از لیون کامپیوتر قســـــــــــــــــــــــــــــــــــطی خرید کنید فروش اقساطی برای سراسر ایران
اخبار سخت افزار ، نرم افزار ، بازی و دنیای آیتی در مجله لیون کامپیوتر 🤩
تخته امتیازات
مطالب محبوب
در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز از زمان 08/18/25 در همه بخش ها
-
بنده هم بعد مدتها کلنجار رایزن گرفتم (استفاده خاصی از سیستم ندارم ، دلیل منطقی برای ارتقا نداشتم صرفا از روی علاقه بوده ) Ryzen 7 9700X ASUS TUF B850-PLUS GAMING WIFI ATX DeepCool AG620 Black Argb Klevv Urbane V RGB 48GB (24×2) 6000MHz CL30 قطعات جدید اینا هستن XFX Rx6800 xt Merc FSP HYDRO G PRO 1000W GOLD Full Modular LIAN LI LANCOOL 216R-X RGB Black دیروز لست 2 ریمستر تست کردم حدود 30% از پردازنده درگیر میشد (لحظه ای به 40 یا 50% هم میرسید ولی عموما روی 28% بود) دما حدود 58 درجه مصرف حدود 43 وات8 امتیاز
-
درود کلا وقتی ارت نداشته باشه خونه، وسیله های برقی، برق دارن رو بدنه شون، میخ توی زمین هم اثر نداره، حداقل باید 1 متر بره توی زمین، اون هم مرطوب که تخلیه انجام بده. چاه ارت خونه ها، حداقل 3 متر عمق دارن و دائما ابیاری میشن که اثربخش بمونن. یه راهکار ساده که یه بار یه تعمیرکار یخچال به من نشون داد، برعکس کردن پریز، توی دوشاخه بود، یعنی جای فاز و نول عوض بشه، یه موقع هایی به کلی این مساله رو حل میکنه. در غیر این صورت، تنها راه ارت هست، از پنجره فلزی یا لوله شوفاز میتونید استفاده کنید اگر دم دست هست.6 امتیاز
-
خیلی دو دل بودم G560 بگیرم چندسال پیش. 7 تومان. از خریدم راضیم. 2 هزار نمی ارزه اسپیکرش، فقط جا کم میگیره. خدایا شکرت. الان نمیدونم چند شده ولی فکر نکنم زیر 15 باشه. 5 میلیونم براش زیاده. مخصوصا با اون نرم افزار آشغالش. 😍6 امتیاز
-
درود دیدم به این تاپیک ربط داره دیگه تاپیک جدا نزدم. قرار نیست عکسی از این پروسه 8 روزه بگذارم فقط شرح ماجرا به این صورت است که : بنده 8 قطعه از لیون و از سایت دیگه ای خرید کردم . تاریخ گارانتی 6 قطعه، بین 1 ماه تا 9 ماه گذشته بود . 3 قطعه گارانتی ماتریس و ام آی تی بودند که با کمال تعجب به تاریخ خرید بودند تاریخ قطعاتی که گارانتی الماس بودند، با پیگیری راحت تری به تاریخ روز خرید، اصلاح شدند. یک قطعه،گارانتی حامی داشت و با 2 ماه و 23 روز کسری گارانتی به دست من رسید، و این پروسه 8 روزه و کاملا اعصاب خوردکنی بین بنده، فروشنده و حامی شروع شد، از آنجا که حامی فاکتور رسمی میخواست و فروشنده هر فاکتوری میداد، حامی ازش اشکال می گرفت تا در نهایت بعد از روز 8 ام فاکتور به سرانجام رسید و وقتی گفتم در سایت تاریخ را اصلاح کنید، گفتند در سایت اصلاح نمیشه و در صورتیکه قطعه به مشکل برخورد، همین فاکتور با رسید پرداخت و متن گفتگو را به همراه داشته باشید . گفتم خب اگر قطعه را بخوام بفروشم چی . گفتند که باید ایشون اینها را به همراه داشته باشه! حال می رسیم به روی سخنم با خریدار و فروشنده فروشندگان گرامی که این موضوع را عادی سازی کردید که کسری گارانتی تا 6 ماه، یک امر طبیعی هست خصوصا برای قطعات رده بالا . این حرف بر چه اساس و پایه است ؟ اون شرکت گارانتی کننده از من خریدار،چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان به خاطر گارانتی می گیره پس حق خریدار است که تاریخ گارانتی با تاریخ خرید یکسان باشد خریداران گرامی هر چند عده ای اعتقاد به این دارید که در مملکت ما اگر ازت خوردند و بردند با پیگیری به جایی نمی رسید ولی باز هم از جایی خرید می کنید فاکتور رسمی برای گارانتی بگیرید چون دارید برای گارانتی هزینه می کنید. اگر همه پیگیر فاکتور رسمی باشند سایت ها مجبور می شوند که این فاکتور رسمی را قالب سایت قرار بدهند تا به صورت خودکار در اختیار مشتری قرار داده شود. سایت ها موظف به ارائه فاکتور رسمی هستند و در صورت عدم ارائه، قابل شکایت می باشد هر چند با علم براینکه شاید این شکایت به جایی نرسد. این را هم در نظر داشته باشید که، با وجود ارسال عکس کارت گارانتی، یکی از آیتم هایی که حامی در فاکتور نیاز داشت، سریال دستگاه بود، . پس حتما فاکتور با سریال درخواست کنید . شاید این جزو قوانین گارانتی های دیگه هم باشه .6 امتیاز
