از لیون کامپیوتر قســـــــــــــــــــــــــــــــــــطی خرید کنید فروش اقساطی برای سراسر ایران
اخبار سخت افزار ، نرم افزار ، بازی و دنیای آیتی در مجله لیون کامپیوتر 🤩
تخته امتیازات
مطالب محبوب
در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در 02/27/20 در همه بخش ها
-
7 امتیاز
-
دوست من، اگر پولت آمادس بخر تجربه بارها نشون داده ارزونی تو این کشور وجود نداره، چین نزدیک 3 ماهه درگیر کروناس و به این زودی هم بعیده که تغییری ایجاد بشه مرزهام بسته اس فعلا در مورد خودمونم که دیگه گفتن نداره تازه اول کوه یخ پیدا شده... ی جنس 100 تومنی یهو میشه 180 تومن بعد میشه 150 تومن اینکه ارزونی نیست4 امتیاز
-
3 امتیاز
-
پنل های گرید بسیار پایین چینی یا پنل هایی که کمپانی های بزرگ روی مانیتور هاشون استفاده نمیکنند . #مونتاژ ملی3 امتیاز
-
من کاری به بقیه حوزه ه ها که تو کشور ما شده دارای ارزش افزوده و انبار کردنشون پر سود شده کار ندارم تو این حوزه مدت ها بچه ها منتظر موندن هی پاسکاری کردند به ماه های بعد که کالا میاد الان کیس گرونه کیس نیست واستید میاد بعد حالا اومد که متاسفانه خورد به چندین مشکل با هم که کلا ریشه پی سی و تلفن همراه از ریشه کنده بشه و به حسرت ها اضافه بعد خب یوزر این همه وقت منتظر مونده و بازار هم که تشنه مونده بود و با توجه به قیمت کیس های قدیمی در بازار یوزر به نتیجه میرسه که الان دیگه انتظار بسه و باید خرید رو انجام داد چون همین کیس هام به سرنوشت کیس های دیگه میرسه شما یکی رو تشنه نگه دار بعد مدتی یک گالن 20 لیتری آب بزار جلوش مطمئن باشه بهش حمله میکنه و تا میتونه میخوره و به عوارض بعدیش فکر نمیکنه بریم تو بقیه حوزه ها مثلا خودرو وقتی کمپانی میگه پیش فروش تحویل سال 1400 من رو توی 5 دقیقه خریدن یعنی چی؟ یعنی به غیر از ربات و دلال یکسری هستن که پول قیمت فعلی رو ندارن حاضرن واستن 1400 شاید ماشین دار بشن تمام اینا بر میگرده به سیاست قطره چکانی کاری هم ندارم چه نهاد یا افرادی مسئول این نوع عرضه هستند ولی موردیه که هست2 امتیاز
-
2 امتیاز
-
نه پایین نمیاره تقریبا حس نمیشه مگه در حد چند ثانیه بیشتر این تفاوت ها تو سرعت خوندن نوشتن ترتیبی هست شما قبل از خرید باندل اول وسعت کارت رو مشخص کن ببین خود کد زنی سیپیو خاصی نمیخواد اون محیطش هم معمولا به علت داشتن پلاگین های مختلف نیاز به حافظه پرسرعت داره پس بازم سیپیو مصرف نمیکنه و حافظه محوره رم هم باید 16 کنی مگه اینکه یه سری ابزار های دیباگ کردن و ... رو استفاده کنی که بازم مصرفش اونقدری نیست که نیاز به چند هسته ای باشه اصل کار تو ران کردن برنامه نوشته شده هست اگه ران کردن پروژه خیلی بزرگ هم داشته باشی در هر حوزه ای اصلا با سیپیو های i9 هم کارت راه نمیوفته باید حتما پردازش ابری داشته باشی یا گرافیک محور یا با سرور های ارگان ها کار کنی از دید من کار شما با i3 9100 هم راه میوفته 4هسته و 4ترد با 4.2 گیگاهرتز و زیادم هست راحتم میتونید باهاش بازی کنید در حد عالی مگه اینکه گیمر 144 هرتزی باشید که برا اون i7 نیازه! درسته اسمش i3 شده ولی همین سیپیو در ریفرش قبلی با i5 عرضه شد گول اسم رو نخورید! که چون 3 هست کمه با نیاز خودتون پیش برید اگه i5 رو انتخاب کنید نیاز به مادربرد بهتر دارید وهزینتونم بالاتر میره2 امتیاز
-
همه شرکت ها سواد اینکارو ندارن و اصلا پشتیبانی درستی ندارن که اینکارو بکنن. شاید هم فاصله تا مرکز شما زیاد باشه و بازم امکانش نباشه چون در annex m اپلود تا 3 برابر میشه ولی snr و دان استریم میاد پایین این قضیه تماس صوتی برقرار نشه که ربطی به annex نداره یک خطی داشتم برای adsl استفاده میشد و طبعا هزینه قبضش هم فقط آبونمان بود بعد حدود یک سال و نیم نامه اومد که یا پرداخت کنید یا سلب امتیاز میشه. پس قبلش اطلاع میدن و همینجوری نیست کما اینکه اگر حواستون به بدهی قبض باشه و پرداخت کنید هرگز خط رو سلب امتیاز نمیکنن2 امتیاز
-
برادر من تو واحد فنی گرین هستم، نه فروشگاه لیون 😄 شما کجا واژه "شریک تجاری" دید؟ می شه لینک یا عکس بدی. چیزی که من می دونم اینه که این قیمتای گزافی که شما پرداخت می کنید بابت محصولات گرین توی جیب شرکت گرین نمی ره !!! یا من رو با سابقه 13 ساله توی این فروم قبول دارید که این حرف رو می زنم یا نه وای میستید توی صورتم بهم می گید دروغ می گی دیگه !!! از این دو حالت خارج نیست پ.ن : خدا پدر مادر کارمندای گرین رو بیامرزه (از جمله خودم) که حداقل میایم 4 تا سوال رو جواب می دیم، هیچ شرکتی، حتی خود لیون هم اینجوری پاسخگو نیست. اگر ببینیم زیاد بهمون توهین می شه همین پاسخ رو هم قطع می کنیم.2 امتیاز
-
2 امتیاز
-
درود بر همه دوستان عزیز و همراهان همیشگی سری تاپیک های آموزشی DPSYS قبل از هر چیزی از همه دوستانی که این مدت منتظر بودن و بنده بدقولی کردم و دیر تاپیک رو استارت زدم پوزش میطلبم ولی این تاخیرات پیش اومده دلایل خاص خودش رو داشت و از طرفی هم بنده به علت مشغله کاری زیاد تایمی نداشتم که بتونم تاپیک رو کامل استارت بزنم و منتظر بودم یه فرصتی پیش بیاد و بتونم اینکار رو بکنم که خوشبختانه بالاخره تونستم انجامش بدم. دوستانی که حوصله دارن این قسمت رو حتما حتما حتما مطالعه کنند ، نهایت چند دقیقه وقت میبره ولی میتونه براتون مفید باشه! خب اجازه بدید براتون یه مقدار مفصل توضیح بدم که چطوری تونستم به راهی دست پیدا کنم که این پروژه رو بسازم و اینو نه به این خاطر که بخوام بگم من اینکارها رو کردم و فلان و بهمان نه ، به این خاطر میگم که دوستان وقتی خواستند یه کاری رو انجام بدن و اون کار در مرحله اول براشون امکان پذیر نبود بیخیالش بشن و دست از تلاش بردارن و بگن نمیشه ، نه اگه واقعا تلاش کنید میشه و موفق میشید. من بعد از اینکه پروژه فن آر جی بی رو انجام دادم و فن های ترمالتیک رینگ هم جزو تازه واردهای بازار بودند تو فکر این بودم که چطوری میتونم این فن ها رو هم بسازم و حتی تو همون تاپیک آموزشی هم دوستانی درخواست ساخت این فن ها رو دادن و من روی این قضیه فکر می کردم و هر چیزی و هر راهی که به ذهنم میرسید رو دنبالش میرفتم و به نتیجه ای که میخواستم نمی رسیدم و از طرفی هم حقیقتا این فن ها رو از نزدیک ندیدم و اطلاعاتم راجع به این فن ها در حد همون تصاویر وفیلم هاشون در سطح نت بود و بس و به صورت تجربی روی این پروژه کار میکردم. البته ناگفته نماند چون انجام این جور پروژه ها رو به عنوان سرگرمی و خلق یه محصول انجام میدم ، معمولا در تایم های بیکاری دنبالشون میکنم و اینطوریه که زمانبر میشه.خب بگذریم ، من راه های مختلفی رو امتحان کردم از اولیش که همون چسب حرارتی بود که دوستان هم اشاره کردن گرفته تا سیستم تابلوهای نئون و لوله های شیشه ای که دراین نوع تابلو ها استفاده میشه ، شیلنگ تراز ، شیلنگ های شفاف تحت فشار و پر کردنشون با چسب حرارتی مایع؟! ، یک نوع لوله مخصوص که در دندانپزشکی استفاده میشه ، همچنین فیبر نوری و حتی تحقیق و بررسی و تماس با شرکت هایی که در زمینه تولید محصولات ...... فعالیت داشتند ولی متاسفانه هیچ کدوم از این راه ها جواب ندادند ولی من شکست نخوردم و بیخیال نشدم و چون یه کاری که میکنم رو باید کامل انجامش بدم و به نتیجه برسم دوباره ادامه دادم و به هر چیزی که میرسیدم و اونو به این پروژه مربوط میدیدم امتحانش میکردم تا این که در طی این مدت به یه چیزی رسیدم که شاید در چند قدمی من بود ولی خب چون قبلا این مدلیش رو ندیده بودم بهش فکر هم نکرده بودم و اون چیزی نبود جز طناب ورزشی که برای این ورزش استفاده میشه و جریان از این قرار بود که یه روز بر و بچه های فامیل تو خونه مشغول بازی بودن که من نظرم به طنابشون جلب شد هر چند دقیقا این چیزی که من تهیه کردم نبود ولی باعث شد که من به دنبالش برم و چیزی که میخوام رو گیر بیارم و رفتم این نوع طناب رو در رنگ های قرمز ، آبی ، زرد ، نارنجی و سبز تو لوازم ورزشی فروشی ها گیر آوردم و برای این پروژه قرمزش رو انتخاب کردم و البته خیلی هم دنبال مدل سفید و در واقع بهتر بگم مدل بی رنگش بودم که بتونم پروژه رو به صورت آر جی بی بسازم ولی خب متاسفانه تا الآن که نتونستم تهیه اش کنم ولی حتما اونم گیر میارم. در مورد چسب حرارتی هم خدمت دوستان عرض کنم که مدل های مختلفی چسب حرارتی گیر آوردم ولی متاسفانه همه کوتاه بودند ( 30 سانتی متر ) و ما به بیشتر از این اندازه نیاز داشتیم که این متریال به کارمون نمیومد هرچند میشد برای فن های 8 سانتی استفاده کرد ولی خب چون کوچیک هستند و تو کیس های امروزی کاربرد کمتری دارند بیخیالش شدم و سعی کردم دنبال همون 12 سانتی باشم که خوشبختانه با به دست آوردن این متریال یعنی همون طناب ورزشی ما برای ساخت فن های بزرگتراز 12 سانت هم از این لحاظ مشکلی نداریم. خب این طناب رو تو چند سایز(از لحاظ قطر طناب ) میتونید تهیه کنید از 5میلی متر تا 15 میلیمتر که من دو مدلش رو تهیه کردم و یکی ... میلی متر و دیگری ... میلی متری که مدل ... میلی متری رو انتخاب کردم چون رو کار بهتر جلوه میده ولی مدل کوچیکتر هم خوبه و فکر کنم به اندازه واقعی رینگ فن های ترمالتیک نزدیکتر باشه ؟! دوستانی که حوصله ندارند از اینجا به بعد مراحل ساخت رو مطالعه کنند! خب حالا میریم برای ساخت پروژه و اول وسایل مورد نیاز رو میگم : ( طبق تصاویر) 1 - طناب ورزشی : به رنگ قرمز و قطر مقطع اون 8 میلیمتر هست و طول ( میتونید رنگ های دیگه رو هم انتخاب کنید ولی خب باید قبل از تهیه بررسی کنید که آیا میتونید بقیه متریال ها رو همسان با رنگ انتخابیتون تهیه کنید؟ مثلا ال ای دی ها ! ) 2 - شیلنگ تراز یا همون شلنگ شفاف تحت فشار که مقداری ضخیم تر و سفت تر هست و برای این کاربهتره ( این شیلنگ ها رو همونطور که گفتم در طی مراحل تحقیق برای رسیدن به متریال مورد نیاز تهیه کرده بودم که تونستم تو قسمت دیگه ای که در ادامه خواهید دید ازشون بخوبی استفاده کنم. ضخامت این شیلنگ یا در واقع همون پایپ حدودا 1 تا 1.5 میلیمتر و قطر اون 8 میلیمتر هست. 3 - ال ای دی : در دو نوع کلاهی و اوال و به رنگ قرمز 4 - وارنیش حرارتی : در سایز 8 یا 10میلی متر ( وارنیش سایز 2 میلیمتر هم در صورت امکان برای پایه های ال ای دی ها ، طبق تصاویر ) 5 - سیم تک زوج افشان باریک که به سیم بلندگو هم معروف هست : برای هر رینگ که میشه دو تکه سیم 15 سانتی متری که حدودا 12 سانتش مورد استفاده قرار میگیره. 6 - از همه مهمتر یه دونه فن 12 سانتی متری دارای ال ای دی که از جون خودش سیر شده و قراره ما جراحیش کنیم؟! ( فن رو میشه از مدل شفاف یا همون شیشه ای دارای ال ای دی و یا از مدل مات یا همون فن های مشکی معمولی ولی به شرطی که روی برد سیم پیچش جای نصب ال ای دی باشه انتخاب کرد که هر کدوم جلوه خودش رو داره و مدل ماتش به فن های رینگ ترمالتیک شبیه تر هست که البته من نتیجه کار رو با هر دو مدل تست کردم و تصویر نتیجه رو گذاشتم که دوستان ببینند و بهتر متوجه بشن.) ابزارهای مورد نیاز هم طبق پروژه های قبلی شامل : دستگاه هویه ، سیم لحیم ، روغن لحیم ، سیم چین ، گیره کاغذ بزرگ ، دستگاه تفنگ حرارتی و چسب حرارتی مثل پروژه قبلی ما باید فریم فن رو مورد برش قرار بدیم که روش برش رو تو تاپیک قبلی گفتم و برای اینکه مطالب زیاد نشه دوباره نمیگم و دوستان میتونن تو اون تاپیک مطالعه اش کنند! فقط اینجا یه مقداری فرق داره که فرقش رو میگم و تصاویرش رو هم قرار میدم. قبل از هر چیزی برای اینکه پره ها و سیم پیچ در زمان برش آسیب نبینند باید اون ها رو از فریم فن جدا کنیم که نحوه جداسازی پره ها رو هم چون تو تاپیک آموزشی قبلی گفتم اینجا نمیگم ولی تو این قسمت روش بیرون آوردن سیم پیچ روبه همراه تصویر آموزش میدم. طبق تصویر شما وقتی پره ها رو جدا کنید می رسید به سیم پیچ و اگه فن تون ال ای دی داشته باشه باید اون ها رو هم از سیم پیچ جدا کنید و درواقع سیم ها شون رو و همچین سیم تغذیه رو قطع کنید و بعد برای بیرون آرودن سیم پیچ دست به کار بشید و اینطوری عمل کنید: سیم پیچ رو به صورت انطباق فیت با هسته و پایه مرکزی فریم فن جا میزنن و در آوردنش مقداری نیرو و حوصله میخواد که یه مقدار سخت میشه و البته سختیش بستگی به اون فن داره که آیا با تلرانس بالا جا زدن یا با تلرانس پایین و معمولا چون من چندین مدل مختلف رو امتحان کردم و در آوردم خیلی هم سخت نیست. خب شما برای در آوردنش اینطوری طبق تصور زیر عمل کنید و با دست که البته میتونید یه تکه پارچه هم استفاده کنید بدنه سیم پیچ رومحکم بگیرید و سعی کنید در همون جای خودش مقداری به چپ و راست بهش نیروی چرخشی وارد کنید تا تکون بخوره و تکون که خورد آرام وهمزمان به سمت بالا بکشید تا در بیاد و اینطوری میتونید از هسته و پایه مرکزی جداش کنید. بعد از این که پره ها و سیم پیچ جدا شدند حالا باید فریم رو برش بزنید و فرق برش در اینجا با برش گفته شده در تاپیک آموزشی قبلی در مقطع برشمون هست که در اینجا طبق تصویر زیر مقطع برش به صورت مدور بوده تا بتونیم پروفیلمون رو که همون طناب هست از این قسمت عبور بدیم. برش رو که انجام دادیم و زائده های اضافی رو هم جدا کردیم و فریم آماده شد میریم سراغ مرحله بعد. در این مرحله ما باید اندازه ای که مورد نیازمون هست یعنی 40 سانتی متر از طناب رو برش بزنیم و به شکلی برش بزنیم که یک مقطع صاف و صیقلی مثل تصویر زیر داشته باشیم که من بعد از تست چند روش مختلف به بهترین روشی که رسیدم استفاده از سیم چین بود که باید طناب رو از محل مورد نظر با دقت و به صورت عمود و به یکباره با سیم چین قطع کنیم تا مقطع طنابمون به مانند تصویر باشه! نکته 1 : از ابزارهای دیگه مثل کاتر استفاده کردم ولی چون مقطع رو کدر و یا خش دار میکردند در ادامه کار نتیجه خوبی نمیداد! نکته 2 : درواقع اندازه ای که ما میخوایم حدودا 37 سانتی متر هست ولی 40 سانت برش میزنیم که اگه موقع برش مقطعمون خوب در نیومد جا داشته باشیم باز هم برش بدیم و متریال مصرفیمون خراب نشه! نکته 3 : توصیه میشه ابتدا از یک سر طناب چند بار تکه های کوچک