سال پیش از Isaacson دعوت کرد تا زندگی نامه او را بنویسد. در آن زمان Isaacson تصور می کرد که تقاضای استیو، زود و مقرورانه است چون استیو جابز در آن زمان جوان بود. اما Isaacson نمی دانست که جابز فاصله کمی تا جراحی تومور سرطانی لوزالمعده داشت.

Isaacson، استیو جابز را زودرنج و شکننده توصیف می کند. "استیو جابز در برخی اوقات با مردم بسیار تند و زننده برخورد می کرد. اگر طرف مقابلش پیش خدمت رستوران ویا شخصی که کل شبانه روز را مشغول کد نویسی بود تفاوتی نمی کرد و اگر از او می پرسیدی که چرا اینطور برخورد می کنی؟ چرا مهربان تر عمل نمی کنی؟ پاسخ می داد "من واقعا دوست دارم با مردمی باشم که خواستار کمال هستند."

Isaacson بسیاری از صفت های شخصی استیو جابز را بیان کرده و به برخی از لحظه های کلیدی زمان کودکی او اشاره کرده است. او یک داستان از درگیر بودن جابز در ساخت حصار به همراه پدر خوانده اش Paul روایت کرده است: "Paul گفت: تو باید پشت حصار را طوری درست کنی که هیچ کسی نتواند تفاوت آن را با جلوی حصار تشخیص دهد. حتی اگر هیچ کسی پشت حصار را نبیند، خود تو می دانی و این نشان می دهد که یک چیز کامل را ساخته ای"

استیو جابز تحت تاثیر فرهنگ ناحیه خلیج سان فرانسیسکو و عاشق گوش دادن به موزیک های Dylan بود اما از موسیقی الکترونیکی نیز خوشش می آمد. Isaacson گفته است: "زمانی که استیو جابز در شرکت آتاری، تولید کننده بازی کار می کرد، مدیران شرکت مجبور شدند استیو جابز را به شیفت شب منتقل کنند چون او پابرهنه راه می رفته و هرگز حمام نمی کرد و کارمندان حاضر به کارکردن با او نبودند."

استیو جابز یک مرخصی 7 ماه از آتاری گرفت و به هند سفر کرد. او در هند با ذن بودایی برخورد کرد و در انجا متوجه طراحی صحنه شد. او زمانی که از سفر بازگشت دریافت که سادگی نهایت پیچیدگی است.

زمانی که جابز از سفر بازگشت سعی کرد با کمک Steve Wozniak در گاراژ خانه پدر و مادرش یک کامپیوتر برای افرادی که به دنبال سرگرمی بودند تولید کند. آنها با 1,300 دلار شروع کردند. در زمانی که جابز 25 سال سن داشت اپل حدود 50 میلیون دلار ثروت داشت. استیو جابز در نوار ضبط شده به Isaacson گفت: "من می دانستم که پس از این دیگر لازم نیست نگران پول باشم."

استیو جابز ذاتا هیچ وقت به محدودیت اختیارات خود اعتنا نمی کرد و همیشه احساس می کرد که قوانین عادی در مورد او حاکم نیستند. یک نمونه آشکار از این موضوع مربوط به زمانی که او صاحب یک مرسدس بنز کوپه اسپورت شد برمی گردد او حاضر به قرار دادن ورقه گواهینامه برروی ماشین نشد.

Isaacson می گوید: خانه استیو جابز در Palo Alto کاملا عادی است. خانه او در یک محله معمولی و در مقابل یک پیاده رو عادی واقع شده است. بدون پارکینگ پیچ در پیچ بزرگ، بدون هیچ نرده امنیتی. استیو جابز گفته که نمی خواهم مانند بسیاری که پول دار می شوند به شیوه اسراف کاران زندگی کنم.

استیو جابز پدر واقعی خود را که یک رستوران راه اندازی کرده بود، ملاقات کرد. اما جابز هیچ وقت خود را به پدرش معرفی نکرد. او گفت: "من به خاطر می آورم که یک یا دو بار پدرم را در رستورانش ملاقات کردم و مطمئن بودم که او پدرم است. من با او دست دادم اما خودم را معرفی نکردم."

استیو جابز بصورت تصادفی و زمانی که برای چک کردن سنگ کلیه اقدام کرده بود در سال 2004 متوجه سرطان خود شد. اسکن انجام شده سرطان لوزالمعده را نشان داد. استیو جابز 9 ماه عمل جراحی که برای خارج کردن تومور قرار بود انجام شود را عقب انداخت و در عوض روش های مختلف طبیعی را امتحان کرد. زمانی که او اقدام به جراحی کرد سرطان به بافت های کناری لوزالمعده نیز پراکنده شده بود.

Isaacson باور دارد که استیو جابز از تاخیر در عمل جراحی پشیمان بود.

استیو جابز در سال 2008 و زمانی که به همه می گفت درمان شده است نیز به صورت مخفیانه معالجات خود را ادامه می داد. در این سال سرطان به کبد او کشیده شد.

