از لیون کامپیوتر قســـــــــــــــــــــــــــــــــــطی خرید کنید فروش اقساطی برای سراسر ایران
اخبار سخت افزار ، نرم افزار ، بازی و دنیای آیتی در مجله لیون کامپیوتر 🤩
تخته امتیازات
مطالب محبوب
در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در 08/27/13 در همه بخش ها
-
آقا ما رو هم بازی می دید؟ -_- :D اولین CPU هازول: بوت فرکانس 4.5 ، 4C4T ، البته از بایوس 1.09 ست کردم ولی نمی دونم چرا توی CPU-Z زیر 1.12 نمیاد :D : (البته توی ولید فکر کنم درست زده : http://valid.canardpc.com/w0v6a2 ) تست فرکانس 4.5 ، 4C4T : تست فرکانس 4.5 ، 4C8T : بوت و تست فرکانس 4.7 ، 4C4T : بوت و تست فرکانس 4.7 ، 4C8T : بوت فرکانس 5 ، 4C4T : بایستی بیشتر روی تنظیمات کار کنم، فکر کنم با ولتاژ پایین تر هم استیبل بشه ;) کولر: ThermalRight Ultra120 Extreme - دمای محیط حدوداً 26 درجه - مادربرد Maximus VI Extreme با تشکر از بهزاد و فرجام عزیز بابت راهنمایی در رابطه با بچنامبر ... @};-9 امتیاز
-
خوب دیگه ظاهرا آخرهفته Ln2 لازم شدید :lol: اگر این سی پی یو کلدباگ نرمالی داشته باشه باید حدود 6600-6700 ولید بده ;)7 امتیاز
-
دوست عزیزم . با عرض معذرت باید بگم حرف شما کاملا غلط و اشتباه. بقیه دوستانی هم که اعتقاد دارند گارانتی در ایران مهنی و مفهومی نداره ، انها هم در اشتباه هستند. هیچوقت نباید به این قضایا به صورت سیاه و یا سفید نگاه کرد. اگر خیلی ها هستند که از گارانتی ها ناراضی هستند، به همین مقدار افراد راضی هم وجود داره. پس اینکه بگیم گارانتی در ایران مفهومی نداره ، یک کلمه کاملا بی اساس هست. برای خود بنده در همین 3 ماه اخیر 2 مورد پیش آمد که کارم به گارانتی افتاد . اولیش اینکه یگ گوشی huawei خریدم وایرلسش از همون ابتدا خراب بود. رفتم شرکت مایکروتل، 5 روز بعد عوضش کردند و هیچ بهانه ای نیاورده اند. هفته قبل هم تلوبزیون LED منزل دچار اشکال شد و back light از کار افتاد، از شرکت سامسونگ آمدند و ایراد را تایید کردند، 2 روز بعدش هم امدن منزل ، پنل led را کامل عوض کردند. هیچ عذر و بهانه ای هم نیاوردند. پس از نظر من و تا این لحظه گارانتی در ایران در بهترین سطح ممکن است. اما بحث دوم.: این هست که در ایران بسیاری از شرکت ها هستند که متقلب و پدر سوخته هستند. این شرکت ها کلا ابروی دیگر شد کتهای ارائه دهنده گارانتی در در ایران را برده اند و باعث شده اند که ذهنیت همه منفی بشه. بنده خودم مدیر خدمات پس از فروش یک شرکت وارد کننده بلوتوث و هدفون هستم و متاسفانه هر روز با این نوع طرز فکر مواجه میشم. کلا هر کسی که از در میاد داخل ، انگار که از همه عالم و آدم طلبکاره و انگار در مقابل خریدی که از شرکت انجام داده،، ارث پدریش را هم طلب داره و دوست داره تلافی تمام تنش های زندگیش را بر سر کارمند های شرکت در بیاره. مثلا اگر تو بانک کارش رو دیر راه انداختن و یا تاکسی 200 تومن گرون تر گرفته و یا گفتن برای شهریه مدرسه بچه باید پول بدین و اینجور مشکلات و همه را با خودش میاره در داخل واحد خدمات و بر سر کارمند تخلیه میکنه. اولین اشتباه مشتری های ایرانی هست که علاوه بر حل مشکل ، به دنبال کسی هستند که بتوانند تنش هاشون را سرشون خالی کنند. حالا وقتی مشکل مشتری بررسی میشه و نتیجه اعلام میشه، دو حالت داره، یا اینکه به مشتری اعلام میشه که دستگاه شما خرابه و تحت گارانتی تعویض میشه و یا گفته میشه ایرادی نداره. در حالت اول چند نوع عکس العمل داریم. یکسری راضی هستند و تشکر میکنند. یکسری متعجب هستند که " یعنی میشه تو ایران دستگاه رو برامون عوض کنند؟؟ نننننننننننه دارم خواب میبینم، یک سری تازه شاکی می شوند که " اا . چرا خراب شد، ؟ پس خودتون هم میدونید خراب میشه برای همین عوض میکنید/.....!!!!! و یک سری هم که کلا خوش به حالشون میشه و یکبار دستگاه رو براشون عوض میکنید کلا میرن تو فاز زرنگ بازی و نزدیک روز های آخر گارانتی که میشه ، دوباره دستگاه را میارند و 500 جور ایراد رو دستگاه میگذارند و کلی غر میزنند تا یک دستگاه نو بگیرند. چون با خودشون میگن حالا که داره گارانتیش تمام میشه بگذار یکدونه نو بگیریم و فعلا حالش ببریم. اما اون دسته از مشتریانی که بهشون بگید دستگاهتون ایرادی نداره. در این حالت شما تبدیل میشید به سیبل تیر اندازی و انواع و اقسام اتهام ها و فحش ها را میشنوید. .. واقعیت این هست که خیلی از اوقات برداشت ما این هست که یک دستگاهی خرابه و بر اون اساس توقعی ایجاد میشه که در صورت برآورده نشد، ما به شرکت گارانتی شک میکنیم و از اون انتقاد میکنیم. اما دلیل این اشکالات بر میرگرده به عدم حمایت قانونی از شرکت هایی که درست کار میکنند و در نتیجه یک سری شرکت بدون پشتوانه مالی و فنی اقدام به وارات و گارانتی میکنند که در نتیجه نمی توانند سرویس درستی به مشتری ها بدهند و این موارد رو پیش میاورند. بگذارید بحثی را که جناب حسینی مطرح کرده اند را بیشتر باز کنم . همین که قیمت کالا یک چیزه و شرکت گارانتی کننده مبلغ کمتری رو پرداخت میکنه. با یک مثال توضیح می دهم. ما یک مدل دستگاه وارد میکنیم که قیمت تمام شده حدود 58 تومن میشه. ما به مبلغ 66 الی 68 به عمده فروش می فروشیم. عمده فروش هم 75 تا 78 برای مغزه دار فاکتور میکنه. و در مغازه ها هم بین 90 تا 95 به مشتری فروخته میشه. خوب حالا یک مصرف کننده 90 هزار تومن برای این دستگاه هزینه کرده. حالا وقتی دستگاه خرابه و شما نتوانید دستگاه جایگزین به مشتری بدید باید مبلغ را برگدونید. این یک حقی هست که از سمت مشتری طلب میشه و کاملا درسته. خوب حالا از طرف شرکت شرکت میگه من 58 هزار تونم بابت این دستگاه هزینه کردم و بین 6 تا 8 تومن سود کردم. حالا باید 30 هزار تومن بگذارم روش و به مشتری بر گردونم .!!!! خوب الان به نظرتون کی درست میگه و کی اشتباه میکنه. ؟ مطمنئا همه میگن شرکت باید ضررش را بده ... به من مشتری هیچ ارتباطی نداره. اما اگر ما به این طرز فکر اعتقاد داریم که شرکت باید ای هزینه را هم جبران کنه، ایا خودمان هم در عقیده و عملمان به این کار اعتقاد داریم. داخل همین فروم بگردید . تا حالا بارها پیش آمده که در تاپیک های خرید و فروش بحث شده که مثلا یک کاربر کالای ایکس را در گرانی 500 هزرا خریده . الان قیمتش شده 420 تومن حالا وقتی می خواهد 30 درصد کم کنه ، ملاکش رو 500 تومن میگیره و بر اون مبنی حساب میکنه و قیمت میده و در این حالت همه افراد شخص را متهم به گران فروشی میکنند که الان نو 420 و تو داری گران میدی. سوالم این هست که چرا در این حالت کسی به فکر ضرر این فروشنده نیست. ؟ چرا کسی کالا رو بر مبنای قیمت خرید500 هزار تومن نمی خره. در طرف مقابل یک کسی ، کا لایی رو 2 سال پیش خریده و حالا قیمش رفته بالا . ایا حاضرید بر مبنای قیمت خریدتان قیمت گذاری کنید. من 2 سال cpu 2500k خریدم 245 هزار تومن . ایا خودم حاضرم 170 هزار تومن بفروشم ؟؟؟ پس این یک حرکتی هست که تمامی ما انجام میدیم و بنابراین نمیتونیم انگشت اتهام را فقط به سمت شرکت ها بگیریم. چون مدیرش هم یکی از خود ماست و با همین طرز فکر. اما اشکال واقعی در کجاست؟ عمده مشکل از این هست که شرکت ها ناتوان در تامین جنس جایگزین هستند که دلایلش اینه: 1- بخش عمده شرکت ها سرمایه وتوانایی درست و حسابی ندارند یک دوره جنس میارند و بعد کم میارند. متاسفائنه چون نظارتی بر این این قضیه نیست . از این شرکت ها مثل قارچ سبز میشوند. 2 - عدم مدیریت صحیح و تفکر ی که فقط به فکر منفعت زود گذر هست . متاسفانه مدیران زیادی در کشور اینجوری فکر میکنند. 3 تورم خیلی بالا و افزایش قیمت که باعث میشه تمام برنامه ریزی های مالی شما به هم بخوره. 