رفتن به مطلب

تخته امتیازات

  1. mfirouzi1989

    mfirouzi1989

    کاربر ویژه


    • امتیاز

      6

    • پست

      1418


  2. سعید حسینی

    سعید حسینی

    مدیر بازنشسته


    • امتیاز

      4

    • پست

      7597


  3. Hamed

    Hamed

    مدیر ارشد


    • امتیاز

      4

    • پست

      7651


  4. Farjam

    Farjam

    کاربر ویژه


    • امتیاز

      3

    • پست

      3122


مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در 04/20/14 در همه بخش ها

  1. سلام دوستان امروز رفتم تبلت Samsung Galaxy Note 12.2 PRO رو از نوع 3G با حافظه داخلی 32GB تحویل گرفتم با امکان مکالمه ( انشاالله که خوب کار میکنه و مشکلی پیش نمیاد ) تبلت قبلیم Galaxy Note 10.1 2014 Edition 16GB بودش ، 1- این PRO رو که دیدم واقعاً از نظر جثه غولی هستش برا خودش و Note 10.1 2014 در مقابلش مثل اسباب بازی میمونه 2- شفافیت و کیفیت LCD قابل قیاس با Note 10.1 2014 نیستش ( بهتر هستش این PRO ؛ گفتم شاید به نظر من اینحوری میاد ولی تو دوستام و برادرم هم حرفم رو تایید کردن ، شاید قبلیه مشکل داشته !!!! ) 3- از USB 3.0 Micro-B ( اسمش رو درست گفته باشم ) استفاده کرده ولی در Note 10.1 از پورت معمولی استفاده شده بودش که در قسمت پایین کلید Home قرار داشت ولی در PRO در سمت راست قرار داره 4- استفاده از +ANT در PRO ( جزئیات http://www.thisisant.com/consumer/ant-101/ant-in-phones ) 5- استفاده از تکنولوژی APT-X در PRO ( جزئیات http://www.aptx.com/howitworks2) فعلاً زدم شارژ ، و نمیتونم از امکانات نرم افزاریش شات بزارم ولی از باکس و خودش و متعلقات چرا اینم عکس مقایسه ای با کاغذ A4 ولی بد-دست و سنگین نیستش و اما گارانتی هماهنگ + بیمه ایران ( موارد ذکر نشده در گارانتی رو بیمه ایران به عهدش گرفته ) -- روی جعبه هم یک کدی بودش که نوشته شده بود به شماره 02183344 پیامک کنین تا از مزایای ویژه مصرف کنندگان بهره مند شوید -- یک کدی هم مخصوص فروشنده هستش 2 عدد DVD هم بودش که توش برنامه و بازی هستش و در زیر لیست اونها رو میتونین مشاهده کنین محتوای DVD بازی محتوای DVD برنامه ( ولی بازی هم بودش ) متن گارانتی هماهنگ و بیمه ایران
    3 امتیاز
  2. دوست عزیز این حرف رو به من هم زدن تقریبا سال پیش همین موقع بود که میخواستم سیستم فعلیمو جمع کنم رفتم واسه پاور ، فروشنده میگفت آقا پاور گرین نگیری که چنین میشه و چنان میشه و میزنه سیستمت رو میسوزونه و....... از این حرفا ....منم خیلی ریلکس رفتم یه GREEN 650 OC گرفتم و تا الان که دارم ازش استفاده میکنم و خدا رو شکر که خوبه ....پاور قبلیم هم 530 گرین بود که یه چیزی حدود 3 یا 4 سال باهاش کار کردم و آخ نگفت و بعدشم که کل سیستم قبلیمو فروختم اونم دادم رفت....پس زیاد رو حرف فروشنده های عزیز حساب نکن و از تو نت تحقیق کن که خیلی بهتره......
    3 امتیاز
  3. متاسفانه این امکان رو به این دلیل نمیگذاریم که : مثلا یه نفر تاپیک مفیدی رو ایجاد میکنه و خوب هم ادامه پیدا میکنه اینجاست که یه نفر میاد مشکل ایجاد میکنه و صاحب تاپیک برای رفع مشکل چون این امکان رو داره که تاپیک رو حذف کنه حتما این کار و میکنه که به نفع کسی نیست و کسایی که توی اون تاپیک پست دادن و زحمت کشیدن رو میفرسته رو هوا
    3 امتیاز
  4. تو این تاپیک مشخصات تمامه گرافیک هایی که تا حالا تولید شدن قرار داده میشه آپدیت = 1394-11-11 AMD Nvidia Intel VGA ON منبع تصاویر هم که رو خودشون نوشته شده Atisoc0936 امیدوارم مفید باشه @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
    2 امتیاز
  5. بسم الله الرحمن الرحیم با سلام خدمت دوستام لیونی و عرض تسلیت به دارندگان cpu های سری fx از کمپانی ای ام دی ( همچنین به خودم :crying: ) داشتم دنبال این میگشتم ببنیم کمپانی amd قرار چطور از سی پی های سری fx خودش پشتیبانی کنه که چشمم به این مقاله خورد واون رو برای شما دوستانی که مین های سری fx ساپورت دارین میزارم، سیستم خودمم روش سی پی سری fx-8320 نصبه توقف تولید پردازنده های AMD FX و آغاز تولید APU های هشت هسته ای شرکت تولید کننده پردازنده AMD خبری شوک آور مبنی بر توقف تولید پردازنده های FX را از سال 2014 منتشر کرده است. AMD دلیل این کار را سرمایه گذاری کامل روی APU ها اعلام کرده است. به نظر می رسد میزان فروش پردازنده های FX با معماری Vishera که آخرین نسل از این خانواده به شمار می رود، رضایت بخش نبوده و میزان استقبال کاربران از FX-8320 و FX-8350 در سطح بسیار ضعیفی قرار گرفته است. این کمپانی در نظر دارد تا در سال 2014، نسل جدید APU ها را با نام رمز Kaveri وارد بازار کند و این احتمال وجود دارد که تعداد هسته پردازنده های سوکت +FM2 به بیشتر از 4 هسته افزایش یابد. کلیه فعالیت های مربوط به تولید پرازنده در کمپانی ای ام دی در تصویر بالا درج شده و در سال 2014 شاهد حضور پردازنده های موسوم به Kaveri و در سال 2015 نیز شاهد حضور پردازنده های Carrizo خواهیم بود. همچنین ریز پردازنده های Kabini و Beema نیز با استفاده از مدل برنامه نویسی HSA در برنامه کاری AMD در سال های 2014 و 2015 قرار دارد. همچنین AMD اعلام کرده که در خانواده پردازنده های Carrizo در سال 2015، شاهد حضور APU های شش و هشت هسته ای خواهیم بود که قیمت حدودی 150 دلار برای آنها در نظر گرفته شده است. منبع: sakhtafzar
