رفتن به مطلب

تخته امتیازات

  1. hd5870

    hd5870

    کاربر ویژه


    • امتیاز

      8

    • پست

      4190


  2. behnamalizade69

    behnamalizade69

    کاربر سایت


    • امتیاز

      7

    • پست

      2406


  3. ARMIN

    ARMIN

    مدیر ارشد


    • امتیاز

      7

    • پست

      8849


  4. Uranium

    Uranium

    کاربر ویژه


    • امتیاز

      4

    • پست

      1421


مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در 05/01/19 در همه بخش ها

  1. فقط واسه چند روز اول خوبه، بعدش چنان گرد و خاکی بگیره که تمییز کردنش مصیبت بشه. این جور کیس های باز به درد کشور های اسکاندیناوی میخوره تر و تمییز هستن و گرد و خاک ندارن، نه تو ایران که یه دشت پهناور بی آب و علف پر از گرد و خاک داریم و 5 میلیون ملخ.
    7 امتیاز
  2. کمپانی AMD به تازگی یک علامت تجاری به بروز رسانی شده برای لوگوی معروف VEGA را ثبت کرد.لوگوی اصلی وگا ، ساخته شده از دو مثلث کامل بوده که به شکل حرف V درآمده است.ظاهرا این مارک تجاری ثبت شده تنها در خط تولید کارتهای گرافیکی حرفه ای AMD نظیر Radeon Pro مورد استفاده قرار میگیرد، چرا که اکنون این لوگو بر روی پکیج بسته بندی کارت Radeon Pro WX 9100 نقش بسته است.به احتمال زیاد AMD با انجام این کار قصد دارد تا بخش کارتهای حرفه ای خود را از مصرف کننده جدا کند. این لوگو هنوز هم به حالت شکل و شمایل قدیمی خود باقی مانده ، اما با اضافه شدن جزئیاتی، یک حالت کاملا 3D به خود گرفته است.استفاده از این لوگو برای کارتهای حرفه ای کاملا منطقی بوده ، چرا که این کارتها به منظور عملیات های رندرینگ 3D از آنها استفاده میشود.با این حال ممکن است این به روزرسانی به معنای یک بازنگری تازه برای کارتهای گرافیکی باشد که هنوز هم از ریز معماری VEGA بهره میبرند.البته این تنها یک نقطه نظر است و ممکن است علت آن چیز دیگری باشد. منبع : Techpowerup مترجم : محمد فتحی
    5 امتیاز
  3. کمپانی ASUS امروز یک لیست کامل از مادربردهای خود که میتوانند بروزرسانی جدید را به جهت استفاده ازپردازنده های نسل بعدی RYZEN 3000 ، دریافت کنند را منتشر کرد.در این لیست تمامی مادربردهای سری ROG و TUF وحتی سری Prim با چیپست های B450 ، B350 و X470 وX370 قرار دارند که میتوانند آن را دریافت کنند.با وجود اینکه عملا تفاوتی میان چیپست B350 و A320 وجود ندارد ، اما غایب بزرگ این لیست ، سری مادربردهای A هستند. طبق یک نظریه ، ادعا شده که مادربردهای جدیدی به این لیست اضافه خواهند شد.این موضوع میتواند امیدوار کننده باشد ، هرچند که شایعات غیر رسمی تا اینجا گفته اند که مادربردهای مبتنی بر سری چیپست های A نمیتوانند از پردازنده های نسل جدیدAMD پشتیبانی کنند. البته میتوان این گونه نیز متصور شد که اضافه شدن مادربردهای جدید به لیست به منزله پشتیبانی این مادربردها از نسل جدید پردازنده های رایزن خواهد بود. منبع : Techpowerup مترجم : محمد فتحی
    3 امتیاز
  4. درود بر داش مهرداد و آقای صانعی و باقی دوستان آقا اگر من بخوام بسازم سمت MDF نمیرم عمرا به بسیار دلایل زیادی که یکیس گرما هست خیلی راحت یه ورق خام آلومینیوم بگیر عزیزم نقشه اش را بکش بعد بده برات CNC کنن یه ورق بگذر برای کف کار که باید جاهای خالی برای نصب داشته باشه و جای گیره برای بدنه اصلی میشه تقریبا مثل اسپیلت این طوری جا به جایی برات خیلی راحت هست. در گام بعدی یه چیزی شبیه به بدنه کیس میخوای که برد اصلی روش سوار میشه و کابل کشی ها و کارت گرافیک و این داستانها در نهایت مثل کیس ترمالتک چهار تا پایه و یه شیشه سکوریت برش خورده برای روی کار من تو نت دیدم صفر تا صد کارهاشون رو برات میفرستم داداشم. ---- البته اینم اضافه کنم MDF برش کاریش خیلی راحتره ولی دفع حرارتش با آلومینیوم خیلی فرق داره
    3 امتیاز