4 - تحریم و عدم ارتبط مستقیم با شرکت های خارجی که باعث افزایش شدید میشه. 5 مشکل نقدینگی 6 قوانین دست و پا گیر در واردات. ببینید همین الان ممکنه اون مادربردی که جناب حسینی برای تعویض دادند و در شرکت موجود نیست ، تو لیست سفارشات شرکت باشه ولی تو گمرگ کیر کرده باشه... حالا الان تو مملکت برای ترخیص دارو که به جون و زندگی مردم مربوطه ، کلی مشکل وجود داره و کسی اهمیت نمی داد، حالا اوقت بیان به مارد برد کامپیوتر فکر کنند و در ترخیص اون تسهیلات قائل بشوند.؟؟؟؟ 7- دوستان اصلا فکر نکنید که شرکت های خارجی خیلی خوب سرویس مس دهند و کارشون بدون نقصه. این شرکتهای خارجی متخصص پیچاندن هستند، در جایی که شما از نظر قانونی نتونید یک حقتون را ثابت کنید ، خیلی قشنگ میپیچانند. دلیلش هم که همه میدونید توضیح نمی دهم. 8 خیلی وقتها فکر میکنیم چقدر خارجی ها کارشون درسته و مدیران موفقی هستند. اما بهتون میگم شما موفق ترین مدیران خارجی رو بیارید ایران ، با شرایط موجود عمرا بتونند کاری از پیش ببرند. پس اگر انها سرویس خوبی می دهند ، دلیلش امکانات بسیار زیادی هست که دارند. مطمئن باشید سود بسیار خوبی هم میبرند و اصلا فکر نکنید خیلی منصف هستند و دارند از خود گذشتگی میکنند. قطعا موارد دیگری هم هست که نه میشه مطرح کرد و نه در حوصله مبحث میگنه. اما یک مورد اخر. دوستان هیچ وقت یک طرف به قاضی نرویم و انتقاد هامون بر اساس واقعیت و در نظر گرفتن شرایط کلی باشه و نه بر اساس ایده ال ها. من خیلی دوست دارم یکی از دوستان بیاد پیش بنده و 1 یا 2 روز تو مرکز خدمات بشینه. بر خورد مردم، نحوه صحبت کردن، نحوه بیان مطلب و توقعات مردم و کاری را که ما انجام میدهیم ببینه. مطمننا بعد از 2 روز ، اولین چیزی که میگید اینه " خدایا با اینها شدیم 70 میلیون نفر!!!!!!!!!" اون زمان هست که متوجه میشیم که هنوز همه ما ها باید خیلی چیزها یاد بگیریم.. خیلی وقتها رفتار هایی رو میبینیم که واقعا باعث تاسف هست.6 امتیاز
-
کانفیگ لود بالانسینگ رو انجام میدم رو میکروتیک قبلا 3 خط رو ترکیب کردم قرار بود رکورد سرعت بزنم که تا 1 تومن اون موقع هزینه داشت اما به 3 خط اکتفا کردم البته کانفیگ هزینه داره و کسانی که شیوه کانفیگ رو بلدن بسیار محدود هستند و سخت میشه کسی رو پیدا کرد تا اینکارهارو انجام بده این هم لینک بنده در فروم persianadmins http://www.forum.persianadmins.com/showthread.php?23154-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%81%DB%8C%DA%AF-%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8 هزینه های که داره عبارتند از: 1- هزینه مودم به مقدار لازم بستگی به تعداد خط داره 2-ترجیها از یک شرکت سرویس بگیرید به تعداد لازم 3-یک عدد روتر برد rb750 4 - سویچر 4 کانال با پورت 10 مگابایت 5-کابل LAN به تعداد نیاز در اندازه های 1 متری --------------------------------------------------- ترکیب 3 خط adsl مخابرات 2 سال پیش توسط بنده که با آپتایم 28 روز تونستم 304 گیگ دانلود داشته باشم3 امتیاز
-
مهدی جان خارجی ها دورش نمی ندازن. به دلیل رایطه صحیح تجاری و حاکم بودن قوانین بین المللی بر روی قرار داد هاشون ، جنس را بر می گردونند به کارخانه سازنده. کارخانه سانده refurbish میکنه و میفرسته کشور های جهان سوم. و همچنین شرکت سازنده یک پولی را هم میده به شرکت نمایندگی گارانتی کننده بابت خدماتی که به مشتریش داده. در اصل شرکت نمایندگی با این کارش هم سود برده و هم وجه خیلی خوبی برای خودش درست کرده. یک نکته بگم خیلی با حاله در مورد باطری موبایل بود. ما یک مدت از یک شرکت هنگ کنگی باطری موبایل خریدیم و با گارانتی تعویض فروختیم. سیستم کار این بود که هرکی میومد میگفت باطری خرابه ، ما عوض میکردیم. اصلا تست هم نمی کردیم. بعد اینها رو بر میگردانییم به شرکت مادر که کارخانش در چین بود. طبق اطلاعات و امار شرکت سازنده که خیلی باطری موبایل در دنیا عرضه کرده بود، میگفتند که ما همه باطری هایی رو که به کارخانه ارسال میشه با دستگاه تست میکنیم. 