رفتن به مطلب

تخته امتیازات

  1. HeX

    HeX

    کاربر ویژه


    • امتیاز

      6

    • پست

      6888


  2. Devileytion

    Devileytion

    کاربر ویژه


    • امتیاز

      4

    • پست

      1704


  3. silvermanHHH

    silvermanHHH

    کاربر سایت


    • امتیاز

      3

    • پست

      2933


  4. Hamed

    Hamed

    مدیر ارشد


    • امتیاز

      3

    • پست

      7650


مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در 05/12/20 در همه بخش ها

  1. سلام دوستان سایت تحت حمله از سرورهای خارج از کشوره . به همین دلیل یا باید چک ربات گذاشته بشه ، یا اینکه با IP های خارج از کشور باز نشه . تحمل کنید تا بگذره ، دوباره به حالت عادی برمیگرده .
    3 امتیاز
  2. دو روزه یکی زنگ میزنه خونه ما میگفت مژگان ؟دفعه سوم که زنگ زد گفتم موژگانتو من ******** ، دیگه زنگ نزد
    3 امتیاز
  3. اسپیکر فعلیتون اسپیکر خوبیه تو قیمت خودش. عزیز 906 قیمتش حدود 8 برابر این اسپیکره طبیعیه که اون خیلی بهتر باشه نباید با هم مقایسه بشن. مثل سمند با کادنزا! درباره مشکل افزایش ولوم و کاهش کیفیت فقط و فقط کارت صدا میتونه کمک کنه. افزایش thd تو ولوم بالا از نقاط ضعف بزرگ کارت صداهای بی کیفیت هست. شما قبل از خرید اسپیکر گرون و قوی باید کارت صدای خوب تهیه کنید. تو فروم چند مدل خوب و با قیمت خوب اومده بود بگردید ببینید هست یا نه همون ها رو تهیه کنید. اگر با همین کارت صدای انبرد و معمولی اسپیکر خوب بخرید نهایت میتونید 30 درصد از ولوم فعلیتون بیشتر صدا بگیرید. البته حجم صدا خیلی بیشتر میشه ولی کیفیت صدای بالا و کاهش به هم ریختگی صدا نیازمند کارت صداست. اون نویزی هم ک ازش صحبت میکنید به چند عامل برمیگرده اولیش نویز گیر ضعیف کارت صدا و dac برد شماست. به همین دلیله ک مین های جدید تبلیغ میکنن ک audio shield دارن چون مانع ورود این نویز ها میشن. نکته دوم مدار نویز گیر خود اسپیکره ک نشون میده قدرت کافی برای حذف این نویز رو نداره. بنده رو اسپیکر قبلیم این نویز رو داشتم و با تعویض جای امپلی فایرش تونستم نویز رو حذف کنم. با تعویض اسپیکر ممکنه این نویز از بین نره. 906 از بهترین 5.1 های دنیاست و بسیار با کیفیته. قیمتی ک اون دوستتون خریدن عالی بوده. 506 ک مدل ضعیف و ارزون همون هست هم اسپیکر خوبیه ولی اصلا به 906 نمیرسه اگر اون نوع صدا رو میخاید یا باید همون 906 رو بخرید یا از ادیفایر مدل های سری s مثل 550 رو بخرید ک قیمت نجومی دارن با 3 تومن اصلا نمیتونید بخرید. درباره 5.1 هم این رو بدونید ک ویندوز به صورت نرمال موزیک ها رو فقط از ساب و اسپیکر های چپ و راست پخش میکنه ینی همون 2.1 میشه درستش هم همینه. اگر صدا رو بزارید از هر 5 تا پخش بشه نهایت 30 دقیقه میتونید بشینید اون وسط و بعد از 2 روز خودتون به 2.1 تبدیلش میکنید چون شدیدا سردرد میگیرید وسط اون همه صدا. عمده تفاوت 5.1 با 2.1 تو گیم هست فیلم هم خیلی به ندرت هست که 5.1 باشه فیلم های 4k جدیدا میزارن ک حجم های بالای 8 گیگ دارن 5.1 هستن بقیه همون 2.1 میشن. حتی با دیکودر و ... باز هم چیز خوبی در نمیاد البته همونم از 2.1 بهتره ولی ارزش هزینه نداره. درباره بازی هم من خودم گیمرم و اسپیکرم c6xd ادیفایره. تو بازی های انلاین هیچ چیز مثل هدفون خوب نمیتونه کمکت کنه. تو بازی های افلاین بله خیلی لذت بخشه مخصوصا ترسناک باشه ک هیچییی میری وسط بازی ولی بازی انلاین مخصوصا شوتر ها مثل وارزون ک بازی میکنم چند وقته، اصلا چیز مفیدی نیست هدفون بسیار بسیار بهتره. اما درباره پیشهاد اسپیکر 5.1 تا 3 تومن ک بتونه نیاز شما رو براورده کنه. الان بازار ما وضعیت بسیار بدی داره قبلتر همون 906 رو پیشنهاد میدادم ولی الان نمیدونم چند شده. فکر میکنم با این پول نهایت بتونید c6xd ادیفایر تهیه کنید ک البته اسپیکر بسیار بسیار خوبی هست و پیشنهاد میدم بهتون. تمام پارامتر های مورد نیازتون رو داره. مورد بعد میشه 506 لاجیتک که الان نگاه کردم سری جدیدش ارائه شده به اسم LOGITECH Z607 طبق مشخصاتش میشه حدس زد صدای بم و قوی داشته باشه چون ستلایت هاش تویتر ندارن تو های رنج و های ووکال کاملا از ادیفایر عقب میمونه. ولی بلوتوث داره که ممکنه براتون مهم باشه. درباره بیسش زیاد تبلیغ شده ولی من چون صداش رو نشنیدم نمیتونم نظر قطعی بدم دربارش. پیشنهاد قوی من به شما C6XD ادیفایر هست با 300 تومن افزایش بودجه. نقاط برتری ادیفایر ساب بزرگترشه ک بیس عمیقتری بهتون ارائه میکنه. دوم ستلایت ها با ووفر کاغذی و تویتر سافت دام جنس ابریشم ک بسیار تو های رنج و وولم بالا گوش نواز هستن و های رنج رو همیشه خوب ارائه میکنن نه تیز و نه بم. سوم واتیج بیشتر ک باعث میشه نیاز نباشه اصلا ولوم رو تا اون حد بالا ببرید. چهارم امپلی فایر تو محفظه جدا ک باعث میشه thd تو ولوم های بالا کم بشه. پنجم جنس بدنه از چوب که باعث گرم تر شدن صدا و وضوح بیشتر میدرنج و کاهش فالش شدن های رنج میشه. ولی قبلش کارت صدای خوب بگیرید بدون کارت صدای خوب این اسپیکر ها صدای اصلیشون رو نمیتونن نمایش بدن و شما از قسمتی از هزینه ای ک دادید براشون نمیتونید استفاده کنید. ==-== سینمای خانگی اغلب برد نویزگیر قوی ندارن مخصوصا برندی ک شما گرفتید و ی برند کاملا فیک هست فک نمیکنم اصلا قسمت نویزگیر داشته باشه. راه های بالاتر ک گفتم رو تست کنید اگر جواب نداد گوشی رو دورتر بزار.😁 البته میتونید کارت صدای اکسترنال هم تست کنید شاید مشکل برطرف بشه. سلام دوست من. فقط تو ویدیو ها دیده میشدی قبلنا.. ببین از خوبیای کروناس این که اینجایی 😄 عزیز اون نویز نشون دهنده خرابی تو ی قسمتی از صدای شماست. اکثرا خازن های ورودی برق امپلی اسپیکر دچار مشکل میشن و این نویز ایجاد میشه اکثر صدای تق تق هم بهش اضافه بشه ینی ای یس داره میره ب رحمت ایزدی. ی تست کن اسپیکر رو از مین بکش ببین بازم نویز داره یا نه. اگر نداره مینت یا پاورت میتونن ایجاد کننده نویز باشن. ی چیز عجیب هم ک ب تور من خورد 1080 گیگا قبلی من رو هدفون نویز مینداخت! صدای کویل واینش رو مینداخت رو هدفون!! ولی اسپیکرم به خاطر نویزگیر عالیش نویز نمیداد! الان ک عوض کردم msi با اینکه کویل واین کمی داره ولی اصلا نویز نمیده به هدفون! مرگ بر تو گیگا.
    2 امتیاز
  4. قابل پیش بینی بود کاملا... از دو ماه پیش من هرچی تو زومجی کامنت میزدم که اینجوری خواهد بود حداقل تا نسل 8 کامل از رده خارج بشه کسی باور نمیکرد همه تو بوق و کرنا کرده بودن که 4k 60 fps بعضیا که میگفتن 120!!!!!
    2 امتیاز
