رفتن به مطلب

نظر کاربران لیون کامپیوتر در مورد نسل جدید پردازنده های گرافیکی شرکت AMD که با نام NAVI عرضه خواهند شد .  

227 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. آیا ناوی موفق می شود ؟

    • بله ، صد در صد موفق می شود .
    • احتمالا موفق می شود .
    • احتمالا موفق نمی شود .
    • نه ، کاملا شکست می خورد .
    • نظری ندارم .


Recommended Posts

این مقایسه 5700XT با وگا 56 هستش :

1.thumb.png.2bb0a0a0141c3b49cb7e30485cc5c516.png

کارت وگا 56 از 3584 عدد سایه زن بهره می بره کارت 5700XT از 2560 عدد . سرعت و مقدار مموری تقریبا در هر دو برابر هست در عوض باس مموری وگا 56 به 2048 میرسه که حاصل مموری های قدرتمند HBM2 هستش . مقدار مصرف و تعداد سوکت اضافی برق تقریبا ثابت باقی مونده در عوض فرکانس افزایش پیدا کرده .کارت 5700XT تقریبا به اندازه کارت 590 سایه زن داره در عوض حدود 80 درصد سریعتر هستش .

از نظر افزایش پرفورمنس ( با توجه به تعداد سایه زن ) کارتهای جدید عملکرد خوبی داشتند و سایه زن های ای ام دی از نظر قدرت به سایه زنهای انویدیا بسیار نزدیک شده اند ( 2070 هم به اندازه 590 سایه زن داره ولی خیلی قویتر هستش ) اما از نظر قیمت اوضاع جالبی ندارن . درسته که از کارتهای رقیبشون تا حدودی ارزونتر هستند اما خیلی واضحه که فناوری 7 نانومتری به خاطر قیمت بیشترش هزینه تولید کارتها رو بالابرده و خرج اضافی روی دست ای ام دی و مصرف کننده گذاشته .

میشه امیدوار بود با کاهش هزینه فناوری 7 نانومتری ( مخصوصا که فناوری 6 و 5 نانومتری در راه هستند و سامسونگ هم برای فناوری 7 نانومتری برنامه های جدی داره ) و افزایش راندمان این فناوری ، قیمت این کارتها کاهش پیدا کنه .

ویرایش شده توسط big VULTURE
لینک به دیدگاه
Share on other sites

Raytracing? 

 the Navi cards do not have native hardware support for it, despite what the competition is doing. Weirdly enough we think (currently) that is an advantage for AMD, as they can fab smaller and less expensive silicon, 

AMD, however, has hinted that the NAVI GPUS to follow NAVI10 (Big Navi) will get some sort of hardware accelerated Raytracing functionality. But the general consensus is simple, the time is not right to go full on Raytracing and this AMD sticks to an evolved Shader engine. 

اولا ray tracing نزاشتن ،گفتن هزینش زیاده.

ثانیا ،اختلاف بنچمارکی که خودشون دادن هم چندان زیاد نیست با 2070،اگه راست بشه

ثالثا:570 باشه 8 گیگ ،  اینم 8 گیگ

untitled-1.png

untitled-2.png

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 8 دقیقه قبل، rahyarpaul گفته است :

Raytracing? 

 the Navi cards do not have native hardware support for it, despite what the competition is doing. Weirdly enough we think (currently) that is an advantage for AMD, as they can fab smaller and less expensive silicon,  

AMD, however, has hinted that the NAVI GPUS to follow NAVI10 (Big Navi) will get some sort of hardware accelerated Raytracing functionality. But the general consensus is simple, the time is not right to go full on Raytracing and this AMD sticks to an evolved Shader engine. 

اولا ray tracing نزاشتن ،گفتن هزینش زیاده.

ثانیا ،اختلاف بنچمارکی که خودشون دادن هم چندان زیاد نیست با 2070،اگه راست بشه

ثالثا:570 باشه 8 گیگ ،  اینم 8 گیگ

RT موجب میشه که کارتی که میتونه بازی رو در 4K اجرا کنه تبدیل به یک کارت مخصوص فول اچ دی بشه ! در واقع به قدری سنگین هستش که با قدرت فعلی کارتها ارزش چندانی نداره . یکی دو نسل دیگه که کارتها قدرت بیشتری پیدا کنند و نسل جدید کنسول ها با ساپورت این فناوری وارد بازار بشن فناوری RT ارزش هزینه کردن بسیار بیشتری رو خواهد داشت .

صرفا قدرت به تنهایی مد نظر نیست . مهمتر از پرفورمنس ، پرفورمنس در برابر دلار هستش . ای ام دی سعی کرده پرفورمنس در حد 2070 رو با قیمت کمتر ممکن کنه . البته فناوری گرونتر 7 ناومتری موجب افزایش هزینه شده .

در مورد مموری فقط حجم اهمیت نداره . سرعت مموری هم بسیار مهمه . فارغ از این که 570 هم نمونه 8 گیگ داره هم نمونه 4 گیگ ، سرعت مموری 570 حدود 220 گیگ برثانیه هستش و سرعت مموری 5700 بیش از 400 گیگ بر ثانیه خواهد بود . ضمن این که مموری 5700XT برخلاف 570 از نوع GDDR6 هستش .