82 درصد باطری های برگشتی سالمه . برای همین پین ها و کاور را عوض میکنیم و دوباره بسته بند میکنیم و به شرکت ها می فروشیم. اینجوری رضایت عمومی از کالامون حاصل میشه . چون بخشی زیادی از افرادی که به مراکز خدماتی مراجعه میکردند، فقط با تعویض باطری ذهنیت مثبتی پیدا می کردند و دیگر مراجه نمی کردند.. خوب حالا ما چرا این کار را ادامه ندادیم. اولش که همکاران دیگه که متقلب بودند، رفتند از چین باطری آوردند عین باطری های و با قیمت ارزون فروختند ، بعد هرکی خرابش رو میاورد ، یکی از پک های ما رو باز میکردند و باطری نو به مشتری می داند و جنس خراب و تقلبی خودشان را می گذاشتند داخل بسته بنده و برای ما اسیال می کردند و به جاش باطری نو میگرفتند ( این میشه ذهن خلاق ایرانی در دودره بازی ). حالا این مهم نیست. بعد از 3 ما خواستیم باطری ها رو برگردونیم ، گمرگ کفت عمرا بتوانید جنسی را که به ایران وارد شده، مجددا صادر کنید، گفتیم خرابه!!! قبوال نکردند. هیچی باطری ها موند رو دستمون. شرکت هنگ کنگی هم به ما گفت مشکل شماست که نمی تونید باطری رو خارج کنید. در نهایت ما موندیم و حوضمون و کلی ضرر. :D 8-X3 امتیاز
-
من سر کارت گرافیک شکوائیه ائی رو تنظیم کردم دادم وزارت بازرگانی هر وقت رفتم گفتند خبرت میکنیم یکی دوبار هم از شرکت خواستند یک نفر رو بفرستند برای توضیح و پاسخگوئی خبری نشد بعد پرونده رو ارجاع دادند به اتحادیه مربوطه بعد فهمیدم خود مدیر عامل از اعضای اتحادیه هست فقط تصور کنید پرونده شکایت از خودت بیاد دست خودت چیکار میکنی خودت رو محاکمه و باز خواست میکنی یا پرونده رو بایگانی میکنی یا اینکه از صحنه روزگار محوش میکنی اتحادیه و وزارت بازرگانی تا اونجا که میدونم به بقالی و اغذیه فروشیهای کوچیک و فروشندگان جز کار دارند زورشون به بزرگترا نمیرسه حالا برای شکایت از این بزرگترا پیش کی رفت رو باید دونست3 امتیاز
-
3 امتیاز
-
اگر بخواید اصولی پیش برید باید load balancing راه بندازید، اما همین شرکت connectify که گفتید یک محصول داره به اسم dispatch اون براتون این کار رو انجام می ده2 امتیاز
-
بله دقیقا موافقم که همیشه بیشترین ضرر را مشتری می ده و بعد شرکت گارانتی کننده. اصولا بخواهیم دست بندی کنیم که کی سود می بره و کی زیان اینجوری. ( نسبت به سر مایه گذاری مالی منظورمه) 1 قاچاقچی و وارد کننده جنس بی گارانتی تقلبی و فیک . سود بالا ، ضرر صفر 2 مغازه دار و فروشنده . سود خوب و ضرر کم 3 شرکت وارد کننده معتبر سودد قابل قبول ، ضرر بیشتر از مغازه دار 4 بخش های خدمات پس از فروش . سود ناچیز . ضرر زیاد 5 مشتری نهایی. کلا توی ضرر هست بنده خدا. دللایل هم که معلوه دیگه... قانون و نظارت نیست.2 امتیاز
-
بله آرمین جان اگر شرکت ها خودشان عرضه مستقیم داشته باشند خیلی این مشکلات حل میشه . ولی قدرت مالی زیادی می خواهد و اینکه نباید بگذارن هرکی از مامان و بابش قهر میکنه بیاد مغازه بزنه. کاملا حرفت درسته. تو صنف موبایل فروش ها که آخرشند. یک مثال بزنم بخندین. تو تلویزیون داشت در مورد شرکت های گارانتی صحبت میکرد. مغازه دار تو پاساژ علا الدین داشت همراه با مشتری داد و بیداد میکرد که شرکت های گارانتی دروغ میگن. طرف کارت گارانتی مایکروتل را نشون می داد که البته شطرنجی کرده بود. خلاصه مغازه داره به حمایت از مشتری چنان حرص می خورد که نگو. خوب حالا اونطرف قضیه. چند پیش یکی از فامیل گوشی می خواست . بهش یک مدل معرفی کردم با مبلغ 325 با همین گارانتی میکروتل . بهش گفتم قیمت شرکتش اینه و همه تو بازار باید به این قیمت بدن. گارانتی 1 ساله داره و تا یک هفته پس از خرید اگر خراب بشه تعویض میکنن. خلاثه طرف اومد بازار پایتخت . و قیمت گرفت. مغازه بهش گفته ، گارانتی معمولیش 375 تومن . اگر با گارانتی طلایی بخواهی که تا یک سال تعویض هست میشه 425 . فمیلمون گوشی رو خریده و اومده به من میگه " عرضه نداری قیمت در بیاری" خلاصه ، در انتها مشخص شد گوشی با همون گارانتی مایکروتل به مبلغ 100 تومن گرونتر فروختن و الکی هم گفته گارانتیش تعویضه... ( مغازه دار گفته) حالا فرض کن این گوشی خراب شه. شما میری مرکز خدمات و میگن برات تعمیر میکنند. جواب شما چیه ؟ دقیقا میگی " اون موقع با گارانتی الکیش بود 325 ، من با گارانتی تعویض خریدم 425.. 1. 100 تومن بیشتر دادم که شما برام تعویضش کنید.... ح حالا شما پرتقال فروش را پیدا کن. من با روز 10 نفر مشتری اینجوری برخورد دارم. که سرش کلاه رفته..2 امتیاز
-
درود درب گوگل پلی بر روی ایرانیها باز شد : بعد از اپل که نام ایران را از تحریمها خارج کرد اکنون نوبت به گوگل رسیده است. به گزارش جی اس ام گوگل دیروز اعلام کرد که از این پس توسعه دهندگان اندروید میتوانند برنامههای رایگان خود را در ایران ارائه دهند. گوگل اعلام کرده که اپلیکیشنهای پولی و آن دسته از اپلیکیشنهایی که در داخل خود گزینههایی برای خرید دارند هنوز برای ایرانیها قابل دسترسی نیست. البته هنوز امکان دانلود از این بازار در داخل فراهم نشده است و باید منتظر باشیم تا توسعه دهندگان این امکان را برای اپلیکیشنهای خود فعال کنند، به محض فراهم شدن امکان دانلود از این بازار بزرگ در ایران ما به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد. اما وبسایت techcrunch از گوگل در مورد علت این تغییر سیاست سوال کرده و منتظر پاسخ گوگل است در صورت پاسخگویی گوگل آن پاسخ را برای شما منتشر خواهیم کرد. منبع: techcrunch http://gsm.ir/news/show/22074/%D8%AF%D8%B1%D8%A8+%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84+%D9%BE%D9%84%DB%8C+%D8%A8%D8%B1+%D8%B1%D9%88%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7+%D8%A8%D8%A7%D8%B2+%D8%B4%D8%AF2 امتیاز
-
دوست عزیز . احالا اجازه بدید قضیه را جو ر دیگری ببینیم . شما در نظر بگیریرد که DVD خریداری شده توسط شما کیفیتش خوب نبوده و ترک داشته و احیاینا جنس تقلبی بوده. حالا این dvd خراب شده. شاید هم شما برای صرفه جویی DVD ارزان و بی کیفیت خریدین و این dvd در حین کار خورد شده. به نظر شما آیا شرکت گارانتی کننده باید هزینه تقلب وارد کننده DVD و یا احیانا هزینه صرفه جویی شما را پرداخت کنه؟ چرا شما از فروشنده DVD کایت نکردید و برای طلب خسارت اقدام نکردید؟2 امتیاز
-
دوستان عزیز . در مورد پست بالا عرض کنم که کسانی که موافقند مثبت بدهند و کسانی که مخالف هستند منفی بدهند ( ملاحظه من رو نکنید چون مدیر انجمن هستم ، بعدا براتون بد میشه :D :D ) اینجوری میتونیم یک نظر سنجی بکنیم و ببینیم به چه جمع بندی میرسیم. ممنون2 امتیاز
-
در حد امکان قطعاتی رو که فصد استفاده دارید از فروشنده بخواهید که تست حضوری انجام بده . خیلی از ما حتی ضمانت نامه رو نمیخونیم در صورتی که دیدم در خیلی از ضمانت نامه ها متن از نظر قانونی جوری تنظیم و نوشته شده که تقریبا مسئولیتی رو متوجه شرکت گارانتی نمیکنه شرایط گارانتی رو قبل از خرید یه مرور بکنید. فکر میکنم چیزی حدودا 30 درصد قیمت اصلی قطعاتی مثل مادربرد ( برای گارانتی های به اصطلاح معتبر نسبت به گارانتی متفرقه ) هزینه گارانتی میشه اگر کالایی با قیمت زیر میلیون تومان تهیه میکنید این نکته رو درنظر بگیرید که اگر از هر 3 قطعه یکی مشکل دار بشه در واقع شما هزینه یک قطعه نو رو پیش پرداخت کردید پس قبل از خرید به هزینه گارانتی توجه کنید . وقتی به مشکل برخوردید هرچند حس میکنید بی فایده هست موضوع روقانونی پیگیری کنید راه های زیادی هست که بدون مراجعه حضوری بشه پیگیری کرد مثلا اینجا http://complaint.cra.ir مربوط میشه یه ارتباطات رادیوی ( اینترنت و ... ). دوستمون Cyrus-the-great به نکته خوبی اشاره کرد "اصناف" از این گزینه غافل نشید پیدا کردن شماره تلفنشون و تماس تلفنی و طرح موضوع حداقل کاری هست که میشه بدون صرف وقت و هزینه زیاد انجام داد . در آخر از قابلیت های خودتون برای رفع مشکل استفاده کنید :D منظورم قابلیت فنی نیست مثلا ایجاد فضای رعب و وحشت در حد توان . اگر موضوع خیلی مهم بود و دیدید که دارند توهین میکنند یک پلاکارد تهیه کنید و با 3-4 نفر دیگر از دوستان جلوی در اون شرکت "قرار بگیرید" دقت کنید نفرات بیشتر نشه که مخل امنیت نشید سکوت و پلاکارد ( موضوع داستانتون رو روی پلاکارد بنویسید تا مشتریان دیگه ببینند ) کافی هست . از ابزار های دیگه اطلاع رسانی مثل اینترنت و ... استفاده کنید برای شناسوندن شرکت های بی مسئولیت . و دیگر هیچ :D2 امتیاز
-
شکایت از دزد ؟؟ پیش کی میخوای شکایت کنی؟؟ اصناف؟؟ من همه این راه ها رو رفتم از وزارت بازگانی بگیر تا اتحادیه الان هم پرونده اونجا مونده؟؟ از کی شکایت کردم تک دیتا وارد کننده پاورهای سیلورستون که برچسباشون رو عوض میکردند رم هائی که تا دستشون میدی میگن ایراد فیزیکی داره گرافیکی که جلوی چشات با پیچ گوشتی میفتند به جونشون همه عالم و عالم میدونند خودشون هم میدونند که چقدر دارن در حق مردم اجحاف میکنند2 امتیاز
-
درود دوستان گلم توی این چند وقت مشکلات زیادی در زمینه گارانتی داشتیم و وقتی احساس مشتریها رو در این زمینه جویا میشدیم کاملا دل شکسته و دلگیر بودن از شرکتهای گارانتی . البته خودمون که کالاهای زیادی رو برای شرکتهای گارانتی ارسال میکنیم مشکلات بیشتری داریم و بعضی وقتها مشتریها فکر میکنن ما اونجا اشنا داریم و کار ما رو بهتر انجام میدن که این کاملا نظر اشتباهیه دوستان گلم . شرکتهای گارانتی که به اصطلاح از دید شما بسیار معتبر هستن بیشتر نفع خودشون رو در نظر میگیرن و اگر زورشون برسه همون جواب ساده رو هم به منو شما نمیدن . اصل ماجرا و ماجراهای این چنینی : حدودا چند هفته پیش دو عدد رم 2400 ژل 16 گیگ ارسال کردیم برای شرکت سازگار ارقام و یا همون در امتداد سازگار , چند روز بعد زنگ زدن گفتن که این رم رو ما نداریم و میتونیم پولشو بهتون بدیم گفتم چقدر میدین گفتن 370000 تومان بابت دو تا رم و هنوز هم توی همون شرکت گارانتی هستش . قیمت این رم در بازار در حال حاضر 550000 تومانه اگر موجود باشه . مشتری ما هم قبلا خریده بود 680 تومان . حالا خودتون قضاوت کنید اگر شما بودید چه حالی بهتون دست میداد ؟؟؟؟؟؟؟ دو تا مادربورد H87 pro فروختیم به مشتری 550 تومان چند هفته پیش و هر دو خرابه و توی گارانتیه و شرکت سازگار ارقام میگه نداریم و بجاش 468000 تومان میدیم SSD 180 intel فرستادیم گارانتی البالو میگه نداریم و 400 تومان میتونیم پول بدمی در حالی که به مشتری فروخته شده 625000 تومان . همه این کالاها توی گارانتی هستش . از اونجایی که کالاها وقتی خراب میشه مربوط به گارانتیه و ما نیتونیم کاری انجام بدیم بجز اینکه همانطور که توی راهنمای خرید نوشتیم فقط ارسال کنیم گارانتی و پیگیری کنیم . البته خیلی وقتها بوده شرکتهایی مثل گرین ما رو ساپورت کردن و خیلی جاها نگذاشتن حس بدی به مشتری دست بده . وقتی بهشون میگی چرا اینجوریه میگه قیمته روزه میگیم به قیمت روز بخر به ما بده میگه نداریم :blink: پیشنهاد : گارانتی شرکتی در بازار خیلیها معنیش رو میدونن ( یعنی شرکتهای غیر معروف و جدیدی که قبلا اون برند و کالا رو شرکت دیگه ای گارانتی میکرده و میکنه ) . امروز به طور مثال asus H77 V گارانتی شرکتی تقریبا 400 تومانه و گارانتی سازگار ارقام 480 تومانه . یعنی کالاها با گارانتی هایی مثل ویستا و یا سازگار ارقام تقریبا بین 50 تا 100 تومان گرونتر فروخته میشه و اسم گارانتی اصلی روشه . حالا انتخاب با شماست که چی کار کنید من هیچ توضیح دیگه ای نمیدم و فکر میکنم چنین تجربه هایی خیلی از شماها داشته باشید . لطفا اگر کسی چنین تجربه هایی داشته فقط تجربش رو بنویسه و از پستهای بیهوده و خارج از این بحث دوری کنید دوستان1 امتیاز
