رفتن به مطلب

دردسرتازه برای انویدیا ؛ قابلیت DXR بر روی معماری های قدیمتر نیز کار میکند!


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

028d02ff2700de0ea8aca9328ce113a2.jpg

 

به تازگی گروهی از کاربران موفق شده اند که مود RTX را در کارت گرافیک Nvidia Titan V فعال کنند.این قابلیت بر روی این کارت به خوبی کارمیکند و عملکرد این کارت را در حد و اندازه کارت RTX 2080 Ti افزایش میدهد.با این حال کارت Titan V یک کارت گرافیک نسل قبل با معماری Volta است و تا جایی که میدانیم این معماری فاقد هسته های RT است.در نظر داشته باشید که Volta یک معماری قدرتمند است که هسته های تنسور را در خود جای داده است.در حالت تئوری حالت DXR میتواند با هر کارت گرافیک سازگار با API جدید DirectX 12 کار کند ، البته میبایست این کارت از قدرت کافی برخوردار باشد. DirectX Raytracing  صرفا یکی از فرمت های API DX 12 به شمار میرود ، پس اگر سخت افزار نتواند از آن پشتیبانی کند، به صورت نرم افزاری میتواند آن را به اجرا درآورد.با این حال این سوال مطرح میشود که تکلیف هسته های RT در وجود سخت افزار چه میشود؟

 

3a41c7e98a676e8ae14d024ce8edc1ff.png

 

با توجه به گزارش منتشر شده گروهی از کاربران وب سایت 3dcenter، یک کارت Titan V مجهز به سیلیکن Volta GV100  با فعال سازی این قابلیت ، میتواند به فریم ریتی برابر با کارت GeForce RTX 2080 Ti دست پیدا کند.یکی از کاربران گزارش داد که هر دو کارت در وضوح تصویر  Ultra HD  و سطح تنظیمات  Ultra high ،توانسته اند به نرخ فریم 69 فریم دست پیدا کنند.نا گفته نماند هر دو کارت به صورت دستی به یک فرکانس برابر اورکلاک شده و به روش مایع خنک سازی شده اند.با این حال کاربر دیگری نیز گزارش داده که نرخ فریم از 60 تا 100 فریم در وضوح تصویر 1440 پیکسل  متغیر بوده و به طور میانگین نرخ 80 فریم را به ثبت رسانده است.بد نیست بدانید که کارت RTX 2080 Ti با فعال شدن قابلیت DXR raytracing، توانایی دست یابی به میانگین 84.3 فریم در ثانیه در عنوان Battlefield V را دارد.

 

7733c14093c3dde47018f2cbcebc3912.png

 

یافته های جدید ممکن است باعث تعجب شما شود و این سوال در ذهن شما به وجود آید که تکلیف هسته های RT در نسل جدید کارت های گرافیکی NVIDIA چه میشود.این مستندات تنها گزارشاتی از سوی کاربران بوده و هنوز هیچ متد اندازه گیری رسمی برای این کاروجود ندارد، پس ما نه میتوانیم آن را تایید و نه رد کنیم.

 

منبع : Guru3d

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 12 دقیقه قبل، Deadgamer گفته است :

با سری 10.. هم میشه؟

بله میشه ولی قطعا افت فریم خواهیم داشت

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

من بیشتر تعجب می کنم که Guru3D با این خبر تعجب کرده! از همون ابتدا یکی از اهداف اصلی مایکروسافت برای DirectX 12 این بود که قسمت های پردازشی اختصاصی در کارت گرافیک ها از بین بره و استفاده از کارت ها برای اهداف عمومی تری باشه؛ به عنوان مثال در مورد همین Ray Tracing، این ویژگی باید در سطح نرم افزاری قابل اجرا باشه منتها فعلاً بنابه دلایل فنی انویدیا مجبور شده از هسته های اختصاصی Tensor برای پردازش استفاده کنه. حتی AMD هم اعلام کرده شاید در آینده با ارائه درایور های جدید، بهره گیری از این ویژگی رو برای کارت های رده بالا (وگا) فعال کنه.

بنابراین اینکه کسی بتونه Ray Tracing رو روی معماری های قدیمی تر یا کارت های بدون هسته های Tensor فعال کنه نباید خیلی چیز عجیبی باشه. خب الیته اینکه عملکرد واقعی چقدر باشه و در دنیای واقعی چقدر Performance بشه از کارت گرفت بحثش جدا هست.

بعد از همین یکی دو پچ بهینه تر شده برای Battlefield V، من فکر می کنم خود انویدیا هم میدونه که حداقل کارت هایی مثل GTX 1080TI یا GTX 1080 هم توانایی اجرای Ray Tracing رو دارند (خب معلومه میدونه، خیر سرش سازنده کارت هست :D) منتها از جاییکه بودجه و وقت زیادی رو صرف معماری تورینگ کرده و Ray Tracing یکی از معدود Selling Pointهای کارت های RTX هست، این خبر واقعاً براش دردسر ساز هست چون از این به بعد کاربرها انتظار بیشتری ازش دارند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، Deadgamer گفته است :

با سری 10.. هم میشه؟

https://www.youtube.com/watch?v=u7DlcKvTh6I

rtx 1050 میفروشم به قیمت 6 میلیون?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...