  5. اره دیگه..و اینکه اصلا مانیتور که سوکت dvi d dual link داشته باشه داریم؟؟ دقیقا واسه چی ساختن این گرافیک ها رو !! شانس مارو 😞 ممنون
    2 امتیاز
  6. i5 8400 حدود 17 درصد از اون i7 6700 قوی تره. کلا cpu های نسل جدید کارایی بهتری دارن، گرماشون کمتره و برق کمتری هم مصرف می کنن. پیشنهاد می دم که همون 8400 رو بگیری که نسبت ب قیمت و کارایی پیشنهاد خوبیه. یه نکته دیگه هم اینه که msi b360 m bazooka اندازه اش mATX هستش یعنی کوچیک تر از مادربردهای معمولیه. به نظر من مادربرد رو هم همین که دوستمون پیشنهاد کرده رو بگیر که به بوجه شما می خوره و صداش هم این طور که نوشتن نسبتا خوبه.
    2 امتیاز
  7. دوستان سلام عزیزان من یک مدتی هست فکرم درگیر این کیس های دیواری شده، که البته یدونه زیباش رو thermaltake با عنوان P5 داشت که ماشاالله در طول یک ماه از قیمت 1400 به 3400 رسید و کلا از خریدش منصرف شدم. ولی بعدش برام سوال شد که اصلا این کیس های دیواری داستانشون چیه؟روی کارایی سیستم از نظر دما تاثیر نمیزارن؟؟؟ آیا مدل های دست ساز چیز خوبی از آب در میان؟؟؟ ارزش اقدام داره یا نه اینجوری بود که این تاپیک رو زدم تا هر کدوم از دوستان و عزیزانی که در رابطه با این نوع کیس ها اطلاعات یا تجربه دارن اینجا با هم در ارتباط بزاریم.
    1 امتیاز
  8. دوستان مشکل شما رو فهمیدم،طبق این لینک: https://forums.tomshardware.com/threads/dvi-d-to-vga-adapter-not-working.3065461/ شما نیاز به یه کانورتر اکتیو دارید یه چیزی مثل این: https://digik.ir/تبدیل-DVI-D-به-VGA-اکتیو خوش ب حال خودم با همین 5 تومنیا کارم راه افتاد
    1 امتیاز
  9. نفرمایید بزرگوار شما شما تاج سر مایید انشالله که پیدا بشه یه بدی که کیس داره اینه که نمیشه راحت مسافری بار بزنه بیاره
    1 امتیاز
  10. سلام معمولا پایه خوب جا نره و فن کار نکنه این ارور میاد سرعت فن داخل بایوس رو بزار رو اتوماتیک یه فن دیگه هم تست کنید
    1 امتیاز
  11. 200بار 🤣 دیگه کرک شده حالا همین رو کنسول بود 500 قیمت تا 700 نوبر بود نمی شد هیچ کارش کرد نه پس داد نه فروخت
    1 امتیاز
  12. اینا چیه میسازن آخه، فیزیک کاراکتر در حد طالبی هم نیست 🍈😐 یک ساعت اولش رو نگاه میکردم با یه چُماق دشمنارو دویست بار میزد تا بمیرن 😄
    1 امتیاز
  13. ممنونم علی جان، لطف کردی پیگیر شدی، ۲تاش حدود ۴۰۰ در میاد که اصلا نمیصرفه، اگه p3 موجود بشه میگیرم وگرنه که بیخیال میشم
    1 امتیاز
  14. هزینه پرینت با رزولوشن 250 بین 150 تا 180 هزار تومن
    1 امتیاز
  15. asus b360 prime هم گزینه خیلی خوبیه حدود 1/500 قیمت داره ، اگر بیشتر خرج کنید مدل TUF با کیفیت بالاتر قطعات و البته نورپردازی AURA Sync گزینه بهتریه 8400 هم که دیگه عالیه جای حرفی باقی نمیذاره
    1 امتیاز
  16. فقط بردhttps://www.msi.com/Motherboard/B360M-BAZOOKA/Specification فردا روز خواستی کارت صدا حرفه ای بندازی رو اسلات جای توسعه نداره از این کوچیک ها هست همین
    1 امتیاز
  17. قدرت و هسته بیشتر هست از نسل 6 https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i7-6700-vs-Intel-Core-i5-8400/3515vs3939 برد 360 هم خوبه قیمتش مناسب باشه نوتس 400 عالی SSD هم یه 240 بگیر حدود 450 تا 500 تومن سایت به روز کالا رو نگاه کن کینگستون و کروشال 240
    1 امتیاز
  18. اپدیت جدید بازی Hitman 2 توسط گروه PLAZA کرک شد. ✅Hitman.2.Update.v2.21.0-PLAZA @DLFOX 🎮بازی Anno 1800 تا به امروز سریع ترین فروش سری Anno را داشته است . ⁉️تعدادی از آمار بازی که توسط شرکت یوبی سافت اعلام شد به شرح زیر میباشد : 🔺بازیکنان تقریبا 7 میلیارد نفر از شهروندان را در جزیره های خود سکنا داده اند. 🔺بازیکنان بیش از 10 میلیون کشتی ساخته اند 🔺بازیکنان بیش از 1 میلیارد مزرعه ساخته اند 🔺بیش از 3 میلیون جزیره در آن مستقر شده اند @dlfox پشتیبانی از بازی متقابل پلت فرم بین PC، Xbox One و Nintendo Switch به بازی NBA 2K Playgrounds 2 اضافه شد @dlfox ترینر جهت حذف قفل 30 فریم در ثانیه در ضربه های مرگبار و میان پرده های بازی Mortal Kombat 11 منتشر شد @dlfox نسخه نهایی بازی Fade to Silence logo توسط Reloaded کرک و منتشر شد نسخه فشرده به زودی...... @dlfox
