رفتن به مطلب

نظر کاربران لیون کامپیوتر در مورد نسل جدید پردازنده های گرافیکی شرکت AMD که با نام NAVI عرضه خواهند شد .  

227 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. آیا ناوی موفق می شود ؟

    • بله ، صد در صد موفق می شود .
    • احتمالا موفق می شود .
    • احتمالا موفق نمی شود .
    • نه ، کاملا شکست می خورد .
    • نظری ندارم .


Recommended Posts

https://www.resetera.com/threads/amd-rdna2-specs-leaked-from-macos-navi-21-80-cus-2-2-ghz-22-5-tflops-navi-22-40-cus-2-5-ghz-12-8-tflops.295751/

پرچمدار با 80 cu و کلاک 2.2 معادل 22.5 ترافلاپس

navi 22 با 40 cu و کلاک 2.5 معادل 12.8 ترافلاپس

navi 21 احتمالا در حد یا قوی تر از 3080

navi 22 احتمالا در حد 3060

ویرایش شده توسط ghost of sparta
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 13 مهر 1399 در 15:00، ghost of sparta گفته است :

https://www.resetera.com/threads/amd-rdna2-specs-leaked-from-macos-navi-21-80-cus-2-2-ghz-22-5-tflops-navi-22-40-cus-2-5-ghz-12-8-tflops.295751/

پرچمدار با 80 cu و کلاک 2.2 معادل 22.5 ترافلاپس

navi 22 با 40 cu و کلاک 2.5 معادل 12.8 ترافلاپس

navi 21 احتمالا در حد یا قوی تر از 3080

navi 22 احتمالا در حد 3060

.

 

AMD teases Radeon RX 6000 “Big Navi” 4K performance

AMD-Radeon-RX-6000-4K-Gaming.thumb.jpg.c782e1521ebe16386cb5dc197ad6a62a.jpg

.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

 چیزی به عرضه رسمی سری 6000 AMD باقی نمونده یه سری بنچمارک رسمی و خبر اومده بیرون که نشون دهنده دست پر بودن AMD توی رقابت داره. 

امشب AMD اولین جزئیات از کارایی کارت‌های گرافیک آتی سری Radeon RX 6000 با ریزمعماری RDNA2 را ارائه کرد. اطلاعات ارائه شده از کارایی Big Navi بسیار نویدبخش است و ظاهراً باید منتظر کارایی مشابه و بعضا بهتر از RTX 3080 باشیم!

پیش از هر چیز باید اشاره کنیم کارت‌های گرافیک Radeon RX 6000 از پردازنده‌های گرافیکی با ریزمعماری RDNA2 بهره می‌برند که برای اولین بار در کنسول‌های بازی جدید سونی و مایکروسافت به خدمت گرفته شد. RDNA2 با قابلیت‌های روز و بهبود کارایی همراه است تا بتواند با محصولات انویدیا رقابت کند. 

AMD با هدف القای هایپ و مجذوب کردن گیمرها یا آنهایی که از قیمت گذاری سری RTX 30 انویدیا خرسند نیستند، اطلاعاتی از کارایی کارت‌های سری RX 6000 در اجرای بازی‌ها در وضوح تصویر 4K ارائه کرد. نتایج مورد بحث مربوط به قوی‌ترین کارت گرافیک سری Radeon RX 6000 است که با کُد Big Navi شناخته می‌شود.

وب سایت HEXUS نتایج رسمی AMD را در نمودارهای خود قرار داده که حاکی از کارایی مشابه کارت گرافیک خیره کننده RTX 3080 انویدیا است

به وضوح این نتایج نویدبخش است و حالا گیمرها انتظار کارایی مشابه یا نزدیک به کارت GeForce RTX 3080 انویدیا را دارند. البته در این میان قیمت گذاری پرچم‌دار سری Radeon RX 6000 و عرضه گسترده آن حائز اهمیت خواهد بود. اینها همه درکنار مشکلات ناامید کننده سری 3000 انویدیا نویدبخش عملکرد بهتر AMD در زمینه رقابت کارت گرافیک ها میدهد! البته تا زمان عرضه سری 6000 باید منتظر بود!

ef61c38a-f7e7-4a9b-9226-5fc45821659b.thumb.png.302188be834b7c4911c8aa656b3b35b9.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0bf0fdfe-b8b4-4d39-ad88-ed8bb6d8fb74.thumb.png.fc56084c198a2fa79732a4b9c102e25c.png

fa5d1885-9bc2-4943-b964-ff27da4ecf02.thumb.png.a476df9c335c464805f27a8c2c219679.png

ویرایش شده توسط m2relax
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ظاهرا هدف amd این بوده این نسل 4k و 60 فریم رو برسونه به دست اکثریت گیمرها در کنسول xbox جدید به نظرم این پتانسیل رو داره و در کامپیوتر هم این کارت گرافیک که هنوز معلوم نیست مشخصاتش چیه و اصلا بالاترین مدل هست یا نه؟

در کل amd واقعا امسال سنگ تموم گذاشته منتها با این گرونی و دلار 30 تومنی دست خیلیا از این محصولات جدید کوتاه میشه که جای تاسف داره

 

فعلا طبق این 3 بازی که amd بنچمارک داده کارتی که استفاده کردن اگر 256 بیت باشه و 16 گیگ حافظه داشته باشه طبق شایعات می تونه رقیب سر سخت 3070 باشه و اونو از رده خارج کنه و شایعات 3070 سوپر با 16 گیگ حافظه هم به نظر میاد به دلیل عملکرد این کارت باشه خلاصه اگر 3070 دقیقا هم قدرت 2080ti باشه طبق گفته های انویدیا کارت ناوی 20 درصد قوی تر هست اگر قیمت کارت 599 دلار باشه با 16 گیگ حافظه به نظرم کار انویدیا سخت میشه

 

db7RiVzJ7SO8fIjJ.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

قابلیت رهگیری پرتو نور Ray Tracing (که یک قابلیت نرم افزاری است) رو در ابتدا که شرکت انویدیا تبلیغات زیادی روی سری RTX2000 برای این ویژگی داده بود و اکثرا فکر کرده بودن این قابلیت یک قابلیت سخت افزاری انحصاری هستش برای اولین بار با معماری گرافیک  AMD RDNA2 همراه شدند. 

