رفتن به مطلب
  • 0

هدفون حرفه ای استریو یا هدفون 7.1 گیمینگ ! این تاپیک به درد خیلیا میخوره


magnetic7
 اشتراک گذاری

سوال

عزیزان سلام !

من چند وقتیه برام سوال شده ! اینکه چه هدفونی بهتره !

از اونجایی که هدفون های 7.1 شبیه سازی میکنند توسط نرم افزار ! میخواستم بپرسم هدفون حرفه ای استریو بگیریم و با نرم افزار صدا رو به 7.1 تبدیل کنیم بهتر نیست ؟

از اونجایی که درایور ها و سخت افزار هدفون های استروی حرفه ای خیلی قوی تر از هدفون های 7.1 گیمینگ هست !

برای مثال من arctis 5 Steelseries رو مد نظر دارم ! ولی با این پول میشه هدفون حرفه ای تر خرید و با نرم افزار تبدیل کرد به 7.1

کمک کنید لطفا این تاپیک به درد خیلیا میخوره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • Answers 61
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 3

سلام 

شما خودتون دارید میگید !!!!!تبدیل !!!!

عملا وقتی شما چیزی رو بخایید تبدیل کنید هیچ وقت خود واقعیش نمیشه حتی اگه خیلی نزدیک بهش باشه

شما وقتی از سیستم صوتی 7.1 کانال استفاده میکنید یعنی تمام ریز جزئیات و صداها رو میشنوید حتی صداهای فاصله های دور و نزدیک !!!!

پس وقتی شما صدا رو به 7.1 تبدیل میکنید یعنی فقط شبیه سازی شده و هیچ وقت خود 7.1 کانال نیست و نمیشه 

مثل این میمونه شما یک مانیتور فول اچ دی داشته باشید ولی به زور براش رزولیشین 4K تعریف کنید میشه ها ولی در واقعا شما همون فول اچ دی رو دارید میبینید

پیشنهاد من به شما تبدیل کردن نیس و خرید خود تجهیزات هست حالا یا هدست یا اسپیکر 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3

سلام.

در این موارد قبلا زیاد صحبت شده. سعی میکنم ساده،غیر فنی  و نسبتا خلاصه توضیح بدم.

پایه و اساس صدای فراگیر مجازی که در هدفون ها استفاده میشه اگر بخوام ساده توضیح بدم  در واقع تقلید تغییراتی هست که قسمتی از گوش به اسم pinna یا همون auricle مثلا روی صدایی که از عقب میاد انجام میده.انعکاس صدا از روی pinna موجب افزایش تاخیر و pitch(فرکانس) و همچنین distortion یا همون اعوجاج میشه و با تقلید این موارد بصورت یکسری الگوریتم هست که virtual surround ایجاد میشه.دلیل اینکه برای هرشخص تجربه ی صدای فراگیر مجازی هم متفاوت هست همینه و عواملی از جمله مکان و نحوه ی قرارگیری هدفون هم در تجربه ی نهایی تاثیرگذارن و الگوریتم ها برای همه یکسان نیست با توجه به تفاوت در اندازه و فرم گوش ها و همچنین وضعیت قرارگیری هدفون روی سر.»در برخی از موارد هم اصلا نیازی به صدای فراگیر مجازی نیست چون صدا بصورت binural رکورد شده و تجربه ای که با یک هدفون stereo بدون virtual surround  دارین به مراتب از صداهای فراگیر مجازی بهتره به عنوان مثال تجربه ی بازی ای مثل hellblade:senua's sacrifice با هدفونی مثل beyerdynamic dt990 یا audio-technica ath ad500 که هردو پشت باز هستند و قیمت مناسبی دارند.اما باید درنظر داشته باشین این مورد فقط درصورتی قابل استفاده هست که source بصورت binural رکورد شده باشه.

همچنین یکسری از بازی ها بصورت داخلی از hrtf ساپورت میکنن که مخفف head related transfer function هست (درصورتی که در تنظیمات داخلی هدفون رو انتخاب کنین) از جمله battlefield 1 که در تشخیص میزان فاصله و همچنین صداهایی که از بالا یا پایین میان هم دقت نسبتا مناسبی دارند(همچنین تاخیر به مراتب کمتر از مواردی مانند razer surround هست) هرچند شخصا مدتی زمان میبره تا به تفاوتش عادت کنم و بتونم بصورت صحیح تشخیص بدم و دربیشتر موارد Razer surround رو ترجیح میدم.

دو نوع صدای چند کاناله داریم در هدفون ها.اولی 5.1 یا 7.1 واقعی هست که بجای 2 درایور با کیفیت بالاتر(در بیشتر موارد 45 یا 50m.m) ]چند درایور کوچک تر با کیفیت کمتر روی هر گوش دارین که هرکدوم وظیفه انتقال صدای جداگانه دارن. شخصا به هیچ عنوان این مورد رو پیشنهاد نمیکنم چون همونطور که عرض کردم بجای 2 درایور با کیفیت چند درایور با کیفیت کمتر در اختیار دارین و همچنین برای صدای فراگیر  به فاصله و فضا نیازهست که در هدفون عملا امکانش نیست.(البته مشخصه که به مرور زمان تشخیص زاویه ی صداها به نسبت مجازی دقیق تره اما افت کیفیت و وزن و اندازه ی نامناسب این هدست ها مشکلات خودشون رو دارن.