    2 امتیاز
  6. سلام میکائیل جان *واترکولینگ همیشگیم Larkooler ... و البته بدون آب یخ(چون آب یخ بریزم دمای آیدل میاد زیر 10 درجه) دمای اتاقم هم 13 درجه بوده البته در ویندوز xp32 روی 4900 هم با 1.27 تست wprime1024 رو پاس میکنه اما برای 5000 یهو ولتاژ بیشتری میخواد :دی * نه والا من تاحالا IHS باز نکردم چه رو آیوی چه روی هسول. خمیر زیر بلاک واترکولینگ هم noctua
    2 امتیاز
  7. دوستان در جریان هستید که اینتل داره کارخونه کاستاریکا رو هم تعطیل می کنه دیگه؟؟؟ و متاسفانه قراره 1500 نفر از کارگران این کارخونه اخراج بشن، البته فکر کنم اینتل گفته 1000 نفرشون رو می تونه مجدد در مکان دیگه ای به کار بگیره. @};-
    2 امتیاز
  8. سیستم خوبه . ولی قیمت ها دیگه خیلی پایین نمیاد . چون افزایش قیمت فقط به خاطر دلار نیست . مثلا افزایش قیمت گرین به خاطر مالیات بر ارزش افزوده بود . عوامل دیگه هم هستن . این سیستم برای اورکلاک نیست . برای اورکلاک شما باید پردازنده سری K و مادربورد سری Z تهیه کنی . اون هم مادربورد خوبی که توانایی تحمل فشار رو داشته باشه . اما این مادربورد برای همه مدل پردازنده 1150 مناسبه و میتونی به راحتی استفاده کنی ازش . پردازنده رو 4570 برداری ارزونتر درمیاد . تفاوت خیلی کمی هم داره با 4670 .
    2 امتیاز
  9. ترایدنت خیلی بهتره . میشه گفت بهترینه . 2 تا 8 گیگ بهتره . چون هم گرمای کمتری ایجاد میکنه ، هم مصرف کمتری داره و هم اینکه جا برای اضافه کردن رم میمونه .
    2 امتیاز
  10. ASUS STRIKER-GTX760-P-4GD5 http://www.asus.com/ROG_ROG/STRIKERGTX760P4GD5/
    2 امتیاز
  11. EVGA GeForce GTX 780 6GB SC w/ EVGA ACX Cooler http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=06G-P4-3787-KR EVGA GeForce GTX 780 6GB w/ EVGA ACX Cooler http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=06G-P4-3785-KR
    2 امتیاز
  12. اجرای همه بازیهای PC با گیم پد (Controller) معمولی! با این نرم افزار کوچیک شما می تونید هر بازی رو با با پشتیبانی کامل از گیم پدتون حتی با Vibration (همون ویبره خودمون) با گیم پد بازی کنید (حتی از این گیم پد 15 هزار تومانی ها) اینو هم بگم که این برنامه با نرم افزارهایی مثل Pinnacle Game Profiler یا Xpadder که فقط دکمه های کیبورد رو به گیم پد تبدیل میکنن فرق داره و کارش اینه که گیم پد شمارو بجای گیم پد (XBOX360 (Xbox 360 Controller به بازی قالب میکنه. به این ترتیب خیلی راحت شما میتونین بازی رو با گیم پد بازی کنین کار باهاش هم خیلی راحته، خلاصه خیلی برنامه کارآمدیه، من خودم سالهاست که دارم ازش استفاده میکنم! "Xbox 360 Controller Emulator" به کنترلر شما (GamePad, Joystick, Wheel, ...) اجازه میده که مثل کنترلر ایکس باکس 360 "Xbox 360 Controller" عمل کنه، بنابراین بازی اجازه استفاده از اونو به شما میده. مثلاً این برنامه امکان بازی کردن بازی هایی مانند "Grand Theft Autog" یا با فرمان (Wheel) های معمولی رو فراهم میکنه. آپدیت جدید: سیستم مورد نیاز Windows XP SP3 and newer (NET 3.5 (Also installs 2.0 and 3.0) (Included in Windows 7. (NET 4.0 (link to 4.5, also installs 4.0) (Included with Windows 8..NET 4.5 is not supported on Windows XP SP3, download .NET 4.0 from here. DirectX End-User Runtimes (June 2010) (Required regardless of OS (Visual C++ Redistributable for Visual Studio 2012 Update 1 (Most titles use the x86 runtime whether your OS is 64bit or not معرفی: فایل های "Xbox 360 Controller Emulator Library: (Library) xinput1_3.dll رو پوشش میده که برای پشتیبانی از گیم پدهای قدیمی که با XInput سازگاری ندارن، فراخوانی های XInput رو به فراخوانی های DirectInput ترجمه (تبدیل) میکنه. x360ce.exe (برنامه): اجازه ویرایش و امتحان کردن تنظیمات Library رو میده x360ce.ini (پیکربندی یا تنظیمات): محتوای تنظیمات Library. (دکمه ها، Slider Maps, Axis ) جزئیات: نصب: این برنامه (Dll) رو از طریق فایل اجرایی بازی اجرا کنید. فایل اجرایی بازی میتونه به دنبال xinput dll بگرده. شما فقط کافیه که یک کپی از فایل Dll رو توی پوشه ای که فایل اجرایی بازی هست بریزید، که ممکنه با توجه به بازی یکی از اسم های زیر رو داشته باشه (البته الآن دیگه نیازی به تغییر دادن اسم فایل نیست و بازی های جدید اکثراً از فایل xinput1_3.dll استفاده میکنن): xinput1_3.dll xinput1_2.dll xinput1_1.dll xinput9_1_0.dll اما برای نصب برنامه: فایل x360ce.App-2.0.2.102 رو دانلود کنید. اون رو تویه پوشه Extract کنید. فایل x360ce.exe رو اجرا کنین. برید به تب General مربوط به کنترلرتون (مثلاً Controller 1) طبق شکل زیر کنترلرتون رو تنظیم کنین برای گیمپد های مختلف فرق داره ولی من دو نوع رایجشو اینجا توضیح میدم: 3-1: کنترلرهای چینی(که تو بازار خیلی رایجن و شکلهاشون متفاوته ولی تقریباً اساس کار همشون یکیه) : 3-2: کنترلر 2و1 ®PlayStation (که با Convertor به سیستم متصل میشن و تقزیباً همشونو اینجوری باید تنظیم کنین) : نکته!: علامت" | " در " Axis6| " به معنی Invertedـه. بعد به تب Advanced برید و Device Type رو مقدار مناسب بزارید (برای گیمپد: GamePad و برای فرمان: Wheel) به تب بعدی یعنی Force Feedback و گزینه Enabled Force Feedback رو فعال