کارت 2080 هم که از کارت 5700XT گرونتر و قویتره از 8 گیگ مموری بهره می بره .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 ساعت قبل، big VULTURE گفته است :

RT موجب میشه که کارتی که میتونه بازی رو در 4K اجرا کنه تبدیل به یک کارت مخصوص فول اچ دی بشه ! در واقع به قدری سنگین هستش که با قدرت فعلی کارتها ارزش چندانی نداره . یکی دو نسل دیگه که کارتها قدرت بیشتری پیدا کنند و نسل جدید کنسول ها با ساپورت این فناوری وارد بازار بشن فناوری RT ارزش هزینه کردن بسیار بیشتری رو خواهد داشت .

صرفا قدرت به تنهایی مد نظر نیست . مهمتر از پرفورمنس ، پرفورمنس در برابر دلار هستش . ای ام دی سعی کرده پرفورمنس در حد 2070 رو با قیمت کمتر ممکن کنه . البته فناوری گرونتر 7 ناومتری موجب افزایش هزینه شده .

در مورد مموری فقط حجم اهمیت نداره . سرعت مموری هم بسیار مهمه . فارغ از این که 570 هم نمونه 8 گیگ داره هم نمونه 4 گیگ ، سرعت مموری 570 حدود 220 گیگ برثانیه هستش و سرعت مموری 5700 بیش از 400 گیگ بر ثانیه خواهد بود . ضمن این که مموری 5700XT برخلاف 570 از نوع GDDR6 هستش . 

کارت 2080 هم که از کارت 5700XT گرونتر و قویتره از 8 گیگ مموری بهره می بره . 

بحث من  سر اینه ،که amd میگفت کارت بهتر و ارزونتر میاره ،ولی نتونست.حتی تو فناوری 7 نانومتر به انویدیا نرسید. بازم تبلیغات دروغ. قبلش لیک بود با کارت 300 تایی 2070 رو میخوره.

با وجود اینکه گفته بخاطر کاهش هزینه از ray tracing چشم پوشی ،بازم یه چیزی در حد 2070 و با همون رنج قیمتی داده.

که وجود rtx و مصرف کمتر میتونه به سمت انویدیا بازم سوق بده pc گیمرها رو.

این خبر خوبی حتی برای طرفدارای انویدیا نیست.چون بازم انویدیا دست بالا رو داره و ممکنه بازم به فکر ارتقای بزرگ نره.

هر چند که همین جهش نشون میده amd داره یه کارایی میکنه و ممکنه تو ناوی 10 کارتهای بهتری بده که بتونه رقیبای سرسخت تری برای انویدیا باشه.

در مورد رم و حافظه میدونم.منظورم این بود اینقدر هزینه ها سرسام آور شده بود برای amd ، که amd ای که همیشه کارت با رمهای بالا میدادمثلا 470 رو هم با 8 گیگ عرضه کرد.

از خیرش گذشت تا با کاهش حافظه بتونه قیمت رو رقابتی تر کنه.

البته  xt 5700 مثل اینکه برای 1440 یا همون 2k در نظر گرفته شده و 8 گیگ کفایتش رو میکنه

____________________________________

باید تا 7 جولای و انتشار بنچمارکهای اصلی صبر کرد. این نتایج و آمارهایی که انویدیا و amd میدن از قیاسشون.

عمدتا خالی بندیه

 

 

ویرایش شده توسط rahyarpaul
لینک به دیدگاه
Share on other sites

... AMD فکر میکنه چقدر زرنگه ؟ 😂😂

اومده کارت خودش رو با API ولکان بنچ گرفته (که تا جایی که ممکنه فریم بیشتری بگیره) ولی 2070 رو با Direct X !!!

photo_2019-06-11_15-16-25.jpg

ویرایش شده توسط 𝕶𝖎𝖓𝖌𝖕𝖎𝖓
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، rahyarpaul گفته است :

بحث من  سر اینه ،که amd میگفت کارت بهتر و ارزونتر میاره ،ولی نتونست.حتی تو فناوری 7 نانومتر به انویدیا نرسید. بازم تبلیغات دروغ. قبلش لیک بود با کارت 300 تایی 2070 رو میخوره.

با وجود اینکه گفته بخاطر کاهش هزینه از ray tracing چشم پوشی ،بازم یه چیزی در حد 2070 و با همون رنج قیمتی داده.

که وجود rtx و مصرف کمتر میتونه به سمت انویدیا بازم سوق بده pc گیمرها رو.

این خبر خوبی حتی برای طرفدارای انویدیا نیست.چون بازم انویدیا دست بالا رو داره و ممکنه بازم به فکر ارتقای بزرگ نره.

هر چند که همین جهش نشون میده amd داره یه کارایی میکنه و ممکنه تو ناوی 10 کارتهای بهتری بده که بتونه رقیبای سرسخت تری برای انویدیا باشه.

در مورد رم و حافظه میدونم.منظورم این بود اینقدر هزینه ها سرسام آور شده بود برای amd ، که amd ای که همیشه کارت با رمهای بالا میدادمثلا 470 رو هم با 8 گیگ عرضه کرد.

از خیرش گذشت تا با کاهش حافظه بتونه قیمت رو رقابتی تر کنه.

البته  xt 5700 مثل اینکه برای 1440 یا همون 2k در نظر گرفته شده و 8 گیگ کفایتش رو میکنه

____________________________________

باید تا 7 جولای و انتشار بنچمارکهای اصلی صبر کرد. این نتایج و آمارهایی که انویدیا و amd میدن از قیاسشون.