-
تبدیل کارتهای ماینی و شیلنگی به در حد نو و ده روز کار با پیچ پلمپ بدون جعبه 🐮5 امتیاز
-
مبارکتون باشه اما برای صدا بازا ساند بار عین فحش می مونه به من می گفتید یک بوکشلف چوبی اکتیو معرفی می کردم باهاش پرواز کنید در کل تنها چیزی که توی مدل های الکی ترند شنیدم خوشم اومد یکی هارمن 4 بود که البته بیس چندانی نداره اما هم خوشگله هم صداش خوبه قیمتشم مناسبه دیگری jbl ultimate هست که همین حدود 90 تومنه اما در عین اینکه خونه رو جا به جا می کنه کیفیت صدای دقیق و خوبی داره(لازم به ذکره باکس داخلیش چوب نئوپان هست) یکدونه هم x700 سونی هست که با اینکه عمق بیسش کمی کمه اما به نسبت قیمتش صدای خوبی داره و کیک بیس خیلی بلند و تمیزی داره تاخیر بلوتوثش هم به شدت کمه که خوراک گیمه(تنها بلوتوثی هست که بدون کدک خاصی تاخیر بسیار کم 50 میلی داره) کیفیت صداشم تا 32 بیت 96 پشتیبانی می شه طبیعتا توسط ldac البته برای گرفتن صدای خوب از سونی باید حتما اکولایزرش دستی تنظیم بشه روی حالت مگا بیس اصلا دقیق نیست خیلی صدا دستکاری می شه دالبی اتمس هم سرکاری هست اصلا بهش توجه نکنید تازه من نیتیوش می گم نه شبیه سازی شده ش الان من نیتیو دارم می تونم بزنم روی سقف به جاش 7.1 گذاشتمش ضمن اینکه روی حالت اتمس صدا فشرده می شه به 16 بیت 48 که گند می زنه به شفافیت صدا ادم 24 96 پی سی ام که ول نمی کنه بره سراغ اون5 امتیاز
-
سلام و عرض ادب خدمت شما جناب فردوسی عارضم خدمتتون که این ساند بار 3 تا ورژن داره JBL Bar 800 5.1.2 720 وات حدود 60 تومن JBL Bar 1000 7.1.4 880 وات حدود 78 تومن JBL Bar 1300 11.1.4 1170 وات حدود 90 تومن من مال خودمو 93 خریدم ورودیهاش اینا هستن یدونه اپتیکال 3 تا HDMI متاسفانه ورژن 2.0 یدونه خروجی HDMI e/ARC بلوتوث وایفای سیستم کاریش اینجوریه که 2 تا سراند داره که بیسیم هستن و بصورت مگنتی به خود ساندبار وصل میشن و شارژ میشن وقتی از ساند بار جدا شدن به عنوان سراند بک و در ترکیب با خود ساندبار بصورت ساید عمل میکنن البته این سراند بک ها بصورت جداگانه میتونن به عنوان اسپیکر بلوتوث به دستگاه ها متصل بشن الان دربدر دنبال پایه سراند هستم چون چینش مبلمان طوری هستش که سراند بک ها جای مخصوص ندارن این نکته رو هم بگم که کابل اپتیک نهایت میتونه 5.1 کانال رو انتقال بده ولی HDMI این محدودیت رو نداره PS5 Pro رو هم گزاشتم رو حالت خروجی دالبی اتموس و تلویزیون سونی X90L بنده هم خوشبختانه بدون کم و کاست تونست Pass Through رو انجام بده و ساندبار کاملا ورودی دالبی اتموس رو شناسایی کرد Xbox Series X هم هنوز چک نکردم که خروجی دالبی اتموس اش فعال هست یا نه ولی، تو تست اپ دالبی اتموس مخصوصا قسمت جنگل ، صدای فراگیر و دالبی اتموس هوش از سر آدم میبره ساندبار 1300 کاملا پذیرایی به متراژ 100 متر رو پوشش میده البته من ولوم رو از 60 درصد بیشتر نتونستم بالا ببرم چون تو خونه پت دارم و اونا میترسیدن برای فضای کوچیک تر مخصوصا اتاق مدل 800 هم کفایت میکنه به نظر بنده الان سرمایه گذاری روی HDMI بهتره تا سرمایه گذاری روی اپتیک یا آنالوگ، مگر اینکه صفحه استفاده کنین که اون یه بحث دیگه است باز هر سوالی بود در خدمتم5 امتیاز
-
5 امتیاز
-
ممنون امیدوارم قسمت همگی بشه والا یادم نیست چون فریم متغیر بود در صحنه های مختلف منم تا زمانی که بازی روان باشه اصلا به فریم اینا توجه نمیکنم تنها دلیلی هم که سنسور ها فعال کرده بودم نظارت بر دمای قطعات بود قبلا 100% پردازنده رو مخ بود و بعضی جاها درصد لود گرافیک به 88% هم میرسید عملا گلوگاه بود دیشب به کارت توجه نکردم ولی پردازنده میانگین روی 28-30% کار میکرد دلایل گرفتن رایزن هم (رایزن الان دلیل نمیخواد) بنده 10400 نسل 10 داشتم یا باید نسل 14 میگرفتم که سوکت مرده هست و مشکلات فراوانی که داره (گرما و مصرف بالا ، نیاز به واتر و مادربرد گرون) دور اینتل خط کشیدم مادربرد میشد 650 تاف گرفت ولی خوب خرید اجباری باندل رایزن نمیشد باید از یکجا تهیه میشد بنده هم باکس تهیه کردم قیمت لیون هم مناسب بود (البته مادربرد گرونتر بود در عوضش 😁) از بدو ورود نسل 9 رایزن قصد خرید همین پردازنده رو داشتم که گرونی قطعات مانع میشد با توجه به تحریمهای جدید بین المللی دیگه دست دست کردن مجاز نبود قلک شکستم و خریدمو زدم کولر دوست داشتم مدل AK بگیرم که ناموجود بود از جای دیگه هم نمیخواستم خرید بزنم (طول میکشید و هزینه اضافی پست رو دستم میذاشت) به هر حال همین کولر جوابگو هست5 امتیاز
