رفتن به مطلب

Sapphire جزء اولین شرکت هایی خواهد بود که کارت Radeon VII را عرضه میکند


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

c5c7d7fa67b775cb56436bec9020cb56.jpg

 

Sapphire یکی از شرکای درجه یک AMD به حساب میرود. این کمپانی قصد دارد جزء اولین شرکت هایی باشد که کارت گرافیک Radeon VII  را با برند خود روانه بازار میکند.مدل معرفی شده توسط سافایر ، دقیقا همان نمونه مرجع بوده که توسط AMD در نمایشگاه CES 2019 معرفی شد.نکته جالب توجه در مورد این کارت فرکانس بوست 1750 مگاهرتزی آن است که حدود 50 مگاهرتز کمتر از فرکانس اعلام شده توسط AMD است.احتمال میرود که AMD فرکانس 1800 مگاهرتزی را برای مدل هایی اعمال کند که مستقیما از وب سایت خود کمپانی به نشانی AMD.com ، خریداری میشوند.فرکانس حافظه نیز بدون تغییر بر روی همان 1000 مگاهرتز باقی ماند و پهنای باند حافظه های HBM2 نیز یک ترابایت در ثانیه است.به مانند دیگر محصولات سافایر ، مشخصات این کارت بر روی جعبه بسته بندی آن ذکر شده و لوگوی Vega II نیز دیده میشود.

 

1d1f0bff9acc5ef61ab8e50e6ccc08e8.jpg

 

گمان میرود که محصول جدید سافایر با همان قیمت 699 دلاری به فروش برسد، البته این تنها به شرطی است که به غیر از مدل مرجع ، مدل های سفارشی شده ، وجود نداشته باشند.

 

1d5e2d6394c156947912607df9cccc0b.jpg

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ای ام دی طبق گزارش خودشون تازه به کارت ۲۰۸۰ رسیده با فناوری ۷ نانو ، احتمالا مجبور میشه دوباره ساخت فناوری ۳ نانو رو شروع کنه?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 دقیقه قبل، مصطفی۶۸ گفته است :

ای ام دی طبق گزارش خودشون تازه به کارت ۲۰۸۰ رسیده با فناوری ۷ نانو ، احتمالا مجبور میشه دوباره ساخت فناوری ۳ نانو رو شروع کنه1f602.png

این کارت وگا 56 در 7 نانومتره .

فناوری جدید ای ام دی ناوی هستش .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 14 ساعت قبل، big VULTURE گفته است :

این کارت وگا 56 در 7 نانومتره .

فناوری جدید ای ام دی ناوی هستش .

خوب  با ساخت ۷ نانو دیگه درسته؟ مهم همینه ، چون هرچی ریزتر باشه احتمالا تعداد ترانزیستور بیشتری میتونن توی چیپ قرار بدن درسته ؟

ویرایش شده توسط مصطفی۶۸
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، مصطفی۶۸ گفته است :

خوب  با ساخت ۷ نانو دیگه درسته؟ مهم همینه ، چون هرچی ریزتر باشه احتمالا تعداد ترانزیستور بیشتری میتونن توی چیپ قرار بدن درسته ؟

هرچی نانومتر کوچکتر بشه مقدار بیشتری ترانزیستور رو در حجم مساوی جا میده و چگالی قطعه بیشتر میشه . اما در مورد این کارت موضوع چیز دیگه ای هستش .

ای ام دی کارت وگا 56 رو برده توی لیتوگرافی 7 نانومتر تا بتونه فرکانس رو بهبود ببخشه . درواقع لیتوگرافی کوچکتر مصرف و دما رو کاهش میده . ای ام دی با بردن وگا 56 به 7 نانومتر مصرف و دما رو کاهش داده بعد از اون فرکانس کارت رو افزایش داده تا دما و مصرف به جای قبلی برگردن و در عوض پرفورمنس افزایش پیدا کنه . شما میتونید به این کارت مثل یه کارت وگا 56 نگاه کنید که تا جای ممکن اور شده ! ( البته مقدار و سرعت مموری هم به شدت افزایش داشته ) . پس این عملا یه کارت جدید نیست همون وگا 56 هستش .

بنچمارکی که در پست قبل براتون قرار دادم امروز ساعت 9 صبح توسط شهر سخت افزار پوشش داده شده :

https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/graphic-card/21025-amd-radeon-vii-3d-mark-final-fantasy-xv-benchmark-rtx-2080

این یه قسمت از حرفهای شهر سخت افزار هستش :

این نتایج از سوی Tum Apisak منتشر شده‌اند و مستقلاً قابل تأیید نیستند. در ظاهر کارت گرافیک جدید AMD می‌تواند با RTX 2080 انویدیا رقابت کند. این موضوع از آنجایی قابل توجه است که صرفاً شاهد نسخه تقلیل یافته همان ریزمعماری Vega نسل قبل با فناوری ساخت 7 نانومتری و تغییرات جزئی چون فرکانس‌ها و حافظه بهبود یافته هستیم. ظاهراً AMD توانسته با همین اندک تغییرات هم به کارت گرافیک RTX 2080 نزدیک شود

وقتی ای ام دی می تونه با صرفا یه تغییر لیتوگرافی و نه فناوری جدید به انویدیا نزدیک بشه باید امید زیادی باید به فناوری جدیدش ( ناوی ) داشته باشیم .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، big VULTURE گفته است :

هرچی نانومتر کوچکتر بشه مقدار بیشتری ترانزیستور رو در حجم مساوی جا میده و چگالی قطعه بیشتر میشه . اما در مورد این کارت موضوع چیز دیگه ای هستش .

نکته ای که فراموش کردم اشاره کنم اینه که چیپست سری اول وگا مساحتی برابر با 486 میلی متر مربع داره این در حالی هستش چیپست جدید با کاهشی حدود 33 درصدی مساحتی برابر با 331 میلی متر مربع داره . پس فناوری 7 نانومتری در این کارت گرچه موجب افزایش چگالی شده اما موجب افزایش ترانزیستور ها نشده ! ( اساسا چیپست جدید یه ریبند هستش ) بلکه موجب کاهش حجم چیپست شده .

کوچکتر شدن چیپست موجب کاهش هزینه میشه ، البته فناوری جدید 7 نانومتری از فناوری 12 و 14 نانومتری قبلی گرونتره .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اضافه کنم 

معماری gcn با دایرکس 11 مچ نیست زیاد علتش مفصله زیادم یادم نیست ولی نتیجش این بود با دایرکس11 نمیشه حداکثر قدرتشو دید

با دایرکس12 و ولکان میشه استفاده حداکثری از قدرت کارت کرد همچنین محاسبات ناهمگن

با کاری که nvidia کرد ،اوردن rtx ها، بازی سازا وادار میشن برای همکاری با nvidia از dx12 استفاده کنن چون رهگیری پرتو نور از ویژگی dx12  به شمار میاد

درنتیجه اینجا کم کم amd قدرت خودشو نشون میده و با دایرکس 11 خدافظی میکنه

واقعا amd اینده نگر تر بوده وقتی هنوز رس کارت کشیده نشده هیچ دلیل به استفاده از ray trace نیست اونم جوری که وقتی میشه با تکنیک بازی سازی شبیه این وِیژگی رو پیاده سازی کرد با پردازش کمتر

برای پردازش raytrace واقعا یه چیز حداقل 1000هسته مستقل از shader ها نیازه که انویدیا اومد با کمتر از 100 هسته سر و تهشو هم اورد و با یه سری تکنیک های ریاضی بار پردازشی رو فقط رو قسمتی که قابل دید هست متمرکز کرد تا ازپردازش کاسته بشه همچنین کیفیت نورهای بازتاب شده اصلا در حد واقعیت نیست و انگار پردازش الکی داری انجام میده

خوب لعنتی به جای اینکار میومدی shader زیاد میکردی که از تکنیک شبیه به raytrace استفاده بشه 

یا اگه برای ادیتور ها رندرگیر ها دل میسوزونی میومدی نسخه غیر گیمینگ عرضه میکردی که فقط اونا استفاده کنن 

وقتی هنوز کارت گیمینگ مثل titan xp  نتونسته روی تمام بازی ها روی 4k و مانیتور بالای 60 هرتز فریم بالای 60 بده خوب این یعنی هنوز خود کارت گرافیک از عده پردازش های بازی برنمیاد چه برسه به پردازش مستقل وسنگین تره رهگیری پرتوی نور...

دیگه از سیاست انویدیا خوشم نمیاد

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 46 دقیقه قبل، memex گفته است :

معماری gcn با دایرکس 11 مچ نیست زیاد علتش مفصله زیادم یادم نیست ولی نتیجش این بود با دایرکس11 نمیشه حداکثر قدرتشو دید

با دایرکس12 و ولکان میشه استفاده حداکثری از قدرت کارت کرد همچنین محاسبات ناهمگن

با کاری که nvidia کرد ،اوردن rtx ها، بازی سازا وادار میشن برای همکاری با nvidia از dx12 استفاده کنن چون رهگیری پرتو نور از ویژگی dx12  به شمار میاد

درنتیجه اینجا کم کم amd قدرت خودشو نشون میده و با دایرکس 11 خدافظی میکنه

?

photo_2019-01-29_15-23-18.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 34 دقیقه قبل، ??????? گفته است :

1f602.png

photo_2019-01-29_15-23-18.jpg

خوب درسته

در dx12 کاهش راندمان رو دیدیم چون dx12 فقط بهینه ساز dx11 نیست ویژگی های جدید و جلوه های جدید به انجین اضافه میکنه 

باید دید با فعال سازی dx12 چه چیزی اضافه شده به بازی 

بعد اگه دقتم کنی در dx12 وگا64 از 2070و 1080 هم جلوتره و فریم بهتری میده

وزیر 60 نیومده

فقط میمونه فریم تایم ها که من نفهمیدم اگه فریم بیشتر میده چجوری فریم تایمش بیشتر از بقیست

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 55 دقیقه قبل، ??????? گفته است :

1f602.png

 

موتور این بازی همون موتور مورد استفاده در رزیدنت اویل 7 هست که بر اساس dx 11 نوشته شده و برخی قابلیت های dx12 با پچ به بازی اضافه شده ... این مورد رو توی بازیهای دیگه مثل رایس آف تامب رایدر  و دیویژن دیدیم

 معدود بازیهایی هستن که از پایه ساخت بر اساس DX 12 نوشته شدن ... هنوز بالای 90 درصد بازیها موتورهاشون قدیمیه و فقط آپدیت شده برای DX 12 هستن....

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 23 دقیقه قبل، memex گفته است :

خوب درسته

در dx12 کاهش راندمان رو دیدیم چون dx12 فقط بهینه ساز dx11 نیست ویژگی های جدید و جلوه های جدید به انجین اضافه میکنه 

باید دید با فعال سازی dx12 چه چیزی اضافه شده به بازی 

بعد اگه دقتم کنی در dx12 وگا64 از 2070و 1080 هم جلوتره و فریم بهتری میده

وزیر 60 نیومده

فقط میمونه فریم تایم ها که من نفهمیدم اگه فریم بیشتر میده چجوری فریم تایمش بیشتر از بقیست

 

از نظر من این DX12 یه وصله ناجور بود که به PC Gaming چسبید ... هنوزم بعد گذشت چند سال مشکلات داره و قرار نیست درست بشه...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 دقیقه قبل، ??????? گفته است :

از نظر من این DX12 یه وصله ناجور بود که به PC Gaming چسبید ... هنوزم بعد گذشت چند سال مشکلات داره و قرار نیست درست بشه...

وصله نیست واقعا محدودیت های بازی سازیو برمیداره تا جاهایی کافیه وارد ویژگی هاش بشید

اینکه حالا چرا این مدلی شده چون هیچ موتوری از بیست برای این api ساخته نشده و اکثرا برای dx11 کار میکنن 

ولی خوب یه نگاه به ولکان بندازید به نظرم خیلی بهتر از dx12 هست 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، memex گفته است :

وصله نیست واقعا محدودیت های بازی سازیو برمیداره تا جاهایی کافیه وارد ویژگی هاش بشید

اینکه حالا چرا این مدلی شده چون هیچ موتوری از بیست برای این api ساخته نشده و اکثرا برای dx11 کار میکنن 

ولی خوب یه نگاه به ولکان بندازید به نظرم خیلی بهتر از dx12 هست 

ولکان واقعا بهتره. خیلی بهتره و خیلی هم دست سازنده رو باز میذاره نسبت به دایرکت ایکس. الان خودم ب شخصه فکر میکنم DX12 بی خاصیت ترین رابط کاربری ممکنه. والا اون DXR حداقل یه ری تریسینگ ای واسه ادم به اجرا در میاره این DX12 نمیدونم واقعا... بازم 4-5 سال جا داره تا DX12 جا بیوفته .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 9 دقیقه قبل، ??????? گفته است :

ولکان واقعا بهتره. خیلی بهتره و خیلی هم دست سازنده رو باز میذاره نسبت به دایرکت ایکس. الان خودم ب شخصه فکر میکنم DX12 بی خاصیت ترین رابط کاربری ممکنه. والا اون DXR حداقل یه ری تریسینگ ای واسه ادم به اجرا در میاره این DX12 نمیدونم واقعا... بازم 4-5 سال جا داره تا DX12 جا بیوفته .

dxr هم از ویژگی های dx12 هست 

امیدوارم ولکان براش برنامه ای داشته باشه 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، big VULTURE گفته است :

نکته ای که فراموش کردم اشاره کنم اینه که چیپست سری اول وگا مساحتی برابر با 486 میلی متر مربع داره این در حالی هستش چیپست جدید با کاهشی حدود 33 درصدی مساحتی برابر با 331 میلی متر مربع داره . پس فناوری 7 نانومتری در این کارت گرچه موجب افزایش چگالی شده اما موجب افزایش ترانزیستور ها نشده ! ( اساسا چیپست جدید یه ریبند هستش ) بلکه موجب کاهش حجم چیپست شده .

کوچکتر شدن چیپست موجب کاهش هزینه میشه ، البته فناوری جدید 7 نانومتری از فناوری 12 و 14 نانومتری قبلی گرونتره .

پس صرفا فقط به خاطر ۷ نانو بودنش اینقدر روی کاراییش اومده ؟ یعنی به تعداد ترانزیستوراش اضاف نشده ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 53 دقیقه قبل، مصطفی۶۸ گفته است :

پس صرفا فقط به خاطر ۷ نانو بودنش اینقدر روی کاراییش اومده ؟ یعنی به تعداد ترانزیستوراش اضاف نشده ؟

بله . تعداد سایه زن و ترانزیستور تا اونجایی که بنده خبر دارم ثابت بوده . صرفا به خاطر مصرف و دمای کمتر امکان فرکانس بیشتر مهیا شده ، ای ام دی هم تا تونسته از این ویژگی استفاده کرده .

شبیه به RX 590 که در واقع همون RX 580 هستش که خود RX 580 هم عملا همون RX 480 هستش .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، big VULTURE گفته است :

بله . تعداد سایه زن و ترانزیستور تا اونجایی که بنده خبر دارم ثابت بوده . صرفا به خاطر مصرف و دمای کمتر امکان فرکانس بیشتر مهیا شده ، ای ام دی هم تا تونسته از این ویژگی استفاده کرده .

شبیه به RX 590 که در واقع همون RX 580 هستش که خود RX 580 هم عملا همون RX 480 هستش .

الان این مورد رو چک کردم تعداد ترانزیستور برای وگا 56 و وگا 64 طبق اطلاعات سایت انویدیا پاور آپ ( techpowerup.com ) برابر با 12,500million هستش و برای VII به 13,320million میرسه .

تعداد سایه زن برای وگا 56 برابر با 3584 برای VII برابر با 3840 و برای وگا 64 برابر با 4096 عدد هستش .

صفحه مربوط به VII در سایت انویدیا پاور آپ ( techpowerup.com ) :

https://www.techpowerup.com/gpu-specs/radeon-vii.c3358

پس کارت VII از نظر تعداد سایه زن بین وگا 56 و وگا 64 قرار می گیره . اما از هر دو این کارتها مموری بیشتر و سریعتری داره .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 23 ساعت قبل، big VULTURE گفته است :

بله . تعداد سایه زن و ترانزیستور تا اونجایی که بنده خبر دارم ثابت بوده . صرفا به خاطر مصرف و دمای کمتر امکان فرکانس بیشتر مهیا شده ، ای ام دی هم تا تونسته از این ویژگی استفاده کرده .

شبیه به RX 590 که در واقع همون RX 580 هستش که خود RX 580 هم عملا همون RX 480 هستش .

پس با این تفاسیر شما اگه فناوری ۷ نانو رو از تمام ویژگیهاش بخوان استفاده کنن خیلی فاصله میفته با کارتای الان ،

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، مصطفی۶۸ گفته است :

پس با این تفاسیر شما اگه فناوری ۷ نانو رو از تمام ویژگیهاش بخوان استفاده کنن خیلی فاصله میفته با کارتای الان ،

لیتوگافی صرفا یکی از روش های قویتر کردن کارت هستش .

برای مثال 3 کارت RX 480 ، RX 580 و RX 590 عملا از یک چیپست ساخته شده اند . تعداد ترانزیستور و سایه زن در هر سه برابرهستش.

کارت های RX480 و RX 580 هر دو در لیتوگرافی 14 نانومتر ساخته شده اند . درواقع کارت RX 580 همون کارت RX 480 هستش که با کمی بهینه سازی فرکانس بهتری پیدا کرده و در عوض به جای 150 وات مصرف ، RX 580 مقدار مصرفش 35 وات افزایش پیدا کرده و 185 وات مصرف می کنه . کارت RX 590 هم همون کارت RX 580 هستش که بهیه سازی شده اما این بار لیتوگرافی ثابت نبوده . این کارت  در لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده و حاصل این کاهش لیتوگرافی افزایش فرکانس بوده اما این بار به جای 35 وات افزایش مصرف شاهد 10 وات کاهش مصرف هستیم و RX 590 مقدار 175 وات مصرف داره .

به طور خلاصه :

کارت RX 480 با 150 وات مصرف ، فرکانس پایه 1120  و فرکانس بوست 1266  .

کارت RX 580 با 185 وات مصرف ، فرکانس پایه 1257  و فرکانس بوست 1340  .

کارت RX 590 با 175 وات مصرف و فرکانس پایه 1469 و فرکانس بوست 1545 .

درواقع ما قدرت کارتهامون رو هم مدیون انویدیا و ای ام دی هستیم که با تغییر فناوری و بهینه سازی هاشون مدام کارتها رو قویتر می کنند هم مدیون شرکتهایی مثل TSMC که با کاهش لیتوگرافی موجب افزایش بهره وری میشن . در کارت VII بهینه سازی های ای ام دی زیاد نبوده چون فناوری تغییری نکرده و ما به خاطر لیتوگرافی شاهد افزایش عملکرد هستیم چنانچه ای ام دی موفق بشه با ناوی چیپست هاش رو بهینه سازی کنه این بهینه سازی در کنار لیتوگرافی بهتر موجب افزایش چشمگیر پرفورمنس و پرفورمنس در برابر مصرف میشه . به همین دلیله که گفته میشه کارت RX 680 یا 3080 با حدود 150 وات مصرف قدرتی در حد 2070 خواهد داشت :

 

 

لینک کارت RX 590 در سایت انویدیا پاور آپ ( techpowerup.com ) :

https://www.techpowerup.com/gpu-specs/radeon-rx-590.c3322

.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خاک به سر اون فروشنده ای بشه که وقتی میخواد یک سیستم برای مشتریش ببنده به جای اینکه براش گرافیک بهتری ببنده میره گرونترین مادربرد و پاور رو براش  میبنده افتخارم میکنه

ویرایش شده توسط مصطفی۶۸
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...