عمدتا خالی بندیه

مقداری از اطلاعاتی که منتشر شده اند اساسا تائید شده نبودن .

در مورد پیشرفت ای ام دی در سری جدید باید گفت این پیشرفت بسیار خوبه .

شما کارتهای 580 و 590 رو با 5700XT مقایسه کنید متوجه میشید با داشتن یک مقدار سایه زن ( حدودا ) کارت 5700 خیلی قویتر هستش . توجه کنید که ای ام دی داره میگه 5700 با حدود 2500 - 600 هسته از وگا 64 با بیش از 4000 هسته سریعتر هستش . وقتی ما به عنوان گیمر قصد مقایسه داریم ابدا به تعداد سایه زن کاری نداریم . برای ما پرفورمنس ، پرفورمنس در برابر دلار و درنهایت مصرف و دما اهمیت داره . به همین دلیل 5700 ( باتوجه به حضور 2070 ) رشد چشمگیری به حساب نمیاد اما با توجه به تعداد سایه زن ماجرا به کلی متفاوت هستش . این که ای ام دی تونسته از این جهت پیشرفت کنه این امیدواری رو به ما میده که در آینده بتونه با معرفی نسخه های که مقدار بیشتری سایه زن داشته باشن ( و 100 البته با مدیریت مصرف و دما ) در پرفورمنس هم به کارتهای انودیا برسه . توجه کنید که کارت 2070 به اندازه 580 و 590 سایه زن داره !

این اتفاق در عرضه VII هم افتاد :

 

کارت VII در مقایسه با وگا 64 سایه زن کمتری داره اما پرفورمنسش رشد داشته درحالی که 2080 به نسبت 1080 حدود 15 درصد افزایش سایه زن رو تجربه کرده .

.............................

توجه کنید که GPU کارت 5700 با توجه به نانومتر پاینترش نسبت به 580 و حتی 590 میتونه از GPU این دوکارت کوچکتر باشه . GPU کوچکتر موجب کاهش هزینه میشه و قیمت رو کاهش میده ( البته در لیتوگرافی مشابه نه این که هزینه فناوری 14 نانومتری رو با هزینه فناوری 7 نانومتری مقایسه کنیم ) پس به شرطی که هزینه ساخت فناوری 7 نانومتری به اندازه فناوری 14 و 12 نانومتری پایین بیاد و مموری های GDDR6 هم ارزون بشن میشه امیدوار بود قیمت 5700 به شدت افت کنه ( فراموش نکنیم کارتی مثل 2080 با فناوری ارزونتر 12 نانومتر ساخته شده و ابعاد بسیار بزرگی داره پس راه کاهش هزینه 2080 ارزون شدن GDDR6 هستش . مگر این که در نسخه رفرش شده این کارتها مهاجرت به فناوری 7 نانومتر از طریق کاهش ابعاد چیپست موجب کاهش هزینه بشه چون بعیده که فناوری 12 نانومتر کاهش قیمت چشمگیری داشته باشه )

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 9 دقیقه قبل، big VULTURE گفته است :

مقداری از اطلاعاتی که منتشر شده اند اساسا تائید شده نبودن .

در مورد پیشرفت ای ام دی در سری جدید باید گفت این پیشرفت بسیار خوبه .

شما کارتهای 580 و 590 رو با 5700XT مقایسه کنید متوجه میشید با داشتن یک مقدار سایه زن ( حدودا ) کارت 5700 خیلی قویتر هستش . توجه کنید که ای ام دی داره میگه 5700 با حدود 2500 - 600 هسته از وگا 64 با بیش از 4000 هسته سریعتر هستش . وقتی ما به عنوان گیمر قصد مقایسه داریم ابدا به تعداد سایه زن کاری نداریم . برای ما پرفورمنس ، پرفورمنس در برابر دلار و درنهایت مصرف و دما اهمیت داره . به همین دلیل 5700 ( باتوجه به حضور 2070 ) رشد چشمگیری به حساب نمیاد اما با توجه به تعداد سایه زن ماجرا به کلی متفاوت هستش . این که ای ام دی تونسته از این جهت پیشرفت کنه این امیدواری رو به ما میده که در آینده بتونه با معرفی نسخه های که مقدار بیشتری سایه زن داشته باشن ( و 100 البته با مدیریت مصرف و دما ) در پرفورمنس هم به کارتهای انودیا برسه . توجه کنید که کارت 2070 به اندازه 580 و 590 سایه زن داره !

 

درود

رویه افزایش پرفورمنس تو نسل جدید amd متکی به معماریه جدید همچنین حضور لا انکار حافظه gddr6 هست نسبت به نسل قبل . یعنی پهنای باند مموری از 8 گیگابایت به 14 گیگابایت رسیده که خیلی تاثیر گذاره تو کارایی نهایی. همچنین افزایش فرکانس به لطف لیتوگرافی 7 نانومتر

کارت RTX 2070 هم دارای 2304 عدد شیدر یونیت یا کودا پروسسور هست حالا اگر RT Core رو فاکتور بگیریم دقیقا مشابه تعداد سایه زن های کارت RX 580 .

مورد اصلی که باعث شده کارت ناوی با توجه به مید رینج بودن مصرف بالاتری داشته باشه افزایش فرکانسش بوده . به ترتیبی که تو مراسم معرفی کارت Rx 5700 xt گفته شد کارت سه نوع کلاک داره. بیس کلاک 1605 مگاهتز گیمینگ کلاک 1755 مگاهرتز و بوست کلاک 1905 مگاهرتز . همچنین گفته شد Game Clock یعنی 1755 مگاهرتز همون اورج فرکانسیه که شما حین بازی کردن دارین به گفته اقایی که معرفی میکرد. یعنی این وسط بوست کلاک هنوز به خوبی قضیه اش روشن نشده و اینکه اگر قرار نیست فرکانس بوست رو تو بازی ببینیم پس کجا به کار میاد.

من خودم احتمال میدم بخاطر تحت کنترل نگه داشتن دما و مصرف Game Clock مطرح شده و قدرت پردازش کارت با فرکانس 1755 مگاهرتز برابر با 8.9 ترافلاپه.

تو این مبحث هم amd یه شیطنت ریز کرده . قدرت پردازش کارت رو مبنی فرکانس بیس قرار میدن معمولا چون فرکانس بوست به علت داشتن اسپایک حین پردازش همیشه قدرت پردازش ثابتی رو نمیده. مثلا کارت GTX 1080Ti قدرت پردازشیش برابر با 11 ترافلاپ هست با فرکانس بیس 1584 مگاهرتز و وقتی بوست ثانویه صورت میگیره و فرکانس به بالای 1900 مگاهرتز میرسه قدرت پردازشی به 13 ترافلاپ یا بیشتر میرسه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، 𝕶𝖎𝖓𝖌𝖕𝖎𝖓 گفته است :

درود

رویه افزایش پرفورمنس تو نسل جدید amd متکی به معماریه جدید همچنین حضور لا انکار حافظه gddr6 هست نسبت به نسل قبل . یعنی پهنای باند مموری از 8 گیگابایت به 14 گیگابایت رسیده که خیلی تاثیر گذاره تو کارایی نهایی. همچنین افزایش فرکانس به لطف لیتوگرافی 7 نانومتر

کارت RTX 2070 هم دارای 2304 عدد شیدر یونیت یا کودا پروسسور هست حالا اگر RT Core رو فاکتور بگیریم دقیقا مشابه تعداد سایه زن های کارت RX 580 .

مورد اصلی که باعث شده کارت ناوی با توجه به مید رینج بودن مصرف بالاتری داشته باشه افزایش فرکانسش بوده . به ترتیبی که تو مراسم معرفی کارت Rx 5700 xt گفته شد کارت سه نوع کلاک داره. بیس کلاک 1605 مگاهتز گیمینگ کلاک 1755 مگاهرتز و بوست کلاک 1905 مگاهرتز . همچنین گفته شد Game Clock یعنی 1755 مگاهرتز همون اورج فرکانسیه که شما حین بازی کردن دارین به گفته اقایی که معرفی میکرد. یعنی این وسط بوست کلاک هنوز به خوبی قضیه اش روشن نشده و اینکه اگر قرار نیست فرکانس بوست رو تو بازی ببینیم پس کجا به کار میاد.

من خودم احتمال میدم بخاطر تحت کنترل نگه داشتن دما و مصرف Game Clock مطرح شده و قدرت پردازش کارت با فرکانس 1755 مگاهرتز برابر با 8.9 ترافلاپه.

تو این مبحث هم amd یه شیطنت ریز کرده . قدرت پردازش کارت رو مبنی فرکانس بیس قرار میدن معمولا چون فرکانس بوست به علت داشتن اسپایک حین پردازش همیشه قدرت پردازش ثابتی رو نمیده. مثلا کارت GTX 1080Ti قدرت پردازشیش برابر با 11 ترافلاپ هست با فرکانس بیس 1584 مگاهرتز و وقتی بوست ثانویه صورت میگیره و فرکانس به بالای 1900 مگاهرتز میرسه قدرت پردازشی به 13 ترافلاپ یا بیشتر میرسه.

در نهایت برای من گیمر فریم نهایی در بازی مهمه !  به ازای هر دلاری که میدم چند فریم در بازی ها میگیرم !

حالا فرکانس 10 باشه یا 10.000 .

خوبی دنیای PC اینه که در نهایت بنچمارکها نشون میده هر قطعه چقدر قدرت داره نه مشخصات . این بحث تعداد سایه زن هم به درد گیمر معمولی نمی خوره برای تحلیل پیشرفت شرکت ای ام دی و انویدیا کاربرد داره !

البته فراموش نکنیم که کارتهای سری 2000 انویدیا هم از پرفورمنس GDDR6 بهره برده اند و در این زمینه 5700XT با 2070 مساوی هستند . هرچند با این وجود مقایسه 580 با 5700 چندان منصفانه نیست !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، big VULTURE گفته است :

در نهایت برای من گیمر فریم نهایی در بازی مهمه !  به ازای هر دلاری که میدم چند فریم در بازی ها میگیرم !

حالا فرکانس 10 باشه یا 10.000 .

خوبی دنیای PC اینه که در نهایت بنچمارکها نشون میده هر قطعه چقدر قدرت داره نه مشخصات . این بحث تعداد سایه زن هم به درد گیمر معمولی نمی خوره برای تحلیل پیشرفت شرکت ای ام دی و انویدیا کاربرد داره !

