از لیون کامپیوتر قســـــــــــــــــــــــــــــــــــطی خرید کنید فروش اقساطی برای سراسر ایران
اخبار سخت افزار ، نرم افزار ، بازی و دنیای آیتی در مجله لیون کامپیوتر 🤩
farshidgb
کاربر سایت-
پست
7 -
تاریخ عضویت
-
آخرین بازدید
-
بازخورد
0%
آخرین بازدید کنندگان نمایه
577 بازدید کننده نمایه
دستاورد های farshidgb
5
اعتبار در سایت
-
نکاتی در مورد نحوه طراحی لوگو ( طراحی آرم )
farshidgb پاسخی ارسال کرد برای یک تاپیک در مقالات و مطالب عمومی
طراحی یک لوگوی ساده است، درست است؟ دوباره فکر کنید. ایجاد هویت بصری یک نام تجاری بیش از قرار دادن یک نام در یک مربع و در نرظ گرفتن یک اسم برای آن در یک روز می باشد. طراحان لوگو همواره مورد تقاضای بالایی هستند، و یک دلیلش این است که - لوگو اغلب برداشت اول از یک شرکت است، که می تواند بر درک مشتری از برند، تصمیم گیری او درباره خرید و نگرش کلی نسبت به محصول تاثیر گذارد. ما در یک جامعه رنگ آکزی شده با لوگوی برندها زندگی می کنیم. حتی کودکان نوپا که هنوز نمی توانند بند کفش خود را ببندند بسیاری از لوگوهای تجاری را تشخیص می دهند و تنها با نگاه کردن به نشان برند شرکت قادر به استنتاج در مورد آنچه که یک شرکت به فروش می رساند هستند. برای کسانی که در مورد طراحی برند یا هویت بصری نام تجاری شرکت خود فکر می کنند، Mashable از برخی کارشناسان طراحی خواسته است تا دستورالعمل هایی را در مورد ایجاد یک لوگوی عالی ارائه کنند. 1. منحصر به فرد و باهوش باشید یک لوگو چیزی است که به تمایز یک برند از رقبایش کمک می کند، بنابراین مهم است که تصویر آن از بقیه متفاوت باشد - چیزی که بسیاری از برندها برای دست یابی به آن تقلا می کنند. در بسیاری از موارد، تقلید بهترین شکل چاپلوسی است - البته با طراحی یک لوگو چنین چیزی مشهود نیست. دیوید آیری یک طراح گرافیک و خالق وب سایت Logo Design Love می گوید: نکته ای که مهم است ایجاد چیزی است که شما اعتقاد دارید متفاوت از هر چیزی دیگری است که در حال حاضر وجود دارد. بسیار بعید است (برخی می گویند غیر ممکن است) که آنچه شما ایجاد می کند اورجینال خواهد بود، اما هدف باید همین باشد. دبورا هارکینز، مدیر خلاق طراح وب سایت 99designs، به خطر سرقت ادبی اشاره می کند. "هنگامی که چیزی به نظر می رسد آنلاین است، هیچ راهی برای تضمین عدم استفاده از آن در برخی از شکل ها و فرم ها در انجمن های دیگر وجود ندارد." طراحانی که از اصالت طراحی خود مطمئن نیستند می توانند برای سرقت ادبی سایت هایی مانند Logo Thief را بررسی کنند. آیری در کتاب خود اشاره می کند که: ایجاد یک طراحی منحصر به فرد دور از تقلید نیست. پرتاب یک آیکون صنعتی در یک صفحه وسوسه انگیز است، اما مهم است که خلاقانه فکر کنیم. لوگوی مرسدس یک ماشین نیست. لوگوی ویرجین آتلانتیک یک هواپیما نیست. لوگوی اپل، یک کامپیوتر نیست. 2. نام تجاری را درک کنید بله، لوگو یک تصویر است، اما همچنین معرفی یک نام تجاری نیز هست. لوگو باید به مخاطبانی خاص برسد و در هنگام طراحی، شما باید این موضوع را در ذهن داشته باشید. آنچه را که شما در مورد نام تجاری فکر می کنید بنویسید. شاید حتی یک بورد همراه با تصاویری ایجاد کنید که ایدئولوژی نام تجاری شما را بازگو می کند- وب سایت های مانند Niice را برای برخی از الهام ها در این زمینه بررسی کنید. اما احتیاط کنیدکه تنها زیبایی شناسی را لحاظ نکنید بلکه معنای عمیق تر را نیز در نظر بگیرید. هارکینز می گوید: "تحقیق در مورد برندهای بصری دیگر نیز می تواند مفید باشد، اما طراحان باید مراقب باشند تا از الهام ها بیش از حد استفاده نکنند"، هر کار طراحی باید اصلی باشد و ویژگی های منحصر به فرد نام تجاری شما را به مشتری القا کند. آیا نام تجاری ابزار محور است و یا بیشتر بر احساسات متمرکز شده است؟ آیا ثابت یا بی ثبات است؟ مشتری به چه چیزی دقت می کند و نام تجاری چه چیزی را القا می کند؟ اگر چه بروز بودن در روند طراحی مفید است، اما پایبند بودن به شخصیت نام تجاری حیاتی تر است. در اینجا (یک لینک) ارزیابی شخصیت یک برند موجود است که می تواند به شما در طول این راه کمک کند. بیش از هر چیزی، باید بدانید معنای لوگوی شما چیست؟ هر لوگو دارای نوعی از تاریخچه است، پر از معنا و هدف است. برای نمونه نگاهی به اپل می اندازیم، میوه ای که گاز زده شده است یا ویکی پدیا، جهانی ناتمام از قطعات پازل پوشش داده شده با حروفی از سیستم های نوشتاری متفاوت. هر دو لوگو ساده هستند، اما با پیچ و تابی که ایدئولوژی نام تجاری را القا می کند. هارکینز اهمیت درک نام تجاری را منعکس می کند. "از آنجا که یک لوگو کلید عطف بصری یک نام تجاری است - بیان موجز ترین شخصیت آن- یک رویکرد صادقانه برای تعریف DNA آن برای کسب یک نتیجه موفق ضروری است." 3. رنگ یک مولفه ی کلیدی است هنگام لحاظ کردن شخصیت نام تجاری، شما باید در مورد هر جنبه ای از تصویر فکر کنید. رنگ های روشن و پررنگ توجه افراد را جلب می کند، اما همچنین می تواند عجول و بی پروا به نظر برسد. لحن های صامت پیچیدگی را القا می کنند، اما می توانند نادیده گرفته شوند. هر رنگ دارای یک مفهوم متفاوت است و می تواند نکات دقیق وظریفی را در پیام خود بگنجاند. مقاله ای با نام "علم پشت رنگ" در حوزه ی رنگ های بکار رفته در لوگوی شرکت ها و همچنین "روانشناسی رنگ در طراحی لوگو" که یک نمایش انفوگرافیک در این زمینه است منتشر شده اند. در بخش بعد یک تجزیه و تحلیل سریع در مورد رنگ ها ارائه شده است: • قرمز: انرژی زا، سکسی، جسورانه • نارنجی: خلاقانه، دوستانه، جوان • زرد: آفتابی، مبتکرانه، خوش بینانه • سبز: رشد، آلی، آموزشی • آبی: حرفه ای، پزشکی، آرام، قابل اعتماد • بنفش: روحانی، عاقل، مهیج • سیاه: معتبر و قدرتمند • سفید: ساده، تمیز، خالص • صورتی: سرگرم کننده و لاسی • قهوه ای: روستایی، تاریخی، ثابت 4. چه چیزی در یک نام وجود دارد؟ با توجه به Airey، لوگو متشکل از دو عنصر است: یک نشان کلمه و یک نماد. قبل از اینکه یک شرکت در مورد ارائه خود با نماد فکر کند، تبلیغات زیادی باید انجام شود (فکر کنید: استارباکس یا مرسدس). برخی از شرکت ها پایبندی به Logotype به طور کامل را انتخاب می کنند، مانند ری بان، کوکا کولا و آی بی ام. وبلاگ نویس طراحی لوگو، یاکوب کاس، در مقاله قبلی خود بیان کرده است که: اینکه آیا برند شما می تواند از یک Logotype استفاده کند بستگی به نوع نام برند دارد. اگر شرکت شما دارای یک نام منحصر به فرد است پس شما می توانید به یکlogotype دست پیدا کنید. اما اگر شرکت شما دارای یک نام عمومی است، پس شما نیاز به چیزی برای شناسایی شرکت دارید که می تواند با استفاده از یک علامت لوگو به دست آید. و هنگام لحاظ کردن نوع نوشتار برای متن خود لازم است تا از فونت غلط انداز، استفاده از فضای منفی و شاید کشیدن فونت های موجود اجتناب کنید - وب سایت ها مانند Font Squirrel یاHypeForType مفید هستند. برخی از لوگوها حتی به دلیل فونت سفارشی خود شناخته تر شده اند. کوکا کولا از فونت نقطه ای بوجود آمده است و در حال حاضر دیگران سعی می کنند از آن استفاده کنند. Helvetica یک فونت ساده است که به خوبی توسط بسیاری از مارک های معروف، مانند نارس، تارگت، کرات و بارل، پوشاک آمریکایی و JCPenney استفاده شده است. 5. آن را آسان و انعطاف پذیر نگه دارید داشتن یک ترکیب متعادل از سادگی و سرعت مهم است - شما می خواهید لوگوی جالبی داشته باشید، اما شما نمی خواهید کسی را مجبور به نشستن و خیره شدن کنید تا لوگو را تجزیه و تحلیل کند. یک مثال خوب لوگوی فدرال اکسپرس است، یک نوع ساده همراه با پیچ و تاب. تصویر از فضای منفی برای ایجاد یک فلش که سرعت، دقت و جهت را القا می کند استفاده می کند. علاوه بر این، شرکت رنگ "اکس" را به منظور طبقه بندی نوع حمل و نقل تغییر می دهد. آمازون، همچنین فقط از نام خود استفاده می کند، البته با فلش اشاره کننده ی کوچک از a → z نیز موجودی وسیع خود را نشان می دهد. در عصر دیجیتال، جایی که لوگو ها در دستگاه های متعدد و در سراسر رسانه های اجتماعی ظاهر می شوند، شما باید چیزی را طراحی کنید که فراتر از طراحی کاغذی است. باید در زمینه های مختلف، کار با برنامه ها، آیکون ها، آواتار و چاپ قابل دید باشد و همچنین باید در اندازه هم انعطاف پذیر باشد. با نگاهی به آدیداس، یک نام تجاری است که شامل سه میله موازی در تمام طرح های آن است. تغییرات بصری کمی بسته به جایی است که شما آن را می بینید، اما همیشه شامل اجزاء مشابه است. راج آبهیانکار مدیرعامل ترادمارکیا می گوید، پیدا کردن یک لوگو که همواره می تواند در طی سال ها و یا حتی ماه ها مناسب باشد (و منسوخ نشده)، به نظر می رسد کمی چالش برانگیز باشد. شما می خواهید چیزی را طراحی کنید که در طول اعصار دوام آورد، اما شما باید از تکرارهای کوچک در طول راه استقبال کنید. اکثر برندها، نه همه، یک راهنمای سبک می سازند که دقیقا بیان می کنند چگونه شرکت باید خود را در سراسر وب ارائه کند - در اینجا (لینک) برخی از نمونه های دستورالعمل های طراحی مطلوب آمده است. 6. انتظار موفقیت فوری نداشته باشید نایک. پوما. آئودی - همگی لوگوهای نمادین هستند، اما مثل هر چیز موفقی، زمان زیادی برای به دست آوردن این محبوبیت لازم است. لوگوها فورا تبدیل به نماد نمی شوند، حتی اگر شما زیبا ترین ترکیب از بردارها را طراحی کرده اید. این به موفقیت محصول و بازاری که در آن وجود دارد بستگی دارد. آنچه که شما فکر می کنم بهترین طراحی است ممکن است برای یک فروشگاه صنایع دستی محلی که تنها مردم یک منطقه آن را می بینند مطلوب باشد. اما این طراحی هرگز بعنوان یک نماد طبقه بندی نمی شود چون به کسب و کارهای چند ملیتی دسترسی ندارد. Aireyمی گوید. در نهایت، وضعیت طراحی نمادین تنها زمانی به دست می آید که مشتری توانایی های بالقوه آن ها را نیز درک کند. اما آنچه که یک لوگو را تبدیل به نماد می کند بسیار شگفت انگیز است؟ اگر شما به مبدا آن ها نگاه کنید، می بینید که آنها از درک اصول برند مشتق شده اند. از طراح نایک کارولین دیویدسون خواسته شد تا چیزی را ایجاد کند که حرکت را نشان داده داده و چشم انداز خوبی از کفش ارائه کند. آئودی نشان دهنده چهار مارکز در ارتباط با یکدیگر است. پوما، تجسم ساده ای از نام، همراه با یک پومای جهنده است. صبور بودن و عجله نکردن در ایجاد تغییرات در طراحی مهم است به خاطر اینکه در ابتدا شما به پذیرش مورد انتظار نخواهید رسید. فقط به این دلیل که خسته شدید لوگوی خود را تغییر ندهید. هارکینز می گوید. اگر زمان تکامل لوگو فرارسیده است، در میان عناصری جستجو کنید که می توانند پیشرفت رو به جلویی را برای شما به ارمغان آورند. 