این معماری نه تنها در GPU پی‌سی به کار رفته‌ بلکه اساس پردازشگرهای گرافیک سفارشی در کنسول‌های Xbox سری X/S و پلی‌استیشن ۵ را نیز شکل می‌دهد.

 

AMD-Radeon-RX-6000-Series-Graphics-Cards_Feature-740x545.thumb.png.f1576327f88cba6e4ee7e85a6b45dfc8.png

 

 

ویرایش شده توسط m2relax
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 18 مهر 1399 در 18:45، m2relax گفته است :

رهگیری پرتو نور یک قابلیت نرم افزاریه دوست عزیز که ابتدا بدلیل تبلیغات سنگین انویدیا همه فکر میکردن قابلیت انحصاری سخت افزاری انویدیا هستش ! ولی توی RDNA2 این قابلیت روی کارت گرافیک های AMD پیشفرض فعاله

 

منظورتون از این که این قابلیت نرم‌افزاری هست دقیقا چیه؟

تا جایی که میدونم، برای کارت‌های انویدیا واحد‌های کور دیگه‌ای برای این منظور درنظر گرفته شده و برای فعال شدنس باید بازی مورد نظر هم این قابلیت رو پشتیبانی کنه. پشتیبانی هم منظور به طور خلاصه ایجاد تغییراتی در رندر صحنه‌ها هست که با همکاری انویدیا و بازی‌ سازان در بازی گنجانده میشه و شما قادر به فعال یا غیر فعال کردنش هستید. نه فقط Ray-Tracing، برای سایر تکنیک‌های انویدیا هم از قدیم این موضوع بوده. (یادم نمیاد ای‌ام‌دی تکنیک خاصی داشته باشه) منتها برای ری تریسینگ و DLSS، واحد‌های کور جدا در نظرگرفته شده که به طور اختصاصی به این منظور طراحی شدند.

زمانیکه شما با کارت‌های سری GTX 1000 این گزینه رو فعال می‌کنید، اتفاقی میوفته اینه که درسته صحنه رندر میشه اما افت فریم شدید ایجاد میشه چون پایه و اساس سخت‌افزایش که همون واحد‌های کور اضافی هست رو ندارند. پس این قابلیت تنها نرم‌افزاری نیست. تفاوت فریم هم به بازی بستگی داره چون تمام صحنه‌های بازی‌های حاوی ری تریسینگ دارای تفاوت شدید در صحنه‌ها نیستند و در برخی صحنه‌ها این موضوع کمتر کار شده مثل تصاویر زیر:

1975136071_Screenshot(20).thumb.png.13e73a76b83e037acb98410648d470a1.png1522655636_Screenshot(21).thumb.png.8378f879467a2bd2f2fa1598e8c61243.png

 

مشخصه دیگه..کافیه به فریم فریم لحظه‌ای و میانگین دو کارت 2060 و 1080Ti توجه کنید.

حالا برای کارت‌های RDNA2 دو حالت وجود داره، یا میاد ری تریسینگ جدیدی رو ارائه میده که بعید میدونم این اتفاق بیوفته چون به احتمال زیاد نمی‌تونه با تکنیک انویدیا رقابت کنه. گزینه دوم اینه که از ری تریسینگ انویدیا پیروی کنه و در درایور کارت‌های خودش نحوه‌ی رندر این قابلیت رو پیاده‌سازی کنه چون در قالب سخت‌افزاری بعید میدونم واحد کور جدید در نظر بگیره یا حتی به سمت تغییر در ماهیت کورهای جی‌پی‌یو پیش بره. 

البته ای‌ام‌دی بیشتر از اینکه به فکر Ray-Tracing باشه، به فکر قدرت بالاتر، مدیریت مصرف انرژی و ایجاد درایورهای بهینه هست. از لحاظ قدرت که Big Navi ظاهر قراره خوب ظاهر شه، امیدوارم از لحاظ مصرف انرژی و دما هم همینطور باشه و درایورهاش هم بهتر باشن، ری تریسینگ پیشکش...

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 ساعت قبل، Mehdi_FXX گفته است :

 

منظورتون از این که این قابلیت نرم‌افزاری هست دقیقا چیه؟

تا جایی که میدونم، برای کارت‌های انویدیا واحد‌های کور دیگه‌ای برای این منظور درنظر گرفته شده و برای فعال شدنس باید بازی مورد نظر هم این قابلیت رو پشتیبانی کنه. پشتیبانی هم منظور به طور خلاصه ایجاد تغییراتی در رندر صحنه‌ها هست که با همکاری انویدیا و بازی‌ سازان در بازی گنجانده میشه و شما قادر به فعال یا غیر فعال کردنش هستید. نه فقط Ray-Tracing، برای سایر تکنیک‌های انویدیا هم از قدیم این موضوع بوده. (یادم نمیاد ای‌ام‌دی تکنیک خاصی داشته باشه) منتها برای ری تریسینگ و DLSS، واحد‌های کور جدا در نظرگرفته شده که به طور اختصاصی به این منظور طراحی شدند.

زمانیکه شما با کارت‌های سری GTX 1000 این گزینه رو فعال می‌کنید، اتفاقی میوفته اینه که درسته صحنه رندر میشه اما افت فریم شدید ایجاد میشه چون پایه و اساس سخت‌افزایش که همون واحد‌های کور اضافی هست رو ندارند. پس این قابلیت تنها نرم‌افزاری نیست. تفاوت فریم هم به بازی بستگی داره چون تمام صحنه‌های بازی‌های حاوی ری تریسینگ دارای تفاوت شدید در صحنه‌ها نیستند و در برخی صحنه‌ها این موضوع کمتر کار شده مثل تصاویر زیر:

 

مشخصه دیگه..کافیه به فریم فریم لحظه‌ای و میانگین دو کارت 2060 و 1080Ti توجه کنید.

حالا برای کارت‌های RDNA2 دو حالت وجود داره، یا میاد ری تریسینگ جدیدی رو ارائه میده که بعید میدونم این اتفاق بیوفته چون به احتمال زیاد نمی‌تونه با تکنیک انویدیا رقابت کنه. گزینه دوم اینه که از ری تریسینگ انویدیا پیروی کنه و در درایور کارت‌های خودش نحوه‌ی رندر این قابلیت رو پیاده‌سازی کنه چون در قالب سخت‌افزاری بعید میدونم واحد کور جدید در نظر بگیره یا حتی به سمت تغییر در ماهیت کورهای جی‌پی‌یو پیش بره. 