-
4 امتیاز
-
یکی از دلایل اصلی بسته بودن درب کیس ورود گرد و غبار هست هر ماه با اونکه کیس بسته و توری داره باید بلوور بگیرمش باز بودن درب بغل بماند4 امتیاز
-
درود کیس های پرچم دار و مادربرد ها هم انقدر پیشرفت نکردن که رنگ چراغشون عوض شه! این چراغ ها عموما شامل چراغ پاور و هارد هستن که چراغ هارد قرمز هست معمولا، اتفاقی که افتاده ساده ست، چراغ پاور سوخته و فقط چراغ قرمز رنگ هارد روشن میشه. همین. سیستم اگه روشن میشه، هر موردی داشته باشه روی مانیتور بهتون نمایش میده، اگر مشکلی باشه که مادربرد بخواد با اون چراغ به دید کاربر برسونه، مال وقتیه که سیستم اصلا تصویر نده.4 امتیاز
-
سلام اولا این کارت الان روی بایوس ماینینگ هست و فروشنده قبلا سر در نمیوورده نکرده دکمشو بده اون ور . اول دکمه بایوس رو بدین سمت راست تا بشه گیمینگ . دوما اون مربوط به uefi بودن بایوس گرافیکه و مشکلی نیست همشون اینجورین اگه میخوای اینجوری نشه تو بایوس مین تو بوت گزینه csm یا csm support رو فعال کنین4 امتیاز
-
درود اقلام زیر برای فروش موجوده ، قطعات آکبند تهیه شده و دست خودم بوده 1- پردازنده I5 10400 باکس به همراه فن اصلی نو (فن تا حالا روی سیستم نرفته و خمیر خودش نو هست) 2- مادربرد ASUS TUF GAMING Z590-PLUS WIFI کارکرد حدود 2 سال به همراه جعبه (گارانتی mit بوده که تموم شده) متعلقات : آنتن وای فای ، سی دی ، 3 تا پیچ برای ssd برچسب و دفترچه (اسلات اول اس ای دی پدش نو هست و استفاده نشده) مادربرد و پردازنده به صورت باندل فروخته میشه مگر اینکه برای هر دو مشتری جدا باشه 3- XPG Z1 DDR4 3000MHz CL16 16GB(2x8GB) از آمازون آمریکا تهیه شده (سفید رنگ) همراه پک 4- Adata GAMMIX XPG D35 8G 3200MHz CL16 کارکرد چند ماه گارانتی آونگ 1408/9/28 (سفید رنگ) همراه پک 5- کولر ترمال رایت ترو اسپریت به همراه فن GF120-RGB گرین (متعلقات کولر تکمیل همراه جعبه ) 6- خمیر کولرمستر میکر new edition آکبند و پلمپ 7- پک فن سه عددی دیپ کول RF120-FS آکبند و پلمپ (به خریدار تعدادی تبدیل و کابل 1 به 2 به صورت رایگان اهدا میشه) 8- دو عدد فن کولرمستر sickleflow 120 argb کم کار به همراه کارتن و لوازم (پیچ ها نو هستن و تا حالا استفاده نشدن ) فن کولرمستر از همین مدل دو عدد دیگه موجوده فعلا روی سیستم هست احتمال فروش اونا هست 9- 5 عدد کابل پاور 3*1.5 با متراژ 2 متر (نو) 10- 10 عدد کابل پاور 3*1.5 با متراژ 1.5 متر (چینی و با کیفیت) 11- یک عدد سوییچ 8 پورت دی لینک 12- تعدادی کابل لن کت 6 و 5 (20 متر 5 متر سه متر و ...) کسی اگه خواست آمار دقیق میدم خدمتش 13- یک عدد فن GF120-FSB گرین آکبند (برای تست فقط باز شده) قطعات کارکرده 24 ساعت مهلت تست دارن با افراد تازه وارد و ناشی معامله نمیکنم بسته بندی خوب انجام میشه ، ارسال با خریدار پایان مزایده 24 ساعت بعد از آخرین پیشنهاد قیمت باندل : 15 میلیون پایه ، گام 400 فوری 18.500 پردازنده : 7 میلیون گام 200 فوری 8.500 مادربرد : 8 میلیون گام 200 فوری 10 میلیون اولویت با فروش باندل هست 3- رم 16 گیگ پایه 2.500 گام 100 فوری 3 میلیون 4- رم 8 گیگ 1.500 5- کولر پایه یک میلیون گام 100 فوری 1.400 6- یک میلیون 7- پک فن سه عددی 1.900 به همراه هدیه 8- دو عدد با هم 1.200 باقی لوازم قیمت توافقی عذرخواهی میکنم به خاطر تعداد و حجم عکسها4 امتیاز
-
هدفون ذاتش همینه منم هر چی خریدم راضیم نکرد در نهایت اتفاقی سونی xm4 شنیدم دیدم صداش از بقیه بهتره هر چند دقتش در حد حرفه ای ها نیست اما مجموعا بهترین صدا می ده مخصوصا بخش بیسش محشره خبری از خر خر یا نبود بیس های عمیق و نرم درش نیست xp700 یا xv800 هم برای کسی که دنبال صدای بازاری نیست واقعا به نسبت قیمتش محشره اگر درست یادم باشه سری 700 پستش پورت داره صداش یکم بازتره اما سری 800 بیس بهتری داره فریم هم 60 حداقلشه حداکثرشم 120 منم بالای 120 بازی کردم جز اینپوت لگ با دقت بالاتر روی موس توی لذت یا نرمی بازی تاثیری نداره حقیقت من یک چیز بگم بحث ببندم من برای خیلی چیزا هزینه های زیاد کردم اما چیزی که با قاطعیت می گم بیشترین ارزش داشت صدا بود برخلاف چیزی که فکر می کردم و سال ها سرش مقامت کردم الان قیمت ها خیلی عجیب شده و جنسم خیلی کم میاد اما بازم برای صدای خوب هر چی هزینه کنید می ارزه4 امتیاز
-
سلام کولرتون به نظرم خوب هست . میتونه بهتر هم باشه ولی بد نیست و تعویضش هزینه زیادی میبره. بهتره خمیرش رو با بهترین نوع بازار تعویض بفرمایید. بایوس مادربردتون رو آپدیت کنید. راهکار کاهش دمای این سی پی یو فقط محدود کردن پاورلیمیت هست که باعث مصرف کمتر و طبعا دمای بهتر میشه ولی کمی از پرفورمنس حداکثری قطعه کم خواهد کرد. متاسفانه اینتل نسل 13 و 14 رو تکرار نسل 12 زد و فقط فرکانس و کش و تعداد هسته ها رو بیشتر کرد. بهتر بگم بدون کم کردن نانومتر یا کاهش سطح die عملا کار ای ام دی رو تو نسل بولدوزر تکرار کرد. قطعه ای که شما خریداری کردید در اصل تکنولوژی نسل 12 هست حالا با فرکانس بیشتر و شاید کمی کش بالاتر که ولتاژ بیشتری به هسته ها دادن تا بتونه تو فرکانس بالاتر پایدار بمونه و طبیعتا بسیار بیشتر داغ میکنه. رابطه بین وات مصرفی و دما یک سناریوی وحشتناک هست به طوری که هرچه فرکانس بیشتری از قطعه طلب کتید باید ولتاژ بیشتری بهش بدید و هرچه ولتاژ بیشتری بدید ، وات مصرفیتون افزایش پیدا میکنه و طبعا دما هم به طرز غیر قابل کنترلی افزایش خواهد یافت. به خاطر همین هست که عزیزان آورکلاکر حرفه ای از نیتروژن مایع جهت خنک کردن استفاده میکنن ، چون کار به جایی میرسه که آب هم از پسش برنمیاد.گرافیک rx480 رو در نظر بگیرید رو فرکانس 1200 کاملا سرحال با دمای پایین و ولتاژ مناسب کار میکرد تا این که ای ام دی تصمیم گرفت rx580 رو بیرون بده ، برای 100 یا 150 مگاهرتز افزایش فرکانس ، وات مصرفی از نهایت 100 وات شد 140 وات و دما از نهایتا 65 رسید تا 80. اینو گفتم که منظورم رو کاملا متوجه بشید. بهتره باهاش کنار بیاید و کمی پاورلیمت رو محدود کنید چون خطرناک هست ، خصوصا پردازنده ای که شما دارید توی سایتها و اخبار سابقه سوختن زیادی داره و تو همین فروم هم دوستان بهش اشاره کردن. تعویضش هم با ای ام دی که بسیار خنک تر و قدرتمندتر هست هم حداقل الان که دیگه خریدید کار عاقلانه ای نیست و متحمل زیان خواهید شد.4 امتیاز
-
بسیار متشکرم از دوستان عزیزی که کمک کردن ، مشکل با کلیر سیموس مجدد و 10 ثانیه گرفتن جامپر CLRTC و پشت سر هم زدن دکمه پاور بالاخره بعد از چند بار ریستارت بوت شد .3 امتیاز
-
قطعات رو خوب انتخاب کردید ولی من هرچی گشتم 7500f پیدا نکردم کلا سی پیو amd ارزون قیمت ناپدید شده. خواستی یه کیس باکیفیت تر برداری xpg valor air compact هم هست . من هم با دوستمون موافقم شما قطعا کانفیگتون هدف رزولوشن 1080 هست و rtx5050 هم کارت خوبی هست و بی دغدغه میتونید بازی کنید ولی میتونید در همون محدوده rx9060xt 8gb تهیه کنید که کارت بهتری هست کارت rtx5060 هم بهتون پیشنهاد نمیکنم چون pcie5.0 x8 داره و ممکنه عملکردش با مادربرد شما جالب نباشه . موضوع عملکرد یه قسمت قضیه هست پایداری هم یه قسمت دیگه ،درایور بهینه نباشه بسیار کلافه کننده خواهد .3 امتیاز
-
درود کارتای اینتل رو نخرید بعدا تو فروشش به مشکل میخورید درایورهاش هم پایداری درایورهای nvidia و amd رو نداره اگر نو میخواید بهتره rx 7600 یا rtx 5050 بخرید ... اگر خواستید من asus dual evo rx 7600 آکبند با گارانتی دارم اگر هم ریسک خرید کارت دست دوم رو می پذیرید میتونید 3070ti یا rx 6800 تهیه کنید در رابطه با رم هم هر مدلی خریدید اول چک کنید تو compatability list مادربردتون باشه تا به دردسر نخورید3 امتیاز
-
دوست عزیز. کاری به برند ندارم ولی یه اصطلاح داریم به نام "HDR خیاری". مانیتور های ارزون از هر برندی که اسم ببری: که VESA ندارن، معمولا پنل های ارزون با گامت رنگی ضعیف و نداشتن LAD یا لوکال دیمینگ؛ باعث میشه تجربه شما تو HDR به مراتب بدتر از SDR باشه. بنظرم بیخیال HDR بشید و به همون گیمینگ با رفرش بالا بسنده کنید. تنها امیدی که هست، مثلا یه فیلمی از دوستتون گرفتید HDR هست رنگاش تو مانیتور HDR درسته ولی خیلی WOW فکتور نداره. هرچند که الان اکثر پلیرا تون مپینگ دارن که تو مانیتور SDR هم بتونید محتوای ویدئویی HDR رو درست نشون بدن و تصویر خاکستری یا مُرده نباشه.3 امتیاز
