رفتن به مطلب

تخته امتیازات

  1. EHSAN.K

    EHSAN.K

    ناظر


    • امتیاز

      9

    • پست

      1050


  2. HAMID-ROG

    HAMID-ROG

    کاربر سایت


    • امتیاز

      9

    • پست

      39


  3. matrix.trixx

    matrix.trixx

    کاربر سایت


    • امتیاز

      6

    • پست

      1832


  4. mInI_ClockEr

    mInI_ClockEr

    کاربر ویژه


    • امتیاز

      3

    • پست

      4940


مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در 03/01/20 در همه بخش ها

  1. ....::THE HIGHEST IN THE ROOM PROJECT::.... ::::VIDEOGRAPHY & PHOTOGRAPHY:::: MAINBOARD : ASUS ROG MAXIMUS X CODE Z370 CPU : INTEL CORE i9 9900K 5GHZ WITH CORSAIR H100i PLATINUM RGB 240VGA : GIGABYTE AORUS RTX 2080 Ti OC EXTREME EDITIONMEMORY : CORSAIR VENGEANCE PRO RGB (2*16) 32 GB 3000MHZSSD : SAMSUNG 970 EVO 500GB, , 2X SAMSUNG 850 EVO 500H.D.D : 2X SEAGATE BARRACUDA 4TB 64MB 7200POWER : CORSAIR AX 1200i PLATINUMCASE : COOLERMASTER MASTERCASE H500MMONITOR : AORUS 2K AD27QD 144HZ IPS-HDR G-SYNC/FREESYNCKEYBOARD : RAZER ORNATA CHROMAMOUSE : ASUS ROG GLADIUS 2 HEADSET : ASUS STRIX 7.1 GAMING Full HD.mp4
    9 امتیاز
  2. نه بزرگوار نمیدونم شما اون دوره بودی یا نه بنده اولین خودرویی که خریدم همین پراید بود سال 83 به قیمت 6.700 و 4 سال هم داشتمش ولی مطمئن باشد سالیانه سال هست بنده خودروی وطنی نداشتم و ندارم ولی آینده رو ازش بی اطلاع هستم بنده هر جنسی رو به قیمت میخرم چه پراید باشه چه بنز باشه احساس کنم غیر منطقی هست سرویس اسنپ فعلی و آژانس قدیم رو بیشتر ترجیح میدم طرز فکرم هم کلا" این هست که ادب اجتماعی رو حفظ کنم و به هر مخالف عقیدم تیکه حواله ندم پیگیر زندگی خودم باشم اگر هم چیزی گرونه به زمین و زمان فحش ندم / تحمل میکنم مثل بقیه که دارن تحمل میکنند و نمیخرم ولی همچنان حاضر به توهین به بقیه نیستم
    3 امتیاز
  3. دوستان خواستم خدمتتون بگم موارد مشکوکی رو دیدم و در خرید و فروش دقت بیشتری داشته باشید. دو مورد تماس بوده از افرادی که تازه عضو لیون شده بودن و برای خرید به من پیام دادن. یکی از موارد ادعا کرده بود که خرید حضوری میخواد و گفته بود که در پرشین تولز سابقه داره ولی وقتی که ازش خواستم لینک معاملاتش رو بگذاره از چت خارج شد. خلاصه که مواظب باشید. لزوما معامله حضوری همیشه به نفع طرفین نیست و گاهی معامله بین شهری و یا استفاده از واسط لیون بهترین گزینه س.
    3 امتیاز
  4. چند ساله با کمک همون دلال ها یا فروشنده ها دارن کار میکنن غیر مردم هم همشون راضی! سفره ای پهنه پای رقیبها هم به اسم حمایت شده قطع همینایی که سنگ این شرکتها رو به سینه برنن اگه برندهای دیگه تو کشور موجود بود همین گرین رو روش تف هم نمینداختن بخوای شخصا هم برند های روز رو به اسم نمایندگی وارد کنی همین سفره پرست ها نمیزارن پاور خودمم گرین هست
    3 امتیاز
  5. آقاجان دوست نداره بزنه فروشگاه زوریه؟ نمیخواد بزنه / باید جواب پس بده؟ این چه طرز صحبته با بقیه؟ مگه اینجا دادگاهه شمام قاضی؟ یا نکنه عنکر منکرید شما هرایشان گفت سخته این کار به هر کسی که خلاف شما صحبت بکنه برچسب میچسبونید که تو سر سفرشی فلان علنا" به یک شرکت توی فروم عمومی میگید داره حروم میخوره به فرض هم کسی سر سفره گرین باشه باید جواب پس بده به شما؟ مگه روز اول که برند گرین اومد بالا شما ازش درخواست کرده بودی که الان یک درخواست کم دارید که رسما" درخواست میکنید فروشگاه بزنه خیلی نگرانه جیب یوزر هستید خودتتون پاشید برید نمایندگی بگیرید هزینه کنید جنس بگیرید به قیمت منصفانه بدید دست ما هی به شوخی به بقیه تیکه حواله میدید بقیه هم میخندن 4 تا لایک میکنن شما بیشتر میری بالا
    3 امتیاز
  6. الان بخرید استفاده کنید شاید اونور سال با این اوضاع کورنا اصلاً زنده نباشیم
    2 امتیاز
  7. در سال گذشته شیائومی از اولین طرح مفهومی گوشی Mi Mix Alpha با صفحه نمایش سرتاسری رونمایی کرد. طبق گفته یکی از مسئولان ارشد این شرکت، با توجه به خاص بودن نوع طراحی، این گوشی در تعداد محدودی عرضه خواهد شد. با توجه به انتشار تصاویر مفهومی جدید احتمالا شیائومی در حال طراحی یک مدل واقع گرایانه از این گوشی برای تولید انبوه است.. این گوشی با شمایل زیبا و طراحی صفحه نمایش انعطاف پذیر که دور تا دور گوشی را احاطه کرده عرضه می شود. این امر باعث افزایش نسبت صفحه نمایش به بدنه می شود. در کنار این دکمه فیزیکی به همراه دکمه های تنظیم صدا در لبه های کناری به صورت خازن لمسی در صفحه قرار گرفته اند. لازم به توضیح که پیش تر در مورد حق ثبت اختراع این طرح اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته ایم. Mi Mix Alpha با شمایل جدید طرح اولیه گوشی Alpha با توجه به سرتاسری بودن آن در معرض خط خوردگی و یا آسیب قرار دارد. به همین علت طرح جدید با توجه به این که تا لبه های گوشی ادامه پیدا کرده بر خلاف طرح اولیه عملی تر به نظر می رسد. طبق گزارشات منتشر شده به احتمال فراوان این طرح تجاری همان گوشی Mi Mix 4 خواهد بود. با توجه به تصاویر منتشر شده این گوشی در قسمت جلویی از طراحی تمام صفحه با حداقل شکاف در بالا و حاشیه های باریک در پایین صفحه همراه خواهد بود. در قسمت پشتی این گوشی از یک دوربین دوگانه و پوشش بیشتری به نسبت طرح اولیه برخوردار است. طبق اطلاعات درز کرده این گوشی Mi Mix از تراشه Snapdragon 865 استفاده خواهد کرد. در کنار این حافظه رم این گوشی ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی آن UFS3.0 یا UFS3.1 با ظرفیت ۱ ترابایت خواهد بود. این گوشی از باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت به همراه پشتیبانی از شارژر سریع ۴۵ وات و شارژر بی‌سیم ۳۰ وات بهره می برد. به احتمال فراوان حسگر اصلی دوربین این گوشی ۱۰۸ مگاپیکسل بوده و از دوربین سلفی پاپ آپ استفاده خواهد کرد. منبع gizmochina buymi.ir
    2 امتیاز
  8. کلاهبردار مثل مورچه میمونه هر جایی راهش سد بشه از یکجا دیگه میزنه بیرون فروشنده باید خودش عاقل باشه یا توجه کنه و ترک کنه سوابق معاملات رو یا اینکه اینجا سیستم واسطه هست و در نهایت هیچ کدام رو نخواست یک کاربر با سابقه رو واسطه کنه نهایتا" اگر هیچ کدوم رو انجام نداد و اصرار بر ریسک کردن داشت حتما" بره یک فکری برای خودش و آیندش بکنه
    2 امتیاز
  9. به چه امیدی اینا رو روانه ی بازار میکنن با این آرم و اسم های مسخره ای که براش میذارن،سخت افزار ما قبل تاریخ کلا در هیچ زمینه ای فراتر از پراید نخواهیم رفت پراید اوج خلاقیت ماست
    2 امتیاز
  10. سنگ تموم گذاشتن دیگه . فقط منتظرم ببینم بعد زمین خوردن قرار چی ازش بمونه وقتی نشه حتی گلس یا ژله ای یا کیف و .. استفاده کرد.
    2 امتیاز
  11. زنگ زدم میگم وضعیت این طوری هست خلاصه حرفش اینه که : همینی که هست میخوای برو شکایت کن چون مشکل سراسری هست دستت به هیچ جایی بند نیست. واقعا کسی که وضعیت زندگی رو تو این کشور میبینه و باز هم تو این شرایط بچه دار میشه از ******* کم تره
    2 امتیاز
  12. درود بر همه دوستان عزیز و همراهان همیشگی سری تاپیک های آموزشی DPSYS قبل از هر چیزی از همه دوستانی که این مدت منتظر بودن و بنده بدقولی کردم و دیر تاپیک رو استارت زدم پوزش میطلبم ولی این تاخیرات پیش اومده دلایل خاص خودش رو داشت و از طرفی هم بنده به علت مشغله کاری زیاد تایمی نداشتم که بتونم تاپیک رو کامل استارت بزنم و منتظر بودم یه فرصتی پیش بیاد و بتونم اینکار رو بکنم که خوشبختانه بالاخره تونستم انجامش بدم. دوستانی که حوصله دارن این قسمت رو حتما حتما حتما مطالعه کنند ، نهایت چند دقیقه وقت میبره ولی میتونه براتون مفید باشه! خب اجازه بدید براتون یه مقدار مفصل توضیح بدم که چطوری تونستم به راهی دست پیدا کنم که این پروژه رو بسازم و اینو نه به این خاطر که بخوام بگم من اینکارها رو کردم و فلان و بهمان نه ، به این خاطر میگم که دوستان وقتی خواستند یه کاری رو انجام بدن و اون کار در مرحله اول براشون امکان پذیر نبود بیخیالش بشن و دست از تلاش بردارن و بگن نمیشه ، نه اگه واقعا تلاش کنید میشه و موفق میشید. من بعد از اینکه پروژه فن آر جی بی رو انجام دادم و فن های ترمالتیک رینگ هم جزو تازه واردهای بازار بودند تو فکر این بودم که چطوری میتونم این فن ها رو هم بسازم و حتی تو همون تاپیک آموزشی هم دوستانی درخواست ساخت این فن ها رو دادن و من روی این قضیه فکر می کردم و هر چیزی و هر راهی که به ذهنم میرسید رو دنبالش میرفتم و به نتیجه ای که میخواستم نمی رسیدم و از طرفی هم حقیقتا این فن ها رو از نزدیک ندیدم و اطلاعاتم راجع به این فن ها در حد همون تصاویر وفیلم هاشون در سطح نت بود و بس و به صورت تجربی روی این پروژه کار میکردم. البته ناگفته نماند چون انجام این جور پروژه ها رو به عنوان سرگرمی و خلق یه محصول انجام میدم ، معمولا در تایم های بیکاری دنبالشون میکنم و اینطوریه که زمانبر میشه.خب بگذریم ، من راه های مختلفی رو امتحان کردم از اولیش که همون چسب حرارتی بود که دوستان هم اشاره کردن گرفته تا سیستم تابلوهای نئون و لوله های شیشه ای که دراین نوع تابلو ها استفاده میشه ، شیلنگ تراز ، شیلنگ های شفاف تحت فشار و پر کردنشون با چسب حرارتی مایع؟! ، یک نوع لوله مخصوص که در دندانپزشکی استفاده میشه ، همچنین فیبر نوری و حتی تحقیق و بررسی و تماس با شرکت هایی که در زمینه تولید محصولات ...... فعالیت داشتند ولی متاسفانه هیچ کدوم از این راه ها جواب ندادند ولی من شکست نخوردم و بیخیال نشدم و چون یه کاری که میکنم رو باید کامل انجامش بدم و به نتیجه برسم دوباره ادامه دادم و به هر چیزی که میرسیدم و اونو به این پروژه مربوط میدیدم امتحانش میکردم تا این که در طی این مدت به یه چیزی رسیدم که شاید در چند قدمی من بود ولی خب چون قبلا این مدلیش رو ندیده بودم بهش فکر هم نکرده بودم و اون چیزی نبود جز طناب ورزشی که برای این ورزش استفاده میشه و جریان از این قرار بود که یه روز بر و بچه های فامیل تو خونه مشغول بازی بودن که من نظرم به طنابشون جلب شد هر چند دقیقا این چیزی که من تهیه کردم نبود ولی باعث شد که من به دنبالش برم و چیزی که میخوام رو گیر بیارم و رفتم این نوع طناب رو در رنگ های قرمز ، آبی ، زرد ، نارنجی و سبز تو لوازم ورزشی فروشی ها گیر آوردم و برای این پروژه قرمزش رو انتخاب کردم و البته خیلی هم دنبال مدل سفید و در واقع بهتر بگم مدل بی رنگش بودم که بتونم پروژه رو به صورت آر جی بی بسازم ولی خب متاسفانه تا الآن که نتونستم تهیه اش کنم ولی حتما اونم گیر میارم. در مورد چسب حرارتی هم خدمت دوستان عرض کنم که مدل های مختلفی چسب حرارتی گیر آوردم ولی متاسفانه همه کوتاه بودند ( 30 سانتی متر ) و ما به بیشتر از این اندازه نیاز داشتیم که این متریال به کارمون نمیومد هرچند میشد برای فن های 8 سانتی استفاده کرد ولی خب چون کوچیک هستند و تو کیس های امروزی کاربرد کمتری دارند بیخیالش شدم و سعی کردم دنبال همون 12 سانتی باشم که خوشبختانه با به دست آوردن این متریال یعنی همون طناب ورزشی ما برای ساخت فن های بزرگتراز 12 سانت هم از این لحاظ مشکلی نداریم. خب این طناب رو تو چند سایز(از لحاظ قطر طناب ) میتونید تهیه کنید از 5میلی متر تا 15 میلیمتر که من دو مدلش رو تهیه کردم و یکی ... میلی متر و دیگری ... میلی متری که مدل ... میلی متری رو انتخاب کردم چون رو کار بهتر جلوه میده ولی مدل کوچیکتر هم خوبه و فکر کنم به اندازه واقعی رینگ فن های ترمالتیک نزدیکتر باشه ؟! دوستانی که حوصله ندارند از اینجا به بعد مراحل ساخت رو مطالعه کنند! خب حالا میریم برای ساخت پروژه و اول وسایل مورد نیاز رو میگم : ( طبق تصاویر) 1 - طناب ورزشی : به رنگ قرمز و قطر مقطع اون 8 میلیمتر هست و طول ( میتونید رنگ های دیگه رو هم انتخاب کنید ولی خب باید قبل از تهیه بررسی کنید که آیا میتونید بقیه متریال ها رو همسان با رنگ انتخابیتون تهیه کنید؟ مثلا ال ای دی ها ! ) 2 - شیلنگ تراز یا همون شلنگ شفاف تحت فشار که مقداری ضخیم تر و سفت تر هست و برای این کاربهتره ( این شیلنگ ها رو همونطور که گفتم در طی مراحل تحقیق برای رسیدن به متریال مورد نیاز تهیه کرده بودم که تونستم تو قسمت دیگه ای که در ادامه خواهید دید ازشون بخوبی استفاده کنم. ضخامت این شیلنگ یا در واقع همون پایپ حدودا 1 تا 1.5 میلیمتر و قطر اون 8 میلیمتر هست. 3 - ال ای دی : در دو نوع کلاهی و اوال و به رنگ قرمز 4 - وارنیش حرارتی : در سایز 8 یا 10میلی متر ( وارنیش سایز 2 میلیمتر هم در صورت امکان برای پایه های ال ای دی ها ، طبق تصاویر ) 5 - سیم تک زوج افشان باریک که به سیم بلندگو هم معروف هست : برای هر رینگ که میشه دو تکه سیم 15 سانتی متری که حدودا 12 سانتش مورد استفاده قرار میگیره. 6 - از همه مهمتر یه دونه فن 12 سانتی متری دارای ال ای دی که از جون خودش سیر شده و قراره ما جراحیش کنیم؟! ( فن رو میشه از مدل شفاف یا همون شیشه ای دارای ال ای دی و یا از مدل مات یا همون فن های مشکی معمولی ولی به شرطی که روی برد سیم پیچش جای نصب ال ای دی باشه انتخاب کرد که هر کدوم جلوه خودش رو داره و مدل ماتش به فن های رینگ ترمالتیک شبیه تر هست که البته من نتیجه کار رو با هر دو مدل تست کردم و تصویر نتیجه رو گذاشتم که دوستان ببینند و بهتر متوجه بشن.) ابزارهای مورد نیاز هم طبق پروژه های قبلی شامل : دستگاه هویه ، سیم لحیم ، روغن لحیم ، سیم چین ، گیره کاغذ بزرگ ، دستگاه تفنگ حرارتی و چسب حرارتی مثل پروژه قبلی ما باید فریم فن رو مورد برش قرار بدیم که روش برش رو تو تاپیک قبلی گفتم و برای اینکه مطالب زیاد نشه دوباره نمیگم و دوستان میتونن تو اون تاپیک مطالعه اش کنند! فقط اینجا یه مقداری فرق داره که فرقش رو میگم و تصاویرش رو هم قرار میدم. قبل از هر چیزی برای اینکه پره ها و سیم پیچ در زمان برش آسیب نبینند باید اون ها رو از فریم فن جدا کنیم که نحوه جداسازی پره ها رو هم چون تو تاپیک آموزشی قبلی گفتم اینجا نمیگم ولی تو این قسمت روش بیرون آوردن سیم پیچ روبه همراه تصویر آموزش میدم. طبق تصویر شما وقتی پره ها رو جدا کنید می رسید به سیم پیچ و اگه فن تون ال ای دی داشته باشه باید اون ها رو هم از سیم پیچ جدا کنید و درواقع سیم ها شون رو و همچین سیم تغذیه رو قطع کنید و بعد برای بیرون آرودن سیم پیچ دست به کار بشید و اینطوری عمل کنید: سیم پیچ رو به صورت انطباق فیت با هسته و پایه مرکزی فریم فن جا میزنن و در آوردنش مقداری نیرو و حوصله میخواد که یه مقدار سخت میشه و البته سختیش بستگی به اون فن داره که آیا با تلرانس بالا جا زدن یا با تلرانس پایین و معمولا چون من چندین مدل مختلف رو امتحان کردم و در آوردم خیلی هم سخت نیست. خب شما برای در آوردنش اینطوری طبق تصور زیر عمل کنید و با دست که البته میتونید یه تکه پارچه هم استفاده کنید بدنه سیم پیچ رومحکم بگیرید و سعی کنید در همون جای خودش مقداری به چپ و راست بهش نیروی چرخشی وارد کنید تا تکون بخوره و تکون که خورد آرام وهمزمان به سمت بالا بکشید تا در بیاد و اینطوری میتونید از هسته و پایه مرکزی جداش کنید. بعد از این که پره ها و سیم پیچ جدا شدند حالا باید فریم رو برش بزنید و فرق برش در اینجا با برش گفته شده در تاپیک آموزشی قبلی در مقطع برشمون هست که در اینجا طبق تصویر زیر مقطع برش به صورت مدور بوده تا بتونیم پروفیلمون رو که همون طناب هست از این قسمت عبور بدیم. برش رو که انجام دادیم و زائده های اضافی رو هم جدا کردیم و فریم آماده شد میریم سراغ مرحله بعد. در این مرحله ما باید اندازه ای که مورد نیازمون هست یعنی 40 سانتی متر از طناب رو برش بزنیم و به شکلی برش بزنیم که یک مقطع صاف و صیقلی مثل تصویر زیر داشته باشیم که من بعد از تست چند روش مختلف به بهترین روشی که رسیدم استفاده از سیم چین بود که باید طناب رو از محل مورد نظر با دقت و به صورت عمود و به یکباره با سیم چین قطع کنیم تا مقطع طنابمون به مانند تصویر باشه! نکته 1 : از ابزارهای دیگه مثل کاتر استفاده کردم ولی چون مقطع رو کدر و یا خش دار میکردند در ادامه کار نتیجه خوبی نمیداد! نکته 2 : درواقع اندازه ای که ما میخوایم حدودا 37 سانتی متر هست ولی 40 سانت برش میزنیم که اگه موقع برش مقطعمون خوب در نیومد جا داشته باشیم باز هم برش بدیم و متریال مصرفیمون خراب نشه! نکته 3 : توصیه میشه ابتدا از یک سر طناب چند بار تکه های کوچک برش بزنید تا روش کار دستتون بیاد و بعد اندازه گفته شده رو یه کم بیشتر برش بزنید ( همون 40 سانتی متر ) تا اگه خراب شد بتونید چند بار دیگه برش بزنید که اندازه اصلی خراب نشه و در نهایت اندازه اصلی یعنی 37 سانتی متر رو داشته باشید! بعد از این میرسیم به مرحله ساخت منبع نور : برای منبع نور شما چند مدل منبع نور و چند تا راه دارید : برای منبع نور میتونید از دو نوع ال ای دی به نام های کلاهی و اوال و یا اس ام دی استفاده کنید که در تصویر زیر دو نوع ال ای دی مشخص هست و هر دو تقریبا یک نتیجه به شما میدن ولی کاربا مدل کلاهی تو این پروژه راحت تر هست و مدل اس ام دی برای دوستان میتونه سخت باشه که اون رو در نظر نگرفتم. در مورد راه های ساخت هم شما میتونید از روش های 2 ، 4 یا 8 منبع نور ( ال ای دی ) استفاده کنید که هرکدوم مزایا و معایب خودشون رو دارند که من برای راحتی دوستان و اینکه انگیزه ساخت رو داشته باشن سختش نکردم و از 2 منبع نور استفاده کردم و اگه دوستان طالب دو روش دیگه هم بودن اون ها روهم بهشون میگم. بعد از انتخاب ال ای دی شما باید طبق تصاویر به این ال ای دی ها سیم وصل کنید و برای لحیم کاریشون اگه ابزار مناسب ندارید میتونید از گیره ای که در تصویر مشخص هست و از این روش استفاده کنید و همچنین ازوارنیش های سایز کوچکتر مثلا 3 میلی متری برای عایق بندیشون استفاده کنید. اطلاعاتی راجع به ال ای دی کلاهی : ولتاژ کاری این ال ای دی بین 1.8 تا 2 ولت هست و در بعضی مدل ها تا 2.2 ولت هم میرسه و جریان کاری هم بین 15 تا 20 میلی آمپر هست و در مورد پایه های مثبت و منفی ( کاتد و آند ) هم خدمتتون عرض کنم که شما میتونید از چند راه تشخیصشون بدید :مثلا پایه بزرگتر مثبت و پایه کوتاه تر منفیه و یا مثلا اون سمتی از ال ای دی که گرد نیست و پخ داره منفیه و طرف مقابلش که گرد هست مثبته ولی این مورد دوم رو من تجربه کردم که تو تولید اشتباهی تولید شده بودن و سمتی که گرد بود منفی و سمت پخ خورده مثبت بود پس این مورد رو حتما چک کنید؟! نکته 3 : سعی کنید لحیم کاری رو زیاد طول ندید چون گرم شدن بیش از حد باعث میشه که ال ای دی آسیب ببینه و حتی بسوزه یا نورش کم بشه؟! بعد از لحیم کاری شما باید از اون شیلنگ شفافی که گفتم طبق تصویر زیر دو تا تکه به طول 5 الی 6 میلی متر به صورت عمود و تقریبا نود درجه برش بزنید و بعد ال ای دی ها رو مثل تصویر به صورتی که نوک ال ای دی با لبه بیرونی این تکه تقریبا مماس و و عمود بر طول باشه داخل این تکه شیلنگ ها قرار بدید و بعد پشتش رو با چسب حرارتی پر کنید و اجازه بدید دقیقا تو همون حالت سفت بشه. در ادامه از وارنیش حرارتی به اندازه 10 تا 15 میلی متر برش بزنید و طبق تصاویر مراحل زیر رو انجام بدید. ( این مقدار رو سعی کنید نه خیلی زیاد باشه و نه خیلی کم و همون 15 میلیمتر میتونه کافی باشه چون اضافه که باشه تاریکی زیادی تو حلقه ایجاد کیکنه و خیلی کم هم که باشه باعث میشه که اتصال منبع نور و رینگ به خوبی برقرار نشه! ) بعد از انجام اینکار بهتره رینگمون رو که ساختیم والبته هنوز کاملا رینگ نشده رو امتحان کنیم وبرای اینکار سر سیم هایی که به ال ای دی ها وصل هست رو هر دو رو به هم وصل میکنیم یعنی مثبت ها به هم و منفی ها به هم و بعد به یه منبع تغذیه ( مثلا دو تا باتری قلمی 1.5 ولتی یا سیم نارنجی از سوکت های پاور سیستم که دارای ولتاژ 3 ولت هست ، البته دومی رو به شما دوستان توصیه نمیکنم چون ممکنه اشتباهی رخ بده و به سیستمتون آسیب بزنید ! ) با ولتاژ 2 تا 3 ولت وصل میکنیم تا روشن بشن و از سلامت و کارکردشون مطمئن بشیم و سعی کنید که به ولتاژ بالاتراز 2.2 وصلشون نکنید البته برای یه لحظه تست با 3 ولت هم میشه ولی دائم روشن نمونن چون باعث میشه ال ای دی ها داغ بشن و نورشون زود کم بشه و حتی بسوزن! خب بعد از این مرحله به یه مرحله مهم میرسیم و اونم قسمت سیم پیچ فن و تغذیه فن و ال ای دی هاست. اگه همونطور که در اول تاپیک خدمتتون عرض کردم از فن هایی که دارای ال ای دی هستند استفاده کنید و موقع برش ال ای دی ها رو قطع کنید ، اینجا راحت تر خواهید بود و طبق توضیحاتی که میدم عمل کنید. تو تصویر زیر محل اتصال سیم تغذیه فن و همچنین محل اتصال سیم تغذیه 4 تا ال ای دی که روبرد سیم پیچ وصل میشن رو مشخص کردم وهمونطور که تو تصاویر هم مشاهده می کنید ما روی برد سیم پیچ 4 تا مقاومت داریم که وظیفشون کاهش ولتاژیه که برای ال ای دی ها میره و لتاژ 12 ولت رو به و مشخصات این مقاومت ها رو با کد رنگی شون رو هم تو تصویر نوشتم. خب یکم علمی تر اینجا توضیح بدم بد نیست شاید به درد دوستان خورد. دوستان عزیز ما در اینجا ولتاژ ورودیمون 12 ولت هست و ولتاژ کاری و جریان کاری ال ای دی مون هم به ترتیب 1.8 ولت و 15 میلی آمپر هست پس طبق فرمول زیر ما به مقدار مقاومت حاصل شده نیاز داریم که میشه 680 اهم و کد رنگش هم میشه ، آبی ، خاکستری ، قهوه ای با نوار طلایی فرمول مقدار مقاومت : ولتاژ ورودی ( تغذیه ) منهای ولتاژ کاری ال ای دی تقسیم بر جریان کاری ال ای دی مساوی است با مقدار مقاومت مورد نیاز نکته : در صورتی که ما در فرمول گفته شده مقدار مقاومتی رو بدست آوردیم که اون رنج موجود نبود ، نزدیک ترین رنج به اون رو در نظر میگیرم ولی به این نکته هم توجه داشته باشید که اگه رنج بالاتر باشه مقاومت بیشتر میشه و ولتاژ خروجی کمتر و اگه رنج پایین تر در نظر بگیریم مقاومت کمتر میشه و ولتاژ میره بالاتر! خب یه سوال ؟ چرا من ولتاژ و جریان کاری ال ای دی مون رو 1.8 ولت و 15 میلی آمپر در نظر گرفتم با اینکه با توجه به مشخصات ال ای دی میتونستم بالاتر در نظر بگیرم؟ معمولا در چنین قطعاتی ما سعی میکنیم همیشه ولتاژ و جریان پایه یا در واقع همون مینیمم رو در نظر بگیریم چون که اینکار باعث میشه عمر قطعه بالاتر بره و داغ نشه و نسوزه هرچند مقداری نور کمتر میشه ولی ارزشش رو داره؟! خب بعد از تست رینگمون نوبت به جا زدنش تو فریم فن میرسه که طبق تصاویر زیر عمل کنید و در حین جا زدن فریم هم طبق تصاویر بعد سعی کنید سیم های مربوط به تغذیه فن و سیم های مربوط به ال ای دی ها رو هم عبور بدید و جا گذاری کنید. به مراحل پایانی کار میرسیم و حالا نوبت اینه که سیم ها رو به برد سیم پیچ لحیم کنیم و این مرحله ممکنه یه مقدار حوصله بر باشه که باید سعی کنید به دقت انجامش بدید. یه نکته : من چون خوشبختانه مقداری تجربه دارم سیم ها رو با اندازه دقیق و بدون اضافه در نظر گرفتم و خیلی با ظرافت و دقت لحیمشون کرد و سیم پیچ رو جا زدم ولی شما دوستان اگه تازه کار هستید بهتره که مقداری در حد یک سانت یا کمی بیشتر سیم ها رو بلند تر در نظر بگیرید تا برای لحیم کاری و جا زدن سیم پیچ مشکلی نداشته باشید و بعد از لحیم کاری اگه اضافه بود و مانع فیکس شدن سیم پیچ روی هسته فن میشد ، از طرف دیگه این سیم ها که میشه دو تا انتهای رینگمون و خود سیم تغذیه سیم پیچ ، اضافه این سیم ها رو بکشید و بعد تو شیار موجود جا بزنید . آخرین مرحله هم نصب پره فن هست که به راحتی و همونطوری که بیرون آوردید نصب می کنید و از طرف دیگه هم اگه لازم بود فن رو روغن یا گریس کاری می کنید و واشرهای اون رو جا میندازیم و درپوشش رو میزاریم. بعد با دست پره رو به چرخش در میاریم که ببینیم به جایی گیر میکنه یا نه و اگه به قسمتی از رینگمون گیر می کرد اون قسمت رو با هماهنگی بقیه قسمت ها به آرامی مقداری به بیرون فشار میدیم و وقتی پره بدون مشکل چرخید کار تمام هست و فقط باید فن رو به پاور سیستمون وصل منید و سیستم رو روشن کنید تا از کارکرد صحیح فن مطمئن بشید و بعد روی کیستون نصبش کنید و مثل من از چیزی که ساختید لذت ببرید. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- دوستان یه قسمتی رو هم میخوام راجع به فریم فن براتون توضیح بدم: شما اگه فنتون فریمش شیشه ای باشه و این پروژه رو انجام بدید نتیجه کار به شکل زیر خواهد بود : و اگه خواستید فریمتون رو هم رنگ بزنید به تصویر زیر حتما توجه فرمایید ( دیگه توضیح اضافی نمیدم ! ) و اینم نتیجه نهایی که راضی کننده و لذت بخش خواهد بود و در ادامه سعی میکنم تصاویر بیشتری قرار بدم تا دوستان بیشتر لذت ببرند! برآورد هزینه های ساخت : طناب ورزشی ( طول 3 متر ) : 10 الی 15 هزار تومان یه تکه شیلنگ تراز تحت فشار : 2000 تومان وارنیش نیم متر : 2000 تومان سیم تک زوج (سیم بلندگو ) 1 متر : 2000 تومان ال ای دی کلاهی 2 عدد : 500 تا 700تومان نکته : هزینه هایی که بنده برای رسیدن به چنین نتیجه ای کردم بسیار بیشتر از این مبلغ بوده که حاصلش شده یه متریال مصرفی با کمترین هزینه و بهترین نتیجه و برای شما فقط همین هزینه اعلام شده خواهد بود ؟! ----------------------------------- در صورت داشتن فن و ابزار و وسایل مورد نیاز که در آموزش گفته شد شما میتونید با هزینه ای بین 20 تا 25 هزار تومان 7 عدد فن رینگ 12 سانتی متری بسازید که اگه فنش رو هم بخواید جداگانه تهیه کنید مبلغ فن به هزینه گفته شه اضافه میشه مثلا اگه یه فن معمولی چراغدار رو هم بین 25 تا 30 هزار تومن در نظر بگیرید تقریبا برای ساخت هر فن 50 تا 60 هزار تومن هزینه میبره که میشه تقریبا یک سوم قیمت یک عدد فن ترمالتیک رینگ و اگه فنش رو داشته باشید میشه تقریبا یک ششم قیمت یک عدد فن ترمالتیک رینگ ؟! امیدوارم که از این تاپیک آموزشی لذت برده باشید و برای ساخت این پروژه دست به کار بشید. دوستانی که این پروژه رو بسازن با یه مقدار خلاقیت میتونن از این تکنیک و روش آموزش داده شده در مادینگ کیس هاشون هم استفاده کنند ، حالا اینکه چطوریش رو من نمیگم و خودتون انجامش بدید...؟! تذکر و هشدار ! تاپیک های آموزشی بنده با نام کاربری DPSYS و به صورت واتر مارک شده ، کاملا شخصی و حاصل خلاقیت ، دانش ، ابتکار ، تحقیقات و تلاش خودم بوده و از هیچ جایی یا منبعی کپی برداری نشده و فقط هم در فروم لیون کامپیوتر به اشتراک گذاشته شده و کسی هم به هیچ عنوان اجازه نشر این مطالب یا کپی برداری از این پروژه ها به نام خودش یا غیره رو نداره و درصورت انجام اینکار مورد پیگیری قرار میگیره ! ( دوستان گرامی هدف اختصاصی بودن آموزش برای فروم لیونه و اگه از این دو خط خوشتون نیومد بگید تا حذفش کنم؟! ) چون قرار بود امروز تاپیک رو بزنم و سعی کردم دیگه دیر نشه تاپیک رو به این شکل استارت زدم و تعدادی از تصاویر مونده که اونها رو هم اضافه خواهم کرد ولی تصاویر اصلی قرار داده شده. سوالی هم داشتید بفرمایید دوستان... برای همگی دوستان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- نمونه فن ساخته شده که بر روی کولر GREEN NOTUS 400 نصب شده و جلوه خاصی بهش داده و اگه دو تا فن رو از همین مدل روش قرار بدم فکر میکنم جلوه بسیار بهتری داشته باشه. (حیف که تصاویر نمیتونن زیبایی کار رو اونجور که باید نمایش بدن! )
    1 امتیاز
  13. مورد شما بستگی به مسیری داره که آی اس پی شما ترافیک رو دریافت و به مشترکانش به اشتراک میذاره ولی عزیزم کلا اینترنت نابوده . پینگ بالا نوسان زیاد پکت لاس بالا ... اینترنتا از خودش مشکل داشت بخاطر کمبود پهنای باند و فیلترینگ هوشمند مدتی هم هست که بخاطر ویروس همه خونه نشین شدن و یا دور کاری میکنن بنابراین با توجه به مشکلات اینترنت ایران قابل پیشبینی بود که شرایط به این افتضاحی بشه . بعید هم میدونم اینا کاری برای حل مشکل بکنن . فعلا حتی قبول هم نمیکنن که مشکلی هست . دوست من که هنوز در NOC یکی از این آی ای پی های بزرگ ایران کار میکنه رسما بهم گفت با این شرایط حال حاضر و مشکلات مالی آی اس پی ها انتظار بهبود نمیشه داشت . بحثش خیلی مفصله و از حوصله تاپیک خارجه . پشتیبانی هم یا قبول نمیکنه یا میگه طبیعی هست یا سعی میکنه به هر بهونه ایی مشکل رو گردن کاربر بندازه .
    1 امتیاز
  14. تشکر از شما این صفحه رو من قبلا دیدم فقط تو اون لیست سری های گیمینگ هست این سری ماینینگ ایکس پدیشن ایسوس هست فکرنکنم جواب بده رو اون
    1 امتیاز
  15. https://www.techpowerup.com/vgabios/187353/asus-rx470-4096-160817-2 https://www.techpowerup.com/vgabios/?architecture=AMD&manufacturer=Asus&model=RX+470&interface=&memType=&memSize=&since=
    1 امتیاز
  16. به ترتیب Sennheiser GSP 600 Logitech G935 Logitech G933 ASTRO Gaming A50 Wireless HyperX Cloud Orbit اگر محدودیت بودجه ندارین که روی سنهایزر gsp600 شک نکنین اصلا
    1 امتیاز
  17. شما باید ببینی چه چیزی بیشتر برات مهم هست و چقدر می خوای هزینه کنی. یک سر به سایت rtings بزن اونجا بیشتر بررسی ها هست. اینهایی که نوشتی بیشترشون تو ایران نیستن بجز لاجیتک 935 و 933 که من هم دومی رو دارم . 935 روگوشی های چرمی داره، صدای dts headphone x2 (و فکر کنم بدون صدای دالبی) ولی 933 روگوشی پارچه ای هست و با صدای دالبی . اگر وایرلس برات مهم نیست همون 633 و 635 گزینه ی بهتریه.
    1 امتیاز
  18. روغن گل بنفشه باید چپوند بهشون با این کارشون تا سر عقل بیان
    1 امتیاز
  19. با 10 تومن zbook g3 بخر عزیز این مدل تقریبا 9.5 هستش.
    1 امتیاز
  20. سلام تا دو ماه پیش قیمتش 4.5 میلیون بود و الان 7.5 ... کیس های گرین هم هر روز آهسته آهسته گرونتر میشن بر خلاف کولر مستر و قیمتشون داره به دوبرابر قیمت واقعی میرسه .
    1 امتیاز
  21. دیگه بیشتر از این وقت رو نباید تلف کرد الان بهترین وقت برای بستن سیستم مبتنی بر رایزن هست که قیمت ها اکازیون هست 😆 ولی جدای بر شوخی چند وقت پیش قبل از اینکه یکی این افسار دلار رو یکی ول کنه باز ما رو سر کار بگذاره برای مدتی جایی یک یادداشتی خوندم که سیاست قیمت گذاری پردازنده های رایزن خیلی جالب هست و جالب تر از اون قیمت گذاری مین هاش هست و جالب تر باندل کردن به زورش با مین ایسوس هست کلا فکر کنم فن های اینتل این بازار رو دست گرفتن
    1 امتیاز
  22. سری ماکسول هم fp64 پایینی دارن متاسفانه شما اگر بتونی یک gtx رده بالای موبایل کارکرده بخری به نظرم بهتره چیزی مثل 1060 توان 133 گیگافلاپ بیشتر از این فک نکنم بتونی چیزی که نزدیک بودجت باشه پیدا کنی کلا خرید لپ تاپ رو برای رندر پیشنهاد نمی کنم چرا از دسکتاپ استفاده نمی کنی؟
    1 امتیاز
  23. خب شما اگه یکم بد بین باشید راه برای کلاهبرداری زیاده. مثلا موقع تست، جنس رو خراب کنن یا زمین بندازن و بخوان به عنوان جنس خراب بز خری کنن. حواس شما رو پرت کنن و جنس رو با جنس مشابه تعویض کنن. حتی ممکنه با شخص ثالثی همکاری داشته باشن و بیان و معامله رو بهم بزنن ولی شخص مورد نظر شما رو تعقیب کنه و در فرصت و مکان مناسب اونو از شما سرقت کنه. آدم باید خیلی حواسش باشه، مخصوصا اگه جنس گرون قیمت باشه.
    1 امتیاز
  24. دوست عزیز m1000m با 1000m متفاوت هست و بنده گفتم که شما حتما چیزی رو جا انداختین و بهتر بود اسم رو کامل ذکر می کردین بله اون سری که 2تا m داره از سری ماکسول هستن در هر صورت موفق باشید در انتخابتون
    1 امتیاز
  25. درود قطعا اینجا فقط مقایسه صورت گرفته و منظور قدرت تقریبی بوده وگرنه این کنسول حداقل تا 6 سال همه بازی های روز روش اجرا میشه فارغ از اینکه چه قطعاتی به بازار بیاد و یا اینکه چه پیشرفت هایی حاصل بشه
    1 امتیاز
  26. سامسونگ بهترین چیپ هارو میسازه در کل البته این فقط وقتی اهمیت داره که دنبال فرکانس های بالا و تایمینگ های خیلی پایین باشید مثل 3200 cl14 . سامسونگ چیپ خوب و بد هم زیاد داره , بستگی داره برندی مثل تیم و کورسیر و جی اسکیل و .... از کدومش استفاده کرده باشن.
    1 امتیاز
  27. داداش جدی فکر کردی شرکتا میرن زیر بار؟ مگر اروپا چقدر گوشی میخرن اصل بازار دنیا چین و هند و امریکاست این اخبار رو من به شخصه جدی نمی گیرم اتحادیه اروپا زر زیاد میزنه کسی بهش محل نمیزاره مگر داخل همین برجام اروپا کاری کرد؟
    1 امتیاز
  28. گوشی خای برای افراد خاص. تا دلت بخواد افراد پولدار وجود داره که برای چیزای لوکس و خاص پول میدن. هیچ لزومی هم نداره کاربردی باشه.
    1 امتیاز
  29. لزوم که نداره ، ولی توجیح داره برای خالی کردن جیب مصرف کننده.
    1 امتیاز
  30. درابتدای معرفی سری پردازنده های RYZEN 2000 ، مدل Ryzen 3 2300X به عنوان یک پردازنده اختصاصی برای شرکای OEM در نظر گرفته شده بود و مجوز ورود به بازارخرده فروشی ها را نداشت.اما اکنون این تراشه مجوز های لازم از طرف AMD را دریافت و آماده عرضه توسط خرده فروشی ها است.ظاهرا این پردازنده چهار هسته ای مبتنی بر معماری Zen + با فرکانس پایه 3.5 و بوست فرکانس 4.0 گیگاهرتزی و توان حرارتی 65 واتی ، از تاریخ 3 مارس در خرده فروشی ها قابل تهیه است.از قرار معلوم این پردازنده با قیمت بسیار مناسب میتواند مورد توجه بسیاری از گیمرهایی باشد که به دنبال یک تراشه 4 هسته ای مقرون به صرفه هستند و به صورت افراطی به بازی نمیپردازند.کسانی هم که به دنبال یک پردازنده بهتر هستند ، مدل Ryzen 5 2600 با تعداد 6 هسته و 12 ترد ، میتواند انتخاب بهتری باشد. به یاد داشته باشید که این SKU یک APU مجهز به تراشه گرافیکی مجتمع نیست، بنابراین ممکن است فروش آن کمی سخت تر باشد. منبع :Guru3d مترجم : محمد فتحی
    1 امتیاز
  31. بسم تعالی اگه الان بخری حداقل ارزو به دل از این دنیا نمیمونی اینجوری که بوش میاد تا برج ۲ میمیریم
    1 امتیاز
  32. دوست من، اگر پولت آمادس بخر تجربه بارها نشون داده ارزونی تو این کشور وجود نداره، چین نزدیک 3 ماهه درگیر کروناس و به این زودی هم بعیده که تغییری ایجاد بشه مرزهام بسته اس فعلا در مورد خودمونم که دیگه گفتن نداره تازه اول کوه یخ پیدا شده... ی جنس 100 تومنی یهو میشه 180 تومن بعد میشه 150 تومن اینکه ارزونی نیست
    1 امتیاز
  33. یه حالی دادیم به سیستم بعد ازمدتها کیس رو تعویض کردیم ... اینم مرحوم مغفوره، کیس فول تاور قبلی زیگماتک، ازش راضی بودم خدا ازش راضی باشه
    1 امتیاز
  34. هنوز خبری از هم تیمی نشده برای حالت رنک متاسفانه این کلیپ کوتاه هم تقدیم به حسن عزیز @Hassan.SK https://www.aparat.com/v/yWJEe
    1 امتیاز
  35. دوستان امروز حسابی تا نصف شب باز علی @ASTS مارو با بک پکش گردوند راستی عاشقان KINGS CANYONچند روز وقت دارین بازیش کنید و از دستش ندید چند دقیقه اولین بازی که داخل KINGS CANYON رو بازی کردم رو ریکورد کردم و درس خوبی به دوستان PEACE KEPPERI دادم دوست داشتین نگاه کنید تصمیم گرفتم به جای اپ کردن خالی کمی محتوا بزارم هم تیمی خودش اخرش میاد https://www.aparat.com/v/AmZkQ
    1 امتیاز
  36. سلام به همه دوستان عزیزم خوب بلاخره این بیلد هم بعد از حدود 10 ماه تموم شد ( بیشتر این تایم صرف قطعات و البته تهیه! بودجه شون شد 😅 ) در نهایت تصمیم گرفتم که واتر بلاک روی رمها نبندم، به این دلیل که تیوب کشی پیچیده و شلوغ می کرد و عملا قطعات دیده نمی شدن دیگه مشخصات کلی: CPU: intel i9 9900KS MB: Asus z390 maximus formula xi VGA: Asus RTX 2080 strix SSD: Samsung 960 pro 1tb RAM: Corsair rgb pro 64gb Power: EVGA Supernova 1200 P2 Case: Phanteks Enthoo Elite Black قطعات واتر کولر هم بعدا لیست می کنم
    1 امتیاز
این صفحه از تخته امتیازات بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد
×
×
  • اضافه کردن...