البته ای‌ام‌دی بیشتر از اینکه به فکر Ray-Tracing باشه، به فکر قدرت بالاتر، مدیریت مصرف انرژی و ایجاد درایورهای بهینه هست. از لحاظ قدرت که Big Navi ظاهر قراره خوب ظاهر شه، امیدوارم از لحاظ مصرف انرژی و دما هم همینطور باشه و درایورهاش هم بهتر باشن، ری تریسینگ پیشکش...

چیزی به اسم Ray Tracing انویدیا و ای ام دی وجود نداره . Ray Tracing سالهاست که در تولید انیمیشن مورد استفاده قرار می گرفته و همواره هم میتونسته در گیمینگ مورد استفاده قرار بگیره ولی سخت افزارها قابلیت اجرای اون با فریم مناسب رو نداشتند . بعد از سالها پیشرفت در تولید چیپست های گرافیکی بالاخره انویدیا با ساخت هسته هایی که به طور خاص برای ساپورت RT ساخته شده بودند موفق شد به مشکل پرفورمنس کم سخت افزارها تا حدود فائق بیاد . صد البته اجرای RT نیازی اساسی به هسته مجزا نداره و در صورتی که کارتی مثل 2080 چند برابر قدرت فعلی قدرت می داشت میتونست RT رو بدون هسته های مخصوصش اجرا کنه . RT در واقع یکی از چندین قابلت DX12 هستش و انویدیا نتنها اون رو نساخته بلکه برای اجرای اون نیازمند همکاری با مایکروسافت هستش . اگر DX12 لانچ نشده بود RT هم در کار نبود . البته API والکان هم داره خودی نشون میده و مدام پیشرفت می کنه و میشه بهش امیدوار بود .

اما در مورد ای ام دی ، هنوز به طور دقیق مشخص نیست که روش ای ام دی به چه صورته . اما ای ام دی هم برای ساپورت RT هسته مخصوص ساخته . چون با توجه به قدرت ناکافی چیپست های فعلی بهترین کار ساخت هسته مخصوص ساپورت این فناوری هستش تا رندر کردن رو سرعت ببخشه وگرنه اون هسته ها در حالتی که بازی از RT پشتیبانی نکنه یا قابلیت RT خاموش باشه عملا بی مصرف باقی می مونن .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 ساعت قبل، big VULTURE گفته است :

چیزی به اسم Ray Tracing انویدیا و ای ام دی وجود نداره . Ray Tracing سالهاست که در تولید انیمیشن مورد استفاده قرار می گرفته و همواره هم میتونسته در گیمینگ مورد استفاده قرار بگیره ولی سخت افزارها قابلیت اجرای اون با فریم مناسب رو نداشتند . بعد از سالها پیشرفت در تولید چیپست های گرافیکی بالاخره انویدیا با ساخت هسته هایی که به طور خاص برای ساپورت RT ساخته شده بودند موفق شد به مشکل پرفورمنس کم سخت افزارها تا حدود فائق بیاد . صد البته اجرای RT نیازی اساسی به هسته مجزا نداره و در صورتی که کارتی مثل 2080 چند برابر قدرت فعلی قدرت می داشت میتونست RT رو بدون هسته های مخصوصش اجرا کنه . RT در واقع یکی از چندین قابلت DX12 هستش و انویدیا نتنها اون رو نساخته بلکه برای اجرای اون نیازمند همکاری با مایکروسافت هستش . اگر DX12 لانچ نشده بود RT هم در کار نبود . البته API والکان هم داره خودی نشون میده و مدام پیشرفت می کنه و میشه بهش امیدوار بود .

اما در مورد ای ام دی ، هنوز به طور دقیق مشخص نیست که روش ای ام دی به چه صورته . اما ای ام دی هم برای ساپورت RT هسته مخصوص ساخته . چون با توجه به قدرت ناکافی چیپست های فعلی بهترین کار ساخت هسته مخصوص ساپورت این فناوری هستش تا رندر کردن رو سرعت ببخشه وگرنه اون هسته ها در حالتی که بازی از RT پشتیبانی نکنه یا قابلیت RT خاموش باشه عملا بی مصرف باقی می مونن .

دوست عزیز Ray Tracing که شما دارید ازش صحبت می‌کنید بله سالهاست وجود داره و در صنعت هم ازش استفاده میشه اما دلیلی داشته که تا قبل از کارت‌های RTX 2000‌ به‌کار گرفته نشده! وگرنه ای‌ام‌دی پیشتاز صنعت گرافیک هم ازش استفاده کرده بود:))  

Ray Tracing انویدیا رو بنده به صورت تکنیک مطرح کردم نه یک واژه کلی. تکنیک انویدیا برای پیاده‌سازی Ray Tracing، روشی هایبرید یا ترکیبی هست، از ویژگی‌های خوب شیوه Rasterisation و Ray Tracing استفاده کرده، جدا از هسته‌های RT Core هسته‌های پیشرفته Tensor با پردازش AI رو برای تکنیک DLSS طراحی کرده که یکی از ویژگی این هسته‌ها ویژگی De-noising هست و عملکرد Ray Tracing رو بهبود می‌بخشه. پس انویدیا برای خودش تکنیک خاص Ray Tracing داره! 

نقل قول

صد البته اجرای RT نیازی اساسی به هسته مجزا نداره و در صورتی که کارتی مثل 2080 چند برابر قدرت فعلی قدرت می داشت میتونست RT رو بدون هسته های مخصوصش اجرا کنه

پس تمام چیزهایی که گفتم رو انویدیا مریض یا بیکار بود طراحی کرد :))

اولا تراشه‌های فعلی برای پردازش‌های Rasterisation و موازی سازی بهینه‌سازی شدن و اتفاقا قدرت بسیار بالایی دارند، ثانیا پردازش Ray Tracing شباهت خاصی به این پردازش‌ها نداره و به همین خاطر بود که واحد‌های RT‌ طراحی شدند. تو عکسی که بالا گذاشتم خودتون دیدید وقتی Ray Tracing تو یه محیط درصد قابل توجهی به‌کار گرفته بشه، اختلاف بین 2060 و 1080ti چقدر خواهد بود. پس بحث قدرت ناکافی نیست، بحث اینه که پردازش کلا یه چیز دیگست..

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، Mehdi_FXX گفته است :

دوست عزیز Ray Tracing که شما دارید ازش صحبت می‌کنید بله سالهاست وجود داره و در صنعت هم ازش استفاده میشه اما دلیلی داشته که تا قبل از کارت‌های RTX 2000‌ به‌کار گرفته نشده! وگرنه ای‌ام‌دی پیشتاز صنعت گرافیک هم ازش استفاده کرده بود:))  

Ray Tracing انویدیا رو بنده به صورت تکنیک مطرح کردم نه یک واژه کلی. تکنیک انویدیا برای پیاده‌سازی Ray Tracing، روشی هایبرید یا ترکیبی هست، از ویژگی‌های خوب شیوه Rasterisation و Ray Tracing استفاده کرده، جدا از هسته‌های RT Core هسته‌های پیشرفته Tensor با پردازش AI رو برای تکنیک DLSS طراحی کرده که یکی از ویژگی این هسته‌ها ویژگی De-noising هست و عملکرد Ray Tracing رو بهبود می‌بخشه. پس انویدیا برای خودش تکنیک خاص Ray Tracing داره! 

پس تمام چیزهایی که گفتم رو انویدیا مریض یا بیکار بود طراحی کرد :))

اولا تراشه‌های فعلی برای پردازش‌های Rasterisation و موازی سازی بهینه‌سازی شدن و اتفاقا قدرت بسیار بالایی دارند، ثانیا پردازش Ray Tracing شباهت خاصی به این پردازش‌ها نداره و به همین خاطر بود که واحد‌های RT‌ طراحی شدند. تو عکسی که بالا گذاشتم خودتون دیدید وقتی Ray Tracing تو یه محیط درصد قابل توجهی به‌کار گرفته بشه، اختلاف بین 2060 و 1080ti چقدر خواهد بود. پس بحث قدرت ناکافی نیست، بحث اینه که پردازش کلا یه چیز دیگست..

اگر 1080Ti برای مثال 50 برابر قدرت فعلی قدرت می داشت آیا میتونست به همین شکل و بدون هسته مخصوص RT بازی رو به خوبی سری RTX اجرا کنه یا نه ؟

اگر نه چرا و اگر بله پس RT میتونه مستقل از هسته های مخصوص اجرا بشه .

مطمئن باشید اگر ای ام دی کارتی با چند ده برابر قدرت 5700XT در اختیار داشت تا الان RT رو ساپورت کرده بود . چون نداره باید بره هسته مخصوصش رو طراحی کنه .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 ساعت قبل، big VULTURE گفته است :

اگر 1080Ti برای مثال 50 برابر قدرت فعلی قدرت می داشت آیا میتونست به همین شکل و بدون هسته مخصوص RT بازی رو به خوبی سری RTX اجرا کنه یا نه ؟

اگر نه چرا و اگر بله پس RT میتونه مستقل از هسته های مخصوص اجرا بشه .

مطمئن باشید اگر ای ام دی کارتی با چند ده برابر قدرت 5700XT در اختیار داشت تا الان RT رو ساپورت کرده بود . چون نداره باید بره هسته مخصوصش رو طراحی کنه .

اگه 50 برابر بیشتر قدرت داشت بله خب میتونست ولی نمیشه که :دی محدودیت ترانزیستور اصلا اجازه نمیده کارتی بسازن 50 برابر قوی‌تر از 1080ti.. بعد اصلا چه اصراریه چیزیه که برای کاری بهینه نشده رو به زور 50 برابر قوی‌ کنن که بتونه اجراش کنه? انویدیا در معماری تورینگ دنبال راهی کم هزینه بود که بتونه ری تریسینگ رو اجرا کنه. مثلا دیدید که تو یه صحنه ری تریسینگ خوب بکار گرفته شده بود 2060 تا 70 درصد از 1080ti قوی‌تر بود! اما مصرف 2060 خیلی کمتر از 1080ti هست ولی در حالت عادی 2060 حریف 1080ti نیست. مورد بعد اینکه هسته های RT که به تنهایی ری تریسینگ رو اجرا نمی‌کنند، تو شیوه ی انویدیا تمام واحد ها درگیرند، تمام واحد SM شامل هسته های کودا، تنسور و RT. خود واحدهای تنسور فقط در یک مورد بار سایه زنی رو از دوش هسته های کودا برمیدارن. پس طراحی باید حساب کتاب شده باشه.

AMD خودش خوب میدونه اگه بخواد به هسته های اصلیش فشار بیاره و بتونه با انویدیا رقابت کنه، نتیجه چیزی جز مصرف بالا نیست با بنزین صدی 50 لیتر! مصرف انرژی هم که یکی از مشکلاتش بود و به تازگی حلش کرده. پس تصمیم عاقلانه تر اینه که واحد مخصوص ری تریسینگ رو طراحی کنه.

ویرایش شده توسط Mehdi_FXX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 21 مهر 1399 در 05:13، Mehdi_FXX گفته است :

پس تمام چیزهایی که گفتم رو انویدیا مریض یا بیکار بود طراحی کرد :))

اولا تراشه‌های فعلی برای پردازش‌های Rasterisation و موازی سازی بهینه‌سازی شدن و اتفاقا قدرت بسیار بالایی دارند، ثانیا پردازش Ray Tracing شباهت خاصی به این پردازش‌ها نداره و به همین خاطر بود که واحد‌های RT‌ طراحی شدند. تو عکسی که بالا گذاشتم خودتون دیدید وقتی Ray Tracing تو یه محیط درصد قابل توجهی به‌کار گرفته بشه، اختلاف بین 2060 و 1080ti چقدر خواهد بود. پس بحث قدرت ناکافی نیست، بحث اینه که پردازش کلا یه چیز دیگست..

 

در در 21 مهر 1399 در 13:51، Mehdi_FXX گفته است :

اگه 50 برابر بیشتر قدرت داشت بله خب میتونست ولی نمیشه که :دی محدودیت ترانزیستور اصلا اجازه نمیده کارتی بسازن 50 برابر قوی‌تر از 1080ti.. بعد اصلا چه اصراریه چیزیه که برای کاری بهینه نشده رو به زور 50 برابر قوی‌ کنن که بتونه اجراش کنه? انویدیا در معماری تورینگ دنبال راهی کم هزینه بود که بتونه ری تریسینگ رو اجرا کنه. مثلا دیدید که تو یه صحنه ری تریسینگ خوب بکار گرفته شده بود 2060 تا 70 درصد از 1080ti قوی‌تر بود! اما مصرف 2060 خیلی کمتر از 1080ti هست ولی در حالت عادی 2060 حریف 1080ti نیست. مورد بعد اینکه هسته های RT که به تنهایی ری تریسینگ رو اجرا نمی‌کنند، تو شیوه ی انویدیا تمام واحد ها درگیرند، تمام واحد SM شامل هسته های کودا، تنسور و RT. خود واحدهای تنسور فقط در یک مورد بار سایه زنی رو از دوش هسته های کودا برمیدارن. پس طراحی باید حساب کتاب شده باشه.

آخر RT متفاوته یا میشه با همین هسته های معمولی هم اجراش کرد ؟

ببیند بحث من که در مورد درستی طراحی هسته مخصوص برای RT نبود . هیچ وقت هم نگفتم یه کارت بسازن 50 برابر 1080Ti ، هدف فقط اینه که بگم فناوری RT یه فناوری مثل خیلی دیگه از فناوریهاست که با همین هسته های معمولی هم قابل اجراست اما ساپورت این فناوری برای هسته های معمولی زیادی سخته . به همین دلیل هم هسته مخصوص براش ساختن وگرنه یه چیز عجیب و غریب که حتما باید هسته مخصوص خودش رو داشته باشه نیست .

فناوری RT در ذات خودش هیچ نیازی به یک سخت افزار خاص نداره و با همین سایه زنهای معمولی هم قابل اجراست . نیازی نیست که حتما هسته مخصوص داشته باشی که RT داشته باشی . فقط باید بدونی که بدون هسته مخصوص کارت خیلی خیلی سختتره :

نقل قول

 

منظورتون از این که این قابلیت نرم‌افزاری هست دقیقا چیه؟

زمانیکه شما با کارت‌های سری GTX 1000 این گزینه رو فعال می‌کنید، اتفاقی میوفته اینه که درسته صحنه رندر میشه اما افت فریم شدید ایجاد میشه چون پایه و اساس سخت‌افزایش که همون واحد‌های کور اضافی هست رو ندارند. پس این قابلیت تنها نرم‌افزاری نیست. تفاوت فریم هم به بازی بستگی داره چون تمام صحنه‌های بازی‌های حاوی ری تریسینگ دارای تفاوت شدید در صحنه‌ها نیستند و در برخی صحنه‌ها این موضوع کمتر کار شده

 

پس قابلیت RT یک قابلیت کاملا نرم افزاریه ، خیلی واضحه که هر نرم افزاری برای اجرا نیاز به سخت افزار داره پس منظور اینه که RT در ذات خودش نیازی به هسته  مخصوص نداره و اگر هسته مخصوص براش ساخته شده برای سهولت ساپورت بوده . پس :

هسته مخصوص RT = اجرای آسان RT

عدم هسته مخصوص RT ≠ عدم اجرای RT بلکه = اجرای سخت RT .

 

Microsoft confirms AMD Radeon RX 6000 series support AV1 decoding

پشتیبانی RX 6000 از کدک AV1 .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 21 مهر 1399 در 15:52، big VULTURE گفته است :

آخر RT متفاوته یا میشه با همین هسته های معمولی هم اجراش کرد ؟

 

متفاوته نه اینکه نتونن پردازش کنند ولی کارایی به شدت میاد پایین و منطق نداره اجراش. توی عکسی که گذاشتم اختلاف 2060 و 1080ti مشخص بود تو ری تریسنگ. 

در در 21 مهر 1399 در 15:52، big VULTURE گفته است :

ببیند بحث من که در مورد درستی طراحی هسته مخصوص برای RT نبود . هیچ وقت هم نگفتم یه کارت بسازن 50 برابر 1080Ti ، هدف فقط اینه که بگم فناوری RT یه فناوری مثل خیلی دیگه از فناوریهاست که با همین هسته های معمولی هم قابل اجراست اما ساپورت این فناوری برای هسته های معمولی زیادی سخته . به همین دلیل هم هسته مخصوص براش ساختن وگرنه یه چیز عجیب و غریب که حتما باید هسته مخصوص خودش رو داشته باشه نیست .

 

شما اول یه چیزیو میگی بعد میگی هیچ وقت همچین چیزی نگفتم.. بگذریم.

هدف شما کاملا غلطه و هیچ توجیه منطقی هم نداره. اتفاقا ری تریسینگ یک چیز عجیب و غریبه و برای ساختنش باید هسته‌ی خودش رو طراحی کرد وگرنه کسی ترجیح نمیده فعالش کنه با کارت عادی و فریمش افت شدید کنه. اگر به حرف شما بود، نباید کارتی مثل 1080Ti با قدرت بالاتر و مصرف بالاتر، از کارتی با قدرت پایینتر و توان مصرفی پایینتر در یک نوع رندرینگ کم بیاره که متاسفانه کم میاره و اونم با اختلاف خیلی زیاد.

ری تریسینگ خیلی پیچیده‌تر و سنگینتر از چیزیه که بتونیم فکر کنیم. برای مثال‌ محاسبه‌ی انعکاس نور و سایه از یک منبع واقعی چیزی نیست که پردازشگر‌های شطرنج ساز و موازی کار عادی به راحتی بتونن از پسش بربیان. انویدیا هم تو شیوه‌ی پردازش، ری تریسینگ رو کامل (منظور در تمام صحنه) انجام نمیده و قسمت‌هایی در لحظه پردازش میشن که نیاز داریم ببینیم. 

تا قبل از معرفی سری RTX پردازش تصاویر 3 بعدی قاعده‌ی دیگه‌ای داشت و بحث پردازش برداری مطرح بود اما ری تریسینگ قاعده رو عوض کرده و اگر هم می‌بینید اجرا میشه با کارت‌های عادی، کاملا ناکارآمد این کار صورت می‌گیره. انویدیا اومده کارتی ساخته که ارزونتر، کم‌صرف‌تر و خنک تر از کارت نسل قبلش هست که این مولفه‌ها کلا در نسل قبلی برعکسه بعد می‌گید نیاز نیست؟ 

در در 21 مهر 1399 در 15:52، big VULTURE گفته است :

پس قابلیت RT یک قابلیت کاملا نرم افزاریه ، خیلی واضحه که هر نرم افزاری برای اجرا نیاز به سخت افزار داره پس منظور اینه که RT در ذات خودش نیازی به هسته  مخصوص نداره و اگر هسته مخصوص براش ساخته شده برای سهولت ساپورت بوده . پس :

هسته مخصوص RT = اجرای آسان RT

عدم هسته مخصوص RT ≠ عدم اجرای RT بلکه = اجرای سخت RT .

دوست عزیز، ری تریسینگ قابلیت نرم‌افزاری هست اما تنها نرم افزاری نیست. پس برای چی میگن معماری؟ وظیفه‌ی معماری چیه پس؟ اصلا هسته‌های عادی چطوری پردازش میکنند؟ سخت افزار و نرم افزار بهم مرتبط هستند و نمی‌تونید از هم جداشون کنید. هسته‌های کودا و استریم برای پردازش تصاویر درسته معماری متفاوت دارند، درسته به شیوه‌ی مختلف تصاویر رو پردازش می‌کنند اما بیس جفتشون یک نوع پردازش تصویر هست و اونم شطرنجی سازی!

اونطوری بخوای حساب کنید، بله....اصلا نیاز نداره...ولی شما با 1080Ti در یک بازی ری ترسینگ رو اجرا کنید..اصلا به صورت SLI استفاده کنید...منم یه 2060 انتخاب میکنم. اصلا فرض کنیم فریم یکسان گرفتیم، شما چقدر هزینه کردی من چقدر هزینه کردم؟ مصرف سیستم شما چقدره؟ مصرف سیستم من چقدره؟ مصرف سیستم شما بالای 700 وات هست مصرف سیستم من حدود 300 وات. چیزای دیگه به کنار...

ویرایش شده توسط Mehdi_FXX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 23 ساعت قبل، Mehdi_FXX گفته است :

حالا برای کارت‌های RDNA2 دو حالت وجود داره، یا میاد ری تریسینگ جدیدی رو ارائه میده که بعید میدونم این اتفاق بیوفته چون به احتمال زیاد نمی‌تونه با تکنیک انویدیا رقابت کنه. گزینه دوم اینه که از ری تریسینگ انویدیا پیروی کنه و در درایور کارت‌های خودش نحوه‌ی رندر این قابلیت رو پیاده‌سازی کنه چون در قالب سخت‌افزاری بعید میدونم واحد کور جدید در نظر بگیره یا حتی به سمت تغییر در ماهیت کورهای جی‌پی‌یو پیش بره. 

دوست عزیز هر چند هنوز خبری از کارت های ناوی نیست ولی قاعدتا هنگامی که کنسول 500 دلاری xbox هم از direct ml که کاربردی معادل dlss  داره و هم اینکه هر cu یک واحد سخت افزاری شتاب دهنده ری تریسینگ داره گرافیکای pc از amd هم باید اینارو داشته باشن!!!

اما اینکه پرفورمنس بهتر باشه یا بدتر از انویدیا در ری تریسینگ رو اصلا نمیشه گفت تا بررسی بشن

 

Xbox-Series-X-Slide13.jpg

 

202008180228381.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 19 ساعت قبل، Mehdi_FXX گفته است :

متفاوته نه اینکه نتونن پردازش کنند ولی کارایی به شدت میاد پایین و منطق نداره اجراش. توی عکسی که گذاشتم اختلاف 2060 و 1080ti مشخص بود تو ری تریسنگ. 

شما اول یه چیزیو میگی بعد میگی هیچ وقت همچین چیزی نگفتم.. بگذریم.

الان دیگه واضحه که شما اصلا پست ها رو به درستی نمی خونی . این همون پستیه که بنده از قدرت 50 برابری 1080Ti صحبت کردم :

 

میشه بفرمایید کجای این پست گفتم برن یه کارت با 50 برابر قدرت 1080Ti بسازن ؟

 

نقل قول

هدف شما کاملا غلطه و هیچ توجیه منطقی هم نداره. اتفاقا ری تریسینگ یک چیز عجیب و غریبه و برای ساختنش باید هسته‌ی خودش رو طراحی کرد وگرنه کسی ترجیح نمیده فعالش کنه با کارت عادی و فریمش افت شدید کنه. اگر به حرف شما بود، نباید کارتی مثل 1080Ti با قدرت بالاتر و مصرف بالاتر، از کارتی با قدرت پایینتر و توان مصرفی پایینتر در یک نوع رندرینگ کم بیاره که متاسفانه کم میاره و اونم با اختلاف خیلی زیاد.

ری تریسینگ خیلی پیچیده‌تر و سنگینتر از چیزیه که بتونیم فکر کنیم. برای مثال‌ محاسبه‌ی انعکاس نور و سایه از یک منبع واقعی چیزی نیست که پردازشگر‌های شطرنج ساز و موازی کار عادی به راحتی بتونن از پسش بربیان. انویدیا هم تو شیوه‌ی پردازش، ری تریسینگ رو کامل (منظور در تمام صحنه) انجام نمیده و قسمت‌هایی در لحظه پردازش میشن که نیاز داریم ببینیم. 

تا قبل از معرفی سری RTX پردازش تصاویر 3 بعدی قاعده‌ی دیگه‌ای داشت و بحث پردازش برداری مطرح بود اما ری تریسینگ قاعده رو عوض کرده و اگر هم می‌بینید اجرا میشه با کارت‌های عادی، کاملا ناکارآمد این کار صورت می‌گیره. انویدیا اومده کارتی ساخته که ارزونتر، کم‌صرف‌تر و خنک تر از کارت نسل قبلش هست که این مولفه‌ها کلا در نسل قبلی برعکسه بعد می‌گید نیاز نیست؟ 

این بایدی که ازش صحبت می کنید ربطی به ذات و اساس RT پیدا نمی کنه . به خاطر این که خیلی سنگین هستش هسته مجزا براش تولید کردند . اگر اجرای RT مطلقا به هسته مخصوص ربط پیدا میکرد ما نمی تونستیم با 1080Ti یا هیچ کارت دیگه ای که هسته مخصوص RT نداره حتی 1 فریم با این فناوری تولید کنیم .

بنده هم هیچ وقت نگفتم شرکتها بدون ساختن هسته مخصوص RT کارت گرافیک بسازن . این که خیلی واضحه با هسته مخصوص ، RT راحتتر اجرا میشه و بصرفه تره . بحث سر اساس RT بود . وقتی میگیم این قابلیت صرفا نرم افزاریه یعنی بدون داشتن هسته مخصوص هم میشه ازش استفاده کرد . این منافاتی با این که با هسته مخصوص روند اجرا خیلی بهتر میشه نداره . زمانی میگیم یک فناوری هیبریدیه که بدون سخت افزار مخصوصش امکان اجراش کلا وجود نداشته باشه .

نقل قول

دوست عزیز، ری تریسینگ قابلیت نرم‌افزاری هست اما تنها سخت افزاری نیست. پس برای چی میگن معماری؟ وظیفه‌ی معماری چیه پس؟ اصلا هسته‌های عادی چطوری پردازش میکنند؟ سخت افزار و نرم افزار بهم مرتبط هستند و نمی‌تونید از هم جداشون کنید. هسته‌های کودا و استریم برای پردازش تصاویر درسته معماری متفاوت دارند، درسته به شیوه‌ی مختلف تصاویر رو پردازش می‌کنند اما بیس جفتشون یک نوع پردازش تصویر هست و اونم شطرنجی سازی!

اونطوری بخوای حساب کنید، بله....اصلا نیاز نداره...ولی شما با 1080Ti در یک بازی ری ترسینگ رو اجرا کنید..اصلا به صورت SLI استفاده کنید...منم یه 2060 انتخاب میکنم. اصلا فرض کنیم فریم یکسان گرفتیم، شما چقدر هزینه کردی من چقدر هزینه کردم؟ مصرف سیستم شما چقدره؟ مصرف سیستم من چقدره؟ مصرف سیستم شما بالای 700 وات هست مصرف سیستم من حدود 300 وات. چیزای دیگه به کنار...

جمله اول نامفهومه .

خب دقیقا باید همین طور حساب کرد . بحث در مورد این که قابلیت RT سخت افزاریه یا نرم افزاری یه بحث 0 و صدی هستش . اگر با سخت افزار معمولی اجرا بشه ( فارغ از فریم نهایی و ... ) یه قابلیت نرم افزاریه ، اگر بدون هسته مخصوص اجرا نمیشه یه قابلیت سخت افزاریه .

ویرایش شده توسط big VULTURE
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 9 ساعت قبل، big VULTURE گفته است :

 

آخر RT متفاوته یا میشه با همین هسته های معمولی هم اجراش کرد ؟

ببیند بحث من که در مورد درستی طراحی هسته مخصوص برای RT نبود . هیچ وقت هم نگفتم یه کارت بسازن 50 برابر 1080Ti ، هدف فقط اینه که بگم فناوری RT یه فناوری مثل خیلی دیگه از فناوریهاست که با همین هسته های معمولی هم قابل اجراست اما ساپورت این فناوری برای هسته های معمولی زیادی سخته . به همین دلیل هم هسته مخصوص براش ساختن وگرنه یه چیز عجیب و غریب که حتما باید هسته مخصوص خودش رو داشته باشه نیست .

فناوری RT در ذات خودش هیچ نیازی به یک سخت افزار خاص نداره و با همین سایه زنهای معمولی هم قابل اجراست . نیازی نیست که حتما هسته مخصوص داشته باشی که RT داشته باشی . فقط باید بدونی که بدون هسته مخصوص کارت خیلی خیلی سختتره :

پس قابلیت RT یک قابلیت کاملا نرم افزاریه ، خیلی واضحه که هر نرم افزاری برای اجرا نیاز به سخت افزار داره پس منظور اینه که RT در ذات خودش نیازی به هسته  مخصوص نداره و اگر هسته مخصوص براش ساخته شده برای سهولت ساپورت بوده . پس :

هسته مخصوص RT = اجرای آسان RT

عدم هسته مخصوص RT ≠ عدم اجرای RT بلکه = اجرای سخت RT .

پس اینطوری باشه دایرکت ایکس هم نیازی به سخت افزار خاص نداره CPU میتونه انجام میده در نتیجه نیازی به گرافیک اصلا نداریم 😂

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، 🅰️🅼🅸🅽 گفته است :

پس اینطوری باشه دایرکت ایکس هم نیازی به سخت افزار خاص نداره CPU میتونه انجام میده در نتیجه نیازی به گرافیک اصلا نداریم 😂

بله یادمه بازی کرایسیس رو با پردازنده تریدریپر اجرا کرده بودن ویدیوش تو یوتوب هست منتها این موارد استثنا به درد مصرف کننده عمومی که نمی خوره

https://www.pcgamesn.com/amd/threadripper-3990x-crysis-cpu-performance

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 11 ساعت قبل، matrix.trixx گفته است :

دوست عزیز هر چند هنوز خبری از کارت های ناوی نیست ولی قاعدتا هنگامی که کنسول 500 دلاری xbox هم از direct ml که کاربردی معادل dlss  داره و هم اینکه هر cu یک واحد سخت افزاری شتاب دهنده ری تریسینگ داره گرافیکای pc از amd هم باید اینارو داشته باشن!!!

اما اینکه پرفورمنس بهتر باشه یا بدتر از انویدیا در ری تریسینگ رو اصلا نمیشه گفت تا بررسی بشن

درسته، بهتره صبر کنیم کارتهای ای ام دی معرفی شن و ببینیم چی تو چنته داره. امیدوارم شیوه ی طراحی شده برای سری 6000 ای ام دی حتی بهتر از نمونه ی ایکس باکس باشه و بتونه شیوه ی مناسبی رو طراحی کنه تا انویدیا بی رقیب نباشه تو این حوزه. چون رقابت این 2 همیشه به نفع مصرف کنندس

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر من AMD همیشه بازندس چون خودم تجربه شو داشتم که کارت AMD با 3 گیگ حافظه و فرکانس پردازشگر 1300 و فرکانس حافظه 2700 تقریبا یکسان با کارت گرافیک انویدیا با مشخصات : فرکانس پردازشگر 1058 و فرکانس حافظه 2500 عمل کرده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 11 ساعت قبل، 🅰️🅼🅸🅽 گفته است :

پس اینطوری باشه دایرکت ایکس هم نیازی به سخت افزار خاص نداره CPU میتونه انجام میده در نتیجه نیازی به گرافیک اصلا نداریم 😂

سلام

به نظر میرسه شما هم مطلب رو کامل نخوندی .

از موضوع درست نتیجه گیری اشتباه می کنی . بله ما میتونیم با CPU هم بازی رو اجرا کنیم اما این به معنی عدم نیاز به کارت گرافیک نیست .

شما اگر یه CPU با مثلا 10 - 20 هزار هسته داشته باشی ( به همراه مقدار کافی رم و البته فرکانس مناسب CPU ) هیچ نیازی حتی به کارتی مثل 3090 هم پیدا نمی کنی ! چون نمی تونیم CPU با 10 - 20 هزار هسته و فرکانس خوب داشته باشیم ( و اگر هم داشته باشیم خیلی خیلی گرون میشه ) میریم کارت گرافیک میسازیم که باهاش بازی رو اجرا کنیم .

پس ما به کارت گرافیک نیاز نداریم چون فقط و فقط با کارت گرافیک میشه بازی رو ران کرد . ما به کارت گرافیک نیاز داریم تا با کمترین هزینه و بهترین شکل بازی رو ران کنیم .

...............................

شما با 1080Ti که هیچ با کارتهای خیلی ضعیفتر هم میتونی RT رو اجرا کنی اما با نرخ فریم ، مثلا 1 فریم در 100 ثانیه که برای گیم کاملا بی فایده هستش . اما شدنیه . گفتم که مسئله نرم افزاری یا سخت افزاری بودن یک مسئله 0 و صدی هستش .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 ساعت قبل، amirali. گفته است :

به نظر من AMD همیشه بازندس چون خودم تجربه شو داشتم که کارت AMD با 3 گیگ حافظه و فرکانس پردازشگر 1300 و فرکانس حافظه 2700 تقریبا یکسان با کارت گرافیک انویدیا با مشخصات : فرکانس پردازشگر 1058 و فرکانس حافظه 2500 عمل کرده

سلام . دوست عزیز معیار شما برای قدرت یه کارت فقط فرکانس کارتهاست ؟ این حرفتون منو یاد کسایی میندازه که میرن از مغازه گرافیک بخرن میگن گرافیک 4 گیگ چی دارید . کاری به معماری و چیپ و ............ ندارن فقط گیگ رو میشناسن 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 21 دقیقه قبل، babak_11 گفته است :

سلام . دوست عزیز معیار شما برای قدرت یه کارت فقط فرکانس کارتهاست ؟ این حرفتون منو یاد کسایی میندازه که میرن از مغازه گرافیک بخرن میگن گرافیک 4 گیگ چی دارید . کاری به معماری و چیپ و ............ ندارن فقط گیگ رو میشناسن 

DIGHAN😂😂

لینک به دیدگاه
Share on other sites

وقتی شما کارتی میخرید که عملا نمیشه از فناوری rt استفاده کرد و باعث افت فریم شدید میشه چه ارزشی داره که اون کارت این ویژگی رو داشته باشه یا نه ؟ تو یه سری از کارتهای انودیا عملا این یه تبلیغ هستش و کارایی خاصی نداره . البته از نظر بنده من حاضر نیستم این افت فریم رو قبول کنم 

و نگاه کلی بنده در مورد ای ام دی 

ای ام دی هیچ وقت تو کارتهای بالارده خودشو درگیر انودیا نکرده و احتمالا به خاطر اینه که مصرف کننده خاص خودش رو داره و محدود . تفاوت 3080 با 3090 رو ببینید و قیمت هم ببینید . 

ولی در کارتهای میدرنج که ای ام دی تو این بازار تمام توانایی خودشو متمرکز این رنج میکنه چون بازار بسیار وسیع و خوبی داره و بیشتر گیمرها و حتی ماینرها تو این بازار هستند . درسته در مبحث نرم افزاری ضعف داشته ولی در پشتیبانی از کارتهاش عملکردش بسیار بسیار بهتر از انودیا بوده که انودیا با ورود کارتهای جدیدش نسبت به خریداران کارتهای قبلیش یه جورایی سیاست کثیفی پیاده میکنه که گیمر جماعت رو مجبور به خرید کارتهای جدیدش کنه . به نظرم ای ام دی برای مید رنج ها بهتر از انودیا هستش .

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، babak_11 گفته است :

سلام . دوست عزیز معیار شما برای قدرت یه کارت فقط فرکانس کارتهاست ؟ این حرفتون منو یاد کسایی میندازه که میرن از مغازه گرافیک بخرن میگن گرافیک 4 گیگ چی دارید . کاری به معماری و چیپ و ............ ندارن فقط گیگ رو میشناسن 

سلام دوست عزیز من کلی گفتم خودم میدونم که تعداد هسته و پهنای باند و نوع حافظه و ..... هم مهم هست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 22 مهر 1399 در 15:08، amirali. گفته است :

سلام دوست عزیز من کلی گفتم خودم میدونم که تعداد هسته و پهنای باند و نوع حافظه و ..... هم مهم هست

دوست گرامی این میشه یه قیاس مع الفارق .

اگر خیلی به اعداد علاقه دارید اینجا رو ببینید :

طبق بنچمارک های اولیه و درصد های TechPowerUp هر سایه زن در 3080 قدرتی کمتر از هر سایه زن در 2080 و ... داره ( ستون زرد رنگ ) .

 

انویدیا به سمت 7 نانومتر TSMC حرکت می کند :

NVIDIA Allegedly Moving Ampere to 7nm TSMC in 2021

.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 12 ساعت قبل، amirali. گفته است :

به نظر من AMD همیشه بازندس چون خودم تجربه شو داشتم که کارت AMD با 3 گیگ حافظه و فرکانس پردازشگر 1300 و فرکانس حافظه 2700 تقریبا یکسان با کارت گرافیک انویدیا با مشخصات : فرکانس پردازشگر 1058 و فرکانس حافظه 2500 عمل کرده

😂 نخندون مون تو رو خدا

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...