-
درود دوست عزیز آنتی ویروس رو disable کنید و برنامه رو نصب کنید و دوباره enable کنید!1 امتیاز
-
روتری که کار port bonding رو انجام بده میتونی استفاده کنی یه چیزی مثل این http://www.zyxel.com/products_services/p_663h_51.shtml?t=p که دوال ون هست و 2 خط رو میتونی مستقیم وصل کنی نیازی به کانفیگ خاصی هم نداره هزینه جانبی هم نداری . در غیر اینصورت باید با لود بالانسینگ درگیر بشی و داستان های دیگه .1 امتیاز
-
cpu AMD A6-5400K 320 MSI FM2-A75MA-P33 230 RAM KINGSTONE 4GB DDR3 100 CASE GREEN WEE 70 POWER GP430A-EU 145 DVD WRITER 55 HARD 500GB SEAGATE 170 MOUSE & KEYBOARD 30 LED SAMSUNG 19B315 400 قیمت کل 15201 امتیاز
-
اینم ثبات اپل با نمایندگی رو باید به قیمت زانتیا بخریم میگی نه بخون قیمت بنزین از نظر مسئولش 3000 خوبه WOW1 امتیاز
-
هومن جان چرا شركت هاى وارد كننده، خودشون عرضه ى مستقيم ندارن؟ ببينيد من فلان جنس رو وارد ميكنم،خودم هم گارانتى ميكنم، خودم هم عرضه مستقيم ميكنم. فقط اينطورى ميتونم مسئول باشم. كم نداريم از اين نوع شركت ها. ببنيد، مشترى كه اصلا" از اونور قضيه خبر نداره، جلوش رو فقط ميبينه. مياد ميره فلان مغازه، جنس ميخره، با فروشنده گرم ميگيره، كلى هم صحبت ميكنند و جنس رو ميخره ميبره. وقتى كه فروشنده با خريدار مستقيم eye-contact برقرار ميكنه و ميدونه كه پولش رو از اين آدم گرفته اتوماتيك حس مسئوليت هم براش بوجود مياد در قبال جنسى كه فروخته. كار ندارم يكسرى اصن با حس مسئوليت بيگانه هستند. اما شما در نظر بگير شركت گارانتى كه عرضه مستقيم نداره، فقط بايد يك جا بشينه و پاسخ مشتريان "ديگرانى" رو بده، كه معلوم نيست چه بلايى سر جنس آوردن. و چون كه از اين آدمها مراجعه كننده مستقيم پولى نگرفته - منم 2 ساعت توى دفترم بشينم ببينم از صبح يكسرى آدم اعصاب خورد ميان دفترم همه طلب كار هستند و فقط بايد از صبح ضرر بدم، كلا" 2 ساعت نميكشه اتوماتيك وار منم ميخوام از زيرش در برم. اينطورى ميشه كه چون مستقيم از اين آدمهايى كه به من مراجعه نكردن پولى نگرفتم، مسئوليتى هم حس نميكنم. ولى اگر شركت وارد كننده، خودش داراى پخش مستقيم و خودش هم گارانتى كننده باشه، اون موقع مسئول تره. متاسفانه اين مقررات بايد از اون بالا بياد، قبل از واردات هم بايد بياد، و ما از اين پايين كارى نميتونيم انجام بديم.1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
دوستان عزیز یکی از دلایل اینکه شرکت های گارانتی ایرانی ضعیف عمل می کنن به اصل وجودیشون برمیگرده. توی همه جای دنیا شرکت های گارانتی برای خدمات پس از فروش و افزایش رضایت خریدار بوجود می آند ولی توی ایران برای افزایش سود: مطمئنا یه شرکت گارانتی وقتی کالای مورد دار رو از شما می گیره، پرتش نمی کنه توی سطل اشغال. اون کالا از طرف شرکت سازنده دارای گارانتی هست و کالا برای شرکت سازنده یا پخش کننده اون در منطقه ارسال میشه و تعویض میشه پس ببنید چی میشه : شما کالا رو می بری گارانتی شرکت میگه ندارم به شما کالایی رو که خریدی 600 هزار تومان 400 هزار تومان میدن بعد کالا میره و یه جدیدش میاد برای شرکت (یا حداقل معادل دلاریش رو پول میگیرن) آیا شرکت انو میفروشه 400 هزار تومان ؟ نه، پس یه سود تپل هم روی کالای خراب شما میکنن...(یا حداقل هیچ وقت ضرر نمی کنن)1 امتیاز
-
6300 اصلا گرافیک داخلی نداره که بخوای مقایسه کنی . این لینک رو ببین : http://www.anandtech.com/bench/product/699?vs=701 طبق مقایسه هایی که اینجا شده ، 3570 خیلی قویتر از 6300 هست . در بعضی مواقع نزدیک به 70درصد و در بیشتر مواقع تا 50 درصد قویتره .1 امتیاز
-
این همه از مشکلات گارانتی گفتیم ولی باز پای خرید میشه.. همه ببین دارم میگم( همه) میگن گارانتی اصلی میخوام.بابا این اوضاع گارانتیمونه.خودما مقصر این اوضاع هستیم منظورم فعالان بازار هستش.اگه کمتر سراغ اینا بریم و به گارنتی شرکتی بیشتر بها بدیم حداقلش اینه که اونا با نردبونی که ما واسشون ساختیم تو بازار جایی پیدا نمیکنن.گارانتی تو ایران معنی نداره بخصوص از وقتی قیمتها فضایی شده همه از زیرش در میرن.پس بهتر اینه جنس ارزونه بی گارنتی یا گارانتی شرکتی بخریم و مشتریهامونم توجیح کنیم.گارانتی ها اعتبارشونو از بازار دارن نه از خدماتشون و بازار هم خودش مشتری ها رو به سمت گارانتی ها ی الکی اسم درکرده هل میده.1 امتیاز
-
درود دوستان گلم همینه و ما هم کم اوردیم توی این قضیه ولی فکر کنم مثل خیلی از کارهای مختلف اگر ما دست به دست هم بدیم بشه کاری کرد مثلا بنده راهی پیدا میکنم که بشه اینترنتی از این شرکت و شرکتها شکایتی تنظیم کرد و دست به دست هم بدیم و هم توش شرکت کنیم . معمولا اگر هر کدوم یک امضا بکنیم طوماری بلندی میشه که گوش فلک رو کر میکنه .1 امتیاز
-
اینجا برعکس فروم های همسایه جای خوبیه ,البته اگه چند نفر دلال دستشون رو از معاملات بکشن بیرون بهتر هم میشه ,بنده با سود کردن دیگران مخالف نیستم با باند بازی و روشهای ناجوانمردانه برای معامله مخالفم,با تشکر از آقای حسینی و مدیران عزیز به خصوص حامد خان که سعی در حفظ نظم و امنیت فروم دارن1 امتیاز
-
تا همین جا هم اگر منفی نگر نباشیم به نظرم سایت عالیه . فقط بعضی دوستان کم لطف هستن واسه اینکه دلالی کنند میگند ما قطعه بازیم زیاد خرید و فروش میکنیم و واسه خودمونه و ... اینجا ایرانه دیگه اگه اینجوری نباشه باید تعجب کرد. ممنون از توجهتون. شرمندم پرحرفی کردم1 امتیاز
-
میدونم عزیز بنده مزاح کردم زحمت نیستش دوسته گلم . ما میخوایم سایتی متفاوت با خدمات متفاوت برای کاربران باشیم . چون از دید ما یک سایت هر چی که داره از کاربران و بازدید کننده هاش داره عزیز . اون هم اگر رضایت کافی داشته باشن که فبها1 امتیاز
-
بنده فعلا برای انجام کار برای شما دوستان گلم اونقدر پیر و خسته نشدم و کاملا در خدمتم و اگر زیاد شد این معاملات حتما یک نفر و از ظرف لیون برای بررسی این کار خواهیم گذاشت واقعیتش امتیاز دقیقا نمیتونه اعتبار و محرض کنه و باز هم مشکلات وجود خواهد داشت دوست گلم1 امتیاز
-
البته مال دیروز بود سیستم @};- cpu intel i7 950 @3.9 1.1v VGA ATI 2X4870 1GB1 امتیاز
-
درود سپهر جان واقعا در مورد اون مشكل متاثر شدم ولي چند تا مسئله هستش كه اول به عنوان يك كاربر و بعد به عنوان مدير سايت مطرح كنم . 1 - ببنيد كنترل كاربران سايت بسيار مشكله و مدير سايت پرشين تولز هم مطمئن باشيد كه نميخواد چنين مسائلي در اون سايت بوجود بياد . ايشون و ساير مديران سايت نميتونن همرو تحت كنترل داشته باشن . پس يه سري مسائل دست خود كاربران هستش . 2 - ثابت كردن مسئله اي براي مدير بسيار سخته و در توانش نيستش . مثلا نميشه 100درصد گفتش كه فلان كاربر كار اشتباهي كرده . چون ما در حد يك قانون گذار و يا مجري نيستيم كه خداي نكرده با آبروي كسي بازي كنيم . پيشنهاد براي كمتر شدن مشكل : 1 - از افرادي كه طرفين معامله قبولش دارن براي معامله استفاده كنيد . (روش مطمئن) 2 - در مورد كاربر مورد نظر و پستهايي كه در سايتهاي مختلف داده و معاملاتي كه داشته كاملا تحقيق كنيد . ( 40 درصد ريسك ) 3 - به قيمت پايين كاربر هميشه شك كنيد و سعي كنيد تمام مشخصات كالا رو ازش بگيريد . به طور مثال عكس و يا تستي از كالا براتون بگذاره و با روشهاي مختلف كالا رو براي شما به نمايش بگذاره (40 درصد ريسك ) 4 - ازش شماره تلفن ثابت و ادرس بگيريد و قبل از واريز پول حتما شماره تلفن داده شده رو چك كنيد و اصلا چند تا شماره تماس بگيريد ازش ( 20 درصد ريسك . اين روش ميتونه بسيار كمك كنه ) در كل من هميشه در خدمت شما دوستان هستم :-?1 امتیاز
این صفحه از تخته امتیازات بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد