رفتن به مطلب

فعال سازی قابلیت DXR در عنوان جدیدBattlefield V ، افت عملکرد قابل توجهی را برای کارتهای RTX-20 درپی دارد!


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

5a014f0ba43a680e8a1cb7d29b96e325.jpg

 

با گذشت زمان و به آرامی ، استودیوی DICE سازنده عنوان جدید Battlefield V ، اولین پچ این بازی جهت فعال سازی قابلیت DirectX Ray-tracing را در اختیار دارندگان سری کارتهای NVIDIA RTX قرار داد.این قابلیت تنها بر روی سه کارت GeForce RTX 2070 ، RTX 2080 و RTX 2080 Ti قابل دست یابی است.بر اساس تست های انجام شده این بازی بر روی پرچمدار این خانواده یعنی RTX 2080 Ti که با درایور نسخه GeForce 416.94 WHQL و ویندوز 10 بیلد 1809 انجام شد، هنگام فعال سازی  قابلیت RTX در حالت تنظیمات ultra ، میزان نرخ فریم به طرز شوکه کننده ای و به میزان 50 درصد در دقت تصویر 1080 پیکسل کاهش پیدا میکند.

 

d2190b0cc4b8147540285d39fafe2d0e.jpg

 

این موضوع به طرز شگفت آوری نگران کننده است ، زیرا حتی کارت قدرتمندی به مانند RTX 2080 Ti در بالاترین سطح جزئیات ، قادر به پردازش بازی در نرخ 120 هرتز و دقت تصویر 1080 پیکسل نیست.خوشبختانه جای امیدواری دارد که سازنده بازی یعنی DICE چهار حالت مختلف از تنظیمات RTX را در اختیار شما می گذارد.شما میتوانید از بین 4 گزینه off، low، medium، high  و ultra یکی را انتخاب کنید و سطح درجه کیفیت DXR ray-traced را تغییر دهید.این آزمایش بر روی 27 نقطه کلیدی از این قابلیت در هریک از کارتهای سری RTX-20 در هر یک از سطوح انتخابی RTX تست شده است.هنگام اجرای این تست سیستم با بی ثباتی مواجه شده و گاها صفحه نمایش به رنگ سیاه و یا سفید و با کرش و حتی رسیدن سرعت فن به 100 درصد مواجه میشد.

 

22acbfe8b715dbc50b71f3b4fdab4157.jpg

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اون طوری که از عکس های تست بازی مشخص هست گویا این قابلیت کیفیت خاصی رو به بازی اضافه نمیکنه و فقط ضربه قابل توجهی به میزان فریم ریت بازی میزنه

47604d49fd192078f6ebbc746e5f9b9d.jpg

 

با توجه به عکس ها چیز خاصی توی کیفیت بازی مشاهده نمیشه

e2a83a1d696103d981dea8a0363302e9.jpg

 

https://www.guru3d.com/news-story/battlefield-v-raytracing-features-are-now-enabled.html

https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/Battlefield_V_RTX_DXR_Raytracing/

لینک به دیدگاه
Share on other sites

dxr فقط تو صحنه های خاص کاربرد داره که اتفاقا کم پیش میاد

این حجم از افت فریم عجیبه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

هنوز اول راهه و برای نظر دادن زوده ولی این اوضاع اصلا جالب نیست !

بدون RT کارتهای سری 2000 انویدیا توان رقابت با سری 1000 رو ندارن ( با توجه به زمان عرضه و قیمت و مشکلات خرابی زود هنگام و ... ) و با این ویژگی هم رزولیشن بالاتر از فول اچ دی عملا یه رویاست !!!

نکته بد ماجرا اینه که این تست توسط بازی بتل انجام شده و استودیوی DICE یکی از بهترین ها در بهینه سازی بازی هستش و در اکثر موارد بازی های بهینه ای لانچ می کنه . واقعا نمی دونم بازی مترو و ... چه وضعیتی خواهند داشت !!!

این که بین حالت های متوسط تا نهایی هم عملا تفاوت فریم وجود نداره هم یه نکته منفیه دیگس . هرچند خیلی مضحکه که قویترین کارت گیمینگ رو که بازی ها رو در حالت معمول روی 4K به خوبی اجرا می کنه برای یک گزینه خاص روی رزولیشن فول اچ دی استفاده کنی و آخرشم اون گزینه خاص رو نبری تا انتها و به مقدار کم یا متوسط راضی بشی !!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

آقای انویدیا ایرانیا دیگه جیباشون پول نداره که برای این قابلیت ها هزینه کنن!?

گذشته از شوخی من از زمانی که قیمت ها به صورت نمایی افزایش پیدا کرده و تقریبا برای همه خرید کارتهای جدید ناممکن هست (غیر از اون 4 درصدی ها که اون بنده خدا میگفت) و به طور کلی محصولات وابسته به فناوری تقریبا هیچ  فناوری جدیدی برای مهیج نیست. اینا که دیگه ترکمون به حساب میاد با این اوضاع! 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اصلا دیگه شورش رو در اوردن، تا اون چند سال پیش وقتی خبری از بازی جدید میشد کلی خصوصیات و قابلیت های جدید بهش اضافه میشد(به غیر جلوه های گرافیکی) که آدم با دیدنش شک میکرد این بازیه، مثلا بازی های راک استار. 

حالا الان چی؟ انکاس در حد ترکیدن و دیدن انفجار هواپیما توی شیشه های ساختمان ته خیابان چه به درد میخوره آخه.?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این قابلیت به درد مولتی بازی کردن نمیخوره. چیزی ک تو مولتی ملاکه فریم ریت زیاد در کنار پینگ مناسبه. این قابلیت ها بدرد همون سینگل پلیر و استوری مود میخوره.

این فناوری ب نوبه خودش خیلی خوبه منتهی زود بود برای معرفی همچین تکنولوژی وقتی هنوز خیلی ناپختگی ها براش هست. DX12 اش هنوز جا نیوفتاده بعد 4-5 سال حالا از DXR چ انتظاری دارین

هرچند کسی که 2080ti میخره قطعا مانیتور fhd نداره ولا اینکه یه cpu داشته باشه بالای 10 هسته ک باتلنک رو رد کنه فقط... بعد کسی هم که 2080ti میخره قطعا برای 4k gaming و حدالمقدور 2k میخخواد استفاده کنه.

نه اینکه بیاد روی مانیتور 4k رزولوشن 1080p ست کنه ک کیفیت بلوری تحویل بگیره ... ری تریسینگ پیشکش

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

انویدیا هنوز تو ساپورت دایرکتس 12 خودش رو جا ننداخته بود درست یهو اومد این قابلیتم اضافه کرد دیگه قوز بالا قوز شده... ?

والا 20 تومن بدی اخرشم هیچی به هیچی

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 دقیقه قبل، Nima2007 گفته است :

درود

انویدیا هنوز تو ساپورت دایرکتس 12 خودش رو جا ننداخته بود درست یهو اومد این قابلیتم اضافه کرد دیگه قوز بالا قوز شده... 1f605.png

والا 20 تومن بدی اخرشم هیچی به هیچی

 

دقیقا همون اتفاقی برای سری 900 انویدیا افتاد . 
DX 12 رو روشون پیاده سازی کرد که همون اوایل خیلی مشکلات زیادی تو بازی ها ایجاد میکرد
??????? به قولی ایشون کلا این فناوری به درد سینگل پلیر بدرد میخوره تا انلاین

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نهههه انویدیا از تو انتزاااارت نداشتم?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یه مقدار صبر نیاز داره !!!!

کارتهای سری 2000 انویدیا رو باید به چشم آغاز کار دید .

درسته فریم افت شدید داره و کارت گرونی مثل 2080Ti رو از  4K به رزولیشن فول اچ دی پرت می کنه اما اگر به این کار به عنوان یه سرمایه گذاری بلند مدت نگاه کنیم همه چیز درست میشه . انویدیا قرار یکی دوسال دیگه هم کارت جدید بده بیرون اون وقت میتونه فناوری RT رو به یه سطح جدید برسونه و اگر ای ام دی براش آماده نباشه دیگه نمیشه حتی این دو شرکت رو باهم مقایسه کرد .

خود ای ام دی هم کلی هزینه کرد تا مموری HBM رو توی کارتهای گیمینگش مورد استفاده قرار بده در حالی که انویدیا همون اول گفت این مموری برای گیمینگ فعلی زیادی پیچیدس و ارزش کار کردن نداره . حالا با وجود ضررهایی که ای ام دی به خاطر HBM و HBM2 در سری فیوری و وگا داد یه تجربه ارزشمند از بکارگیری این مموری ها در گیمینگ داره که میتونه در سری بعدی کارتهای ای ام دی مثل وگا 20 و ناوی به کارش بیاد . این طور که از کلیت ماجرا برمیاد انویدیا هم با سرمایه گذاری روی RT عملا کارتهای سری 2000 رو قربانی کرده . اما این قربانی میتونه جاده صاف کن سری 3000 و نسل های بعدی کارتهای انویدیا بشه .

حداقل انویدیا یه ویژگی جدید رو به PC گیمینگ هدیه داده . بسیار بعید میدونم که این ویژگی در کنسول ها به کار گرفته بشه ( با توجه به این که طبق اخباری که منتشر شده عرضه کنسول های جدید نزدیک شده و ای ام دی قرار با فناوری ناوی و رایزن چیپست این کنسول ها رو بسازه و هر دو این فناوری ها کاملا آماده شده و بعیده که RT اصلا به کنسول ها بیاد ) چند سال دیگه وقتی داریم کنسول رو در برابر PC قرار میدیم فناوری RT میتونه یه برگ برنده بزرگ باشه . زمانی که کارتهای میانرده سری  4000 انویدیا با قیمتی در حد 200 تا 300 دلار میتونن این فناوری رو در رزولیشن فول اچ دی به خوبی ساپورت کنن و بالارده ها ( مثلا 4080 ) میتونن این فناوری رو توی 4K به کار بگیرن و پرچمدارهایی مثل 4080Ti یا تایتان اون زمان حرفهای زیادی برای گفتن دارن .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 20 دقیقه قبل، big VULTURE گفته است :

یه مقدار صبر نیاز داره !!!!

کارتهای سری 2000 انویدیا رو باید به چشم آغاز کار دید .

درسته فریم افت شدید داره و کارت گرونی مثل 2080Ti رو از  4K به رزولیشن فول اچ دی پرت می کنه اما اگر به این کار به عنوان یه سرمایه گذاری بلند مدت نگاه کنیم همه چیز درست میشه . انویدیا قرار یکی دوسال دیگه هم کارت جدید بده بیرون اون وقت میتونه فناوری RT رو به یه سطح جدید برسونه و اگر ای ام دی براش آماده نباشه دیگه نمیشه حتی این دو شرکت رو باهم مقایسه کرد .

خود ای ام دی هم کلی هزینه کرد تا مموری HBM رو توی کارتهای گیمینگش مورد استفاده قرار بده در حالی که انویدیا همون اول گفت این مموری برای گیمینگ فعلی زیادی پیچیدس و ارزش کار کردن نداره . حالا با وجود ضررهایی که ای ام دی به خاطر HBM و HBM2 در سری فیوری و وگا داد یه تجربه ارزشمند از بکارگیری این مموری ها در گیمینگ داره که میتونه در سری بعدی کارتهای ای ام دی مثل وگا 20 و ناوی به کارش بیاد . این طور که از کلیت ماجرا برمیاد انویدیا هم با سرمایه گذاری روی RT عملا کارتهای سری 2000 رو قربانی کرده . اما این قربانی میتونه جاده صاف کن سری 3000 و نسل های بعدی کارتهای انویدیا بشه .