کنین. (بقیه تنظیمات رو کاری نداشته باشین.) تا اینجا تنظیمات مربوط به گیمپدو انجام دادین، حالا به تب Option برید و و گزینه HookMode رو روی مقدار Normal تنظیم کنین و بعد گزینه Save رو بزنید و از نرم افزار خارج بشین حالا فایل x360ce.ini محتوی تنظیمات گیمپد شماست و از این به بعد دیگه کاری به برنامه تنظیم کننده ندارین. از این به بعد کافیه فقط دو تا فایل x360ce.ini و xinput1_3 رو به محل نصب بازی کپی کنین. بعد هم که بازی رو اجرا میکنین اگه هیچ مشکلی نباشه، ابتدای اجرای بازی یه بوق میزنه که نشان دهنده اینه که همه کارا ردیفه. نکته: اگه بازی رو اجرا کردین، گیمپد کار نکرد یا درست کار نمیکرد یا ویبره نداشت یا دکمه ها رو نشون نمیداد، از بازی خارج شین، همونجا (محل نصب بازی) فایل x360ce.ini رو باز کنین مقدار HookMode رو برابر 2 قرار بدین. (اگه بازم مشکلی بود برابر 0 به معنی خاموش بودن "گول زدن Api" برای بعضی بازیها مثل Shank قرار بدین.) بعد هم دوباره بازی رو اجرا کنین و از اجرای بازی با گیمپد لذت ببرین حذف برنامه فقط همه فایل هایی رو که توی بازی کپی کردین رو حذف کنید رفع مشکلات آپدیت جدید: از ورژن 2.0.2.105 به بعد تو تب Force Feedback، مقدار Overall Effects Strength پیش فرض 0 % تنظیم شده، پس اگه ویبره ندارین اینو 100% یا هر مقداری که میخواین تنظیم کنین. آپدیت جدید: 'Unhandled exception: Could not load file or assembly 'Microsoft.DirectX.DirectInput یا پیدا نشدن فایل xinput1_3.dll اگه از سیستم عامل ویندوز 8 استفاده میکنین: از Control Panel>Programs و Turn Windows features on or off گزینه (Net Framework 3.5 (Include .Net 2.0 and 3.0 رو فعال کنین. از نسخه کامل دایرکت اکس استفاده کنین که مطمئن شین همه فایلها نصب میشه (از جمله xinput1_3.dll): (DirectX End-User Runtimes (June 2010 - حجم: 95.6 مگابایت. (DirectX End-User Runtimes (June 2010 - حجم: 285.33 مگابایت. (Web Installer) Application has failed to start because MSVCR100.dll was not found یا برنامه تنظیم کننده غیر فعاله این خطا به این دلیل رخ میده که Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package روی سیستمتون نصب نشده. میتونید (Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x86 رو دانلود و نصب کنید. http://www.microsoft.com/downloads/d...3-37bf0912db84 !نکته: شما باید ورژن32 بیتی (x86) رو حتی واسه ویندوزهای 64 بیتی (x64) نصب کنین. برای xinput.dll ورژن 64 بیتی از این استفاده کنین: http://www.microsoft.com/downloads/e...f-9350143d5867 فرمان (Wheel) تو بازی کار نمیکنه، ولی تو برنامه تنظیم کننده x360ce کار میکنه. بعضی از بازیها فقط وقتی کنترلر به عنوان Gamepad شناخته شده باشه کار میکنه، حتی اگه کنترلر wheel باشه. اینو امتحان کنین: x360ce.exe رو اجرا کنین. با Wheelتون Tab رو انتخاب کنین. Advanced] Tab] رو انتخاب کنین. از منوی کشویی "Device Type" مقدار GamePad رو انتخاب کنین. دکمه [save] رو انتخاب کنین. برنامه رو ببندید و بازی رو اجرا کنین. چگونه dead zone ویل(Wheel) رو کاهش بدیم؟ (GTA, Mafia II, ...) x360ce.exe رو اجرا کنین. با Wheelتون Tab رو انتخاب کنین. Advanced] Tab] رو انتخاب کنین. "(Enabled (XInput, 80%" از منوی کشویی "AntiDeadZone" برای کاهش دادن dead zone به اندازه 80% انتخب کنین. دکمه [save] رو انتخاب کنین. برنامه رو ببندید و بازی رو اجرا کنین. نکته: بعضی بازیها وقتی dead zone به اندازه 100% کاهش پیدا کرده باشه مشکل دارن آیا من نیازی دارم در حین انجام بازی برنامه x360ce رو باز نگه دارم؟ نه، نیازی ندارین، برنامه رو در طول بازی کردن ببندین چون بازی نیازی بهش نداره و برنامه منابع PC رو الکی به هدر میده. برنامه تنظیم کننده x360ce فقط به عنوان رابط کاربری گرافیکی (GUI) برای ویرایش فایل x360ce.ini و به عنوان تست کننده کنترلر استفاده میشه. تصاویری از محیط برنامه: _______________________________________________________________________________________ InputHook InputHook یک سیستم تله (Hook) برای جایگزینی داده های برگشتی Gamepad از سیستم به برنامه با داده های تقلبیه، که اجازه میده بازی ها با x360ce کار کنن. HookMode گزینه HookMode بین وضعیت های Normal (عادی)، Compatibility (سازگار)، Full (کامل) و Disabled (غیر فعال) از InputHook انتخاب میشه. برای بسیاری از بازی ها حالت Normal پیشنهاد میشه، این حالت فقط تعدادی از داده ها رو جایگزین میکنه که به نظر برسه Gamepad با XInput سازگاره. حالت Compatibility داده های اضافی مورد نیاز، برای بازی هایی که دستگاه های DirectInput رو از XInput جدا میکنن، جایگزین میکنه حالت Full همچنین اسم Gamepad رو به " (XBOX 360 Controller (for Windows" تغییر میده. دانلود برنامه x360ce.rar منبع: بازی رایانه
    1 امتیاز