    1 امتیاز
  19. ممنونم از نظرتون ولی اقای behnamalizade69 مشکل از انتی ویروس نیس
    1 امتیاز
  20. درود در صورت امکان به یک جنگیر مراجعه‌ و درخواست کنید رایانه‌ی و محیطش را از نظر فنی وارسد. بعد اسمبل را همانطور که دوست‌مان احسان گفت به دقت وارسید. سپس سلامت هارددیسک را روی رایانه‌ی دیگر بررسید. برنامه‌ی hdtune pro برای این کار مناسب است. اگر هارددیسک سالم بود، memtest را دانلود و روی یک سیدی بنویسید( یا write کنید).بعد با این سیدی رایانه را بوت و سلامت رمها را بررسید. این کار نیاز به ویندوز ندارد. اگر رم هم سالم است بهتر است رایانه را جایی ببرید که عیب‌یابی شود، زیرا بدون داشتن قطعه‌ی اضافی این کار دشوار و بلکه ناممکن است.
    1 امتیاز
  21. دمت گرم دادش خیالمو راحت کردی😂😂😂
    1 امتیاز
  22. اکی پس با این حساب فلن دست نگه دارین نیازی ب ارتقا نیست نهایت کیس رو ب تلویزیون وصل کنید و بازی دوتا 2 رو تست کنید ... موفق باشید
    1 امتیاز
  23. 🔹یه یوتوبر با هدست ‌واقعیت‌مجازی‌ش به مدت ۲۴ ساعت تو بازی ماینکرفت زندگی کرده و بعد از اون تاثیرات این کار رو تو صفحه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته. 🔹این یوتوبر که با نام آپولو معروفه، طی ۲۴ ساعت استریمش به جز چند صحنه قایق‌رانی به هیچ‌وجه حس‌نارضایتی و حالت‌تهوع بهش دست نداده و راحت تونسته ۲۴ ساعت این بازی رو تجربه کنه. 🔹البته آپولو حین استریمش در حالی که هدست روی سرش بوده چند بار استراحت کرده و چُرت کوچیکی زده. #minecraft 🎮 @myzoomg 🎥
    1 امتیاز
  24. یادش بخیر حدودا 8,9 سال پیش یه سیستم شبیه همین رو‌ دیوار جمع کردم با MDF هم ساختم انصافا چیز قشنگی هم شده بود با قطعات اون زمان برای روشن خاموش کردنش هم سنسور حساس به حرکت با رله از این مهران کیت ها گذاشتم میخواستم روشنش کنم یه دست جلوش تکون میدادم روشن میشد... الان دیگه کیس دربسته رو من هفته ای یه بار باز میکنم توش پر گرد و خاک شده همچین چیزی تو تهران سیستم رو‌نابود میکنه دیگه...
    1 امتیاز
  25. چه اتفاقی می افتد اگر می توانستید خاطرات خود را دوباره زنده کنید و یا خاطرات دیگران را از زاویه دید خودشان دوباره مرور کنید ؟ این کار چه حسی به شما درباره ی تصمیماتی که در زندگی خویش گرفته اید می داد؟ Get Even ساخته ی استودیوی لهستانی مستقل The Farm 51، این سوالات و بسیاری دیگر را پاسخ می دهد. بدون شک بهترین عنصر بازی Get Even داستان آن است، با دارابودن پیچیدگی ها و گمراهی های کافی، این عنوان هیجانی روانشناختی، پایانی مستحکم و به فکر فروبرنده دارد. اما گیم پلی آن که شامل حل پازل ها و شلیک کردن می باشد، کاری به جز منحرف کردن شما از مسیری که بایستی بپیمایید نخواهد داشت. نام بازی: Get Even ناشر: Bandai Namco Entertainment سازنده: The Farm 51 تاریخ انتشار: 21 ژوئن 2017 (چهارشنبه 31 خرداد) پلتفرمها : Microsoft Windows ,PlayStation 4 سبک: ماجراجویی – معمایی – اکشن Get Even به طرز دراماتیک و سر در گم کننده ای آغاز می شود، با قرار گرفتن در نقش Cole Black، کهنه سربازی که دارای سابقه ی مجرمانه و انگیزه های نامشخص است و از جایی که ظاهری شبیه به بیمارستان روانی وحشتناک دارد، وارد داستان می شوید. تنها مسلح به تفنگچه ای با صدا خفه کن و گوشی تلفنی هوشمند هستید، درباره این که چرا آنجا هستید و اینکه اصلا کجا هستید هیچ چیزی گفته نمی شود، اما خیلی زود پی می برید ماموریت شما نجات دختر جوانی است که بمبی روی سینه ی او بسته شده است. پس از از پا درآوردن افرادی که وی را اسیر کرده بودند، سعی در خنثی نمودن بمب می کنید، اما بمب منفجر می شود و به نظر می رسد تلفاتی در کار بوده است، تصویر سیاه می شود، سپس با یک دستگاه واقعیت مجازی که روی سر شما گذاشته شده است بیدار می شوید. Black نمی تواند سردر بیاورد چه اتفاقی برای او افتاده و چرا. از این به بعد داستان بیشتر مضطرب کننده می شود، هنگامی که سعی در کنار هم چیدن وقایع اتفاق افتاده به کمک دانشمندی مرموز ملقب به Red، می نمایید که شما را در تیمارستان از طریق مانیتورها و بلندگوها به عنوان بخشی از مراحل “درمان” شما راهنمایی می نماید. در نهایت پی خواهید برد این تیمارستان اصلا آن چیزی که به نظر می رسد نیست و انگیزه های Red نیز در این بین تیره تر می شوند. نیمه ی نخست Get Even زیر نظر راهنمایی های Red سپری می شود که بعدا مشخص خواهد شد شخصیتی به نام Robert Ramsey می باشد. شما به عنوان پلیر خاطرات Black را بازبینی می کنید، سرنخ ها را کنار هم می گذارید و سعی در برملاکردن داستان پشت قربانی مرموز بازی می نمایید. هنگامی که این خاطرات مجازی را کاوش می نمایید مدرک پیدا می کنید که در نهایت سر از روی صفحه ای از تصاویر بریده شده و تکه های روزنامه در می آورند. ممکن است با اولین نگاه به مجموعه جمع آوری شده هر خاطره همه چیز را کشف نکنید، اما آزاد هستید تا هر وقتی که می خواهید بازگشته تا چیزی را که ممکن است نادیده گرفته اید را یافته و تکه ای جدید به پازل بیفزایید. وسیله انتقال دهنده ی شما به دنیای مجازی هدست Pandora است که نتیجه ی یک عمر تلاش Red است، این وسیله به شما اجازه می دهد که همانند تصویری روی دیوار در خاطرات Balck باشید که می تواند آنجا را ببینید ولی نمی توانید به چیزی دست بزنید. یافتن پاسخ هایی که به دنبال آنها هستید توسط خاطراتی که نخزیب شده اند، دشوار است، ظاهرا کسی یا چیزی سعی در سر به مهر ماندن حقیقت دارد تا درک این که چه چیزی واقعی است و صرفا اینکه چه چیزی نمایان شود را مشکل نماید. برای مدتی به نظر می رسد اعتماد کردن به قضاوت خویش کار درستی نمی باشد، این روشی جذاب برای روایت داستان است ، اگر چه می تواند از سر شما نیز زیاد باشد چرا که فرصت های جدید و پیچیده معرفی می شوند، اما همه ی این ها در آخر برای شما (و برای Black) به شیوه ای بسیار راضی کننده و غرمنتظره کنار هم قرار می گیرند. اکشن در مراحل ابتدایی بازی حول حل معماها و مقداری محدودی شلیک کردن، اکثر با اسلجه ای به نام CornerGun خواهد بود، که Black آن را از رقیب تجاری Ramsey به نام Howard می دزدد و همانگونه که از اسم آن بر می آید، لوله تفنگ آن تا 90 درجه می تواند بچرخد که به شما اجازه ی شلیک کردن از گوشه ها را می دهد. این یکی از جنبه های منحصر به فردتر شلیک کردن در Get Even می باشد که اندکی عادت کردن به آن زمان می برد، چرا که شلیک کردن از گوشه ها ممکن است در ابتدا سردرگم کننده باشد، البته این چالشی لجستیکی برای یادگرفتن جایی که باید بایستید یا نیم خیز شوید تا از یک گوشه به طرز موثری شلیک نمایید، و هنگامی که طرز کار آن به دست شما بیاید بسیار راضی کننده خواهد بود، هنگامی که ماهر شدید می توانید از گوشه ای مخفیانه بخزید و دشمنان را درخفا از پا در آورید. وقتی که از CornerGun استفاده می کنید، بایستی به سر هدف شلیک کنید (هدشات) و مطمئن شوید سایر دشمنان نزدیک هدف نباشند و گرنه از حضور شما هوشیار شده و به شیوه ای سازمان یافته بدنبالتان خواهند آمد. این موضوع کمی بی رحمانه است، خصوصا در درجه سختی Traumatizing (توجه داشته باشید که Traumatizing و Gentle تنها درجه سختی های موجود برای بازی هستند! ) اما چالشی خوب و بسیار راضی کننده است هنگامی که آن را به درستی انجام دهید. دشمنان داخل Pandora وقتی که آنها را می کشید تبخیر می شوند، و این کار برای لحظه ای کوتاه در حالی که آنها به خرده ریز تجزیه می شوند متوقف می شود . در نگاه اول این افکت جالب به نظر می رسد اما در نهایت این وقفه های پی در پی از اکشن بازی و سرعت آن با تکراری خسته کننده می کاهند. آیتم دیگر تحت اختیار Black گوشی همراه هوشمند اوست که کارهای اساسی مانند نمایش پیام های متنی و تماس های صوتی را انجام می دهد، اما همچنین به اسکنری مجهز شده که می توانید از آن روی آیتم های کلیدی برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد آنها استفاده نمایید، در حالی که یک دوربین حرارتی شما را از دشمنان نزدیک به شما باخبر می کند. سربرگ Vision در گوشی هوشمند عناصر کلیدی مشخصی براساس محتوای صحنه ای به خصوص را روشن می نماید. تمامی این ها اطلاعاتی مهم هنگام حل مشکل هستند. معماهای Get Even به ندرت چالشی و منحصربفرد هستند و بعضی نیز می توانند وقتی که به محیط از طریق گوشی همراه خود نگاه می کنید خسته کننده باشند، به عنوان مثال برخوردن به اشیا وقتی که به صفحه ی گوشی خیره شده اید ناراحتی مشترکی است. اما تعداد کمی از معماها نیز هستند که چالش های جدید و جالبی را ارائه می نمایند، یکی از نمونه های بارز بیادماندنی در نیمه ی دوم بازی خواهد بود، هنگامی که اساسا شما یک بازی Clue (سرنخ) را تجربه می کنید، با استفاده از مدارکی همچون تکه های بریده شده ی روزنامه و گزارشات پلیس پخش شده در اتاقی، بایستی به درستی سلاح، مجرم و محل ورود جراحت گلوله روی بدن قربانی را نام ببرید. این کار سخت ترین وظیفه شماست، اما نقش یک بازپرس را بازی کردن هیجان انگیز است و وقتی که نهایتا پی به راز ماجرا می برید راضی کننده خواهد بود. در آخر نیز کنترل شخصیت Red و یا همان Ramsey را به دست می گیرید و این جایییست که گیم پلی و داستان حتی جالبتر هم می شوند، Ramsey “حسابرسی ” خاطرات Black را در تلاش برای بیشتر پی بردن به وقایعی که منتهی به دختر گفته شده (بعدها در می یابید دختر Ramsey بوده و Grace نام دارد) در انبار می شوند انجام می دهد، او می خواهد با افرادی که مسئول ماجرا بودند، بی حساب شود. وقتی که در نقش Ramsey بازی می کنید، قابلیتهای بیشتری نسبت به Black دارید، یکی از آنها اسکنری است که به شما مکان تمامی دشمنان نزدیک را نمایش می دهد، Ramsey بصورت پیش فرض مسلح نیست، اما می تواند با دشمنان “تلفیق” شود، کنترل بدن آنها را بدست گرفته و در این فرآیند سلاح آنها را در اختیار می گیرد، می توانید بدوید، اما همچنین می توانید با سر خوردن حتی سریعتر حرکت نمایید، و هنگامی که سریعا موفق انجام شوید، سرخوردن ها به شما امکان پریدن روی دشمنان به روش سوپرمن را می دهد. در حالی که در این خاطرات بازی می کنید، حس آشناپنداری ای را تجربه می کنید، وقتی بعضی از مکان هایی که در آنها در نقش Black بوده اید را بار دیگر مشاهده می کنید، اما داستان به شیوه ی جدید و چشم اندازی منحصربفرد تجربه می شود. این به نوعی شبیه The Lion King 1.5 می باشد که در آن وقایع The Lion King را از دید Timon و Pumbaa می بینید. شما به “رد های عصبی” پخش شده در میان خاطرات ضربه می زنید تا ببینید Black با چه کسی صحبت کرده است، در مورد چه صحبت کرده اند، و این موضوع چگونه به دختر همراه بمب منتهی می شود. راز داستان بازی کلید شیفته شدن به Get Even و برملا کردن آن توسط شما، بهترین بخش آن است. اگرچه Get Even به ظاهر بازی ستودنی به نظر می رسد، اما به واسطه ی موسیقی متن شگفت انگیز ساخته شده توسط Olivier Deriviere که تنش ها را بالا برده و اکشن بازی را با صداهای الکتریکی ضربان دار و تپنده و آلات موسیقی رشته ای تشدید می نماید، به خوبی پشتیبانی می شود. اگر در خاطره ای هستید که شروع به در هم شکستن می کند، اتفاقاتی عجیب ممکن است رخ دهند، در یک موقعیت در حال باز کردن راه خود با شلیک از میان دشمنان بودم و صدای پریدنی در حین این کار نواخته شد چرا که من به جای روش بی صدا و کنترل شده ای که Ramsey توصیه کرده بود با شلیک پر سر و صدای اسلحه در حال انجام آن بودم، که منجر به در هم شکستن خاطره و گلیچ شدن آن شد. عملکرد صداپیشگان نیز قابل توجه است، چرا که جملات با عقیده و احساس قابل باور، خصوصا در مورد Ramsey ادا می شوند. – سخن آخر و جمع بندی : Get Even داستانی غم انگیز را روایت می کند که با پیچیدگی M. Night Shyamalan مانند به پایان می رسد، جالب اینجاست که این حیاتی ترین بخش تمامی داستان است و شما هیچ چیز آنرا ندیده اید. جلوه های بصری کاملا به خیال پردازی رفته اند که غیر منتظره و تاثیرگذار است. این نوع لحظات نیرومند هستند که به قدرت کلیدی Get Even قوت می بخشند، آن هم ارائه ی روایتی پیچیده که تاثیر عناصر بی نظیر گیم پلی بازی را به طرز شگفت انگیزی کمرنگ نمایند و خود بدرخشد. نکات مثبت : – روایت داستانی ای قوی که تا پایان بازی مخاطب را درگیر نگه می دارد – صداگذاری فوق العاده و موسیقی های متنی که روایت داستان را پر تنش می سازند – سلاح CornerGun منحصر به فرد بوده و تنوع جدیدی را برای سبک شوتر به همراه می آورد – اتمسفر رازآلود و دلهره آور نکات منفی : – معماهای بازی در حد متوسط اند و می توانست بهتر باشد – شلیک کردن چندان خوشایند نیست امتیاز : 8/10 منبع: بیاتوگیم
    1 امتیاز
  26. نقد و بررسی Evil Within شبِ هراس های زنده بازی زیبای شیطان درون هم عرضه شد و در تاپیکی که به پیش نمایش این بازی پرداختم قول دادم بعد از عرضه بازی را مورد بررسی قرار دهم ،اکنون وقتش است که به قول خود وفا کنم. تا اینجا احتمالا همه بازیباز ها این بازی سبک وحشت و بقا را تجربه کرده اند و باید اعتراف کنم که این سبک ذاتا جذاب است!از رزیدنت اویل و سایلنت هیل بگیرید تا Dead Space و Cold fear و thing وخود همین شیطان درون و چند بازی معروف دیگر در این سبک کلا نوعی جذبه دارند که فرار از آن برای علاقه مندان بازی ها کاری سخت خواهد بود. اولا باید بگویم که این بازی شیطان درون از آن دسته بازیهای ترسناکی نیست که متکی به ترس های بی ارزش و آبکی باشد.حرکت ترس در ذهن شما در این بازی آرام آرام شکل میگیرد و هر لحظه هراس که شما می ترسید نکند پایتان روی شیشه ایی برود و صدا کند و یا شنیدن صدای خرناس دشمنان خطرناک بازی ،برای شما ترسی قدیمی و نفرت برانگیز خواهد بود.مطمئن هستم بخش عمده این ترس و اضطراب ریشه در اتمسفر بی نظیر بازی دارد که از زمان استالکر سایه چرنوبیل و استالکر ندای پرپیات کمتر تجربه کرده بودم.اتمسفری که آنچنان تیره و تار است که بعضی مواقع فکر میکنم دارم درآن خفه می شوم.مبارزات هیجان انگیز بازی و سیستم مدیریت سر سخت منابع در ترکیب با این اتمسفر هراسناک عالی جلوه میکنند و اگر فقط این مشکلات داستانی وسردرگمی عجیب شخصیتی کمی کنترل شده تر بود آن وقت میشد گفت این بازی یک شاهکار میتوانست باشدوهمین هم که در دستان ماست بازی عالی و قابل قبولی است و چراغی روشن برای نشان دادن ارزشهای واقعی روز های پر افتخار ژانر Survivial Horror . افکت Letterbox کمی عجیب است ولی بعد به آن عادت میکنید-این را میگویند باس ! کاراگاه قهرمان داستان سباستین کستلانو که در حال بررسی یک سری قتل های وحشیانه در بیمارستان روانی شهر است که ناگهان پایش به داستانی گهگاهی دقیق و جالب و گهگایی نه چندان خوب و پراز آشفتگی و پر از عناصر ماورالطبیعه و هیولاهای شبه انسان و بیمارانی روانی و کانیبالیزم و دنیایی کابوس وار باز میشود و اینقدر همه اینها سریع اتفاق می افتند که کمی سخت است تا با هاشان کنار بیاییم و داستان را باور کنیم! حقیقتا داستان بازی جالب نیست! آن عناصر جیل و کریس گونه رزیدنت اویلی کجایند!؟مشکل در پروتوگانیست داستان است،کاراگاه بازی کستلانو خیلی چوبی و خشک درآمده و از آن دسته پلیس هاست که اول شلیک میکنند بعد سوال را میپرسند!داستان هم اینقدر به عمق بصیرت و شکنجه های روانی این کاراگاه داخل و خارج میشود که حسابی این بخش را نخ نما میکند. البته بازی یک بازی ترسناک است و بخش ترس اش را درست انجام می دهد.پایه هراس در بازی خوب ریخته شده وبا نور و سایه،صداهایی ناشناخته ،محیط های رعب آور،مخفیگاههایی برای رهایی از دست دشمن،حضور در راهروهای یک بیمارستان قدیمی و ترسناک ،با راهروهایی پر از خون و موجوداتی ناشناخته،بخشی از شهر که آب ان را گرفته است و مخلوقاتی آبزی و ترسناک از آن نگهبانی میدهند،یا ویلای ترسناک ....بازی شیطان درون شما را مرحله مرحله به اعماق ترس میبردو با اتمسفر خیره کنند ه اش حسابی شما را زجر خواهد داد. این فقط صدا ها نیستند که شما را زجر میدهند بلکه مخلوقاتی کابوس وار که از هر لحظه رویارویی برای تکه تکه کردنتان استفاده خواهند کرد.در اوایل بازی بیشتر با مخلوقاتی شبه انسانی دیوانه و سوپر زامبی مجهز به تبر و دینامیت وو... مواجه اید که بدنشان با سیم های خاردار پوشیده شده وگویی رنج جانکهایی را به جان میخرند.هر چه جلوتر میرویم اوضاع سر سخت تر می شود و با دشمنانی ترسناک و خیره کننده از بعد بصری و فوق العاده چالش برانگیز روبرو می شویم که شکست دادن شان کار سختی است.اما مهم نیست در داستان طولانی بازی کجایید مرگ سر پیچ بعدی انتظارتان را میکشد.تجربه بازی شیطان درون بسیار سر سخت و خشن است که بارها شما را تبدیل به گوشت چرخ شده پهن شده در کف زمین میکند! فقط فقط احتیاط و صبر دوستان شما هستند و در این نبرد برای بقاءهیچ یار دیگری ندارید.هر تیر اسلحه کمری باارزش می نماید و هر سرنگ بهبودی با ارزش است و گویی آخری خواهد بود.هر چه بازی در منابع و مدیریتشان خسیس است در حق انتخاب ها برجسته و غنی خواهدبود.آِیا تیر آخر را برای هد شات گذاشته اید که کار را یکسره کنید؟یا پای دشمن را هدف میگیرید تا به او برسید و آتشش بزنید؟آیا بطری را به سمت تله های مختلف پرتاب میکنید تا دشمنان را به سمت تله ها بکشانید؟یاریسک میکنید و خود به سمت تله ها می روید تا خنثی شان کنید و برای ساخت لوازم با ارزش دیگر متریال در اختیار داشته باشید؟بازی پر است از لحظهایی با انتخاب های آنی و پشت سرهم وهمیشه شما را مجبور میکند تا دقیق باشید و آگاه از منابع و از همه مهمتر خلاق در حالی که به سمت هر نبرد پا میگذارید.وقتی خلاقیت تان پاداش داد و شما سالم از نبرد بیرون آمدید و تمام اعضا و جوارح بدنتان سر جایش بود !آنوقت به هوش و ذکاوت خود آفرین خواهید گفت. هر تیر درمبارزه به حساب می آید دقت کنید. الگوی سختی به خوبی در طول بازی افزایش پیدا میکند .جستجوی دقیق در محیط های هراسناک بازی بدنبال ژل سبز از ارکان مهم گیم پلی به شمار میرود، که این ژل سبز نقش واحد پولی بازی را ایفا میکند.افزایش قدرت جسمانی،مهمات و آیتم های قابل حمل و....سیستم ارتقا بازی خیلی خوب کار شده و به شما اجازه میدهد که یک حس آمادگی برای رویارویی با دشمنان وحشی بازی داشته باشید است ولی به یاد داشته باشید که ژل سبز در بازی به اندازه کامل د راختیار نیست پس دقت کنید و تمام منابع مخفی آن را بجورید و درست مصرف کنید.استراتژی شما در حمله ودفاع در بازی خیلی مهم است و ممکن است سبک بازی من با شما فرق کند. کیفیت بافتها عالی است شیطان درون شما را راحت تا مرز های محدودیتی تان میبرد!ولی جاهایی هست که این تجربه کردن ها تبدیل به رنج و محنت میشود.سیستم ذخیره بازی در حالت Autosave خوب نیست و کاملا غیرقابل پیشبینی بوده و ازالگوی منطقی بهره نمیبرد.بعضی مواقع وسط نبرد ناگهان بدون دلیل Save میکند و بعضی مواقع مدتها از اینکه آن علامت کوچک را روی صحنه ببنید میگذرد.بیاد داشته باشید که سیستم ذخیره دستی هم در بازی وجود دارد ولی همه جا دراختیار نیست و باید در ابتدای چپتر ها و مکان های تلپورتینگ به دنبالش بگرددید. دوربین بازی یکی دیگر ازمشکلات است.نمای اسکوپ با ratio 2.35:1 بد نیست و حس و حالی سینمایی دارد و لی دید را برای یک بازی به شدت متکی بر مخفی کاری کاهش میدهد.بازی هایی مثل splinter و متال گیر و Last of US و ....بازی هایی سوم شخص با عناصر سنگین مخفی کاری از دوربین های خوبی باید بهره ببرند در غیر این صورت فرایند مخفی کاری سخت و آزار دهنده می شود.معمولا بعد از رفتن به حالت نمی خیز و به اصطلاح Crouch دوربین باید کمی دور شود تا شما بر محیط تمرکز بهتری داشته باشد آنهم در بازیی که شخصیتش سرعت عمل سم فیشر را دارد که در صورت دیده شدن بتواند سریع از زوایایی مختلف به دشمن حمله کرده و کارش را تمام کند و هم اینکه سم فیشر با دشمنانی اینچنین مرگبار روبرو نیست!نمای سوم شخصی مخفی کاری بازی اسکایرم هم همینطور خیلی بد بود و بعد از کروچ کردن د رواقع تنها چیزی که میدید جثه غول پیکر یارتان بود که تمام نمایشگر را پوشانده بود!در شیطان درون وجود بارهای سینمایی برمشکلات می افزاید و حتی با حذفشان_)روش حذف را در تاپیک اولین بررسی کارت 970 آموزش داده م) بازهم مشکلات ادامه خواهند داشت زیرا با افزایش aspectratio عملا دوربین بدون تغییر FOV در بازی زوم میکند که برمشکلات می افزاید. بعضی از باس فایت ها نیز مشکلاتی دارند-بعضی هاشان خیلی ترسناک اند که چیز خیلی خوبی است و مناسب حال و هوای بازی و حتی با اولین دیدن شان ممکن است برای لحظاتی به ترس فرو بروید.بعضی ها خیلی چالش برانیگزند و حسابی باید فکر کنید و روشهای مبارزاتی تان را به سطح جدیدی از خلاقیت برسانید تا بتوانید شکستشان دهید.ولی بعضی مواقع باید یک کار ثانوی مخفی را در محیط انجام دهید و باید بارها و بارها بگردید و تکرار کنید تا به فرایند درست دسترسی پیدا کنید.خوب هر دفعه ببازید با لود های را تحمل کنید و دموی نمایش باس ها را نیز ببنید! طراحی هنری بازی خیره کننده است گرافیک هنری بازی ستودنی است و باید به طراحان هنری که این محیط ها را به صورت Artwork طراحی میکنند و بعد به تیم طراحی سه بعدی میدهند تا خلقشان کنند واقع آفرین گفت-روستاهای متروک –قلعه های خرابه و ویلای دور افتاده وبیمارستان روانی همه از بعد طراحی خیره کننده اند- در بعد تکنیکی با گرافیکی زیبا روبرو هستیم-درخشش آذرخش ناگهان تمام محیط را روشن می کند و می توانید مخلوقات ترسناک را زیر نور ببنید که چگونه به طراف میخزند و خرناس میکشند. بافتها دربعضی محیط ها فوق العاده کار شده و انعکاس های محیطی هم عالی هستند.نورپردازی فوق پیشرفته دینامیک و بازی کردن طراحان با نور و سایه ها واقعا زیبا کار شده اند.صحنه شلیک به سر مخلوقات عالی کار شده،با تیر اول کمی گوشت منهدم میوشد و خون جاری میشود بعد با تیر دوم یا سوم منفجر شده و یک دیکال سه بعدی حیرت انگیز ایجاد میکند-یکی از زیباترین و واقع گرایانه ترین هد شات های تاریخ!طراحی شخصیت ها خیلی خوب کار شده و صدا پردازی عملا کولاک است-حتی صدای خوردن به بطریها-راه رفتن روی سطوح مختلف صدای درهای زنگ زده،صدای باد و حتی صدای میخ های کف چوبی نیز به گوش میرسند. روستای نفرین شدگان خوب بازی لحظات خود را دارد –از خوب و بد و زشت!جو خیره کننده،مبارزات مرگبار و هیجان انگیز ،مدیریت منابع دقیق و خلاقانه سیستم پاداش و ارتقا عالی از نکات مثبت هستند در حالی که داستانی با مشکلات ریز ،سیستم ذخیره اتوماتیک بد و چند باس فایت آزار دهنده در کنار تعدای باگ نکات منفی هستند که ممکن است اذیتتان کنند ولی د رکل تجربه بازی برجسته است و سالهاست که باز یهای سبک وحشت کاووش بقا دیگر روی دور نیستند.هرجا بازی ضعیف شود بلافاصله به بپا میخیزد و میدرخشد.بازی کم حرف است مثل آن پرستار راهنما در بیمارستان روانی ولی حرف خود را بلند فریاد میزند ،بله شیطان درون ساخته شده تا رجعتی داشته باشد به کلاسیک های سبک Survival horror و در این راه بار دیگر شینجی میکامی براحتی سربلند بیرون می اید .شیطان دورن تجربه کم نظیری است. رضا قاسمی
    1 امتیاز
این صفحه از تخته امتیازات بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد
×
×
  • اضافه کردن...