در دو سال و نیم گذشته، استیو جابز تمایلی به سفر و یا بیرون رفتن از خانه نداشت. و در عوض تمام تمرکز خود را برروی محصولاتی که دوست داشت اپل تولید کند قرار داده بود. مخصوصا آیفون و آیپد. Isaacson می گوید: من فکر می کنم استیو جابز تمایل داشت تا تلویزیون را نیز فتح کند. او عاشق تولید تلویزیون با امکان "استفاده راحت" بود. اما او شروع به صرف وقت بیشتربرای خانواده اش نیز شد. او درد شدیدی داشت و معمولا در مورد درد با من صحبت می کرد.

استیو جابز گاها مسائله مرگ را در ملاقات های آخرش مطرح می کرد. جابز در مصاحبه ضبط شده اش گفته: "من زندگی ام را مانند یک کمان می بینم که به پایان خواهد رسید و در مقایسه با آن هیچ چیزی اهمیت ندارد. شما تنها به دنیا می آیید و تنها از دنیا می روید و آیا چیز دیگری اهمیت دارد؟ منظور من این است که دقیقا پس از مرگ استیو چه چیزی را از دست خواهید داد؟ می دانید؟ هیچ چیز"

استیو جابز همچنین گفته است که ایمان بیشتری به خدا پیدا کرده است. "شاید دلیل آن این است که من دوست دارم باور کنم که پس از مرگ زندگی دیگری نیز وجود دارد و پس از مرگ همه چیز ناپدید نخواهد شد. خرد و حکمتی که انباشته کرده ای از بین نخواهد رفت. من فکر می کنم مرگ مانند یک کلید خاموش و روشن کردن است. به همین دلیل است که من دوست ندارم کلید خاموش و روشن کردن را برروی ابزارهای تولید اپل قرار دهم."

منبع : zoomit

نویسنده : نرگس عطائی

با تشکر...

_________________________________

CPU => Intel Corei7 980X

MB => GIGABYTE X58A-UD7 Rev: 1.0

RAM => CORSAIR Dominator GT + FAN 6GB (3 X 2GB) 2000 MHz CL 8-8-8-24

VGA => 2x GIGABYTE GTX 460OC 1GB SLI Rev: 1.0

SSD => OCZ Vertex 3 120GB SATA III 6GB/s

SSD => A-DATA S596 128GB - Buffer 128MB ( Internal-External )( SATA 2 & USB 2

ODD => SONY BLU-RAY COMBO BC-5100S

CASE => GREEN Infinity

Power=> GREEN 885 Watt

FAN => 1x ENERMAX EVEREST

Monitor => LG L1980Q Ultra Slim * Pivot

ویرایش شده توسط LEE
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با درود:

مرگ الهام بخش جابز شده بود

به گفته نویسنده بیوگرافی استیو جابز، زمانی که پزشکان بیماری سرطان او را در سال 2004 تشخیص دادند، حدود 9 ماه طول کشید تا تسلیم دستور پزشکان مبنی بر انجام عمل جراحی شد.

83665_634550669600780755_m.jpg

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، جابز در طول این مدت سعی می‌کرد به کمک یک رژیم غذایی بیماری خود را درمان کند. هنگامی که پزشکان از او پرسیدند چرا با انجام عمل جراحی موافقت نمی‌کند، جابز پاسخ داد نمی‌خواهم بدنم توسط پزشکان باز شود.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، «والتر ایساکسون» که زندگی‌نامه جابز را به قلم خود نگاشته در برنامه تلویزیونی شبکه بی‌بی‌سی عنوان کرد در یکی از مصاحبه‌هایش با جابز او اعتراف کرده بود بیماری او و اطلاع از این‌که به زودی جان خود را از دست می‌دهد تاثیر زیادی روی او گذاشته و این تفکر منجر به طراحی پروژه‌های پیچیده‌ای شده است.

«ایساکسون» که از مدیران پیشین شبکه سی‌ان‌ان بوده مصاحبه‌های طولانی خود را به صورت زندگی‌نامه‌ای از استیو جابز نگاشته که کتاب آن در 656 صفحه به چاپ رسیده و 35 دلار قیمت آن است.

منبع : خبرگزاری برنا

با تشکر...

_______________________________

CPU => Intel Corei7 980X

MB => GIGABYTE X58A-UD7 Rev: 1.0

RAM => CORSAIR Dominator GT + FAN 6GB (3 X 2GB) 2000 MHz CL 8-8-8-24

VGA => 2x GIGABYTE GTX 460OC 1GB SLI Rev: 1.0

SSD => OCZ Vertex 3 120GB SATA III 6GB/s

SSD => A-DATA S596 128GB - Buffer 128MB ( Internal-External )( SATA 2 & USB 2

ODD => SONY BLU-RAY COMBO BC-5100S

CASE => GREEN Infinity

Power=> GREEN 885 Watt

FAN => 1x ENERMAX EVEREST

Monitor => LG L1980Q Ultra Slim * Pivot

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با درود:

انتشار کتاب زندگینامه استیو جابز و نکات جذاب

194361_110.jpg

نارنجی: روز گذشته سرانجام کتاب زندگینامه استیو جابز منتشر شد. می دانید که استیو جابز در طول زندگی اش علاقه ای به عمومی کردن زندگی شخصی اش نداشته و به همین خاطر این کتاب پر از اطلاعاتی است که تا به حال در مورد او، شخصیت و زندگی اش در دسترس نبوده است. با خواندن این کتاب می توانید با ابعاد مثبت و منفی متفاوت و جالبی از استیو جابز آشنا شوید.

در عین حال در این مطلب می توانید برخی از حرف های عجیب و نظرات متفاوت استیو جابز را که در کتابش بیان کرده را بخوانید و با خودتان بگویید "واقعا که!" هرچند اینها فقط بخش کوچکی از یک کتاب ۱۰۰۰ صفحه ای است.

جنگ استیو جابز با اندروید: استیو جابز از اینکه اندروید برخی امکانات سیستم عامل آی او اس را کپی کرده است بسیار ناراحت بوده است. در کتاب او می گوید: من تا آخرین نفس و تا آخرین پنی از تمام ۴۰ میلیارد پول اپل را صرف می کنم تا صحت و اشتباه بودن این موضوع را مشخص کنم. من قصد دارم تا اندروید را نابود کنم به خاطر اینکه یک محصول دزدی است. من می خواهم به یک جنگ اتمی با آن بروم.

استیو جابز به اریک اشمیت مدیرعامل (سابق) گوگل گفته بود من پول شما را نمی خواهم. اگر ۵ میلیارد دلار به من پیشنهاد بدهید آن را نمی خواهم. من پول زیادی دارم. من فقط می خواهم که شما استفاده از ایده های ما را روی اندروید متوقف کنید.

تاخیر در جراحی: استیو جابز در ابتدا با عمل جراحی برای درمان سرطان اش موافقت نکرده است. و بعد از ۹ ماه حاظر به این کار شده است. زمانی که احتمالا دیگر برای این کار دیر شده بوده و ممکن است این یکی از دلایلی اصلی درگذشت او بوده باشد. همسر استیو جابز در کتاب می گوید او این آمادگی را نداشته که بدنش را باز بکنند. این کار سختی است که کسی را مجبور بکنید چنین کاری را انجام بدهد.

بیل گیتس: استیو جابز در مورد بیل گیتس گفته او فردی فاقد تخیل است و هیچ وقت چیزی را ابداع نکرده. من فکر می کنم به همین خاطر است که او هم اکنون در کارهای بشردوستانه نسبت به تکنولوژی راحت تر است. او فقط بدون خجالت از ایده های دیگران استفاده کرده است.

باراک اوباما: در ملاقات استیو جابز با اوباما در سال ۲۰۱۰ به او گفته است که شما فقط برای یک دوره ریئس جمهور می شوی!

تضمین موفقیت آینده اپل: با اطلاع از مرگ، استیو جابز قصد داشته که اپل را به گونه ای بسازد که بعد از رفتن اش هم قدرتمند باقی بماند. در کتاب می بینید که شرکت اچ پی و بنیانگذاران آن یکی از الگوهای استیو جابز بوده اند. استیو جابز می گوید: هاولت و پکارد یک شرکت عالی ساختند و آنها فکر کردند که آن را در دستان خوبی باقی گذاشتند. اما حالا این شرکت تجزیه و نابود شده است. من امیدوارم که میراث قدرتمند تری باقی بگذارم که چنین چیزی هیچ وقت در اپل رخ ندهد.

اعتقاد نداشتن به امادگی اپل برای اپلیکیشن های موبایل: وقتی که آرت لوینسون به استیو جابز اصرار میکرده که اپلیکیشن های موبایل یک گام بزرگ بعدی محسوب می شود استیو جابز موضوع را جدی نمی گرفته و احساس می کرده اپل هنوز آمادگی این کار را ندارد. اما سرانجام راضی شده تا این کار را انجام بدهند.

در انتظار مرگ زودرس: استیو جابز همیشه اعتقاد داشته که عمر کوتاهی خواهد داشت و در جوانی خواهد مرد. بنابراین زمان کوتاهی برای رسیدن به اهدافش دارد. او می گوید هیچ یک از ما نمی دانیم که چقدر اینجا هستیم. اما من همیشه این احساس را داشتم که باید تا وقتی جوان هستم کارهای زیادی انجام بدهم.

منبع : asriran

با تشکر...

_____________________________

CPU => Intel Corei7 980X

MB => GIGABYTE X58A-UD7 Rev: 1.0

RAM => CORSAIR Dominator GT + FAN 6GB (3 X 2GB) 2000 MHz CL 8-8-8-24

VGA => 2x GIGABYTE GTX 460OC 1GB SLI Rev: 1.0

SSD => OCZ Vertex 3 120GB SATA III 6GB/s

SSD => A-DATA S596 128GB - Buffer 128MB ( Internal-External )( SATA 2 & USB 2

ODD => SONY BLU-RAY COMBO BC-5100S

CASE => GREEN Infinity

Power=> GREEN 885 Watt

FAN => 1x ENERMAX EVEREST

Monitor => LG L1980Q Ultra Slim * Pivot

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...