  13. مطمئنأ شما نیز صدا و بوق هایی که هنگام روشن کردن کامپیوتر از درون کیس تان به گوش میرسد را شنیده اید. همگی این بوق ها از جانب مادربورد شما هستند. تفاوت این بوق ها از نوع آن و تعداد آنهاست که بیانگر یک مشکل در درون مادربورد است. در این ترفند تمامی بوق ها و پیامهای خطای مربوطه آنها را برای شما جمع آوری کرده ایم. در صورتی که همچین صداهایی از کیس شما بیرون میاید حتماً این ترفند را خوانده و به فکر راه حل باشید. وقتی یک کامپیوتر روشن شده و برای بالا آمدن آماده میشود و یا هنگامی که کامپیوتر Reset میشود، BIOS سیستم شما با عملکردی به نام POST به تست کردن سخت افزار سیستم میپردازد تا از درستی اتصال انواع Deviceها مطلع شود. در این صورت اگر سیستم با مشکلی مواجه شود، POST برای BIOS پیغام خطا میفرستد. این که به عنوان مثال کارت گرافیکی شما با مشکل مواجه شده است. این ها همان بوق ها هستند که باعث اطلاع شما از پیش آمدن مشکل میشوند. بنابراین بهتر است با اینگونه بوق ها اشنا بشویم تا در صورت هر گونه ایرادی، خودمان در صورت امکان رفع اشکال کنیم. البته همانطور که گفتیم BIOSهای سیستم از سوی شرکت های مختلفی تولید میشوند. ما در اینجا به معرفی بوقهای اشکال مادربوردهای شرکت AMI:American Megatrends International و Phoenix میپردازیم. AMI Beep Codes یک بوق: اشکال از DRAM میباشد. بنابراین مشکلی در حافظه سیستم به وجود آمده است. دو بوق: حافظه فاقد تعادل است. تساوی گردش در حافظه به درستی کار نمیکند. سه بوق: 64 کیلوبایت مورد نیاز برای شروع و راه اندازی سیستم در دسترس نیست که به RAM سیستم بر میگردد. چهار بوق: تایمر سیستم شما با مشکل مواجه شده است که مانع از درستی همزمان عملکرد Motherboard میشود. پنج بوق: CPU با مشکل مواجه است. شش بوق: Controller ورودی A20/Keyboard با مشکل مواجه است IC کنترل کننده کیبورد با مشکل مواجه شده است و مانع از ورود A20 برای سوییچ کردن پردازنده میشود. هفت بوق: حافظه مجازی Virtual با مشکل مواجه است. هشت بوق: حافظه کارت ویدئو مشکل دارد. BIOS نمیتواند بر روی فریم های بافر کارت ویدئو بنویسد. نه بوق: ROM شما مشکل دارد، چیپ BIOS ROM روی Motherboard دچار خطا است. ده بوق: CMOS مشکل دارد. ایرادی در Motherboard مانع از فعل و انفعال با CMOS میشود. یازده بوق: Cache در Level 2 حافظه دچار مشکل شده است. یک بوق بلند و دو بوق کوتاه: سیستم ویدئویی دچار مشکل شده است. یک بوق بلند سه بوق کوتاه: ایرادی همانند مشکل در سه بوق. یک بوق بلند هشت بوق کوتاه: عملگر تست کننده خطا دارد. بوق مداوم: اشکال از RAM یا از ویدئو. Phoenix Beep Codes این شرکت از بوق های دنباله دار استفاده میکند. برای مشخص کردن فاصله بوق ها از خط تیره - استفاده کرده ایم. به معنای یک توقف و ادامه. 1-2-3 یعنی اول یک بوق، سپس دو بوق و نهایتأ هم سه بوق. ورژن چهارم به پایین این محصول از سه بوق و از ورژن چهار به بالا از چهار بوق استفاده میکند. 1-1-1-3 یا 1-1-2-1: CPU/Motherboard مشکل دارد. 1-1-2-3 یا 1-1-3-1 یا 1-1-3-2 یا 1-1-3-3: Motherboard و یا یکی از اجرای داخلی مشکل دارد. 1-1-3-2 یا 1-1-3-3 یا 1-1-3-4: اشکال از حافظه 64 KB است. 1-1-4-1: Cache در Level 2 حافظه دچار مشکل شده است. 1-1-4-3: اشکال از پورت I/O است. 1-2-1-1: مشکل از Power Management است. 1-2-1-2 یا 1-2-1-3: و یا یکی از اجرای داخلی مشکل دارد. 1-2-2-1 یا 1-2-2-3: BIOS ROM یا ورودی کیبورد مشکل دارد. 1-2-3-1: تایمر سیستم ایراد دارد. 1-2-3-3: مشکل از DMA است. 1-2-4-1: مشکل از IRQ است.
    1 امتیاز
  14. بنام خدا با سلام خدمت دوستان گل لیونی، توضیحاتی در مورد فناوری منتل و بازی های که قرار است بر روی این پلتفرم بیاد رو میزارم که هممون استفاده کنیم. مقدمه :Mantle یکی از محصولات جدید AMD است که به تازگی معرفی شده است. Mantle در حال حاظر بسیار ناشناس است و AMD چیز زیادی در باره این فناوری نگفته است. البته این API به صورت رسمی منتشر شده است و شرکت DICE در اولین اقدام خود برای این فناوری ، پچ جدیدی برای بازی Battlefield 4 منتشر کرده است که باعث بهبود راندمان و عملکرد نهایی این فناوری در سیستم های متوسط و ضعیف شده است. شما میتوانید نتایج اولیه تست این فناوری بر روی بازی Battlefield 4 را در اینجا ببینید . این فناوری اگرچه به لحاظ مفهومی ساده است ، اما چالش واقعی زمانی ایجاد میشود که ما آن را در تولیدات جدید استدیوهای بازیسازی ببینیم . البته درحال حاضر به دلیل اینکه محصولی بر اساس این فناوری تولید نشده است ، قدرت واقعی آن مشخص نیست و برای مشخص شدن پتانسیل واقعی این محصول به زمان زیادی نیاز است . این مقاله در پنج چشم اندازه اصلی به بررسی Mantle میپردازد که این پنج چشم انداز به شرح زیر است : چشم انداز اول : کارایی چشم انداز دوم : ارتباط فناوری Mantle با کنسول های بازی چشم اندا زسوم : سازندگان! سازندگان و باز هم سازندگان! چشم انداز چهارم : اشکالات رابط برنامه نویسی سطح پایین چشم انداز اول | کارایی :بهترین نقطه شروع برای فناوری Mantle زمانی است که از سیستم های high-End استفاده شود . فناوری Mantle یک API گرافیکی سطح پایین برای نسل جدید معماری کارت های گرافیک AMD است. فناوری Mantle با API های استانداردی همچون OpenGL و Direct3D ناسازگار است. API های استانداردی همچون OpenGL و Direct3D در سطوح بالا برای فراهم کردن کیفیت مورد نیاز قطعات گوناگون ( کارت های گرافیکی ) عمل میکنند . Mantle قابلیت اجرا بر روی سیستم هایی با حداقل کیفیت را فراهم میکند و مناسب تمام اهداف طراحی شده بر روی API های مخصوص معماری GCN می باشد. کلیت این فناوری بسیار ساده است و با اینکه API های سطح پایین قبلا ساخته شده اند ، در نتیجه زمان زیادی از ساخته شدن برنامه هایی مشابه با این ایده میگذرد . مزایا منتیل وقتی بحثی را در خصوص چرایی Mantle و نه چیستی آغاز میکنیم ، این سادگی جایش را به پیچیدگی میدهد . دلیل اصلی وجود Mantle کاستی هایی است که در API های سطح بالا GPU ها وجود دارد . در این فناوری هر تک فریم draw call نامیده میشود و مهمترین مسئله ای که در خصوص کارایی این API ها وجود دارد مسئله draw call ها است. زمان زیادی طول میکشد تا تعداد بسیار زیادی از draw call ها تولید شوند. با وجود معروف شدن فناوری Mantle ، حتی خود مایکروسافت و دیگر توسعه دهندگان بازی از کارایی این draw call ها راضی نیستند. مایکروسافت و دیگر شرکای Direct3D در ابتدا این مسئله را بر عهده بر نامه Direct3D 10 گذاشتند تا بسیاری از اشکلات ذکر شده را مرتفع کند. ولی این مشکلات هرگز به طور کلی حل نشدند. تا به امروز تعداد draw call های موجود در پردازنده های گرافیکی ( GPU ) قدرتمند ، بسیار بیشتر از تعداد draw call های موجود در پردازنده های مرکزی ( CPU ) قدرتمند است . پس راه حل فعلی استفاده حداقلی از draw call ها است و در صورت استفاده بسیار کم از draw call ها ، GPU دچار کاستی هایی خواهد شد . البته برخی اوقات به draw call های بزرگ نیز احتیاج خواهد بود. توضیح درباره draw call ها : draw call ها در دنیای کامپیوتر به texture, vertex, و shader هایی گفته میشود که به صورت یک ماتریکس 4×4 و یکسری پارامترهای دیگر از GPU به CPU فرستاده میشود . در واقع draw call ها فرامینی هستد که به GPU برای رندر کردن Vertex هایی همچون مثلث هایی با ابعاد خاص ( شیدر ها ، blend ها و … ) داده میشوند . توضیح Overhead ها : Overhead در کامپیوتر به معنای یک اصطلاح مشترک برای عواملی که باعث پایین آمدن کارائی یک برنامه یا دستگاه ، از حدّ ایده‌آل آنها می‌شوند. البته در بیانی ساده تر میتوانیم Overhead را سربار اضافی CPU و GPU بنامیم. Overhead های DX9 , DX 10 چشم انداز دوم | ارتباط فناوری Mantle با کنسول های بازی :با وجود توضیحات پایه ای که درخصوص draw call ها و Overhead ها ( کاهش کارایی با افزایش سربار پردازنده مرکزی ) داده شد ، اما هنوز هیچ گونه توضیحاتی در مورد چرایی وجود Mantle داده نشده است و البته چارچوب کلی منابعی که Mantle در آن وجود دارد ، موجب درک بهتر ما از Mantle خواهد شد . اگر Mantle صرفا یک API سطح پایین برای GCN باشد ، پس این موضوع میتواند از این ساده تر باشد و میتوان گفت Mantle بیشتر مورد استفاده افراد کنجکاو قرار میگیرد. ما قصد داریم بیشتر درباره آنچه که درباره ارتباط Mantle با کنسول های بازی گفته نشده صحبت کنیم . کمپانی AMD به عنوان تامین کننده APU های هر دو کنسول Xbox One و PS4 موقعیت ویژه و جالبی دارد . نکته جالب این موضوع هم این است که هر دو کنسول بر اساس معماری GCN ساخته شده اند و AMD مسئولیت زیادی در توسعه این دو کنسول دارد . این موارد نه تنها سخت افزاری ، بلکه شامل پشتیبانی نرم افزاری این دو کنسول هم میشود و AMD وظیفه دارد درایور های مورد نیاز برای گسترش رابط های برنامه های کاربردی این کنسول ها را تهیه کند ، طوریکه ویژگی های سخت افزاری هر دو کنسول به صورت کامل در اختیار توسعه دهندگان و سازندگان قرار گیرد . برخلاف پلتفرم PC ، در نرم افزار کنسول های بازی استفاده از هر دو نوع API و رابط کاربری برنامه نویسی سطح پایین و سطح بالا امری طبیعی و معمول است . از API های سطح بالا برای موارد ساده تر استفاده میشود و زمانیکه در حال کار با پلتفرم های ثابت و با عمر مفید طولانی هستید API های سطح پایین پتانسیل بیشتری از خود نشان میدهند و قادرند تا حداکثر کارایی را از یک قطعه سخت افزاری استخراج کنند . Xbox One وقتی که ما در باره API های AMD بر روی کنسول های جدید صحبت میکنیم ، در اصل درباره دو مدل از API جدید کمپانی AMD برای کنسول های جدید صحبت میکنیم که عبارتند از API سطح بالا که با برنامه هایی همچون Direct3D و OpenGL برابری میکند و API های سطح پایین مناسب برای نوشتن مستقیم بر روی سخت افزار برای کارایی بالاتر استفاده میشود . سوالی که پیش می آید این است چه اتفاقی می افتد اگر API های سطح پایین و سطح بالا را از کنسول پورت کنیم ؟ حال این پورت چه بر روی Xbox One باشد چه بر روی PC !؟ درحال حاضر هم میدانیم که API های سطح بالا چه گونه خواهند بود . چون این API های سطح بالا امروزه در Direct3D 11.2 وجود دارند و میتوانیم آنها را در معماری های سخت افزار های مبتنی بر AMD GCN هم مشاهده کنیم . اما API سطح پایین به چه شکلی خواهد بود ؟! Mantle خودش یک API سطح پایین است . Mantle همان چیزی است که در Xbox One دیده میشود . از زمانیکه Mantle برای سرعت دادن به پروسه ساخت بازی کنسول های نسل بعدی طراحی شده میتواند از زبان (HLSL) مخصوص Shader های سطح بالای Direct3D که در Xbox One وجود داشت استفاده کند. ما بر این باوریم که Mantle یک API سطح پایین مخصوص Xbox One است که به PC آورده شده است . اگر واقعا Mantle به عنوا یک API سطح پایین Xbox One باشد ، چهارچوب منابع Mantle به شدت تغییر خواهد کرد . Mantle دیگر فقط یک API سطح پایین برای کارت های AMD GCN نیست که موفقیت آنها وابسته به این باشد که AMD بتواند برای تولید بازی های مخصوص آن تولیدکننده پیدا کند . ولی Mantle به پلی برای پورت کردن بازیهای Xbox One به PC تبدیل خواهد شد . Mantle API توسعه دهندگانی که به طور گسترده از این API سطح پایین برای Xbox One استفاده میکنند ، قادرند مقادیر زیادی از کد های رندر کننده به کامیپوتر را مستقیما برای استفاده بر روی PC ارائه دهند و از آن مجددا استفاده کنند . برای انجام این کار باید فواید استفاده از کد های سطح پایین را از همان ابتدا حفظ کنند. Mantle نمیخواهد ( و نمیتواند ) نیاز تولیدکنندگان به استفاده از Direct3D از بین ببرد . از این گذشته AMD در حا حاضر در دنیای گرافیک کامپیوتر منزوی است ، اما هنوز هم میتواند شرایط حفظ کد های سطح پایین را مهیا کند که البته این مورد در گذشته امکان پذیر نبوده است . شم انداز سوم | سازندگان! سازندگان و باز هم سازندگان!با این حال Mantle پتانسیل بسیار بالایی دارد و اگر مواردی که در بالا اشاره کردیم درست باشد ، باید بگوییم Mantle مخصوص Xbox One است وموفقیت آن از قبل تضمین شده است . Mantle در حال حاضر تنها ابزاری است که میتواند رویای آوردن کد های low level ( سطح پایین ) بر روی PC را تحقق بخشد . برای این موفقیت در این کار ، AMD نیاز به متقاعد کردن توسعه دهندگان بازیهای مولتی پلتفرم برای استفاده از موتور رندرکننده Mantle در بازیهایشان دارد . با وجود پورت آسان بازی ها با فناوری Mantle ، هنوز کار زیادی به نسبت پورت بازی ها با Direct3D برای انجام دادن وجود دارد . حتی اگر مسئله پورت بازیها بر روی PC به واسطه این فناوری حل شود ، باز هم داشتن بازی اختصاصی و پورت نشده بر روی PC چیز دیگر است. AMD برای موفقیت Mantle به پورت این فناوری و بازیهای آن بر روی PC نیاز ندارد ، اما مطمئنا باعث اعتبار بسیار زیادی برای AMD خواهد شد اگر این کمپانی بتواند بازیهای زیادی با این فناوری بر روی PC بسازد . اما بدون در نظر گرفتن توضیحات بالا و بدون در نظر گرفتن این مورد که lead platform ساخت بازی های نسل بعد کدام کنسول ( پلتفرم ) است ، draw call بزرگترین مزیت فناوری Mantle به حساب می آیند. در واقع اهمیت توسعه دهندگان در مورد این فناوری غیر قابل درک است و باید این نکته را مد نظر داشت که Mantle وجود دارد چون از API های سطح بالا ( high level APIs ) سریعتر است. Mantle به راحتی میتواند کدهای سطح پایین کنسولی را به PC پورت کند ، چون این همان چیزی است که توسعه دهندگان بازی از AMD میخواستند . فناوری Mantle با موتور Frostbite دلیل ساخته شدن Mantle به این دلیل نیست که AMD میخواسته این فناوری را به عنوان اهرم فشاری بر روی کنسول های PS4 و Xbox One اضافه کند ، Mantle وجود دارد چون توسعه دهندگان میخواستند اهرم فشاری برای افزایش عملکرد بهتر بازی ها در سخت افزارهای مختلف داشته باشند . همانطور که در مقدمه مقاله توضیح دادیم ، اولین بازی ای که از Mantle بازی Battlefield 4 شرکت DICE بوده است . AMD ادعا کرده بود که توسعه دهندگان در صورت استفاده کردن از Mantle در بازی خود ، میتوانند شاهد افزایش 50 درصدی فریم ریت در بازی ها باشند و حال با انتشار اولین نتایج استفاده Mantle در بازی Battlefield 4 میبینیم که AMD به خوبی نتایج را پیش بینی کرده بود . هر چند نتایج فوق ، که در اینجا میتواند آن را ببینید خیلی مطمئن و قابل اعتماد نیست ، اما در سیستم های متوسط و متوسط رو به پایین شاهد افزایش عملکرد و بهینه سازی بازی Battlefield 4 تا حدود 25 درصد بوده ایم که رقم بسیار عالی ای به حساب می آید . AMD برای استفاده بهتر این فناوری بر روی رایانه های شخصی درایور Catalyst 14.1 beta را عرضه کرده است و به کاربر این امکان را میدهد تا بتواند از وضوح تصویر 1600p بر روی سخت افزارهای غیر XDMA استفاده کنند. بدین معنی که بازیبازان میتوانند از دو کارت HD 7000 به صورت dual-GPU برای اجرای بازی استفاده کنند . مثلا زمانیکه در حال اجرای بازی به صورت Eyefinity یا Ultra HD هستید ، دیگر از لگ و پارگی تصاویر خبری نخواهد بود. درایور Catalyst 14.1 به کاربر اجازه میدهد تا بتواند به صورت همزمان به GPU و CPU در APU های Kaveri دسترسی داشته باشند . چشم انداز چهارم | اشکالات رابط برنامه نویسی سطح پایین :با تمام چیز هایی که گفتیم ، با اینکه Mantle این قابلیت را دارد تا هر دو گروه توسعه دهندگان و بازیسازان از مزایای آن به صورت مساوی برخوردار شوند ، اما استفاده از API های سطح پایین میتواند اشکلاتی ایجاد کند که سعی میکنیم آنها را شفاف سازی کنیم . برخلاف کنسول های بازی ، بستر های نرم افزاری PC های شخصی ثابت نیستند و این یکی مهم ترین موارد دنیای PC های گرافیکی است . اگر ما این دو مورد را جدا کنیم ، باید به دنبال سه بازیگر مختلف در این عرضه باشیم که عبارتند از AMD, Intel, و NVIDIA . هر کدام از این سه کمپانی هم معماری های گرافیکی مخصوص به خود را دارند و این درحالی است که در سطوح برنامه نویسی سطح بالا هر سه کمپانی از API گرافیکی Direct3D استفاده میکنند و به همین دلیل است که بسیاری از طراحی های آنها به ما حس مشترک بودن و یکسان بودن میدهد! اما در API های سطح پایین نوع استفاده هر کمپانی از API ها با کمپانی دیگر متفاوت است . این کیفیت برنامه نویسی توسط API های سطح بالایی همچون Direct3D و OpenGL همان چیزی است که اجازه میدهد فروشندگان و توسعه دهندگان سخت افزار برای همکاری با یکدیگر در فضای PC ارتباط داشته باشند . Mantle API در گذشته ای نه چندان دور API قدرتمندی به نام Glide وجود داشت که اکثر بازار گرافیکی را اشغال کرده بود . در آن زمان Direct3D بسیار نابالغ و ابتدایی بود و Glide توسط سازنده 3dfx تولید شده بود و در اوج قدرتش حدود 90 درصد بازار سیستم های متوسط و قدرتمند را در اختیار داشت . در آن زمان روش کار با API قدرتمند Glide بسیار راحت تر از Direct3D بود و برای مدتی تمام بازیها تنها از API قدرتمند Glide پشتیبانی میکردند یا اینکه برخی بازیها در کنار Glide از API های Direct3D و OpenGL هم پشتیبانی میکردند. Glide تقریبا در تمامی زمینه ها بهتر از دیگر API ها بود و این یک مورد فوق العاده برای دارندگان کارت های 3dfx به شمار می آمد . ولی این API برای کمپانی های بزرگی همچون AMD/ATI و انویدیا که بخش بزرگی از بازار را در اختیار داشتند خیلی جالب نبود و به همین دلیل کم کم از دور خارج شد! . در نتیجه باید گفت در زمان خودش Glide بزرگترین API در نوع خودش بود و بعد از آن میتوان حاکم بلامنازع بازار API ها را Direct3D نامید. در نهایت توسعه دهندگان استفاده از رندرینگ چندگانه را متوقف کردند و بهترین مسیر برای خودشان را تنها مسیر تک رندری انتخاب کردند . اما فرق Mantle این است که این API قارد است به راحتی و به خوبی در سطح low level فعالیت کند و این همان چیزی است که باعث شده به راحتی در مقابل API های فوق العاده قدرتمندی همچون Direct3D و OpenGL مقاوت کند. در نتیجه باید گفت Mantle که به عنوان مزیت فوق العاده ای برای کاربران AMD حساب میشود ، برای کاربران انویدیا هم مزیت خوبی حساب میشود ؟! آیا توسعه دهندگان برای صرف زمان کمتر شروع به تقسیم منابع محدود خود بین Mantle و Direct3D کرده اند؟! مزایا و قدرت Mantle از همین ابتدا مشخص است . اما سازندگان و توسعه دهندگان و هر ذینفعی که در صنعت PC حضور دارد باید از این نکته مطمئن شود که API قدرتمند Mantle همانند API اسبق Glide از دور خارج نمیشود . در حال حاضر 5 توسعه دهنده ، 3 ومتور بازی سازی و 20 بازی در حال پشتیبانی از Mantle هستند . برخی از این بازیها همچون Battlefield 4 عرضه شدند و برخی دیگر همچون Thief و Sniper Elite نسخه جدید هنوز منتظر نشده اند. موتور های بازی سازی ای که تا زمان نگارش این مقاله از Mantle پشتیبانی میکنند عباتند از Frostbit Engine ، Nitrous Engine و Asura Engine هستند. amd-thief یست بازیهایی که به زودی از فناوری Mantle پشتیبانی میکنند فناوری Mantle که به تازگی از سوی AMD معرفی شده است در حال حار تنها از بازی Battlefield 4 پشتیبانی میکند. همچنین نسخه نمایشی فناوری دیگری به نام Star Swarn هم وجود دارد که فعلا در حد یک نسخه تست نشده و ابتدایی است که به نظر نمیرسد مخصوص بازی باشد. همین چند روز پیش بود که بازی Thief منتشر شد و ما هم تست و بنچمارک های کامل این بازی را در سایت قرار دادیم. این بازی هم قرار است از فناوری Mantle پشتیبانی کند. اما در حال حاضر این کار انجام نمیشود و پشتیبانی فوق به صورت آپدیتی جدا ، طی ماه های آینده عرضه خواهد شد. در این پست قرار است بازیهایی که از فناوری Mantle پشتیبانی میکنند را معرفی کنیم. بازی های منتشر شده Battlefield 4 توسعه یافته توسط استدیو DICE با موتور Frostbite Thief توسعه یافته توسط Eidos با موتور نامشخص Need for Speed Rivals توسعه یافته توسط Ghost Games ( هنوز از Mantle پشتیبانی نمیکند). بازی های منتشر نشده Star Citizen توسعه توسط Cloud Imperium Games, Behaviour Interactive Plants vs. Zombies: Garden Warfare توسعه توسط PopCap Games Sniper Elite 3 توسعه توسط Rebellion Dragon Age: Inquisition توسعه توسط استدیو BioWare با موتور Frostbite Havana ( اسم رمز ) توسعه توسط استدیو Visceral Games با موتور Frostbite Mass Effect ( نسخه جدید ) توسعه توسط BioWare با موتور Frostbite Mirror’s Edge 2 توسعه توسط DICE با موتور Frostbite Star Wars: Battlefront توسعه توسط DICE با موتور Frostbite Mars ( اسم رمز ) توسعه توسط Mohawk Games/Oxide Games Star Control توسعه توسط Stardock/Oxide Games عنوان اعلام نشده تحت توسعه توسط Oxide Games پس از این اعلام ها طرفداران Battlefield بلافاصله متوجه بازی Havana ای شدند که توسط Visceral Games در حال توسعه است. شایعه شده این استدیو بازی سازی در حال توسعه یک بازی پلیسی با محوریت Battlefield و با اسم رمز است. آیا ممکن است این بازی Battlefield 5 باشد!؟ بازی Mars نیز یک عنوان جدید است که توسط اعضای اصلی Civilization در حال ساخت و توسعه است. به نظر نمیرسد این بازی نسخه جدیدی از Civilization باشد ، اما احتمال اینکه یک بازی شبیه سازی باشد بسیار زیاد است. در باره بازی بسیار محبوب Mass Effect هم اطلاعات زیادی منتشر نشده است. مشخص نیست این بازی یک بازی جدید است یا نسخه به روز رسانی شده عنوان Mass Effect 3 است. قرار بود بازی Mass Effect 3 را در این لیست قرار دهیم که نام 3 را حذف کردیم. چون احتمالا با نامی دیگر عرضه میشود. منبع: guard3d
    1 امتیاز
  15. درود وارد پروفایلتون بشید---->ویرایش مشخصات رو بزنید
    1 امتیاز
  16. نه متاسفانه در ضمن ما مدیران هستیم که به کارها و مشکلات شما دوستان رسیدگی کنیم . یعنی هیچ کدوم از درخواستهای شما دوستان نادیده گرفته نخواهد شد ( منظورم اینه که بررسی میشه حتما ) پس ما مدیران کاملا در خدمتیم
    1 امتیاز
  17. سلامدوست گلم مطمئن باشید اگر برای اینتل اثبات میشد که سی پی یوهای ساخت کاستاریکا برای اورکلاک های حرفه ای بهتر میباشد هرگز تصمیم به تعطیلی کارخانه اسمبل و تست خود در کاستاریکا نمیشد.
    1 امتیاز
  18. GIGABYTE GV-N760WF2OC-2GD http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=5058#ov
    1 امتیاز
  19. سلام به نظر شما کدام یک از این پاور ها بهتره خودم بیشتر گرین می پسندم TOPOWER FATALITY 650W Gaming PSU Green 600A-HP Power Supply Unit
    1 امتیاز
  20. لطفا امکان حذف تایپیک رو به کاربران بدید اصلاح خالی جالب نیست این طوری نیازی نیست به شما گزارش بشه خودمون حذف میکنیم
    1 امتیاز
  21. اینم خدمت شما با گرافیک 760 گیگابایت میشه 3 تومان البته الان لیون موجود نداره
    1 امتیاز
  22. درود آقای حسینی سایت یه خط در میون بد گتوی میده و باز نمیشه...
    1 امتیاز
  23. منم همین مشکلو دارم مث الان که شما پستتون 2بار اومد.من الان یه پیغام خصوصی واسه یکی از مدیران دادم 15 باررفت.دیگه روم نشد ازشون معذرت خواهی کنم بگم من یه بار فرستادم وقطع شد.همینجا ازشون معذرت خواهی میکنم :x :x
    1 امتیاز
  24. VisionTek CryoVenom R9 290 Limited Edition https://www.visiontekproducts.com/index.php/component/virtuemart/graphics-cards/cryovenom-r9-290-limited-edition-1-detail?Itemid=0 VisionTek Radeon™ R9 290 https://www.visiontekproducts.com/index.php/component/virtuemart/graphics-cards/visiontek-radeon-r9-290-detail?Itemid=0 VisionTek Radeon™ R9 290X https://www.visiontekproducts.com/index.php/component/virtuemart/graphics-cards/visiontek-radeon-r9-290x-detail?Itemid=0
    1 امتیاز
  25. http://www.evga.com/articles/00830/images/6GB_StepUp_Header.jpg http://www.evga.com/support/stepup/images/header.jpg
    1 امتیاز
  26. درود حامد جان من ps3 دارم کپی خور هم نیست ایکس باکس دو دستگاه از سال 2005 تا 2007 داشتم که سه چراغ زدن دیگه سمتش هم نرفتم نزدیک دومیلیون تومان با بازی هاشون که اونموقع اگر یادتون باشه روی dvd9 هر دیسکی از ده هزار تومان تا 15 و 20 هزار تومان رایت میزدن و مثل الان نبود که دیسکی1000 باشه من خسارت خوردم دو تا کنسول رو هم هر کدوم 450 تومان گرفته بودم.من کلا همیشه کنسول سونی میگیرم هنوز ps2 ps1 ام رو دارم ازشون عکس میزارم بجه ها ببینن باور میکنید Ps1 سونی هنوز داره مثله روز اول دیسک میخونه و بازی اجرا میکنه!پشتش حک شده ناکازاکی ژاپن همین!
    1 امتیاز
  27. این باید 4770 میشد :))) ولی واقعا ویندوز 64bit XP چقدر بده :دی
    1 امتیاز
  28. من خودم تست کردم و روی تمام بازی هایی که نیاز به دسته xbox که قیمتی بالای 100 هزار تومان داره بدرستی کار میکنه و کسانی که دسته معمولی دارن و نمیتونن گیم پد گرانقیمتی تهیه کنند با این ترفند مشکل بازی کردن این قبیل بازی ها بر طرف میشه فایل برنامه x360ce.App-2.1.2.191.zip
    1 امتیاز
  29. دوست عزیز کلا مین بردهای msi رو پیشنهاد نمی کنم ولی این هم مین برد خوبی هست ولی اصلا زیر فشار اورکلاک نمی تونه طاقت بیاره و جون به جون افرین می سپارد.
    -1 امتیاز
  30. دوست عزیز مادربرد فقط گیگابایت و ایسوس و بایوستر بعضی از مادربرد های ایسوس و خیلی از بایوسترها ساخته شدن برای اورکلاک و سگ جونی طوری که با 18 چرخ از روشون رد بشی هیچی شون نمیشه و بایوستر ها هم که از 2 تا 8 پین خوردنشون دیگه میشه فهمید چی هستن ولی مادربرد های گیگابایت ها هم واقعا محشر هستن طوری که 10 سال کار مفید و بدون خرابی راحت انجام میدن البته اگر اورکلاک نشده باشن.
    -1 امتیاز
  31. دوست عزیز من دارم کلی بهت میگم یعنی اینکه شما همین z77 رو خریدید رفتی خونه وصلش کنی می بینی پایه cpu کج شده ولی سی پی یو رو بالا میاره میگی ولش کن میایی رمت رو وصل کنی میبینی یکی از سوکت هاش رم رونمی خونه بعد چهار روز که باهاش بازی کردی میبینی ای سی صداش سوخت و کلا........ پیشنهاد بهت میکنم همون 1150 رو بگیری چون هم جدیدتر هست و هم msi هنوز وارد بازار نشده و تو کارایی هم خیلی تفاوت چشمگیری بین 1155 با 1150 نیست ولی به خاطر 200 تومن تفاوت قیمت بین این دوتا چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی.
    -1 امتیاز
  32. دوست عزیز وقتی حرف از سری گیم میشه باید حداقل قیمتش دوس عزیز من هیچ کاری به کارایی این مادربردها ندارم وگرنه این مادربرد=http://www.asus.com/Motherboards/P8Z68_DELUXE/#overview با این کارایی که داره از همه ی این ها سرتر هست با این که z68 هست کلا من به کیفیت این مادربرد دارم اشاره می کنم اپل لب تاب میزنه و dell هم لب تا ب میزنه ولی کیفیت این کجا و اون کجا و این که مثلا شما برید این z77 رو بخرید 600 تومن و برید دقیقا همین امکانات رو در مادربرد گیگابایت و ایسوس بخرید 900 تومن هیچ گونه فرقی یعنی بینشون نیست؟ :blink: اگر این طور هست که شما راست میگید. حالا دوست عزیز من که راهنمایی خودم رو کردم حالا شما میدنید برید 600 پول رو بدید این مادربرد بعد یه 1 ماه که یکم برقش کم و زیاد شد سوخت بردیش گارانتی ماتریکس گفت تعمیر نمیشه به حرف امروز من می رسید که msi اگر مادربرد هاش خوب بود که مثلا b75 هم قیمت h61 گیگابایت نبود
    -1 امتیاز
  33. درود مهدی جان برای تست 720p باید رجیسترکنی توی سایت که رایگان هم هست ولی برای رزولیشن های بالاتر انگارباید خریده بشه ، من هرچی گشتم نتونستم سریال یا کرکی براش پیدا کنم
    -1 امتیاز
این صفحه از تخته امتیازات بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد
×
×
  • اضافه کردن...