رفتن به مطلب

تخته امتیازات

  1. hd5870

    hd5870

    کاربر ویژه


    • امتیاز

      21

    • پست

      4190


  2. KINGPIN

    KINGPIN

    کاربر سایت


    • امتیاز

      16

    • پست

      974


  3. big VULTURE

    big VULTURE

    کاربر سایت


    • امتیاز

      6

    • پست

      9782


  4. Miad007

    Miad007

    کاربر سایت


    • امتیاز

      5

    • پست

      1584


مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در 08/18/18 در همه بخش ها

  1. کمپانی MSI جزء آن دسته از شرکت هایی است که کارت های گرافیکی گیمینگ آن با خنک کننده های اختصاصی، در بین تمامی گیمرها از محبوبیت بالایی برخوردار است.در اینجا اولین عکس ها از نمونه های سفارشی سازی شده ازنسل جدید کارتهای گرافیکی GeForce RTX منتشر شده است که ساخته کمپانی MSI هستند.کارت گرافیک MSI GAMING X TRIO از یک طراحی سه فن به همراه سیستم نورپردازی RGB برخوردار است ، اما اینبار بک پالت پشتی آن به رنگ نقره ای در آمده است ( جنس این بک پالت ممکن است از آلومینیوم برس خورده باشد). همانطور که مشاهده میشود ، این کارت از رابط جدید VirtualLink تایپ C استفاده میکند و در کل کمپانی NVIDIA روش سنتی استفاده از SLI را برای سری کارتهای RTX به فراموشی سپرده است.کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO جهت تغذیه به دو عدد کانکتور برق 8 پین مجهز شده است.تا روز دوشنبه هفته جاری ما شاهد نمایش بیشتری از کارتهای سفارشی شده RTX خواهیم بود. منبع : Videocardz مترجم : محمد فتحی
    11 امتیاز
  2. دو روز پیش کانال رسمی انویدیا در یوتیوب ی ویدیو عجیب رو گذاشت با اسم Be For the??? که دو ساعت زمانش بود و تصویر همش سبز بود . احتمالا بازم رمزی خواسته ی معنایی رو برسونه و منظورش از دو ساعت سری 20 بوده . حالا کاری نداریم واکنش یوزر ها رو میدیدم ک کامنت گذاشتن انقد خندیدم ترکیدم ? و اما واکنش ها: واکنش کاربرا بخاطر اینکه کلی حجم نت و وقت گذاشتن تا چیزی در ثانیه ای تو این دوساعت پیدا کنن شاید و چیز خواصی بفهمن : ? لینک ویدیو : Be For The...????
    3 امتیاز
  3. سلام خدمت تمامی دوستان و یوزر های محترم انجمن. هدف از ایجاد همچین تاپیکی اینه که کلیه اخبار و مقالات نسل جدید گیمینگ انویدیا چه در آینده دور چه نزدیک در این تاپیک برای تبادل نظرات و بحث کلی پوشش داده بشه. لذا خواهشا بحث تاپیک منحرف یا به موضوعات پیش پا افتاده که ارزش و بار علمی تاپیک رو پایین میاره کشیده نشه و در نگاه کلی مفید واقع بشه چه برای راهنمایی و یادگیری چه برای فرداهایی که خریداران ممکنه رجوع کنن به تاپیک. همونطور که از اخبار به گوش میرسه و به نوعی انویدیا اون رو با کلیپ کوتاهی به هشتگ BeForTheGame تایید کرد سری جدید سری RTX/GTX 2000 نامگذاری شدن و خبری از 11 نخواهد بود. مبنای نام RTX هم به معماری جدید انویدیا برمیگرده که در اون تکنولوژی RTX مبنای پردازش های محتوای جدید Ray racing خواهد بود. ما تا همینجا بسنده میکنیم تا اخبار دقیق تر و تایید شده به نشر برسن و مبنی بر اون تاپیک هم اپدیت بشه و یوزر ها سردرگم نشن.
    2 امتیاز
  4. با معرفی نسل جدید کارتهای گرافیکی کمپانی NVIDIA ، شرکت Palit از شرکای اختصاصی ، دست به معرفی دو کارت گرافیک جدید RTX 2080 و RTX 2080 Ti از سری خانواده GamingPro و نسخه اورکلاک شده آن زده است.هر دو کارت معرفی شده مجهز به مدار PCB و خنک کننده های سفارشی این شرکت هستند.پالیت این کارتها را دو دونوع اورکلاک شده کارخانه ای و مدلی هم با سرعت هسته مشابه با مدل مرجع تولید خواهد کرد جهت تغذیه نیز هر دو مدل به دو عدد کانکتور برق 8 پین مجهز خواهند شد تا انعطاف پذیری بالاتری در هنگام اورکلاکینیگ داشته باشند. از لحاظ ظاهری طراحی خنک کننده هر دو کارت مشابه با یکدیگر صورت گرفته و تنها از روی شکل فن ها و رنگ بندی قاب خنک کننده قابل تشخیص خواهد بود. به زودی جزئیات بیشتری از هر دو کارت منتشر خواهد شد. منبع : Videocardz مترجم : محمد فتحی
    2 امتیاز
  5. همزمان با معرفی نسل جدید تراشه های گرافیکی کمپانی NVIDIA ، شرکت EVGA از شرکای تراز اول این کمپانی ، از سری جدید کارتهای گرافیکی خود تحت عنوان XC Ultra رونمایی کرد.نسخه معرفی شده در حقیقت مدل بدون پسوند TI از کارت RTX 2080 است و ممکن است مدل اصلی Ti به همراه سه فن در سیستم خنک کننده خود همراه باشد.پوشش قرار گرفته بر روی خنک کننده این کارت ، اینبار به صورت شفاف طراحی شده تا اثرات روشنایی سیستم RGB را به خوبی نمایش دهد. سری جدید کارتهای گرافیکی EVGA XC Ultra بر اساس تراشه ای با کد TU104 و ریز معماری Turing با تعداد 2944 هسته CUDA توسعه خواهد یافت.این کارت مجهز به مقدار 8 گیگابایت حافظه ویدئویی از نوع GDDR6 است که با یک عرض باس 256 بیتی با پردازنده گرافیکی در ارتباط است.هنوز هیچ گونه اطلاعاتی مربوط به قیمت و مشخصات سرعت کلاک این کارت ، منتشر نشده است. منبع : Videocardz مترجم : محمد فتحی
    2 امتیاز
  6. دوستان قدرت دو برابری کارتها تقریبا واقعیت داره دلیلش هم تاخیر دو ساله عرضه کارت های گرافیک توسط انویدیاست. توی این دوسال داشته تحقیق و توسعه انجام میداده. ولی اصولا چرا نیاز به ارتقا هست؟ وقتی یه 1060 توی فول اچ دی جواب میده، ارتقا برای چی به نسل جدید؟ اونی هم که 4K داره وضعش اینقدری خوب هست که هر چی بیاد با هر قیمتی میخره.
    2 امتیاز
  7. با نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه سالانه گیمنیگ Gamescom در کشور آلمان و برگزاری کنفرانس شرکت NVIDIA جهت معرفی نسل جدید کارتهای گرافیکی این شرکت ، عکس های زیادی از نمونه های سفارشی سازی شده از این کارتها ، در فضای نت منتشر میشوند. به تازگی عکسی مربوط به مدار PCB کارت RTX 2080 و تراشه گرافیکی TU104 منتشر شده است.این تراشه با کد دقیق TU104-400-A1 مربوط به یک نمونه آزمایشی بوده و بدین معنی است که این کارت یک نمونه از پیش تولید است. احتمال میرود که تراشه گرافیکی با کد TU104-400 مربوط به کارت GeForce RTX 2080 باشد.در عکس های مربوط به این PCB ، تعداد 8 ماژول حافظه GDDR6 دیده میشوند که احتمالا ظرفیت آنها 8 و یا 16 گیگ خواهد بود.طراحی قسمت تغذیه نیز به گونه ایست که میتوان از یک جفت کانکتور 8+6 پین و یا دو عدد کانکتور 8 پین استفاده کرد. منبع : Videocardz مترجم : محمد فتحی
    2 امتیاز
  8. NVIDIA RTX Demonstrated With Stunning Cinematic Real-Time Ray Tracing Demo Made in Unreal Engine 4 .
    2 امتیاز
  9. سلام. دوستان من میخوام رو سیستمی که دارم میگیرم ویندوز 10 با اخرین اپدیت هاش نصب کنم...........بعد الان اگه بخوام بجز بازی های جدید ...بازی های یکم قدیمی تر مثل بازی های سال های 2010 تا مثلا 2013 رو هم روش انجام بدم......ایا قابل انجام هستش یا نه؟ یا حتما باید ویندوز 7 برای اون بازی ها نصب کرد...... یا روش و میانبری برای اینکار هستش؟ نهایت بازی قدیمی که بخوام انجام بدم بازی gta iv برای سال 2008 هستش. ممنون.
    1 امتیاز
  10. برگشت به زمان های گذشته و مقایسه نسل های اولیه وسیله های مختلف با نسل های فعلی که پیشرفت سر سام آوری داشته اند شگفت انگیز است. پرچمداران فعلی را با موبایل های چندین نسل قبل مقایسه کنید. تغییرات فراوان و عمدتا لذت بخش هستند. اما آیا کار پیشرفت اسمارتفون ها همین جا به پایان میرسد؟ مطمئنا خیر. بیائید با هم به حدودا 20 سال آینده سفر کنیم و خودمان را در سال 2040 تصور کنیم. هیچکس نمیداند در این سال گوشی های هوشمند دقیقا چه شکلی خواهند بود اما میتوانیم تصورات خود را ارائه دهیم. شکل و ظاهر مطمئنا پیش از هر چیزی مشتاقیم ببینیم گوشی های هوشمند در 20 سال آینده چه شکلی خواهند بود. مطمئنا تغییرات نسبت به امروز فاحش و اساسی خواهند بود. در حالی که اخیرا جک هدفون از بسیاری از گوشی های هوشمند جدید حذف شده است، احتمالا در سال 2040 گوشی ها فاقد سوکت شارژ، دکمه خاموش و روشن و حتی دکمه کنترل صدا (به شکل امروزی) خواهند بود. این چیزیست که پیش بینی آن کار سختی نیست. با چنین تغییراتی، یک گوشی هوشمند با صفحه خاموش که روی میز قرار گرفته، شبیه به یک تکه سنگ یا آلومینیوم یا حتی طلا به نظر میرسد. زمانی که گوشی برداشته شود، نمایشگر روشن میشود. یک پیش بینی هیجان انگیز در مورد ظاهر گوشی ها در سال 2040 امکان شخصی سازی رنگ دستگاه است. اگر از رنگ امروز دستگاه خود خوشتان نمیآید به منوی ویژگی های بصری بروید و یک رنگ جدید برای گوشی خود انتخاب کنید تا کل رنگ دستگاه تغییر کند. شاید بخواهید رنگی را انتخاب کنید که به لباس تن شما بیآید. همچنین میتوان افکت های انیمیشنی یا تصویری مانند حرکت ابرها و شعله آتش را روی گوشی خود بندازید. نمایش 24 ساعته زمان روی نمایشگر هم برای یک گوشی در سال 2040 چیز مهمی نیست. نگرانی بابت خط و خش افتادن روی نمایشگر هم وجود دارد چرا که تا آن سال، برچسب های گوریلا گلس احتمالا فنا ناپذیر خواهند بود. ناچ ها یا همان بریدگی نمایشگرها دیگر به موزه فناوری پیوسته اند و هیچ گوشی هوشمندی در سال 2040 دارای نقص نخواهد بود چرا که تمام دوربین ها، سنسورها یا حتی اسپیکر در زیر صفحه نمایش قرار میگیرند. تصور کنید برای برقراری تماس تصویری، کافیست درست به چشمان مخاطب خود نگاه کنید چرا که دوربین در جایی همان حول و حوش قرار گرفته است. حال به نظرتان این گوشی به چه شکل باز میشود؟ قرار نیست این اتفاق بیفتد! گوشی را باید به تولید کننده آن ارسال کنید تا با ابزار مخصوص بدنه آن ذوب شود و قطعات داخل بازیافت شوند. تعمیر گوشی هوشمند در سال 2040؟! جوک خنده داری است. دوربین ها زیاده روی نکرده ایم اگر بگوئیم دوربین گوشی های هوشمند طی دو دهه آینده کیفیتی فراتر از چشمان شما خواهند داشت. قابلیت هایی که برای دوربین ها پیش بینی میشود، مانند ضبط در کیفیت 16K یا زوم اپتیکال 20 برابری شگفت آور هستند. در کنار این ها تصاویر و ویدئو مادون قرمز و دوربین حرارتی هم اضافه کنید تا شگفتی ها تکمیل شوند. ویژگی های امنیتی این بخش را به خاطر دیدن فیلم های علمی تخیلی تصور بهتری از آن داریم. گوشی ها در سال 2040 نه فقط چهره، صدا و اثر انگشت شما را در هر قسمتی از گوشی شناسایی میکنند، بلکه شما را حتی از طریق نحوه دست گرفتن دستگاه نیز میشناسند. در صورتی که شما نخواهید، هیچ احدی نمیتواند از گوشی شما استفاده کند. به منظور حفظ بیشتر حریم شخصی، گوشی رد چشمان شما را دنبال میکند و پیکسل ها در نمایشگر اصلی به طوری تنظیم میشوند که زاویه دید به گونه ای باشد که فقط شما بتوانید محتوای نمایشگر را مشاهده کنید. صدا هم وقتی هدفون در گوش داشته باشید، صرفا به گوش شما خواهد رسید. حرف از ردگیری چشمان شد، این قابلیت امکان کار با گوشی بدون دخالت انگشتان را نیز فراهم میکند. اسکرول کردن صفحه به بالا و پائین در حالی که مشغول خواندن یا تایپ کردن هستید، با این ویژگی قابل انجام است و بسیاری از کارها بدون حرکت دادن دستان و انگشتان قابل انجام خواهد بود. باتری برای این مورد سعی کنیم حدس بزنیم یا پیش بینی کنیم که از چه موادی در باتری گوشی های 20 سال آینده استفاده خواهد شد اما میتوان با اطمینان گفت که اگر گوشی ها در 2040 کمتر از 5 روز شارژدهی داشته باشند، ما در زمانه اشتباهی زندگی میکنیم. پیشرفت هایی مطمئنا شامل حال باتری گوشی ها خواهد شد و فناوری هایی مانند شارژ شدن از طریق حرکت گوشی، خورشید یا از طریق گرمای چیپست ها شاید شامل حال این دستگاه ها بشود. تراشه ها، گرافیک و هوش مصنوعی احتمالا یا مطمئنا بیشتر از هر قسمت دیگری، بخش سخت افزاری های هوشمند در 20 سال آینده نسبت به امروز دچار پیشرفت خواهد شد. به حدی قدرت پردازشی این دستگاه ها زیاد خواهد شد که بتوان روی آنها بازی سنگینی همچون کراسیس را اجرا کرد. هوش مصنوعی بسیار پیشرفته خواهد