حداقل انویدیا یه ویژگی جدید رو به PC گیمینگ هدیه داده . بسیار بعید میدونم که این ویژگی در کنسول ها به کار گرفته بشه ( با توجه به این که طبق اخباری که منتشر شده عرضه کنسول های جدید نزدیک شده و ای ام دی قرار با فناوری ناوی و رایزن چیپست این کنسول ها رو بسازه و هر دو این فناوری ها کاملا آماده شده و بعیده که RT اصلا به کنسول ها بیاد ) چند سال دیگه وقتی داریم کنسول رو در برابر PC قرار میدیم فناوری RT میتونه یه برگ برنده بزرگ باشه . زمانی که کارتهای میانرده سری  4000 انویدیا با قیمتی در حد 200 تا 300 دلار میتونن این فناوری رو در رزولیشن فول اچ دی به خوبی ساپورت کنن و بالارده ها ( مثلا 4080 ) میتونن این فناوری رو توی 4K به کار بگیرن و پرچمدارهایی مثل 4080Ti یا تایتان اون زمان حرفهای زیادی برای گفتن دارن .

بررسی جالبی بود ممنون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

چیز کمی هم نیست این تکنولوژی اتفاقا خیلی طبیعی میکنه محیطو که از گذشته هم من فکر میکردم چرا انعکاس واقعی رو شیشه و چیزای براق نیست و همش تصاویر پیش تعیین شدن که انودیا این مشکلم حل کردده.

battlefieldV.jpg

PdFmShm.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ایول به انویدیا

عشق کردم با این قابلیتش(البته هیچ وقت تجربه اش نمیکنم...) 

راستش دیگه دارن بازی هارو خیلی طبیعی  میسازن

آدم توشون احساس غریبی میکنه?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 دقیقه قبل، ?️??? گفته است :

fyae43e5tby11.jpg?width=960&crop=smart&a

افش قشنگتره که!!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 16 ساعت قبل، hd5870 گفته است :

 

5a014f0ba43a680e8a1cb7d29b96e325.jpg

 

با گذشت زمان و به آرامی ، استودیوی DICE سازنده عنوان جدید Battlefield V ، اولین پچ این بازی جهت فعال سازی قابلیت DirectX Ray-tracing را در اختیار دارندگان سری کارتهای NVIDIA RTX قرار داد.این قابلیت تنها بر روی سه کارت GeForce RTX 2070 ، RTX 2080 و RTX 2080 Ti قابل دست یابی است.بر اساس تست های انجام شده این بازی بر روی پرچمدار این خانواده یعنی RTX 2080 Ti که با درایور نسخه GeForce 416.94 WHQL و ویندوز 10 بیلد 1809 انجام شد، هنگام فعال سازی  قابلیت RTX در حالت تنظیمات ultra ، میزان نرخ فریم به طرز شوکه کننده ای و به میزان 50 درصد در دقت تصویر 1080 پیکسل کاهش پیدا میکند.

 

d2190b0cc4b8147540285d39fafe2d0e.jpg

 

این موضوع به طرز شگفت آوری نگران کننده است ، زیرا حتی کارت قدرتمندی به مانند RTX 2080 Ti در بالاترین سطح جزئیات ، قادر به پردازش بازی در نرخ 120 هرتز و دقت تصویر 1080 پیکسل نیست.خوشبختانه جای امیدواری دارد که سازنده بازی یعنی DICE چهار حالت مختلف از تنظیمات RTX را در اختیار شما می گذارد.شما میتوانید از بین 4 گزینه off، low، medium، high  و ultra یکی را انتخاب کنید و سطح درجه کیفیت DXR ray-traced را تغییر دهید.این آزمایش بر روی 27 نقطه کلیدی از این قابلیت در هریک از کارتهای سری RTX-20 در هر یک از سطوح انتخابی RTX تست شده است.هنگام اجرای این تست سیستم با بی ثباتی مواجه شده و گاها صفحه نمایش به رنگ سیاه و یا سفید و با کرش و حتی رسیدن سرعت فن به 100 درصد مواجه میشد.

 

22acbfe8b715dbc50b71f3b4fdab4157.jpg

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

درود

 

بارها گفتم و الان میگم Ray Tracing هنوز زود بودش که NVIDIA برای این نسل استفاده کنه،  تو جلسه ای که NVIDIA با توسعه دهندگان مطرح داشته از جمله مهمترین آن Microsoft هستش این طوری بگم اگر این شرکت نباشه NVIDIA هیچی نیستش یعنی واقعا هیچی نیستش ،  داشته و برگزار شده داشتند بروی مشکلات مربوط به DX12 و زیر مجموعه ای از توابع DXR که جزئی از DX12 هستش دارند کار می کنند .  این معماری  Nvidia باید حداقل در دو نسل آینده عرضه می شود چون هنوز کد ها یا  چهار مرحله API مربوط به Ray Tracing که توسط Microsoft نوشته شده و در اختیار Nvidia قرار گرفته اماده نیستش و به اون پختگی نرسیده است .

NVIDIA و Micrsoft اومدن یک پردازش جدیدی  ابداع کردند که شما هنوز " نمی دونید  و نخواهید فهمید" ادغام کردن داده ها درون یک Package که باعث میشه  داده ها سریعتر انجام شود ولی الان nVIDIA می خواد با استفاده از این قابلیت داده های Ray درون یک Package تجمیع شده قرار بده به خاطر همین هستش که وقتی شما Ray  فعال می کنید افت شدید پیدا می کنید.

به خاطر همین هستش که میگم و بارها گفتم هنوز زوده نظر بدین  NVIDIA و مهم تر از اون  Microsoft دارند روی جدا سازی دادها  RAY از سایر داده های پردزاشی درون همون Package کار می کنند. که باعث افزایش سرعت بشه و کاهش فریم به صورت چشم گیری برطرف کنه.

 

بازم یک سری از Fan نماها NVIDIA میان نظراتی میدن که فکر می کنند خیلی بارشون هستش و  به یک نفر میگن استاد . 

ویرایش شده توسط TERRORIST
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 1 ساعت قبل، TERRORIST گفته است :

درود

 

بارها گفتم و الان میگم Ray Tracing هنوز زود بودش که NVIDIA برای این نسل استفاده کنه،  تو جلسه ای که NVIDIA با توسعه دهندگان مطرح داشته از جمله مهمترین آن Microsoft هستش این طوری بگم اگر این شرکت نباشه NVIDIA هیچی نیستش یعنی واقعا هیچی نیستش ،  داشته و برگزار شده داشتند بروی مشکلات مربوط به DX12 و زیر مجموعه ای از توابع DXR که جزئی از DX12 هستش دارند کار می کنند .  این معماری  Nvidia باید حداقل در دو نسل آینده عرضه می شود چون هنوز کد ها یا  چهار مرحله API مربوط به Ray Tracing که توسط Microsoft نوشته شده و در اختیار Nvidia قرار گرفته اماده نیستش و به اون پختگی نرسیده است .

NVIDIA و Micrsoft اومدن یک پردازش جدیدی  ابداع کردند که شما هنوز نمی دونم و نخواهید فهمید ادغام کردن داده ها درون یک Package که باعث میشه  داده ها سریعتر انجام شود ولی الان nVIDIA می خواد با استفاده از این قابلیت داده های Ray درون یک Package تجمیع شده قرار بده به خاطر همین هستش که وقتی شما Ray  فعال می کنید افت شدید پیدا می کنید.

به خاطر همین هستش که میگم و بارها گفتم هنوز زوده نظر بدین  NVIDIA و مهم تر از اون  Microsoft دارند روی جدا سازی دادها  RAY از سایر داده های پردزاشی درون همون Package کار می کنند. که باعث افزایش سرعت و کاهش فریم بشه.

 

بازم یک سری از Fan نماها NVIDIA میان نظراتی میدن که فکر می کنند خیلی بارشون هستش و  به یک نفر میگن استاد . 

درود بهزاد جان

پس AMD لعنت ا... علیه یه چیزی میدونست که گفته هنوز کارتهای گرافیکی فعلی برای این قابلیت مناسب نیستن و باید طوری باشه که از کارتهای سطح پاین تا بالا رو پوشش بده ... حالا منظور عمو وانگ رو فهمیدم چی بوده ?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 11 دقیقه قبل، hd5870 گفته است :

درود بهزاد جان

قبلا ای ام دی بی گدار به آب می زد و گاها هم هزینش رو می داد . الان انویدیا بی گدار به آب زده !

این مورد در کنار مشکلات مموری GDDR6 همزمان برای انویدیا اتفاق افتاده !!! خدا بخیر کنه !!!

ویرایش شده توسط big VULTURE
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان اگه amd نبود همین انویدیا هر نسل فقط 4تا کودا کور زیاد میکرد به اسم معماری جدید مینداخت بهتون با قیمت هزار دلاری

برید سوابق 2شرکت رو بخونید این 2شرکت مکمل برای گیمر ها هست اگه یکیشون نباشه گیمر بدبخته و به ضررشه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، TERRORIST گفته است :

شما هنوز " نمی دونید  و نخواهید فهمید" ادغام کردن داده ها درون یک Package که باعث میشه  داده ها سریعتر انجام شود

1- ما نمیدونیم شما میدونی؟ (محض شوخی)

2-این پکیجی که شما میگی فشرده سازی اطلاعات هست تا پهنای باند کمتری بگیره چیز خاصی نیست

3-اگه فشرده سازی خیلی زیاد بشه حالا چه باهوش مصنوعی و چ غیره فقط یه پردازنده میخواد که اونارو از فشرده سازی دراره هرچیزیم زیادش خوب نیست 

4-تمام و تمام قدرت گرافیک به معماری و همکاری بین هسته ها و عملکردشون هست این rtx یه ویژگی مضحک بود چون پرتوی نور رو دنبال کردن با 300 تا هسته برای رندر آنی مثل بازی مناسب نیست بدرد رندر ها میخوره تا سرعت رو زیاد کنه 

5- در اینده قطع به یقین وقتی amd وارد کار بشه رقابت جدی میشه الان هیچ کودنی نمیاد 1000دلار برای گیم بده که تو fhd فقط 60 فریم به زور بگیره (بازی بهینه شدست و درایور هم اپدیت بود)

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 19 دقیقه قبل، memex گفته است :

1- ما نمیدونیم شما میدونی؟ (محض شوخی)

2-این پکیجی که شما میگی فشرده سازی اطلاعات هست تا پهنای باند کمتری بگیره چیز خاصی نیست

3-اگه فشرده سازی خیلی زیاد بشه حالا چه باهوش مصنوعی و چ غیره فقط یه پردازنده میخواد که اونارو از فشرده سازی دراره هرچیزیم زیادش خوب نیست 

4-تمام و تمام قدرت گرافیک به معماری و همکاری بین هسته ها و عملکردشون هست این rtx یه ویژگی مضحک بود چون پرتوی نور رو دنبال کردن با 300 تا هسته برای رندر آنی مثل بازی مناسب نیست بدرد رندر ها میخوره تا سرعت رو زیاد کنه 

5- در اینده قطع به یقین وقتی amd وارد کار بشه رقابت جدی میشه الان هیچ کودنی نمیاد 1000دلار برای گیم بده که تو fhd فقط 60 فریم به زور بگیره (بازی بهینه شدست و درایور هم اپدیت بود)

 

درود

 

این که میگی فشرده سازی داده ها یک چیزه بسیار قدیمی هستش  مال زمان  نوح هستش بهتر این تکنولوژی  قدیمی با روش جدیدی که  داره روش کار میشه قاطی نکنید . 

فشرده سازی داده ها حتی در کوچکترین دستگاهه ها هم انجام میشه معماری خودش یک بحث هستش اینکه هنوز نرم افزار سیستمی اماده نیستش یک بحث دیگه چون کار اصلی داره نرم افزار به عنوان یک محرک و موتور اصلی به RTX میگه نه هسته ها  تا وقتی نرم افزار سیستمی که میلیون ها میلیون کد خط هستش  بهینه نشه و اگر اون شرط های لازمی که تو DX12 هستش  بر طرف نشه و از شرط های تو در تو استفاده کنند .  این ها یکی از دلایلش هستش Ray Tracing حل نمیشه.  

بهتره خودت رو خسته نکنی .   این ها یی که شما می دونی ما زمان  هیتلر هستش . 

و اینجا جاش نیستش من  مطرح کنم. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 دقیقه قبل، TERRORIST گفته است :

درود

 

این که میگی فشرده سازی داده ها یک چیزه بسیار قدیمی هستش  مال زمان  نوح هستش بهتر این تکنولوژی  قدیمی با روش جدیدی که  داره روش کار میشه قاطی نکنید . 

فشرده سازی داده ها حتی در کوچکترین دستگاهه ها هم انجام میشه معماری خودش یک بحث هستش اینکه هنوز نرم افزار سیستمی اماده نیستش یک بحث دیگه چون کار اصلی داره نرم افزار به عنوان یک محرک و موتور اصلی به RTX میگه نه هسته ها  تا وقتی نرم افزار سیستمی که میلیون ها میلیون کد خط هستش  بهینه نشه و اگر اون شرط های لازمی که تو DX12 هستش  بر طرف نشه و از شرط های تو در تو استفاده کنند .  این ها یکی از دلایلش هستش Ray Tracing حل نمیشه.  

بهتره خودت رو خسته نکنی .   این ها یی که شما می دونی ما زمان  هیتلر هستش . 

و اینجا جاش نیستش من  مطرح کنم. 

خوب درسته مال زمان نوح هست ولی هر نسل داره توسعه پیدا میکنه 

یه محاسبات ناهمگن هم داریم شاید روی اون دارن کار میکنن چون همشون تو 1پکیج جا میگیرن

اینم اضافه کنم معماری کارت خیلی مهمه تازه این قابلیت ردگیری پرتو نور اصلن 1درصدم شبیه واقعیت نیست بلکه فقط فقط با مکعب بندی اشکالی که بیشتر تو دید هستن و انعکاس نور دارن کار میکنه اونارو اینقد ساده سازی میکنه تا به کم ترین محیط برای پردازش برسه و کیفیت هم ثابت بمونه

  تا حد بسیار  زیادی  پردازش کم میشه  یعنی یه نوع الگوریتم توی این dxr هست...حالا اینکه این تجزیه و تحلیل سخت افزاری هست یا نرم افزاری من اطلاعی ندارم چون درز پیدا نکرده این اطلاعاتم از جای دیگ بدست اوردم

ولی به نظرم انویدیا فقط یه سنگ بزرگی اومد برداره منتهی اومد گذاشت رو گاری گفت دیدی برداشتمت بعدم گاریش شکست

خوب اصلا این تکنولوژی اول راهه نباید یهو وارد صنعت گیم شه باید تو کارت های بالارده تولید میشد بعد کم کم با معماری جدیدتر و بهینه تر و هسته های بیشتر راهو به کارت گیمینگ باز میکرد

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 ماه بعد...
  • کاربر ویژه

درود

خب داستان BFV برای metro-exodus هم تکرار شد! خودتون مشاهده کنید برای کارت 2080 با روشن کردن RTX چه بلایی سر فریم ریت میاد:
 

ME-2080-RTX-740x555.png

 

https://wccftech.com/metro-exodus-pc-performance-explored-including-ray-tracing/

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سری RTX  یک شکست بوده در واقع این قابلیت در همه کارتها وجود داره یعنی نرم افزاری هست ! نه سخت افزاری حتی روی 1080TI توانستند اجرا بشه اما با افت فرم بالا 

کسی 3DMAX کار کرده میدونه چه عملکرد Ray-tracing هست و همچنین سنگین 

کلا فاز کارتهای گرافیک شده تجاری در دهه اخیر حتی حتی  حتی مطمعن باشید مبارزه بین ATI , NVIDA وجود نداره چون سهام دارهای این دو شرکت در اخر یکی هستند !  

وقتی ثروت 50% دنیا دست 8 نفر باشه هم نوع خرید مصرف گرایی میشه بازی این 8 نفره 

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...