7. از منابع و ابزارهای آنلاین استفاده کنید یک دریای گسترده از اطلاعات آنلاین وجود دارد برای کسانی که نیاز به الهام، همکاری و کمک در هنگام طراحی لوگوی یک شرکت دارند. سایت designs99 یک منبع از لوگوها مجهز به لوگوهای طراحی شده ی دستی منحصر به فرد را ارائه می کند که برای کسانی که با کسری بودجه مواجهند و به دنبال ایده های خارجی می گردند مطلوب است و همچنین این سایت فرصتی برای رقابت های شخصی تر فراهم می کنند که در آن مشتریان مولفه ی جدایی ناپذیری از آغاز به سوی نتیجه هستند. این وب سایت همچنین کمک می کند تا مشتریان تصمیمات خود را از میان حجم عظیمی از لوگوهای ارسالی اتخاذ کنند. هارکینز می گوید: مشتریان designs99 می توانند یک نظرسنجی از ارسالی های مورد علاقه خود ایجاد و یک لینک را از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارند و از طریق ایمیل مردم را به رای دادن دعوت کنند، اغلب آنها هنگام دیدن طراحی که بیشترین رای را آورده است شگفت زده می شوند! اما در نهایت، آنها نیاز دارند تا خودشان تصمیم گیری کنند. اگر چه در دانلود نسخه با کیفیت بالاتر برای چاپ هزینه وجود دارد - برای کسانی که می خواهند لوگوی خود را طراحی کنند، سایت هایی مانندLogomaker و LogoYes رابط طراحی لوگو هستند که استفاده از آن ها آسان و رایگان می باشد. برچسب ها : طراحی لوگو , طراحی آرم , طراحی ساین , طراحی نشان اداری , طراحی نشان تجاری , راهنمای طراحی لوگو , راهنمای طراحی آرم , نحوه طراحی لوگو , -
تأثیر طراحی وب سایت روی بهینهسازی سایت، تثبیت نام تجاری و ...
farshidgb پاسخی ارسال کرد برای یک تاپیک در مقالات و مطالب عمومی
آیا شما تحت این فشار هستید که طراحی وب باید بخش جداگانهای از تلاشهای بازاریابی شما باشد؟ این رازی است که بسیاری از شرکتها به آن معتقدند، و این میتواند سبب پسرفت کسب و کار شما به طرق مختلف گردد. طراحی وب، در حالیکه از نقطه نظر زیبایی شناختی دارای اهمیت میباشد، موارد بسیار دیگری را نیز شامل میشود. از بهینهسازی وب سایت SEOو ترافیک گرفته تا تثبیت نام تجاری و نرخهای تبدیل، طراحی سایت شما کل اینترنت را تحت تأثیر قرار میدهد. پرسیدن سوالات مهم در مطلبی که Joseph Putnam، طراح وب، در وبلاگ خود منتشر کرده، اهمیت یک وبسایت خوب مورد بحث قرار گرفته است. بسیاری از افراد تاجر و متخصص میدانند که طراحی وب از اهمیت زیادی برخوردار است، اما آیا آنها حقیقتاً دلیل این اهمیت را میدانند؟ وقتی که یکی از مشتریان Putnam چنین سوالی را از وی پرسید او خود را در معرض یک چالش دید. وی اظهار کرد که این موضوع قطعاً دارای اهمیت میباشد، اما نتوانست پاسخ روشنی در مورد چرایی این اهمیت به مشتری خود بدهد. از آنجا به بعد Putnam کاری را انجام داد که هر شخصی در هنگام مواجه با سوالی که پاسخ آن را نمیداند انجام میدهد. وی دست به انجام یک سری تحقیقات زد، و درحالیکه یافتههای او هیچ چیز پیشگامانهای نبودند، اما باعث میشدند وی در آینده بهتر قادر باشد که پاسخ سوالات مشتریان خود را بدهد. زمان آن فرا رسیده تا پاسخهای سطحی را کنار گذاشته و شروع به تجزیه و تحلیل برخی حقایق کنیم. طراحی وب مهم است – اما چرا؟ و چه تأثیراتی بر روی سایر جنبههای کسب و کار شما دارد؟ اهمیت یک طراحی سایت خوب تحقیقات Putnam وی را به سمت یک مطالعهی پژوهشی با عنوان اعتماد و عدم اعتماد سلامت آنلاین سایتها هدایت کرد. هدف این مطالعه این بود که تشخیص دهد آیا عناصر طراحی و عوامل محتوایی متفاوت اعتماد را در بین کاربران بازدیدکننده از سایتها تسهیل میکند یا خیر. شگفتانگیزترین چیزی که آشکار شد این بود که در شرایط بی اعتمادی عناصر طراحی به صورت نمایی بسیار قدرتمندتر از محتوا بودند. زمانی که از شرکت کنندگان در این مطالعه در مورد علت عدم اعتماد به یک وبسایت پرسیده شد، 94 درصد از نظرات مستقیماً مربوط میشد به عناصر طراحی سایت، در حالیکه فقط 6 درصد به محتوای خاصی اشاره میکرد. در حالیکه این مطالعه به سوی سایتهای سالم هدایت میشد، در عمل دیده شد که این اصول اولیه مشابه در مورد سایر صنایع نیز به کار میرود. در اینجا به طور ویژه به برخی از عواملی که باعث بی اعتمادی به یک سایت میشود و در مطالعهی این پژوهشگران ذکر شده اشاره میکنیم: طرحبندی شلوغ یا پیچیده تبلیغات پاپآپ یا تبلیغات زرق و برق دار نوشتههای کوچک به طوری که خواندن آنها مشکل باشد طراحی وب کسل کننده/ عدم استفاده از رنگ کندی زمان بارگذاری و ورود به وبسایت طراحی وب سایت ممکن است بسیار مهم باشد، اما محتوا همچنان حیاتی است. زمانی که از همان شرکت کنندگان در مورد علت اعتماد به وبسایت هایی خاص سوال شد، محتوا نقشی 83 درصدی در پاسخها را بازی میکرد. شرکت کنندگان در این مطالعه به سایتهایی علاقه داشتند که آموزنده، مرتبط، به روز، صریح و بی غرض بودند. به ویژه آنها زمانی که سایتها اطلاعات را با طبقهبندی زمانی خاص ارائه میدادند از آن سایت لذت می بردند و پاسخهایی را برای سوالات متداول فراهم مینمودند. تأثیرات دور از دسترس طراحی وب محتوا و طراحی وب هر دو فوقالعاده مهم هستند، و علاوه بر آن، آنها به موازات هم پیش میروند. بدون طراحی با کیفیت، بازدیدکنندگان شما زمانی را برای خواندن محتوا صرف نمیکنند. بنا به گفتهی Darryl Stevens، مدیرعامل digiTech، یک شرکت طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی در آستین تگزاس، "باید از دریچهی کل کسب و کار خود به طراحی وب نگاه کنید، در غیر اینصورت در این زمینه موفق نخواهید شد." و در حالیکه طراحی سایت شما باید برای چشم انسان مناسب باشد، سایر قسمتهای کسب و کار به ویژه سئو، تثبیت نام تجاری و نرخهای تبدیل را نیز متأثر میکند. رابطه طراحی وب-سئو وقتی که با تفکر بهینه سازی وبسایت یا همان سئو دست به طراحی وب میزنید باید تفکر بلند مدت داشته باشید. روندهای طراحی دچار تغییر میگردند، اما نام تجاری و حضور آنلاین شما برای مدت طولانیتری باقی خواهد ماند. تمرکز بیش از اندازه بر روندهای طراحی زودگذر، میتواند مشکلساز شود، اما شما نیز نمیخواهید به طور کامل از سبکهای جاری صرفنظر نمایید. یکی از جدیدترین روندها طراحی پارالاکس، یا طراحی که صفحهی واحدی را نمایان میکند که به نظر میرسد برای همیشه خواهد بود. کاربران این نوع طراحی را دوست دارند زیرا آنها میتوانند به طور پیوسته در میان محتوا اسکرول کنند، در حالیکه مالکین وبسایت به دلیل اینکه این نوع طراحی کاربران را به خود مشغول و درگیر نگاه میدارد به آن علاقمندند. با این حال، انتظار نداشته باشید که موتورهای جستجو دوستدار این نوع طراحی (پارالاکس) باشند . با حذف ساختار قدیمی وبسایت که موتورهای جستجو از آن برای خزیدن در سایت شما استفاده میکردند، زنگهای خطر بدیهی را به صدا در خواهید آورد. به علاوه، شما تمام کلمات کلیدی ارزشمند وبسایت خود را بر روی یک URL واحد گسترش میدهید. طراحی پارالاکس ممکن است در زمان حاضر موجب هیجان بازدیدکنندگان گردد، اما میتواند در آینده اثرات جانبی منفی داشته باشد. از سویی دیگر شما یک طراحی سایت واکنشگرا خواهید داشت. با روند آیندهی جستجوهای اینترنتی که به سمت استفاده از موبایلها حرکت میکند، موتورهای جستجو سایتهایی را که دارای طراحی واکنشگرا هستند در اولویت قرار خواهند داد. این کار نه تنها خطا اجرای دو وبسایت – که شما را مستعد محتوای تکراری میکند – را کاهش میدهد، بلکه اثباتی است بر نرخهای گزافگویی پایین. اینها فقط چند مثال از چگونگی طراحی وبسایت بود که مستقیماً با سئو سایت تعامل دارند، اما شما تعداد زیادی از سایر عوامل را هم باید در نظر داشته باشید. از میزان فلش که در ساختارHTML سایت خود استفاده میکنید، هر ویژگی طراحی به طور بالقوه میتواند رتبهبندی جستجوی سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد. تجزیه و تحلیل تثبیت نام تجاری در شرایط طراحی سایت وقتی که به تثبیت نام تجاری در شرایط طراحی وب نگاه میکنیم یک تمایز مهم برای ایجاد شدن وجود دارد. طراحی وبسایت شما نام تجاری شما نیست، بلکه یکی از عناصر نام تجاری است که جهت اعتمادسازی بین شما و مخاطبینتان کمک میکند. بر اساس پژوهشهای Jared M. Spool، تثبیت نام تجاری یک سرمایهگذاری است که با گذر زمان رشد میکند، و هدف نهایی آن این است که مردم بگویند، "این کالا یا خدمتی است که من به آن اعتماد دارم." وی ادعا میکند که "نامهای تجاری ادراکی و شهودی هستند" و "عناصر نام تجاری، مانند نامها، لوگوها، خطوط برچسب، علائم تجاری، و بستهبندی، میانبرهایی به آن ادراکها هستند." سایر افراد مرتبط با این صنعت ممکن است با Spool موافق باشند، همانطور که مصرف کنندهها آشکارا به سوی نامهای تجاری که به آنها اعتماد دارند متمایل میشوند. مصرف کنندهها بیشتر تمایل دارند محصولی را که دارای نام تجاری قدرتمندتری است خریداری نمایند. از دیدگاه طراحی وب، این کاملاً واضح است که عناصر طراحی که شما انتخاب میکنید مستقیماً استراتژی کلی تثبیت نام تجاری و موقعیت بازار شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. طراحی وب چگونه بر روی نرخهای تبدیل اثر میگذارد در نهایت درک این نکته مهم است که طراحی وب چگونه بر روی نرخهای تبدیل اثر میگذارد. به طور خاص، شما باید به عوامل زیر توجه کنید: Navigation. درک چگونگی ارتباط بین ناوبری و دسترسپذیری با نرخهای تبدیل آسان میباشد. وبسایتهایی که بازدیدکنندگان خود را دچار چالش میکنند نوعاً جذابیت خود را از دست میدهند، در حالیکه سایتهایی با ساختارهای بصری کاربران را به ادامهی مرور صفحات سایت شما ترغیب مینمایند. جملهبندی. بر اساس یک اینفوگرافیک که توسط ZippyCart.com تهیه شده، عباراتی که شما در CTAها یا همان فراخوانیها به عمل استفاده میکنید تأثیر مستقیم بر نرخهای تبدیل دارند. به ویژه، استفاده از کلمهی رایگان در زمان درخواست از کاربران جهت ثبت نام یا دانلود چیزی که نمایش داده شده است سبب افزایش نرخ تبدیل به میزان 4.2 درصد میشود. رنگ. شما میتوانید در مورد رنگ و شهود سالها مطالعه کنید، اما مهمترین مسئله این است که رنگ مهم میباشد. بر اساس پژوهشها برای سرتیترها رنگ قرمز، با فونت بزرگ و درشت مناسب میباشد، در حالیکه رنگ آبی تیره وقتی که برای دکمههای فراخوانی به عمل (مانند دکمهی دانلود یا ثبت نام) استفاده میشوند در ایجاد حس اعتماد کمک مینمایند. نکتهی مهم در نتیجه، این مهم است که شما تأثیر کامل طراحی وب را درک نمایید. این موضوع یک ارجاع ساده یا انتخاب جزئی نیست. از سئو و تثبیت نام تجاری گرفته تا نرخهای تبدیل و بیشتر از آن، طراحی وب سایت شما نقش بزرگی را در چگونگی درک نام تجاریتان توسط مصرفکنندهها بازی میکند. برچسب ها : طراحی سایت , طراحی وب , شرکت طراحی سایت , شرکت طراحی وب , شرکت طراحی وب سایت , بهینه سازی سایت , سئو , -