-
دوستانی که مشخصات خودشون رو ارسال کنند، در لیستی داخل همین تاپیک نام کاربریشون ذکر میشه تا معاملات بعدی با این دوستان امن تر از قبل دنبال بشه.3 امتیاز
-
درود کاربرانی که کاربر ویژه هستند در راستای رعایت بند 3 قوانین کاربران ویژه این مدارک رو برای بنده ارسال کنند کاربر متقاضی میبایستی مشخصات کامل، شامل نام، نام خانوادگی، شماره موبایل، آدرس کامل پستی و تصویر کارت ملی خود را در کنار کاغذ حاوی نام کاربری و نام فروم لیون کامپیوتر کاربران ویژه از زمان ایجاد این اطلاعیه به مدت 7 روز مهلت دارند موارد بالا رو برای بنده ارسال کنند بدیهی هست بعد از گذشت این زمان کاربرانی که این موارد رو ارسال نکرده باشند دیفالت خواهند شد . شرایط و قوانین کاربر ویژه شدن همچنان مانند قبل به قوت خود باقی هست که شامل دارا بودن شرایط زیر میباشد مجموع فیدبکهای خرید و فروش آنها به 50 مورد رسیده باشد و برای رسیدن به این میزان باید با بیش از 25 کاربر متفاوت معامله داشته باشد. 1. کاربر ویژه هیچگونه فیدبک منفی و یا خنثی نباید داشته باشد. (حتی پس از کاربر ویژه شدن - چون باعث ابطال میشود) 2. در صورتی که کاربر متقاضی در سابقه خود از مدیران انجمن اخطار دریافت کرده باشد، فعال سازی کاربر ویژه شدن بستگی به نظر مدیر انجمن دارد. 3. کاربر متقاضی میبایستی مشخصات کامل، شامل نام، نام خانوادگی، شماره موبایل، آدرس کامل پستی و تصویر کارت ملی خود را در کنار کاغذ حاوی نام کاربری و نام فروم برای فعال سازی کاربر ویژه شدن برای مدیر ارشد انجمن ارسال نماید. 4. در صورت عدم رعایت قوانین بازارچه و یا سو استفاده از امکانات کاربر ویژه، مدیر انجمن میتواند به تشخیص خود کاربر را دیفالت نماید. موفق باشید3 امتیاز
-
باسلام. کلا مانیتور های LED ips اکثرا نشت نور دارن. asus mx299 داشتم ۴۰ درصد سمت راستش نشت نور داشت!! حتی تلوزیون سامسونگ خونمون هم همینطوره. تو این زمینه پنل های VA بهتر هستن، به همین دلیله که عمق رنگ مشکی بسیار بهتری دارن.3 امتیاز
-
روالش به این صورت هست که اول باید hdr توی تنظیمات مانیتور روشن بشه بعد ویندوز شناساییش بکنه.3 امتیاز
-
بیش از 15 درجه اختلاف دما منطقی نیست ولی اینم در نظر بگیرید که کا ت شما دوال هست. بهتره قبل از هرکاری اقدام به آندرولت کارت گرافیک بکنید. تاثیرش بسیار زیادتر از تعویض خمیر هست. بزرگوار این چیزی که بین عزیزان مد شده یعنی تعویض خمیر و پد زیاد دردی رو دوا نمیکنه. کارت کارکرده دیگه مثل سابق نخواهد شد به هیچ وجه. در ضمن تفاوت استفاده از بهترین خمیر با خمیر معمولی نهایتا 2 درجه و بهترین خمیر با لیکویید متال هم 2 درجه در بهترین حالت هست اونم در فول لود و فول وات که اصلا ارزش پول بیشتر رو نداره. توی تستها و در سایتهای مختلف دیدم . اگر قصد تعویض داشتید.بهترین و قابل قبول ترین خمیر mx4 هست. بازم میگم آندرولت معجزه ای میکنه که حتی واتر کولر هم روش بزارید نمیتونه این کار رو بکنه. تفاوت آندرولت در بدترین حالت تا 10 درجه خواهد بود که چشمگیر و قابل قبوله. من انواع گرافیکها رو داشتم و انواع خمیر رو هم روشون زدم. به نظرم هیچ کدوم هیچ تفاوتی خاصی با هم نداشتن به غیر از آندرولت که کولاک میکرد. در تاپیک دیگه به دوستمون امیر افشار هم گفتم ولی ایشون دوست داره خودش تست کنه. الان rx580 آورکلاک با خمیر ضریب 15 بدون آندرولت میره بالای 80 تا 85 و با آندرولت روی 70 تا 75 تاب میخوره. کارتهای استوک یه جورایی آورهیت شدن یعنی هرکاریش بکنی مثل روز اول نمیشه و داغ میکنه.اکثر کارتهای بالارده در بدو ورود به بازار و توی تستهای سایتهای معتبر دمای بین 60 تا 65 درجه دارن اونم بیرون کیس ولی بعد از چند سال این دماها خاطره میشه. دلایل زیادی داره. یکیش اینه که سازنده در درایورهای جدیدتر سعی میکنه کارت رو بیشتر تحت فشار بزاره تا از رقیب جلو بزنه. دلیل دیگش همون آورهیت شدن یا کارکرد بالای چیپ کارت هست. تازه دلیل آخرش میتونه فساد و خشک شدن خمیر و پدها باشه اونم تازه میتونه یعنی شاید.3 امتیاز
-
درود برامه فوق cpu محور هستند وبه شدت به قدرت پردازنده وابسته تعداد هسته زیاد با فرکانس بالا اولویت اول بدون در نظر گرفتن بودجه 9950x یا 285k بامین z890یا x870 اولویت دوم با در نظر گرفتن بودجه 7950x یا9900x- 265k بامینb860یا b850 -b650 با کیفیت مناسب قید 14900k-14700k -13700k-13900k را کلا بزنید دچار مشکل خواهید شد. هنگام پردازش سنگین سناریو آخر12900k و 5950x رم حداقل16 باتوجه بودجه با دور نمایی ارتقا حجم ویقینا ssd سرعت بالا3 امتیاز
-
سلام زمانی که با برداشتن پاهاتون از زمین این مشکل برطرف میشه یعنی اختلاف پتانسیل نول خونه شما و زمین زیاد هست ، هیچ گونه خرابی در پاور یا قطعه دیگه ای وجود نداره ، اما دوتا نکته هست توی صحبتتون اینکه میگید چند روزیه اینطور هست و میخ کردید به زمین حل نشد ، اگر اگر هیچ چیزی تغییر نکرده توی شرایط محیط مثلا کیس رو جابجا نکردید یا کف خونه عوض نشده یا ترانس بیرون از خونه تعویض نشده قضیه یکم متفاوت میشه (شاید فقط دقت نکرده بودید)، اینکه میخ زدید زمین ولی حل نشده احتمال زیاد میخ رو جای نامناسب زدید. اگر آپارتمان هستید این مشکل خیلی کمتره و جریان کمتری رو حس میکنید ، اما توی خونه ویلایی که بنای خونه روی زمین هست و مسیر ارتباطی پا با زمین بیشتره این خیلی بیشتر حس میشه اگر چهارچوب درب اتاق فلزی هست قسمتی از رنگ چهارچوب رو ببرید و با یه سیم چهارچوب رو به بدنه کیس بزنید یا با احتیاط خیلی زیاد سوکت ارت پریز یا محاظ رو با یک سیم به چهارچوب وصل کنین ( حتما فازمتر باهات باشه و برق رو از کلید های اصلی تابلو برق کامل قطع کن) درحال حاضر بدون ارت باید بدنه کیستون فازمتر رو روشن کنه و بعد از انجام این کار دیگه فازمتر روشن نشه (زمانی که فازمتر رو میزنید به بدنه کیس دیگه بدن خودتون نباید تماسی با کیس داشته باشه) ، بهترین جا برای تست سر BackPlate مادربرد هست جایی که سوکت های صدا و یو اس بی ها هستن روشی که دوستمون گفتن برای برعکس کردن پریز هم جواب میده بسته به محافظ و پاور سیستم اما روش درستی برای حل کردن این قضیه نیست. راه حل اصلی اینکه خونه به شکل اصولی ارت بشه که بسیار هزینه بره و روش اقتصادی تر هم اگه ویلایی هستید ارت کردن یک پریز هست که خودتون هم میتونید انجام بدید با خرید یک میله ارت به قیمت حدودی 300 هزارتومن و سیم کشی تا خود پریز کامپیوتر اما اگر خدایی نکرده مشکلی به وجود اومد توی پاور این روش میتونه خطرناک باشه مگر اینکه کلید های حفاظتی قرار داده بشه که بازم هزینه بر هست. چون اشاره ای نکرده بودید اصلا خونه ارت داره یا نه در یک مورد خیلی نادر هم اگر ارت داشته باشیدو بازم این مشکل هست یا این مشکل یکدفعه ای خیلی شدید شده احتمال شرکت توزیع دست کاریی انجام داده و ارت زیر ترانس به مشکل برخورده که در اون صورت باید گزارش بدید به 121 و عملیات گراند زنی رو روی ترانسی که خونه شما رو تغذیه میکنه انجام میدن معمولا 2 روزه این کارو سریع براتون انجام میدن اگه تشخیص بدن که مشکل این هست ( معمولا همون 2 ساعت اول که زنگ اما هر مشکلی که باشه از زیرش میخواد دربره با یه فازمتر بهش نشون بدید بدنه تمام وسایل خونه مثل پشت یخچال و اوجاق گاز و رادیات کولر و سوکت های آنتن تلویزین فازمتر رو روشن میکنن و ولتاژ نشتی بالایی نشون داده میشه توسط ولت متر البته این موارد در صورتیه که خونه فاقد ارت باشه و یا ارت معیوب شده باشه )3 امتیاز
-
3 امتیاز
-
سلام صحبت شما درسته چرا که نه دارندگی و برازندگی خیلییم عالی و همه هم میدونن که تویوتا بهتر از پرایده ولی خب حرف سر قیمته که برا اون همه مهمه یعنی خیلی مهمه چون نیست 😙3 امتیاز
-
به نظرم کلا بفروشید نسل 12-13 اینتل یا سوکت am5 مهاجرت کنید ارزش ارتقا نداره رو اینتل میتونید مادربرد با رم ddr4 انتخاب کنید رمهای فعلی نگه دارید و هزینه هاتون کمتر میشه i5 12400-13400 یا رایزن 7500-7600 (رایزن رم ddr5 میخواد)3 امتیاز
-
3 امتیاز
-
زیر 12 650 چیز درست حسابی نیست 15.5 این هست و خوبه ASUS TUF GAMING B650M-PLUS WIFI ارزونتر ASUS TUF GAMING A620M-PLUS WIFI حدود 11.2003 امتیاز