برش بزنید تا روش کار دستتون بیاد و بعد اندازه گفته شده رو یه کم بیشتر برش بزنید ( همون 40 سانتی متر ) تا اگه خراب شد بتونید چند بار دیگه برش بزنید که اندازه اصلی خراب نشه و در نهایت اندازه اصلی یعنی 37 سانتی متر رو داشته باشید! بعد از این میرسیم به مرحله ساخت منبع نور : برای منبع نور شما چند مدل منبع نور و چند تا راه دارید : برای منبع نور میتونید از دو نوع ال ای دی به نام های کلاهی و اوال و یا اس ام دی استفاده کنید که در تصویر زیر دو نوع ال ای دی مشخص هست و هر دو تقریبا یک نتیجه به شما میدن ولی کاربا مدل کلاهی تو این پروژه راحت تر هست و مدل اس ام دی برای دوستان میتونه سخت باشه که اون رو در نظر نگرفتم. در مورد راه های ساخت هم شما میتونید از روش های 2 ، 4 یا 8 منبع نور ( ال ای دی ) استفاده کنید که هرکدوم مزایا و معایب خودشون رو دارند که من برای راحتی دوستان و اینکه انگیزه ساخت رو داشته باشن سختش نکردم و از 2 منبع نور استفاده کردم و اگه دوستان طالب دو روش دیگه هم بودن اون ها روهم بهشون میگم. بعد از انتخاب ال ای دی شما باید طبق تصاویر به این ال ای دی ها سیم وصل کنید و برای لحیم کاریشون اگه ابزار مناسب ندارید میتونید از گیره ای که در تصویر مشخص هست و از این روش استفاده کنید و همچنین ازوارنیش های سایز کوچکتر مثلا 3 میلی متری برای عایق بندیشون استفاده کنید. اطلاعاتی راجع به ال ای دی کلاهی : ولتاژ کاری این ال ای دی بین 1.8 تا 2 ولت هست و در بعضی مدل ها تا 2.2 ولت هم میرسه و جریان کاری هم بین 15 تا 20 میلی آمپر هست و در مورد پایه های مثبت و منفی ( کاتد و آند ) هم خدمتتون عرض کنم که شما میتونید از چند راه تشخیصشون بدید :مثلا پایه بزرگتر مثبت و پایه کوتاه تر منفیه و یا مثلا اون سمتی از ال ای دی که گرد نیست و پخ داره منفیه و طرف مقابلش که گرد هست مثبته ولی این مورد دوم رو من تجربه کردم که تو تولید اشتباهی تولید شده بودن و سمتی که گرد بود منفی و سمت پخ خورده مثبت بود پس این مورد رو حتما چک کنید؟! نکته 3 : سعی کنید لحیم کاری رو زیاد طول ندید چون گرم شدن بیش از حد باعث میشه که ال ای دی آسیب ببینه و حتی بسوزه یا نورش کم بشه؟! بعد از لحیم کاری شما باید از اون شیلنگ شفافی که گفتم طبق تصویر زیر دو تا تکه به طول 5 الی 6 میلی متر به صورت عمود و تقریبا نود درجه برش بزنید و بعد ال ای دی ها رو مثل تصویر به صورتی که نوک ال ای دی با لبه بیرونی این تکه تقریبا مماس و و عمود بر طول باشه داخل این تکه شیلنگ ها قرار بدید و بعد پشتش رو با چسب حرارتی پر کنید و اجازه بدید دقیقا تو همون حالت سفت بشه. در ادامه از وارنیش حرارتی به اندازه 10 تا 15 میلی متر برش بزنید و طبق تصاویر مراحل زیر رو انجام بدید. ( این مقدار رو سعی کنید نه خیلی زیاد باشه و نه خیلی کم و همون 15 میلیمتر میتونه کافی باشه چون اضافه که باشه تاریکی زیادی تو حلقه ایجاد کیکنه و خیلی کم هم که باشه باعث میشه که اتصال منبع نور و رینگ به خوبی برقرار نشه! ) بعد از انجام اینکار بهتره رینگمون رو که ساختیم والبته هنوز کاملا رینگ نشده رو امتحان کنیم وبرای اینکار سر سیم هایی که به ال ای دی ها وصل هست رو هر دو رو به هم وصل میکنیم یعنی مثبت ها به هم و منفی ها به هم و بعد به یه منبع تغذیه ( مثلا دو تا باتری قلمی 1.5 ولتی یا سیم نارنجی از سوکت های پاور سیستم که دارای ولتاژ 3 ولت هست ، البته دومی رو به شما دوستان توصیه نمیکنم چون ممکنه اشتباهی رخ بده و به سیستمتون آسیب بزنید ! ) با ولتاژ 2 تا 3 ولت وصل میکنیم تا روشن بشن و از سلامت و کارکردشون مطمئن بشیم و سعی کنید که به ولتاژ بالاتراز 2.2 وصلشون نکنید البته برای یه لحظه تست با 3 ولت هم میشه ولی دائم روشن نمونن چون باعث میشه ال ای دی ها داغ بشن و نورشون زود کم بشه و حتی بسوزن! خب بعد از این مرحله به یه مرحله مهم میرسیم و اونم قسمت سیم پیچ فن و تغذیه فن و ال ای دی هاست. اگه همونطور که در اول تاپیک خدمتتون عرض کردم از فن هایی که دارای ال ای دی هستند استفاده کنید و موقع برش ال ای دی ها رو قطع کنید ، اینجا راحت تر خواهید بود و طبق توضیحاتی که میدم عمل کنید. تو تصویر زیر محل اتصال سیم تغذیه فن و همچنین محل اتصال سیم تغذیه 4 تا ال ای دی که روبرد سیم پیچ وصل میشن رو مشخص کردم وهمونطور که تو تصاویر هم مشاهده می کنید ما روی برد سیم پیچ 4 تا مقاومت داریم که وظیفشون کاهش ولتاژیه که برای ال ای دی ها میره و لتاژ 12 ولت رو به و مشخصات این مقاومت ها رو با کد رنگی شون رو هم تو تصویر نوشتم. خب یکم علمی تر اینجا توضیح بدم بد نیست شاید به درد دوستان خورد. دوستان عزیز ما در اینجا ولتاژ ورودیمون 