25 راهنمایی طراحی وب به افتخار 25 سالگی وب
farshidgb پاسخی ارسال کرد برای یک تاپیک در مقالات و مطالب عمومی
زمانی که اینترنت بیش از 25 سال قبل ظهور پیدا کرد، وبسایتهای اولیه بیشتر شبیه به سرزمینی جادویی از کازینوها و موجودات افسانهای بودند، با تلألویی از متنهای متحرک، نورهای تابان و بارقههایی درخشان. هر زمان که کاربر با سرعت کند 14 کیلوبیت بر ثانیه از طریق مودم به دنیای جدید اینترنت متصل میشد مانند این بود که به منطقه نورهای قرمز وارد شده است. شرکتها متوجه نبودند که یک طراحی وب کارآمد چه دارایی تجاری بزرگی است. در عوض آنها برای به رسمیت شناخته شدن علائم تجاری خود ساختارهای سایتشان را در جهت بزرگنمایی صفحات درباره ما سازماندهی میکردند. طی 25 سال گذشته اینترنت به طور قابل ملاحظهای دچار تغییر شده است، و رفتار کاربران حتی بیشتر از آن تغییر نموده است. امروزه وبسایتها شیوهی برقراری ارتباط، نحوهی خرید، و نحوهی تصمیمگیریهای آنلاین و رو در رو در دنیای واقعی را نمایش میدهند. عمر وبسایتهای با صفحات درباره ما باشکوه به سر آمده و با سایتهای تجاری ایمن و قابل حمل که به عنوان ابزارهای قدرتمند نسل پیشرو برای هر کسی با کالا یا خدمت یا منبع دانشی برای فروش جایگزین شده است. به مناسبت گرامیداشت 25 سالگی وب، من از Gabe Shaoolian، موسس و مدیرعامل شرکت طراحی وب و بازاریابی آنلاین Blue Fountain Media، دعوت کردهام تا 25 راهنمایی برای هر چه بهتر شدن وبسایتهای شما به طوری که بتواند به عنوان وسیلهای برای دریافت ورودی بیشتر و انجام تجارت بهتر مورد استفاده قرار گیرد در اختیارتان قرار دهد، که این راهنماییها در ادامه آمده است: 1. قانون 5 ثانیه به یاد داشته باشید که شما فقط 5 ثانیه فرصت دارید تا از لحظهی ورود کاربر به وبسایت ارزشمندترین خدمات خود را به او معرفی نمایید. دکمهی بازگشت به عقب شایعترین دستور مورد استفاده در وب میباشد. اگر شما به نیازهای یک کاربر بلافاصله پاسخ ندهید، وی با کلیک بر روی دکمهی Back از سایت شما خارج خواهد شد. مطمئن شوید که سایت شما ویژگیهایی دارد که خوانندگان را ترغیب به ورود به آن نموده و دلایل کافی برای ماندن در سایت به آنها میدهد. Gabriel Shaoolian، موسس و مدیرعامل شرکت Blue Fountain Media 2. پیامرسانی مناسب مهمترین جنبهی یک وبسایت پیامرسانی آن میباشد. کارآمدترین سایتها، دارای پیامرسانی واضح، مختصر، کوتاه در چند کلمه میباشند. پاراگرافهای طولانی در صفحه اصلی سایت قرار ندهید. صفحه اصلی دروازهی ورود به سایت شما است. از پیامهای کوتاه که نکات اصلی را بیان میکند استفاده نمایید. 3. فراخوانی برای اقدام به سایتهای تجارت الکترونیکی یا فراهم کنندگان خدمات نگاهی بیاندازید تا متوجه شوید که همگی آنها شامل یک فراخوانی برای اقدام یا CTA هستند. معمولترین فراخوانیها برای اقدام شامل "درخواست مظنه"، "همین الان خرید کنید"، و "با ما همکاری کنید" میباشد. بهترین CTAها آنهایی هستند آنچه شما عرضه میکنید را به طور واضح بیان کرده و فرصت تفکر و تصمیمگیری را از مردم میگیرند. فراخوانی برای اقدام باید در منطقه سرصفحه بالا و بدنه وبسایت (یعنی کاربر برای دیدن آن نیازی به اسکرول کردن صفحه به پایین نداشته باشد) قرار داشته باشد. همچنین اگر صفحهی شما به اندازه کافی طولانی و بلند باشد، قرار دادن یک فراخوانی در پایین صفحه نیز میتواند مفید باشد. 4. اعتمادسازی در صورتی که شما در حال فروش کالا و خدمات به صورت آنلاین هستید اعتمادسازی بسیار حیاتی و مهم خواهد بود. شرکت Zappos با ارائهی حمل و نقل رایگان و یک سیاست بازگشت کالای عالی توانست به موفقیت برسد. این شرکت با استفاده از تجارب مثبت مخاطبان خود از طریق توصیفات مشتری که دریافت مینمود، توانست مشتریانی وفادار به دست آورده و کسب و کار خود را رشد دهد. به طور مشابه، سایر سایتها سیاستهای گارانتی محصولات خود را پررنگ کردند و گواهینامهها و مجوزهای خود را نشان دادند و یا یک شماره تلفن که مشتریان بالقوه بتوانند برای مسائل خود با یک شخص حقیقی تماس بگیرند را ارائه نمودند. داشتن این ویژگیها تمایز زیادی ایجاد میکند بین اینکه یک شخص دکمهی مخوف برگشت را بزند یا یک خرید انجام دهد. 5. سایتتان را بروز نگه دارید محتوا هنوز هم پادشاهی میکند. شما نمیخواهید که بازدیدکنندگان با ورود به سایت شما با مطالبی قدیمی مواجه شده و فکر کنند که کسب و کار آنلاین شما دیگر فعال نیست، که این موضوع میتواند خط قرمز شما را تحت تأثیر قرار دهد. سایت شما ویترین شرکت شما به جهان بیرون است. مطمئن شوید که سایت شما نشان میدهد که شرکت در روند صنعت بروز بوده و با تولید محتوای جدید به طور منظم فعالانه مشغول میباشد. 