-
تک تک گارانتی ها که اطلاع ندارم . الماس می دونم که با فاکتور اصلاح می کنه . حامی، باید فاکتور و رسید خرید را ارسال کنید بعد که تایید کرد از تاییدش عکس داشته باشید هر موقع مشکل پیدا کرد مراجعه کنید ولی در سایت اصلاح نمی کنه . ماتریس هم به همین منوال هست منتها فکر کنم در سایت اصلاح کنه.3 امتیاز
-
زنگ زدم اسیاتک میگه سیمکارتاش وصلن میگم اسیاتک با دکل ایرانسل کار میکنه ایرانسل همون اول مرخص میشه میگه ن فرکانساش فرق دارن . خود سیمکارت ۳۰۰ تومنه ولی اولش باید یه تعرفه بالا بخری یکو خورده ای در میاد تظمینم نداره که جواب بده . باز مودم tdlte هاشون مطمئن ترن که ۶ تومنن3 امتیاز
-
سلام و عرض ادب خدمت دوستان با فروش 4 قطعه زیر در خدمتتون هستم 1- مینی پی سی از برند Geekom با مشخصات زیر : Geekom AX8 Pro AMD Ryzen 9 8945HS Radeon 780M Graphics (4.00 GHz) Ram 32.0 GB SSD Acer N7000 2Tb 2- کیبورد کورسیر Corsair K100 Air 3- موس لاجیتک MX Master 3S 4- پرینتر جوهر افشان برادر مدل DCP-T420W هر 3 تا قطعه اول کارکرده و در سلامت کامل هستن علت فروش مینی پی سی خرید لپتاپ هست مینی پی سی مسافری وارد شده و گارانتی نداره موس و کیبورد هم گارانتی ندارن یا تموم شده پرینتر اوپن باکس هست ولی کاملا آکبند به نحوی که چسب های روش کنده نشدن و جوهر هم آکبند هست و اصلا استفاده نشده علت فروش پرینتر اینه که برای یه پروژه خریداری شد ولی پروژه کنسل شد و اما قیمتها 1- با توجه به قیمت 900 دلاری مینی پی سی تو سایت خود سازنده و شیپینگ 200 دلاری من قیمت رو 60 تومن در نظر گرفتم 2- با توجه به قیمت 25 تومنی کیبورد من قیمتش رو 13 تومن در نظر گرفتم 3- با توجه به قیمت 12 تومنی موس من قیمت 6 تومن واسش در نظر گرفتم 4- پرینتر آکش حدود 15 تومن هست که قیمت بنده برای اوپن باکسش 11 تومنه ارسال با تیپاکس هست و هزینه ارسال هم به عهده بنده هست هر سوالی بود در خدمتم ممنونم از مدیران و دست اندرکاران فروم2 امتیاز
-
2 امتیاز
-
اتفاقا باز گذاشتن درب کیس بسیار تاثیر گذار هست. حتی تاثیر گذارتر از استفاده از فن های بیشتر. فن کار خاصی انجام نمیده. در حقیقت شما اگر یک یا دو فن در عقب یا بالای کیس داشته باشید حتی اگر یکیش فن واتر کولر هم باشه تقریبا کافی هست. درب کیس باز باشه تفاوت دمایی برای سی پی یو و کارت گرافیک بالای پنج درجه خواهد بود ولی تعداد فنهای زیاد نهایتا یک الی دو سه درجه تفاوت دما خواهد داشت. طبیعتا وقتی گرافیک و سی پی یو خنک تر کار کنند دمای داخل کیس پایین تر خواهد بود و طبعا روی دمای چیپستهای مادربرد و اس اس دی هم تاثیر گذار خواهد بود. این صحبتها رو براساس تجربه میگم چون دفعات زیاد تست کردم. درب باز یعنی شیر کردن بیشتر هوای اتاق با قطعات. قشنگ کارت و سی پی یو هوای خنک تر رو از یه طرف میگیرن و گرما بسیار راحت تر از طرف دیگه دفع میشه چون درب کیس بازه. حالا اگه قطعات بیرون کیس باشه که خیلی بهتر هم میشه2 امتیاز
-
دوست عزیز از طریق جامپر کلیر سیموس کنید. اگر داخل بایوس وصال داد فرکانس رم رو روی اتو قرار بدید یا تنظیمات بایوس رو دیفالت کنید. اس اس دی رو جدا کنید. شاید از اون باشه. ببینید اگر شما از طریق bclk اقدام به بالابردن کلاک سی پی یو یا فرکانس رم کرده باشید احتمال آسیب دیدن قطعات دیگه من جمله اس اس دی بسیار بالاست. گرفتن دکمه پاور به مدت چند ثانیه مخصوص ماربردهای گیگابایت هست. مادربردهای ایسوس وقتی نتونه با تغییرات مچ بشه بیشتر مواقع با کمی تاخیر خودکار روی تنظیمات دیفالت بالا میاد و شما باید تنظبمات رو به حالت قبل برگدونید. برای کلیر سیموس هم یا باید از جامپر اقدام کنید یا باطری رو در بیارید و دکمه پاور رو از پشت کیس در حالت آف قرار بدید و یک یا چند دقیقه صبر کنید و اینجا باید یک یا چند بار دکمه پاور جلوی کیس رو بزنید تا تخلیه الکتریسیته خازنها انجام بشه. به نظرم شما کلیر سیموس رو درست انجام نمیدید. اگر همه این کارها رو کردید و نشد باید برید دنبال جدا کردن تک تک قطعات و بالا آوردن بدون اونها. ابتدا رمها رو جدا کنید و بدون رم بوت کنید. باید بوق ممتد بزنه. بعد خاموش کنید و مجدد جا بزنید.2 امتیاز
-
