رفتن به مطلب

Recommended Posts

خبر خوش: مادربردهای سری 500 به استقبال پردازنده‌های AMD Ryzen 5000 رفتند


در میان هیاهوی کارت‌های گرافیک GeForce RTX 30، تقریباً فراموش کرده بودیم که زمان چندانی تا معرفی رسمی پردازنده‌های AMD Ryzen 5000 باقی نمانده است. حال MSI با یک آپدیت جنجالی، به استقبال از CPUهای ZEN3 رفته است!

پردازنده‌های ZEN3 با سری نام‌گذاری Ryzen 5000 و کد رمز Vermeer، تا کمتر از یک ماه دیگر به صورت رسمی معرفی خواهند شد. پردازنده‌های کلاس دسکتاپ میانی (MSDT) که از سوکت AM4 پشتیبانی کرده و خوشبختانه با چیپست های سری 500 نیز سازگار هستند.

کمپانی تایوانی MSI به عنوان نخستین شرکت، پشتیبانی از پردازنده‌های ZEN3 را به مادربردهای سری AM4 خود آورده است. به‌روزرسانی جدید MSI موسوم به Combo PI V2 1.1.0.0 یک آپدیت سطح بایوس است که برای مادربردهای B550 و X570 این شرکت منتشر شده است. با نصب این بایوس، مادربردهای سری X570 و B550 از پردازنده‌های ZEN3 پشتیبانی خواهند کرد.

 

MSI-UP-2.jpg

افزون بر آن، این آپدیت شامل برخی بهبودهای جزئی و فنی دیگر نیز خواهد بود. کمپانی MSI تأیید کرده است که مادربردهای A520 که به عنوان ارزان‌ترین عضو خانواده سری 500 شناخته می‌شوند نیز تا پایان ماه اکتبر، آپدیت سطح بایوس را با هدف پشتیبانی از پردازنده‌های Ryzen 5000 دریافت خواهند کرد. در نتیجه دست کم تمامی مادربردهای سری 500، از پردازنده‌های Ryzen 5000 پشتیبانی می‌کنند.

در حال حاضر، اطلاعات چندانی از پردازنده‌های AMD Ryzen 5000 در دست نبوده اما می دانیم که آنها در زمینه IPC، تأخیر حافظه و تعداد هسته‌ها، دستخوش تغییراتی شده‌اند. AMD در این سری می‌کوشد تا با افزایش فرکانس هسته‌ها و زمان نگهداری این فرکانس، عملکرد پردازنده‌های خود را در بازی‌ها بهبود بخشد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نگاهی به ویژگی ماوس های گیمینگ MSI

 

 

ماوس گیمینگ را باید سلاح گیمرها دانست. عملکرد بالا، سرعت بیشتر و سوئیچ های باکیفیت از جمله مواردی است که می تواند این سلاح را به بالاترین سطح برساند. شرکت تایوانی MSI در زمینه ماوس های گیمینگ چندین مدل دارد که بر اساس نیاز کاربران و البته سطح بودجه طبقه بندی می شود. در ادامه نگاهی داریم به چند ویژگی ماوس های گیمینگ MSI.

 

یکی از مهمترین عوامل برای انتخاب یک ماوس گیمینگ خوب، استفاده از سوئیچ ها و سنسوری است که برای یک ماوس در نظر گرفته می شود. البته فاکتور بسیار مهم ارگونومیک بودن ماوس را هم نباید فراموش کرد. ام اس آی مدل های مختلفی از ماوس را معرفی و روانه بازار کرده است اما در این مطلب سعی داریم تا با مدل های مختلف سری CLUTCH GM آشنا شویم.

 

ماوس گیمینگ CLUTCH GM70


برترین ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM70 است. ماوس گیمینگی که در کنار ظاهر بسیار ارگونومیک، ویژگی های جذابی را هم به همراه دارد. یکی از مهمترین ویژگی های CLUTCH GM70 قابلیت شخصی سازی کردن ظاهر ماوس است که در کنار زیبایی، قابلیت در دست بودن را به سلیقه کاربر پیش می برد. در جعبه این ماوس گیمینگ بجز ماوس چهار پنل جانبی با قابلیت شخصی سازی و یک پنل بالایی یا پنل کف دست هم قرار گرفته تا کاربران بر اساس نیاز ماوس مورد علاقه خود را در دست گیرند.

 

 

ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM70

 



اما یکی دیگر از جذابیت های ماوس گیمینگ CLUTCH GM70 قابلیت استفاده در حالت بی سیم و با سیم است که محدوده انتخاب کاربر را گسترش می دهد. سنسور PixArt PMW3360 که یکی از بهترین سنسورهای نوری گیمینگ جهان است در این ماوس خودنمایی می کند. این سنسور دارای حساسیت یا DPI با نرخ 18000 است. کاربر می تواند با استفاده از دکمه قرار گرفته بروی ماوس حساسیت آن را تنظیم کند یا به نرم افزارهای اختصاصی مراجعه کند.

 

ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM70


 

سوئیچ های OMRON با طول عمر بیش از 50 میلیون کلیک می تواند عملکرد خوب CLUTCH GM70 را تایید کند. همچنین پنل های آلومینیومی برای استحکام ماوس در CLUTCH GM70 دیده می شود. نورپردازی RGB در نقاط مختلف ماوس با قابلیت مدیریت با ماوس یا نرم افزارهای اختصاصی یکی دیگر از جذابیت های بصری CLUTCH GM70 است.

 

 

ماوس گیمینگ CLUTCH GM60



ماوس گیمنگ CLUTCH GM60 کاملا مشابه مدل CLUTCH GM70 است با این تفاوت که ام اس آی در این ماوس گیمینگ از سنسور PixArt PMW3330 با حساسیت یا DPI با نرخ 10800 استفاده می کند که همچنان یکی از برترین سنسورهای اپتیکال است. البته این ماوس گیمینگ مانند ماوس گیمینگ CLUTCH GM70 از حالت بی سیم پشتیبانی نمی کند.

 

 

ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM60

 


ساختاری ارگونومیک مناسب برای راست دست ها و چپ دست ها، سوئیچ های OMRON با طول عمر بیش از 50 میلیون کلیک، نورپردازی زیبای RGB، قابلیت شخصی سازی ماوس با 5 پنل اضافه، کابل 2 متری با پوشش طلایی USB و  ساختار مستحکم با استفاده از پنل های آلومینیومی از ویژگی های ماوس گیمینگ CLUTCH GM60 است.

 

 

ماوس گیمینگ CLUTCH GM50


ماوس گیمینگ CLUTCH GM50 ام اس آی یکی از جذاب ترین مدل های CLUTCH است که با ظاهری خوب و قابلیت های گیمر پسند به گزینه ای ایده آل تبدیل شده است. در ساختار این مدل از متریال با کیفیت استفاده شده است و طراحی و ارگونومیک بالای آن، مدل CLUTCH GM50 را برای راست دست ها به گزینه ای جذاب تبدیل کرده است.

 

ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM50

 

سوئیچ های OMRON با طول عمر بیش از 20 میلیون کلیک برای حرکات سریع با کمترین زمان تاخیر ساخته شده است. سنسور گیمینگ PMW-3330 از نوع اپتیکال است که با نهایت حساسیت یا DPI با نرخ 7200 حتی می تواند با کمترین زحمت تمام فضای یک مانیتور 4K را هم طی کند.

 

نورپردازی RGB با قابلیت مدیریت از روی ماوس یا با استفاده از نرم افزارهای اختصاصی و کابل 2 متری با ساختاری مستحکم و پورت USB طلایی از قابلیت های ماوس گیمینگ CLUTCH GM50 است.


 

ماوس گیمینگ CLUTCH GM40



ماوس گیمینگ CLUTCH GM40 در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز روانه بازار می شود. ماوس گیمینگی که دارای طراحی مینیمال است اما همچنان قابلیت ارگونومیک بودن خود را حفظ کرده است. سنسور اپتیکال PMW 3310 ماوس گیمینگ CLUTCH GM40 دارای حساسیت یا DPI تا نهایت نرخ 5000 است. سوئیچ های OMRON با طول عمر بیش از 50 میلیون کلیک یکی دیگر از قابلیت های گیمینگ این ماوس است.

 

ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM40
ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM40
ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM40


زمان تاخیر بسیار عالی، کابل 2 متر با پوشش طلایی پورت USB و نورپردازی قرمز رنگ از دیگر موارد قابل ذکر در خصوص ماوس گیمینگ CLUTCH GM40 است.


 

ماوس گیمینگ CLUTCH GM30



ماوس گیمینگ CLUTCH GM30 با ساختار و طراحی که دارد به یک گزینه ایده آل برای لپ تاپ های گیمینگ یا کاربرانی که به دنبال ماوس گیمینگ با وزن کمتر از 100 گرم می گردند تبدیل شده است. این ماوس گیمینگ در کنار ظاهر جذاب دارای نورپردازی RGB است که هم از روی ماوس مدیریت می شود و هم با نرم افزارهای اختصاصی MSI.

 

ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM30

 

سنسور اپتیکال در ماوس گیمینگ CLUTCH GM30 از نوع PAW-3327 است که دارای حساسیت یا DPI با نهایت نرخ 6200 است. همچنین سوئیچ های کلیک راست و چپ از نوع OMRON هستند که طول عمر بیش از 20 میلیون کلیک را دارند. کابل 2 متری با پوشش طلایی USB و کلیدهایی با قابلیت شخصی سازی از دیگر قابلیت های ماوس گیمینگ CLUTCH GM30 است.


 

 

ماوس گیمینگ CLUTCH GM11



ماوس گیمینگ CLUTCH GM11 یکی از اقتصادی ترین ماوس های گیمینگ شرکت MSI است. ساختار ارگونومیک این ماوس گیمینگ، CLUTCH GM11 را برای راست دست ها و چپ دست ها مناسب کرده است. سنسور اپتیکال PMW-3325 قادر است تا حساسیت یا DPI با نرخ 5000 را ارائه کند. برای تضمین عملکرد این ماوس گیمینگ هم از سوئیچ های OMRON با طول عمر 10 میلیون کلیک استفاده شده است.

 

ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM11

 

نورپردازی RGB در نقاظ مختلف ماوس گیمینگ CLUTCH GM11 قابلیت مدیریت از روی ماوس با استفاده از دکمه های ترکیبی و همچنان مدیریت از طریق نرم افزارهای اختصاصی MSI را دارد. کابل 1.8 متر با پوشش طلایی پورت USB و وزن کم 89 گرم از دیگر ویژگی های ماوس گیمینگ CLUTCH GM11 است.

 


 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...

معرفی پاورهای  ام اس آی سری MPG

t6qv_aff_thumb.jpg

پاورهای سری MPG GF ام اس آی در سه مدل A650GF با 650 وات توان، A750GF با 750 وات توان و A850GF با 850 وات توان معرفی شدند. این پاورها دارای گواهینامه 80 PLUS Gold هستند تا راندمان بالایی را ارائه کنند. تمام خازن های استفاده شده در این پاورها از نوع ژاپنی و با تحمل حرارتی 105 درجه سانتی گراد هستند. این موارد در کنار گارانتی 10 ساله MSI باعث می شود تا خریداران با اطمینان خاطر بیشتری به سمت خرید این محصولات بروند. 

 

 

برای مشاهده ویدیو معرفی این پاور ها کلیک کنید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

           

ربات هوشمند ضد عفونی کننده AI-UVC شرکت MSI به کمک کادر درمان آمد

 

 

            

شیوع ویروس کرونا و واکنش زنجیره ای آن تقریباً به کلیه صنایع جهان از جمله حمل و نقل، جهانگردی، غذا، تولیدات و غیره خسارت جدی وارد کرد. یکی از مهمترین مشکلات موجود در زمینه ویروس کرونا، عدم تعادل بین تعداد پزشکان یا کادر درمان و تعداد بیماران است. همین موضوع باعث شده تا تقاضای محصولات سخت افزاری و نرم افزاری در کمک به درمان افزایش یابد. شرکت MSI در یک سرمایه گذاری مشترک بایکی از آزمایشگاه های تشخیص کیفیت هوای داخلی در زمینه ایمنی و بهداشت ربات هوشمندی را طراحی و تولید کرده اند تا فضای داخلی مکان های فاقد تهویه مناسب را ضدعفونی کند.

 

?hash=b09dd1b85deb06d1c082f54f66c1d8b2

 

 

موضوع بهبود یا کاهش آلودگی های موجود در هوای بیمارستانها سالهاست که مورد بحث است و همچنان از نظر بهداشت و سلامت مردم مسئله مهمی برای بیمارستانها و شبکه های درمان است. ربات ضد عفونی کننده AI-UVC که توسط MSI رونمایی شد، از طریق ترکیب نوآورانه به همراهی سرورهای پزشکی، اختراعی است که می تواند هر لحظه به انجام وظیفه ضدعفونی و نظافت کمک کند. انتظار می رود که این ربات به عنوان یک ضرورت روزمره برای بیمارستان ها و کلینیک ها در انجام وظیفه ضد عفونی ظاهر شود.

ربات ضد عفونی کننده AI-UVC شرکت MSI می تواند ساعت ها بدون توقف پس از فعال شدن کار کند. چندین مجموعه از اشعه ماوراء بنفش که می تواند حداکثر 160،000μWs / cm2 را به عنوان ظرفیت تعیین شده برای ضدعفونی کردن مکان های مختلف ارائه کند، در این ربات قرار گرفته است. این ربات می تواند عملکرد ضدعفونی کردن را در مکان های عمومی با تراکم بالا که تهویه ضعیفی دارند مانند بیمارستان ها و کلینیک ها و غیره انجام دهد. همچنین این ربات هوشمند می تواند به عنوان دیوار باکتریواستاتیک عمل کرده تا مکان مورد نظر را از ورود هوای نا سالم در امان نگه دارد. یکی دیگر از ویژگی های مهم این ربات هوشمند نظارت بر کیفیت هوا در بیمارستان ها، کلینیک ها و هر مکان دیگری است تا اپیدمی درمان را راحت تر سازد.

شرکت MSI سالها است که خود را به تحقیق و توسعه فناوری ربات های هوشمند در زمینه سرویس های مختلف متعهد کرده است به طوری که سال گذشته توسط هتل های معتبر که از این سرویس های هوشمند استفاده می کردند با تمجید و اعتبار روبرو شد. بدیهی است که استفاده از ربات های هوشمند پزشکی مانند ربات ضد عفونی کننده AI-UVC حتی در مکان های عمومی هم می تواند به کاهش سرعت ابتلا یا تسریع در درمان کمک کند. دانش فنی MSI در این سالها، اینبار به شکل دیگری خود را نشان می دهد تا نشان دهد حتی یکی از برترین تولیدکنندگان حوزه قطعات سخت افزاری و تجهیزات گیمینگ هم می تواند در درمان و سلامت جامعه تاثیر گذار باشد.

        

    

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

ام اس آی پیشگام در میزبانی از Ryzen 5000 با X570 و B550

 

5eoa_aks1_thumb.png
 

پردازنده های AMD Ryzen 5000 از زمان معرفی و انتشار بنچمارک ها به بهترین پردازنده های گیمینگ و رندرینگ تبدیل شدند. ارزش خرید بالا با توجه به قدرت پردازشی عالی و قیمت مناسب، به سرعت این پردازنده ها را به یکی از گزینه های ایده آل تبدیل کرد. شرکت MSI به عنوان اولین شرکت در میزبانی از پردازنده های سری 5000 رایزن، با تمام مادربردهای X570 و B550 آماده پذیرایی از پردازنده های RYZEN 5000 است.

با وجود اینکه با مادربردهای سری AMD 400 هم می توان به میزبانی پردازنده های 5000 رایزن رفت، اما بهترین گزینه در استفاده از پردازنده های جدید AMD، مادربردهای X570 و B550 هستند. ام اس آی با وجود مادربردهای قدرتمندی مثل MEG X570 GODLIKE و MEG B550 UNIFY-X و با توجه به ساختار و سیستم خنک کننده فعال و غیر فعالی که دارند، عملرد عالی در اورکلاک حافظه و پردازنده دارند.

همچنین برای پایداری در عملکرد پردازنده در بار کاری بالا و همچنین اورکلاک، استفاده از خنک کننده های غیر فعال قدرتمند مانند هیت سینک های بزرگ و ترمال پدهایی با قدرت انتقال حرارت بالا، در دستور کار مادربردهای MSI قرار گرفته است. جدیدترین نسخه بایوس هم برای مادربردهای MSI آماده است تا بیشترین هماهنگی را با پردازنده های RYZEN 5000 برقرار کند.

 

onnh_aks2_thumb.png

 

 

 

مادربرد MEG X570 GODLIKE- پردازنده Ryzen 9 5950X – فرکانس رم 4200 مگاهرتز

 

 

2bnf_aks3_thumb.png

 

مادربرد MEG B550 UNIFY-X- پردازنده Ryzen 9 5900X – فرکانس رم 5300 مگاهرتز

 

مادربردهای X570 و B550 از رابط PCIe 4.0 پشتیبانی می کنند. ام اس آی برای اثبات عملکرد مادربردهایش آزمایشی را با سالید Samsung 980 PRO و رابط RAID 0 انجام داده است. در این آزمایش دو مادربرد MEG X570 GODLIKE که به کارت توسعه M.2 مجهز است و مادربرد MEG B550 UNIFY که چهار درگاه M.2 بروی PCB دارد شرکت کرده اند که نتیجه خیره کننده آن را می توانید در زیر مشاهده کنید.

 

vl6b_aks4_thumb.png

 

5 سالید Samsung 980 PRO 500GB با رابط RAID 0 بروی مادربرد MEG X570 GODLIKE

 

9v2f_aks5_thumb.png

 

3 سالید Samsung 980 PRO 500GB با رابط RAID 0 بروی مادربرد MEG B550 UNIFY

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...

چرا باید پردازنده های Ryzen 5000 را با واترکولینگ اسمبل کنید؟

 

 

مدتی است که پردازنده های سری AMD Ryzen 5000 معرفی شده اند. در مقایسه با پردازنده های نسل قبلی، معماری جدید AMD Zen 3 با افزایش 19 درصدی IPC یا اجرای دستورالعمل ها در هر چرخه یک ساعته روبرو است که باعث بهبود عملکرد بازی ها و تولید محتوا می شود.  شرکت AMD برای به حداکثر رساندن عملکرد پردازنده های سری Ryzen 5000 رسماً توصیه می کند که این پردازنده ها را به خنک کننده های مایع یا خنک کننده های پیشرفته با عملکرد بالا مجهز کنید. به همین دلیل است که خنک کننده های مایع یا واترکولینگ ها روز به روز در حال محبوب شدن هستند اما در این بین MSI راهکاری جدیدتر را در نظر گرفته است.

 

چرا خنک کننده قدرتمند برای پردازنده های جدید مهم است؟

 

در مورد اینکه چرا دفع حرارت با عملکرد کلی پردازنده در رابطه هستند را بهتر است با عملکرد PBO یا Precision Boost Overdrive پردازنده های Ryzen 5000 مثال بزنیم. به طور خلاصه واژه PBO به عملکرد اورکلاک اتوماتیک انحصاری AMD مربوط می شود. این ویژگی پردازنده برای تنظیم فرکانس کاری در یک محدوده امن با توجه به بار کاری و دمای لحظه ای پردازنده استفاده می شود. اگر در حال انجام بازی هستید که برای عملکرد روان آن فرکانس بالاتر و قدرت پردازشی بالاتر لازم است، ویژگی PBO به طور مداوم فرکانس پردازنده را کنترل می کند و افزایش می دهد تا زمانی که به حداکثر دمای قابل تحمل پردازنده برسد.


 

 

پردازنده های Ryzen 5000 را با واترکولینگ MSI اسمبل کنید / MSI MAG CORELIQUID

 


اگر خنک کننده مورد استفاده قدرت دفع حرارتی خوبی داشته باشد، می تواند مدت زمان لازم برای رسیدن به حداکثر دما را افزایش داده و حتی حداکثر فرکانس کاری پردازنده را در بالاترین حد حفظ کند. حداکثر دمای پردازنده های سری 3000 و 5000 رایزن در 90 یا 95 درجه سانتی گراد تنظیم شده است. قطعا برای رسیدن به نهایت پتانسیل کاری پردازنده های رایزن بهتر است به سمت خنک کننده ای بروید که درک درستی از توان حرارتی پردازنده و نهایت قدرت آن داشته باشد. به همین دلیل است که خنک کننده های مایع امسال بیشتر از گذشته مورد توجه گیمرها و تولیدکنندگان محتوا قرار گرفته است. به نوعی خنک کننده مایع یا واترکولینگ در حال تبدیل شدن به تجهیزات استاندارد و لازم برای اسمبل و ساخت کامپیوتر است.


 

 

پردازنده های Ryzen 5000 را با واترکولینگ MSI اسمبل کنید / MSI MAG CORELIQUID

 


دلیل اینکه خنک کننده مایع چنین توانایی در دفع حرارت دارد این است که کولانت یا مایع موجود در خنک کننده مایع، حرارت را از پردازنده گرفته و به وسیله لوله های انتقال به سمت رادیاتور هدایت می کند. فن های نصب شده بروی رادیاتور، مایع داغ را خنک کرده تا مجدد سیکل خنک سازی ادامه یابد. لازم به ذکر است که حرکت کولانت در خنک کننده توسط پمپ صورت می گیرد. کل فرآیند دفع حرارت در داخل حنک کننده مایع انجام می شود، بنابراین این دفع حرارت و گرما تأثیری بر دیگر قطعات نخواهد داشت. به نوعی در صورت اسمبل صحیح گرما می تواند مستقیماً از سیستم خارج شود. این تفاوت اصلی بین خنک کننده بادی و خنک کننده مایع است.


 

 

پردازنده های Ryzen 5000 را با واترکولینگ MSI اسمبل کنید / MSI MAG CORELIQUID



ایده ای ناب و کاربردی از MSI


در خنک کننده های مایع پمپ بروی بلاک قرار می گیرد. در واقع بلاک، پمپ و حتی نورپردازی RGB تحت تاثیر حرارت پردازنده قرار می گیرند. مانند تمام قطعات، پمپ هم در حرارت بالا مستعد خراب شدن و کاهش طول عمر است. شرکت MSI در خنک کننده مایع خود مکان پمپ را عوض کرده است تا با گرمای کمتری روبرو باشد. ام اس آی در ساخت خنک کننده های مایع خود پمپ را بروی رادیاتور نصب کرده است. شاید رادیاتور هم به دلیل دفع حرارت، گرمای زیادی داشته باشد اما این گرما به اندازه پردازنده نیست و از سوی دیگر با نصب فن بروی رادیاتور خنک کننده، پمپ در معرض هوای خنک قرار می گیرد. این ساختار می تواند به عملکرد نهایی و طول عمر پمپ کمک کند.


 

 

پردازنده های Ryzen 5000 را با واترکولینگ MSI اسمبل کنید / MSI MAG CORELIQUID



مقایسه خنک کننده بادی و مایع بروی Ryzen 5000


در این تست برای نشان دادن تفاوت قدرت دفع حرارت و عملکرد خنک کننده بادی و خنک کننده مایع ، از پردازنده  AMD Ryzen 5 5600X با خنک کننده مرجع AMD و خنک کننده مایع MSI MAG CORELIQUID 240R استفاده شده است. برای اندازه گیری عملکرد تست نرم افزارهای AIDA 64 و CineBench R20 اجرا شده اند.

 

سیستم تست:

 

مادربرد : MSI MEG X570 ACE

 

پردازنده : AMD Ryzen 5 5600X

 

خنک کننده : خنک کننده استوک AMD و MAG CORELIQUID 240R

 

رم : Patriot 16GB Viper RGB DDR4 2666


 

پردازنده های Ryzen 5000 را با واترکولینگ MSI اسمبل کنید / MSI MAG CORELIQUID

 



برای انجام تست استرس یک ساعته از AIDA64 استفاده شده است. پردازنده AMD Ryzen 5 5600X همراه با خنک کننده مایع MAG CORELIQUID 240R AIO می تواند به فرکانس 4450 مگاهرتز برسد، در حالی که این پردازنده با خنک کننده استوک AMD فقط می تواند به فرکانس 4288 مگاهرتز برسد. از نظر دما، پردازنده AMD Ryzen 5 5600X وقتی با خنک کننده مایع MAG CORELIQUID 240R AIO جفت شود به حرارت 66 درجه می رسد، در حالی که 5600X وقتی با کولر استوک AMD همراه شود، به 82 درجه می رسد. این نشان می دهد که با وجود فناوری PBO هرچه دمای پردازنده کمتر باشد فرکانس کاری آن بالاتر است و در نتیجه سیستم پایدار تری دارید.


 

 

پردازنده های Ryzen 5000 را با واترکولینگ MSI اسمبل کنید / MSI MAG CORELIQUID

 


نتایج واقعی آزمایش Cinebench R20 بار دیگر نشان داد که بروی پردازنده های Ryzen 5000 باید از خنک کننده مایع یا یک خنک کننده قدرتمند استفاده کرد. وقتی AMD Ryzen 5 5600X با خنک کننده مایع MAG CORELIQUID 240R جفت شد و Cinebench R20 هم اجرا شد، فرکانس پردازنده تا فرکانس 4520 مگاهرتز رسید. هنگامی که این پردازنده با خنک کننده استوک AMD همراه می شود، بیشترین فرکانس آن 4100 مگاهرتز بود که دارای اختلاف 420 مگاهرتزی است.


 

 

پردازنده های Ryzen 5000 را با واترکولینگ MSI اسمبل کنید / MSI MAG CORELIQUID

 


خنک کننده های مایع MSI بیشتری سازگاری را پردازنده های جدید AMD و اینتل دارند. دو مدل MAG CORELIQUID 240R و MAG CORELIQUID 360R با قدرت بالا در دفع حرارت می توانند سیستمی پایدار را به کاربر هدیه دهند. حتی اگر از آن دست کاربرانی هستید که سیستم را به روش های خاص اسمبل می کنید، می توانید با قابلیت چرخاندن 270 درجه ای سر بلاک که دارای نورپردازی است، بهترین موقعیت را برای نمایش نشان گیمینگ MSI پیدا  کنید.

 

ام اس آی لوله های انتقال مایع را سه لایه ساخته است تا احتمال نشت مایع یا تبخیر آن کاهش یابد. علاوه بر این پمپ با موقعیت جذابی که دارد دارای یک موتور سه فاز است تا ارزش آن کم شود. بالشتک های ضد ضربه در محل نضب فن هم برای کم کردن نویز و تکان های فن در نظر گرفته شده است تا در نهایت خنک کننده ای ساکت تر را در اختیار داشته باشید.

 


 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

MSI قابلیت دل‌چسب Re-Size BAR را به مادربردهای سری 400 اینتل می‌آورد 

 

MSI به عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای مادربرد میان اورکلاکرها، گیمرها و تولیدکنندگان محتوا، یک آپدیت BIOS بزرگ برای مادربردهای سری 400 اینتل منتشر می‌کند. این آپدیت قابلیت نوین BAR را به منظور افزایش کارایی اضافه می‌کند که این روزها داغ‌ترین بحث میان علاقه‌مندان به سخت افزار است.

این سازنده تایوانی همواره با ارائه آپدیت‌های BIOS، دست یابی به کارایی بالاتر را برای دارندگان مادربردهای MSI فراهم می‌کند. در تازه‌ترین آنها این کمپانی سرگرم آماده کردن یک آپدیت جدید برای سری 400 اینتل؛ از جمله مادربردهای Z490،B460 و H410 است که قابلیت جدید Re-Size BAR را اضافه می‌کند. دارندگان مادربردهای Z490 همین هفته این آپدیت را دریافت می‌کنند اما دارندگان مادربردهای B460 و H410 طی دو هفته آینده آن را دریافت خواهند کرد.

 

Ez0Wvvbw8cQWDRLQ.jpg



مهم‌ترین تغییر این آپدیت اضافه شدن قابلیت Re-Size BAR است که به افزایش کارایی کمک می‌کند. این قابلیت به پردازنده مرکزی سیستم کاربر این امکان را می‌دهد تا به حافظه ویدئویی کارت گرافیک دسترسی داشته باشد و از تمام ظرفیت آن استفاده کند. تصویر زیر قابلیت Re-Size BAR را بر روی مادربرد زیبا MEG Z490 GODLIKE نشان می‌دهد.

 

El4vNI8v1lVXVXRW.jpg



قابلیت Re-Size BAR مادربردهای MSI به پردازنده‌های اینتل این امکان را می‌دهد تا به طور کامل به حافظه ویدئویی مجزا کارت‌های گرافیک دسترسی داشته باشند تا به طور مؤثر تری از آن استفاده کنند. حاصل این کار افزایش کارایی و نرخ فریم دهی در بازی‌ها است.

MSI برای مادربردهای سری  AMD 400 آپدیت AGESA 1.1.0.0 BIOS را آماده کرده است که قابلیت مشابهی را به منظور افزایش کارایی کمک می‌کند.

 

565656.jpg

جهت اطلاع از در دسترس بودن این آپدیت به صفحه اختصاصی مادربرد خود در وب سایت MSI.COM مراجعه کنید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

سیستم پیشنهادی MSI برای زمستان گیمرها


با نزدیک شدن به فصل زمستان، شرکت MSI یک سیستم پیشنهادی را برای گیمرها سراسر جهان ارائه کرده است. یک سیستم گیمینگ مناسب برای بازی‌های نسل نهم با توان بالا و ویژگی‌های جذاب. تعطیلات کریسمس و یا زمستان در دیگر کشورها را با این سیستم گیمینگ جذاب سپری کنید.

در این سیستم تلاش کرده‌ایم تا امکان اجرای بازی‌ها، با رزولوشن و جزئیات بالا را بدون از دست دادن نرخ فریم ممکن سازیم. این سیستم با بودجه زیر 2500 دلار قابل خرید و راه اندازی است. در ادامه با جزئیات این سیستم آشنا شده و دلایل انتخاب قطعات را توضیح خواهیم داد.


پردازنده AMD Ryzen 7 5800X

در هنگام انتخاب پردازنده، باید اطمینان حاصل کنید که ترکیبی مناسب از عملکرد تک و تمام هسته را در اختیار دارید. اگر چه بسیاری از بازی‌ها عملکرد بالای تک هسته‌ای را به نسبت عملکرد چند هسته‌ای ترجیح می‌دهند، اما در بازی‌های جدید، پردازنده‌هایی که از هسته‌های کمتر استفاده می‌کنند، نرخ فریم کمتری را ارائه می‌دهند. در نتیجه به یک تعادل در این زمینه نیاز داریم.


 

holiday-20201208-2.jpg



پردازنده‌های AMD Ryzen 5000 در هر دو حالت پیشرو هستند؛ خانواده ZEN3 از جمله بهترین گزینه‌ها برای بازی هستند. AMD Ryzen 7 5800X یک پردازنده 8 هسته/16 رشته‌ای مناسب برای بازی‌های روز است که از گذرگاه PCI-E 4.0 نیز پشتیبانی می‌کند.


مادربرد MSI MEG B550 UNIFY

انتخاب مادربرد نسبت به دیگر قطعات مقداری پیچیده‌تر است، چرا که برای انتخاب آن نیازمند دقت به فاکتورهای بسیاری هستیم. به عنوان مثال شما باید بدانید که به چه نوع از شبکه نیاز دارید؟ سیمی؟ به یسیم؟ و یا پشتیبانی از ذخیره سازها، امکان ارتقاء و... از جمله این فاکتورها هستند. به همین با دقت به تمام فاکتورهای مهم، MSI MEG B550 UNIFY را برای این سیستم انتخاب می‌کنیم.


 

holiday-20201208-3.jpg



مادربرد MSI MEG B550 UNIFY از مدار تغذیه (VRM) قدرتمند بهره برده و در نتیجه می‌تواند به سادگی پردازنده‌های 16 هسته‌ای Ryzen را مدیریت کند که در صورت ارتقاء، مشکلی در این زمینه نخواهید داشت. افزون بر آن، MSI MEG B550 UNIFY دارای 4 اسلات SSD M.2 است که گیمرها به سادگی می‌توانند از سریع‌ترین حافظه‌های ذخیره سازی موجود در ظرفیت‌های متفاوت بهره ببرند. این مادربرد از گذرگاه PCI-E 4.0 پشتیبانی کرده و تمامی کارت‌های گرافیک 2020 را بدون از دست دادن حتی یک نرخ فریم، پذیرایی خواهد کرد.



خنک کننده پردازنده MAG CORELIQUID 240R


به لطف معماری 7 نانومتری پردازنده‌های AMD ZEN3، پردازنده‌های این خانواده برای خنک سازی به خنک کننده‌های بسیار بزرگ و قدرتمند نیازی ندارند. با این وجود داشتن یک خنک کننده عالی و حرفه‌ای، تضمین می‌کند که پردازنده شما در بازی‌های طولانی مدت نیز عملکرد کامل خود را با ثبات بالا حفظ خواهد کرد. MAG CORELIQUID 240R یک خنک کننده مایع، مجهز به رادیاتور 240 میلی متر است.



 

holiday-20201208-4.jpg



این خنک کننده مایع که از نوع AIO بوده و نصب آن به سادگی صورت می‌پذیرد، از LED ARGB بهره برده و گیمرها می‌توانند ضمن انتخاب رنگ آمیزی و ضربان دلخواه خود، جلوه‌های هماهنگ با دیگر قطعات سخت افزاری MSI را در کیس ایجاد کنند. MAG CORELIQUID 240R تضمین می‌کند که در بازی‌های طولانی مدت، هیچ مشکلی از بابت گلوگاه‌های حرارتی به وجود نخواهد آمد.



کارت گرافیک MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G

کارت گرافیک یکی از مهم‌ترین اجزای یک کامپیوتر گیمینگ است. در صورتی که به دنبال یک بازی کامل و تمام عیار هستید، در این بخش دست و دل بازی کرده و کارت گرافیک را مهم بشمارید. MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G یکی از بهترین محصولات موجود، با ریزمعماری جدید NVIDIA Ampere است.


 

holiday-20201208-5.jpg




اگر چه RTX 3090 به عنوان عضو قدرتمندتر خانواده آمپر وجود دارد، اما بیشتر گیمرها RTX 3080 را ترجیح می‌دهند؛ دریافت پرفورمنس بالا به نسبت قیمت و عدم نیاز به یک کارت گرافیک گران قیمت مانند RTX 3090، از جمله دلایل انتخاب RTX 3080 است. به طور کلی، ارزش خرید RTX 3080 برای بسیاری از سیستم‌های بازی بیشتر از RTX 3090 است.



حافظه رم G.SKILL Trident Z Neo DDR4-3600 32GB(16GBx2)


مادامی که پای نهایت استفاده از سخت افزارهای سیستم به میان می‌آید، حافظه‌های رم با فرکانس بالا و تأخیر پایین را مد نظر قرار دهید. رم‌های جی اسکیل با فرکانس 3600 مگاهرتز، در دو ماژول 16 گیگابایتی، ظرفیت 32 گیگابایت را در اختیار سیستم قرار می‌دهند. تایمینگ CAS Latency (CL) این کیت 16 بوده که برای عملکرد سریع در بازی‌ها مناسب است.


 

holiday-20201208-6.jpg



یکی از ویژگی های G.SKILL Trident Z Neo استفاده از LED RGB قابل برنامه ریزی است. در نتیجه می توانید رم های G.SKILL Trident Z Neo را با خنک کننده CORELIQUID 240R، کارت گرافیک و حتی کیس، هماهنگ کنید. برای این منظور برنامه اختصاصی Mystic Light Sync را در اختیار خواهید داشت.


حافظه اس اس دی SEAGATE FireCuda 520 M.2

برای اجرای بازی‌های روز و یا استفاده از فناوری‌هایی مانند DirectStorage شرکت مایکروسافت، به یک درایو SSD با سرعت بالا و پشتیبانی از گذرگاه PCI-E 4.0 نیاز دارید. FireCuda 520 از جمله محصولات جدید شرکت SEAGATE است که از مسیر PCI-E 4.0 x4 بهره برده و بهترین گزینه برای مادربرد B550 UNIFY خواهد بود.


 

holiday-20201208-7.jpg



منبع تغذیه MSI MPG A850GF 850W

MSI MPG A850GF 850W برای تأمین نیروی مورد نیاز یک کامپیوتر گیمینگ توانمند طراحی شده است که می‌تواند حداکثر 850 وات نیرو را ارائه دهد. MSI MPG A850GF 850W از استاندارد بازدهی 80-PLUS GOLD بهره برده و به صورت 100 ماژولار طراحی شده است.

ده سال ضمانت کارایی و استفاده از برترین قطعات الکترونیکی، از ویژگی‌های MPG A850GF 850W به شمار می‌روند.



کیس MSI MPG SEKIRA 100P

برای اسمبل تمام قطعات گیمینگ منتخب، به کیس مناسب نیاز خواهیم داشت. برای این منظور، کیس گیمینگ MPG SEKIRA 100P را برای شما انتخاب کردیم. متریال جذاب و با کیفیت، پنل شیشه‌ای برای نمایش تمامی سخت افزارها، امکان کنترل LEDها با کلید روی کیس به صورت مستقیم، طراحی زیبا و امکان نصب انواع سخت افزارهای مدرن، از جمله ویژگی‌های MPG SEKIRA 100P به شمار می‌روند.


 

holiday-20201208-8.jpg




با این سیستم می‌توانید به سراغ بازی‌های نسل نهم و زمستان پیش رو بروید!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

شرکت MSI فعال سازی Smart Access Memory بروی RYZEN 3000 و Ryzen 4000G را تایید کرد

 

 

شرکت MSI به تازگی اعلام کرده است که ویژگی بسیار جذاب و کاربردی Smart Access Memory را بروی پردازنده های Ryzen 3000 Matisse و Ryzen 4000G Renoir در دسترس قرار می دهد. البته این ویژگی تنها با کارت گرافیک های سری RTX 30 انویدیا قابلیت اجرا دارد.

 

برای کاربرانی که اطلاعی از ویژگی Smart Access Memory ندارد باید اینطور عنوان کنیم که این فناوری خاص که اولین بار توسط AMD جدی گرفته شد، به پردازنده اجازه می دهد تا به حافظه تصویری کارت گرافیک دسترسی کاملی داشته باشد. این دسترسی در نهایت عملکرد کلی را به طور چشمگیری افزایش داده به طوری که حتی اینتل هم نتوانست در مقابل این جذابیت خویشتن داری کند.

 

پس از آنکه فناوری هایی مانند Smart Access Memory و Resizable-Bar به مادربردهای قدیمی هم راه یافت، اینک نوبت به پردازنده های سری Ryzen 3000 Matisse و Ryzen 4000G Renoir است تا به این قابلیت مجهز شوند.

 

 

شرکت MSI هم مانند همیشه با پیشگام شدن، توانسته فعال سازی Smart Access Memory را با Ryzen 3000 و Ryzen 4000G ممکن سازد. البته نباید فراموش کنیم که این فعال سازی صرفاً با کارت گرافیک های سری RTX 30 انویدیا است. تولیدکنندگان مطرحی همچون MSI معمولاً بر خلاف ایده شرکت های اینتل و AMD ترجیح می دهند تا مشتریان و کاربران قدیمی خود را هم حفظ کنند. به نوعی این شرکت گسترده ترین پشتیبانی از Smart Access Memory را برای تعداد زیادی از مادربردها و پردازنده ها ممکن ساخته است.

 

در تصاویر زیر به راحتی می توان پشتیبانی پردازنده های AMD Ryzen 7 3700X و Ryzen 4700G را از این فناوری دوست داشتنی دید. پردازنده هایی که بروی مادربرد MSI X570 Unify اسمبل شده اند و البته مادربردی که به بایوس بهینه شده مجهز شده است.

 

شرکت MSI فعال سازی Smart Access Memory بروی RYZEN 3000 و Ryzen 4000G را تایید کردشرکت MSI فعال سازی Smart Access Memory بروی RYZEN 3000 و Ryzen 4000G را تایید کرد

 

این موضوع نشان می دهد که تولیدکنندگان مادربرد اماده هر گونه بروزرسانی بایوس برای مادربردها هستند و تنها انویدیا است که باید با بهینه سازی درایور مزایای عملکردی را برای کارت های خود ممکن سازد.

 

پس با این وجود کارت گرافیک های RTX 30 انویدیا قارد به پشتیبانی از Smart Access Memory در مادربردهای سری AMD 500 و سری Intel 400 هستند. مادربردهای AMD 400 هم مدتی است با بایوس های بهینه شده resizable-BAR را پشتیبانی می کنند. کارت گرافیک های سری RX 6000 شرکت AMD هم از روز نخست در کنار پردازنده های Ryzen 5000 با این ویژگی خوش درخشیدند. اینک به این لیست پردازنده های Ryzen 4000 یا Renoir و Ryzen 3000 یا Matisse و البته پردازنده های نسل 10 اینتل را هم اضافه کنید.

 

شرکت MSI فعال سازی Smart Access Memory بروی RYZEN 3000 و Ryzen 4000G را تایید کرد

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

محصولات گیمینگ جدید MSI جوایز نوآوری CES 2021 را درو کردند

 

ام اس آی به عنوان یکی از قدرتمندترین تولیدکنندگان قطعات سخت افزاری گیمینگ و تجهیزات جانبی، اینبار توانست تعداد زیادی از جوایز CES 2021 را به خانه ببرد. مادربرد، کارت گرافیک، لپ تاپ، مانیتور، کامپیوتر آماده و لوازم جانبی از جمله محصولاتی بودند که جوایز مختلف CES 2021 را دریافت کردند.

 

مادربرد MEG Z490 GODLIKE

چه محصولاتی از MSI جوایز CES 2021 را از آن خود کردند؟ - MEG Z490 GODLIKE

 

 

مادربردهای پرچمدار سری GODLIKE همیشه به عنوان برترین ها در هر پلتفرمی شناخته می شوند. اوج هنر ساخت و قدرت بالا تنها بخشی از ویژگی های GODLIKE است. اما اینبار در CES 2021 نوبت مادربرد MEG Z490 GODLIKE است که همزمان دو جایزه گیمینگ و قطعات سخت افزاری کامپیوتر را به دست آورد.

 

 

 

 

مادربرد MEG B550 UNIFY-X

چه محصولاتی از MSI جوایز CES 2021 را از آن خود کردند؟ - MEG B550 UNIFY-X

 

 

 

مادربرد MEG B550 UNIFY-X ساخته شده است تا رکوردها را جابجا کند. محصولی با توان بالا در به دست آوردن نهایت پتانسیل قطعات. این مادربرد که در بخش “قطعات سخت افزاری کامپیوتر” جایزه CES 2021 را به دست آورده را می توان از چهار بخش مورد ارزیابی قرار داد. محصولی بسیار قدرتمند در بخش مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده که باعث شده به راحتی یک پردازنده را به سر حد جنون برساند. دومین مورد کیفیت ساخت عالی و راهکارهای حرارتی برای پایداری هرچه بیشتر. سومین مورد وجود تنها دو اسلات DIMM است که برای اورکلاک کردن رم ها گزینه بسیار عالی است. و آخرین مورد نبود نورپردازی RGB بروی مادربرد است که برای بسیاری از کاربران متنفر از RGB یک گزینه ایده آل محسوب می شود.

 

 

 

کارت گرافیک RTX 3080 GAMING X TRIO

چه محصولاتی از MSI جوایز CES 2021 را از آن خود کردند؟ - RTX 3080 GAMING X TRIO

 

 

کارت گرافیکی با برند تجاری نام آشنا اما ظاهری جدید. قلب تپنده این کارت گرافیک از سری RTX 3080 انویدیا است که به عنوان یکی از برترین پردازنده های گرافیکی شناخته می شود. ظاهری جذاب، نورپردازی RGB، خنک کننده بهینه شده با سه فن و کیفیت ساخت بالا را می توان در کنار اورکلاک کارخانه ای از ویژگی های این کارت عنوان کرد. کارت گرافیک RTX 3080 GAMING X TRIO توانست جایزه “قطعات سخت افزاری کامپیوتر” جشنواره CES 2021 را از آن خود سازد.

 

 

 

 

لپ تاپ Summit E15

چه محصولاتی از MSI جوایز CES 2021 را از آن خود کردند؟ - Summit E15

 

 

 

یکی از برترین لپ تاپ های تجاری با قابلیت هایی به سبک MSI که Summit E15 نام گرفته است. وقتی صحبت از یک لپ تاپ قدرتمند با سطح امنیتی بالا می شود قطعا Summit E15 یکی از برترین های بازار است. ام اس آی بروی این لپ تاپ قابلیت های امنیتی عالی را در نظر گرفته تا در کنار بدنه تمام فلزی، ابعادی جمع و جور و سخت افزار مناسب نظر هر کاربر خاص را به خود جلب کند. لپ تاپ Summit E15 با تراشه امنیتی رده بالا مبتنی بر سخت افزار طراحی شده تا از دسترسی داده ها جبوگیری کند. دوربین مادون قرمز و یک حسگر اثر انگشت این تراشه امنیتی را همراهی می کنند. این لپ تاپ در 2021 CES جایزه “قطعات سخت افزاری کامپیوتر” را به دست آورده است.

 

 

 

 

لپ تاپ Summit E16 Flip

چه محصولاتی از MSI جوایز CES 2021 را از آن خود کردند؟ - Summit E16 Flip

 

 

 

یکی دیگر از لپ تاپ های MSI که جایزه “قطعات سخت افزاری کامپیوتر” را کسب کرده، لپ تاپ Summit E16 Flip است. این لپ تاپ برای تولیدکنندگان محتوا که به محصولی با ساختار عالی، بدنه ای سبک و البته نمایشگری با قابلیت چرخش 180 درجه ای برای کاربری آسان نیاز دارند مناسب است. سخت افزار انتخاب شده برای این لپ تاپ باعث شده تا تولیدکنندگان حتی نرم افزارهای سه بعدی را هم به آسانی بروی آن اجرا کنند.

 

 

 

لپ تاپ GS76 Stealth

چه محصولاتی از MSI جوایز CES 2021 را از آن خود کردند؟ - GS76 Stealth

 

یک لپ تاپ گیمینگ از MSI که جایزه “گیمینگ” را به دست آورده است. لپ تاپ GS76 Stealth به لطف استفاده از سخت افزار قدرتمند، طراحی زیبا، گزینه های ارتباطی عالی، استفاده از فناوری Thunderbolt 4 و نمایشگر 360 هرتز به یک گزینه فوق العاده برای گیمرها تبدیل شده است. لازم به ذکر است که این لپ تاپ به پردازنده نسل 11 اینتل، کارت گرافیک انویدیا سری RTX 30 موبایلی و سالید و رم پرسرعت مجهز شده است.

 

 

 

کامپیوتر MAG Trident S

چه محصولاتی از MSI جوایز CES 2021 را از آن خود کردند؟ - MAG Trident S

 

 

 

کامپیوتر MAG Trident S با ساختاری پیچیده و البته زبان طراحی خاص، آماده است تا تمام بازی های AAA را در هر نقطه ای اجرا کند. این کامپیوتر هم توانست همکزمان دو جایزه “گیمینگ” و “قطعات سخت افزاری کامپیوتر” را کسب کند. مرکز توجه برای اتاق نشیمن اکنون MAG Trident S است. کامپیوتر MAG Trident S انقلابی در تفکر معمولی در مورد سیستم بازی PC است و این قابلیت را ایجاد می کند که دنیای بازی های PC سه گانه را به هر خانه ای برساند در حالی که با انجام این کار بسیار زیبا به نظر می رسد. در واقع MAG Trident S با دکوراسیون منزل شما ست شده تا در نهایت قدرت محصولی زیبا را در اختیار داشته باشید.

 

 

 

 

مانیتور گیمینگ Optix MPG321QRF

2021ces-20201217-7-300x200.png

 

مانیتور گیمینگ Optix MPG321QRF یک تجربه عالی از بازی را در اختیار شما قرار می دهد. با توجه به هوش مصنوعی و البته ویژگی هایی همچون Adaptive Brightness 2.0 / Night Vision AI / Smart RGB / AI Crosshair بهترین تجربه بازی را به ارمغان می آورد. در واقع کاربر با مانیتور گیمینگ Optix MPG321QRF بازی ها را راحت تر و حرفه ای تر اجرا می کند. این مانیتور جایزه “گیمینگ” را از CES 2021 به دست آورد.

 

مانیتور گیمینگ Optix MPG341QR

چه محصولاتی از MSI جوایز CES 2021 را از آن خود کردند؟ - Optix MPG341QR

 

 

 

ماینتور گیمینگ 34 اینچ Optix MPG341QR با پنل IPS، دقت تصویر 1440 پیکسل، نرخ تازه سازی تصویر 144 هرتز و زمان تاخیر 1 میلی ثانیه وارد بازار می شود. در کنار این موارد باید ویژگی هایی همچون Adaptive Brightness 2.0 / Night Vision AI / Smart RGB / AI Crosshair را به آن اضافه کرد. ویژگی هایی که باعث غوطه وری در بازی می شود. این مانیتور هم جایزه “گیمینگ” را از CES 2021 به دست آورد.

 

 

 

نمایشگر قابل حمل Optix MAG163

چه محصولاتی از MSI جوایز CES 2021 را از آن خود کردند؟ - Optix MAG163

 

 

 

یک نمایشگر جمع و جور با قابلیت حمل آسان، نمایشگر باریک 5 میلی متری، صفحه لمسی 15.6 اینچ، پنل IPS و دقت تصویر 1080×1920 پیکسل. این نمیاشگر برای گیمرهای حرفه ای ساخته شده است تا در هر مکانی بهترین تجربه از گیم پلی را به دست آورند. مانیتور قابل حمل Optix MAG163 توانست جایزه “لوازم جانبی و لوازم جانبی کامپیوتر” را از CES 2021 از آن خود سازد.

 

 

 

قلم هوشمند MSI

2021ces-20201217-5-289x300.png

 

 

ام اس آی در کنار دیگر محصولات خود، قلم هوشمند جدیدی را برای طراحان و تولیدکنندگان معرفی کرده است. ارگونومیک بالا، طراحی جذاب، زمان تاخیر 7 میل ثانیه، عملکرد در شیب 14 درجه، حساسیت به فشار و دقت بالا از ویژگی های این قلم هوشمند است. قلم MSI توانست جایزه “لوازم جانبی و لوازم جانبی کامپیوتر” را به دست آورد.

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...

MSI برای گیمرها SSD با سرعت 7,000 مگابایت در ثانیه می‌سازد



اگر تا پیش از این MSI را با مادربرد، کارت گرافیک، مانیتور و لوازم جانبی گیمینگ می‌شناختید، حالا این کمپانی SSD هم می‌سازد. MSI در نمایشگاه CES 2021 اولین اس اس دی خود را به نمایش گذاشت که بسیار پرسرعت است و نوید دست یابی به رکورد تازه‌ای را می‌دهد.

اولین SSD این سازنده تایوانی یک درایو PCIe 4.0 NVMe با سرعت خواندن متوالی خیره کننده 7,000 مگابایت در ثانیه و و سرعت نوشتن 6,900 مگابایت در ثانیه است. با وجود اینکه MSI اطلاعات زیادی درباره اولین اس اس دی خود ارائه نکرده است، اما می دانیم از تراشه‌های مقرون به صرفه نوع TLC بهره می‌برد و در ظرفیت تا 4 ترابایت عرضه می‌شود.

 

msipremiere-20210108-5.jpg




با توجه به به‌کارگیری تراشه‌های حافظه ارزشمند TLC، سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالا، طراحی چشم نواز و حرارت گیر آلومینیومی، انتظار می‌رود این اس اس دی برای گیمرها بسیار وسوسه کننده باشد. البته به نظر نمی‌رسد این اس اس دی نورپردازی RGB داشته باشد و در عوض از حرارت گیر آلومینیومی بسیار شکیل با لوگوی اژدهای آشنای MSI بهره می‌برد.

با وجود اینکه MSI مدل کنترلر بکار رفته در این اس اس دی را اعلام نکرده است، اما عملکرد خواندن و نوشتن متوالی آن نشان می‌دهد احتمالاً با یک اس اس دی بر پایه کنترلر Phison E18 روبرو هستیم که در محصولات دیگری چون Sabrent Rocket 4 Plus هم یافت می‌شود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خنک کننده MSI MPG CORELIQUID K360 به جنگ توان حرارتی پردازنده می رود

 

نمایشگاه CES 2021 امسال پر شکوه بود اما تمام مشتاقان از حضور در این مراسم محروم مانند. دلیل آن هم مشخص است: ویروس کرونا. تمام شرکت ها در این نمایشگاه معتبر مراسمی آنلاین پرشکوهی را ارائه کردند. اما MSI چه در مراسم بخش لپ تاپ ها و چه در مراسم قطعات سخت افزاری و تجهیزات گیمینگ بسیار خوش درخشید. یکی از جذاب ترین محصولات معرفی شده توسط اژدهای تایوانی، خنک کننده MSI MPG CORELIQUID K360 بود که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شوید.

 

همانطور که بارها به آن اشاره کردیم، در این سالها یکی از راه های رسیدن به عملکرد بالا برای تولیدکننده های مطرح مانند اینتل، انویدیا و AMD بالا بردن توان حرارتی قطعات بود. هرچه توان حرارتی بالاتر رود، محدودیت های عملکردی در قطعه کمتر شده و قطعه مورد نظر می تواند با فرکانس کاری بالاتر و در نهایت عملکرد بهتر روبرو شود. اما همانطور که می دانید با افزایش توان حرارتی نیاز به دفع حرارتی دوچندان می شود.

 

از این رو شرکتی بزرگی مانند MSI به خوبی می داند که پردازنده های نسل 10 و نسل 11 اینتل و همچنین پردازنده های رایزن سری 3000 و 5000 شرکت AMD نه تنها عملکرد بالایی دارند بلکه پتانسیل بالایی هم برای اورکلاک شدن دارند. واژه ای که با توان حرارتی و بالا رفتن دما پردازنده هم سو است. با این وجود برای به حداکثر رساندن پتانسیل کاری پردازنده راهی نیست جز خنک نگه داشتن آن.

 

شرکت MSI در مراسم CES 2021 جدیدترین محصولات خود و البته خنک کننده MPG CORELIQUID K360 را معرفی کرد. خنک کننده سیکل بسته ای که بر خلاف رقیبان به خوبی می تواند اعتماد کاربر را جلب کند. چرا؟ چون ساختاری که برای MPG CORELIQUID K360 در نظر گرفته شده است حتی بروی برگه هم توانایی میزبانی از هیولاهای پردازشی را دارد چه برسد در عمل!.

 

 

شاید با خود بگویید که ساختار تمام خنک کننده های مایع مشابه هم است اما در واقعیت چنین نیست. توجه به جزئیات در ساخت یک خنک کننده می تواند عملکرد نهایی را افزایش دهد. این عملکرد نهایی نه تنها با بالا رفتن پتانسیل کاری پردازنده شما را شگفت زده می کند، بلکه با افزایش طول عمر شما را از خرید مجدد یک خنک کننده پس از مدتی کوتاه بی نیاز ساخته و البته بی اعتمادی به خنک کننده های مایع را کاهش می دهد.

 

ویژگی های MSI MPG CORELIQUID K360

خنک کننده جدید شرکت MSI به عنوان پرچمدار سری کولینگ های اژدهای تایوانی، با استفاده از رادیاتور 360 میلی متری به سرعت قدرت عملیاتی خود را به رخ می کشد. حال در نظر بگیرید که برای رساندن هوا و ایجاد یک جریان هوای مناسب به سمت رادیاتور از سه فن Torx Fan 4.0 استفاده شده است. فنی با ساختار اختصاصی که تیغه های به هم متصل شده دارد تا با تشکیل یک حلقه، جریان متمرکز و بیشتری را به سمت رادیاتور هدایت کند. همچنین در چهار گوشه هر فن پد های ضد لغزش نصب شده تا نویز یا صداهای اضافی چرخش فن را در سرعت های مختلف حذف کند.

 

بلاک واتر کولر MPG CORELIQUID K360 اینبار دستخوش تغییرات بسیار شده است. ابعاد بزرگتر این بلاک بی دلیل نیست. بجز طراحی خیره کننده بلاک، یک نمایشگر 2.4 اینچی بروی آن قرار گرفته است تا محتوای مورد نظر را نمایش دهد. این محتوا می تواند دمای پردازنده باشد، فرکلانس کاری پردازنده باشد یا هر نوع گیف دلخواه از سمت کاربر را به نمایش بگذارد.

 

اما یکی دیگر از دلایل بزرگی این بلاک وجود فن 6 سانتی متری داخل آن است. این فن که از نسل فن های TORX FAN 3.0 ام اس آی است، کمک می کند تا دفع حرارت سریعتر صورت گیرد. در واقع MSI با این کار توانسته یک ترکیب قدرتمند برای پردازنده هایی ایجاد کند که یا توان حرارتی بالایی دارند و یا با اورکلاک کردن مانند یک بخاری عمل می کنند.

 

لوله های انتقال مایع یا کولانت با نقطه اتصال عالی و البته ساختار خوب چند لایه خیال کاربر را از نشتی های احتمالی راحت کرده و البته سرعت بیشتری به انتقال حرارت می بخشد. همچنین این نوع ساختار باعث می شود تا حرارت کولانت از دیواره لوله ها بیرون نزده تا در مجموع فضای داخل کیس به محیطی ایمن و خنک برای دیگر قطعات تبدیل شود.بجز نمایشگر 2.4 اینچی که قابلیت مانیتورینگ و نمایش تصویرسازی های متحرک را دارد، فن ها به نورپردازی ARGB مجهز شده اند تا کاربر بتواند با استفاده از نرم افزار دراگون سنتر مدیریت کاملی بروی نورپردازی داشته باشد یا آن را با نورپردازی دیگر قطعات همگام سازی کند.

 

ام اس آی قیمت و زمان عرضه این کیت AIO را اعلام نکرده است اما رقیبان این خنک کننده بین 300 تا 580 دلار قیمت دارند.

 

 

f258419c9238c2277d128fdc8cb81785-1620x800.png

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

مقایسه عملکرد خنک کننده MSI MPG Coreliquid K360 با ASUS Ryujin در مادربرد Z590


مقایسه عملکرد خنک کننده‌های مایع برای کاربران و گیمرها بسیار مهم است؛ از همین رو MSI به منظور اثبات برتری خنک کننده MPG Coreliquid K360 خود به در برابر مدل‌هایی نظیر ASUS Ryujin، آزمایش‌هایی را منتشر کرده است که دمای پردازنده و مدار VRM در آنها مورد بررسی قرار گرفته است. برتری با کدام خنک کننده است؟

 

شرکت MSI به تازگی و به منظور اثبات برتری خنک کننده مایع MPG Coreliquid K360، آزمایشاتی را منتشر کرده است که در آن شاهد حضور پرچمداران نسل دهم و یازدهم اینتل هستیم. پلتفرم Rocket Lake که به زودی روانه بازارهای جهانی خواهند شد، در این آزمون حضوری پُر رنگ دارند.

شرکت MSI در جریان نمایشگاه CES 2021 اقدام به معرفی نسل جدید خنک کننده‌های مایع خود، موسوم به سری MPG Coreliquid کرد. این خانواده در دو مدل و با رادیاتورهای 240 و 360 میلی متری همراه هستند. هر دو مدل به نمایشگر بزرگ LCD با ابعاد 2.4 اینچ مجهز شده و کاربران می‌توانند اطلاعاتی نظیر دما و جزئیات فنی را در آنها تماشا کرده و یا با تصاویر اختصاصی، نمایی جذاب به سیستم خود بدهند.


 

MSI-MPG-1.png


خنک کننده‌های MPG Coreliquid به طور خاص برای پردازنده‌های پرچمدار و ضریب باز نسل دهم و یازدهم اینتل طراحی شده‌اند؛ نسل جدید خنک کننده‌های مایع MPG Coreliquid K به فن‌های پیشرفته Torx Fan 4.0 مجهز شده‌اند که به نسبت نسل پیشین خود تا 20 درصد فشار هوای بالاتری را ارائه می‌دهند. بخش مرتبط با پردازنده در این خانواده دارای یک فن Torx Fan 3.0 است که منجر به گردش هوای بیشتر در بخش مدار VRM مادربرد شده و عملکرد آن را افزایش می‌دهد.

 

MSI-MPG-2.jpg


حال MSI مدعی است که خنک کننده‌های مایع این شرکت در سری MPG Coreliquid K، در مقایسه با خنک کننده‌های ASUS Ryujin که حتی قیمتی بالاتر را به همراه دارند، عملکرد بهتری را در تهویه مادربرد و پردازنده‌های نسل دهم و یازدهم اینتل ارائه خواهند داد. به منظور اثبات این ادعا نیز MSI آزمایش‌هایی را با استفاده از دوربین‌های حرارتی انجام داده و نتایج آن را برای رسانه‌ها ارسال کرده است.

 

MSI-MPG-3.jpg


در این آزمایش MSI از خنک کننده رقیب یعنی ASUS Ryujin 360 در برابر خنک کننده مشابه خود یعنی MPG Coreliquid K360 استفاده کرده است. مادربرد MSI MEG Z590 Gaming Carbon WiFi نیز میزبان هر دو خنک کننده است. در تست مورد نظر از پردازنده نسل دهمی Core i9-10900K استفاده شده است. همان‌طور که می‌بینید، خنک کننده MPG Coreliquid K360 نه تنها موفق به دفع حرارت بهتر از Core i9-10900K شده است، بلکه در بخش مدار VRM نیز با دمایی کمتر روبرو هستیم.

در این تست، سرعت فن‌های خنک کننده ASUS Ryujin 360 بر روی 3500 دور در دقیقه قرار گرفته بود؛ این در حالی بود که فن‌های MPG Coreliquid K360 با سرعت 3000 دور در دقیقه فعال بودند؛ در نتیجه از نظر عملکرد نویز صوتی نیز MPG Coreliquid K360 یک پله بالاتر از رقیب ایستاده است. MPG Coreliquid K360 با قیمت 269.99 دلار و ASUS Ryujin 360 نیز با قیمت 299.99 دلار به فروش می‌رسند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

کمپانی تایوانی MSI با واترکولرهای سری CoreLiquid رسما به زمینه تولید خنک کننده‌های CPUهای کامپیوتر ورود پیدا کرد. اگر چه MSI در ساخت بسیاری از سخت افزارهای کامپیوتر سابقه ای طولانی دارد اما تاکنون به ساخت واتر کولر مشغول نشده بود. با این حال نخستین نسل از CPU کولرهای آبی این سازنده به لطف طراحی های زیبا و عملکرد خیره کننده نظر کاربران حرفه‌ای را نیز به خود جلب کرده است. MPG CoreLiquid K Series جدیدترین سری از کولرهای MSI است که قادرند دمای قدرتمندترین پردازنده‌های روز دسکتاپ را نیز کنترل کنند.

MPG CoreLiquid K Series – خنک و قدرتمند

MSI جدیدترین واتر کولرهای خود را با عنوان MPG CoreLiquid K Series معرفی کرده که این خنک کننده‌ها با تمرکز با قدرت خنک کنندگی بالا و تجربه کاربری غنی طراحی شده‌اند. MSI برای رسیدن به این هدف از فناوری پیشرفته Asetek در خنک کننده‌های خود استفاده کرده است.

از آنجایی که توان پردازشی پردازنده‌ها دائما رو افزایش بوده و طبیعتا حرارت تولیدی آنها نیز بیشتر می‌شود، یک خنک کننده قابل اعتماد باعث می‌شود سخت افزار در بالاترین حد از کارایی به کار خود ادامه دهد. بدین منظور MSI کولرهای سری MPG CoreLiquid K را برای کاربران تدارک دیده که به واسطه توان خنک کنندگی بالا می‌تواند بهترین انتخاب برای کاربران باشد.

 

coreliquid-20210303-2.jpg.webp

قدرت خنک کنندگی فوق العاده

خنک کننده‌های MPG CoreLiquid K Series شرکت MSI مجز به فناوری انحصاری TORX FAN 4.0 هستند که قادر به تولید مقدار قابل توجهی از جریان هوا برای انتقال به رادیاتور به منظور دفع حرارت تولیدی می‌باشند. یک فن 60 میلی متری TORX FAN 3.0 نیز به شکلی خارج از دید درون واتربلاک تعبیه شده است. طراحی تیغه‌های این فن برای شتاب دادن به جریان هوا در اطراف سوکت پردازنده و افزایش کارایی موثر در دفع حرارت اطراف مدارهای تغذیه مادربرد بهینه‌سازی شده است.


 

coreliquid-20210303-3.jpg.webp


تجربه کاربری تکامل یافته و بهینه شده



واتر کولرهای MPG CoreLiquid K Series با وسواس قابل توجهی به منظور ارائه یک تجربه کاربری تمام و کمال طراحی شده‌اند. MSI حالت اختصاصی Gaming Intelligence را برای این بخش در نظر گرفته که خنک کننده به طور هوشمند دمای پردازنده را زیر نظر گرفته و توان خود را بر همان اساس تنظیم می‌کند. در این حالت سرعت تمامی فن‌های کولر اعم از رادیاتور، واتر بلاک و پمپ نسبت به نوع استفاده کاربر به طور خودکار تنظیم می‌شود.


 

coreliquid-20210303-4.jpg.webp


نمایشگر 2.4 اینچی LCD

کولرهای سری MPG K از یک پنل نمایشگر LCD در اندازه 2.4 اینچ نیز برخوردارند. در این نمایشگر اطلاعات مختلفی از جمله متن و تصویر قابل نمایش است و کاربران می توانند اطلاعات سخت افزاری از وضعیت لحظه‌ای سیستم را در این نمایشگر دریافت کنند.

 

coreliquid-20210303-5.jpg.webp


همکاری MSI با Asetek


MSI برای تولید خنک کننده‌های قدرتمند به سراغ همکاری با Asetek، یکی از پیشتازان ارائه دهنده راهکارهای خنک کننده‌های مایع برای کامپیوترهای شخصی گیمینگ در جهان رفته است. همکاری این دو باعث بوجود آمدن کولرهای رده بالا با نویز عملیاتی بسیار کمتر از گذشته و ییشرفت در طراحی آنها شده و در نهایت منجر به طراحی واترکولرهایی با مقاومت و دوام قابل توجه شده است.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

پدال گیمینگ MSI Liberator محصولی خاص و کاربردی

 

 

تا کنون تجهیزات جانبی بسیاری در قالب پدال روانه بازار شده اند. استفاده از پدال برای استفاده از نرم افزارها و شبیه سازها قطعاً تجربه کاربری خاصی را ایجاد می کند اما اینکه یک پدال گیمینگ با قابلیت شخصی سازی را بتوانید در بازار پیدا کنید بعید است. ام اس آی اخیرا به طور جدید در حال بازاریابی پدال گیمینگ Liberator است و ظاهراً این پدال گیمینگ برای این شرکت تایوانی بسیار مهم است اما چرا؟


 

به گفته ام اس آی “جذابت ترین محصول گیمینگ سال 2021 در راه است”. شرکت MSI دلایل زیادی برای مهم بودن این پدال گیمینگ برای گیمرها دارد. کم کردن خستگی انگشتان دست بعد از یک جنگ تمام عیار در بازی ها برای تمام گیمرها اتفاق افتاده است. با این شیوه گیمرها می توانند بعضی از واکنش های دستوری را با پدال انجام دهند تا هم کمی انگشتان دست استراحت کنند و هم تمرکز بیشتری در گیم پلی داشته باشند.

 

 

ارگونومیک و دقت در طراحی پدال گیمینگ MSI Liberator با کمک سختگیرترین تیم طراحی E-SPORT باعث می شود تا گیمرها با دقت بیشتری بازی ها را اجرا کنند. استفاده از سه سوئچ Omron ژاپنی با طول عمر بسیار عالی 10 میلیون کلیک، نه تنها قابلیت استفاده از کفی پدال و سوئیچ های چپ و راست را پس از سال ها تضمین می کند، بلکه واکنش سریع و کم کردن تاخیر را به کاربران هدیه می دهد. همانطور که گفته شده این پدال گیمینگ دارای سه سوئیچ است. گیمر قادر است تا با فشردن کفی پدال و ضربه زدن به چپ یا راست، واکنش های دستوری خود را مدیریت کند.

 

قابلیت شخصی سازی سوئیچ ها، نورپردازی RGB و مدیریت افکت های مختلف نوری، کابل بافته شده مستحکم و تغییر سایز بر اساس هر نوع پا از ویژگی های جذاب این پدال گیمینگ است. اما شاید یکی از مهمترین ویژگی های این پدال، استفاده برای دیگر کاربران است. کاربرانی با مشکلات جسمی، طرفداران ویرایش عکس و فیلم و تولیدکنندگان محتوا هم به راحتی می توانند از این پدال استفاده کنند. 

 

ام اس آی قصد دارد تا پس از ثبت سفارش 500 نفر، این پدال گیمینگ را روانه بازار کند. در ابتدا برای 500 گیمری که این پدال گیمینگ را خریداری کرده اند 30 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است تا در نهایت با قیمت 430 دلار به دست اولین ها برسد. اما پس از اولین ثبت سفارش ها، قیمت پدال گیمینگ MSI Liberator به 600 دلار می رسد.

 

 

 

 

H1.jpg

h2.jpg

h3.gif

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

حریف طلبی MEG Z590I Unify در اورکلاک خیره کننده 7156 مگاهرتز رم

 

مادربرد های سری UNIFY ساخته شده اند تا رکوردها را جابجا کنند. مادربرد MSI MEG Z590I UNIFY به عنوان یک فلفل ریز به خوبی سنت سری UNIFY را در اورکلاک رم یدک می کشد. جدیدترین اورکلاک انجام شده با مادربرد MSI MEG Z590I UNIFY و رم Kingston نتیجه ای خیره کننده دارد.

 

اورکلاکر تایوانی KOVAN YANG در سه دسته رکورد جهانی، امتیاز جهانی و امتیاز محصولات مشابه توانست در صدر جدول قرار گیرد. این اورکلاکر توانست با رم HyperX Predator DDR4 RGB شرکت Kingston و البته مادربرد رکوردشکن MSI MEG Z590I UNIFY به فرکانس خیره کننده 7156 مگاهرتز دست یابد.

 

 

 

این رکورد شکنی در حالی رخ داد که دفع حرارت پردازنده و رم به نیروژن مایع واگذار شده بود. پردازنده Core i9-11900KF اینتل برای این رکورد شکنی نزدیک به 58 درصد آندرکلاک شده بود تا رم ها توانایی تحمل این توان را داشته باشند. با کاهش فرکانس پردازنده از 3.5 گیگاهرتز به 1490.85 مگاهرتز، وقت اورکلاک رم تک کانال فرا رسیده بود. تایمینگ رم برای پاسخگویی مناسب در این شرایط بروی 2-63-63-63-58 تنظیم شد تا برای اول شدن از سد فرکانس 7072 مگاهرتز اورکلاکر TSAIK عبور کند. نکته جالب این است که هم رتبه اول اورکلاک رم و هم رتبه دوم مربوط به این مادربرد است.

 

 

در نهایت این مادربرد قدرتمند و خاص MSI است که با قدرتنمایی امکان افزایش فرکانس را به رم های HyperX Predator DDR4 RGB می دهد. همانطور که بارها به آن اشاره کردیم، مادربردهای سری UNIFY بهینه سازی های گسترده ای را در ساختار تجربه می کنند تا شرایط برای بالاترین فرکانس و سخت ترین بار کاری مهیا باشد. گفتنی است که بهینه سازی ساختاری PCB مادربرد MSI MEG Z590I UNIFY حتی از MEG Z590 GODLIKE و MEG Z590I ACE هم برای MSI دشوار تر است زیرا این مادربرد دارای PCB با ساختار 10 لایه با مس بیشتر است تا دقت در پیمایش جریان مثال زدنی باشد.

 

14.jpg

ویرایش شده توسط MSI Support
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...

پشتیبانی از Resizable BAR در تمام پلتفرمهای HEDT توسط MSI – به فکر تمام کاربران

 

پشتیبانی از Resizable BAR در تمام پلتفرمهای HEDT مانند AMD TRX40 و AMD X399 و Intel X299 توسط MSI باعث شده این شرکت فعلا تنها تولید کننده مادربرد با چنین سطحی از پشتیبانی باشد. این شرکت همین حالا نیز پشتیبانی از ReBAR را برای مادربردهای TRX 40 و X299 فراهم نموده و حالا قرار است از سری AMD X399 نیز پشتیبانی کند.

در واقع پشتیبانی از Resizable BAR در ابتدا برای پلتفرم TRX40 و پردازنده‌های Ryzen Threadripper 3000 در دسترس قرار گرفت. این شرکت بعدا تصمیم گرفت این ویژگی را به مادربردهای پلتفرم Intel X299 نیز با پردازنده‌های Core X اضافه کند. شما می‌توانید تصاویر پشتیبانی از هر دو پلتفرم و فعال بودن ReBAR را مشاهده کنید:

 

پشتیبانی از Resizable BAR برای پلتفرم TRX40
پشتیبانی از Resizable BAR برای پلتفرم Intel X299



پشتیبانی از Resizable BAR در تمام پلتفرمهای HEDT مانند AMD TRX40 توسط MSI


حالا نیز MSI تایید نموده که پشتیبانی از Resizable BAR برای ناوگان X399 را ارائه خواهد کرد. نکته جالب توجه حضور این پلتفرم از سال 2017 در بازار و پشتیبانی نسل اول و دوم Ryzen Threadripper است. در واقع این شرکت همین حالا نیز نسخه‌‌های Beta را از بایوس جدید برای سه مادربرد X399 خود منتشر نموده و ما لینک آنها را ذکر کرده‌ایم.

 

مادربرد MSI X399 Gaming Pro

 


در حال حاضر هیچ آزمونی از عملکرد قابلیت مذکور برای این پلتفرم‌ها منتشر نشده اما این که آیا بهبود کارایی صورت می‌پذیرد یا خیر به کاربردهای مختلف بستگی دارد. بدون شک اما این خبر خوبی برای کاربران پلتفرم AMD X399 است زیرا آنها می‌توانند از یک فناوری تازه استفاده کنند.

ازراک نیز در کنار MSI پشتیبانی از Resizable BAR برای مادربردهای HEDT خود از جمله X399 و TRX40 را در ماه ژانویه ارائه کرده اما در حال حاضر MSI با پوشش کامل پلتفرم‌های سطح بالا عملکرد بهتری دارد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مادربرد MSI MEG Z590 Unify-X هنوز نیامده رم DDR4 را با رقمی خیره کننده اورکلاک کرد
 

می دانیم که در چند سال اخیر MSI در زمینه اورکلاک و ثبت رکوردهای جهانی گام‌هایی به وضوح بزرگ را برداشته و در این بخش به یک رقیب بزرگ مبدل شده است. رکورد جدید حافظه DDR4 با مادربرد MSI MEG Z590 Unify-X یکی از اسناد این ادعا است که در ادامه شاهد آن خواهیم بود.

اینتل در نسل یازدهم خود تمرکز ویژه‌ای را بر قابلیت‌های اورکلاک حافظه قرار داده و نتایج آن در حال انتشار است. مادربرد MSI MEG Z590 Unify-X از جمله پرچمداران MSI است که در نسخه پیشین خود نیز برای حافظه‌های رم خط و نشان‌هایی کشیده بود. این مادربرد با چیپست پرچمدار Z590، میزبان پردازنده‌های نسل دهم و یازدهم اینتل بوده و در هفته‌های گذشته نیز یک برادر آن یعنی MEG Z590I Unify موفق به ثبت رکورد 7156 مگاهرتز برای حافظه‌های DDR4 شده بود.

 

MSI-MEG-1.png


در رکورد جدید، MSI MEG Z590 Unify-X به فرکانسی بالاتر دست یافته است. این مادربرد با کیت Kingston HyperX Predator 16 GB (8 GB x 2) موفق به ثبت رکورد 7200 مگاهرتزی شده است. این در حالی است که در این اورکلاک ولتاژ ماژول بر روی 1.505 ولت قرار داشته و به منظور ارائه یک اورکلاک پایدار با تنظیمات IMC دقیق، از پردازنده Core i9-11900K استفاده شده بود که تنها دو هسته و دو رشته آن با فرکانس پایین، یعنی 1.5 گیگاهرتز فعال بودند.


 

MSI-MEG-2.jpg



در این رکورد، حافظه رم به مدت 1 دقیقه و 27 ثانیه بر روی فرکانس 7.2 گیگاهرتزی پایدار بوده و به منظور خنک نگاه داشتن ماژول‌ها از نیتروژن مایع (LN2) استفاده شده است. MSI MEG Z590 Unify-X به طور خاص برای اورکلاک حافظه‌های رم طراحی شده و ضمن استفاده از مدار چاپی 8 لایه دارای مدار تغذیه دیجیتالی با آرایش 16+2 فاز رگولاتور است.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 4 هفته بعد...

شرکت MSI یکی از برندهای پیشگام در زمینه سخت افزارهای کامپیوتری از ماوس گیمینگ بی سیم CLUTCH GM41 خود رونمایی کرد. البته مهم‌ترین مشخصه این ماوس سبک وزن بودن آن است و این شرکت می‌گوید از مواد اولیه سبکی استفاده کرده تا با قابلیت‌های بی سیم برای گیمینگ رقابتی آماده باشد.

این محصول پس از نمونه با سیم CLUTCH GM41 LIGHTWEIGHT که در فوریه 2021 عرضه شد، منتشر می‌شود. نسخه بی سیم از نظر ظاهری، متریال سبک وزن و قابلیت‌ها با نمونه با سیم یکسان است. این مدل از فناوری وایرلس 2.4 گیگاهرتز استفاده می‌کند تا تاخیر را به تنها 1 میلی ثانیه کاهش دهد و میزان پاسخ دهی تقریبا 10 برابر ماوس‌های معمولی بی سیم باشد.


 

ماوس گیمینگ بی سیم CLUTCH GM41


باتری با یک بار شارژ کامل می‌تواند تا 80 ساعت دوام بیاورد. پروسه شارژ از 0 تا 100 درصد نیز حدودا 90 دقیقه زمان لازم دارد اما گیمرهایی که قصد دارند به سرعت به بازی برگردند می‌توانند با تنها 10 دقیقه شارژ کردن تا 9 ساعت به بازی بپردازند. البته در عین حال می‌توان از ماوس به شکل سیمی نیز استفاده کرد.


 

ماوس گیمینگ بی سیم CLUTCH GM41




Clutch GM41 LIGHTWEIGHT WIRELESS از سنسور PIXART PAW-3370 با میزان 20,0000 DPI و ردیابی حرکت 400 IPS بهره می‌برد. نکته جالب توجه دیگر برای کاهش وزن، تعبیه سوییچ تغییر DPI در بخش زیرین است. زیرا اگر قرار بود کلید دیگری در بالای ماوس قرار گیرد نیازمند مدار و مواد بیشتری بود. در زیر کلیک‌های چپ و راست سوییچ‌های بسیار مقاوم OMRON با طول عمری بیش از 60 میلیون کلیک حضور دارند. نرم افزار MSI Dragon Center نیز تنظیمات ماوس و نورپردازی RGB آن را کنترل خواهد کرد. به همراه خود ماوس یک دانگل USB، یک داک شارژ و یک کابل اضافه برای گیمینگ به شکل با سیم می‌باشد.

 

مشخصات ماوس گیمینگ بی سیم CLUTCH GM41

 

  • سنسور PIXART PAW3370
  • تا 20,000 DPI / شتاب 50G / ردیابی 400 IPS
  • سوییچ‌های OMRON با بیش از 60 میلیون کلیک طول عمر
  • وزن کلی تنها 74 گرم
  • تا 9 ساعت عمر باتری با تنها 10 دقیقه شارژ / شارژ کامل در 90 دقیقه
  • طراحی ماوس برای افراد راست دست
  • پشتیبانی از نرم افزار Dragon Center برای شخصی سازی و نورپردازی RGB
  • داک شارژ، دانگل بی سیم USB و کابل اضافی رایگان



 
ماوس گیمینگ بی سیم CLUTCH GM41
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

شرکت جی اسکیل به عنوان شرکت پیشرو در زمینه ساخت ماژول های رم، از ساخت کیت رم با نام Trident Z Maverik DDR4 خبر داد. این کیت رم با همکاری جی اسکیل و ام اس آی و بر اساس باندل MSI MPG GAMING MAVERIK طراحی شده است.

 

نام MSI MPG GAMING MAVERIK در واقع مربوط به یک باندل گیمینگ از سمت MSI است که برای گیمرها در نظر گرفته شده است. تمام قطعات موجود در این باندل مربوط به محصولات MSI است اما در این بین برای ماژول رم چه شرکتی بهتر از جی اسکیل که با همکاری ام اس آی، ماژول رم خاصی را طراحی و در اختیار این باندل قرار دهد. قبل از بررسی مشخصات ماژول رم Trident Z Maverik DDR4 بهتر است نگاهی داشته باشیم به باندل MPG GAMING MAVERIK .

 

 

باندل خاص MSI MPG GAMING MAVERIK به همراه رم Trident Z Maverik جی اسکیل

 

پردازنده Core i7 – 11700K اینتل

 

پردازنده استفاده شده در این باندل نماینده ای از اینتل است. پردازنده Core i7 – 11700K اینتل با 8 هسته پردازشی و 16 رشته موازی، فرکانس پایه 3.6 گیگاهرتز و فرکانس بوست 4.8 گیگاهرتز در تمام هسته ها را ارائه می کند. حافظه نهان در این پردازنده برابر با 16 مگابایت است و توان حرارتی آن 125 وات اعلام شده است.

 

مادربرد MPG Z590 GAMING EDGE WIFI SP

 

طراحی بسیار خاص با سبک اکولایزرهای گرافیکی و رنگ های مختلف، این مادربرد را در بخش ظاهری به یکی از خاص ترین های بازار تبدیل می کند. این مادربرد با پشیبانی از پردازنده های نسل 10 و نسل 11 اینتل، به سوکت LGA 1200 و چیپ ست Z590 مجهز شده است. ساختار 6 لایه PCB به همراه هیت سینک بزرگ، پدهای حرارتی با قدرت بالا در انتقال حرارت، مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده 14+1+1 فاز 75 آمپر، تکنولوژی Core Boost و DDR4 Boost به همراه شبکه بی سیم Wi-Fi 6E، پشتیبانی از PCIe 4.0 و نهایت فرکانس 5333 مگاهرتز برای ماژول های رم از دیگر مشخصات این مادربرد است.

 

خنک کننده مایع سیک بسته MPG CORELIQUID K360

 

باندل خاص MSI MPG GAMING MAVERIK به همراه رم Trident Z Maverik جی اسکیل

 

 

یکی از برترین خنک کننده های مایع معرفی شده سری MPG CORELIQUID K شرکت MSI است. این خنک کننده با فن های TORX FAN 4.0 و رادیاتور 360 میلی متر، قدرت دفع حرارت بسیار بالایی دارد. البته این قدرت بالا را تا حدی باید مدیون فن استفاده شده در بلاک خنک کننده باشیم. این فن می تواند مدار قدرت مادربرد و کامپوننت های مهم اطراف را خنک کند تا در نهایت با سیستمی پایدار روبرو باشیم. نورپردازی RGB و البته نمایشگر 2.4 اینچ با قابلیت مانیتورینگ و نمایش گیف های دلخواه از دیگر مشخصات این خنک کننده کایع است.

 

کیس MPG VELOX 100P AIRFLOW

 

یک کیس زیبا ساخته شده برای این باندل که با نام MPG VELOX 100P AIRFLOW شناخته می شود. بروی بدنه همچنان تصویر سازی از اکولایزهای گرافیکی را شاهد هستیم. در بخش اسمبل هم با وجود ماژولار بودن بسیاری از بخش ها، نصب قطعات بزرگ و حتی رادیاتورهای 360 میلی متری در این کیس امکان پذیر است. نورپردازی RGB و مدیریت کامل فن ها و البته پورت های کامل بخشی از ویژگی های این کیس است.

 

رم G.SKILL Trident Z Maverik DDR4

 

 

باندل خاص MSI MPG GAMING MAVERIK به همراه رم Trident Z Maverik جی اسکیل

 

 

با همکاری جی اسکیل و ام اس آی رم Trident Z Maverik DDR4 برای این باندل آماده شده است. از نظر ساختار همچنان با رمی از جنس Trident Z روبرو هستیم اما تصویر سازی و پوسته Maverik با الهام از اکولایزرهای گرافیک در بخش های مختلف ماژول رم مشاهده می شود. حتی در پنل بالای رم نشان MSI درج گردیده تا باندل مورد نظر به زیبایی تکمیل شود. این کیت دارای دو ماژول رم 16 گیگابایت است تا در مجموع ظرفیت 32 گیگابایت با فرکانس 3600 مگاهرتز را فراهم سازد. جی اسکیل برای اطمینان از بهترین عملکرد، بارها این ماژول را به همراه باندل اصلی مورد آزمایش قرار داده تا نتیجه نهایی برای هر گیمری عالی باشد. لازم به ذکر است که این رم تنها در این باندل قرار دارد به صورت جدا فروخته نمی شود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...

تصاویر خنک کننده مایع MSI MAG CORELIQUID C360 AIO لو رفت؛ ام اس آی برای نسل دوازده اینتل آماده است


همانطور که می‌دانید سری خنک کننده‌های مایع MAG CORELIQUID شرکت ام اس آی، از محصولات پرچمدار و بالارده‌ی این کمپانی محسوب می‌شوند. امروز تصاویری از نسخه‌ی جدید این کولرها با نام MAG CORELIAUID C360 AIO به فضای مجازی راه یافت و پشتیبانی از پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل را تایید کرد.

امروز تصاویر و مشخصات نسخه‌ی بعدی خنک کننده‌های مایع MAG CORELIQUID کمپانی MSI افشا شد که این اطلاعات افزون بر ظاهر جذاب و تازه‌ی این کولر، از سازگاری آن با سوکت LGA 1700 مخصوص پردازنده‌های دسکتاپ نسل دوازدهم اینتل (Alder Lake) خبر می‌دهد.

mag-c360.jpg



خنک کننده‌ی MAG CORELIAUID C360 AIO یک محصول گران قیمت و بالارده در میان خنک کننده‌های مایع موجود در بازار خواهد بود. از نظر ظاهری ام اس آی محصول جدید خود را با طراحی کاملاً مبنی بر نورپردازی RGB وارد بازار خواهد کرد.

همانطور که در تصاویر مشخص است نورپردازی این خنک کننده با سیستم Mystic Light خود شرکت MSI کنترل می‌شود و اژدهای همیشگی ام اس آی نیز روی پمپ آن خودنمایی می‌کند. رادیاتور خنک کننده‌ی مایع MAG CORELIAUID C360 AIO نیز از سه فن 120 میلی‌متری تشکیل شده که حضور LEDهای نورپردازی RGB روی پره‌های آن‌ها کاملاً واضح است.

بر اساس اطلاعات در دسترس، ام اس آی مدعی است رادیاتور این خنک کننده مایع از یک طراحی تمام آلومینیومی بهره می‌برد و توسط یک لوله‌ی 400 میلی‌متر به پمپ متصل است. هرکدام از فن‌های سه‌گانه‌ی خنک کننده‌ی MAG CORELIAUID C360 AIO با سرعتی در میان 500 تا 2000 دور بر دقیقه می‌چرخند و چرخش هوایی در حدود 78.73 CFM را ایجاد می‌کنند. عمر مفید این فن‌ها در حدود 70,000 ساعت گزارش شده است؛ پس به صورت میانگین تقریباً 8 سال بدون مشکل کار خواهند کرد.

 

mag-cooler.jpg



این سه فن از یاتاقان بلبرینگی دوگانه (Dual Ball Bearing) بهره می‌برند، توان خود را از یک کانکتور PWM چهار پینه می‌گیرند و نویز صوتی مابین 14.3 دسی‌بل (در حالت کم کار 500 RPM) و 34.3 دسی‌بل (در حالت پر کار 2000 RPM) تولید می‌کنند.

در ادامه‌ی این سه فن، پمپ خنک کننده مایع MAG CORELIAUID C360 AIO قرار گرفته است که عمر مفیدی در حدود 100,000 ساعت دارد؛ پس به صورت میانگین تا 11 سال عملکرد خوبی خواهد داشت. این پمپ از یاتاقان سرامیکی (Ceramic Bearings) بهره می‌برد و سرعت آن 4200 دور بر دقیقه است. همچنین نویز صوتی آن در حدود 18 دسی‌بل است و توسط کانکتور سه پینه‌ی 12 ولتی توان مورد نیاز خود (4.08 وات) را تامین می‌کند.
 

fan.jpg



 

خنک کننده مایع MAG CORELIAUID C360 AIO از تمام CPUهای نسل فعلی و نسل آینده‌ی کمپانی‌های اینتل و AMD پشتیبانی می‌کند؛ پس برای تمام سوکت‌هایی چون LGA 1150، LGA 1151، LGA 1155، LGA 1156، LGA 1200، LGA 1366 اینتل و AM4، FM2+، FM2، FM1، AM3+، AM3، AM2+، AM2 و TR4 شرکت AMD قابل استفاده خواهد بود.
 

Intel-Core-Alder-Lake-a-14-coeurs-repere-sur-Geekbench.jpg


افزون بر این‌ها، باید در نظر داشت کولر MAG CORELIAUID C360 AIO از سوکت LGA 1700 اینتل که مخصوص پردازنده‌های دسکتاپ نسل دوازدهم یا همان Alder Lake این کمپانی است، نیز پشتیبانی می‌کند. هرچند هنوز اطلاعات در مورد قیمت و زمان عرضه‌ی آن مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود در چند ماه آینده خبرهای بیشتری از این خنک کننده منتشر شود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بلوغ MSI در توسعه ربات های هوشمند با ربات AMR AI-UVGI

 

شرکت MSI مدت ها است که در حال تحقیق و توسعه محصولات و ربات های پزشکی و خدماتی است. این حوزه از فعالیت ام اس آی با ربات AMR AI-UVGI که در رویداد کامپیوتکس 2021 معرفی شد به اوج بلوغ رسیده است.

 

شیوع COVID-19 باعث خسارات عمده ای در صنایع مختلف مانند حمل و نقل، گردشگری، تولید و غیره شده است. با کاهش جهانی نرخ زاد و ولد و تسریع پیر شدن جمعیت در کشورهای مختلف، گسترش اپیدمی مراقبت های پزشکی را برجسته کرده است. عدم تعادل بین تعداد بیماران و دستگاه های مراقبتی و پزشکی نیز تقاضای زیادی برای سخت افزار و نرم افزار سیستم پزشکی را برانگیخته است.

 

در این بین چگونگی بهبود یا کاهش موثر مشکلات عفونی در بیمارستان ها طی سالیان گذشته مسئله مهمی برای سلامت عمومی بیمارستان و تضمین سلامت افراد بوده است. به همین دلیل شرکت های نوآورانه مانند MSI به کمک کادر درمان می آیند تا در بهبود شرایط به وجود آمده کمک کنند.

 

بلوغ MSI در توسعه ربات های هوشمند با ربات AMR AI-UVGI

 

ربات ضد عفونی کننده AI-UVC شرکت MSI می تواند چندین ساعت پس از فعال شدن به کار خود ادامه دهد. چندین مجموعه از لامپ های UV با افزایش شدت تابش، قابلیت ضعیف سازی و پاک سازی محیط اطراف را فراهم می سازد و همچنین برای دستیابی به زمان و فاصله تابش مورد نیاز می توان آن را برنامه ریزی کرد. این ربات می تواند قابلیت باکتری استاتیک بالایی را  به همراه یک شبکه محافظتی موثر ایجاد کند.

 

ربات ضد عفونی کننده AI-UVC می تواند با توجه به نیازهای محیطی و عملکردی، آزادانه به کار گرفته شود. ساختار ماژولار این ربات را برای استفاده در هر شرایطی ایده آل می سازد. فعالیت هایی مانند نظارت بر کیفیت هوا در مکان های پزشکی، از بین بردن ویروس های فعال، تشخیص تب افراد موجود در آن مکان، ارتقا آموزش بهداشت عمومی، حمل و نقل تجهیزات پزشکی، وعده های غذایی بیماران و توانایی جلوگیری از همه گیری در هر زمان و هر مکان، بخشی از ویژگی های این ربات ضد عفونی کننده است.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

آموزش فعال سازی TPM 2.0 در مادربردهای MSI و لیست مادربردهای پشتیبانی شده

 

یکی از موارد مورد نیاز برای اجرا ویندوز 11 گزینه ای به نام TPM 2.0 است. همین یک مورد باعث می شود تا دست بسیاری از کاربران به ویندوز 11 نرسد اما اگر از دارندگان مادربردهای MSI هستید، بهتر است تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

 

در واقع پیش نیاز TPM ماژولی است که باید بروی مادربرد نصب شده باشد و همه مادربردها هم به یک ماژول TPM مجهز نیستند. بعضی از مادربردها به ماژول TPM مجهز هستند اما به صورت پیش فرض این ویژگی غیر فعال است که برای فعال کردن آن باید به بایوس مادربرد مراجعه کنید. ولی بعضی از مادربردها حتی این ماژول را هم ندارند. کاربرانی که مادربردشان این ماژول را ندارد می توانند آن را تهیه کنند البته اگر در بازار پیدا کنند.

 

اما فناوری مربوط به TPM 2.0 در پردازنده های سری 100 Intel و چیپ ست جدیدتر و البته در پردازنده های AMD Ryzen پیاده سازی شده است. بنابراین، در سیستم های جدید هیچ یک از ماژول های TPM خارجی برای مادربردها لازم نیست زیرا تراشه ها و پردازنده ها دارای سیستم عامل داخلی TPM (fTPM) هستند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که پشتیبانی دستگاه امنیتی را در بایوس مادربرد فعال کنید.

 

 

لیست مادربردهای اینتل با پشتیبانی از TPM 2.0

*مادربردهای سری 500 اینتل : Z590 / B560 / H510

پشتیبانی از پردازنده های نسل 10 و 11 اینتل

*مادربردهای سری 400 اینتل : Z490 / B460 / H410

پشتیبانی از پردازنده های نسل 10 و 11 اینتل

*مادربردهای سری 300 اینتل : Z390 / Z370 / B365 / B360 / H370 / H310

پشتیبانی از پردازنده های نسل 8 و 9 اینتل

*مادربردهای سری 200 اینتل : Z270 / B250 / H270

پشتیبانی از پردازنده های نسل 6 و 7 اینتل

*مادربردهای سری 100 اینتل : Z170 / B150 / H170 / H110

پشتیبانی از پردازنده های نسل 6 و 7 اینتل

*مادربردهای سری X299

پشتیبانی از پردازنده های سری X

نکته 1 : لازم به ذکر است که ممکن است پردازنده های یاد شده مانند پردازنده های نسل 6 یا 7 اینتل و همچنین بعضی از پردازنده های سری X اینتل با ویندوز 11 سازگار نباشند.

نکته 2 : این لیست مادربردهای سازگار با ویندوز 11 نیست. مادربردهای یاد شده در این لیست از TPM 2.0 پشتیبانی می کنند.

لیست مادربردهای AMD با پشتیبانی از TPM 2.0

*مادربردهای سری 500 ای ام دی : X570 / B550 / A520

*مادربردهای سری 400 ای ام دی : X470 / B450

*مادربردهای سری 300 ای ام دی : X370 / B350 / A320

*مادربردهای سری TR4 ای ام دی : TRX40 / X399

نکته : ممکن است بعضی از پردازنده های Ryzen 1000 و Ryzen Threadripper 1000 با معماری Zen1 با ویندوز 11 سازگار نباشند.

 

 

نحوه فعال سازی TPM 2.0 در مادربردهای MSI

پس از راه اندازی کامپیوتر به سرعت کلید Del را فشار دهید تا وارد محیط بایوس مادربرد شوید. با کلید F7 از حالت EZ Mode به حالت Advanced سفر کنید. سپس گزینه SETTINGS را انتخاب کرده، به Security و پس از آن به Trusted Computing بروید. گزینه Security Device Support را پیدا کرده و آن را فعال یا Enabled کنید. با زدن کلید F10 و تایید آن تغییرات اعمال شده را ذخیره کنید. در تصاویر زیر دو رابط کاربری متفاوت از بایوس مادربردهای MSI را مشاهده می کنید.

 

 

آموزش فعال سازی TPM 2.0 در مادربردهای MSI و لیست مادربردهای پشتیبانی شده

آموزش فعال سازی TPM 2.0 در مادربردهای MSI و لیست مادربردهای پشتیبانی شده

 

نحوه تشخیص فعال بودن TPM 2.0

می توامید مجدد به محیط بایوس رفته و در بخش SETTINGS سپس Security و Trusted Computing نوشته TPM 2.0 Device Found را مشاهده کنید که نشان از فعال بودن TPM 2.0 دارد.

 

 

آموزش فعال سازی TPM 2.0 در مادربردهای MSI و لیست مادربردهای پشتیبانی شده

آموزش فعال سازی TPM 2.0 در مادربردهای MSI و لیست مادربردهای پشتیبانی شده

 

 

حتی می توانید فعال بودن TPM 2.0 را از محیط ویندوز هم مشاهده کنید. برای این منظور دکمه ویندوز و R را گرفته تا پنجره Run باز شود. نوشته tpm.msc را در این پنجره اجرا کنید. اگر گزینه TPM 2.0 فعال باشد با مشخصات TPM روبرو می شوید.

 

 

 

آموزش فعال سازی TPM 2.0 در مادربردهای MSI و لیست مادربردهای پشتیبانی شده

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سری M درایوهای MSI SPATIUM رونمایی شدند 

سری M درایوهای MSI SPATIUM به عنوان جدیدترین لاین آپ محصولات SSD یا به شکل دقیق‌تر M.2 NVMe SSD معرفی شدند و در ابتدا شامل سه محصول خواهند بود. این سه درایور M480 و M470 و M370 نام دارند که در قالب دو مدل PCIe Gen 4.0 و یک مدل PCIe Gen 3.0 با فرم فاکتور M.2 2280 ارائه خواهند شد.

 

در واقع MSI به دنبال گسترش برند خود به عنوان یک برند رایانه شخصی معتبر است و مشخصا SPATIUM می‌تواند حضور آنها را در بازار بهبود داده و اکوسیستم شرکت را پیشرفت دهد. این SSDها با 3D NANDهای بسیار با کیفیت و متراکم توید شده‌اند تا بهترین کارایی و طول عمر را برای حرفه‌ای‌ها، خالقین محتوا و گیمرها به همراه داشته باشند. در عین حال برای دو مدل M480 و M470 حافظه کش DRAM و برای تمام مدل‌ها حافظه کش SLC در نظر گرفته شده است.

 

 

 

سری M درایوهای MSI SPATIUM

سری M درایوهای MSI SPATIUM

 

 

 

SPATIUM M480

 

درایو SPATIUM M480 کارایی در سطح جدیدی را برای خالقین محتوا و گیمرها فراهم می‌کند. با توجه به حضور استانداردهای PCI Express Gen 4.0 و NVMe 1.4 ما شاهد سرعت خارق العاده خواندن ترتیبی تا 7000 مگابایت بر ثانیه و نوشتن ترتیبی 6850 مگابایت بر ثانیه هستیم. M480 در سه ظرفیت به بازار عرضه خواهد شد، 500 گیگابایت، 1 و 2 ترابایت. این مدل سریع‌ترین نمونه لاین آپ SPATIUM می‌باشد.

 

SPATIUM M470

 

مدل بعدی SPATIUM M470 خواهد بود که طراحی شده تا انتظارات مصرف کنندگان از یک درایو SSD میان رده را برطرف نماید. سرعت بسیار عالی خواندن ترتیبی تا 5000 مگابایت بر ثانیه و نوشتن ترتیبی 4400 مگابایت بر ثانیه به کاربارن اجازه می‌دهد از رایانه‌های شخصی نسل جدید خود که از PCIe Gen 4.0 پشتیبانی می‌کنند، لذت ببرند. این درایو در حجم‌های 1 و 2 ترابایت در دسترس قرار می‌گیرد.

 

SPATIUM M370

 

در آخر به مدل SPATIUM M370 می‌رسیم که بخش پایین رده بازار را با رابط PCIe Gen 3.0 هدف گرفته اما همچنان سرعت لازم برای انتقال فایل‌ها و همچنین کوتاه کردن زمان بارگذاری بازی‌ها را در اختیار دارد. این مدل که در حجم‌های 256 ، 512 گیگابایت، 1 و 2 ترابایت عرضه خواهد شد، سرعت خواندن 2400 مگابایت بر ثانیه و نوشتن 1850 مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مادربردهای جدید MSI در بازار ایران موجود شدند

ام اس آی همواره یکی از برترین تولیدکنندگان قطعات سخت‌افزاری کامپیوتر بوده و هست که مادربردها نیز بخشی از محصولات پرفروش و محبوب آن را تشکیل می‌دهند. به تازگی برخی از جدیدترین مادربردهای این برند در بازار ایران موجود شده‌اند که در ادامه مطلب به معرفی این محصولات خواهیم پرداخت.

MSI محصولات متنوعی را برای بازار پرطمطراق مادربرد در نظر می‌گیرد و این بار نیز شاهد طیف کاملی از انواع Motherboard ها در بازه‌های قیمتی مختلف و کارایی‌های متفاوت هستیم که می‌توانند نیاز هر کاربری با هر نوع استفاده‌ای را مرتفع نمایند.

در ابتدا به سراغ مادربردهای سری B550 می‌رویم جایی که قرار است به زودی در بازار ایران شاهد مدل‌های متنوعی از جمله مادربردهای B550M PRO-VDH، B550M PRO-VDH (WIFI) و B550-A PRO از برند محبوب ام اس آی باشیم.



MSI2.png.jpg



مادربردهای سری PRO ام اس آی با ارائه یک تجربه کارآمد و مولد به کاربران کمک می‌کند تا هوشمندانه کار کنند. این سری از مادربردهای MSI با قابلیت پایداری و مونتاژ با کیفیت بالا، نه تنها پروسه کار حرفه‌ای بهینه شده‌ای را ارئه می‌کند بلکه نقوص کم و طول عمر بیشتری را نیز فراهم می‌آورد.

سری MAG با آزمایش‌های دقیق کیفیت تولید شد و به گونه‌ای طراحی شده است که نمادی از مقاومت و دوام باشد. با تمرکز بر ارائه بهترین تجربه به کاربر، سری MAG دارای یک فرآیند نصب ساده همراه با یک رابط کاربر پسند است که آن را به بهترین انتخاب برای گیمرهای سطح پایین تبدیل می کند.

سری MPG نیز با امکان نمایش کامل رنگ‌ها با کنترل و هماهنگی نور RGB ، بهترین‌ها را برای گیمرها به ارمغان می‌آورد. با یک نوار LED در جلو که اعلان‌های بازی و غیره را نشان می‌دهد، سطح جدیدی از از شخصی سازی را در اختیار می‌گذارد.

از این رو به دنبال این سری از مادربردهای ام اس آی، محصولات دیگری همچون مادربردهای اقتصادی MAG B550M MORTAR (WIFI) و MAG B550 TOMAHAWK به همراه مادربرد میان‌رده گیمینگ MPG B550 GAMING PLUS نیز قرار است به زودی با عرضه در بازار، در دسترس کاربران ایرانی قرار بگیرند.

 

MSI4.png



اما علاوه بر این مدل‌ها، محصولات دیگری نیز قرار است از برند محبوب MSI وارد میدان شوند که اگر قصد ارتقای سیستم خود را داشته باشید شاید بد نباشد آن‌ها را نیز طبق نیاز خود در بین گزینه‌های پیش رو قرار دهید.

سری مادربردهای X570 ام اس آی نیز از جمله محصولاتی هستند که مدل‌های متنوع با ارزش خرید و کارایی بالایی را شامل می‌شوند. مادر برد X570-A PRO بی‌شک یکی از آن‌ها محسوب می‌شود که به گفته برخی، از بهترین مادربردهای بازار برای اورکلاک کردن به حساب می‌آید.

 

MSI3.png.jpg



جدای از این مدل نیز نسخه‌های متعدد و متنوعی هم قرار است عرضه شوند که شامل مادربردهای گیمینگ X570 GAMING EDGE (WIFI) و MPG X570 GAMING PLUS در کنار مدل میان‌رده و مقرون به صرفه MAG X570 TOMAHAWK (WIFI) می‌شوند.

اما دو مهمان ویژه نیز میان محصولات تازه وارد ام اس آی قرار دارد و آن دو چیزی نیستند جز مادربردهای رده بالای MEG X570 ACE و MEG X570 UNIFY که برای هر نوع استفاده حرفه‌ای می‌توانند به خوبی نیاز شما را بر طرف کنند.

در پایان باید گفت تمامی محصولات ذکر شده در این مطلب در بازار ایران و با گارانتی رسمی گرین موجود شده‌اند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...