رفتن به مطلب

تخته امتیازات

  1. Hamed75m

    Hamed75m

    کاربر سایت


    • امتیاز

      5

    • پست

      99


  2. Tereysi

    Tereysi

    کاربر سایت


    • امتیاز

      4

    • پست

      245


  3. soroushpayne

    soroushpayne

    کاربر سایت


    • امتیاز

      4

    • پست

      261


  4. Paradise Lost

    Paradise Lost

    کاربر سایت


    • امتیاز

      2

    • پست

      452


مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در 03/29/20 در همه بخش ها

  1. دوستان ختم تاپیک رو اعلام میکنم - مشکل حل شد مشکل از اون چیزی که فکر میکردیم خیلی ساده تر بود منتها چون اصلا 1 درصد هم بهش احتمال نمیدادیم نادیده گرفته میشد خب یه توضیحی هم بدم تا هیچ یک از دوستان با این مشکل مثل من سردرگم نشنن : موقعی که من سیستمم به مشکل خورد بازش کردم یکی از پیچ های کولر ظاهرا هرز شده بود و شکست بعد پیش خودم گفتم خب اینو میزارم وقتی مشکل اصلی حل شد با ترفندی چیزی با انبر دست و ابزار درش میارم که مشکلم حل نشد و همینجوری موند 2 هفته حدودا این نمای اون موقعش : تا اینکه دوست عزیزم جناب @HeX روز جمعه تو تاپیک گفتند که پیچ های کولر رو چک کنید شاید به مین برد و خطوط ارتباطی فشار آورده و یا عایق شده با این حرفشون یه جرقه ای به مغزم خورد گفتم نکنه مشکل از همین پیچس و عایقش کرده و مسدود کرده مسیر رم رو ؟! بعد اینکه با انبردست آروم از پایین مهره گرفتم و پیچیدم و بازش کردم و مهره با پیچ شکسته داخلش رو درآوردم و به این برخوردم : اصلا یه آن موندم چرا رنگ مین برد رو برده گفتم شوربختانه و بدبختانه احتمالا مس ها هم پاک شدن -بعد با مولتی متر خطوط رو نسبت به هم چک کردم دیدم اتصالی نداره بعد ته مهره رو که رو مین برد بسته بود دیدم ای وای این چرا واشر نداره- اصلا نمیدونم چرا واشر نیست !!! اینم نمونه ی اون طرف بست کولر که سالم هست و باید اینجوری بود انتهای مهره که روی مین برد قرار میگیره : ============================================================================= خلاصه اینکه از همه دوستان ممنون بابت راهنمایی و وقتی که واسم گذاشتن به خصوص دوستان خوبم @HeX و @Behrouz Molaei و @سعید بهمنیان - ممنون از همتون
    4 امتیاز
  2. یکسری رادیو های هستن که خودشون گیرندگی دارن مثل stx , lhg5 یکسری هم هستن که باید به انتن وصل بشن برای گیرندگی مثل basebox و بدون انتن نمیتونن دیتا رو ارسال یا دریافت کنن
    2 امتیاز
  3. سلام. وسط این کرونا بلخره 3 فن غیر rgb کیسم رو به rgb تبدیل کردم. جز اینکه زیبایی خیلی بیشتر شد. نویز بسیار بسیار کمتر شد. از طرفی دما تو دور کمتر و نویز کمتر، پایینتر مونده مخصوصا تو قسمت gpu. هدف تمام کولینگ ها رسیدن به این 3 پارامتره. نمیدونم فن خود گیگابایت چی بود ک ان قد صدا داشت! الان تو بازی کال اف وارزون روزلوشن 2k و تنظیمات ultra نهایت دمایی ک میگیرم 52 درجه برای gpu با 70 درصد چرخش فن و 42 برای cpu با 60 درصد کولرمستر ها و 40 درصد ترمال های جلویی! . فن های کولر مستر rgb واقعا با کیفیت و زیبا و کم نویز هستن. ولی تو دور بالا صدای سنگینی میدن ک بیشتر از ترمال تیک ها میرن رو مخ! باد دهی خوبی دارن ولی قدرت بادش تقریبا نصف ترمال تیک هستن. نویزشون تو دور پایین از ترمال تیک ها کمتره زیر 80 درصد. . . . ی نکته خیلی جالب هم بگم خدمت دوستان. من همیشه عکس هام رو تو شب با دوربین dslr میگرفتم. ولی این عکس ها همگی با شیاومی نوت10 گرفته شدن! هیچ وقت فکر نمیکردم گوشی بتونه تو تاریکی ان قدر عکس های خوبی بگیره. موفق باشید.
    2 امتیاز
