رفتن به مطلب

نسل بعدی کنسولهای XBOX وپلی استیشن از نسل جدید هسته های ZEN و ریزمعماری گرافیکی NAVI استفاده خواهند کرد


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

ad9c7922df8b9c91c733446afadd7897.jpg

 

TUM_APISAK یکی از مشهورترین مجلات سخت افزاری درحساب توییتر خود ادعا کرد که AMD نسل بعدی SoC های دو کنسول نسل بعدی سونی و مایکروسافت را خواهد ساخت.طبق شایعات SoC جدید Gonzalo نامیده شده که ترکیبی از  ریزمعماری پردازنده های Zen و تراشه گرافیکی NAVI خواهد بود.مشخصات این چیپ با APU ها مطابقت داشته ، به این معنی که تراشه گرافیکی با پردازنده اصلی به صورت یکپارچه درآمده است. چیپ AMD Gonzalo با کد دقیق 2G16002CE8JA2_32/10/10_13E9 شناسایی شده که نشان میدهد یک APU با پشتیبانی از کنسول های نسل بعدی سونی و مایکروسافت است.البته هنوز مشخص نیست که تراشه مورد استفاده از کدامیک از ریز معماری Zen+ و یا ZEN 2 بهره میبرد.با این حال آقای Brad Sams مدیر اجرایی Thurott مدعی شد که تراشه مورد استفاده در کنسول Xbox Scarlett ترکیبی از ریز معماری ZEN 2  با هشت هسته پردازشی و نود ساخت 7 نانومتری خواهد بود.

به نظر میرسد تراشه AMD Gonzalo ، مجهز به هشت هسته پردازشی و فرکانس پایه 1 گیگاهرتز است که در حالت بوست کلاک میتواند به فرکانس 3.2 گیگاهرتزدست پیدا کند.بد نیست بدانید که قویترین کنسول فعلی سونی یعنی Playstation 4 Pro از یک تراشه نیمه سفارشی AMD با فرکانس 2.13 گیگاهرتز بهره میبرد ، در حالی که همین تراشه واقع در قدرتمندترین کنسول مایکروسافت یعنی Xbox One X  ، از فرکانس 2.3 گیگاهرتزی استفاده میکند.اگر تراشه AMD Gonzalo بتواند واقعا به بوست فرکانس 3.2 گیگاهرتزی برسد، یک جهش عملکردی قابل توجه نسبت به SoC های کنونی با ریزمعماری جاگواررا شاهد خواهیم بود.

مهمترین بخش چیپ AMD Gonzalo ، ترکیب آن با تراشه گرافیکی Navi 10 Lite  است.در حال حاضر هیچگونه اطلاعاتی از Navi 10 Lite  در دسترس نیست ، با این حال گزارشات منتشر شده حاکی از آن دارند که تراشه گرافیکی یکپارچه شده با چیپ AMD Gonzalo ، میتواند با فرکانس 1 گیگاهرتز فعالیت کند.آخرین شایعات پخش شده نیز حکایت از این دارند که AMD در جریان برگزاری نمایشگاه E3 2019 ، اولین کارتهای گرافیکی خود بر اساس معماری NAVI را معرفی و سپس عرضه خواهد کرد.این شایعات تا حدودی میتوانند درست باشند ، چرا که گفته شده کنسول های PlayStation 5 و  Xbox Scarlett تا سال 2020 روانه بازار خواهند شد.

 

منبع :Tomshardware

مترجم : محمد فتحی

ویرایش شده توسط hd5870
لینک به دیدگاه
Share on other sites

توجه کنید که جدا از بحث افزایش فرکانس موضوع افزایش پرفورمنس در برابر فرکانس هم مطرحه . برای واضح تر شدن ماجرا : اگر فرکانس پردازنده فعلی به اندازه فرکانس قبلی باشه باز هم پردازنده فعلی میتونه قویتر ظاهر بشه . در مورد ناوی هم صحبت زیاد شده . وقتی پردازنده های ناوی عرضه بشن و بنچمارکهاشون بیرون بیاد میشه برای قدرت کنسول های آینده بهتر نظر داد . به نظرم نسل جدید گرچه با چالشهای اساسی مثل رزولیشن 4K و ... رو به رو هستند اما میتونن خیلی بهتر از نسل قبل خودشون رو نشون بدن . برخلاف چند سال قبل ای ام دی موفق شده در ساخت CPU های پرچمدار اینتل رو تحت فشار قرار بده و احتمالا با عرضه ناوی هم انویدیا رو در پرفورمنس در برابر دلار زمینگیر می کنه . پرفورمنس در برابر دلار برای کنسولها یعنی همه چیز ! ساخت کنسولی که ارزون باشه تا همه بتونن بخرن در کنار قدرت مناسب پردازشی از اهداف اصلی هستش . توی این زمینه هیچ شرکتی توان رقابت با ای ام دی رو نداره !!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

و باز هم amd

تا انویدیا دست بکار نشه نسل ، نسل نمیشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...