12 ولت هست و ولتاژ کاری و جریان کاری ال ای دی مون هم به ترتیب 1.8 ولت و 15 میلی آمپر هست پس طبق فرمول زیر ما به مقدار مقاومت حاصل شده نیاز داریم که میشه 680 اهم و کد رنگش هم میشه ، آبی ، خاکستری ، قهوه ای با نوار طلایی فرمول مقدار مقاومت : ولتاژ ورودی ( تغذیه ) منهای ولتاژ کاری ال ای دی تقسیم بر جریان کاری ال ای دی مساوی است با مقدار مقاومت مورد نیاز نکته : در صورتی که ما در فرمول گفته شده مقدار مقاومتی رو بدست آوردیم که اون رنج موجود نبود ، نزدیک ترین رنج به اون رو در نظر میگیرم ولی به این نکته هم توجه داشته باشید که اگه رنج بالاتر باشه مقاومت بیشتر میشه و ولتاژ خروجی کمتر و اگه رنج پایین تر در نظر بگیریم مقاومت کمتر میشه و ولتاژ میره بالاتر! خب یه سوال ؟ چرا من ولتاژ و جریان کاری ال ای دی مون رو 1.8 ولت و 15 میلی آمپر در نظر گرفتم با اینکه با توجه به مشخصات ال ای دی میتونستم بالاتر در نظر بگیرم؟ معمولا در چنین قطعاتی ما سعی میکنیم همیشه ولتاژ و جریان پایه یا در واقع همون مینیمم رو در نظر بگیریم چون که اینکار باعث میشه عمر قطعه بالاتر بره و داغ نشه و نسوزه هرچند مقداری نور کمتر میشه ولی ارزشش رو داره؟! خب بعد از تست رینگمون نوبت به جا زدنش تو فریم فن میرسه که طبق تصاویر زیر عمل کنید و در حین جا زدن فریم هم طبق تصاویر بعد سعی کنید سیم های مربوط به تغذیه فن و سیم های مربوط به ال ای دی ها رو هم عبور بدید و جا گذاری کنید. به مراحل پایانی کار میرسیم و حالا نوبت اینه که سیم ها رو به برد سیم پیچ لحیم کنیم و این مرحله ممکنه یه مقدار حوصله بر باشه که باید سعی کنید به دقت انجامش بدید. یه نکته : من چون خوشبختانه مقداری تجربه دارم سیم ها رو با اندازه دقیق و بدون اضافه در نظر گرفتم و خیلی با ظرافت و دقت لحیمشون کرد و سیم پیچ رو جا زدم ولی شما دوستان اگه تازه کار هستید بهتره که مقداری در حد یک سانت یا کمی بیشتر سیم ها رو بلند تر در نظر بگیرید تا برای لحیم کاری و جا زدن سیم پیچ مشکلی نداشته باشید و بعد از لحیم کاری اگه اضافه بود و مانع فیکس شدن سیم پیچ روی هسته فن میشد ، از طرف دیگه این سیم ها که میشه دو تا انتهای رینگمون و خود سیم تغذیه سیم پیچ ، اضافه این سیم ها رو بکشید و بعد تو شیار موجود جا بزنید . آخرین مرحله هم نصب پره فن هست که به راحتی و همونطوری که بیرون آوردید نصب می کنید و از طرف دیگه هم اگه لازم بود فن رو روغن یا گریس کاری می کنید و واشرهای اون رو جا میندازیم و درپوشش رو میزاریم. بعد با دست پره رو به چرخش در میاریم که ببینیم به جایی گیر میکنه یا نه و اگه به قسمتی از رینگمون گیر می کرد اون قسمت رو با هماهنگی بقیه قسمت ها به آرامی مقداری به بیرون فشار میدیم و وقتی پره بدون مشکل چرخید کار تمام هست و فقط باید فن رو به پاور سیستمون وصل منید و سیستم رو روشن کنید تا از کارکرد صحیح فن مطمئن بشید و بعد روی کیستون نصبش کنید و مثل من از چیزی که ساختید لذت ببرید. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- دوستان یه قسمتی رو هم میخوام راجع به فریم فن براتون توضیح بدم: شما اگه فنتون فریمش شیشه ای باشه و این پروژه رو انجام بدید نتیجه کار به شکل زیر خواهد بود : و اگه خواستید فریمتون رو هم رنگ بزنید به تصویر زیر حتما توجه فرمایید ( دیگه توضیح اضافی نمیدم ! ) و اینم نتیجه نهایی که راضی کننده و لذت بخش خواهد بود و در ادامه سعی میکنم تصاویر بیشتری قرار بدم تا دوستان بیشتر لذت ببرند! برآورد هزینه های ساخت : طناب ورزشی ( طول 3 متر ) : 10 الی 15 هزار تومان یه تکه شیلنگ تراز تحت فشار : 2000 تومان وارنیش نیم متر : 2000 تومان سیم تک زوج (سیم بلندگو ) 1 متر : 2000 تومان ال ای دی کلاهی 2 عدد : 500 تا 700تومان نکته : هزینه هایی که بنده برای رسیدن به چنین نتیجه ای کردم بسیار بیشتر از این مبلغ بوده که حاصلش شده یه متریال مصرفی با کمترین هزینه و بهترین نتیجه و برای شما فقط همین هزینه اعلام شده خواهد بود ؟! ----------------------------------- در صورت داشتن فن و ابزار و وسایل مورد نیاز که در آموزش گفته شد شما میتونید با هزینه ای بین 20 تا 25 هزار تومان 7 عدد فن رینگ 12 سانتی متری بسازید که اگه فنش رو هم بخواید جداگانه تهیه کنید مبلغ فن به هزینه گفته شه اضافه میشه مثلا اگه یه فن معمولی چراغدار رو هم بین 25 تا 30 هزار تومن در نظر بگیرید تقریبا برای ساخت هر فن 50 تا 60 هزار تومن هزینه میبره که میشه تقریبا یک سوم قیمت یک عدد فن ترمالتیک رینگ و اگه فنش رو داشته باشید میشه تقریبا یک ششم قیمت یک عدد فن ترمالتیک رینگ ؟! امیدوارم که از این تاپیک آموزشی لذت برده باشید و