شد به طوری که دوربین گوشی ها هر چیزی را که در معرض دیدشان باشد، اعم از انسان ها شناسایی خواهد کرد و اطلاعاتی را راجع به آنها ارائه خواهد داد. دستیارهای هوشمند هم فقط برای شما تماس برقرار نخواهند کرد بلکه در زمینه های مالی نیز بر اساس خرج و مخارج، علایق و درآمد شما توصیه هایی خواهد کرد. بیائید پا را فراتر بگذاریم. گوشی شما در 20 سال دیگر ناهنجاری ها در سلامت بدن شما را تشخیص خواهد داد و این کار را به کمک سنسورها، میکروفون، دوربین گوشی و غیره و تحلیل اطلاعات انجام خواهد داد. شاید راه درمان را به شما نگوید اما دست کم شما را از وجود مشکل آگاه میسازد تا با مراجعه به دکتر آن را رفع کنید. چیپست پردازنده گوشی های هوشمند در سال 2040 تقریبا توانایی پردازش هر چیزی را خواهند داشت و اگر تعدادی بار سنگین مضاعف را به آنها بسپارید، پردازش از طریق رایانش ابری و سرورهای فوق سریع 6G انجام خواهد شد. اتصال گوشی به کامپیوتر و کار با موس و کیبورد بهتر از چیزی که امروز سامسونگ ارائه میدهد خواهد بود و علاوه بر این، یک گوشی ساخت سال 2040، قابلیت پشتیبانی از چند سیستم عامل را خواهد داشت تا کاربر خود سیستم عامل مورد نظر را انتخاب و نصب کند. ذخیره سازی و حافظه فضای ذخیره سازی در گوشی های هوشمند طی سال های اخیر به طور تصاعدی بالا رفته است و مطمئنا این روند در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت. به نظر ما حافظه ذخیره سازی 10 ترابایتی با 32 گیگابایت رم DDR7 برای گوشی ها در سال 2040 پیش بینی مناسبی باشد. ویژگی های مضاعف یک پیش بینی محتمل در مورد آینده گوشی های هوشمند این است که دستگاه های مستقل مختلفی را که امروزه مورد استفاده قرار میگیرند را در خود جای دهند. به طور مثال تشخیص دهنده های گازها که امروزه بسیاری از خانه ها به آن مجهز هستند. مطمئنا بهتر میشود که اگر همیشه یکی از آنها را همراه داشته باشیم که علاوه بر قدرت تشخیص گاز، میتوانند گازهای سمی را نیز تشخیص دهند. مورد بعدی که محتمل تر هم هست، ترازو است. با ترکیب سنسورهای بسیار حساس داخل نمایشگر و بدنه مقاوم در برابر شکستن، میتوان اشیایی با وزن کمتر از 1 گرم تا به اندازه وزن یک انسان را با گوشی اندازه گیری کرد. نقشه کشی سه بعدی دیگر قابلیت هیجان انگیز گوشی های 20 سال آینده خواهد بود به طوری که میتوانند آنالوگ های سه بعدی از اجسام کوچیک تا اتاق را بسازند. آواتارهای متحرک در آینده دقیقا شبیه به خود شما خواهند بود و از صدای شما هم برای مکالمه استفاده خواهند کرد. پوشش آنتی باکتریال، یک ویژگی بهداشتی برای گوشی ها در سال 2040 خواهد بود. گوشی ها حتی با وجود اینکه تمیز به نظر برسند، باز هم به شدت آلوده هستند به طوری که تحقیقات نشان میدهد تعداد باکتری های روی یک گوشی معمولا بیشتر از باکتری های موجود در توالت است. البته اکثر این باکتری ها آسیبی به انسان نمیزنند اما به هر حال اینکه بدانید گوشی شما عاری از میکروب است، خوشآیند است. با شناسایی حرکات اطراف توسط گوشی، میتوانید روی آن به عنوان یک دوربین نظارتی حساب کنید. فرض کنید شب به تخت خود میروید و گوشی را بالای سر خود قرار میدهید. گوشی حواسش به اطراف و حرکات هست و اگر کسی دور و بر شما بپلکد، به شما هشدار خواهد داد. کارت های شناسایی در 20 سال آینده وجود نخواهند داشت چرا که جای خود را به کارت های مجازی خواهند داد. به طور مثال گواهی نامه و شناسنامه شما در داخل اسمارتفون شما خواهد بود و اگر اتفاقی برای گوشی شما بیفتد، به لطف یکپارچه سازی ابری، بعد از خرید گوشی جدید همه چیز سر جای خود خواهد بود. علاوه بر چیزهایی که گفته شد احتمالا ویژگی های دیگری هم در کار خواهند که ما را به قدر کافی هیجان زده کنند. به هر حال آینده گوشی های هوشمند شگفت آور خواهد بود. از نظر شما یک گوشی هوشمند در سال 2040 چه شکلی خواهد بود و چه امکاناتی خواهد داشت؟ sakhtafzarmag
    1 امتیاز
  11. اگر بنچمارک های یک کارت گرافیک را ببینید که از TITAN V سریع‌تر است، احتمالاً شما نیز حدس می‌زنید متعلق به یکی از محصولات جدید انویدیا باشد که هنوز عرضه نشده است. اخیراً برخی نتایج موجود در پایگاه داده بنچمارک Ashes of the Singularity به این گمان زنی دامن زده است که با کارت گرافیک GeForce RTX 2080 یا GTX 2080 روبرو هستیم، چراکه از هر نظر امتیاز کسب شده بالاتر از Titan V است. جالب‌تر اینکه بنچمارک های مورد بحث با تنظیمات 4K و 5K اجرا شده‌اند. نتایج منتشر شده متوسط نرخ فریم دهی حدود 62 فریم در ثانیه را در وضوح 4K نشان می‌دهد که در صورت واقعی بودن، خیره کننده است.
    1 امتیاز
  12. دفعه پیش که خمیر زدم کولر رو ihs جا به جا شد و رو جداره کناری ihs خمیری شده بود. قصد پاک کردن اونجا رو داشتم که پردازنده رو باز کردم
    1 امتیاز
  13. کولرمستر خیلی بهتر از دیپ کول هست . البته این میتونه یه نظر شخصی باشه اما من خودم باشم و خیلی از دوستان هم این رو قبول دارن که بین کولرمستر و دیپ کول حتما کولر مستر رو قبول دارم و انتخاب می کنم. اما اگر چاره ای نداشته باشید و مجبورید دیپ کول رو اتخاب کنید اون یه بحث جداست
    1 امتیاز
  14. بله ، یه فایل میخواد و یه کم تغییرات فایل اوپشن هم بریز تو داکمنت Options (www.learnp30.blogveb.com).rar مراحل نصب جنرال روی ویندوز 10.pdf
    1 امتیاز
  15. به دلیل اینکه در نسل های گذشته ، شرکت اینتل حتی در پردازنده های سطح بالای خود ، به جای استفاده از روش لحیم کاری شده ، از خمیر حرارتی استفاده کرد، از سوی علاقه مندان و منتقدان سخت افزاری ، مورد سرزنش قرار گرفت.برای اولین بار کمپانی AMD در پردازنده های نسل اول Ryzen در سوکت AM4 از خانواده Summit Ridge و حتی نسل دوم این پردازنده ها در خانواده Pinnacle Ridge ، از روش لحیم کاری به جای خمیر حرارتی استفاده کرد.این به اندازه کافی به اینتل فشار وارد کرد تا اکنون حداقل در پردازنده های سطح بالای خود با پسوند K از این روش استفاده کند.این شرکت در یک نشست مطبوعاتی تایید کرد که تمامی پردازنده های نسل نهمی با پسوند K ، از روش لحیم کاری شده در IHS خود بهره خواهند برد.این یعنی فقط ما شاهد استفاده از این روش در سه پردازنده i9-9900K, i7 و9700K و i5-9600K خواهیم بود. یک اسلاید جهت مقایسه، سرعت کلاک هسته و مقدار اندازه کش سه مدل از پردازنده های نسل نهم پلتفرم دسکتاپ را با یکدیگر مقایسه میکند و از پردازنده Core i7-9700K به عنوان اولین پردازنده i7 در این پلتفرم بدون قابلیت HyperThreading یاد میکند.به نظر میرسد اینتل در این نسل با توجه به افزایش تعداد هسته ها ، توانسته است به خوبی توان حرارتی این پردازنده هشت هسته را به مانندنسل گذشته و در همان اندازن 95 وات TDP حفظ کند.این اسلاید همچنین تایید میکند که چیپست Z390 Express هیچ ویژگی جدید نسبت به چیپست Z370 ندارد و فقط قسمت مدار تغذیه VRAM در مادربردهای مجهز به این چیپست ، تقویت شده اند. اما اینتل همچنان به کاربران خود تاکید میکند که برای پردازنده های نسل نهم ، از مادبردهای مجهز به چیپست Z390 استفاده کنید. منبع : Techpowerup مترجم : محمد فتحی
    1 امتیاز
  16. درود عمده‌ی گارانتیها از جمله سازگار ارقام، شامل اطلاعات نمی‌شوند. می‌توانی اول هارددیسک را برای بازیابی به مراکز ویژه ی این کار بسپاری و اگر هارددیسک باز نشود، پس از بازیابی می‌توانی از گارانتی استفاده کنی.
    1 امتیاز
  17. فکر نکنم مشکلی باشه من کال اف دیوتی 6 رو 10 اجرا کردم ،، در صورت بروز مشکل میتونید از روی شورکات بازی اجرای بازیو روی ویندوز 7 بزارید
    1 امتیاز
  18. من پیشنهاد میکنم قبل اینکه به خرید سری جدید کارت ها فکر کنید اول cpu تون رو ارتقا بدید ? همین 8600کا زیر 1080ti زاییده و فول لود میشه چه برسه 2080 و مورد خطرناک ترش 2080Ti ! من خودم اولین کاری ک میکنم ایشالا اگه intel با قیمتاش پوست کلمون رو نکنه یه 9900کا میگیرم قبل کوچ به سری 2000. همین 2060 هم با کارایی 1080 خطرناک ظاهر شده. خوبه دیگه تو این وضع مملکت و ارزونی هاااااا !!!!!! واسه جیب ما چاله کندن
    1 امتیاز
  19. 800 دلار و هزار دلار برا اونا پولی نیست دوست عزیز...پول ما بی ارزشه
    1 امتیاز
  20. 1 امتیاز
  21. اره واقعا از اول پیشونیمون سیاه بود! امدی جانت به قربانم ولی حالا چرا !!!
    1 امتیاز
  22. NVIDIA Posts Strong Second Quarter Earnings but Shares Drop 5% on Weak Q3 Guidance – Says Crypto is Dead انویدیا گزارش مالی کوارتر دوم سال 2018 خود را منتشر کرد. فروش و تصاحب عظیم بازار. و خبر خوشحال کننده ای برای گیمر جماعت وجود نداره جز: ارز دیجیتال در استانه مرگ...
    1 امتیاز
  23. درود ماشالا عحب تاپیکی کلی خاطراتم زنده شد... اولین بازیم رو، روی سگا اجرا کردم که مورتال کمبت و سوپر ماریو بودن و بعد ps1 خریدم و هرچی بازی داشتو گرفتم، خلاصه زمانی داشت و خیلی بهم چسبید و بعدش رفتم سراغ pc و تا اونحایی که یادم میاد اولین بازی هایی که اجرا کردم اینها بودن: metal slug 1 و نیمه گمشدم رو معرفی میکنم: اونموقع بسیار کیف میداد میرفتیم گیم نت 5 به 5 سر وقت بازی میکردیم اصلا روانیش بودیم warcraft 3 warcraft 3 the frozen throne ویندوز xp رم 1 گرافیک 256مگ هارد 60 گیگ یا 80 اگر اشباه نکنم مانیتور ضخامتش اندازه کمد بود ‌‌... ?
    1 امتیاز
  24. درود خيلى برام پيش آمده زيف هاى cpuكج شدن و رم روى اسلاتهای سه و چهار کار نکرده
    1 امتیاز
  25. خب اینجور که بوش میاد انگار قراره دوشنبه کارت های 2080 و 2080ti معرفی شن. هنوز طراحی یا طرحی برای 2070 و 2060 دیده یا ب قولی درز نکرده. عجیبه. عجیب اینکه پرچمدار اول کار میخواد معرفی و عرضه شه در صورتی ک انویدیا میتونست مثل نسل 10 عمل کنه. یعنی اول که 1080 رو لانچ کرد با قیمت 700 دلار بعد ک 1080ti اومد اون رو زد 700 دلار و قیمت 1080 رو 600 دلار کرد. معلوم نیست قصد و نیت این سری چیه. یکی از عجیب ترین سری هاس. از ی لحاظ درسته حرفتون ولی فناوری mcm برای کارت گرافیک هنوز تئوری هست و سختی ها و موانع خودش رو داره چون بر خلاف چیپ ترد ریپر که چهار چیپ روی یک pcb هستن توی گرافیک دو چیپ یا بیشتر از اون باید روی یک asic یا قطعه سیلیکونی قرار بگیرن که این خودش نیازمند معماری قوی و همچنین چیپ های پردازشی فوق العاده کوچیکه که شاید حتی با 5 نانومتر هم ساختش دشوار باشه. از لحاظ دیگه اینم باید در نظر گرفت که gpu با cpu فرق داره و gpu بخاطر داشتن منابع پردازشی بالا نیازمند یک درگاه و پهنای باند فوق العاده عریض و پر سرعته تا اطلاعات بین دو چیپ ب خوبی هماهنگ انتقال پیدا کنه و مثل cpu که تنها با همدیگه هماهنگی دارن و واحد ها مستقل هستن نیست. همین دو ماه پیش هم سرپرست جدید رادئون اقای دیوید وانگ در خصوص mcm بودن ناوی ازش پرسیده شد و گفت اگرچه این دستاورد تو زمینه گرافیکی اونم گیمینگ یه چشم اندازه ولی هنوز جای بحث و کار داره و اطمینان کامل از این بابت وجود نداره که تو عرصه پردازشگر گیمینگ بشه استفاده کرد ازش و ناوی هم چیپ مونولیک یا تک هست و قابلیت مولتی شدن نداره. منبع خبر به نقل از gamesn در مورد هسته های پردازشی خب تفاوت هایی هست. انویدیا هر نسل پردازشگر کودا رو لاجیک تر و قدرتمند تر میکنه که نتیجش مثلا میشه کارتی مثل 1080 که از 980ti هسته های کمتری داره ولی کارایی خیلی بالاتری عرضه میکنه. کودا تو هر نسل ارتقا داده میشه و مکانیزم عملکردش لاجیکتر و بهتر میشه
    1 امتیاز
  26. اولین بازی ک انجام داد IGI1 بود مشخصات سیستمم هم گرافیک128 mb رم هم 256 هارد هم 40مانیتورم lg flatron خدایی لذتی ک تو اون بازی های قدیم بود تو این جدیدا نیس.یا ما پیر شدیم یا بازی ها بی مزه شده یا هم چون آساسین کرید با شمشیر و سپر دیگه داره حمله میکنه ?
    1 امتیاز
  27. بنده هم از اکثر سیاست های انویدیا متنفرم ولی این که 2060 در حد 1080 باشه کاملا ممکنه .
    1 امتیاز
  28. 1 امتیاز
  29. بخش Gaming کمپانی ZOTAC ، عکس هایی از نمونه های سفارشی شده از سری AMP مربوط به نسل جدید کارتهای گرافیکی NVIDIA را منتشر ساخته که بسیار متفاوت از طرح های قبلی این شرکت هستند.شما ممکن است سری AMP را از نسل خانواده تراشه های Pascal به یاد داشته باشید که همگی مجهز به دو فن بوده و از لحاظ ظاهری بسیار ساده به نظر می آمدند. اما زوتاک با معرفی معماری Turing و اضافه کردن فن سوم به طراحی خنک کننده های خود ، قصد دارد تا قدم در راههای نوین طراحی بگذارد. البته نمونه های معرفی شده از خانواده مدل های Extreme نیستند، از این رو کمبود هایی مانند کلاک هسته و حافظه بالاتر،بک پالت پشتی به رنگ زرد و سیستم نور پردازی RGB در آنها ، احساس میشود. از نقطه نظر ظاهری ، طراحی هر دو کارت مشابه با یکدیگر است و فقظ در قسمت کانکتور تغذیه با یکدیگر متفاوتند.مدل RTX 2080 Ti به دو عدد کانکتور اتصال 8 پین و مدل 2080 هم به دو کانکتور 6+8 پین تجهیز شده است.توجه داشته باشید که تصاویر پکیج بسته بندی و خود کارت در این سری ، از بابت طراحی بسیار جالب توجه هستند. منبع : Videocardz مترجم : محمد فتحی
    1 امتیاز
  30. احتمال قوی با اومدن سری های جدید ، سری های قدیمی مثل ۱۰۸۰ تی آی یه مقداری کاهش قیمت داشته باشن. الان پاور گرین سری جدید که اومده ۱۲۰۰ واتش رو به قیمت یک و نهصد میدن این قطعا باعث میشه قیمت ۱۲۰۰ وات سری قبلی کاهش داشته باشه. اما خب کلا سریهای های اند رو همیشه کسایی هستن که می خرن چون پول دارن و بنابراین کسایی هم هستن که واردش می کنن انشالا خواهیم دید که مقداد چه قیمتی خواهد زد.?
    1 امتیاز
  31. تاکنون و بر طبق آنچه که گفته شده ، کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti مجهز به مقدار 11 گیگابایت حافظه ویدئویی و یک عرض باس 352 بیتی به مانند کارت GTX 1080Ti است. با این تفاوت که کارت جدید مجهز به حافظه های جدید GDDR6 با سرعت 14 گیگابیت بر ثانیه شده است.از لحاظ تئوری نیز مقدار پهنای باند به حداکثر 616 گیاباتی بر ثانیه رسیده است که حدود 132 گیگابایت از کارت نسل قبلی ، بیشتر است.اکنون ما میتوانیم تایید کنیم که تراشه به کار رفته در کارت GeForce RTX 2080 Ti از تعداد 4352 هسته کودا برخوردار شده است. با این حال این مقدار هنوز هم از تعداد 4608 هسته شیدر به کار رفته در دو کارت RTX 6000/8000 از سری Quadro کمتر است. کارت GeForce RTX 2080 نیز ، یک مدل مجهز به مقدار 8 گیگابایت حافظه ویدئویی با رابط حافظه 256 بیتی است.همانطور که پیش بینی میشد این کارت مجهز به تعداد 2944 هسته کودا است و از تعداد 3072 هسته پیش بینی شده ، مقداری کمتر است.این بدان معناست که کارت GeForce RTX 2080 تعداد 128 هسته کودا را از دست میدهد و تراشه TU104 به کار رفته در آن ، دقیقا مشابه با تراشه کارت Quadro RTX 5000 خواهد بود.مقدار سرعت کلاک هسته و توان حرارتی TDP نیز مشخص شده اند ، اما از آنجا که گفته شده این مشخصات ممکن است مربوط به نمونه های سفارشی شده باشند، جزئیات آنها هنوز منتشر نخواهند شد. نمونه ای از مدل سفارشی شده کمپانی گیگابایت هم منشر شده ، اما در آن خبری از اسم AORUS نیست ، پس احتمال میرود مربوط به سری GAMING (OC) باشد. منبع : Videocardz مترجم : محمد فتحی
    1 امتیاز
  32. باهات قهر کرده با این سیستم دسکتاپشو نگا? کو پ گیما؟
    1 امتیاز
  33. تا اونجایی که از شواهد بر میاد ای ام دی عملا همه چیزش رو روی ناوی قمار کرده . از این جهت ناوی مثل رایزنه . ای ام دی برای لانچ رایزن حداقل 4 سال کار کرد . تا بتونه به غول بزرگی مثل اینتل برسه . خوشبختانه رایزن با همه مشکلات بسیار موفق بود تا جایی که در بعضی ماه های سال فروش ای ام دی از اینتل جلو زد و الان هرکدوم سهمی حدود 50 درصد از بازار رو دارن . به نظر میرسه در مورد ناوی هم همین ماجرا در پیش باشه ( تنها تفاوت در اینه که اینتل به ساخت CPU با 4 هسته عادت کرده بود اما انودیا مدام داره پیشرفت می کنه ) . ای ام دی همواره سعی می کرد از کارتهای خودش رو ریبند کنه تا با بهبود کلی کارتهاش اونها رو به نهایت بهره وری برسونه و البته با تولید مجددشون هزینه های توسعه و راه اندازی خط تولید رو به حداقل برسونه . اما در مورد وگا ما شاهد چنین چیزی نیستیم .( به نظر میرسه کاربرد اصلی وگا در گیمینگ همراهی با رایزن برای ساخت APU باشه .) از طرفی ای ام دی برای ناوی منتظر فناوری 7 نانو متریه و قصد نداره روی لیتوگرافی بالاتر این محصول رو لانچ کنه( انگار ای ام دی تمام تمرکزش در بخش GPU رو روی ناوی گذاشته!) . چرا ای ام دی میتونه نسل بعدی رایزن رو آماده کنه ( منظورم سری 2000 نیست منظورم نسل کاملا جدید رایزن هستش که کامل شده و اون هم منتظر فناوری 7 نانومتری و به زودی با نسل EPYC وارد بازار میشه ) اما نمی تونه ناوی رو آماده کنه ؟ در حالی که ساخت CPU بسیار سخت تر از GPU هست و توی همین مدت انویدیا به خوبی موفق شده معماری خودش رو توسعه بده . جالبه که به نظر میرسه کارتهای انودیا هم از مدتی پیش آماده شده بودند اما نبود مموری مناسب در تعداد کافی و انبارهای پر انویدیا موجب عدم عرضه این کارتها شده . نشونه های زیادی این حرف رو تائید می کنه مثلا این که اولین کارت ولتا خیلی وقته که منتشر شده .
    1 امتیاز
  34. از امروز سر کوچه جهانگیری دلار 4200 به صورت نامحدود عرضه میکنن هر کی میخواد سریع بره بگیره
    1 امتیاز
  35. تاپیک خیلی خوبی زدین استاتر عزیز در مورد قیمت 100% این گونه نخواهد بود و مثل نسل های گذشته قیمت گزاری میشه!! سوال اصلی این است تو خراب شده ما چطور میشه قیمت!!!!! 780ti لایتنینگ فکر میکنم 2300 بود 1080ti اومد 3.3 1080 یادمه 2.3 اشتباه نکنم و 1070 هم 1.800 هفته اول عرضه! 1060 قیمت 1200!!! با قیمت دلار امروز و این ک گمرکی هم بیشتر کردن ک به خوشبخترین کشور جهان با چشم انداز 2050 برسیم ( لول ?) باید منتظر قیمت 10 تومنی برای 2080 باشیم مرسی از دست اندرکاران مملکت ک دیگه اسمش ایران نیست ویران هست
    1 امتیاز
  36. خواهش میکنم . خوشحال شدم تونستم کمکی کرده باشم
    1 امتیاز
  37. وگا از سه جهت در گیمینگ صدمه خورد. تاخیر HBM2 ، تمرکز روی بخش محاسبات و کارهایی از این دست ( هوش مصنوعی و ورک استیشن و ماینینگ و ... ) و به حاشیه رفتن GPU ها به خاطر عرضه رایزن . در هر صورت تکمیل فناوری وگا با فناوری پاسکال تقریبا در یک زمان صورت گرفته . ای ام دی زمان لانچ وگا اعلام کرد نبود HBM2 به اندازه کافی موجب عقب افتادن لانچ شده وگرنه سایر اجزا چند ماهی هست که آماده شده . پس میشه انتظار داشت فناوری ناوی هم در مراحل تکمیل شدن قرار داشته باشه و نکته دیگه اینه که ناوی مثل ولتا از خیلی وقت پیش در دست توسعه و طراحی بوده . اطلاعات از ناوی بسیار ناچیزه فقط میدونیم که احتمالا در لیتوگرافی 7 نانومتری ساخته میشه . احتمالا در پایین رده ها از GDDR6 و در بالا رده ها از HBM3 یا یه چیزی توی همین مایه ها استفاده میشه . وگا بازار خوبی در ماینینگ داشته . برعکس پاسکال که عمده مصرفش گیمینگ بود و با گرون شدن کارتها ارزش خریدشون برای مصرف کننده کاهش پیدا کرد ( گفته می شد انبارهای انویدیا پر از کارت سری 1000 بود ) و این مانع از فروش بیشترشون شد ، کارتهای ای ام دی به شدت فروش رفت . در واقع تا وقتی کارتهای انویدیا در بحث ماینیگ به خوبی کارتهای ای ام دی نشن ( از نظر قیمت و قدرت ) و بازار ماینینگ پا برجا باشه ای ام دی میتونه یه فروش مشخصی رو داشته باشه . هرچند تاخیر در لانچ نسل جدید موجب اشباع بازار میشه . مشکل فروش در ماینینگ و عدم عرضه نسل جدید اینه که سهم ای ام دی در بازار گیمینگ به شدت کم میشه ( چنانچه با وجود فروش بالای سری RX 500 بازهم سهم ای ام دی در نتایج اعلامی استیم هنوز هم پایین بود این نشون میده مردم از کارتهای ای ام دی برای بازی استفاده نمی کنن !!! ) کم شدن سهم هم موجب میشه بازی ساز برای بهینه سازی بازی های خودش به سمت انویدیا تمایل داشته باشه با این کار فریم نهایی کارتهای ای ام دی در برابر کارتهای انویدیا کاهش پیدا می کنه و ازش خرید کارتهای ای ام دی برای گیمینگ باز هم کمتر میشه. و این تبدیل به یه دور میشه و کارتهای ای ام دی بیشتر و بیشتر از بازار رقابت گیمینگ خارج میشن . حالا اگر بازار نامتعادل ماینینگ افت کنه ای ام دی باید تاوانش رو بده ضمن این که انویدیا هم بی کار نیست . بازار ماینینگ برای انویدیا هم جذابیت های خودش رو داره !
    1 امتیاز
  38. درسته. تکنولوژی Nvidia DLL . همچنین احسنت ب شما ک مراسم رو نگاه کردید. اگر زبان ادم خوب باشه خیلی چیزا رو خودش از زبون سازنده میفهمه. چیزایی که اکثر سایت ها اصلا بهش توجه هم نمیکنن . نمونش همین DLL برای استفاده تنسور ها در Denoiser (AI Denoising) در کنار پردازش با Ray Tracing در حالت pre-rendered یا real-time . من خودم نمیدونم ساعت چند بود 4-5 صبح بود مراسم رو زنده تماشا کردم تا صبح بیدار بودم دو چشمم کاسه ی خون (نرو با دیگری) ?
    1 امتیاز
  39. اگ زمان ایجاد تاپیکم کاری میشد کرد الان دیگ نمیشه. و من الله توفیق حالشو ببریم
    1 امتیاز
  40. اینکه گفته شده تو طراحی مرجع انویدیا از دو فن استفاده کرده همچین بی ربط ب این موضوع نیست... هم die size هم مدار تغذیه و هم اون کانکتور های تغذیه 8+6 پین گواهی این موضوع هستن که خنک کنندگی باید قوی باشه این هم کارت های کاستوم دیگه 2080 و 2080Ti از MSI و PALIT پ.ن: طراح پالیت از شلوار پیرزن ها برای طراحی کارتش الهام گرفته ... این چیه اخه ?
    1 امتیاز
  41. NVIDIA GeForce RTX 2080 PCB and Turing TU104 GPU Exposed خبر پشت خبر !!! تصویری از PCB کارت RTX 2080 با چیپ عظیم الجسه TU104 در کنار مدار تغدیه 10+2 فازی لو رفت ! پ.ن : یا امام زمان سایز چیپووووووووووووو ? منبع: صلوات بفرستین !
    1 امتیاز
  42. کارت اولی رو کلا ببوس بزار کنار هم قدیمیه هم پرمصرفه هم داغه ،سیستمو به فنا میده مورد دوم با اینکه برای بازی dota خوبه اما برای اینده نگری بعدا به مشکل برمیخورین میمونه مورد سوم ،rx 560 و rx 460 ,gtx 960,gtx 760و gtx 950 اینا قیمتشون تقریبا کمتر یا بیشتر ۱ملیون هست دست دوشون اما حداقل برا رزولوشن hd واقعا جواب میدن زیاد فکر گلوگاه نباشین،من پردازنده پنتیوم سندی بریج داشتم gtx 960 که گذاشتم روش چنان نفسش باز شد سیستم که اصلن گلوگاه حس نشد!قبلش gt610داشتم
    1 امتیاز
  43. چیزی به اسم پایداری وجود نداره تو بازار،پایداری با دلار ده تومنی؟سه ماه دیگه ۱۵تومن رو شاخشه،هیچوقتم پایین نمیاد،در حال حاظر دلار ۲۵۰۰تومن نقطه ی عرفه نسبت به حقوقی که مردم میگیرن،که اونو باید تو خواب ببینید
    1 امتیاز
  44. اینم کیس من کلی هنر به خرج دادم برا رنگ کردن کیس و دسته ?
    1 امتیاز
  45. امشب انجامش میدم (ویندوز) سایت اینتل چیزی پیدا نکردم!؟ میشه لینکشو برام بفرستین ممنونم
    1 امتیاز
  46. یه بخشی از پست های قبلیم رو براتون کپی کردم.مطلب بروز نیست و درحال حاضر سنسورهای جدیدتری هم ارایه شده که بیشتر تبلیغاتی هست و تفاوت آنچنانی ایجاد نشده. مورد اول : لازم میبینم مطلبی رو توضیح بدم که متاسفانه مهم ترین ملاک تصمیم گیری برخی از دوستان هست و سایر موارد برای تصمیم گیری راحت تر. dpi بیشتر یا درواقع همون CPI (counts per inch) به معنی دقت بیشتر نیست و تنها بیانگر نسبت میان حرکت نشانگر (cursor) ماوس به میزان حرکت واقعی دست شماست و بیشتر سنسورهای optical که برای گیمینگ استفاده میشن بصورت Native دارای dpi حدودا بین 800تا1600 هستن(برای موارد معمولی و قدیمیتر 400تا800) و برای افزایش dpi از تقسیم پیکسل ها استفاده میشه و به این معنی نیست که با افزایش dpi دقت و یا کیفیت تصویری که سنسور دریافت میکنه افزایش پیدا میکنه و درواقع شما همون محدوده رو در برش کوچکتر در اختیار دارین که منجر به حرکت کمتر دست اما حرکت بیشتر نشانگر ماوس میشه.این افزایش dpi نه تنها دقت رو افزایش نمیده بلکه موجب میشه بستر نویز افزایش پیدا کنه و منجر به کاهش دقت و بوجود اومدن مشکلات دیگه میشه.متاسفانه شرکت هایی مثل razer و امثال اون به تبلیغات و آمار و ارقام بزرگ علاقه ی خاصی دارن به عنوان مثال سنسور pmw3389 که در razer deathadder elite استفاده شده و درواقع همتای 3366 هست max dpi 12000 بصورت نرم افزاری و روشی که توضیح دادم اما ریزر به همون هم قانع نشده و Max dpi 16000 در نظر گرفته که عملا نه تنها هیچ کاربردی حتی در بالاترین resolution ها نداره بلکه بشدت هم از دقتش کاسته میشه. به همین دلایل هست که گیمر های حرفه ای از dpi کم (بهترین حالت 400تا800) استفاده میکنن بسته به resolution مورد نظر(عموما resolution پایین استفاده میشه)، البته ماوس های گیمینگی که از سنسورهای خوبی مثل 3360 استفاده میکنن به عنوان مثال g502 تا dpi زیر 3000 هم کارایی مناسبی دارن اما عموما بهترین کارایی تا حدود 1600-1800 هست و بیشتر از اون مواردی از جمله mouse smoothing پیش میاد که با افزایش dpi بیشتر میشه. بنابراین وقتی میبینین ماوس هایی که برای کاربری غیر گیمینگ یا برای تولید محتوا و طراحی گرافیکی dpi های نجومی ندارن به معنی بدبودنشون نیست و صرفا نوع کاربریشون متفاوت هست . به عنوان مثال ماوس هایی مثل logitech mx master یا performance یا امثال اون که طراحی ظاهری آشنایی هم برای شما دارن در عین حال نباید توقع داشته باشین به عنوان مثال برای یک دور360 داخل بازی این ماوس ها رو درجا 2بار پیاپی و با سرعت تا آخر پد 45 سانتی حرکت بدین .درصورتی که اولویت گیمینگ هست اما طراحی و کارهای دیگه و راحتی بلند مدت هم مدنظر هست ماوسی مثل deathadder elite یا g403 گزینه های مناسبی هستند. درمورد ماوس های لیزر هم باید عرض کنم درواقع این دسته از ماوس ها هم optical هستند و تفاوتشون در این هست که نمونه هایی که عموما به عنوان optical میشناسیم از led (دربیشتر موارد قرمز) برای روشن سازی استفاده میشه اما درمورد دوم که به عنوان laser میشناسیم از infrared laser diode استفاده میشه و هردو از سنسورهای cmos برای گرفتن عکس از سطح زیرینشون استفاده میکنن و از اون عکس ها برای تشخیص حرکت استفاده میکنن .(نحوه ی عملکردشون با سنسورهای موبایل و دوربین دیجیتال تفاوت داره .به عنوان مثال میتونن هزاران عکس در ثانیه بگیرن) درواقع لیزر بسیار دقیق تر هست و همین دقت و نفوذ بیشتر منجر میشه مشکلاتی پیش بیاد.به نقل از francois morier که از مهندسان لاجیتک هست و البته توضیحاتی که لازم دیدم اضافه کنم: "لیزر اونقدر دقیق هست که طبیعت و ذات یک ساختار رو نشون میده(به عنوان مثال اگه با ذره بین به یک ماوس پد پارچه ای نگاه کنین براحتی سطح نامسطح و برآمدگی ها و فرو رفتگی ها رو مشاهده میکنین) اون برای شما اهمیتی نداره و شما میخواین فاصله رو اندازه بگیرین.لیزر که نفوذ زیادی داره خیلی از سطح پایین میره و بخصوص در سرعت کم عملکرد خیلی متفاوتی داره و این دلیل تفاوت عملکرد بین سرعت کم و زیاد هست(در واقع لیزر موجب میشه سنسور اطلاعات اضافی و بی موردی رو برداشت کنه که موجب یک سری مشکلات میشه و به همین دلیل عموما عملکرد ماوس های لیزر نامناسب سنجیده میشه بخصوص در سرعت های کم و اون رو با acceleration میشناسن که morier بهش میگه resolution error vs speed و با استناد به morier درمورد لیزر این تفاوت 5.6 درصد هست و بهترین optical ها زیر 1 درصد.یک سری مشکلات دیگه هم به مرور کمتر شدن از جمله مشکل lift off distance که به عنوان مثال در نمونه های قبلی mamba که استفاده میکردم کاملا مشهود بود.چون lift off distance این سنسورها نسبتا بالا بود زمانی که از sensitivity کم استفاده میکنین و نیاز هست برای ادامه ی حرکت ماوس رو بلند کنین و دوباره ابتدای پد قرار بدین این سنسور ها گاهی حرکت عمودی(هنگام بلند کردن ماوس) رو به عنوان حرکت افقی شناسایی میکنن(حرکت در راستای Z موجب میشد نشانگر در راستای X حرکت کنه) که این مشکل به مرور کاهش پیدا کرده. موارد زیاد و متفاوتی هست برای دقت نهایی و نسبت 1به 1 ماوس که توضیحش بسیار مفصل هست اما تمام این موارد به کنار بسیاری از کاربرها حتی این تفاوت ها رو حس نمیکنن و نیازی به زیاد حساس شدن نیست. مورد دوم: در حال حاضر بهترین و دقیق ترین سنسور pmw 3366 هست که حاصل همکاری لاجیتک و pixart هست و در g900 و g502 استفاده میشه و مورد تایید پلیرهای رده بالا هست و دارای کمترین میزان smoothing بین تمام ماوس های موجود هست.همچنین گزینه ی ارزان تری که لاجیتک ارایه داده با همین سنسور در g403 برای برطرف کردن مشکلی که موجب برتری و محبوبیت ماوس های razer شده و اون هم ergonomic بودن و راحتی مچ دست هنگام استفاده طولانی هست.سنسوری که rival 300 استفاده میکرد 3310 بود و rival 700 از 3360 استفاده میکرد.حالا ظاهرا قصد تغییر سنسور 3360 و استفاده درsensei و rival 310 رو دارن. شخصا از dpi پایین (بین 400تا800 برای گیمینگ حرفه ای و 1600 یا 1800 برای کاربری عادی و بدون acceleration در ویندوز یا محیط بازی استفاده میکنم)نمیدونم چه تغییری میخوان انجام بدن که عنوان "افسانه ی مسابقات الکترونیکی!؟!؟" رو دریافت کنن چون فکر نمیکنم تغییری باشه که موجب "عملکرد بهتر player ها" بشه و همین الان هم عملکرد pmw 3366 بسیار بیشتر از میزان محدودیت muscle training و واکنش player هاست و (اگه بخوام رو راست باشم باید بگم که بیشتر player های جدید حتی بین 3310 و 3366 هم هیچ تغییری حس نمیکنن اما منظور بنده بیشتر متوجه player های سطح بالاتر هست).