درود
دیدم به این تاپیک ربط داره دیگه تاپیک جدا نزدم.
قرار نیست عکسی از این پروسه 8 روزه بگذارم فقط شرح ماجرا به این صورت است که :
بنده 8 قطعه از لیون و از سایت دیگه ای خرید کردم . تاریخ گارانتی 6 قطعه، بین 1 ماه تا 9 ماه گذشته بود . 3 قطعه گارانتی ماتریس و ام آی تی بودند که با کمال تعجب به تاریخ خرید بودند تاریخ قطعاتی که گارانتی الماس بودند، با پیگیری راحت تری به تاریخ روز خرید، اصلاح شدند. یک قطعه،گارانتی حامی داشت و با 2 ماه و 23 روز کسری گارانتی به دست من رسید، و این پروسه 8 روزه و کاملا اعصاب خوردکنی بین بنده، فروشنده و حامی شروع شد، از آنجا که حامی فاکتور رسمی میخواست و فروشنده هر فاکتوری میداد، حامی ازش اشکال می گرفت تا در نهایت بعد از روز 8 ام فاکتور به سرانجام رسید و وقتی گفتم در سایت تاریخ را اصلاح کنید، گفتند در سایت اصلاح نمیشه و در صورتیکه قطعه به مشکل برخورد، همین فاکتور با رسید پرداخت و متن گفتگو را به همراه داشته باشید . گفتم خب اگر قطعه را بخوام بفروشم چی . گفتند که باید ایشون اینها را به همراه داشته باشه!
حال می رسیم به روی سخنم با خریدار و فروشنده
فروشندگان گرامی که این موضوع را عادی سازی کردید که کسری گارانتی تا 6 ماه، یک امر طبیعی هست خصوصا برای قطعات رده بالا . این حرف بر چه اساس و پایه است ؟ اون شرکت گارانتی کننده از من خریدار،چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان به خاطر گارانتی می گیره پس حق خریدار است که تاریخ گارانتی با تاریخ خرید یکسان باشد
خریداران گرامی هر چند عده ای اعتقاد به این دارید که در مملکت ما اگر ازت خوردند و بردند با پیگیری به جایی نمی رسید ولی باز هم از جایی خرید می کنید فاکتور رسمی برای گارانتی بگیرید چون دارید برای گارانتی هزینه می کنید. اگر همه پیگیر فاکتور رسمی باشند سایت ها مجبور می شوند که این فاکتور رسمی را قالب سایت قرار بدهند تا به صورت خودکار در اختیار مشتری قرار داده شود.
سایت ها موظف به ارائه فاکتور رسمی هستند و در صورت عدم ارائه، قابل شکایت می باشد هر چند با علم براینکه شاید این شکایت به جایی نرسد.
این را هم در نظر داشته باشید که، با وجود ارسال عکس کارت گارانتی، یکی از آیتم هایی که حامی در فاکتور نیاز داشت، سریال دستگاه بود، . پس حتما فاکتور با سریال درخواست کنید
. شاید این جزو قوانین گارانتی های دیگه هم باشه .