برای ساخت این پروژه دست به کار بشید. دوستانی که این پروژه رو بسازن با یه مقدار خلاقیت میتونن از این تکنیک و روش آموزش داده شده در مادینگ کیس هاشون هم استفاده کنند ، حالا اینکه چطوریش رو من نمیگم و خودتون انجامش بدید...؟! تذکر و هشدار ! تاپیک های آموزشی بنده با نام کاربری DPSYS و به صورت واتر مارک شده ، کاملا شخصی و حاصل خلاقیت ، دانش ، ابتکار ، تحقیقات و تلاش خودم بوده و از هیچ جایی یا منبعی کپی برداری نشده و فقط هم در فروم لیون کامپیوتر به اشتراک گذاشته شده و کسی هم به هیچ عنوان اجازه نشر این مطالب یا کپی برداری از این پروژه ها به نام خودش یا غیره رو نداره و درصورت انجام اینکار مورد پیگیری قرار میگیره ! ( دوستان گرامی هدف اختصاصی بودن آموزش برای فروم لیونه و اگه از این دو خط خوشتون نیومد بگید تا حذفش کنم؟! ) چون قرار بود امروز تاپیک رو بزنم و سعی کردم دیگه دیر نشه تاپیک رو به این شکل استارت زدم و تعدادی از تصاویر مونده که اونها رو هم اضافه خواهم کرد ولی تصاویر اصلی قرار داده شده. سوالی هم داشتید بفرمایید دوستان... برای همگی دوستان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- نمونه فن ساخته شده که بر روی کولر GREEN NOTUS 400 نصب شده و جلوه خاصی بهش داده و اگه دو تا فن رو از همین مدل روش قرار بدم فکر میکنم جلوه بسیار بهتری داشته باشه. (حیف که تصاویر نمیتونن زیبایی کار رو اونجور که باید نمایش بدن! )1 امتیاز
-
دوستان بازی Black Desert روی استیم راگیان شده اکتیو کنید تا برای همیشه داشته باشید مهلتش هم تا 5 روز دیگه هست https://store.steampowered.com/app/706220/Black_Desert_Online_SA/1 امتیاز
-
دوستان وقتی هر قیمتی بزارن باز خریدار دست و پا میشکنه چرا کم بزارن؟؟؟ به نظرم تقصیر فروشنده و مسئول و... نیست مشکل فرهنگ غنی و تمدن چندهزار ساله مردم ایران1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
مهم ترین تفاوت SSD ها در مقایسه با HDD ها بحث IOPS هست که ضعیفترین SSD ساتا هم زیر 30~40 هزار نیست! ولی ی هارد معمولی نهایت 200~300 هست! و این باعث میشه ضعیفترین SSD هم در مقایسه با HDD ها افزایش کارایی خیلی بالایی داشته باشند! در مقابل PCIe ها IOPS بیشتری دارند، ولی تاثیر خیلی مشخصی تو کارایی ندارند مگر اینکه بنچمارک بگیرید یا خیلی ب سیستم فشار بیارید...1 امتیاز
-
تا چند روز پیش نظرم این بود که الان زمان خرید سیستم هست! ولی از اول این هفته با بالا کشیدن دلار، قیمت ها عجیب غریب شده! یک مدل رم تو ی فروشگاه 960 هست، تو ی فروش گاه دیگه 1400! ی کولر تو ی سایت زیر یک میلیون هست تو ی فروشگاه دیگه 1300 ! کلا کمی بازار بهم ریخته! سیستمی که 8 روز پیش گرفتم، با الان حدود 2 میلیون اختلاف قیمت داره!!!1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
اره دیگه روش بوده و کار میکرده الانم درایور رو پاک میکنم تصویر میادش ولی بعد که درایور رو میزنم پیام میده البته الان دوباره ویندوز رو نصب کردم و درایور مستقیم از مایکروسافت گرفت بنظر مشکلش حل شد امیدوارم کورنا نگرفته باشه1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
چه حرف مسخره ای گرین اگه میخواد مردمی باشه یه شاپ کنار شرکتش راه بندازه دو نفرم بیشتر توش نون میخورن درد داره؟ نه عزیز خودشون از بندازای گل روزگارن والا شاپ زدن کاری نداره1 امتیاز
-
صد درصد میتونن شک نکنین منتها نمیخوان یا اجازه ندارن بکنن ما سرویس رو 12 مگ کردیم با یه تلفن راحت 14 کرد و سرعت آپلودمون هم بالا برد حتی همون لحظه اعمال شد که داشتیم با پشتیبانش تلفنی حرف میزدیم شکایت و این داستانا جواب نمیده تو این قضیه1 امتیاز
-
G dmt که به هیچ عنوان نزارید اگر سرعت براتون مهمه خططون هم کشش نداره دیگه فک نکنم بشه کاری کرد باید همون مقداری که کشش دارید بخرید مثلا الان برا ما این ۱۴ مگابیت آخرشه دیگه ۱۶ بشه snr میاد زیر ۱۰ آپلود هم بیشتر از ۱۰۰ نمیکشه خطمون هر خونه ای یه جوره1 امتیاز
-
اگر هنوز جزء آن دسته از افرادی هستید که استفاده از نمایشگرهایی با پنل TN-film را ترجیح میدهد، باید به شما بگوییم که AOC یک دستپخت جدید به نام AGON AG273QZ با انبوهی از امکانات جدید وخاص دارد که می تواند مورد توجه بسیاری از گیمرها باشد.این نمایشگر 27 اینچی از حداکثر دقت WQHD یا (2560x1440 پیکسلی ) با زمان پاسخ دهی فوق العاده 0.5 میای ثانیه ای و نرخ نوسازی 240 هرتزی پشتیبانی می کند ومیتواند امکانات دیگری از قبیل پشتیبانی از گواهی های AMD FreeSync Premium Pro و DispplayHDR 400 را هم در اختیار شما قرار دهد. پنل این نمایشگر بر روی یک سه پایه شیک نصب شده و در قسمت پشتی آن جهت زیبایی هر چه تمامتر از سیستم نورپردازی RGB LED بهره گرفته شده است.از دیگر مشخصه های این صفحه نمایش میتوان به زاویه دید افقی و عمودی 170 و 160 درجه ای ، نسبت کنتراست استاتیک 1000 به 1 با مگاکنتراست پویا ، نور پس زمینه WLED با فناوری ضد لرزش یا همان (flicker-free) اشاره کرد.ورودی های تصویر نیز شامل پورت های HDMI 2.0 و DisplayPort 1.4 میشود. لازم به ذکر است جهت استفاده در دقت 1440 پیکسل با نرخ 240 هرتز میبایستی حتما از پورت DP1.2 HBR2 استفاده کنید.قیمت این صفحه نمایش هنوز مشخص نشده است. منبع : Techpowerup مترجم : محمد فتحی1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
خواهش میکنم، نه اونقدی که نگران کننده باشه، یک از مهمترین فاکتورها که خیلی محسوسه تو سرعت حافظه های جانبی Random Read/Write هست. البته سرعت خوندن یا رایت ترتیبی بالا باشه عالیه، مخصوصا برای فایلهای بزرگ خودشو بیشتر نشون میده. همون اس اس دی که فرمودین نسبت به هارد عادی خیلی از لحاظ خوندن راندوم سر تره. خیلی بخاین سخت بگیرین اون فکره آزاد نیس که بشه کد زد!1 امتیاز
-
خوب هم تاپیک رو اپ کنم و هم این کلیپ رو تقدیم کنم به علی SENTINEL😁 @ASTS https://www.aparat.com/v/bLXlY پ ن: ID ایم رو در اوریجین تغییر دادم به اسمی که در این ویدیو هست به دلیل اینکه اسم قبلی برای ایرانیا گنگ و برای خارجیا تژادپرستانه بود1 امتیاز
-
سلام خدمت دوستان، بازی توضیحات عمومیشو دادن، قبلا تحت داس بازی مینویشتم و چنتا هم تحت ویندوز! برای برنامه نویسی (اینی که میگم برای بازی ها هم صدق میکنه) اگر به بعضی instruction set ها در پردازنده نیاز باشه و پردازنده شما اونها رو نداشته باشه، باید تعداد کلاک بیشتری پردازش کنه تا دستورات برنامه نویسی شده (یا بازی) رو اجرا کنه. حتی ممکنه پردازنده رو تا چهار گیگ اورکلاک کنید ولی اگر اون دستورات خاص رو نداشته باشه شاید از یه پردازنده جدید 500مگاهرتزی ضعیف تر عمل کنه. در مورد اون دستورات خاص باعث میشه برنامتون سریعتر اجرا بشه و معمولا پردازنده های رده پایین فاقد اون دستورات هستند چون در زمان طراحی برای صرفه جویی در پول و مسایل تجاری حذفش میکنن. پردازنده های رده بالا دارنش. اما چرا بازی سازها یا کسانی که موتور بازی رو طراحی میکنن همیشه از اون دستورات سریع استفاده نمیکنن؟ چون طیف وسیعی از پردازنده ها که کاربران و گیمرها دارن بدون استفاده میمونه و یا پردازنده هاشون گلوگاه شدیدی برای گرافیکاشون ایجاد میکنه اما در آینده اگر مجبور بشن میرن سمتش. برای برنامه نویسی هم همه ی کامپایلرها پشتیبانی نمیکنن و معمولا زمانی طول میکشه تا کامپایلرهای آپدیت شده برای استفاده صحیح از پردازنده های جدید با دستورات جدید رو بیرون بدن مثل کاپایلرهای معروف سی پلاس پلاس. IDE یا همون محیطهای برنامه نویسی که بنده یکی از قویترین هاشو برای محیط اسمبلی 10 سال پیش طراحی کرده بودم، معمولا (بخاطر اینتلی سنس، اوتو ایندنت و خیلی امکانات دیگه ای که دارن..) سنگین هستن مخصوصا اگر پایتون یا جاوا کد میزنید (ویژوال استادیو سریعتر و بهینه تره نسبت به اینتلی جی یا ...) بنابراین اگر میتونید از SSDهای سریعتر (غیر ساتا، ساتایی ها محدودیت سرعت انتقال دارن) استفاده کنید، معجزه میکنن! به همراه پردازند های میان رده کافیه (پایین رده نگیرید بعدا به مشکل میخورید). چند هسته ای بودن برای محیط های برنامه نویسی جدیدا نیازه، اینم بحثش طولانیه ولی قطعا دو هسته ای ها رو پیشنهاد نمیکنم. خودتونم ممکنه برنامه هایی بنویسید که نیاز به چند نخ در پردازنده داشته باشن بنابراین تعداد نخ بیشتر برابر با سرعت بیشتر خواهد بود. مثل پروژهای پردازش تصویر و.. حتی برای هوش مصنوعی هم بخاید کد بزنیدو استفاده کنید، پردازنده های میان رده کافی بنظر میرسن، بعدا میتونید جای پردازنده سوییچ کنید رو گرافیک که بحثش مفصله (ضمن اینکه از سرورهای ابری هم میشه استفاده کرد) اگرم علاقه دارید درس معماری کامپیوتر دوره مهندسی کامپیوتر یا در ادامش تو دوره ارشد گرایش معماری کامپیوتر، طراحی یک پردازنده رو مفصل شرح میدن. که اونجام پروژ هایی برای طراحی پردازنده هایی خاص انجام دادم. اینا نظر یه ارشد نرم افزار با 16 سال تجربه برنامه نویسی و طراحی مدارهای دیجیتال بود، امیدوارم سرتون رو درد نیاورده باشم، خیلی خلاصه و با حذفیات فراوان عرض کردم، امیدوارم بدرد خورده باشه1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
به سلامتی میخواستم بیام و بگم پس بدین که خداروشکر دوستان خیلی زودتر از بنده راهنماییتون کرده بودن. ولی یه مورد داخل تاپیک بود راجب قیمت. بنده مادربرد خودم H81 با تمام متعلقات رو 350 گذاشتم کسی نخرید فکرمیکنم راجب قیمت اشتباه کردید درکل جنسی اگر تهیه کردید و مشکل داشت به قیمتش فکرنکنید و سریعا پس بدید. موفق باشید.1 امتیاز
-
می شه برای من توضیح بدید ماست سون یا لاکتیویا که من 2500 و 3500 تومن می خریدم چرا الان باید 12000 تومن بخرم؟ مگه گاوش که تو ایرانه به جای یونجه دلار می خوره؟ آقا ماشین رو ول کنید، لبنیات که داریم 100% خودمون تولید می کنیم !!! چرا 5 برابر شده؟ مثل ماست و شیر و دوغ و نون !!! مشکل اینه شما عزیزان خرید خونه نمی کنید به گمانم که بدونید همه چیز 5 برابر شده !!! همه چیز بلا استثناء . اون برای شرکت X که برند Y رو وارد می کنه صادقه، نه برای شرکت ما که اسم شرکتمون روی کالا هک می شه !!! قاچاق از ما بگیرن دودمانون هوا می ره. . برادر من چشمامون رو باز کنیم، دنبال مقصریم؟ مقصر خود ماییم . قیمت ماسک رو توی مملکت دید؟ اینم وارداتیه؟ فرهنگمون خراب شده اگه لیون واترکولینگ یا هر چیز دیگه رو گرون می ده برید یقه لیون رو بگیرید، بپرس چرا؟ واتر 120 گرین قیمت مصرف کنندش 600 تا 700 هستش، ما این قیمت می دیم توی بازار، حالا لیون ممکنه خریده باشه انبار کرده باشه الان داره گرون تر می فروشه که به خودش مربوطه و مشتریش که دیگه ازش خرید نمی کنه، یا خود لیون رفته یک میلیون خریده از بازار و داره یک میلیون و صد می فروشه !!! آقای لیون کامپیوتر بیا برای کاربرات توضیح بده چرا گرون می فروشی !!! من حرفم اینه چرا به گرین گیر می دید !!! خودتون می دونید بازار داره دلال بازی در میاره !!! چی کار کنیم بریم گرون فروش ها رو بگیریم دار بزنیم ؟ همه رو باید اعدام کنیم. خودمونیم که به خودمون رحم نمی کنیم برادر این حرفا درد داره ها !!!1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
سلام دوستان هیچ آدمی نیست که از آنباکس کردن قطعه آک لذت نبره ولی خوب شرایط زندگیمون اونقدر سخت شده ...................... بگذریم خرید قطعات به صورت دست دوم یا حتی استوک وارداتی هیچ مشکلی نداره به شرط اینکه هم درست انتخاب کنی و هم درست تستشون کنی در محلت تستی که دارید . بنده یکی از آشناهامون چندی پیش زدن تو کار واردات قطعات استوک از اونور . تو باری که آوردن مانیتورهای 22. 24 . 27 خرید کرده بودن که منم به درخواست خودشون رفتم . مثلا بار 24 اینچشون اصلا معلوم نیست که چی داره وارد میشه مدل و مارک و اینجور چیزا اصلا مشخص نیست و با باز کردنشون مشخص میشه که چی هستن . تو مدل های 24 . از یه مدل 4 عدد بود . dell p2418d . البته اگر اشتباه نکرده باشم مدلش رو . وقتی کیفیت این مانیتور رو دیدم خدایی نیم ساعت تو هنگ کامل تشریف داشتم اونقدر این مانیتور باکیفیت بود که تا حالا همچین چیزی ندیده بودم . با دیدن این مانیتور با خودم گفتم خدایا اینا دور ریزهای اونور آب هستن که دارن کیلویی وارد میشن ؟؟؟ پس الان دارن از چی استفاده میکنن که اینا اخ شده براشون . هر کاری کردم یه دونشو بهم نداد الانم هر 4 تاش رو برای خودش برداشته حالا رفتم خونشون براتون حتما عکس میگیرم میفرستم تو 27 ها هم بنده 3 تا از مدل hp 273q برداشتم و دونه ای 2200 فروختم و اشتباه کردم یکیشو برای خودم برنداشتم . این مانیتور هم کیفیت بسیار خوبی داره . با خودم گفتم تو بار بعدی یه بهترشو برمیدارم که متاسفانه چین به ..... رفت با این ویروس و واردات دچار مشکل شده از شانس گند ما . از قطعاتی که آورده بودن بنده یه هارد 3 ترا برداشتم در حد آک بود کلا 100 روز کارکرده بود . یه کیبورد ماکروسافت برداشتم و مانیتورها رو فروختم . الان یه dell 2214 دارم استفاده میکنم . دیگه چون لنگ شدم اینم به زور بهم رسید 😁 اصل حرفم این بود که قیمت مانیتور در ایران واقعا ناجوانمردانه هست و اگر بتونید مانیتور استوک مدل مناسب پیدا کنید با کمترین هزینه بیشترین لذت رو خواهید برد . الانم که این داستانها داره برای کیس و ..... هم پیش میاد متاسفانه1 امتیاز
-
من خودم بشخصه اگر انواع برند های گوشی را(حتی اپل)را در دست چپ و شیاومی را در دست راستم بگذارند ،قطعا شیاومی را انتخاب خواهم کرد! برا گوشی همین که دوستمون گفت ،نوت ۸پرو بخر ،،،اگه خیلی از صفحه کله گنده و باتری گردن کلفت خوشت میاد mi max 3 ,من خودم max 1 رو دارم واقعا برا فیلم سینمایی و.... خخخ عالین. البته حواست باشه به مالی و اسنپ دراگون بودنشون،اسنپ قطعا بهتره،ولی این اواخر مالی هم خوب کار کرده1 امتیاز
-
برو سمت شیائومی. بهترین انتخابایی که میتونی اینه به نظرم. mi9t - note 8 pro1 امتیاز
-
1 امتیاز
این صفحه از تخته امتیازات بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد