رفتن به مطلب

جنگ بالا گرفت ؛ مدیر عامل انویدیا : Radeon VII بازنده است ، چیز جدید برای عرضه ندارد!


Recommended Posts

در 2 دقیقه قبل، TeraFloppy64 گفته است :

من نگفتم فروم مال من یا کسی هست و از شما هم نخواستم که از فروم خارج بشین! منظور من این بود که اگه از این بحث خوشتون نمیاد از تاپیک خارج بشین

به کسی هم توهینی نکردم شما اشتباه برداشت کردین و بچه ای هم که میگین ظاهرا خودتون هستین با توجه به طرز حرف زدنتون.

والا من که نفهمیدم شما چرا یهو قاط زدی به هر حال.ممنون.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 59
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

در هم اکنون، فرهاد کوهکن گفته است :

والا من که نفهمیدم شما چرا یهو قاط زدی به هر حال.ممنون.

اونی که قاط زد و تاپیک رو کلا منحرف کرد شما هستین

ممنون.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 13 دقیقه قبل، فرهاد کوهکن گفته است :

والا من که نفهمیدم شما چرا یهو قاط زدی به هر حال.ممنون.

عین دوتا بچه رفتار نکنید تاپیک رو هم خراب کردید رفت

شما میبینی ایشون حرف حساب نمیزنه یا برعکس خب جواب ندید یه صفحه خوندم یا شما پریدید به ایشون یا اون آقا پریدن به شما .....

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 دقیقه قبل، MSF_SE7EN گفته است :

عین دوتا بچه رفتار نکنید تاپیک رو هم خراب کردید رفت

شما میبینی ایشون حرف حساب نمیزنه یا برعکس خب جواب ندید یه صفحه خوندم یا شما پریدید به ایشون یا اون آقا پریدن به شما .....

ما حیوان نیستیم که بپریم بهم ادبیاتتو درست کن جناب.ایشون بمن گفت برو بیرون منم فقط جواب دادم جنگی درکار نبود.شما هم یه گذارش میدادی بهتر از این پستت بود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 دقیقه قبل، فرهاد کوهکن گفته است :

ما حیوان نیستیم که بپریم بهم ادبیاتتو درست کن جناب.ایشون بمن گفت برو بیرون منم فقط جواب دادم جنگی درکار نبود.شما هم یه گذارش میدادی بهتر از این پستت بود.

اولا این رفتارتون دقیقا نشون دهنده حرف خودتونه که هی شما به اون آقا میگی اینجوری اون میگه اینجوری شما هم کلا ساکت میشستید بهتر از یه صفحه پست های بی ربط خودت بود

هیچ توجیحی هم کارتون نداره اگه که این انجمن درست و حسابی بود نیاز به گزارش من یکی نداشت

ویرایش شده توسط MSF_SE7EN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، big VULTURE گفته است :

 

درود بر One & Only big VULTURE، وحید آقای عزیز ? ?

نقل قول

این که ای ام دی باید از 8 گیگ مموری استفاده می کرد یک بحثه این که این کارت با 16 گیگ مموری قیمت مناسبی داره یه بحث دیگس . اگر ای ام دی این کارت رو با 8 گیگ مموری عرضه کرده بود و میداد 700 دلار بله گرون بود ولی الان نه . قیمتش بسیار مناسبه . مخصوصا که همراهش بازی هایی رو هم عرضه می کنه .

ببین برادر، I- اون 8 گیگابایتی که گفتم، پیشنهاد خودم بود. منظورم این بود اگر من می بودم این کارو می کردم. (خدا رو شکر که نیستم، ها؟ :D). ولی ببین، الان چیزی که منم در انتهای نکته دوم گفتم شما هم داری میگی. شما داری میگی قیمتش با 16 گیگابایت مناسب هست، منم دارم میگم کارت با 8 گیگ هم مشکل مموری نداره، پس فقط سر کل کل با انویدیا در شرایطی قرار گرفته که قیمت کارت بی مورد بالا بره. اگر فقط به فکر گیمر می بود (همونجور که همیشه در بوق و کرنا می کنه) مشخصاتی فراهم می کرد که قیمت مناسبی داشته باشه ولی همونطور که گفتم فقط "براش کافی بوده که قیمتش از انویدیا کمتر باشه."

نقل قول

وقتی ای ام دی میاد و اولین GPU رو با فناوری 7 نانومتری تولید می کنه باید بهای اون رو هم بپردازه .درسته که چیپست جدید نسبت به قبلی ها کوچکتر شده و این هزینه رو کاهش میده اما فناوری جدیدتر گرونتر هم هست .

II- در مورد اون بهایی که باید بپردازه، که عملاً یعنی خریدار باید بپردازه:

اولاً درسته این اولین GPU بر پایه فناوری 7 نانومتری هست، ولی خود روند ساخت 7 نانومتری که اول راه نیست. به عنوان مثال پردازنده A12 اپل هم توسط همین TSMC بر پایه روند ساخت 7 نانومتری ساخته شده که با همکاری اپل بیش از 24 ماه هست که در حال توسعه و بهینه سازی هست پس مطمئن باش AMD بهای آنچنانی بابتش نپرداخته. مطمئن باش برای AMD مزیت های 7 نانو از مضراتش بیشتر بوده.

دوماً شما به انویدیا میگی NGreedia و از Ray Tracing و کارت های RTX انتقاد می کنی، بگو ببینم تحقیق و توسعه معماری تورینگ و فناوری Ray Tracing و هسته های RT و تنسور و... برای انویدیا بها نداره؟ خریدار نباید برای اونا بهایی بپردازه؟ مگه حافظه های GDDR6 از HBM2 گرونتر نیست؟ پس چطور برای AMD توجیه داره اما برای انویدیا توجیه نداره؟ (اینکه الان وقت Ray Tracing هست یا نه بحث دیگری هست. البته به شخصه از طرفدارهای پر و پا قرص Ray Tracing هستم.)

نقل قول

ضمن این که سرعت مموری هم بیش از 2 برابر شده که  نکته مهمیه . مخصوصا در مباحث غیر گیمینگ این سرعت و حجم زیاد میتونه به این کارت کمک بسیار زیادی بکنه . شبیه تایتان V با اون مقدار مموری .

III- خب این مورد خیلی هم چیز عجیبی نیست. در وگا 64 از دو پشته 4 گیگابایتی HBM2 هر کدام با پهنای باند 242 گیگابایت بر ثانیه (مجموعاً 484 گیگابایت بر ثانیه) استفاده شده، اینجا از چهار پشته با پهنای باند 256 گیگابایت بر ثانیه (مجموعاً 1024 گیگابایت بر ثانیه) استفاده شده که با توجه به مشخصات، همچین آپولویی هم هوا نکرده! xD

توجه کن من میدونم شما داری افزایش پهنای باند حافظه رو از نقطه نظر کارایی بررسی می کنی، ولی بحث من از نقطه نظر هزینه یابی و قیمت گذاری هست.

نقل قول

نکات دیگه ای در مورد این کارت وجود داره . مثلا این کارت نسبت به وگا 64 حدود 30 درصد قویتره ولی فقط 100 دلار گرونتره پس ارزش خرید بهبود پیدا کرده و به نسبت سری قبلی ای ام دی موفق شده قیمت ها رو کاهش بده . اگر ناوی بتونه با 250 دلار قدرت 2070 رو ممکن کنه عالی میشه :

IV- و باز هم برگشتیم به اون قسمتی که گقتم فقط کافیه از انویدیا ارزون تر باشه. شما که به خوبی میدونی قیمت (نه ارزش) کارت رو با کارایی حساب نمی کنن، با نرخ تمام شده حساب می کنن. درسته؟ منم دارم میگم این کارت حتی با VRAM بیشتر یا برای AMD از وگا 64 ارزونتر تموم شده یا حداقل برابر هستن اما 100 دلار گرونتره. اینجا AMD داره از %30 افزایش کارایی سوءاستفاده می کنه و فقط با ارزونتر از انویدیا زدن داره فقط %20 سود بیشتری نسبت به وگا 64 می بره؛ بماند که درصد سود کلی چقدر هست.

نقل قول

یا دیگه اینه که دید ما به این کارت باید بیشتر شبیه دید ما به کارتهای سری تایتان باشه که هم برای گیم کاربرد دارن هم برای طراحی های گرافیک و ... . ای ام دی زمانی در قیمت با انویدیا رقابت می کنه که سری ناوی عرضه بشه .

V- خب فعلاً که AMD داره این کارت رو به عنوان یک کارت گیمینگ تبلیغ می کنه و مستقیماً با RTX 2080 مقایسه می کنه، پس مقایسه و به وسط آوردن پای کارتی مثل تایتان درست نیست.

نقل قول

ای ام دی زمانی در قیمت با انویدیا رقابت می کنه که سری ناوی عرضه بشه . فعلا ای ام دی تازه وارد عرصه 7 نانومتر شده . با افزایش تولیدات قیمت ها کاهش چشمگیری پیدا می کنه .

VI- خب این موردی هم که شما میگی مربوط به آینده هست که اینم خیلی قابل مقایسه و استناد نیست. درسته؟

اولاً تا اون موقع انویدیا هم می تونه قیمت کارت های RTX رو کاهش بده. همونطور که با GTX 1080 و GTX 1070 کرد. تازه اون تعدیل قیمت به خاطر رقابت نبود، به خاطر کارت جدید خودش بود.

دوماً نسل بعدی کارت های انویدیا هم مثل AMD بر اساس روند ساخت 7 نانومتری هست. از کجا میشه پیش بینی کرد اون موقع ناوی بتونه رقابت کنه؟ پس باید صبر کنیم...

VII - در مجموع، شاید از پست های اخیر من شامل همین یکی دوتای همین تاپیک برداشت کرده باشی که من مخالفتی با AMD دارم یا دارم از انویدیا طرفداری می کنم یا... ولی با اینکه از ظاهر برمیاد اصلاً همچین قصدی نداشتم و ندارم. اتفاقاً برعکس از این کارت Radeon VII خوشمم اومده. یعنی به RTX 2080 ترجیحش میدم. من فقط از اینکه یکی مثل AMD (یا انویدیا یا اینتل یا هر شرکتی دیگری) بیاد با پیچوندن حقایق و یک سری خزعبلات دیگه بگه ما فقط به فکر شما هستیم و سر من منت مفتکی بگذاره مشکل دارم و برای همین در تاپیک قبلی و این تاپیک از رویکردهای AMD انتقاد کردم.

ویرایش شده توسط Trickster
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، ??????? گفته است :

تا جایی ک مشخص شده ناوی میدرینج هست نه های اند. اونم در حد 2060 عه چه کارایی چه توان مصرفی. حالا شانس بیاره 1160 ریلیز نشه (سری 11 بدون پردازشگر RT با قیمت پایینتر همراه با هسته های پردازشی Tensor core که قابلیت DLSS روش فعال میشه)

اینتل با لودگی خودش بازی رو واگذار کرد ولی با انویدیا نمیشه سرشاخ شد :دی همین الانش انویدیا اراده کنه رفته رو نود 7 نانومتر(ک احتمالا تا اواخر 2019 میره) ... کمپانی که ارزشش 140 میلیارد دلاره در قیاس با amd که 10 میلیارد دلاره. بحث فقط بنچمارک بازی نیست. کارت های amd تو زمینه دیپ لرنینگ و اکسلریتینگ هم حرفی برای گفتن ندارن. این VII هم همون کارت Mi50 instinct عه ورژن گیمینگش.

من قول میدم همون GTX 1080Ti یا بهتره بگم چیپ GP102 رو انویدیا با نود 7 نانومتری بسازه که طی اون فرکانس بالای 2.3 گیگاهرتز میرسه و توان خام عملیاتیش 18 19 ترافلاپ رو رد کنه amd تا 5 سال دیگه هم رقیبی برای انویدیا نداره :))

اگر انویدیا هنوزبه 7 نانومتر نرفته دلیلش  گرون بودن این تکنولوژی نود ساخت هست نه بیشتر. کارت VII نه تنها برای amd صرفه ساخت نداره بلکه فقط برای خالی نبودن عریضه دست ب سرهم کردن این کارت زده. چون ناوی های اند نیست و هیچ رقیبی برای بازار های اند انویدیا ندارن و در کمال حماقت کارتی رو با 2080 مقایسه میکنن که هیچی برای مقایسه نداره. ن توان مصرفی نه  قابلیت تنسور نه ری تریسینگ نه dlss ... گزینه دیگه حماقتشون اینه که دارن ملت رو با اعداد خر فرض میکنن. اگه انویدیا 8 گیگ مموری داره ما 16 گیگش میکنیم فکر کنن کارت ما قوی تره... دیگه نمیگن با یه کارتی سرشاخ شدیم که با 220 وات مصرف و 2944 هسته پردازشی نسخه مارو میپیچه اونم وای ب حال اینکه DLSS فعال شه !

درکل یکذره مغز تو کله دیویژن مارکتینگ  رادئون نیست

کسی منکر اهمیت فناوری های جدید کارتهای سری 2000 نیست اما فعلا تعیین کننده نیستند . همین که مدیر عامل انویدیا دست به دامان اینها میشه که یه کارت ریبند شده رو مورد نقد قرار بده یعنی بهش فشار اومده . کل صحبت بنده هم هیمنه .

شما گفتید اگر چیپست 1080Ti بیاد روی 7 نانومتری قوی تر از این کارت میشه . خب برادر من این کارت هم چیپست وگا 56 هستش که اومده روی 7 نانومتر . اتفاقا بر اساس بعضی از اخبار وگا از اساس برای 7 نانومتر طراحی شده بود . نبود این فناوری موجب عرضه وگا روی لیتوگرافی بالاتر شده .

گرچه بحث 16 گیگ مموری یا 8 گیگ به صورت خیلی واضحی بحث مارکتینگ هستش ( در گیمینگ ) اما بحث RT هم چندان فرقی نداره ! حداقل در سری 2000 که کارتی مثل تایتان وی بدون هسته های مخصوص به اندازه 2080Ti فریم میده .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 ساعت قبل، Trickster گفته است :

درود بر One & Only big VULTURE، وحید آقای عزیز 1f339.png 1f603.png

ببین برادر، I- اون 8 گیگابایتی که گفتم، پیشنهاد خودم بود. منظورم این بود اگر من می بودم این کارو می کردم. (خدا رو شکر که نیستم، ها؟ :D). ولی ببین، الان چیزی که منم در انتهای نکته دوم گفتم شما هم داری میگی. شما داری میگی قیمتش با 16 گیگابایت مناسب هست، منم دارم میگم کارت با 8 گیگ هم مشکل مموری نداره، پس فقط سر کل کل با انویدیا در شرایطی قرار گرفته که قیمت کارت بی مورد بالا بره. اگر فقط به فکر گیمر می بود (همونجور که همیشه در بوق و کرنا می کنه) مشخصاتی فراهم می کرد که قیمت مناسبی داشته باشه ولی همونطور که گفتم فقط "براش کافی بوده که قیمتش از انویدیا کمتر باشه."

II- در مورد اون بهایی که باید بپردازه، که عملاً یعنی خریدار باید بپردازه:

اولاً درسته این اولین GPU بر پایه فناوری 7 نانومتری هست، ولی خود روند ساخت 7 نانومتری که اول راه نیست. به عنوان مثال پردازنده A12 اپل هم توسط همین TSMC بر پایه روند ساخت 7 نانومتری ساخته شده که با همکاری اپل بیش از 24 ماه هست که در حال توسعه و بهینه سازی هست پس مطمئن باش AMD بهای آنچنانی بابتش نپرداخته. مطمئن باش برای AMD مزیت های 7 نانو از مضراتش بیشتر بوده.

دوماً شما به انویدیا میگی NGreedia و از Ray Tracing و کارت های RTX انتقاد می کنی، بگو ببینم تحقیق و توسعه معماری تورینگ و فناوری Ray Tracing و هسته های RT و تنسور و... برای انویدیا بها نداره؟ خریدار نباید برای اونا بهایی بپردازه؟ پس چطور برای AMD توجیح داره برای انویدیا توجیح نداره؟ (اینکه الان وقت Ray Tracing هست یا نه بحث دیگری هست. البته به شخصه از طرفدارهای پر و پا قرص Ray Tracing هستم.)

III- خب این مورد خیلی هم چیز عجیبی نیست. در وگا 64 از دو پشته 4 گیگابایتی HBM2 هر کدام با پهنای باند 242 گیگابایت بر ثانیه (مجموعاً 484 گیگابایت بر ثانیه) استفاده شده، اینجا از چهار پشته با پهنای باند 256 گیگابایت بر ثانیه (مجموعاً یک ترابایت بر ثانیه) استفاده شده که با توجه به مشخصات همچین آپولویی هم هوا نکرده! xD

توجه کن من میدونم شما داری افزایش پهنای باند حافظه رو از نقطه نظر کارایی بررسی می کنی، ولی بحث من از نقطه نظر هزینه یابی و قیمت گذاری هست.

IV- و باز هم برگشتیم به اون قسمتی که گقتم فقط کافیه از انویدیا ارزون تر باشه. شما که به خوبی میدونی قیمت (نه ارزش) کارت رو باکارایی حساب نمی کنن، با نرخ تمام شده حساب می کنن. درسته؟ منم دارم میگم این کارت حتی با VRAM بیشتر یا برای AMD از وگا 64 ارزونتر تموم شده یا حداقل برابر هستن اما 100 دلار گرونتره. اینجا AMD داره از %30 افزایش کارایی سوءاستفاده می کنه و فقط با ارزونتر از انویدیا زدن داره فقط %20 سود بیشتری نسبت به وگا 64 می بره.

V- خب فعلاً که AMD داره این کارت رو به عنوان یک کارت گیمینگ تبلیغ می کنه و مستقیماً با RTX 2080 مقایسه می کنه، پس مقایسه و به وسط آوردن پای کارتی مثل تایتان درست نیست.

VI- خب این موردی هم که شما میگی مربوط به آینده هست که اینم خیلی قابل مقایسه و استناد نیست. درسته؟

اولاً تا اون موقع انویدیا هم می تونه قیمت کارت های RTX رو کاهش بده. همونطور که با GTX 1080 و GTX 1070 کرد. تازه اون تعدیل قیمت به خاطر رقابت نبود، به خاطر کارت جدید خودش بود.

دوماً نسل بعدی کارت های انویدیا هم مثل AMD بر اساس روند ساخت 7 نانومتری هست. از کجا میشه پیش بینی کرد اون موقع ناوی بتونه رقابت کنه؟ پس باید صبر کنیم...

VII - در مجموع، شاید از پست های اخیر من شامل همین یکی دوتای همین تاپیک برداشت کرده باشی که من مخالفتی با AMD دارم یا دارم از انویدیا طرفداری می کنم یا... ولی با اینکه از ظاهر برمیاد اصلاً همچین قصدی نداشتم و ندارم. اتفاقاً برعکس از این کارت Radeon VII خوشمم اومده. یعنی به RTX 2080 ترجیحش میدم. من فقط از اینکه یکی مثل AMD (یا انویدیا یا اینتل یا هر شرکتی دیگری) بیاد با پیچوندن حقایق و یک سری خزعبلات دیگه بگه ما فقط به فکر شما هستیم و سر من منت مفتکی بگذاره مشکل دارم و برای همین در تاپیک قبلی و این تاپیک از رویکردهای AMD انتقاد کردم.

درود بر استاد بزرگ !

چندتا نکته رو بگم :

توی موبایل ( به طور مثال ) شرکت اپل از یک گوشی چند مدل میزنه یکی با 32 گیگ مموری یکی هم با 64 گیگ مموری . تفاوت قیمت تمام شده این دو گوشی برای اپل ( باز برای مثال ) 20 دلار هستش اما اپل گوشی 64 گیگ رو 50 دلار گرونتر می فروشه . به عبارت دیگه فروش گوشی 64 گیگی برای اپل 30 دلار سود بیشتر داره . با این وجود گوشی 64 گیگ از گوشی 32 گیگ فقط 50 دلار گرونتره اما در عوض 2 برابر حافظه بیشتر داره بحث کارت گرافیک و ... هم تا حدودی شبیه به همین هستش .

حالا ای ام دی برای عرضه این محصول بین 2 راهی بوده . یک طرف مموری 8 گیگ که فعلا کافی بوده با قیمتی پایینتر یک طرف مموری 16 گیگ که آینده نگرتره با قیمت بالاتر . من دقیقا نمی دونم چرا ای ام دی مموری 16 گیگ رو انتخاب کرده اما این احتمال رو میدم که ای ام دی برآورد کرده کارتی که مثلا 50 دلار ارزونتر باشه و مموریش 8 گیگ باشه ارزش خرید چندانی در مقابل 2080 نداره چرا که در عوض 2080 یه ریبند شده نیست و مصرف پایینتر در کنار فناوری های جدید داره پس ای ام دی گزینه دوم رو انتخاب کرد و برای بهتر کردن کارتش رفت سراغ مموری 16 گیگ با 1 ترا سرعت بر ثانیه . برای بسیار از مردم مموری 2 برابر عامل بسیار مهمتری در خرید هستش تا مثلا 50 دلار ارزونتر بودن کارت . ضمن این که یکی از دلایلی که کارت جدید میتونه به خوبی با 2080 رقابت کنه مموری بیشتر و سریعترشه که اگر نبود این کارت در برابر 2080 عقب می افتاد ( احتمالا ) . پس نمیشه گفت که ای ام دی فقط به فکر منافع خودش بوده . شاید برآورد ای ام دی این بوده برای مردم یه کارت با مموری 16 گیگ و فقط چند دلار گرونتر مناسبتره . هرچند به شخصه ترجیه می دادم این کارت دارای 2 نسخه متفاوت می بود ( خدا رو چه دیدی شاید نسخه 8 گیگ هم عرضه شد )

در مورد هزینه .

درسته که 7 نانومتر رو ای ام دی خودش توسعه نداده و تنها مصرف کنندش هم نیست اما شرکت TSMC بی هیچ تردیدی برای ساخت یک قطعه در فناوری 7 نانومتر هزینه بیشتری رو نسبت به فناوری های 12 نانومتر و ... طلب می کنه . وقتی ای ام در برآورد می کنه که آیا سراغ فناوری 7 نانومتری بره یا نه قیمت بیشتر یه عامل بازدارنده هستش اما مزایای این فناوری موجب میشه که ارزشش رو داشته باشه . حاصل این کار یه محصول قوی اما گرون هستش .

من انویدیا رو به خاطر صرفا سری 2000 مورد انتقاد قرار ندادم این شرکت پرونده سیاهی داره و قبلا هم حقوق مصرف کننده رو نقض کرده که فعلا جاش اینجا نیست . وگرنه من یکی از کسانی بودم که از فناوری جدید کارتهای سری 2000 استقبال کردم و حتی گفتم برای کامل شدن این فناوری باید به انویدیا و بازی سازها وقت داد .

هیچ وقت قیمت نهایی محصول رو صرفا بر اساس قیمت تموم شده محاسبه نمی کنند . مثال های زیادی هم در این مورد وجود داره . خیلی واضحه که میزان پیشرفت یا مقدار رقابت و ... در قیمت نهایی نقش داره . اما منظور من از قیمت گذاری بهتر این نبود که ای ام دی به خودش سختی داده تا ما راحت باشیم . منظورم این بود که پرفورمنس در برابر دلار این کارت نسبت به نسل قبل ای ام دی رشد داشته همین . اگر شما با مثلا 100 دلار هزینه 20 فریم می گرفتی الان با همون 100 دلار 25 فریم میگیری ! این وسط ای ام دی شاید هزینه تولید کارت رو نصف کرده شاید قیمت واقعی کارت اصلا 100 دلاره ! این موضوع گرچه در جای خودش بسیار مهمه ولی فعلا برای من مصرف کننده مقدار پرفورمنس در برابر دلار اهمیت داره که خوشبختانه رشد داشته و به سود من تموم شده . درواقع ای ام دی موفق شده پرفورمنس رو بیشتر از قیمت افزایش بده که موجب بهینه تر شده کارت شده حالا این که چند درصد این کاهش هزینه  رو به من مصرف کننده داده و چند درصدش رو برای خودش نگه داشته ، نمی دونم !!! فقط می دونم مقداریش به من مصرف کننده رسیده .

این که بنده میگیم قیمت ها افت می کنه از چند جهت هستش . 1. کارت جدید یه کارت گرون قیمت محسوب میشه و همیشه کارتهای میان رده مثلا 1060 با حدود 250 دلار قیمت بیشترین فروش رو داشته اند پس خیلی واضحه که کارت جدید با قیمت فعلی فروش محدودی داره و حتما به تعداد کمی ساخته میشه که این در قیمت نهایی بسیار نقش داره . وقتی ناوی عرضه بشه به صورت انبوه تولید میشه که این مورد در قیمت نهایی موثره . 2. از طرف دیگه این کارت به جای داشتن 2 - 3 تا خواهر و برادر فعلا به صورت تکی معرفی شده این کار موجب افزایش هزینه میشه ( این یه مقدار بحث طولانیه فعلا حوصله ندارم ) . 3. کارتهای آینده ای ام دی بر اساس مموری های GDDR5 و 6 عرضه میشن . مموری GDDR5 که  خیلی ارزونتره و مموری GDDR6 هم فعلا به خاطر تازه بودن و عرضه کمتر از تقاضا گرونه که در ماه های آینده کاهش قیمت رو خواهد داشت . 4. خود فناوری 7 نانومتر هم آروم آروم گسترش پیدا می کنه و ارزونتر میشه حاصل این  4 مورد کاهش قیمت کارتها هستش ( مگر اتفاق خاصی بیفته ) .

ویرایش شده توسط big VULTURE
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...