تنها تغییر میتونه عملکرد دقیق تر در dpi های بالاتر از 3000 باشه (که عموما برای resolution بالاتر از 1080p و گیمینگ معمولی یا تفریحی استفاده میشه و همونطور که میدونین مهمترین معیار سنجش دقت سنسورهای امروزی میزان smoothing هست که عموما در سنسور های رده بالا تا 1800dpi تغییری حس نمیشه)که همونطور که میدونین بیشتر پلیرهای حرفه ای بخصوص cs از dpi زیر 3000 و پلیرهای سطح مسابقاتی بین 400تا800 و resolution های پایین استفاده میکنن بخصوص player های قدیمیتر(بخونین بهتر) فکر میکنم steelseries هم مانند razer داره کم کم به سمت تبلیغات بی پایه و اساس رو میبره. به عنوان مثال razer دیر وقت هست که مدعی هست بهترین sensor رو داره درصورتی که شخصا از deathadder elite با اینکه یک سر و گردن سنسورش از سایر محصولات ریزر بهتر هست فقط برای راحتی و طراحی ergonomic فوق العاده راحتش استفاده میکنم وبا این حال سنسور pmw 3366 رو بیشتر قبول دارم(logitech g900 بدلیل اینکه گیمینگ و بخصوص گیمینگ حرفه ای درحال حاضر در انتهای لیست اولویت هام هست و طراحی ambidextrous داره داخل جعبه درحال استراحت هست ) و بنظرم sensor سری mamba که laser هست و از تولیدات philips twin eye استفاده میکنه اصلا سنسور مناسب و دقیقی نیست و حتی در razer deathadder elite که یکی از بهترین سنسورهای موجود رو داره(pwm 3389که max dpi 12000هست ) صرفا برای تبلیغات بصورت نرم افزاری maximum dpi رو به 16000 افزایش دادن که عملا غیر قابل استفاده هست. در پایان باید عرض کنم درحال حاضر سنسورهای optical به تکامل خوبی رسیدن و درحال حاضر مهمترین معیار انتخاب بین ماوس های رده بالای optical بخصوص اونهایی که از سنسور های pixart استفاده میکنن باید طراحی و راحتی استفاده باشه(براساس سبک در دست گرفتن ماوس که شامل claw.palm grip ,fingertip هست) که موجب مچ درد و مشکلاتی از این قبیل نشه و سلامتی در اولویت باشه . دوم mouse feet یا همون کفی های ماوس که بعضا به صابونی یا اسکیت شناخته میشن.3 که میتونه مهمترین عامل تاثیرگذار در عملکرد player باشه ماوس پد هست که باید دقت زیادی بهش بشه اما انتخاب پایه که میتونه هر player ای رو راضی کنه steelseries qck+ هست که هم سایز بزرگ و مناسبی داره برای پلیر های dpi پایین هم میزان اصطکاک بسیار مناسبی داره و مورد تایید player های مسابقاتی هست.پدهای پلاستیکی و فلزی هم مشکل بزرگشون این هست که موجب سایش زود mouse feet یا همون صابونی های ماوس میشن که همین موضوع دلیل خوبی برای دوری از این پدهاست مگر اینکه mouse feet اضافه داشته باشین. از دید شخصی درحال حاضر به جایی رسیدیم که صرفا سنسور ماوس به تنهایی نمیتونه تغییری در عملکرد نهایی player ها ایجاد کنه و بیشتر ادعاها جنبه ی تبلیغاتی داره. و اما درمورد ماوس پیشنهادی برای fps بدون درنظر گرفتن نمونه هایی که توقف تولید شدن : بهترین ماوسی که استفاده کردم و درحال حاضر هم نگهش داشتم g900 هست اما از اونجایی که مدت زیادیه استفاده ی حرفه ای ندارم از deathadder elite استفاده میکنم بخاطر راحتی فوق العاده(جلوگیری از مچ درد) و سنسور خوب (تنها مشکلش همونطور که عرض کردم اینه که سرعت کلیکش با اینکه نسبت به نسخه های قبلی بهبود داشته اما بازهم میتونست بیشتر باشه.) g403 هم شباهت های زیادی داره اما بنظر کیفیت ساخت پایین تری داره یا حداقل همچین حسی منتقل میکنه و کلیک هاش با اینکه کمی سریعتر هست اما حس سبکی و خالی بودن داره. برای اونهایی که دست بزرگ یا انگشتان بلندی دارن g502 رو پیشنهاد میکنم که کلیک های بسیار خوبی داره و سنسور بسیار دقیق.گزینه ی اقتصادی تر و البته با سنسور های نسبتا ضعیفتر هم g pro gaming و g402 که pro کلیک های خوبی داره اما طراحی ambidextrous (مناسب استفاده هم برای دست چپ و هم برای دست راست) داره و g402 هم برای دست بنده طراحی جالبی نداره و در هیچ کدوم از حالت های معمولی دست به خوبی روش قرار نمیگیره.steelseries و zowie هم گزینه های مناسبی دارن.همچنین a4tech از لحاظ کارایی نسبت به قیمت گزینه های بسیار مناسبی داره و بنظرم برای بیشتر پلیر ها از لحاظ سنسور تفاوت آنچنانی حس نمیشه و تمام مواردی که عرض کردم کارایی بسیار خوبی دارن و بیشتر باید سایز دست و نحوه در دست گرفتن ماوس و البته اصطکاک ماوس پد درنظر گرفته بشه. موفق باشین.
    1 امتیاز
  47. من چندتا بازی بود اسم هیچکدومشو یادم نیست فقط یادمه یدونش هواپیمایی بود فکرکنم اسمش رادیکس بود با یدونه بود چندتا مرد سبز بودن یدونم بود مالکوم تو اینترنت پیداش کردم. Legend of Kyrandia ویندوزمم 95 بود کردم 98 کلی خوشحال بودم بقیه بازیارو پیدا نکردم متاسفانه. دوم قدیمی هم یکی از بازیای مورد علاقم بود. ی بازیم بود کوماندو ها از اونم خیلی خوشم میومد. همینطور پراینس اف پرشیا ک برای رد کردن مراحلش عقل هیچکس جز تقلب بهش نمیرسید
    1 امتیاز
  48. اسم بازی هارو یادم نمیاد چون برای خیلی سال پیش بودن به اوایل دهه ی 90 میلادی برمیگرده، اون زمان اگه نگم توو ایران کامپیوتر بخوصی نبوده باشه میتونیم بگیم تک و توک مواردی در ایران وجود داشته. یا ویندوز 95 بود یا قبلتر از اون هم بازی میکردم یادم هست یه بازی ِ بود با هلیکوپتر باید آدمی رو به موقع مینداختیم پایین که فرود میاد روی یه گاری ِ در حال حرکت فرود بیاد یا بازی دیگه که باید توو عمق دریا و اقیانوس دنبال گنج میگشتیم خیلی جالب و خاطره انگیزن، هرچی میگردم دنبالشون توو اینترنت پیداشون کنم نتونستم تا الآن کسی هست از اون زمان بازی کرده باشه؟ البته من ایران نبودم برای همین اون زمان با اولین کامپیوتر ها و بازی ها سرگرم میشدم گرچه سن و سال زیادی هم نداشتم. از این کامپیوتر هایی که یه تکه بود، مانیتور و کیس و ... همه در یه مکعب مستطیل قرار داشت بعد از اون یادم میاد کیس بوجود اومد یا بود من ندیده بودم، کیس خوابیده زیر مانیتور بود. دوران فوق العاده ای بود که دیگه تکرار نمیشه این بازی های جدیدم جای اونارو توو دلم نمیگیرن
    1 امتیاز
این صفحه از تخته امتیازات بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد
×
×
  • اضافه کردن...