مورد بعدی 7.1 مجازیه که از طریق نرم افزار قابل دسترسی هست و هیچ ارتباطی با خود هدست نداره.dolby heapdone و dts X صرفا لایسنسی هستند که خریداری میشن و برای نرم افزار فعال میشن(عموما روی هدست های logitech و موارد دیگه) شرکت هایی مثل razer هم نرم افزار اختصاصی خودشون رو دارن. شما برای دسترسی به صدای 7.1 مجازی نیازی به خرید هدست های گیمینگ ندارین و روش های مختلفی وجود داره برای اینکار.

مورد اول windows sonic هست که از منوی spatial sound در دسترس هست و همچنین میتونین لایسنس dolby رو مدت محدود رایگان تست کنین یا خریداری کنین و همچنین dts.مورد دوم کارت صداهای Internal و یا مواردی مانند sennheiser gsx1000 و امثال اون هستن که این امکان رو در اختیارتون میگذارن. مورد 3 که یکی از بهترین صداهای 7.1 مجازی رو رایگان برای هر هدفونی در اختیارتون میگذاره (البته هرچه soundstage و imaging هدست قوی تر باشه نتیجه بهتره)نرم افزار RAZER SURROUND هست که ورژن پولی امکاناتی از جمله تنظیم دقیق زاویه برای هر چنل بصورت جدا در اختیارتون میگذاره با اینکه ورژن رایگان هم عملکرد مناسبی داره .(توجه داشته باشین با اینکه یکی از دقیق ترین 7.1 های مجازی هست اما گاهی delay ایجاد میکنه در صدا)

برخی از هدست ها هم یک یا چند لایسنس دراختیارتون میگذارن با خرید خود هدست. به عنوان مثال logitech g933 یا g633 بصورت همزمان لایسنس dolby headphone و Dts X رو دراختیارتون میگذاره(از طریق usb) و همچنین با کابل 3.5 میتونین از razer surround استفاده کنین.شخصا از لحاظ دقت در این هدست dts X رو ترجیح میدم و از لحاظ میزان reverb و شفافیت صدا razer surround رو.توجه داشته باشین هم dolby و هم dts X به صدا reverb اضافه میکنن و کیفیت نهایی صدا رو تغییر میدن(dolby موجب خفگی صدا میشه و dts X افکتی مثل اکو ی صدا درحمام ایجاد میکنه (همچنین هردو صدای کلی رو هم تغییر میدن که گاها خوبه برای افزایش هیجان  مثل افزایش sub-bass برای انفجارها غیره) و مشکل razer surround هم delay هست گاهی اوقات.

از لحاظ تاثیر استفاده باید توجه داشته باشین سورس مورد نظر صدای چند کاناله پخش کنه و تفاوت بسیار زیاده با stereo  درصورتی که سورس و هدست مناسبی داشته باشین و هرچه گوشتون بیشتر عادت کنه تشخیص زاویه ها راحت تره در بازی ها اما در فیلم ها تاثیرش نسبتا  کمتر حس میشه و درموسیقی هم باید حتما Off باشه . همچنین درنظر داشته باشین تاثیرهر هدفونی با توجه به طراحی مختلف هدست ها و تفاوت فرم گوش اشخاص و مکان و نحوه ی قرارگیری هدست روی گوش و موارد اینچنینی موجب میشه  هرشخص تجربه ی نسبتا متفاوتی داشته باشه یا یک هدست یکسان.

 

درمورد تفاوت کیفیت هدست های گیمینگ و هدفون های "حرفه ای " هم درکل چند مورد رو باید مدنظر داشته باشین.اولین مورد تفاوتشون این هست که  برند های "حرفه ای" عموما خودشون سازنده ی هدفون هستند مثل sennheiser و beyerdynamic و ... برخلاف هدست های گیمینگ مانند Razer یا Kingston hyperX که به شرکت های دیگه سفارش تولید میدن(و در ازای مبلغ پرداختی درایورهایی با ارزش کمتر دریافت میکنین چون یک هزینه ی اضافی روی دوشتون هست).مورد دوم اینکه هدست به معنی headphone همراه microphone هست و هدفون های حرفه ای عموما بدون mic هستن بجز مواردی مانند  هدست هایی که در رده ی گیمینگ قرار دارند مثل sennheiser g4me 0ne یا beyerdynamic mmx300 که پسوند gaming یا multimedia دارن.از لحاظ صدا هدست های گیمینگ  خودشون 3 دسته هستن.اول مواردی مثل بیشتر هدست های razer که بیس به شدت اغراق شده ای دارن برای هیجان بیشتر(که این دسته هدست ها عموما با سلیقه ی هموطنامون و موسیقی هایی که گوش میدن بیشتر سازگاره) .دوم هدست های گیمینگی که صدای نسبتا فلت تری دارن مثل g933وg633 که بازهم در رده ی گیمینگ قرار میگیرن (صدا بازهم با رفرنس بسیار متفاوت هست اما اغراق در فرکانس های مختلف نسبتش رعایت شده.دسته ی سوم که بیشتر گیمرهای سطح مسابقاتی استفاده میکنن بیس کمتری دارن و Midrange و high به نسبت قوی تره برای تشخیص بهتر footsteps (صدای پا ) (midrange)و زاویه ی تیرها (high)

درمورد هدفون های حرفه ای هم باید مواردی رو درنظر داشته باشین. هدفون های حرفه ای هم خودشون انواع مختلفی دارن .بعضی هاشون صدای رفرنس دارن (عموما کاربری studio ای دارن و برای مانیتورینگ استفاده میشن)به این معنی که در هیچ فرکانسی اغراق نشده و عموما مناسب سلیقه ی گیمرها نیست.برخی موارد هم با اینکه در رده ی مانیتورینگ قرار میگیرن اما صداشون کاملا رفرنس نیست و حالت V شکل داره به این معنی که در low و high اغراق شده مانند beyerdynamic dt770 و dt990.

موردی که برخی گیمرها رو به سمت هدفون های حرفه ای میکشه در بیشتر موارد soundstage وسیعتر و imaging دقیق ترشون هست که نهایتا منجر به تشخیص بهتر و راحت تر footsteps و زاویه ی شلیک و  مکان قرارگیری حریف میشه . به عنوان مثال نمونه ای که soundstage واقعا وسیعی داره audio technica ath ad500 یا700 هست که پشت بازهم هست .به این معنی که پشت هدفون بسته نیست و نشتی صدای زیادی داره، در مقابل بخاطر  جریان هوا soundstage وسیع تری داره و حس نمیکنین که صداها از داخل سرتون میاد.همچنین midrange بسیار مناسبی داره اما ضعف شدیدی در بیس داره این هدفون به همین دلیل برای بازی های هیجانی و تفریحی اصلا مناسب نیست.نمونه ی دیگه میشه از akg k701 نام برد با شرایط مشابه.

چیزی که این soundstage وسیعتر در اختیار شما میگذاره بصورت خلاصه و ساده درواقع تشخیص زاویه ی صدا در ابعاد وسیعتر هست . به عنوان مثال توانایی تفکیک و تشخیص صدایی که از ساعت 1 و ساعت 3 میاد و یا ساعت 7 و ساعت8 که البته soundstage وسیع بدون Imaging دقیق کاراییش رو از دست میده.هدست های گیمینگ که اصولا soundstage ضعیف تری دارن موجب میشه حس کنین بیشتر صداها بسیار نزدیک به ساعت 12و3و6و9 هستند  و از طرفی خود بیس اغراق شده بیشتر موارد روی midrange سایه میندازه و توانایی تشخیص دقیق footsteps رو از دست میدین بخصوص اگر درهمون لحظه صدای انفجار در محیط باشه.

توضیحات بسیار طولانیه . هرجا که نیاز به توضیح دقیق تر و علمی تر بود در خدمتتون هستم. و اما سخن پایانی : صرفا پرداخت هزینه ی اضافی برای هدست گیمینگ به معنی تجربه ی بهتر نیست و صدای 7.1 و RGB و امثال اینها رو به هیچ عنوان ملاک خرید قرار ندین.

موفق باشین.

 

 

ویرایش شده توسط mohsen.dehvari
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2
در 12 ساعت قبل، magnetic7 گفته است :

 

از اونجایی که هدفون های 7.1 شبیه سازی میکنند توسط نرم افزار !

لازم دیدم کمی بیشتر توضیح بدم و پست بالا رو ویرایش کردم و مطالب زیر رو بهش اضافه کردم برای راهنمایی بهتر:

پایه و اساس صدای فراگیر مجازی که در هدفون ها استفاده میشه اگر بخوام ساده توضیح بدم  در واقع تقلید تغییراتی هست که قسمتی از گوش به اسم pinna یا همون auricle مثلا روی صدایی که از عقب میاد انجام میده.انعکاس صدا از روی pinna موجب افزایش تاخیر و pitch(فرکانس) و همچنین distortion یا همون اعوجاج میشه و با تقلید این موارد بصورت یکسری الگوریتم هست که virtual surround ایجاد میشه.دلیل اینکه برای هرشخص تجربه ی صدای فراگیر مجازی هم متفاوت هست همینه و عواملی از جمله مکان و نحوه ی قرارگیری هدفون هم در تجربه ی نهایی تاثیرگذارن و الگوریتم ها برای همه یکسان نیست با توجه به تفاوت در اندازه و فرم گوش ها و همچنین وضعیت قرارگیری هدفون روی سر.»در برخی از موارد هم اصلا نیازی به صدای فراگیر مجازی نیست چون صدا بصورت binural رکورد شده و تجربه ای که با یک هدفون stereo بدون virtual surround  دارین به مراتب از صداهای فراگیر مجازی بهتره به عنوان مثال تجربه ی بازی ای مثل hellblade:senua's sacrifice با هدفونی مثل beyerdynamic dt990 یا audio-technica ath ad500 که هردو پشت باز هستند و قیمت مناسبی دارند.اما باید درنظر داشته باشین این مورد فقط درصورتی قابل استفاده هست که source بصورت binural رکورد شده باشه.

همچنین یکسری از بازی ها بصورت داخلی از hrtf ساپورت میکنن که مخفف head related transfer function هست (درصورتی که در تنظیمات داخلی هدفون رو انتخاب کنین) از جمله battlefield 1 که در تشخیص میزان فاصله و همچنین صداهایی که از بالا یا پایین میان هم دقت نسبتا مناسبی دارند(همچنین تاخیر به مراتب کمتر از مواردی مانند razer surround هست) هرچند شخصا مدتی زمان میبره تا به تفاوتش عادت کنم و بتونم بصورت صحیح تشخیص بدم و دربیشتر موارد Razer surround رو ترجیح میدم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1
در 8 دقیقه قبل، farzadkrd گفته است :

بالعکس شما من کل کامنت شمارو میخونم چون اگه کامل کامنت منو میخوندی متوجه میشدی ک چند بار توضیح دادم، تجربه ی شخصی

واما نکته ی بعدی ، شما ک مشخصه کانلا دانش حرفه ای دارید چرا طوری صحبت میکنید‌ک انگاری میخوای مچ بگیری، نیازی ب خرید Dolby atmos نیست، خود ویندوز یک لایسنس چندروزه رایگان در اختیار کاربران قرارداده

و اما درمورد کارت صدا همراه  ، من هم گفتم کارت صدا fatali1y pro titanum hd رو هم داشتم(البته مطعنم بعدا این کارت صداروهم جز آشغالترینا خطاب میکنی1f602.png) والا دو مادربورد اخری هم x370 asus prime pro ک یکی از بهترین صداهای آنبرد رو داراست و msi b350 gaming plus , هیچ کدوم ب اندازه کارت صدا همراه خود هدست مفید نبود

البته من هم گفتم فقط گیم، ب هیچ وجه استفاده موزیک نداشتم و ندارم، و شما باید بهتر بدونی ک کاربرد موزیک و گیم کلی تفاوت داره، فقط در بین این کارت صدا و مادربردها و نرمافزازهای جانبی یک مطلبی هست ک فراموش کردم بگم زمانیکه هدست رو به صورت انالوگ به کارت صدا fatali1y وصل میکردم صدا به مراتب بلندتر میبود ولی خوب جهت صدا برام واضح نبود

پستهای منو ببینی همین کارت صدارو داخل همین انجمن فروختم1f60a.png

و اینکه بله دالبی هدست یک فاجعه س

همیشه غیرفعاله برای من

بازهم تکرار میکنم تجربه شخصی از وصل کردن هدست به صورت آنالوگ به آنبورد alc1220 و انالوگ به fatali1y و استفاده نرم افزار شبیه سازی atmos, dts, و خود کارت صدا هدست، برای گیمینگ فقط در فقط همون کارت صدا همراه هدست رو ترجیح میدم

 

از اطلاعات دوستان باید استفاده کنیم ! این تاپیک هم برای کمک به من و همه ی عزیزانی هست که توی این گرونی پول نجومی ندن برای هدفون 7.1 !

بعدم ایشون درست میگن من با هدفونم تا حدودی تفاوت بین razer و dolby atmos رو توی فیلم ها حس میکنم و خیلی نبست به استریو تفاوت دارن و اینکه بستگی به مادر برد و کارت صدا هم داره ! شخصا ترجیح نمیدم کارت صدارو ! هرچند میدونم که خیییلی میتونه لذت بخش باشه !

! به گفته ی دوست عزیزمون با سورس 5.1 فیلم دیدم و به شدت صدای لذت بخشی داشت ! میتونم بگم صدا خیلی بهتر از z506 که داشتم شنیده میشد و لذت بخش تر بود برام !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1
  • کاربر ویژه
در ۱ ساعت قبل، mohsen.dehvari گفته است :

سلام.

با احترام به نظر شما و درنظر داشتن اینکه صدا کاملا سلیقه ای هست مثل رنگ که نمیشه گفت کدوم بهتر از دیگریه ، حقیقتا اولین مرتبه هست که میشنوم کسی از صدای dolby و کارت صدای همراه siberia elite (650)  تعریف میکنه(درحالت virtual surround) و به عنوان کسی که با هزینه ی شخصی (بدون طرفداری یا اسپانسرینگ برند) خریدم این هدست رو و مدتی استفاده کردم باید عرض کنم کارت صدایی که همراهش هست فوق العاده بی کیفیته و حتی کارت صدای آنبرد مینبورد های رده متوسط به بالا نتیجه ی بهتری دارن(شخصا فقط روی soundblaster Z تست کردم نه ZxR و نه realtek) و نکته ای که بیشتر موجب ضعف این هدست میشه درواقع همون virtual surround هست ،بصورتی که کاملا صدا خفه میشه و خیلی از افکت ها رو از دست میدین(به عنوان مثال کافیه در بازی ای مثل tomb raider برین نزدیک یه آبشار و virtual surround خود هدست با کارت صدای خودش رو on و Off کنین تا متوجه بشین چه جزییاتی ازصدا از  دست میره(بدلیل تغییر Pitch و فرکانس که بخشی از الگوریتم های شبیه سازی هست و یا در بازی یا فیلمی در محیطی نزدیک به دریا یا هر محیط شلوغ دیگه بدلیل پیچیدگی شبیه سازی یکسری از صداها تشخیصشون سخت تر میشه که در dolby headphone این مورد بیشتره در شرایط مشابه که تست کردم(g633) البته dts X هم مشکل REVERB داره (صداها بنظر اکو میشن و انگار در محیطی مثل حمام هستین)که ظاهرا در نسخه ی 2 کمتر شده اما هنوز تست نکردم. مشکل بزرگ دیگش اینه که ماهیت صدای خود این هدست بم هست( بیس بسیار دلنشینی هم داره که نقطه ی قوتش هست برای موسیقی) اما ترکیبش با dolby که خودش موجب افزایش بیس میشه فقط موجب از دست رفتن جزییات و کاملا بهم ریختن midrange میشه. همچنین وقتی با کارت صدای خودش dolby رو فعال میکنین علاوه بر خفگی و کثیفی(muffled و muddy) شدن حجم (volume) صدا هم بسیار کم میشه.(تنها هدفونی بود که ناچار شدم صداش رو  روی 100درصد قرار بدم با اینکه هیچ هدفون یا هدستی رو با صدای بیشتر از 70 درصد استفاده نمیکنم ، به عنوان مثال صدای dt770 250 اهم روی 50درصد استفاده میکنم)

 

سلام

در مورد سایبریا 650 باتون کاملا موافقم گرچه در مورد اون الایت که دوستمون گفتن اطلاعی ندارم و راجع به اون مدل هیچی نمیدونم ،  وقتی با مال خودم  ویرچوال 7.1 رو فعال میکنم صرفا تا حدی میتونم تجربه ای کمابیش نزدیک به 7.1 رو تجربه کنم اونم  فقط در برخی بازی های انگشت شمار(شاید اندازه انگشت های یک دست!) ، در واقع مشکلم با مدل شبیه سازی 7.1 اش هست با کارت صدای همراه خودش ، در مورد اصطلاحات و شیوه کاریشون اطلاعات دقیقی ندارم اما چیزی که از روی صدا ها و تغییرات انجام شده درک کردم این هست که در واقع انگار صدا های اصلی و جزئیاتشون یه جورایی به شدت Damp میشن(بطوریکه حتی برخی صداها و نواهای خاصی رو که در حالت استریو میتونستم بشنوم در این حالت بلکل خبری ازشون نبود) بلکه صداهای جزئی تر از محیط پیرامونیِ اطراف و بگ گراند بیشتر مورد تاکید قرار بگیرن ، نمیدونم بقیه هم از این متد استفاده میکنن یا نه اما فکر نکنم در بقیه شیوه ها  اینقدر صداهای اصلی دمپ بشن! قبل از خریدش تجربه استفاده کردنش رو طی یکی دو هفته داشتم و کاملا با کارکردش و اون قضیه بالا آشنا بودم(برای یکی از دوستانم خریده بودم بصورت نو و با توجه به اینکه میخواستم یک هدفون برای خودم هم بخرم بهم اجازه دادن یک مدت دستم باشه) بطور اتفاقی چند روز بعد از برگردوندنش به دوستم توی بازارچه اینجا یکی از کاربرها کم کارکردش رو برای فروش گذاشته بودن که خوشقیمت بود و خریدمش ، فکر کنم نوش حدود 700تومن بود اون زمان(دلار 4300 بود:D) ، یک مقدار با توجه به تجربه اون قضیه سوروند که در بالا گفتم دو دل بودم برای خریدن آکبندش اما وقتی کارکرده سالمش رو دیدم با قیمت خوبی گذاشتن و فروشنده هم از کاربران محترم و خوش سابقه بودن، بدون توجه به داشتن شبیه ساز 7.1 و صرفا با توجه به کیفیت خوبش (برای من)در حالت استریو + راحتی و زیباییش فوری گرفتمش، به اندازه کافی امکانات و ویژگی هاش معقول بود با توجه به اون قیمت! حتی اگه سوروندش رو بلکل در نظر نمیگرفتم:D

دو تا هدفون 7.1 واقعی هم تست کردم قبل از اقدام به خرید ، اما چون تنها مورد استفادم گیم نبود در بقیه کارایی ها به شدت رو مخ بود صداهای تولید شده از اون درایور هاشون :|  فکر کنم وقتی میخوایم همه مدل استفاده رو از هدفونمون داشته باشیم خرید 7.1 واقعی زیاد منطقی نباشه نسبت به یک ویرچوالش(البته این نظر شخصی من هست!) ، مگه مایه دار باشیم یه هدفون استریو خوب و یک 7.1 واقعی خوب بصورت جدا بخریم که امکان استفاده از این آپشن برای من هنوز Unlock نشده:D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 0
در ۱ ساعت قبل، magnetic7 گفته است :

از اونجایی که هدفون های 7.1 شبیه سازی میکنند توسط نرم افزار !

نکته اول اینکه شما اصلا نگفتین کاراییتون چی هست و برای چه کاری میخواید؟

نکته دوم هم با این قسمت از جمله شما کاملا مخالف هستم و بعید میدونم درست باشه، مخصوصا در هدست های ۷.۱ حرفه‌ای

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 0

من 2 نفر که هدفون 7.1 واقعی داشتن و یه منتقد خوب تو yt دیدم گه گفت تجربه ای زننده هست (برای بازی)

درایور سیع میکنه صدا رو در یکی از درایو ها (بلند گو ها) قطع کنه و به بعدی  انتقال بده و مثل اینه که اصلا هم کارش رو خوب بلد نیست و شما مدام داری میشنوی که صدا  قطع و وصل میشه

اگر برای بازی میخوای بزار راحتت کنم

دیگه بازی به اندازه csgo به صدا وابسته نیست ، توی مسابقات جهانی هم پلیر ها برای صدا فقط و فقط از هندز فری استفاده میکنن ، و یه هدست خلبانی هم روش میزارن که صدای تماشا چی ها و گزارش گر رو نشنون.

خودم هم تست کردم تفاوتی بین هندزفری و هدست 7.1 مجازی ندیدم.

 

البته اگر 7.1 واقعی برای فیلم میخوای شاید موضوع فرق کنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 0

بنده خودم 7.1 واقعی دارم و تفاوت رو به وضوح حس میکنم چه قدر بهتره

ولی اگر کنار بازی با هدفونتون موسیقی هم گوش میدید شاید یه مقدار نا امید بشید با خرید 7.1 واقعی بنده خودم صرفا به خاطر همین موسیقی میخوام strix 7.1 رو بفروشم چون موسیقی گوش میدم ولی اگر هدف صرفا بازی باشه خیالتون راحت

ویرایش شده توسط alirezatha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 0
در در 1397/10/12, 13:30:38، rahmanshahi گفته است :

نکته اول اینکه شما اصلا نگفتین کاراییتون چی هست و برای چه کاری میخواید؟

نکته دوم هم با این قسمت از جمله شما کاملا مخالف هستم و بعید میدونم درست باشه، مخصوصا در هدست های ۷.۱ حرفه‌ای

استفاده من از موزیک تا گیم و فیلم ... من با یکم سوادی که دارم یکم فک کردم دیدم چرا باید پول زیادی برای هدفون گیمینگ بدیم تا صدای 7.1 بگیریم ! چرا یه هدفون حرفه ای نخریم با نرم افزار تبدیل به 7.1

در در 1397/10/12, 15:22:11، ATER گفته است :

من 2 نفر که هدفون 7.1 واقعی داشتن و یه منتقد خوب تو yt دیدم گه گفت تجربه ای زننده هست (برای بازی)

درایور سیع میکنه صدا رو در یکی از درایو ها (بلند گو ها) قطع کنه و به بعدی  انتقال بده و مثل اینه که اصلا هم کارش رو خوب بلد نیست و شما مدام داری میشنوی که صدا  قطع و وصل میشه

اگر برای بازی میخوای بزار راحتت کنم

دیگه بازی به اندازه csgo به صدا وابسته نیست ، توی مسابقات جهانی هم پلیر ها برای صدا فقط و فقط از هندز فری استفاده میکنن ، و یه هدست خلبانی هم روش میزارن که صدای تماشا چی ها و گزارش گر رو نشنون.

خودم هم تست کردم تفاوتی بین هندزفری و هدست 7.1 مجازی ندیدم.

 

البته اگر 7.1 واقعی برای فیلم میخوای شاید موضوع فرق کنه

دقیقا ! من حس میکنم همه ی اینها جنبه ی تبلیغات دارن برای گیمینگ و هدست حرفه ای در حالت استریو بهتر عمل میکنه

 

در در 1397/10/12, 12:40:54، Pooria3000 گفته است :

سلام 

شما خودتون دارید میگید !!!!!تبدیل !!!!

عملا وقتی شما چیزی رو بخایید تبدیل کنید هیچ وقت خود واقعیش نمیشه حتی اگه خیلی نزدیک بهش باشه

شما وقتی از سیستم صوتی 7.1 کانال استفاده میکنید یعنی تمام ریز جزئیات و صداها رو میشنوید حتی صداهای فاصله های دور و نزدیک !!!!

پس وقتی شما صدا رو به 7.1 تبدیل میکنید یعنی فقط شبیه سازی شده و هیچ وقت خود 7.1 کانال نیست و نمیشه 

مثل این میمونه شما یک مانیتور فول اچ دی داشته باشید ولی به زور براش رزولیشین 4K تعریف کنید میشه ها ولی در واقعا شما همون فول اچ دی رو دارید میبینید

پیشنهاد من به شما تبدیل کردن نیس و خرید خود تجهیزات هست حالا یا هدست یا اسپیکر 

بحث من اسپیکر 7.1 نیست ! چون اطرافیا تحمل شنیدن صدای فیلم  یا صداهای دیگ رو ندارن ! و اینکه تمام هدست های گیمینگ دارن شبیه سازی میکنن صدارو ! با این تفاوت که پول زیادی میدیم و از شنیدن صدای خوب موسیقی یا فیلم بی بهره میشیم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 0
در در 1397/10/12, 14:03:55، mohsen.dehvari گفته است :

سلام.

در این موارد قبلا زیاد صحبت شده. سعی میکنم ساده،غیر فنی  و نسبتا خلاصه توضیح بدم.

 

توضیحاتتوت بسیار دقیق بود و مطالبی که من مدت ها باهاش درگیر بودم و بهش فک میکردم و پاسخ دادید

من هدفون custom one pro plus دارم ! واقعا صدای لذت بخشی داره ! و هدفون in ear IDX160 IE رو هم دارم که برای موزیک و بیرون از خونه استفاده میکنم !

ولی مدتی همه ی دوستان پیشنهاد میدادن هدست گیمینگ بخر صدای 7.1 لذت بخشه ! و من یکم تحقیق کردم دیدم ارزش ندارن واقعا ! amp gsx 1000 sennheiser قیمتش حدود 2.5 میلیون میشه و ارزشش خیلی بیشتر از هدفون گیمینگ 100 دلاریه البته  اگر از امازون سفارش بخوایم بزنیم

گزینه ی بعدی اینجا نرم افزار هایی هست که اسم بردید ! قیمت هاشون و دیدم خب خیلی فرقشه در مقایسه با خرید amp که به نظرم این تفاوت قیمت اون کیفیت رو جبران میکنه

سوال من از شما ! بهترین نرم افزار چیه که بخرم ! dolby atmos استفاده دارم میکنم فعلا به صورت رایگان و خب خیلی با razer تفاوت دارن توی فیلم و موسیقی ! خیلی حس میکنم صدای بهتری دارن ! ولی هنوز برای بازی تست نکردم

DTS:X رو هم نتونستم تست کنم یا حتی ببینم از کجا میشه خرید !

--

بحث بعدی ! بنده یکم چرخ زدم توی نت و دیدم هدفون sennheiser 598 SR خیلی پیشنهاد شده ! ( یادمه اون موقه که کاستوم پرو خریدم اون کمتر بود قیمتش :)) )

حالا به نظر شما این هدفون ارزش خرید داره ؟ یا گزینه های بهتری توی این رنج هست (1.5 میلیون)

ویرایش شده توسط magnetic7
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 0
در در 1397/10/12, 22:06:41، alirezatha گفته است :

بنده خودم 7.1 واقعی دارم و تفاوت رو به وضوح حس میکنم چه قدر بهتره

ولی اگر کنار بازی با هدفونتون موسیقی هم گوش میدید شاید یه مقدار نا امید بشید با خرید 7.1 واقعی بنده خودم صرفا به خاطر همین موسیقی میخوام strix 7.1 رو بفروشم چون موسیقی گوش میدم ولی اگر هدف صرفا بازی باشه خیالتون راحت

همین رو من شنیدم با هدفون حرفه ای برند های akg - beyerdynamic - sennheiser و ... این 7.1 بهتر شنیده میشه چون این هدفون ها درایور قوی تری دارن و صدارو همونجوری که هست پخش میکنن و برای همین از فکر هدفون 7.1 و گیمینگ امدم بیرون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 0
در 17 دقیقه قبل، magnetic7 گفته است :

 ! چرا یه هدفون حرفه ای نخریم با نرم افزار تبدیل به 7.1

میشه لطفا اون نرم‌افزاری که تبدیل میکنه رو معرفی کنین؟خیلی دوس دارم امتحانش کنم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 0
در 27 دقیقه قبل، rahmanshahi گفته است :

میشه لطفا اون نرم‌افزاری که تبدیل میکنه رو معرفی کنین؟خیلی دوس دارم امتحانش کنم

https://www.razer.com/surround

هدفون ریزر الکترا رو به هدست تبدیل کردم وقتی به این نرم افزار میشناسونمش بعد ریست سیستم بخاطر اضافه کردن میکروفن مدل دیگه ای رو ست میکنه

در کنارش ایسوس استریکس dsp دارم که فقط برای گیم استفاده میکنم الکترا بیشتر برای موزیک و فیلم مناسبه

ویرایش شده توسط Sabertooth
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 0
در 32 دقیقه قبل، Sabertooth گفته است :

https://www.razer.com/surround

هدفون ریزر الکترا رو به هدست تبدیل کردم وقتی به این نرم افزار میشناسونمش بعد ریست سیستم بخاطر اضافه کردن میکروفن مدل دیگه ای رو ست میکنه

در کنارش ایسوس استریکس dsp دارم که فقط برای گیم استفاده میکنم الکترا بیشتر برای موزیک و فیلم مناسبه

داداش ما اومدیم یه تست بزنیم ببینیم رو هدستای دیگه هم جواب میده یا نه الان کلا صدای ویندوز پرید ده بار درایو ریختم و آپدیت کردم جواب نمیده برنامه هم حذفه ! ?

راه حلی نداره !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 0
در 32 دقیقه قبل، abidi گفته است :

داداش ما اومدیم یه تست بزنیم ببینیم رو هدستای دیگه هم جواب میده یا نه الان کلا صدای ویندوز پرید ده بار درایو ریختم و آپدیت کردم جواب نمیده برنامه هم حذفه ! ?

راه حلی نداره !

عزیز ریست ک میکنید صدا رو بزارید روی همون پیش فرضی ک بود

مثلا برای من realtek speaker هست بعد از ریست میزارم باز روی این ! و بعد ریزر رو روشن میکنم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 0
در 10 دقیقه قبل، magnetic7 گفته است :

عزیز ریست ک میکنید صدا رو بزارید روی همون پیش فرضی ک بود

مثلا برای من realtek speaker هست بعد از ریست میزارم باز روی این ! و بعد ریزر رو روشن میکنم

خوب دقیقا مشکل همینه هیچکدومشون جواب نمیداد حتی پیش فرض ! پدر منو در آورد چند بار درایو نصب کردم و آپدیت کردم تا برگشت  ! ?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 0
در 54 دقیقه قبل، abidi گفته است :

داداش ما اومدیم یه تست بزنیم ببینیم رو هدستای دیگه هم جواب میده یا نه الان کلا صدای ویندوز پرید ده بار درایو ریختم و آپدیت کردم جواب نمیده برنامه هم حذفه ! 1f601.png

راه حلی نداره !

سلام.

جناب abidi عزیز در کنترل پنل صدای دیفالت روی چیه الان؟ زمانی که razer surround نصب میکنین تغییر پیدا میکنه که البته در شرایط عادی باید با حذفش برگرده روی دیفالت قبلی اما احتمالا مشکلی پیش اومده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 0
در 2 ساعت قبل، magnetic7 گفته است :

توضیحاتتوت بسیار دقیق بود و مطالبی که من مدت ها باهاش درگیر بودم و بهش فک میکردم و پاسخ دادید

من هدفون custom one pro plus دارم ! واقعا صدای لذت بخشی داره ! و هدفون in ear IDX160 IE رو هم دارم که برای موزیک و بیرون از خونه استفاده میکنم !

ولی مدتی همه ی دوستان پیشنهاد میدادن هدست گیمینگ بخر صدای 7.1 لذت بخشه ! و من یکم تحقیق کردم دیدم ارزش ندارن واقعا ! amp gsx 1000 sennheiser قیمتش حدود 2.5 میلیون میشه و ارزشش خیلی بیشتر از هدفون گیمینگ 100 دلاریه البته  اگر از امازون سفارش بخوایم بزنیم

گزینه ی بعدی اینجا نرم افزار هایی هست که اسم بردید ! قیمت هاشون و دیدم خب خیلی فرقشه در مقایسه با خرید amp که به نظرم این تفاوت قیمت اون کیفیت رو جبران میکنه

سوال من از شما ! بهترین نرم افزار چیه که بخرم ! dolby atmos استفاده دارم میکنم فعلا به صورت رایگان و خب خیلی با razer تفاوت دارن توی فیلم و موسیقی ! خیلی حس میکنم صدای بهتری دارن ! ولی هنوز برای بازی تست نکردم

DTS:X رو هم نتونستم تست کنم یا حتی ببینم از کجا میشه خرید !

--

بحث بعدی ! بنده یکم چرخ زدم توی نت و دیدم هدفون sennheiser 598 SR خیلی پیشنهاد شده ! ( یادمه اون موقه که کاستوم پرو خریدم اون کمتر بود قیمتش :)) )

حالا به نظر شما این هدفون ارزش خرید داره ؟ یا گزینه های بهتری توی این رنج هست (1.5 میلیون)

سلام.

دقیقا بفرمایین کاربریتون چیه و دنبال چه صدایی هستین؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 0
در ۱ ساعت قبل، mohsen.dehvari گفته است :

سلام.

جناب abidi عزیز در کنترل پنل صدای دیفالت روی چیه الان؟ زمانی که razer surround نصب میکنین تغییر پیدا میکنه که البته در شرایط عادی باید با حذفش برگرده روی دیفالت قبلی اما احتمالا مشکلی پیش اومده.

آره چون بقیه ی گزینه ها کار نمیکرد مجبور شدم ریزر رو کامل حذف کنم از لیستم پاک شد ولی بعدا هم که گذاشتمش روی دیفالت ( realtek digital out put ) کار نمیکرد چندین بار هم ویندوزو ری استارت کردم بازم نشد تا چند بار درایو نصب کردم و آپدیت بازم کار نکرد ! آخر سر خروجی هدفون رو به خروجی اسپیکر زدم و ری استارت کردم تا گزینه ( speakers ) اومد جزو گزینه ها بعد هدست رو زدم خروجی قبلیش و گزینه جدید رو انتخاب کردم و کار کرد اما گزینه ی دیفالت قبلی   ( realtek digital out put ) دیگه کار نمی کنه ، برنامه ویندوزی realtek هم بالا نمیاد دیگه ! ?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 0

از جمله مشکلاتی که انتظار دارین با نرم‌افزار لولو به هلو تبدیل بشه رو دوستان مطرح کردن ?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 0
در 34 دقیقه قبل، abidi گفته است :

آره چون بقیه ی گزینه ها کار نمیکرد مجبور شدم ریزر رو کامل حذف کنم از لیستم پاک شد ولی بعدا هم که گذاشتمش روی دیفالت ( realtek digital out put ) کار نمیکرد چندین بار هم ویندوزو ری استارت کردم بازم نشد تا چند بار درایو نصب کردم و آپدیت بازم کار نکرد ! آخر سر خروجی هدفون رو به خروجی اسپیکر زدم و ری استارت کردم تا گزینه ( speakers ) اومد جزو گزینه ها بعد هدست رو زدم خروجی قبلیش و گزینه جدید رو انتخاب کردم و کار کرد اما گزینه ی دیفالت قبلی   ( realtek digital out put ) دیگه کار نمی کنه ، برنامه ویندوزی realtek هم بالا نمیاد دیگه ! 1f914.png

درصورتی که چیزی رو دستی تغییر ندین هم روی ویندوز 7 و هم ویندوز 10 برمیگرده سرجاش و زمانی که از داخل نرم افزار surround off باشه برمیگرده به حالت اولیه . درواقع Primary میشه razer surround و دومی درحالت default communication میشه.گاهی هم ممکنه اگه دستی تغییر ایجاد کنین بجای کارت صدا بره روی چیز دیگه ای به عنوان مثال خروجی صدای مانیتور و امثال اون یا خروجی دیجیتال یا s/pdif . حقیقتا تابحال ندیدم چنین اتفاقی بیافته (نه با کارت صدای قبلی و نه کارت صدای کنونی ،البته کارت صدای آنبرد استفاده نمیکنم)

بعد یه نکته ای که شما فرمودین گذاشتین روی digital output . یعنی الان برای بلندگوهاتون از کابل optical استفاده میکنین؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 0
در 42 دقیقه قبل، rahmanshahi گفته است :

از جمله مشکلاتی که انتظار دارین با نرم‌افزار لولو به هلو تبدیل بشه رو دوستان مطرح کردن 1f605.png

چه مشکلاتی قربان؟

ویرایش شده توسط mohsen.dehvari
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 0
در 15 دقیقه قبل، mohsen.dehvari گفته است :

چه مشکلاتی قربان؟

مشکلی که برای این دوستمون پیش اومد.

در کل بعید میدونم این شرکت های محترم به همین راحتی بزارن یه نرم‌افزار جایگزین اجناس گران قیمت و سود آورشون بشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 0
در 3 ساعت قبل، Sabertooth گفته است :

https://www.razer.com/surround

هدفون ریزر الکترا رو به هدست تبدیل کردم وقتی به این نرم افزار میشناسونمش بعد ریست سیستم بخاطر اضافه کردن میکروفن مدل دیگه ای رو ست میکنه

در کنارش ایسوس استریکس dsp دارم که فقط برای گیم استفاده میکنم الکترا بیشتر برای موزیک و فیلم مناسبه

دانلودش کردم خاستم برم رجیستر کنم دیدم یاهو فیلتره?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
Answer this question...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...