رفتن به مطلب

Thread چیست


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

Thread چیست؟

ترید ها در زمانی به کار خواهند آمد که مابخواهیم دستوراتی را برای پردازش موازی و همزمان به پردازنده اصلی ارسال نماییم.

در واقع زمانی که یک واحد پردازش در ترید پردازنده منتظر response یا همان واکنش کابر قرار میگیرد ترید دیگر همزمان با آن دستور دیگری را پردازش مینماید .

kbwtei54dhoxny1xrrj1.gif

بدین ترتیب زمان پردازشی بی بار در هسته حذف شده و در زمان انتظار اعمال بخش دیگر را پردازش میکند .

Thread ها بیشتر هنگامی به کار می آیند که پردازنده باید منتظر پاسخ بخش دیگری از برنامه باشد و میتوان در حالی که یک ترید در حالت انتظار متوقف است از ترید دیگر پخش های دیگری از دستور را پردازش نماید که باعث افزایش سرعت و راندمان قابل ملاحظه ای در پردازش میشود .

MultiThreading چیست؟

وقتی دستوراتی برای پردازش دو یا چند عمل به پردازنده ارسال میشود هر کدام از عملیات ها به صورت همزمان و موازی پردازش شده و این باعث شده تا هنگامی که عملیاتی که انجام آن مدت زیادی طول میکشد و یا زمان انجام آن مشخص نیست باعث اختلال در پردازش دیگر اعمال نشده و همچنین اعمال دیگر به صورت همزمان پردازش شده و از کندی و یا از دسترس خارج شدن برنامه جلوگیری مینماید .

تهیه و تنظیم : mr_mohammad

با تشکر .......

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من همینو میگفتم ؛ گفتم که محمد بیاد جو مسابقه رقابتی میشه , ایول دادا @};- clapping.gifclapping.gif

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

Hyper Threading چيست؟

تکنولوژي "Hyper Threading" به پردازنده اين امکان را مي‌دهد که در هر لحظه، دو بسته اطلاعاتي را پردازش کند. اين بدان معناست که اگر پردازنده شما اين قابليت را داشته باشد، هر هسته پردازشي قرار گرفته روي آن مي‌تواند در يک لحظه دو دستورالعمل (thread) را پردازش کند. در واقع با اين تکنولوژي سيستم‌عامل به هر هسته پردازشي به چشم يک دو هسته‌اي نگاه مي‌کند که قابليت پردازش همزمان دو دستورالعمل را دارد.

زماني‌که سيستم عامل مورد استفاده شما از اين تکنولوژي پشتيباني ‌کند و پردازنده نيز داراي چنين قابليتي باشد، هر هسته فيزيکي قرار گرفته روي پردازنده، از نظر سيستم عامل يک دو هسته‌اي خواهد بود. بنابراين سيستم عامل يک تک هسته‌اي با تکنولوژي Hyper Threading را به عنوان يک دو هسته‌اي مي‌شناسد و اگر به پنجره Task Manager برويد، دقيقا دو هسته پردازشي براي آن در نظر خواهد گرفت. به همين ترتيب يک چهار هسته‌اي با تکنولوژي Hyper Threading از نظر سيستم‌عامل يک 8 هسته‌اي خواهد بود.(تصویر2)

اينتل سه مزيت عمده براي تکنولوژي Hyper Threading برشمرده است:

- بهبود پشتيباني از کدهاي Multi -Thread

- امکان اجراي هم زمان چندين thread

- بهبود زمان پاسخگويي و عکس العمل پردازنده به دستور العمل‌هاي دريافتي.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوي اینتل، مزيت اول تنها 5 درصد به سطح فيزيکي پردازنده افزوده (افزايش اندازه فيزيکي پردازنده) ولي در عوض 15 تا 30 درصد، کارآيي را افزايش مي‌دهد، به علاوه اينتل ادعا مي‌کند يک پردازنده با تکنولوژي Hyper Threading از يک پردازنده کاملا مشابه بدون اين تکنولوژي تا 30 درصد سريع‌تر است.

تاثير اين تکنولوژي روي کارآيي تا حدود زيادي به نرم‌افزارمورد استفاده وابسته است. ضمن اين‌که بايد اشاره کرد که اکثر نرم‌افزارهاي جديد، از ساختار Multi Thread بهره برده و توانايي ارسال همزمان چندين دستورالعمل به پردازنده را دارند.

منبع: هفته نامه عصر ارتباط

با تشکر ...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...