6. ترکیب با رسانههای اجتماعی رسانههای اجتماعی یکی از بهترین روشها برای ایجاد وفاداری و تحکیم نام تجاری میباشد. از طریق یکپارچهسازی طراحی وبسایت خود با رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاری مطالب را برای مخاطبین خود آسان کنید. این گام ساده فرصت بزرگی ایجاد میکند تا طرفداران برند شما مشتریان جدید را به سمت وبسایت هدایت نموده و فروش بیشتری برای کسب و کار شما به ارمغان آورند. 7. روی من فکر نکن تجربه کاربر ، کلیدی برای هر طراحی خوب است. افراد بایستی قادر به حرکت در سراسر سایتتان بدون مقابله با بنبستهایی که باعث میشود آنها از سایت شما دور شوند. طرح وبسایت شما بایستی سرراست باشد به طوریکه کاربران بتوانند به راحتی از صفحهای به صفحه دیگر جابجا شوند. 8. وب2 – آن درباره نیازهای کاربر میباشد، نه درباره شما در روزهای اول اینترنت، بسیاری از وبسایتهای کسب و کار بر روی خودشان متمرکز شدند. آنها سخت تلاش کردند تا آنچه آنها انجام میدادند و دلیل اینکه آنها یک شرکت بزرگ بودند را، نشان دهند. درحالیکه این امر دقیقا تغییر نکرده است، این روزها بهترین سایتهای اینترنت بیشتر بر روی آنچه یک کسب و کار میتواند برای یک کاربر انجام شود، متمرکز میشوند. تمرکز بر آنچه شما میتوانی برای کاربر انجام دهی به جای آنچه میخواهی کاربر درباره شما بداند، به سایت شما کمک خواهد کرد تا به یک ابزار فروش موثر تبدیل شود. 9. ویدئو اینترنت امروز برای کاربران در سرعتهای بسیار بالا فراتر از وحشیترین رویاهای وب 25 سال قبل در دسترس است. یکی از بهترین راهها برای بهره برداری از این سرعت جدید، قرار دادن چندرسانهای و ویدئوها برای کار در کسب و کارتان میباشد. ویدئو به مشتریان اجازه میدهد که از یک راه خیلی خوب ، ببینند کسب و کارتان در چه رابطه است . 10. زمان خود را برای ایجاد چیزی که قبلا ایجاد شده، تلف نکن درحایکه ساخت وبسایتتان از ابتدا با CMS خود میتواند وسوسهانگیزباشد، استفاده از پلتفرمهای منبع باز(متن باز) موجود بهتر است. WordPress، Drupal، Joomla، و Magento(برای تجارت الکترونیک) جایگزینهای بسیارخوبی هستند که راهاندازی آنها نسبتا بدون درد و میتواند به تمام قابلیتهایی که شما نیاز دارید اجازه بدهد. این گزینههای CMS همراه با پاداشهای اضافه شده از پلاگینها میآیند که تلاشهای بازاریابی آنلاین شما را ساده و از همه مسائلی که ممکن است شما با آن روبرو شوید، حمایت میکنند. 11. عقب نمان(کارها را سریع و به موقع انجام بده) – رقبایتان شمارا شکست خواهند داد درحالیکه رسیدن به موقعیت درجه 1 برای یک کلمه کلیدی آلی یا ایجاد یک رسانه عظیم و اجتماعی درگیر میتواند باعث این شود که احساس کنید کسب و کارتان در بالای جهان است، مهم است که انجام نشود. یکی از بهترین راهها برای عقب افتادن از رقبا، اجازه به رتبهبندیها یا پیروان برجسته شماست تا به عنوان نشانهای در ذهن شما باعث میشود تا فکر کنید آنها بسیار مهم هستند، و کار شما کامل است. همیشه بالای حضور خود بمان و به طور مداوم کار کنید تا مطئن شوید وبسایتتان تا حد ممکن برای کسب و کار بهینه شده است درحالیکه ردیابی آنچه رقبای شما در حال انجام هستند را حفظ میکنید. 12. امنیت این ممکن است گهگاه خود توضیحی به نظر برسد، اما امنیت وبسایت یکی از مهمترین بخشهای یک سایت خوب طراحی شده است. هرگز دادهها را بر روی سایت خود ذخیره نکنید که میتواند کسب و کارتان از حریم خصوصی مشتریانتان از قبیل شمارههای تامین اجتماعی، شمارههای کارت اعتباری، و آدرسهای شخصی را در معرض خطر قرار دهند. 13. با بهینهسازی موتور جستجو(SEO) در ذهن خود شروع کن وقتی شما یک وبسایت را از ابتدا طراحی میکنید، تا حد ممکن وبسایت خود را برای نگرانیهای بهینهسازی موتور جستجو، بهینه کنید. از اصطلاحاتی که میخواهید برای استفاده آنها در تگهای عنوان، زنجیرهای URL، تگهای H2 مناسب رتبهبندی کنید، یادداشت برداری کنید، تا به وبسایتتان کمک کند که رتبه بالاتری در صفحات نتیجه جستجو بگیرد و به وبسایت شما کمک میکند تا ترافیک غیرمارک اصلی تولید کنید که منجر به فروش جدید میشود. 14. اجتناب از فرمهای صفحه طولانی موقع ایجاد فرمهای صفحه از قبیل درخواست فرم تماس یا صفحات پرداخت، اجتناب از فرمهای صفحه طولانی امری مهم است. بسیاری از افراد زمان نمیگذارند تا اسکرول را به طرفی بکشند و محتوای اضافی را ببینند. اگر پرداخت شما یا دکمه CTA تنها در پایین یک صفحه طولانی موجود باشد، شما این موقعیت را برای خودتان از بین میبرید. بسیاری از بازدیدکنندگان از صفحات طولانی فرار میکنند قبل از اینکه آفر شما را ببینند. 15. من را چپ نگاه نکن یکی از بزرگترین کینه(غرض)های شائولین، وبسایتی است که نیاز دارد تا شما این کپی را نگاه کنید. هیچ دلیلی برای انتشار کپی وبسایت در فونت کوچک وجود ندارد. اگر یک وبسایت به راحتی قابل خواندن نیست، هیچ دلیلی برای مخاطبان شما وجود ندارد تا اطراف را برای تلاش اضافی تحمل کنند. 16. یک رهبر صنعت باش بودن یک رهبر صنعت ، دیگر فقط درباره داشتن یک موقعیت خوب در یک کسب و کار شناخته شده نیست. این روزها، این اصطلاح بدان معناست که شما به طور فعال تجربه عملیتان با دیگران را به اشتراک میگذارید. چه آن بر روی وبسایتتان باشد یا از طریق یک پلتفرم رسانه اجتماعی مثل LinkedIn، اشتراک دانش و توصیههای عملی با دیگران نشان میدهد که شما و کسب و کارتان میدانید آنچه را که درباره آن صحبت میکنید. این رهبری اندیشهروش خوبی برای ایجاد به رسمیت شناختن نام تجاری و فروش میباشد. 17. این دیگر تنها درباره دسکتاپ نیست وقتی اینترنت در مراحل ابتدایی بود، تنها یک انتخاب برای کاربرانی که سعی در برقراری ارتباط داشتند، وجود داشت. آن دسکتاپ یا bust(مجسمه نیم تنه) بود اگر شما میخواستید اینترنت را تجربه کنید. این دیگر موردی نبود، با کاربران که در دسکتاپها، لپتاپها و دستگاههای تلفن همراه به اینترنت دسترسی داشته باشند و 17.4 درصد از ترافیک جهانی وبسایت از دستگاههای موبایل تا پایان سال گذشته نشات گرفته است. شائولین میگوید، توسعه موبایل را در ذهن حفظ کن همانطور که سایت خود را توسعه میدهید، به طوریکه همه مشتریانتان بتوانند تعامل مطلوبی با وبسایتتان از هر دستگاهی که استفاده میکنند، داشته باشند. 18. سعی نکن همه را هدف بگیری موقع ساخت یک وبسایت، یادآوری اینکه مخاطب هدف شما چه کسی است، انری مهم است. درحالیکه ساخت برای هرکسی در تلاش برای گرفتن ترافیک عظیم میتواند وسوسهانگیز باشد، به یاد داشته باشید که هدف در ذهن منجر به تبدیلات بیشتر و نرخ تبدیل بهتر برای شرکتتان خواهد شد. 19. نظارت بر کارایی سایت حفظ زبانهها درباره اینکه وبسایت شما چگونه کار میکند، بسیار مهم است، به خصوص وقتی شما در تلاش برای یافتن راههایی برای بروزرسانی سایت خود هستید. دانستن دقیق اینکه وبسایت شما کجا موفق به کسب استاندارد مورد انتظار نشده، تنها راه برای ایجاد تغییرات درست است که مخاطبان شما را خوشحالتر میسازد و آنها را تهییج میکند تا به مشتریان تبدیل در بالاترین نرخ ممکن تبدیل کنند. بر رتبهبندی کلمات کلیدی، نرخ تبدیل، و نرخ گزافگویی نظارت کنید، همانطور که برای طراحی آینده وبسایت خود برنامهریزی میکنید. 20. این صفحه است که رتبهبندی میشود نه وب سایت وقتی شما در حال ساخت وبسایت خود هستید، فراموش کردن این واقعیت ساده SEO میتواند کار آسانی باشد. در پایان روز، دامنه شما در یک صفحه نتیجه موتور جستجو رتبه نمیگیرد- این صفحات شخصی شماست که رتبه خواهند گرفت. برای اجتناب از خورده شدن نتایج موتور جستجوی کسب و کارتان، زمانی برای ایجاد هر صفحه از وبسایت خود برای اینکه هم آموزنده و هم به طور بصری خیره کننده سازید، صرف کنید. برای مثال، اگر شما یک صفحه فرود برای یک خدمت دارید که شما آن را ارائه میدهید و میخواهید تا برای آن کلمه کلیدی خدمت خاص رتبهبندی کنید، مطمئن شوید که صفحه فرود برای جذب پیوندهای ورودی و رتبهبندی کافی است تا امکان جذب پیوندها برای تنها صفحه خانگیتان را کاهش دهد. 21. وبسایت شما بخشی از بازاریابی است وبسایت شما نقطه اصلی تماس برای تلاشهای بازاریابی دیجیتال ما میباشد. در نتیجه، هر چیزی که شما به صورت آنلاین انجام میدهید که به تنهایی برای تشخیص نام تجاری قصد نشده، محرک ترافیک برای وبسایت شما در تلاش برای گرفتن مردم برای تکمیل یک هدف از پیش تعریف شده میباشد. مطمئن شوید که شما به وبسایت خود زمان و مراقبتی که از یک چشمانداز طراحی نیاز دارد که تا حد ممکن موثر باشد، را ارائه میدهید. این امر تضمین خواهد کرد که تلاشهای بازاریابی دیجیتال شما بزرگترین سود سهام ممکن را برای کسب و کارتان پرداخت میکند. 22. وبسایتهای خوب کسب و کارها را رونق میدهند فراموش کردن هدف وبسایتتان وقتی که شما در حال ساخت آن هستید، امری آسان است. بهترین وبسایتها لزوما نباید از نظر بصری جذابترین باشند. بهترین سایتها در تولید تبدیلات و در کمک به کسب و کار شما برای تولید تقدمهای بیشتر به صورت آنلاین، موثر هستند. 23. وبسایتهای فلاش مرده هستند تا همین چندی پیش اکثر وبسایتهای بصری خیره کننده با Flash ایجاد میشدند. اما دیگر این مورد وجود ندارد. وبسایتهای Flash یک کسب و کار را از جذب پایه روبه رشد مشتریان در دستگاههای موبایل iOS که Flash را پشتیبانی نمیکنند، محروم می کند این برای کسب و کار شما هزینه دارد. 24. احترام به تضاد متن چیزی که در 25 سال اخیر خیلی تغییر نکرده است، اهمیت تضاد متن میباشد. درحالیکه درست است که اینترنت اولیه با آگهیهای رایانهای غیرمنتظره بود، آنچه بسیاری از کسب و کارها در روزهای اول به درستی انجام دادند، تقابل موثر بود. متن سیاه در یک پس زمینه سفید بود و هنوز موثرترین راه برای ارائه متن میباشد. تقابل درست میتواند تفاوتهایی بین کلیک کردن کاربران جایی که شما آنها را برای رفتن یا حرکت کردن از وبسایتتان میخواهید، ایجاد کند. 25. آینده نیاز به یکپارچهسازی کامل با فناوری پوشیدنی دارد به آینده بنگرید؛ بهینهسازی طراحی سایت شما برای دستگاههای پوشیدنی میتواند سود سهام برای کسب و کار شما پرداخت کند. ابزارهایی مانند گوگل Glass و Pebble شاخصهایی اولیه هستند که آینده اینترنت در فناوری پوشیدنی نهفته است. اگر میخواهید جلوتر از منحنی باشید، زمانی برای اینکه مطمئن شوید وبسایتتان کاملا یکپارچه میباشد، صرف کنید تا آداپتورهای اولیه تا حد امکان تجربه کاملی موقعی که آنها وبسایت شما را بازدید میکنند، ارائه دهند. با تشکر از Gabe Shaoolian، مدیرعامل شرکت Blue Fountain Media در شهر نیویورک، برای مشارکتهای او برای این پست. برگرفته از نشریه فوربس برچسب ها : طراحی سایت , بهینه سازی سایت , سئو , seo , شرکت طراحی سایت , طراحی وب سایت , طراحی وب , شبکه های اجتماعی , شرکت طراحی وب , -
یکی از مراحل مهم در طراحی و راه اندازی یک وب سایت انتخاب آدرس دامنه مناسب جهت ثبت در اینترنت است. متاسفانه اغلب اهمیت این مرحله نادیده گرفته می شود که می تواند در روند موفقیت وبسایت تاثیر نامطلوب داشته باشد. اهمیت انتخاب آدرس دامنه مناسب بقدری زیاد است که می توان آن را جزو یکی از عوامل مستقیم موفقیت یک وب سایت دانست. اگر آدرس دامین به درستی انتخاب نشود ممکن است کلیه زحمات گردانندگان سایت در اینترنت به هدر برود. باید توجه داشت که آدرس سایت در واقع برند آن سایت است. بنابراین اگر برند مناسبی انتخاب نکنید موفقیت شما در اذهان ثبت نخواهد شد. ممکن است هنگام طراحی سایت برای ثبت سایت کمی عجله داشته باشید و یا تمرکز روی انتخاب آدرس شما را کلافه کند اما فراموش نکنید که همیشه برای موفقیت باید بهترین گزینه ها را پیش روی خود قرار دهید. یک آدرس دامنه مناسب باید دارای چند ویژگی مهم باشد. یکی اینکه تا می توانید آدرس دامنه خود را کوتاه انتخاب کنید. در یک مقایسه ساده دفتر کاری را در یک شهر شلوغ تصور کنید. اگر این دفتر کار دارای آدرسی سر راست نباشد مشتریان شما هربار آدرس را فراموش کرده و یا سخت بخاطر می سپارند. قطعا پیدا کردن شما در شهری شلوغ بسادگی میسر نخواهد بود. حال بر می گردیم به شبکه جهانی اینترنت با میلیون ها آدرس ثبت شده. اگر می خواهید مشتریان شما که همان بازدیدکنندگان سایت شما هستند آدرس شما را به سادگی بخاطر بسپارند باید تا می توانید آدرس را کوتاه و آسان انتخاب کنید. از بکار بردن اعداد و خط فاصله جدا پرهیز کنید. چون دامنه ای با ارزش تر است که تنها از حروف تشکیل شده و ارتباط معنایی روشن تری با فعالیت سایت داشته باشد. اما سختی کار آنجا نمایان می گردد که اغلب آدرس هایی که به ذهن شما می رسند توسط اشخاص دیگری در ایران یا سایر نقاط جهان ثبت شده اند. مگر اسامی خاصی که شما برای خود می سازید. پس همیشه هر آدرسی را که به ذهنتان می رسد در اولین فرصت روی اینترنت whois کنید. یعنی چک کنید که آیا آدرس شما توسط شخص دیگری ثبت شده یا خیر. whois این امکان را نیز بشما می دهد که در صورت موجود نبودن آدرس ، اطلاعاتی در مورد صاحب کنونی آدرس به دست آورید. به این صورت در گاهی موارد می توانید با پیشنهادات مالی به صاحب کنونی آدرس را به نام خود انتقال دهید. همیشه به دنبال برند سازی باشید. برند شما اعتبار و ارزش فعالیت های شما را در خود حفظ خواهد کرد. بنابراین برای هر فعالیت برند مناسب با آن فعالیت را برگزینید و سپس به دنبال معرفی و تبلیغ آن باشید. هیچ گاه سعی نکنید آدرسی طولانی و نامناسب را به عنوان برند خود در بین کاربران جا بیاندازید. مطمئن باشید که حتی در صورت به خاطر سپردن این چنین آدرس هایی توسط برخی بازدیدکنندگان ، بسادگی در دنیای رقابت اینترنتی کنار زده می شوید. بحث رقابت اینترنتی که به میان می آید یکی از مهمترین نکات در انتخاب آدرس دامنه را برجسته می سازد. این نکته را هرگز فراموش نکنید که در مواردی رقبای شما با آدرس های مشابه سعی خواهند کرد که خود را به جای شما معرفی کنند. پس آدرسی را انتخاب کنید که دست افراد سودجو را در این مسائل ببندد. به عنوان مثال در اولین قدم سعی کنید کلماتی را بکار ببرید که نوشتار آنها به یک صورت باشد. مثلا کلمه آریا به دو گونه نوشته می شود Aria و Arya سعی کنید تا می توانید از این نوع کلمات دوری کنید و یا به عنوان یک استراتژی هر دو فرم آدرس را برای خود ثبت کنید. در غیر این صورت بهتر است به فکر انتخاب کلمات دیگر باشید. نکته دیگر آنکه سعی کنید حالات مختلف پسوندهای سایت را برای خود ثبت کنید. اینکار جدا از اینکه اعتبار کار شما و برند سایت شما را بیشتر خواهد کرد سبب می شود که از شبیه سازی کار شما توسط افراد سودجو جلوگیری شود. در اولین قدم سعی کنید هم پسوند دامنه .ir را که مربوط به ایران است در کنار پسوند دامنه .com که پسوند متداول در اینترنت جهانی است را به نام خود رزرو کنید. و نکته آخر ، بعد از انتخاب دامنه مناسب سعی کنید سایت خود را با در نظر گرفتن برندتان (آدرس دامنه) طراحی کنید. یعنی اگر ممکن است در طراحی لوگو یا بخشی از طراحی سایت آدرس دامنه را بگنجانید که در دید عموم زیباتر جلوه کند. بنابراین تمام تلاش خود را داشته باشید تا برند شما به کاربران اینترنت معرفی شود و در مرحله مهم راه اندازی سایت عجله نکنید اما اگر اصرار دارید که هرچه سریعتر آدرسی را برای سایتتان ثبت کنید و چنانچه هنوز به آدرس مطلوب خود دست نیافته اید موفقتا آدرسی را انتخاب کرده و خود را ملزم نمایید که در اولین فرصت گزینه بهتری را با آدرس ثبت شده جایگزین کنید. برچسب ها : هاست ، شرکت طراحی سایت
-
فعالترین کاربران بازارچه
-
آمار بازخوردها
31274
مثبت14
خنثی212
منفی99%
Total Positive