رفتن به مطلب

AMD جزئیات بیشتری از کارت گرافیک جدید Radeon VII را به اشتراک گذاشت


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

8c420092bd609e55d4e228db1c5085f5.jpg

 

به گفته برخی کاربران ، کارت گرافیک جدید Radeon VII همه را غافلگیر کرده و به گفته برخی دیگر ،این کارت نتوانست انتظارات را برآورده کند.اما واقعیت اینست که AMD هنوز هم بخش کارتهای گرافیکی با کارایی بالا را رها نکرده و این طور که پیدا هنوز هم قصد دارد تا با خانواده کارتهای NVIDIA Turing رقابت کند.

 

ef5dde7791fd21fe62fe11328d375f15.jpg

 

کارت گرافیک جدید AMD Radeon VII بر اساس ریزمعماری Vega با پروسه ساخت 7 نانومتر بناشده و مجهز به تعداد 3840 ریزپردازنده جریانی است.این بدان معناست که تراشه به کار رفته در این کارت ، نسخه کامل نیست ، زیرا تمامی ریزپردازنده ها در آن فعال نشده اند.احتمال زیاد تراشه کامل به سری کارتهای Radeon Pro و Instinct اختصاص داده شده ، گرچه باز هم ما نمیدانیم که آیا AMD قصد استفاده از تراشه کامل را در سری گیمینگ دارد یا خیر.

 

23632342a6ad67faeb4f08ed71dfe1e4.jpg

 

آنچه که مشخص است تراشه 7 نانومتری AMD با ابعاد 331 میلیمتر مربع ، قرار است با تراشه 12 نانومتری انویدیا با ابعاد 545 میلیمتر مربع رقابت کند.البته منصفانه نیست که این دو سیلیکن با یکدیگر مقایسه شوند، زیرا تراشه انویدیا مجهز به هسته های اضافه برای عملیات یادگیری عمیق و پردازش ray tracing است ، گرچه حتی آنها با گره ساخت یکسان نیز تولید نشده اند.

 

65b3621bfa64d0dc81c681b8222c3193.jpg

 

پس کارت AMD Radeon VII نه قرار است با کارت TITAN RTXو نه با کارت RTX 2080 Ti مقابله کند.تنها هدف متمرکز شده AMD کارت GeForce RTX 2080 است که با مقدار 8 گیگ حافظه GDDR6 جایگزین کارت GTX 1080Ti شده است.یکی از راه حل های AMD در این کارت ، دوبرابر کردن مقدار حجم حافظه از 8 به 16 گیگابایت است.اما این عمل نمیتواند جایگزین مناسبی برای هسته های Tensor و یا RT باشد.اما آیا این موضوع واقعا مهم است ؟ تاکنون چند عنوان بازی وجود دارند که از قابلیت DXR پشتیبانی میکنند؟

 

988eebbc58a15ebc4d899ae44e24a3ac.jpg

 

فعلا هیچ راهی جهت پی بردن به قدرت کارت 7 نانومتری Vega وجود ندارد و ما باید تا تاریخ 7 فبریه جهت انتشار نقد و بررسی های رسمی از این کارت منتظر بمانیم.

 

منبع : Videocardz

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من خودم به شخصه AMD رو خیلی میسپندم اما تنها مشکلش البته در ایران این هست که سری های حرفه ای کارت هاش خیلی فراوون نیست و عملا باید خیلی هزینه زیادی بابتشون پرداخت کرد تا بشه یکی ازشون رو داشت 

به فرض مثال 1080 خیلی فراوون تره تا Vega 64 یا vega 56 دلیلش هم هیچ وقت متوجه نشدم 

اما در کل AMD واقعا در کارت گرافیک من قبولش دارم هرچند در برخی موارد از انویدیا عقب هست 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

 چیز دندون گیری نیست اما از هیچی بهتره ... ?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در ۱ ساعت قبل، Miad007 گفته است :

پس navi کی میاد؟

داداش ناوی رو لولو برد، بعد رفتن راجا و سران دیگر بخش گرافیک amd به اینتل کلا همینم دادن بیرون خیلی هنر کردن... باید امیدوار باشیم تا سریعتر یه راه حلی پیدا کنند و گرنه از گردونه رقابت خارج میشه... الان فقط هواداراش که در واقع مخالفان زورگویی های انویدیا نگهش داشتن و به قیمت های مناسبش دلخوشیم... و گرنه از نظر تکنولوژی طراحی پردازنده ی گرافیکی جدید کلا خوابیده شرکت و هی داره زور میزنه رو فناوری ساخت پیشرفت و کارایی رو بهتر کنه... اما تا کی میتونه اینجوری ادامه بده! ?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان یک سوال !؟

این نسخه رفرنسه که 3 تا فن داره ؟! اگه اینجوری باشه که عملا رو شرکای amd فشار میاد !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 2 دقیقه قبل، ali.king گفته است :

دوستان یک سوال !؟

این نسخه رفرنسه که 3 تا فن داره ؟! اگه اینجوری باشه که عملا رو شرکای amd فشار میاد !

Amd کلا در سری های اندش همیشه از کولز های خوبی استفاده کرده و مدل های مختلفی حتی عرضه کرده و شرکاش هم برا خودشون جداگانه کولر گذاری کردند و هیچ مشکلی نبوده...! الان انویدا هم همین کارو انجام میده...

ویرایش شده توسط Nima2007
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، Nima2007 گفته است :

داداش ناوی رو لولو برد، بعد رفتن راجا و سران دیگر بخش گرافیک amd به اینتل کلا همینم دادن بیرون خیلی هنر کردن... باید امیدوار باشیم تا سریعتر یه راه حلی پیدا کنند و گرنه از گردونه رقابت خارج میشه... الان فقط هواداراش که در واقع مخالفان زورگویی های انویدیا نگهش داشتن و به قیمت های مناسبش دلخوشیم... و گرنه از نظر تکنولوژی طراحی پردازنده ی گرافیکی جدید کلا خوابیده شرکت و هی داره زور میزنه رو فناوری ساخت پیشرفت و کارایی رو بهتر کنه... اما تا کی میتونه اینجوری ادامه بده! 1f611.png

Amd هم وعده هاش مثل روحانیه!?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 ساعت قبل، Pooria3000 گفته است :

به فرض مثال 1080 خیلی فراوون تره تا Vega 64 یا vega 56 دلیلش هم هیچ وقت متوجه نشدم 

 

فراوان هم هست قیمتش معقول نیست ! 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...