من یکماه بعد خرید کارتم گریزلی متال زدم 2 ساله با کمی اندرولت و اورکلاک توی گیم نهایت 60 میشه دمام هات اسپات هم نهایت 732 امتیاز
-
Cronos: The New Dawn منتشر و کرک شد. خیلی عجیبه که با ۱۵-۱۶ ساعت گیم پلی حجمش حدود ۲۴ گیگه! ناگفته نماند سازنده ی این بازی استودیو bloober team هست که وظیفه ریمیک silenthill 2 رو هم برعهده داشت. راستی چقدر فروم خلوت شده!2 امتیاز
-
الان که هزینه ها سر به فلک کشیده که وقت فکر کردن نیست ولی من بشخصه کارت نو rx9060xt یا همون 5060 معمولی رو برمیدارم ،اگر اندازه جیبت فکر و خرج کنی کمتر ضرر میکنی.2 امتیاز
-
با سلام و وقت بخیر خدمت همگی یک عدد کارت گرافیک Asus TUF 3070 OC دارم که خودم 2 سال پیش به صورت استوک خریداری کردم ولی کسی که ازش خریدم از دوستانم بود و میدونم صرفا برای سیستم خانگی و گیم ازش استفاده کرده. این دوسالی هم که دست من بوده روی سیستمی بوده که مخصوص گیم بوده (یک کیس و مانیتور قدیمی تر برای کارهای غیر از گیم هم دارم) و بخاطر همین در روز نهایتا 3-4 ساعت سیستم روشن بوده گاهی چند روز پشت سرهم کارکرد صفر. کارت کاملا سالم هست حتی خط و خش هم روی بدنه نداره. تمامی فن ها تمامی پورت ها سالم هستن. باز نشده پیچ پلمپ روشه. دمای کارت هم بستگی به دمای محیط و نوع بازی داره مثلا تست فورمارک گرفتم عکسش رو میذارم بعد 8 دقیقه اسکرین گرفتم دما از حالت Idle که 35 درجه (با فن خاموش) رفت تا 64 درجه و هات اسپات هم تا 79. ولی صادقانه میگم تو گرمای ظهر تابستون وقتی داخل کیس در بسته (گرمای CPU هم بهش بخوره) و بازی های سنگین مثل Last of us که به CPU هم فشار زیادی میارن دمای 66 و هات اسپات 81 درجه هم دیدم برای چند ثانیه که البته کاملا طبیعی و نرمال هست. باکس و همه چیش هم کامله. دلیل فروشم هم خرید گرافیک 5070 هستش. قیمتش رو هم خودتون اگر سرچ کنید کارت مشابه این الان دیگه زیر 30 تومن جایی قیمت نذاشتن ولی من چون میخوام زودتر ردش کنم قیمت رو 27 میلیون تومان میذارم. نحوه ارسال هم اگر اراک هستید حضوری اگر شهرای دیگه هستید با تیپاکس به صورت پس پرداخت یه سری عکس هم از خود کارت و تست هام ازش گرفتم که براتون میذارم. فیلم هم از کارکردنش دارم خواستید توی تلگرام براتون میفرستم.2 امتیاز
-
سلام سی پی یو خیلی داغی هست من به اینا میگم اتیش جهنم .... بهتر بود ای ام دی می خریدین ولی خب حالا تو بایس فرکانس هسته های پرفورمنسو یه 0.2 کم کنین دما کنترل میشه ولی خب مقدار خیلی کمی افت پرفورمنسم دارین دیگه ... تازه شانس اوردین واترتون خوبه وگرنه که سی پی یو رو یه قلقلک میدادی دما همیشه خدا رو 100 بود.2 امتیاز
-
واقعا بازار شده پر از این آت آشغالها، نه فقط برای اسپیکر بلکه از کیبورد و موس بگیر تا خنک کننده پردازنده همه برندای متفرقه آخه برندی که اسم خودش رو غلط بنویسه اصلا ارزش خرید داره؟ رد دراگون رو نوشته ریدراگون (reddragon-redragon)2 امتیاز
-
2 امتیاز
-
دوست عزیزمون بالا توضیحات کامل رو دادن، احتمالا خمیر حرارتی که استفاده کردین کیفیت جالبی نداره، با نمونه با کیفیت تر تعویض کنین، خود کیس خیلی مهم هست در دما2 امتیاز
-
یک مودم اوت دور قوی سیم کارتی باید تهیه کنید. ترجیحا میکروتیک و یک یو پی اس یا هر طوری که برق بقیه مودم هاتون رو تامین میکردین. رادیو مودم میکروتیک مدل LHG LTE kit بعد نصبش کنید یک مکان بلندی وقتی برق میره بدون مشکل متصل میشید به دکل های خیلی دورتر که برق داره. راه حل ارزونتری به ذهنم نمیرسه.2 امتیاز
-
2 امتیاز
-
ممنون از دوستان بعد از کلی کشمکش و درگیری با مخابرات کلا قطعش کردم و tdlte ایرانسل گرفتم شاید vdsl بهتر بود منتها زیر بار زور نرفتم2 امتیاز
-
باسلام. welcome to IRAN. ببین tdlte اگر گیم میزنی خیلی اذیتت میکنه. پینگش بالاتر از بقیس. استیبل نیست. خیلی وقتا میشه مثلا 1 دقیقه پینگت رو 400 نگه میداره. اگر گیم نمیزنی اوکیه. سرعتش خوبه و مشکلی نداره. اما بنظرم برو سمت فیبر نوری از شرکتی جز این مخابرات. اگر نمیشه vdsl بنظر من از tdlte بهتره. هم از نظر قیمتی، هم از نظر استیبل بودن، هم از نظر قطعی!2 امتیاز
این صفحه از تخته امتیازات بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد