رفتن به مطلب

معرفی غول قدرتمند Colorful iGame GTX560 Ti Kudan


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام دوستان عزیز :)

از آنجا که علاقه خاصی به کمپانی Colorful دارم بر آن شدم تا جدیدترین خبری که از این کمپانی در زمینه تولید کارتهای گرافیکی منتشر شده را برای شما عزیزان ترجمه و ارائه نمایم :x

قدرتمندترین کارت گرافیک GTX560 Ti با امکانات بالا معرفی شد.

کمپانی Colorful تنها چند روز پس از معرفی طراحی PCB جدید خود بر مبنای تراشه گرافیکی GTX560 Ti ، امروز کارت گرافیک جدید خود را بر مبنای همین طراحی با نام iGame GTX560 Ti Kudan معرفی نمود .

57f.jpg

این کارت بصورت سه اسلاته طراحی شده و سیستم خنک کنندگی آن دارای 3عدد فن میباشد که یکی از آنها در سایز 80mm بوده و دوتای دیگر 70mm میباشند که در ساخت آنها از طراحی Shark Bionic جهت کاهش نویز و به حداقل رساندن سروصدای تولیدی زمان فعالیت استفاده شده است .

57a.jpg

این کارت دارای دو بایوس میباشد که فرکانسهای کاری متفاوتی در آنها ذخیره شده که این فرکانسها توسط دکمه ای که در پنل پشتی کارت تعبیه شده کنترل میشوند ، به اینصورت که اگر کابر این دکمه را بفشارد عمل اورکلاک کارت صورت گرفته و فرکانس کاری کارت از مقادیر پیش فرض ( 820Mhz/4000Mhz ) به مقادیر ( 900Mhz/4200Mhz ) افزایش میابد.

57b.jpg

اما هیجان انگیزترین قسمت،دارا بودن این کارت به یک کیت برق ( Power-kit ) اضافی 6فاز هستش بطوریکه درصورت نصب این کیت در محل تعبیه شده آن در پشت کارت شاهد قویترین مدار تغذیه و توان بالا در این کارت خواهیم بود بصورتی که با قرار دادن این کیت در جای خود نه تنها مدار تغذیه قویتری خواهیم داشت بلکه شاهد افزایش فرکانس کاری کارت به مقادیر فوق العاده ( 1010Mhz/4500Mhz ) خواهیم بود!

57e.jpg

این کارت ابعاد بی سابقه ای را در بسته بندی خود داراست طوری که جعبه آن دارای ابعاد 820mm (H) x 165mm (L) x 140mm (W) میباشد همراه با نوشته های بزرگ به زبان چینی روی آن. همراه با این بسته بندی بزرگ سه مجموعه لوازم جانبی ارائه شده است .

57h.jpg

اولین مجموعه کیت هوا ( Air-kit ) نام دارد که از طریق پنج هیت پایپ به هیت سینک اصلی متصل شده و سبب گرماگیری از هیت سینگ اصلی و دفع آن به فضای بیرون کارت میشود .برای نصب این کیتها جاهایی روی کارت از قبل تعیین و مشخص شده که به طبع با نصب آنها کمک بسزایی در کاهش دما و فرآیند خنک سازی کارت مذکور صورت میپذیرد .

57c.jpg

دومین مجموعه کیت برق ( Power-kit ) نام دارد که تاحدودی در پاراگراف قبلی به آن اشاره شد . این کیت 6 فاز تغذیه VRM اضافی را فراهم میکند ، همچنین مجهز به بایوسی میباشد که نام آنرا " Monster Bios " گذاشته اند که درواقع وظیفه قرار دادن کارت در فرکانسهای ( 1010Mhz/4500Mhz ) را برعهده دارد .

سومین مجموعه کیت رنگ ( Color-kit ) نام دارد که شامل قلمو و تیوبهای رنگی اکریلیکی میباشد ، که به کاربر امکان نقاشی و رنگ آمیزی دلخواه روی سطح کولر کارت را میدهد.

57d.jpg

در پایان هنوز قیمت خرده فروشی این کارت از طرف سازنده اعلام نشده است و اینکه به شخصه همواره از طراحی های منحصر به فرد کمپانی Colorful لذت بردم و انصافا سری iGame این کمپانی یکی از بهترین محصولات حال حاضر دنیای سخت افزار و رایانه میباشد .

با تقدیم تشکر و احترام : قاسم

منبع : Techpowerup

@};-

ویرایش شده توسط 3DSAT
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

قاسم جان اجازه هستش که مقالتون رو با ذکر مترجم توی سایت بگذاریم ؟

واقعها عالیه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

قاسم جان اجازه هستش که مقالتون رو با ذکر مترجم توی سایت بگذاریم ؟

واقعها عالیه

خواهش میکنم جناب حسینی ، صاحب اختیار هستید
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بعضی از دوستان درمورد PCB این کارت سوال کردند که من برای شفاف سازی و تکمیل مقاله چند تصویر از PCB کارت مذکور و طراحی آن قرار میدم .

طراحی PCB کارت :

122a.jpg

122c.jpg

122b.jpg

طراحی سیستم خنک کننده :

122d.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

آقا قاسم عزیز عالی بود.

من چون از صبح نبودم این تاپیک رو ندیدم وگرنه اون پست رو تو تاپیک اخبار نمیدادم.

الان رفتم دنبالش متوجه شدم که چینیه و شرکت جدیدی هم هست.

فقط در مورد طراحی 6 فاز که شما فرمودین نوشته بود که 8 فاز هست و قابا افزایش تا 12 فاز بوسیله یک Turbo-Kit .

ویرایش شده توسط Dj_aghamajid
لینک به دیدگاه
Share on other sites

آقا قاسم عزیز عالی بود.

من چون از صبح نبودم این تاپیک رو ندیدم وگرنه اون پست رو تو تاپیک اخبار نمیدادم.

راستی این شرکت کالرفول چینی هست؟

فقط در مورد طراحی 6 فاز که شما فرمودین نوشته بود که 8 فاز هست و قابا افزایش تا 12 فاز بوسیله یک Turbo-Kit .

خواهش میکنم.

این چه حرفیه ، شما لطف داری .

منظور من از 6 فاز مربوط به کیت برق ( Power-kit ) بودش نه خود کارت! من طبق خبر جدید عنوان کردم که در لینک منبع مطلب هم به 6فاز بودن کیت برق اشاره داشته و سخنی از مدار تغذیه خود کارت به میان نیامده ، :p

بله چینی هستش . بطور کلی کمپانی Colorful مدتی است بطور جدی روی GPU های کمپانی NVIDIA تمرکز داشته و کارتهای خود را بر پایه تراشه های این شرکت تولید مینماید که بهترین سری تولیدات این کمپانی با نام iGame شناخته میشود .

ناگفته نماند که کمپانی دیگری نیز با نام Colorfire موجود میباشد که این هم چینی بوده و برعکس کمپانی Colorful بر روی GPU های کمپانی AMD تمرکز داشته و کارتهای خود را بر پایه تراشه های این شرکت تولید مینماید که بهترین سری تولیدات این کمپانی با نام Xstorm شناخته میشود.

در واقع این دو کمپانی یجورایی برادر و خواهر محسوب میشوند :D

آدرس اینترنتی دو کمپانی :

Colorful

ColorFire

@};-

ویرایش شده توسط 3DSAT
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

از تصویری که گذاشتن مشخصه که 8 فاز هست. اون 8 تا R30 مگه فازهای این کارت بحساب نمیاد؟

اینم متن لاتین:

The GTX 560 Ti Kudan features an eight-phase power design (but can go up to 12-phase with the Turbo-Kit daughter card, three 6-pin PCIe power connectors, 384 CUDA Cores, GPU clock of 820 (900 MHz with the Turbo BIOS on-board, 1010 MHz with the Monster BIOS available when connecting the Turbo-Kit), a 256-bit memory interface, 1GB of GDDR5 memory set to 4000 MHz (4200 MHz Turbo/4500 MHz Monster), 2-way SLI support, and dual-DVI, plus HDMI outputs.

122a.jpg

این هم همون توربو کیتی هست که نوشته:

57e.jpg

4 فازش هم مشخصه. اینجوری تا 12 فاز میرسه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...