  4. به نام خدا قطعا خیلی از دوستان در آینده یا حال دنبال یه مطلب کامل برای انتخاب قطعات مذکور pc gaming میگردن و نیاز بود تا یه راهنمای کلی برای زاویه دید دادن به خریدارها وجود داشته باشه . قبل از هر چیزی بزارید اول اینو بگم که این مطالب خیلی طولانی هست و ممکنه در قالب 1پست جا نشه و در اینده تغیراتی لحاظ بشه یا چیزی اضافه بشه و سعی کنید حوصله خوندن داشته باشید و اینکه این مطالب فقط یه زاویه دید به شما میده و ماهی دستتون نمیده و خودتون در نهایت انتخاب گر بر اساس نیاز هاتون هستید. سعی شده مطالب روان و گویا و با لحن مناسب نه علمی بیان بشه در اخر فرض بر این هست شما اشنایی خوبی با کارکرد قطعات سیستم مثل رم و سیپیو و گرافیک داشته باشید اگه اشنایی ندارید حتما از جای دیگه مطالعه کنید خوب برسیم به اصل مطلب در ابتدای کار اول راجب انتخاب سیپیو بحث میکنیم! *زاویه دیدی برای انتخاب سیپیو مناسب: قبل از انتخاب باید بدونیم اصلا محیط بازی چجوری محیطی هست؟و چرا باید تو انتخاب سیپیو مد نظر به مصرف سیپیو دقت کرد؟ بازی یه محیط تعاملی و پویا هست(realtime) برخلاف محیط های رندرینگ انیمیشن که طبق اصول از پیش تعریف شده پیش میرن در محیط بازی علاوه بر اون اصول،فرمان های کاربر یا شخصی که پشت سیستم هم نشسته میتونه روی روند بازی و محیط کلی اثر بزاره. خوب چرا اینو گفتم؟ چون این فرمان ها نیاز به ارسال به سیستم و پردازش داره یعنی چی؟ یعنی اینکه قسمتی از cpu usage شما باید برای گرفتن دستورات شما و پردازش اونها در نظر گرفته بشه جدا از خود بازی در حال اجرا، سیستم عامل و سرویس ها و درایور ها هم درصد کمی از سیپیو رو مصرف میکنن پس اون ها هم باید در نظر گرفته بشن و بهتر هست در هنگام بازی اگه کاری با سرویس های مورد نظر نداریم اونارو غیرفعال کنیم که نمونه برنامه هایی برای اینکار وجود داره میتونید در مرورگر خودتون سرچ کنیدش و نصبشون کنید یا اگه تسلطی رو اسامی این سرویس ها دارید خودتون دستی غیرفعال کنید و اگه با برنامه های دیگه کار نمیکنید ببندیدشون مثل مرورگر یا سرویس های ایمیل یا هر برنامه دیگه ای که نیاز نداریدشون جدا ازین ها باید بدونیم وظیفه سیپیو در بازی چیه؟ سیپیو کلا کار پردازش عددی داخلی بازی یا بهتره بگیم داخل هر فریم از بازی رو بر عهده داره و کاری به پردازش های گرافیکی نداره. چرا؟ چون اصلا سیپیو قدرت زیادی برای پردازش های گرافیکی و تصویری رو نداره. سیپیو کلا اسکلت تمامی چیزهایی که در صحنه میبینیم رو میسازه و گرافیک جزیات و تزینات اونو پردازش میکنه. (البته در سال 2020 برای اولین بار بازی کرایسیس1 رو روی سیپیو Threadripper 3990X انجام شد ولی فریم ریت اصلا در حدی نبود که بشه روان بازی کرد حالا این سیپیو خیلی غول بود و مصرف گیمینگ نداره پس شما با سیپیو های الان انتظار 2فریم هم نداشته باشید) از نمونه پردازش های سیپیو میتونیم به هوش مصنوعی عامل های بازی و رفتار های اونها(حتی انیمیشن های اونها ) ، مسیریابی ها، فواصل تا اشیا ، تولید داده های تصادفی ، گرفتن دستورات کاربر،پردازش صداهای داخل بازی،ذخیره و تغیر پارامتر های بازی مثل پول و امتیاز ها و xp ها حتی hit ها ، محاسبه زمان،فیزیک تمامی واحدها و چیزهای ریزی که حتی بهشون توجه نمیکنیم. قسمت بعدی اینه که حالا ما میخوایم بازیمون در چه رفرش ریتی انجام بشه؟ یعنی میخوایم در چند فریم بازی رو اجرا کنیم! و این فریم چرا مهمه؟ اول بگم بر اساس نیاز و بودجه ای که دارید مانیتوری در کنار رفرش ریتی که میده مدنظر قرار بدید خیلیا قبل از اینکه بخوان سیستم گیم بگیرن اصلا توجه به تناسب نرخ بروز رسانی مانیتور و فریمی که میخوان نمیکنن! طرف 120 فریم از بازیش میخواد میره مانیتور 60 هرتزی میخره رفرش ریت مانیتور رو مد نظر بگیرید و نسبت به اون فریم رو مدنظر بگیرید وقتی شما مانیتور 60 هرتزی داشته باشید بر فرض اینکه گرافیک شما مناسب باشه اصلا نیاز نیست که 120 فریم از بازی دریافت کنید چون اصلا اون 60 فریم دیگش نمایش داده نمیشه و برعکسش اگه شما مانیتور 120 هرتزی دارید باید بازیتون بیشتر از 60 فریم اجرا بشه تا شما تصویر تکراری نگیرید و بازیتون روون باشه(دقت کنید من کار به رزولوشن ندارم چون بحث روی سیپیو هست نه گرافیک!) حتما همونجور فریم رو که مدنظر دارید بودجه خودتونم در نظر بگیرید قطعا شما برای بازی کردن عناوین مطرح در 144 هرتز و بیشتر باید دست به جیب کنید و خیلی پول خرج کنید بنچمارک های زیادی رو از همه بازی های aaa و مطرح با کانفیگ های مختلف نگاه کنید و خودتونم بنچمارک بزارید تا به این چرخه کمک کنید(مصرف کننده نباشید) نسبت به فریم ریتی که تمامی بازی های مطرح و aaa در 3سال اخیر در جزییات پایین در رزولوشن hd* روی سیپیوهای مختلف با بالارده ترین کارت گرافیک حاضر دریافت میکنن( دقت کنید نرید بنچمارک های گرافیکی رو ببینید ) و نسبت به فریمی که مدنظر دارید، سیپیوتون رو انتخاب کنید. این بررسی ها رو در مرورگر خودتون میتونید سرچ کنید قطعا پیدا خواهید کرد(مثالشو پایین اوردم).بعد از اون میرسیم به مبحث اتفاقات نادر در بازی که به دراپ فریم ها معروفن ؛ این مورد در صحنه های شلوغ و حتی زمانی که سیپیو شما تا 100 درصد پر میشه رخ میده و فریم از 60 یهو میشه 20 مثلا.حتما این مورد رو در همون بررسی که گفتم مورد بررسی قرار بدید تحت عنوان minimum fps تا مشخص بشه دراپ فریم ها چقدر میتونن رو فریم شما اثر بزارن و بهتون دید خیلی خوبی میده تا سیپیو ضعفیفی انتخاب نکنید hd*:چرا؟ چون جزیات گرافیکی کم میشه و گرافیک میخواد بیشتر فریم تولید کنه در نتیجه سیپیو هم میخواد سریعتر برای هر فریم پردازش کنه و مجبوره بیشتر کار کنه پس میشه بیشترین کارایی سیپیو رو در بازی دید یعنی سعی میکنیم سیپیو رو به حداکثر کارکردش در بازی برسونیم هرچی این رزولوشن پایین تر باشه سیپیو به حداکثر کارایی خودش در اون بازی نزدیک میشه ولی معمولا دیگه پایینتر از hd رو بررسی نمیکنن خیلی کم پیش میاد این کارو کنن حالا اگه fhd هم بود ایراد نداره فقط بهتره که حتما در پایین ترین تنظیمات گرافیکی یعنی low اجرا شده باشه فقط این مهمه که گرافیک تست شده بالارده باشه یعنی 2080 rtx مثلا باشه تا گلوگاه رو ببریم سمت سیپیو! نمیدونید گلوگاه چیه؟ اینجارو بخونید برای بررسی های دقیق تر حتما یوتوب مدنظر بگیرید هرچند این تست زیاد واضح نیست رو چه سیپیو ای تست شده و پایینترین تنظیمات ممکن نیست ولی باز دید بدی به ادم نمیده -حتما سعی کنید مانیتوری دارای تکنولوژی g-sync Compatible free sync تهیه کنید تا مشکل screen tearing یا خط خط شدن صفحه نداشته باشید بعد از اون میرسیم به قسمت بنچمارک های خود بازی جایی که خیلیا به اشتباه میان ازش استفاده میکنن سعی کنید هیچوقت این بنچمارک هارو مدنظر قرار ندید چون قطعا شماره به اشتباه میندازه چرا اشتباه؟ به چند دلیل این بنچمارک ها از پیش تعریف شده هستن و یه عامل مهم یعنی فرمان کاربر ازش حذف میشه در نتیجه ممکنه سیپیو رو 100 درصد باشه و فریمم خوب باشه ولی وقتی بازی میکنی هی دراپ فریم داری صحنه های بنچمارک محدود هست و خیلی چیزا در اون درنظر گرفته نمیشه خیلی از محیط های شلوغ و دراپ فریم ها در بنچمارک ها وجود ندارن و رخ نمیدن پنچمارک محیط تعاملی و پویا نیست در نهایت به موس هم دقت کنید موس؟ بله موس! موس یه قابلیت acceleration دارن که نسبت به نرخ گزارش گیری موس میتونه تخمین بزنه و شتاب به حرکت شما بده و این شتاب دادن نیاز به پردازش سیپیو داره! چیزی حدود 5تا15 درصد استفاده میکنه بسته به نرخ گزارش گیری و سیپیو شما اگه موس گیمینگ دارید و ازین قابلیت استفاده میکنید حتما مدنظر بگیرید اینو که سیپیو شما باید اندکی بهتر از چیزی که در بنچمارک ها میبینید باشه! و فردا روزی مشکل دراپ فریم نخورید! -در پایان این بخش حتما اگه دیدید سیپیو شما در اکثر مواقع در بای ها به زور به فریم مورد نظر شما میرسه قیدشو بزنید و سیپیو مدل بالاتری رو انتخاب کنید مثلا اگه نیاز شما 60 فریمه ولی دیدید سیپیو شما در اکثر بنچمارک ها تقریبا نزدیک 60فریم یا 50 فریم داده این سیپیو در اینده نزدیک قطعا دیگه همون مقدارم نمیده و بدرد بازی کردن برای اون فریم ریت نمیخوره شاید بتونه 30 فریم بده ولی نیاز شما چقدر بوده؟ 60 ! پس بدرد نیاز شما نمیخوره -برای انتخاب قطعات وقت بزارید وقت گذاشتن و داشتن دید مناسب میتونه خیلی تو انتخاب قطعات مناسب کمکتون کنه تا بتونید نیازتون رو برطرف کنید -حتما برای انتخاب سیپیو فریم رو ملاک قرار بدید نه رزولوشن رو ! اول و فقط فریم! رزولوشن برای گرافیکه باهم قاطی نکنیدش در بخش بعدی اونو بررسی میکنیمش که چطور فریم که نیاز اول ما بود با رزولوشن ترکیب میشن و درنظر گرفته میشن. حالا با این تفاسیر بهتره حداکثر مصرف سیپیو در بازی و درفریم مورد انتظار 80 درصد باشه تا 20 درصد مازاد به مابقی فرایند ها و دستورات کاربر و حتی به پردازش های سنگین داخل بازی اختصاص پیدا کنه پایان بخش اول
    1 امتیاز
  5. درود خداروشکر که مشکل حل شد. خدمتتون گفتم عایق نمیکنه در اصل عایق برد برداشته شده و چون پایه از جنس رساناست مدارهای عبور کرده از این قسمت رو اتصال میده بهم و موجب اختلال در عملکرد سیستم میشه.
    1 امتیاز
  6. با اقای masooyan تو تلگرام چت کردم و بنده تو نصب ویندوز یه اشتباه داشتم بازم ممنون از شما
    1 امتیاز
  7. سلام بله درسته ولی به مرور که ویندوز قدیمی بشه یا برنامه ها زیاد بشه سرعت بالا اومدن سیستم هم کند میشه و احتمالش خیلی کمتره که روی SSD پنج دقیقه طول بکشه که ویندوز بیاد بالا بیشتر روی هارد دیسک این حالت پیش میاد چون سرعت دسترسی فایلا تو هارد دیسک خیلی کمتره و اگه تعداد فایل های ریز با حجم کم بیشتر باشه هارد دیسک کندتر میشه
    1 امتیاز
  8. مطمئیند که ویندوز روی SSD نصبه؟یا روی هارد دیسکا ویندوز دیگه ای نصب نیست؟
    1 امتیاز
  9. اره الان من از کولرمستر استفاده کردم میتونی از مالتینا سفارش بدی یا شایدم مثل من داخل کشور با قیمت خیلی معقول گیر اوردین یا اونجوری ک دوستمون بهتون اموزشش رو فرستادن بسازین یه مدل دیپ کول هم تو بازار بود اول 80 تومن بود (قبل کرونا) الان 280 شده 😑
    1 امتیاز
  10. سلام سلام دوست عزیز ، چشم اول از همه مشکل بایوس رو تو این مادربرد رو حل کردم مشکل از نرم افزار های ایسوس بود ک بعد ریست بایوس و تنظیم مجدد اون و ویندوز جدید و صد البته برنامه هارو تقریبا همه رو از استور مایکروسافت گرفتم و مشکل کنترل نشدن از طریق بایوس و نرم افزار های خود ویندوز حل شد بخشی از فنها مشکلش حل شد باز با تعداد زیاد فن مشکل داشتم توی همین لیوون یدونه پیدا کردم ک 10 تا فن بهش میخوره 10 تا فن از این فن هاب برق میگیره و این فم هاب به برد وصل میشه و همه ی فنها باهم از تو مادربرد یا نرم افزار کنترل فن کنترل میشه یه تعداد از فن ها با این به برد وصل هستن و کنترل میشن. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ شما باید به هدری وصل کنی ک حتما 4 پین باشه الان شما همه فناتون به کنترلر وصله و 2 تا با دما کار میکنه و بقیه همیشه روشنه؟
    1 امتیاز
  11. سلام من برد MSI Z390 Godlike رو دارم و میتونم بگم کیفیت ساخت این سری از مادربرد های MSI واقعا عجیب و غریب بالاست و در بسیاری از زمینه ها مثل VRM فقط میشه گفت Overkill هستن. اما مقایستون اشتباهه. بین دو برند MSI و Aorus, سری Godlike رو باید با Xtreme و سری Ace رو باید با Master مقایشه کرد. چه از نظر هم رده بودن و چه از نظر قیمت. اگه این مورد رو در نظر بگیرید، بقیش دیگه بستگی به سلیقه و البته قدرت خریدتون داره. یه مورد دیگه هم هست که بهتره تذکر بدم. سری Godlike و Xtreme صرفا برای رکورد زدن تو اوورکلاک و خوره های سخت افزار ساخته شدن و حد اقل توی گیم و هر کاربرد شخصی و اداری دیگه ای، هیچ چیز اضافه ای نسبت به سری Ace و Master در اختیارتون قرار نمیدن مگر یه سری امکانات جانبی اضافه تر و البته به قیمت دو برابر! اما در مورد کسایی که گفتن "نخر، گرونه، نمیارزه، پول دور ریختنه" و از این موارد و البته تا حدودی هم حق دارن. چون تا حالا تجربش نکردن باید بگم که پراید ماشینه، بنز هم ماشینه. چیزی که باعث میشه یکی پراید بخره و یکی بنز، تفاوت در قدرت خرید و توقعاتیه که فرد از ماشین داره.
    1 امتیاز
  12. من مشکل اینطوری با اسیاتک داشتم. سه تا مودم هم عوض کردم. مشکل از اسیا تک بود . از یک شرکت دیگه اینترنت گرفتم، قطع وصلی درست شد
    1 امتیاز
  13. درود , اگه اهل اورکلاک حرفه ای نیستید خرید این مادربورد ها پول دور ریختن هست , یه مدل معمولی با همین چیپست انتخاب کنید
    1 امتیاز
  14. از کدوم شرکت اینترنت داری. نکنه اسیاتک؟؟
    1 امتیاز
  15. کابل کراس خوب بندازید شاید مشکل از کابل باشه قعطی داشته باشد
    1 امتیاز
  16. سلام. عزیز، همین مشکل رو بنده با یه مودم دی لینک قدیمی که وای فای هم کلا نداشت داشتم، داستان مال حدود شاید 7 سال پیش قبل تر باشه، و اون موقع خطم زیر adsl آسیاتک بود و همین مشکل رو یهو پیدا کردم، بردم تعمیرگاه و گفتن که درست شدنش داستان داره، بری مودم بخری بهتره، منم رفتم خریدم، اون موقع 50 هزار تومن یه tp-link وای فای دار این دفعه، مدلش یادم نیست بماند گذشت، اون مودم یه 3 سالی برای ما کار کرد و بعدش دوباره یهویی اینطوری شد و هیچی من دوباره مودم خریدم، این بار مجددا دی لینک و ادامه داستان ... مودم ها هم عمر مفید دارن، توصیه میشه تست کنید. اگه مقدور هست، منزل یکی از آشنایان که adsl دارن مودم رو ببرید و برای اینترنت ایشون کانفیگ کنید و تست کنید ببینید اصلا مودم سالمه یا نه؟ اگه مشکل مودم نبود دیگه میتونید بیفتید دنبال مخابرات، تهش هم تغییر isp (مخابرات ذاتا مسئولیت پذیر نیست خیلی توقع نداشته باشید) ... بدون تست هیچ حرف 100 درصدی نمیشه زد، باید تست کنید، مودم رو، خط رو، فریمور رو، isp رو، همشون باهم که خراب نمیشن، مشکل از یکیشونه
    1 امتیاز
  17. بله امکان خرابی وجود دارد حالا فریمور بزن به امید خدا که مشکل رفع بشه.
    1 امتیاز
  18. مسئله اینه واقعا دستم بجایی بند نیست که بتونم یک مودم دیگه بیارم، اصلا امکان داره مودم ها خراب بشند؟ و این طوری سرشون بیاد .... یک ساعت دیگه هم فریمور رو اپدیت میکنم ببینم چی میشه... واقعا هیچ چیزی بدتر از این نیست....
    1 امتیاز
  19. با این حساب من دو راه پیشنهاد میدم اول فریمور اپدیت کنید و تست کنید و دوم با یک مودم دیگه تست کنید.
    1 امتیاز
  20. مودم رو هم ریست کردم و یوزر و پس رو دوباره دادم بازم قرمزه، دقیقا اگر روزی 4 ساعت روشن باشه، صد بار قرمز میشه، و دوباره وصل میشه، سیم های داخل پریز رو هم چک کردم هیج مشکلی نداشتن، واقعا من موندم😬 3 -4 تا پریز تلفون داریم به هر کدوم وصل میکنم بازم همین قطع و وصل هست، و.. چطور امکان داره این همه مدت بخوبی کار کنه بعدش یکدفعه همچین مشکلی پیش بیاد، 3 سال تمام R6 زدم هیچ مشکلی نبود، اگر از سیم های داخل ساختمون بود چطوری امکان داشت این قدر سریع اتفاق بیوفته....
    1 امتیاز
  21. مورد کابل های ساختمان را باید به پشتیبانی مخابرات بگید و درخواست بدید که برای بررسی بیان چک کنن فریمور اپدیت هم کنی تست کنی بد نیست لینک زیر را ببین. https://www.google.com/amp/s/sakhtafzar.com/1395/02/%D8%A8%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%85%D9%88%D8%B1-firmware-%D9%85%D9%88%D8%AF%D9%85%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-d-link/amp/
    1 امتیاز
  22. اکر بلدی بنظرم یکبار تمام اتصالات رو چک کن. برای خود من پیش اومده سیم تلفن شل شده وصل بوده ولی با سرعت خیلی ناچیز . در مورد قرمز شدن به عنوان راه حل اخر یک بار مودم رو ریست و دوباره کانفیگ کنید. من خودم با مخابرات شدیدا سر قطعی ها مشکل داشتم . تقریبا هرروز یک بار حداقل قرمز میشد. با ریست و تنظیم مجدد خیلی بهتر شد. واقعا هم نمیدونم فرقش چیه ولی شد دیگه
    1 امتیاز
  23. wps یک تیک داره که برشداری غیر فعال میشه برای امنیت بیشتر تیک رو بردار لینک زیر رو ببین. https://www.laniran.com/blog/317_dir-600-راهنمای-نصب-روتر-دی-لینک.html
    1 امتیاز
  24. سلام مهدی جان . خوبی . آقا من اکانت ندارم . یه توپ دولایه از قدیم واسم مونده بیام محلتون رو به هم بریزم 😁 . یه 4 گله میزنیم 3 تا آوانس هم خدمتت 😋 .
    1 امتیاز
  25. همون b360m رو گرفتم مادربردی خوبیه از خیر z270 گذشتم به دردسراش نمی ارزه
    1 امتیاز
  26. سلام دوست عزیز شما باید از ابتدا قوانین رو با دقت بخونید و رعایت کنید . اگر نکردی ، تاپیک تایید نمیشه . بعد از اینکه شما تاپیک میزنی ، برای ما یک اعلان میاد و ما کنترل میکنیم . اگر تایید نشد ، بعد از ویرایش شما دیگه اعلانی نمیاد که بخواهیم ببینیم . پس دیگه سر نمیزنیم به تاپیک شما . اینجا شما باید یا با نقل قول پست ما ، یا با گزارش و یا پیام دادن به ما اعلام کنید که تاپیک بر اساس قوانین اصلاح شده .
    1 امتیاز
  27. سلام توی پک های گرین تبدیل یک به دو وجود داره ،با شرکت گرین تماس بگیرین ببینین فروش تک هم دارن یک به چهارشم تو امازون هست
    1 امتیاز
  28. 1 امتیاز
  29. سلام. در این موارد قبلا زیاد صحبت شده. سعی میکنم ساده،غیر فنی و نسبتا خلاصه توضیح بدم. پایه و اساس صدای فراگیر مجازی که در هدفون ها استفاده میشه اگر بخوام ساده توضیح بدم در واقع تقلید تغییراتی هست که قسمتی از گوش به اسم pinna یا همون auricle مثلا روی صدایی که از عقب میاد انجام میده.انعکاس صدا از روی pinna موجب افزایش تاخیر و pitch(فرکانس) و همچنین distortion یا همون اعوجاج میشه و با تقلید این موارد بصورت یکسری الگوریتم هست که virtual surround ایجاد میشه.دلیل اینکه برای هرشخص تجربه ی صدای فراگیر مجازی هم متفاوت هست همینه و عواملی از جمله مکان و نحوه ی قرارگیری هدفون هم در تجربه ی نهایی تاثیرگذارن و الگوریتم ها برای همه یکسان نیست با توجه به تفاوت در اندازه و فرم گوش ها و همچنین وضعیت قرارگیری هدفون روی سر.»در برخی از موارد هم اصلا نیازی به صدای فراگیر مجازی نیست چون صدا بصورت binural رکورد شده و تجربه ای که با یک هدفون stereo بدون virtual surround دارین به مراتب از صداهای فراگیر مجازی بهتره به عنوان مثال تجربه ی بازی ای مثل hellblade:senua's sacrifice با هدفونی مثل beyerdynamic dt990 یا audio-technica ath ad500 که هردو پشت باز هستند و قیمت مناسبی دارند.اما باید درنظر داشته باشین این مورد فقط درصورتی قابل استفاده هست که source بصورت binural رکورد شده باشه. همچنین یکسری از بازی ها بصورت داخلی از hrtf ساپورت میکنن که مخفف head related transfer function هست (درصورتی که در تنظیمات داخلی هدفون رو انتخاب کنین) از جمله battlefield 1 که در تشخیص میزان فاصله و همچنین صداهایی که از بالا یا پایین میان هم دقت نسبتا مناسبی دارند(همچنین تاخیر به مراتب کمتر از مواردی مانند razer surround هست) هرچند شخصا مدتی زمان میبره تا به تفاوتش عادت کنم و بتونم بصورت صحیح تشخیص بدم و دربیشتر موارد Razer surround رو ترجیح میدم. دو نوع صدای چند کاناله داریم در هدفون ها.اولی 5.1 یا 7.1 واقعی هست که بجای 2 درایور با کیفیت بالاتر(در بیشتر موارد 45 یا 50m.m) ]چند درایور کوچک تر با کیفیت کمتر روی هر گوش دارین که هرکدوم وظیفه انتقال صدای جداگانه دارن. شخصا به هیچ عنوان این مورد رو پیشنهاد نمیکنم چون همونطور که عرض کردم بجای 2 درایور با کیفیت چند درایور با کیفیت کمتر در اختیار دارین و همچنین برای صدای فراگیر به فاصله و فضا نیازهست که در هدفون عملا امکانش نیست.(البته مشخصه که به مرور زمان تشخیص زاویه ی صداها به نسبت مجازی دقیق تره اما افت کیفیت و وزن و اندازه ی نامناسب این هدست ها مشکلات خودشون رو دارن. مورد بعدی 7.1 مجازیه که از طریق نرم افزار قابل دسترسی هست و هیچ ارتباطی با خود هدست نداره.dolby heapdone و dts X صرفا لایسنسی هستند که خریداری میشن و برای نرم افزار فعال میشن(عموما روی هدست های logitech و موارد دیگه) شرکت هایی مثل razer هم نرم افزار اختصاصی خودشون رو دارن. شما برای دسترسی به صدای 7.1 مجازی نیازی به خرید هدست های گیمینگ ندارین و روش های مختلفی وجود داره برای اینکار. مورد اول windows sonic هست که از منوی spatial sound در دسترس هست و همچنین میتونین لایسنس dolby رو مدت محدود رایگان تست کنین یا خریداری کنین و همچنین dts.مورد دوم کارت صداهای Internal و یا مواردی مانند sennheiser gsx1000 و امثال اون هستن که این امکان رو در اختیارتون میگذارن. مورد 3 که یکی از بهترین صداهای 7.1 مجازی رو رایگان برای هر هدفونی در اختیارتون میگذاره (البته هرچه soundstage و imaging هدست قوی تر باشه نتیجه بهتره)نرم افزار RAZER SURROUND هست که ورژن پولی امکاناتی از جمله تنظیم دقیق زاویه برای هر چنل بصورت جدا در اختیارتون میگذاره با اینکه ورژن رایگان هم عملکرد مناسبی داره .(توجه داشته باشین با اینکه یکی از دقیق ترین 7.1 های مجازی هست اما گاهی delay ایجاد میکنه در صدا) برخی از هدست ها هم یک یا چند لایسنس دراختیارتون میگذارن با خرید خود هدست. به عنوان مثال logitech g933 یا g633 بصورت همزمان لایسنس dolby headphone و Dts X رو دراختیارتون میگذاره(از طریق usb) و همچنین با کابل 3.5 میتونین از razer surround استفاده کنین.شخصا از لحاظ دقت در این هدست dts X رو ترجیح میدم و از لحاظ میزان reverb و شفافیت صدا razer surround رو.توجه داشته باشین هم dolby و هم dts X به صدا reverb اضافه میکنن و کیفیت نهایی صدا رو تغییر میدن(dolby موجب خفگی صدا میشه و dts X افکتی مثل اکو ی صدا درحمام ایجاد میکنه (همچنین هردو صدای کلی رو هم تغییر میدن که گاها خوبه برای افزایش هیجان مثل افزایش sub-bass برای انفجارها غیره) و مشکل razer surround هم delay هست گاهی اوقات. از لحاظ تاثیر استفاده باید توجه داشته باشین سورس مورد نظر صدای چند کاناله پخش کنه و تفاوت بسیار زیاده با stereo درصورتی که سورس و هدست مناسبی داشته باشین و هرچه گوشتون بیشتر عادت کنه تشخیص زاویه ها راحت تره در بازی ها اما در فیلم ها تاثیرش نسبتا کمتر حس میشه و درموسیقی هم باید حتما Off باشه . همچنین درنظر داشته باشین تاثیرهر هدفونی با توجه به طراحی مختلف هدست ها و تفاوت فرم گوش اشخاص و مکان و نحوه ی قرارگیری هدست روی گوش و موارد اینچنینی موجب میشه هرشخص تجربه ی نسبتا متفاوتی داشته باشه یا یک هدست یکسان. درمورد تفاوت کیفیت هدست های گیمینگ و هدفون های "حرفه ای " هم درکل چند مورد رو باید مدنظر داشته باشین.اولین مورد تفاوتشون این هست که برند های "حرفه ای" عموما خودشون سازنده ی هدفون هستند مثل sennheiser و beyerdynamic و ... برخلاف هدست های گیمینگ مانند Razer یا Kingston hyperX که به شرکت های دیگه سفارش تولید میدن(و در ازای مبلغ پرداختی درایورهایی با ارزش کمتر دریافت میکنین چون یک هزینه ی اضافی روی دوشتون هست).مورد دوم اینکه هدست به معنی headphone همراه microphone هست و هدفون های حرفه ای عموما بدون mic هستن بجز مواردی مانند هدست هایی که در رده ی گیمینگ قرار دارند مثل sennheiser g4me 0ne یا beyerdynamic mmx300 که پسوند gaming یا multimedia دارن.از لحاظ صدا هدست های گیمینگ خودشون 3 دسته هستن.اول مواردی مثل بیشتر هدست های razer که بیس به شدت اغراق شده ای دارن برای هیجان بیشتر(که این دسته هدست ها عموما با سلیقه ی هموطنامون و موسیقی هایی که گوش میدن بیشتر سازگاره) .دوم هدست های گیمینگی که صدای نسبتا فلت تری دارن مثل g933وg633 که بازهم در رده ی گیمینگ قرار میگیرن (صدا بازهم با رفرنس بسیار متفاوت هست اما اغراق در فرکانس های مختلف نسبتش رعایت شده.دسته ی سوم که بیشتر گیمرهای سطح مسابقاتی استفاده میکنن بیس کمتری دارن و Midrange و high به نسبت قوی تره برای تشخیص بهتر footsteps (صدای پا ) (midrange)و زاویه ی تیرها (high) درمورد هدفون های حرفه ای هم باید مواردی رو درنظر داشته باشین. هدفون های حرفه ای هم خودشون انواع مختلفی دارن .بعضی هاشون صدای رفرنس دارن (عموما کاربری studio ای دارن و برای مانیتورینگ استفاده میشن)به این معنی که در هیچ فرکانسی اغراق نشده و عموما مناسب سلیقه ی گیمرها نیست.برخی موارد هم با اینکه در رده ی مانیتورینگ قرار میگیرن اما صداشون کاملا رفرنس نیست و حالت V شکل داره به این معنی که در low و high اغراق شده مانند beyerdynamic dt770 و dt990. موردی که برخی گیمرها رو به سمت هدفون های حرفه ای میکشه در بیشتر موارد soundstage وسیعتر و imaging دقیق ترشون هست که نهایتا منجر به تشخیص بهتر و راحت تر footsteps و زاویه ی شلیک و مکان قرارگیری حریف میشه . به عنوان مثال نمونه ای که soundstage واقعا وسیعی داره audio technica ath ad500 یا700 هست که پشت بازهم هست .به این معنی که پشت هدفون بسته نیست و نشتی صدای زیادی داره، در مقابل بخاطر جریان هوا soundstage وسیع تری داره و حس نمیکنین که صداها از داخل سرتون میاد.همچنین midrange بسیار مناسبی داره اما ضعف شدیدی در بیس داره این هدفون به همین دلیل برای بازی های هیجانی و تفریحی اصلا مناسب نیست.نمونه ی دیگه میشه از akg k701 نام برد با شرایط مشابه. چیزی که این soundstage وسیعتر در اختیار شما میگذاره بصورت خلاصه و ساده درواقع تشخیص زاویه ی صدا در ابعاد وسیعتر هست . به عنوان مثال توانایی تفکیک و تشخیص صدایی که از ساعت 1 و ساعت 3 میاد و یا ساعت 7 و ساعت8 که البته soundstage وسیع بدون Imaging دقیق کاراییش رو از دست میده.هدست های گیمینگ که اصولا soundstage ضعیف تری دارن موجب میشه حس کنین بیشتر صداها بسیار نزدیک به ساعت 12و3و6و9 هستند و از طرفی خود بیس اغراق شده بیشتر موارد روی midrange سایه میندازه و توانایی تشخیص دقیق footsteps رو از دست میدین بخصوص اگر درهمون لحظه صدای انفجار در محیط باشه. توضیحات بسیار طولانیه . هرجا که نیاز به توضیح دقیق تر و علمی تر بود در خدمتتون هستم. و اما سخن پایانی : صرفا پرداخت هزینه ی اضافی برای هدست گیمینگ به معنی تجربه ی بهتر نیست و صدای 7.1 و RGB و امثال اینها رو به هیچ عنوان ملاک خرید قرار ندین. موفق باشین.
    1 امتیاز
  30. درود به تمام اعضای خانواده لیون کامپیوتر همانطور که همه میدونیم ارزش پول ملی ما بسیار کاهش داشته که باعث افزایش قیمت شدید کالاها در ایران شده و این امر متاسفانه قدرت خرید رو بسیار کاهش داده . حالا لیون کامپیوتر میخواد با کمک شما عزیزان راه حلی پیدا کنه تا کمی از مشکلات در بخش سخت افزار کاهش پیدا کنه . سوال اینه : اگر شما بجای لیون کامپیوتر بودید در این شرایط سخت و تاریخی چه اقداماتی انجام می دادید که هم مصرف کننده به کالاش برسه و هم خودتون ضرر نکنید ؟؟؟ لطفا اول خودتون رو جای ما بگذارید بعد پیشنهاد بدید تا با هم به یک یا چند راه حل برسیم و بتونیم مثل یک خانواده ?‍?‍?‍? مسائل رو حل کنیم و این روزهای سخت رو بهتر و راحتتر بگذرونیم نهایتا تا فردا راه کارهایی که پیشنهاد میدید رو بررسی میکنیم و بعد هر کدوم که قابل اجرا بودرو اجرا می کنیم بیایم برای یکبار هم که شده در یک شرایط سخت در کنار هم باشیم و راه حل پیدا کنیم به همین دلیل هر پست نامربوط با موضوع تاپیک درجا حذف خواهد شد با هم می تونیم ?
    1 امتیاز
این صفحه از تخته امتیازات بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد
×
×
  • اضافه کردن...