  5. البته ناگفته نماند واقعا شرایط عادی نیست. بخصوص در شهرهای جنوبی شنیده ها از وخیم تر شدن اوضاع حکایت داره که این شاید روند ها رو بهم بزنه. معمولا در سیستم های با آنتروپی بالا نظم همه چیز خیلی راحت به هم میخوره. ظاهرا کشورای دیگه که درگیری مشابه با ایران دارند هنوز بصورت کامل تعطیل هستند...
    2 امتیاز
  6. درود عزیز برای AM4 و بخصوص رندر من واتر پیشنهاد میدم. به تجربه با واتر نتایج بهتری گرفتم در مقایسه با ایرکولر حرفه ای و قدرتمند و افزایش دما بسیار کنترل شده تر هست یا اصطلاحا aggressive نیست.
    2 امتیاز
  7. این نتیجه تست بنده دقیقا مدل مشابه و البته پلتفورم متفاوتی دارم احتمالا که کمی تاثیرگذار هست. و اینکه SSD خالی هست و ویندوز روی M2 هست. و دیگه اینکه نسخه نرم افزارمون هم فرق داره.
    2 امتیاز
  8. سلام اتفاقا بحث همین مورد تو تایپک قبلا انجام دادم با دوستان البته مدلی که بنده ایسوس است ولی خوب این مورد یکیه برای بنده رو q mode تنظیم کردم طبق راهنمایی و کمک دوستان در مواقع بیکاری فن خاموش و دما بین 30 تا 37 بعضی اوقات 39 ولی خوب بالاتر نیست و موقع بازی دما از 50 که بالا رفت شروع به کار کردن میکنه طبق چیزی که دوستان راهنمایی کردنند باید ببنید چطور قرار از سیستم استفاده کنید اگر مدام 24 بازی مکنید روشن باشه بهتره ولی نه اگر خیلی زیاد بازی نمیکنید رو همین حالت خودکار باشه بهتره بازم طبق چیزی که دوستان گفتن رو هر دو حالت فرقی نمیکنه ولی خوب بنده رو حالت گذاشتم چون علاوه بر بازی از سیستم برای مسئله کاری هم استفاده میکنم و زیاد بازی نمیکنم بازم خودتون تصمیم باید بگیرید سعی کنید تهویه کیس هم خوب باشه _Ga̴͇̒ḿ̷͈e̶_ò̸̞v̶̫̂e̵̠͒r_
    2 امتیاز
  9. ماد فقط این ولا غیر. خدایی کنسولیا دلشون به چی خوش بازی هارو وانیلا بازی میکنن؟
    2 امتیاز
  10. این شماره ها یجور کلاهبرداریه ، یه قبض سنگین واست میاد دیگه برندار
    2 امتیاز
  11. سلام دوستان یه چند روزی هستش هر ویندوزی 7 که نصب میکنم نمیزاره هیچ برنامه ای نصب کنم البته بعضی برنامه ها که روش کلیک راست میکنم و گزینه run as administrator رو که میزنم برنامه اجرا و نصب میشه الان فقط این دو تا برنامه رو تونستم نصب کنم یکی internet download manager و یکی google chrome اینم عکس این دو تا خطاها البته اینم بگم با ویندوز 8.1 و 10 این مشکل رو ندارم ولی علاقه ای به نصب ویندوز 8.1 و 10 ندارم
    1 امتیاز
  12. با اجازه استارتر. دوستی هست به من بگه چطور میشه از شر سلف نویز خلاص شد؟ منظورم نویزی هست که وقتی چزی از اسپیکر پخش نمیشه، شنیده میشه. آیا اسپیکر های پسیو که آمپ اکسترنال دارن راه حله؟ اسپیکر فعلیم Z5500 هست، کارت صدامم هم آنبرد درست حسابیه در حد خودش.
    1 امتیاز
  13. با اجازه استارتر، مشکل بنده هم هست @Ali Subi سینما خانگی 5.1 هست، مارک porsche (نه اون پورش معروف البته)، کارت صدا هم alc892 آنبورد رییلتک
    1 امتیاز
  14. سلام دوست من. 7.1 چیز خوب تو بازار پیدا نمیشه. نهایت 5.1 میشه چیز خوب گیر اورد. صدای بزرگ؟! منظورتون حجم صدای بالاست؟ مدل اسپیکر 2.1 فعلیتون رو بفرمایید. مشکلاتش رو بفرمایید. نقاط ضعف و قوتش رو بگید. کارت صداتون چی هست؟ درباره قیمت هم چون پراید شده 90 تومن دوست من. وقتی نهاد نظارتی همدست دلال باشه چیزی جز این نمیشه. کاربریتون از اسپیکر چیه؟ هدف از خرید اسپیکر 7.1 یا 5.1 چی هست؟ قراره با اسپیکر موزیک گوش داده بشه یا بازی کرد و فیلم دید یا چیز دیگه؟ فکر میکنید تفاوت 5.1 با 2.1 فعلیتون چیه؟ صدای 5.1 تا حالا شنیدید؟ مدلش چی بوده؟ صدای خوبی ک شنیدید و باعث شده به 2.1 فعلیتون بی کیفیت لقب بدید چی بوده؟ همگی رو جواب بدید. در خدمتتون هستم. چشم نعیم جان.
    1 امتیاز
  15. خیلی ممنون فردا می‌برم گارانتی گرافیک رو و این بگم که مادربرد 36 ماه گارانتی ماتریس داره اگه اسلات pci-e مشکل داشته باشه درستش میکنن
    1 امتیاز
  16. خیلی حس بدیه! من سر همین خماری نکشیدن رفتم کنسول هم گرفتم در کنار پی سی. اشتراکی چرا نمیگیرید؟ من جستجو نکردم ولی اگه روی پی سی هستید آپشن خوبیه.
    1 امتیاز
  17. سلام بزرگوار نه کلا" شماره موبایل ها رو با ابتدای صفر و گاهی اوغات 1 نشون میده چند باری هم پیش اومده با 0098 نشان داده این مشکل از سمت اپراتورها هست و دستگاه تلفن مشکلی نداره و برای بنده هم همینطور هست ولی شما شماره موبایل رو به صورت عادی ذخیره کنید هیچ مشکلی نداره و اسم رو نشان میده اپراتورهای ما زیبا عمل میکنند
    1 امتیاز
  18. فعلا نیاز نیست روشن باشه تابستون سعی کنید در حالت بیکاری دور فن 20 بزارید براش
    1 امتیاز
  19. باسلام مجدد خدمت دوستان لیونی درپی موضوعی که درخواست داده بودم موضوع 1 بلاخره تونستم یه راه حلی براش پیدا کنم و خداروشکر جواب داد https://www.youtube.com/watch?v=s4fQ0wu4hAo تشکرم میکنم از کاربر Pooria3000
    1 امتیاز
  20. 1 امتیاز
  21. اگر رعایت نشه، گشنگی ها بیشتر ادامه پیدا میکنه! چون بیماری تموم نمیشه، ایتالیا که روندش خیلی بد بود، الان یه جورایی تحت کنترل از روزی 4 - 5 هزار بیمار رسیده به زیر 1000T ، دیروز فکر میکنم 700 و خوردی، مرگ و میر هم کمتر، منتهی نیومده همه چیز رو باز کنه، تمام اون الزامات رو برداره! شما خودت بهتر میدونی ایتالیا یک کشور اروپایی نسبتا ضعیف محسوب میشه از لحاظ اقتصادی، بزرگترینش فوتبال بوده که تعطیل شده، از طرفی ما واقعا مردم بی فرهنگی داریم، والا این مدت ما تا مجبور نشدیم بیرون نرفتیم، واسه خرید اقلام و... دولت به نظر من میگه ندارم درسته؟ آقا جان مثال میزنم، اکثر کارمندا مثلا بالا 4- 5 حقوق میگیرن این یارانه معیشتی چیه اسمشم درست نمیدونم حالا هر چی ندن بهشون بدن به یه سری که واقعا به هنون شب محتاجن که حداقل کمتر برن بیرون والا پدر منم بازنشستش، درامد اونقدر هست که از گشنگی نمیریم!
    1 امتیاز
  22. نور پردازی بازی اصلا جالب نیست، با این مد: https://www.nexusmods.com/residentevil32020/mods/13 خیلی بهتر میشه بازی، خصوصا کانفیگ Extreme .
    1 امتیاز
  23. نمیشناسمش حقیقتن، سی پی یو و رم قیمت معقولش ۶۰۰ هست سریع تر بخوای بفروشی ۵۰۰ تا ۵۵۰ مادربرد هم نمیدونم
    1 امتیاز
  24. این اتفاق تقریبا برای همه ی اس اس دی ها میفته. به مرور حافظه NAND وقتی ازش استفاده میشه، Degrade می کنه. حالا فرق بین برند های درست و حسابی مثل سامسونگ و بقیه اینجا مشخص میشه. اس اس دی های سامسونگ خیلی خیلی دیر این اتفاق واسشون میفته، چون فن آوری های باز سازی حافظه به کار رفته باعث حفظ کیفیت حافظه در طول مدت استفاده میشه. ممکنه 4 تا 7 سال بعد (در حالت استفاده معمول) این اتفاق واسشون بیفته آنهم نه به شدتی که توصیف کردین. افت خیلی کمتر خواهد بود. ولی بقیه برند ها ممکنه این اتفاق خیلی زودتر براشون بیفته و افت هم بیشتر باشه. یکی از دلایلی که عاشق برند پلکستور بودم همین مسئله بود که در اس اس دی های پلکستور هم حفظ کیفیت حافظه در طول مدت استفاده بسیار بالا بود. اس اس دی دارم 5 ساله دارم استفاده می کنم بنچ مارکش عین روز اول اگر نباشه اختلافش یک درصده. حیف توشیبا خریدش.
    1 امتیاز
  25. مشکل از بعد نیید 4 اسپید لعنتی شروع شد کلا کرک بازیا تعطیل شدش .سابقه نداشته اویل به بیش از یک ماه طول بکشه کرک شدنش تلسم شده ها تا گرافیک گرفتیم کرک تعطیل شد
    1 امتیاز
  26. 1 امتیاز
  27. اولین چیزی که ممکنه دلیلش باشه، پر شدن زیاد SSD هست! دومین چیز اینه که معمولا SSD روش ویندوز نصب میشه و وقتی شما تست میگیری، همزمان ویندوز هم داره یک سری فایل رو میخونه و مینویسه! سومین مورد هم این که حتر اگه به 60 مگابایت در ثانیه هم برسه، بازم خیلی سریعتر از هارد دیسک هست! این فکر اشتباه هست که چون سرعت رایتش کم شده، پس کاراییش با هارد دیسک یکی شده! چهارمین مورد هم 200mb اشتباه هست! b نشانه بیت هست و B نشابه بایت هست! و معمولا پهنای باند و ... رو با b نشون میدن و حجم فایل و سرعت رید و رایت و ... رو با B نشون میدن. تو SSD ها مهمترین چیز، زمان دسترسی هست نه سرعت رید و رایت، برای مثال نتیجه تست یکی از SSD و HDD های روی سیستم منو ببین: این SSD : اینم HDD : یعنی زمان دسترسی SSD حدود 350~400 برابر سریعتر از HDD هست!
    1 امتیاز
  28. بهترین ایر کولر ها : Thermalright - NOCTUA - be quiet بهترین واتر کولر : Corsair
    1 امتیاز
  29. علل که کم و بیش مشخص شد! ولی "خار" مادربورد نگید!😐 پین های مادربورد بهتره فکر کنم...
    1 امتیاز
  30. والا برای استفاده های عمومی هم همچین بدرد بخور نیست این Wraith Prism با یه باز کردن ساده مرورگر حرارت گاهاً تا 10 درجه در کسری از ثانیه افزایش پیدا می کنه. یه بنچمارک یه دقیقه ای با AID64 نتیجه اش رو میتونید مشاهده کنید. 88 درجه زیر 1 دقیقه. البته این نکته رو هم بگم من به خمیر PreApplied زیر کولر Wraith Prism به شدت مشکوکم. یه خمیر Arctic MX-4 تهیه کردم برسه بزنم ببینم بدرد میخوره یا نه. همون دیگه، مشکل اینه که واقعاً نمیتونم انتخاب کنم که چه چیزی تهیه کنم.
    1 امتیاز
  31. به نظرم حداقل نوتوس 100! البته تهویه کیس هم مهمه!
    1 امتیاز
  32. خب دیگه ... :))))) فن رو که باید عوض کنن در هر صورت اینکه با چی عوض میکنن مهمه. ولی، احتمال زیاد تاینی کول 90 تغییر محسوسی به دما نده بهتره یه کم هزینه کنن و نوتوس 100 بگیرن، نگران نباشن کولر خوب هزینه اضافی نیست
    1 امتیاز
  33. البته این سیستم با این که کانفیگ خیلی قوی ای داره برای گیم نیست و برنامه نویسی و ... کار میشه باهاش
    1 امتیاز
  34. آقا به خدا انواع اقسام تست های بینایی و هوشی رو دادم برای سایت شما کم کم دارم تو این زمینه از استانداردها بالاتر میرم اخوی زخم شدیم جایی هست ما امضا کنیم تعهد بدیم ربات نیستیم؟ @Mohsen P
    1 امتیاز
  35. این ابر آروان تون دهن ما را مورد عنایت قرار داد چپ میریم راست میریم میاد رو مانیتور کلی وقت گزاشتم یه پست بزرگ نوشتم همچین گیر داد تا پست رفت تو هوا میخوایم وارد شیم با چیز شکن بدون چیز شکن میاد خرمون را میگیره حالا بیاو ثابت کن ربات نیستی نکنه دارم بجای لایون تو ناسا لاگین میکنم اینقدر بگیر ببند راه افتاده یه پست میخوایم بزنیم یه بار باید اوکی کنیم نمیره بعد باید صفحه را ریفرش کنیم دوباره قسمت ارسال را باز کنیم اگر احیانا تو تب دیگه چیزی باز نداشته باشی و خدا کمک کنه پستت اینجا مونده دوباره باید بفرستی خداوکیلی تو قرنطینه بیکار شدید بشینین گیم بزنید اینقدر به فروم ور نرید
    1 امتیاز
  36. خبر آمد خبری درراه است سرخوش آن دل که از آن آگاه است // شاید این جمعه بیاید شاید پرده از کرک گشاید شاید CPY...
    1 امتیاز
  37. به نام خدا قطعا خیلی از دوستان در آینده یا حال دنبال یه مطلب کامل برای انتخاب قطعات مذکور pc gaming میگردن و نیاز بود تا یه راهنمای کلی برای زاویه دید دادن به خریدارها وجود داشته باشه . قبل از هر چیزی بزارید اول اینو بگم که این مطالب خیلی طولانی هست و ممکنه در قالب 1پست جا نشه و در اینده تغیراتی لحاظ بشه یا چیزی اضافه بشه و سعی کنید حوصله خوندن داشته باشید و اینکه این مطالب فقط یه زاویه دید به شما میده و ماهی دستتون نمیده و خودتون در نهایت انتخاب گر بر اساس نیاز هاتون هستید. سعی شده مطالب روان و گویا و با لحن مناسب نه علمی بیان بشه در اخر فرض بر این هست شما اشنایی خوبی با کارکرد قطعات سیستم مثل رم و سیپیو و گرافیک داشته باشید اگه اشنایی ندارید حتما از جای دیگه مطالعه کنید خوب برسیم به اصل مطلب در ابتدای کار اول راجب انتخاب سیپیو بحث میکنیم! *زاویه دیدی برای انتخاب سیپیو مناسب: قبل از انتخاب باید بدونیم اصلا محیط بازی چجوری محیطی هست؟و چرا باید تو انتخاب سیپیو مد نظر به مصرف سیپیو دقت کرد؟ بازی یه محیط تعاملی و پویا هست(realtime) برخلاف محیط های رندرینگ انیمیشن که طبق اصول از پیش تعریف شده پیش میرن در محیط بازی علاوه بر اون اصول،فرمان های کاربر یا شخصی که پشت سیستم هم نشسته میتونه روی روند بازی و محیط کلی اثر بزاره. خوب چرا اینو گفتم؟ چون این فرمان ها نیاز به ارسال به سیستم و پردازش داره یعنی چی؟ یعنی اینکه قسمتی از cpu usage شما باید برای گرفتن دستورات شما و پردازش اونها در نظر گرفته بشه جدا از خود بازی در حال اجرا، سیستم عامل و سرویس ها و درایور ها هم درصد کمی از سیپیو رو مصرف میکنن پس اون ها هم باید در نظر گرفته بشن و بهتر هست در هنگام بازی اگه کاری با سرویس های مورد نظر نداریم اونارو غیرفعال کنیم که نمونه برنامه هایی برای اینکار وجود داره میتونید در مرورگر خودتون سرچ کنیدش و نصبشون کنید یا اگه تسلطی رو اسامی این سرویس ها دارید خودتون دستی غیرفعال کنید و اگه با برنامه های دیگه کار نمیکنید ببندیدشون مثل مرورگر یا سرویس های ایمیل یا هر برنامه دیگه ای که نیاز نداریدشون جدا ازین ها باید بدونیم وظیفه سیپیو در بازی چیه؟ سیپیو کلا کار پردازش عددی داخلی بازی یا بهتره بگیم داخل هر فریم از بازی رو بر عهده داره و کاری به پردازش های گرافیکی نداره. چرا؟ چون اصلا سیپیو قدرت زیادی برای پردازش های گرافیکی و تصویری رو نداره. سیپیو کلا اسکلت تمامی چیزهایی که در صحنه میبینیم رو میسازه و گرافیک جزیات و تزینات اونو پردازش میکنه. (البته در سال 2020 برای اولین بار بازی کرایسیس1 رو روی سیپیو Threadripper 3990X انجام شد ولی فریم ریت اصلا در حدی نبود که بشه روان بازی کرد حالا این سیپیو خیلی غول بود و مصرف گیمینگ نداره پس شما با سیپیو های الان انتظار 2فریم هم نداشته باشید) از نمونه پردازش های سیپیو میتونیم به هوش مصنوعی عامل های بازی و رفتار های اونها(حتی انیمیشن های اونها ) ، مسیریابی ها، فواصل تا اشیا ، تولید داده های تصادفی ، گرفتن دستورات کاربر،پردازش صداهای داخل بازی،ذخیره و تغیر پارامتر های بازی مثل پول و امتیاز ها و xp ها حتی hit ها ، محاسبه زمان،فیزیک تمامی واحدها و چیزهای ریزی که حتی بهشون توجه نمیکنیم. قسمت بعدی اینه که حالا ما میخوایم بازیمون در چه رفرش ریتی انجام بشه؟ یعنی میخوایم در چند فریم بازی رو اجرا کنیم! و این فریم چرا مهمه؟ اول بگم بر اساس نیاز و بودجه ای که دارید مانیتوری در کنار رفرش ریتی که میده مدنظر قرار بدید خیلیا قبل از اینکه بخوان سیستم گیم بگیرن اصلا توجه به تناسب نرخ بروز رسانی مانیتور و فریمی که میخوان نمیکنن! طرف 120 فریم از بازیش میخواد میره مانیتور 60 هرتزی میخره رفرش ریت مانیتور رو مد نظر بگیرید و نسبت به اون فریم رو مدنظر بگیرید وقتی شما مانیتور 60 هرتزی داشته باشید بر فرض اینکه گرافیک شما مناسب باشه اصلا نیاز نیست که 120 فریم از بازی دریافت کنید چون اصلا اون 60 فریم دیگش نمایش داده نمیشه و برعکسش اگه شما مانیتور 120 هرتزی دارید باید بازیتون بیشتر از 60 فریم اجرا بشه تا شما تصویر تکراری نگیرید و بازیتون روون باشه(دقت کنید من کار به رزولوشن ندارم چون بحث روی سیپیو هست نه گرافیک!) حتما همونجور فریم رو که مدنظر دارید بودجه خودتونم در نظر بگیرید قطعا شما برای بازی کردن عناوین مطرح در 144 هرتز و بیشتر باید دست به جیب کنید و خیلی پول خرج کنید بنچمارک های زیادی رو از همه بازی های aaa و مطرح با کانفیگ های مختلف نگاه کنید و خودتونم بنچمارک بزارید تا به این چرخه کمک کنید(مصرف کننده نباشید) نسبت به فریم ریتی که تمامی بازی های مطرح و aaa در 3سال اخیر در جزییات پایین در رزولوشن hd* روی سیپیوهای مختلف با بالارده ترین کارت گرافیک حاضر دریافت میکنن( دقت کنید نرید بنچمارک های گرافیکی رو ببینید ) و نسبت به فریمی که مدنظر دارید، سیپیوتون رو انتخاب کنید. این بررسی ها رو در مرورگر خودتون میتونید سرچ کنید قطعا پیدا خواهید کرد(مثالشو پایین اوردم).بعد از اون میرسیم به مبحث اتفاقات نادر در بازی که به دراپ فریم ها معروفن ؛ این مورد در صحنه های شلوغ و حتی زمانی که سیپیو شما تا 100 درصد پر میشه رخ میده و فریم از 60 یهو میشه 20 مثلا.حتما این مورد رو در همون بررسی که گفتم مورد بررسی قرار بدید تحت عنوان minimum fps تا مشخص بشه دراپ فریم ها چقدر میتونن رو فریم شما اثر بزارن و بهتون دید خیلی خوبی میده تا سیپیو ضعفیفی انتخاب نکنید hd*:چرا؟ چون جزیات گرافیکی کم میشه و گرافیک میخواد بیشتر فریم تولید کنه در نتیجه سیپیو هم میخواد سریعتر برای هر فریم پردازش کنه و مجبوره بیشتر کار کنه پس میشه بیشترین کارایی سیپیو رو در بازی دید یعنی سعی میکنیم سیپیو رو به حداکثر کارکردش در بازی برسونیم هرچی این رزولوشن پایین تر باشه سیپیو به حداکثر کارایی خودش در اون بازی نزدیک میشه ولی معمولا دیگه پایینتر از hd رو بررسی نمیکنن خیلی کم پیش میاد این کارو کنن حالا اگه fhd هم بود ایراد نداره فقط بهتره که حتما در پایین ترین تنظیمات گرافیکی یعنی low اجرا شده باشه فقط این مهمه که گرافیک تست شده بالارده باشه یعنی 2080 rtx مثلا باشه تا گلوگاه رو ببریم سمت سیپیو! نمیدونید گلوگاه چیه؟ اینجارو بخونید برای بررسی های دقیق تر حتما یوتوب مدنظر بگیرید هرچند این تست زیاد واضح نیست رو چه سیپیو ای تست شده و پایینترین تنظیمات ممکن نیست ولی باز دید بدی به ادم نمیده -حتما سعی کنید مانیتوری دارای تکنولوژی g-sync Compatible free sync تهیه کنید تا مشکل screen tearing یا خط خط شدن صفحه نداشته باشید بعد از اون میرسیم به قسمت بنچمارک های خود بازی جایی که خیلیا به اشتباه میان ازش استفاده میکنن سعی کنید هیچوقت این بنچمارک هارو مدنظر قرار ندید چون قطعا شماره به اشتباه میندازه چرا اشتباه؟ به چند دلیل این بنچمارک ها از پیش تعریف شده هستن و یه عامل مهم یعنی فرمان کاربر ازش حذف میشه در نتیجه ممکنه سیپیو رو 100 درصد باشه و فریمم خوب باشه ولی وقتی بازی میکنی هی دراپ فریم داری صحنه های بنچمارک محدود هست و خیلی چیزا در اون درنظر گرفته نمیشه خیلی از محیط های شلوغ و دراپ فریم ها در بنچمارک ها وجود ندارن و رخ نمیدن پنچمارک محیط تعاملی و پویا نیست در نهایت به موس هم دقت کنید موس؟ بله موس! موس یه قابلیت acceleration دارن که نسبت به نرخ گزارش گیری موس میتونه تخمین بزنه و شتاب به حرکت شما بده و این شتاب دادن نیاز به پردازش سیپیو داره! چیزی حدود 5تا15 درصد استفاده میکنه بسته به نرخ گزارش گیری و سیپیو شما اگه موس گیمینگ دارید و ازین قابلیت استفاده میکنید حتما مدنظر بگیرید اینو که سیپیو شما باید اندکی بهتر از چیزی که در بنچمارک ها میبینید باشه! و فردا روزی مشکل دراپ فریم نخورید! -در پایان این بخش حتما اگه دیدید سیپیو شما در اکثر مواقع در بای ها به زور به فریم مورد نظر شما میرسه قیدشو بزنید و سیپیو مدل بالاتری رو انتخاب کنید مثلا اگه نیاز شما 60 فریمه ولی دیدید سیپیو شما در اکثر بنچمارک ها تقریبا نزدیک 60فریم یا 50 فریم داده این سیپیو در اینده نزدیک قطعا دیگه همون مقدارم نمیده و بدرد بازی کردن برای اون فریم ریت نمیخوره شاید بتونه 30 فریم بده ولی نیاز شما چقدر بوده؟ 60 ! پس بدرد نیاز شما نمیخوره -برای انتخاب قطعات وقت بزارید وقت گذاشتن و داشتن دید مناسب میتونه خیلی تو انتخاب قطعات مناسب کمکتون کنه تا بتونید نیازتون رو برطرف کنید -حتما برای انتخاب سیپیو فریم رو ملاک قرار بدید نه رزولوشن رو ! اول و فقط فریم! رزولوشن برای گرافیکه باهم قاطی نکنیدش در بخش بعدی اونو بررسی میکنیمش که چطور فریم که نیاز اول ما بود با رزولوشن ترکیب میشن و درنظر گرفته میشن. حالا با این تفاسیر بهتره حداکثر مصرف سیپیو در بازی و درفریم مورد انتظار 80 درصد باشه تا 20 درصد مازاد به مابقی فرایند ها و دستورات کاربر و حتی به پردازش های سنگین داخل بازی اختصاص پیدا کنه پایان بخش اول
    1 امتیاز
  38. الان در این تاریخ اینتل حتی یه نماینده در لیست 10 پردازنده پرفروش آمازون نداره خخخخ
    1 امتیاز
  39. اس اس دی اول: سامسونگ اوو 860 ظرفیت 250 اس اس دی دوم: ادیتا اس یو 630 ظرفیت 240 پردازنده: رایزن 2600 برد: msi a320m bazooka
    1 امتیاز
  40. بنده هم 6700 داشتم هم 1800x رندر ها سرعتش چند برابر شده با 1800x بنچ ها هم محاسبات ریاضی هست که فرقی با رندر نمی کنه زیاد #فن بوی نباشیم
    1 امتیاز
این صفحه از تخته امتیازات بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد
×
×
  • اضافه کردن...