البته فراموش نکنیم که کارتهای سری 2000 انویدیا هم از پرفورمنس GDDR6 بهره برده اند و در این زمینه 5700XT با 2070 مساوی هستند . هرچند با این وجود مقایسه 580 با 5700 چندان منصفانه نیست !

این وسط یه سری سوالات دارم خودم. پری شب ایکس باکس اسکارلت معرفی شد که طبق چیزایی که گفتن پردازنده نسل دوم zen و پردازشگر گرافیکی ناوی داره. اما گفتن ray tracing ساپورت میکنه !

اما در نهایت مشخص شد ناوی معماری مناسب برای پردازش ری تریسینگ نیست. میشه متصور بود ری تریسینگ با ابعاد خیلی کمتر و پردازش حداقلی مثل low رو براش تدارک دیده باشن که صرفا اسمش وجود داشته باشه. کما اینکه RTX 2060 هم ری تریسینگ ساپورت میکنه اما خیلی ضعیف تر باید باهاش کنار اومد .

نکته دوم اینه که فکر نکنم با توجه به قیمتی که برای کارت های ناوی در نظر گرفتن کنسول های نسل نهمی هم قیمت پایینی داشته باشن خودم قیمت 800 دلار به بالا رو متصورم براشون.

قیمت گذاری نسل ناوی یه مقدار برای amd دردسر ساز میشه احساس میکنم. اگر زیر 400 دلار بود میشد کاملا امیدوار بود تا بتونه بازار رو تصاحب کنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 دقیقه قبل، 𝕶𝖎𝖓𝖌𝖕𝖎𝖓 گفته است :

این وسط یه سری سوالات دارم خودم. پری شب ایکس باکس اسکارلت معرفی شد که طبق چیزایی که گفتن پردازنده نسل دوم zen و پردازشگر گرافیکی ناوی داره. اما گفتن ray tracing ساپورت میکنه !

اما در نهایت مشخص شد ناوی معماری مناسب برای پردازش ری تریسینگ نیست. میشه متصور بود ری تریسینگ با ابعاد خیلی کمتر و پردازش حداقلی مثل low رو براش تدارک دیده باشن که صرفا اسمش وجود داشته باشه. کما اینکه RTX 2060 هم ری تریسینگ ساپورت میکنه اما خیلی ضعیف تر باید باهاش کنار اومد .

نکته دوم اینه که فکر نکنم با توجه به قیمتی که برای کارت های ناوی در نظر گرفتن کنسول های نسل نهمی هم قیمت پایینی داشته باشن خودم قیمت 800 دلار به بالا رو متصورم براشون.

قیمت گذاری نسل ناوی یه مقدار برای amd دردسر ساز میشه احساس میکنم. اگر زیر 400 دلار بود میشد کاملا امیدوار بود تا بتونه بازار رو تصاحب کنه

قیمت کنسول ها ربطی به قیمت سایر قطعات ندارن !

شرکت سونی و مایکروسافت میتونن کنسول رو با قیمتی کمتر از قیمت تموم شده وارد بازار کنند ( شبیه کاری که سونی برای PS3 کرد ) و در عوض از طریق فروش بازی ضرر وارده رو جبران کنن .

از طرف دیگه فناوری 7 نانومتر و GDDR6 فعلا گرون هستند بی هیچ تردیدی با اشباع شدن بازار از GDDR6 و افزایش تولید این نوع مموری و عرضه فناوری 7 نانومتری سامسونگ و فناوری های 6 و 5 نانومتری هزینه ساخت با فناوری 7 نانومتری هم کاهش پیدا می کنه . از طرف دیگه ای ام دی برای ناوی چند سال برنامه ریزی و مقدار عظیمی پول خرج کرده ( مثل فناوری ولتا و تورینگ برای انویدیا ) این مورد در قیمت تموم شده تاثیر داره با فروش اولین نسل بر مبنای فناوری ناوی در سری های بعدی این هزینه کاهش پیدا می کنه و در چند نسل متفاوت سر شکن میشه . در مورد رایزن هم همین هستش . ای ام دی برای تولید نسل اول رایزن 4 - 5 سال کار کرده اما الان خیلی راحت با گرفتن مشکلاتش و مهاجرت به فناوری 7 نانومتری سری 3000 رو بیرون داده قبل از اون هم سری 2000 رو بیرون داده بود ! ( ضمن این که سری 3000 خیلی وقته که کارهای طراحیش تموم شده  و منتظر فناوری 7 نانومتر بود ) .

متاسفانه قیمت ناوی به خوبی قبل نیست اما باز جای امیدواری داره !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان من یه سوال داشتم!!!!!

الان 5700x دیقا 9 ترافلاپ هست بد vega 64 دقیق 12 ترافلاپ هست!!!

ترافلاپ دیقا چی هست و چه تفاوتی بین وگا 64 با 5700 ایجاد کرده؟؟؟؟؟

شنیدم 2تا قابلیت جدید معرفی کرده amd خواستم ببینم شامل وگا هم میشه؟؟؟؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 19 دقیقه قبل، sepehr21 گفته است :

دوستان من یه سوال داشتم!!!!!

الان 5700x دیقا 9 ترافلاپ هست بد vega 64 دقیق 12 ترافلاپ هست!!!

ترافلاپ دیقا چی هست و چه تفاوتی بین وگا 64 با 5700 ایجاد کرده؟؟؟؟؟

شنیدم 2تا قابلیت جدید معرفی کرده amd خواستم ببینم شامل وگا هم میشه؟؟؟؟؟

فلاپ واحد قدرت خام  پردازش ی پردازشگر هست. مگا گیگا و ترا به نسبت بالارفتن قدرتش ...

اون دوتا قابلیت جدید منظورتون anti lag و sharpening فیلتره ؟ فکر کنم از طریق نرم افزار جدید قابل راه اندازی رو کارت های amd بشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 23 دقیقه قبل، sepehr21 گفته است :

دوستان من یه سوال داشتم!!!!!

الان 5700x دیقا 9 ترافلاپ هست بد vega 64 دقیق 12 ترافلاپ هست!!!

ترافلاپ دیقا چی هست و چه تفاوتی بین وگا 64 با 5700 ایجاد کرده؟؟؟؟؟

شنیدم 2تا قابلیت جدید معرفی کرده amd خواستم ببینم شامل وگا هم میشه؟؟؟؟؟

قدرت خالص کارت گرافیک رو بر اساس واحد ترافلاپ می سنجن .

اون مقدار ترا یعنی خیلی !!!! ( شبیه همون ترابایت در هارد دیسک ) جالبه بدونید اولین کارت با قدرت ترا فلاپ رو ای ام دی معرفی کرده .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خوب پس الان فلاپ وگا بیشتره پس در نتیجه باید قدرتشم بیشتر باشه !!!؟؟؟

ویرایش شده توسط sepehr21
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 19 دقیقه قبل، sepehr21 گفته است :

خوب پس الان فلاپ وگا بیشتره پس در نتیجه باید قدرتشم بیشتر باشه !!!؟؟؟

پردازش های work load بله. اما بازی ها بر اساس رشته های پردازشی مثل FP32 FP64 FP16 متفاوتن و اکثر بازیا از دستور عمل FP32 پشتیبانی میکنن. به طور کل هر انجینی فرق داره برای کار کشیدن از قدرت پردازشگر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، 𝕶𝖎𝖓𝖌𝖕𝖎𝖓 گفته است :

پردازش های work load بله. اما بازی ها بر اساس رشته های پردازشی مثل FP32 FP64 FP16 متفاوتن و اکثر بازیا از دستور عمل FP32 پشتیبانی میکنن. به طور کل هر انجینی فرق داره برای کار کشیدن از قدرت پردازشگر

درست.

بد بنظرتون ارزش داره کسی که وگا64 داره رو عوض کنه و 5700x بگیره؟؟؟؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، sepehr21 گفته است :

درست.

بد بنظرتون ارزش داره کسی که وگا64 داره رو عوض کنه و 5700x بگیره؟؟؟؟؟

فعلا نمیشه نظر داد چون هنوز بنچمارک های معتبر درج نشدن . همچنین مشخص نیست تو ایران با این بازار اسفناک چه قیمتی براش پیاده کنن. الان کارت 2070 تو ایران 11 میلیون تومنه با توجه به اینکه کارت Rx 5700 Xt 50 دلار ارزون تر از 2070 عه در بازار جهانی میشه متصور بود تو ایران نزدیک همین حدودا براش در نظر بگیرن

همچنین وگا 64 فکر کنم قدرتی معادل همین ناوی داشته باشه با توجه به اینکه هردو بین 2070 و 2080 هست کاراییشون.

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 35 دقیقه قبل، sepehr21 گفته است :

درست.

بد بنظرتون ارزش داره کسی که وگا64 داره رو عوض کنه و 5700x بگیره؟؟؟؟؟

خیر !

بسیار بعید هستش که ارتقاء از وگا 64 به 5700XT ارزشش رو داشته باشه .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، big VULTURE گفته است :

خیر !

بسیار بعید هستش که ارتقاء از وگا 64 به 5700XT ارزشش رو داشته باشه .

مرسی بابت پاسختون.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 17 ساعت قبل، 𝕶𝖎𝖓𝖌𝖕𝖎𝖓 گفته است :

این وسط یه سری سوالات دارم خودم. پری شب ایکس باکس اسکارلت معرفی شد که طبق چیزایی که گفتن پردازنده نسل دوم zen و پردازشگر گرافیکی ناوی داره. اما گفتن ray tracing ساپورت میکنه !

اما در نهایت مشخص شد ناوی معماری مناسب برای پردازش ری تریسینگ نیست. میشه متصور بود ری تریسینگ با ابعاد خیلی کمتر و پردازش حداقلی مثل low رو براش تدارک دیده باشن که صرفا اسمش وجود داشته باشه. کما اینکه RTX 2060 هم ری تریسینگ ساپورت میکنه اما خیلی ضعیف تر باید باهاش کنار اومد .

نکته دوم اینه که فکر نکنم با توجه به قیمتی که برای کارت های ناوی در نظر گرفتن کنسول های نسل نهمی هم قیمت پایینی داشته باشن خودم قیمت 800 دلار به بالا رو متصورم براشون.

قیمت گذاری نسل ناوی یه مقدار برای amd دردسر ساز میشه احساس میکنم. اگر زیر 400 دلار بود میشد کاملا امیدوار بود تا بتونه بازار رو تصاحب کنه

گفتن پشتیبانی میشه. همینجا amd هم میتونست پشتیانی از rt رو اضافه کنه ولی به خاطر کاهش هزینه نکرد.قویترین کارتهای حاضر تو rt موندند همین 2070 به 45 فریم رسید تو فول اچ دی تو مترو میانگینش

اونم یه بحث تبلیغاتیه ،برا شیره مالیدن رو سر کاربرا.

کنسولی که قراره ssd هم بهش اضاف بشه ،دیگه نمیتونه یه پرچمدار با خودش برداره.باید کنسولها نرخ 500-600 دلار رو رعایت کنند و حداکثر میتونه 50-100 دلار رو خود دو کمپانی ضرر کنند تا تو  آینده بشه جبران شه.

ray tracing تا جا بیوفته خیلی زمان میره. تا اونموقع هم یه میان نسلی میدن با کارتهای اون زمان.

اینم فقط جنبه تبلیغاتی داره

در 17 ساعت قبل، big VULTURE گفته است :

مقداری از اطلاعاتی که منتشر شده اند اساسا تائید شده نبودن .

در مورد پیشرفت ای ام دی در سری جدید باید گفت این پیشرفت بسیار خوبه .

شما کارتهای 580 و 590 رو با 5700XT مقایسه کنید متوجه میشید با داشتن یک مقدار سایه زن ( حدودا ) کارت 5700 خیلی قویتر هستش . توجه کنید که ای ام دی داره میگه 5700 با حدود 2500 - 600 هسته از وگا 64 با بیش از 4000 هسته سریعتر هستش . وقتی ما به عنوان گیمر قصد مقایسه داریم ابدا به تعداد سایه زن کاری نداریم . برای ما پرفورمنس ، پرفورمنس در برابر دلار و درنهایت مصرف و دما اهمیت داره . به همین دلیل 5700 ( باتوجه به حضور 2070 ) رشد چشمگیری به حساب نمیاد اما با توجه به تعداد سایه زن ماجرا به کلی متفاوت هستش . این که ای ام دی تونسته از این جهت پیشرفت کنه این امیدواری رو به ما میده که در آینده بتونه با معرفی نسخه های که مقدار بیشتری سایه زن داشته باشن ( و 100 البته با مدیریت مصرف و دما ) در پرفورمنس هم به کارتهای انودیا برسه . توجه کنید که کارت 2070 به اندازه 580 و 590 سایه زن داره !

این اتفاق در عرضه VII هم افتاد :

 

کارت VII در مقایسه با وگا 64 سایه زن کمتری داره اما پرفورمنسش رشد داشته درحالی که 2080 به نسبت 1080 حدود 15 درصد افزایش سایه زن رو تجربه کرده .

.............................

توجه کنید که GPU کارت 5700 با توجه به نانومتر پاینترش نسبت به 580 و حتی 590 میتونه از GPU این دوکارت کوچکتر باشه . GPU کوچکتر موجب کاهش هزینه میشه و قیمت رو کاهش میده ( البته در لیتوگرافی مشابه نه این که هزینه فناوری 14 نانومتری رو با هزینه فناوری 7 نانومتری مقایسه کنیم ) پس به شرطی که هزینه ساخت فناوری 7 نانومتری به اندازه فناوری 14 و 12 نانومتری پایین بیاد و مموری های GDDR6 هم ارزون بشن میشه امیدوار بود قیمت 5700 به شدت افت کنه ( فراموش نکنیم کارتی مثل 2080 با فناوری ارزونتر 12 نانومتر ساخته شده و ابعاد بسیار بزرگی داره پس راه کاهش هزینه 2080 ارزون شدن GDDR6 هستش . مگر این که در نسخه رفرش شده این کارتها مهاجرت به فناوری 7 نانومتر از طریق کاهش ابعاد چیپست موجب کاهش هزینه بشه چون بعیده که فناوری 12 نانومتر کاهش قیمت چشمگیری داشته باشه )

دقیقا نقطه مثبت ،همین پیشرفته .

و امیدوار میکنه تو سری ناوی 10 بتونه کارتای بهتری رو بده ،البته تا بنچمارک واقعی نیاد. نمیشه گفت این حد از برتری رو داره یا نه.

چون vega 2  تو بنچمارک ها از 2080 جلو میزد.

ولی بعدش که بنچمارک واقعی اومد فهمیدیم این خبرا نیست.ماه دیگه معلوم میشه ،چی پخته

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 21 خرداد 1398 در 12:37، 𝕶𝖎𝖓𝖌𝖕𝖎𝖓 گفته است :

فناوری ساخت ۷ نانومتر مصرف ۲۲۵ وات؟  

جالبه بدونید مصرف کارت  RTX 2070 با فناوری ساخت ۱۲ نانومتر در حدود ۱۷۵ واته و همچنین قابلیت ray tracing داره ... همچنین مصرف کارت ۲۰۸۰ برابر ۲۱۰ و مصرف ۲۰۸۰ti برابر ۲۵۰ وات.

بیشتر از همه از لحاظ قیمت گذاری جا خوردم. مشخصه که فناوری ساخت ۷ نانومتر برای amd هزینه زیادی داره و محبور شدن قیمتی لحاظ کنن که به صرفه باشه 

به نظر من ۴۵۰ دلار برای کارت  rx 5700 xt زیاده و احتمالش هست که انویدیا در واکنش قیمت ۲۰۷۰ رو کاهش جزئی بده و کار رو برای بازار amd سخت کنه

مصرف کارت ب عوامل دیگه ای مث مموری و کور ولتاژ  هم بستگی داره

مثلا 2070 در حالت دیفالت کور-ولتاژ 1.050v داره و وگا  1.2v ک خب با کمی آندر ولت میشه دماو مصرف  رو کاهش دارد و کور-کلاک رو افزایش داد

اینکه چرا AMD انفد ولتاژ دیفالت رو بالا میبره برا منم جای سوال داره

ویرایش شده توسط arian97
لینک به دیدگاه
Share on other sites

از دید ترافلاپسی میشه گفت 2برابر 570 یا 470 قدرت داره ولی از دید معماری که نگاه کنی چون بیشترش از همون gcn هست نمیشه گفت در حالت ایده عاله باید گفت با یه api خوب میتونه به حالت ایده عال نزدیک  بشه و باز همون مشکلات قبلی دراون هست و باعث میشه بازم رو کاغد برتر باشن ولی در  پرفورمنس نسبت به تعداد هسته ضعف نشون میدن

ولی کارت nvidia با فلاپس کمتر بهتر عمل میکنه نسبت به تعداد هسته هاش

همش و همش برمیگرده به معماری....

واقعا انویدیا تو معماری خوبه واقعا خوبه ولی amd اگه یه دست رو معماری بکشه واقعا دیگه رقابت خیلی تنگانگ میشه

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، arian97 گفته است :

اینکه چرا AMD انفد ولتاژ دیفالت رو بالا میبره برا منم جای سوال داره

معماریه کارت های amd بر خلاف انویدیا بوست کلاکشون بخاطر استیبل بودن روی حداکثر فرکانس تعیین شده همیشه ثابته تا دمای نسبتا زیادی. مثلا کارت Rx580 تا دمای 80 درجه هم فرکانسش ثابته روی 1366 بوستش اما انویدیا هر 3-5 درجه فرکانس ها اسپایک میشه تا ولتاژ و دما تو ی رینج مطلوب باشن و کارت اورهیت نشه و فرکانسش خیلی بیاد پایین

چون کیفیت چیپ ها متفاوته نمیشه برای همه کارت ها یه بایوس با ولتاژ پایینتر ست کرد مثلا میبینی یه کارت خیلی بهتر اندر ولت میشه و فرکانسش هم تغییر نمیکنه ولی یه کارت دیگه اینطور نیست

به همین منظور ولتاژ را تا رده معینی بالا میبرن تا همه کارت ها تا پر مصرف ترین چیپ از لحاظ ولتاژ مشکلی نداشته باشن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، rahyarpaul گفته است :

گفتن پشتیبانی میشه. همینجا amd هم میتونست پشتیانی از rt رو اضافه کنه ولی به خاطر کاهش هزینه نکرد.قویترین کارتهای حاضر تو rt موندند همین 2070 به 45 فریم رسید تو فول اچ دی تو مترو میانگینش

اونم یه بحث تبلیغاتیه ،برا شیره مالیدن رو سر کاربرا.

کنسولی که قراره ssd هم بهش اضاف بشه ،دیگه نمیتونه یه پرچمدار با خودش برداره.باید کنسولها نرخ 500-600 دلار رو رعایت کنند و حداکثر میتونه 50-100 دلار رو خود دو کمپانی ضرر کنند تا تو  آینده بشه جبران شه.

ray tracing تا جا بیوفته خیلی زمان میره. تا اونموقع هم یه میان نسلی میدن با کارتهای اون زمان.

اینم فقط جنبه تبلیغاتی داره

دقیقا نقطه مثبت ،همین پیشرفته .

و امیدوار میکنه تو سری ناوی 10 بتونه کارتای بهتری رو بده ،البته تا بنچمارک واقعی نیاد. نمیشه گفت این حد از برتری رو داره یا نه.

چون vega 2  تو بنچمارک ها از 2080 جلو میزد.

ولی بعدش که بنچمارک واقعی اومد فهمیدیم این خبرا نیست.ماه دیگه معلوم میشه ،چی پخته

گفته میشه قیمت تموم شده PS3 برای سونی بیشتر از 800 دلار بوده اما با قیمت 500 - 600 دلار به فروش می رسیده . به گونه ای که در دو سال اول عرضه 3 تا 3.5 میلیارد دلار به سونی خسارت میزنه .

البته شاید سونی دوست نداشته باشه که برای PS5 هم ضرر بده !!! پس نمیشه گفت به چه قیمت وارد بازار میشه اما میشه امیدوار بود قیمتش توی همون رنج 400 - 500 دلار بمونه ( هرچند حیف پول برای کنسول )

فناوری RT برای اجرا نیاز به هسته مستقل نداره . اما بدون هسته مخصوص به قدری سنگین میشه که کلا باید قیدش رو زد !ناوی فعلا از RT به شکل سخت افزاری پشتیبانی نمی کنه اما نمونه ای که قرار برای کنسولهای نسل بعدی ساخته بشه یه نمونه سفارشی هستش و میتونه به صورت سخت افزاری هم از این فناوری پشتیبانی کنه . توجه کنید که نیاز کنسول با نیازهای PC گیمینگ متفاوته . الان قدرت خالص PS4 در برابر کارتهای و سیستم های بالا رده مضحکه ! با این وجود به علت بهینه سازی ها و ... میتونه توی گود رقابت باقی بمونه .

ویرایش شده توسط big VULTURE
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...