رفتن به مطلب

blooder

کاربر سایت
  • پست

    507
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    9
  • بازخورد

    100%

blooder آخرین باز در روز اپریل 27 برنده شده

blooder یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

6 دنبال کننده

اطلاعات پروفایل

  • جنسیت
    آقا
  • محل سکونت :
    اصفهان
  • علاقمندی
    گیم

مشخصات سیستم شخصی

  • پردازنده
    Ryzen 5600x
  • مادربورد
    Asus x570
  • رم
    32g ddr4 4000
  • کارت گرافیک
    Xfx 6800xt merc 319
  • ذخیره سازی
    Nvm m2 msi 1tra
  • درایوهای نوری
    No
  • منبع تغذیه
    Green 650 ocpt
  • کیس
    Master tech
  • خنک کننده
    Glacier evo 120
  • کارت صدا
    No
  • کارت های جانبی
    No
  • مودم
    Netis
  • مانیتور
    Msi mp273 pro
  • کیبورد و موس
    Normal
  • بلندگو ، هدفون
    No
  • اسکنر، پرینتر
    No
  • سیستم عامل
    win 11 64

آخرین بازدید کنندگان نمایه

5299 بازدید کننده نمایه

دستاورد های blooder

499

اعتبار در سایت

  1. دوست عزیز مشکل شما مربوط به رم هست. این تفاسیر که از ویندوزه و یا از نرم افزار فشرده ساز و غیره هست رو رها کنید. رم سیستم مشکل داره. هنگام اکسترکت یا نصب بازی نهایت فشار روی رم هست و اونجا خودش رو نشون میده. هنگام خواندن و نوشتن بین هارد و رم مشکل ایجاد میشه . رمتون تک کانال هست یا دوکاناله اگه تک هست امکان داره مشکل از اون هم باشه. اکسترکت فشار بار زیادی به رم تحمیل میکنه ، حالا چه در نصب چه در خارج کردن بازی چون هردوشون اکسترکت کردن هستند. اکسترکت کردن خودش نوعی تست برای تست سلامت و یا میزان سنجش قدرت سیستم هست. کوچکترین باگ در انجام این عملیات کل چرخه رو معیوب و با خطا مواجه میکنه. چند بار این مشکل رو داشتم. تازه بعضی وقتها حتی خطا هم نمیداد . فقط جلو نمیرفت. یکی با تعویض رم و یکی با کاهش فرکانس رم و دیگری با افزایش ولتاژ حل شد. حالا یا یکی ازچیپهای حافظه رمتون نمیتونه روی فرکانس مورد نظر با ولتاژی که داره پایدار بمونه و یا با پر شدن و رسیدن اطلاعات به قسمت معیوب رم دچار مشکل میشه. رم هم مثل هارد هست. قسمتی از هارد که بدسکتور داره ، هنگام خواندن و نوشتن اطلاعات وقتی به اون قست برسی سیستم هنگ میکنه یا خطا میزنه. رم هم اگه اطلاعات پر بشه و به چیپ معیوب برسه این مشکل ایجاد میشه. در ضمن به مروز زمان امکان خطا و بیرون پریدن از بازی ها و یا ریست شدن یا صفحه آبی مرگ هم هنگام بازیهای سنگین مثل لاست آف اس پیش خواهد آمد
  2. دوست عزیز رم شما از نوع استاندارد jedec هست یعنی بدون xmp. در کل فرقی بین رم معمولی با رم xmp دار نیست چون xmp نوعی آورکلاک هست. یعنی شما وقتی رمی میخرید که فرکانسش 3200 یا 3600 هست اونم با xmp در اصل دارید رم 2400 یا 2666 میخرید که با فعال کردن xmp به فرکانس مد نظر میرسه. رم خریداری شده توسط شما صرف نظر از برند و کیفیت ، خودش رو فرکانس 3200 ست شده و احتیاج به فعال کردن xmp نیست. حتی میتونید به فرکانسهای بالاتر هم دست پیدا کنید ولی با افزایش ولتاژ رم و به شرط مرغوبیت چیپ رم و مادربرد و سی پی یو. دقت کنید برای آورکلاک و یا حتی xmp حتما رمها باید در اسلتهای a2 و b2 باشه. در مورد پرفورمنس باید بگم نظر دوستان درست هست و با توجه به افزایش کارایی و قدرت بقیه قطعات اعم از ssd و سی پی یو و کارت گرافیک و غیره متاسفانه رمها برخلاف این که بروز شده و به فرکانسهای بالاتری دست پیدا کردند ولی تغییر چشمگیری در کارایی ایجاد نکردند. در اصل نه این که تغییری ایجاد نکنن بلکه لازمه استفاده از قطعات جدیدتر و قوی تر استفاده از رمها با فرکانسهای بالاتر با ظرفیت بیشتر است. اینطور بهتون بگم که مثلا سی پی یوی 12100 با رم ddr4 یا ddr5 تفاوتی در حد 5 الی ده درصد خواهد داشت ولی هرچه سی پی یو و بقیه قطعات قوی تر بشن تفاوت زیادتر و نیاز به رم سریع تر بیشتر خواهد شد. فرض کنید 12900 با z790 و یک کارت گرافیک 4080 دارید. معقولانه نیست رم ddr4 3200 روش بزارید چون قدرت قطعات رو محدود خواهد کرد. بهتره از رم ddr5 با فرکانس بالا و تایمینگ پایین استفاده کنید. همون طور قطعات شما اگر مثلا میشد روی مادربرد شما با همین سی پی یو رم ddr3 گذاشت طبعا کارایی باندل شما کمتر میشد. پس نیاز به رم بهتر بسته به نوع قطعات انتخابی هست. به نظرم رم مثل تایر اتومبیل هست که تغییر زیادی توی قدرت ماشین ایجاد نمیکنه ولی لازمه رفتن با سرعتهای بالا داشتن و یا استفاده های دیگه ، داشتن لاستیک با استانداردها و گریدهای خاص هست وگرنه تو سرعت بالا و یا زیر بار زیاد لاستیک محدودیت ایجاد خواهد کرد.
  3. سلام با کمال احترام باید بگم پاورشون مشکلی نداره. پاور خود من 380 هست و با تبدیل برق ساتا به pcie داره 580 آورکلاک شده رو با 145 وات مصرف اونم با دور فن بالا هندل میکنه و هیچ مشکلی هم نداره .دفعه اولم هم نیست و سیستمهای بسیار زیادی به همین ترتیب دست فک و فامیل و همکارام دادم که چندین و چند ساله دارن بدون مشکل کار میکنن. مشکل از کارت گرافیک ایشون هست. گرافیک ایشون که چه عرض کنم بیشتر کارتهای ماینی و حتی غیر ماینی که مدت زیاد در شرایط استاندارد استفاده نشدن گرفتار اینچنین مشکلاتی هستند. بعضی کارتها وقتی دما از یه حدی بالاتر بره فریز میکنن بعضی در حالت معمولی و بعضیشون زیر بار. پروتکل امنیتی پاورها حتی مدلهای قدیمی طوری هست اگه جوابگو نباشه سیستم ریستارت خواهد شد و اگه این چرخه معیوب باشه و سیستم ریست نشه با خاموشی ناگهانی و حتی بوی سوختگی ، بیشتر از خود پاور یا قطعات دیگه و خرابی قطعات و عدم بوت مجدد سیستم مواجه خواهید شد. نه فریز شدن و ریست مجدد توسط کاربر. این خطا یا مشکل 99 درصد مربوط به کارت گرافیک هست. کارتهای ماینی مخصوصا 580 و 590 مشکلات عدیده ای دارن. یکی فریز میشه حالا یا زیر لود یا بدون لود یا تو دمای خاص. یکی صفحه برفکی و شطرنجی میشه. یکی ناگهان کارت میپره و علامت خطر توی دیواس منجر روی کارت گرافیک میاد و باید چند بار دیسایبل و انایبل کنید تا ویندوز دوباره بشناسه. یکی دیگه وسط بازی هنگ و قفل میکنه و نرم افزار درایور خطای ریست تنظیمات میده. یکی دیگه از اینام بدتره و وسط بازی صفحه رو براتون پر از خطهای رنگا رنگ میکنه. یکی دیگه موقع استارت ویندوز دور فن میره روی صددرصد و صدای موتور جت میاد و تا وقتی که ویندوز کامل بالا نیومده و درایور لود نشده قطع نمیشه. کلا مشکلات زیادی دارند که بعضی هاشون نرم افزاری و ناشی از عدم تطابق و هماهنگی بایوس کارت گرافیک با بایوس مادربرد میشه ولی بیشترشون سخت افزاری هست که ناشی از دمای بالای قطعه موقع ماین و یا استفاده های دیگه و ایجاد مشکل لحیم سردی gpu و یا دمای بالا و کارکرد طولانی مدت باعث خرابی سنسورها و خازنها و smd های روی برد کارت میشه و یا خرابی چیپهای حافظه روی برد. یعنی در حدی نیستن که قطعه رو بالا نیارن یا به اصطلاح آپ نکنن و فقط بعضی مواقع یا بیشتر مواقع زیر لود و دمای بالا کارایی خودشون رو از دست میدن و باعث ایجاد چنین مشکلاتی میشن. بستگی به شانس خریدار داره که کدومش نصیبش بشه
  4. سلام سوالتون مجهولات زیادی داره که باید مشخص بشه سیستم مانیتور و موس و کیبورد هم داشت یا خیر. فن سی پی یو چی هست اگه استوکه که هیچ ولی اگه فن ایستاده گذاشته اونم بین 500 تا 1 قیمتشه.پاور آک هست یا کار کرده .کیس معمولی هست یا نیمه حرفه ای. بدون در نظر گرفتن پوسته کیس چون نمیدونم چیه و کارت گرافیک و احتساب این که پاور کار کرده باشه. نهایت قیمت بقیه قطعاتی که بالا اعلام فرمودید اعم از مادربرد و سی پی یو و رم و هارد و اس اس دی 10 میلیون هست اونم برای یوزر نه قیمت همکاری. اگر با کارت گرافیک خریدید 4 میل اضافه کنید. برا پوسته کیس معمولی یک تا 1.5 دیگه و اگه پوسته نیمه حرفه ای و درب شیشه ای با حداقل دو فن led باشه 2 تا 2.5 دیگه و اگه مانیتورips fhd استوک وارداتی تر و تمیز و با کیفیت و موس و کیبورد هم باهاش داده 4 تا 5 میل دیگه. تخمین کیس کامل با گرافیک و بدون مانیتور و موس کیبورد بین 15 تا 16 میلیون هست و با مانیتور و موس و کیبورد تقریبا 20 میلیون. حالا اگه قیمت کیس کامل بدون مانیتور و کیبورد به قیمت امروز رو ازدم قسط حساب کنید ماه اول یک میلیون و ماه دوم 750 و ماه سوم 500 و ماه چهارم 250 و کلا بین 2 تا 2500 به مبلغ کل اضافه کنید . البته قیمتهایی که من گفتم ماله الآن هست و تابستون پارسال طبعا کمتر بوده حداقل نزدیک 30 درصد کمتر بوده. در کل در حد 10 الی 20 درصد هم بالاتر خریده باشید زیاد نگران نباشید چون جای دوری نمیره و اصلا عدد در خور تفکری نیست. منظورم اینه که خونه یا ماشین نیست که ده درصدش مبلغ بسیار زیادی باشه. عزیزان فروشنده بسته به تمیزی و سرحالی قطعات قیمتهای متفاوتی ارائه میدن و تو هر معامله ای 10 الی 20 درصد بالا و پایین رو داره. این طوری بهش فکر کنید که اون مغازه دار بنده خدا هم باید اجاره مغازه بده و هم خرج عائله و هم مالیات اونم تو این کشور و با این تورم. نون هم که از نانوایی میخرید قسمتیش خمیر و قسمیتش سوخته هست. در کل زیاد فکر خودتون رو درگیر این مسائل نکنید چون دیگه خریدید و این کار رو قبل از خرید باید انجام میدادید. فعلا تمرکزتون رو نه رو تعویض قطعات و نه رو پیدا کردن قیمت بزارید و از سیستم و بازیها لذت ببرید. همین و خلاص
  5. بالاتر گفتم آورکلاک در حد 10 درصد اصلا قابل قبول نیست و ارزش انجام دادن رو نداره. چون قطعه ای که تا 10 درصد آور بشه اسیک پایینی داره و طبعا احتیاج به ولتاژ زیاد. اگر با فن استوک کمی داغ کرد میتونید آندرولتش کنید مصرف وات و دماش پایین میاد. کاری که همین الان خودم با فن استوک آلومینیومی کف کوتاه انجام دادم و دما توی بازی لاست آف آس که همیشه سی پی یو روی 100 درصد و واتیج روی 65 هست هیچ وقت از 80 بالاتر نرفته .
  6. اینو خدمت دوستان بگم که هیچ گیم و نرم افزاری نمیتونه نهایت فول لود و طبعا حداکثر وات و دما رو رو به پردازنده اعمال کنه غیر از نرم افزار cinebench. البته با نرم افزارهای رندر کار نکردم که بتونم در موردشون نظر بدم. بنده اکثر سی پی یوها رو داشتم و تمومشون حتی 12400 با فن استوک به راحتی کار میکردن. بالاتر از 12400 حتما خنک کننده قوی نیاز دارن . دلیلش رو همه میدونن و نیاز به گفتن نداره. حتی سریهای مختلف رایزن هم داشتم که در حالت oc با فن معمولی amd هیچ مشکلی نداشتن. اینو در جواب دوستان آماتوری عرض میکنم که فکر میکنن خیلی حالیشونه و زیر پست بنده و دوستانی که میگن کولر استوک از پسش برمیاد استیکر خنده میزارن. که اگر بر نمیومد اینتل توی باکس فن نمیذاشت. چرا توی باکس پردازنده های های اند جدید نیمزاره چون حتی واتر کولرهای حرفه ای به زور از پسشون بر بیان. 4790 چهار هسته ای رو قیاس کنید با پردازه های 12 هسته ای امروزی. هروقت تونستید 2700k رو تا 5.1 گیگاهرتز اونم با فن استوک آور کنید و رکورد جهانی بزنید. تا چند سال پیش رکورد دوم جهانی بود تو دسته 2700k. اولیش با نیتروژن مایع بود‌. ولی الان ششم هست. (بالای5 گیگاهرتز همین الانم با این همه کم شدن نانومتر برا خیلی از سی پی یو ها قفل و دست نیافتنیه). یا هروقت تونستید گرافیک مگس وزن 6570 رو از ddr3 به ddr4 تبدیل کنید و رکوردهای جهانی رو جابجا کنید . یا از r7360 در حد gtx970 پرفورمنس بگیرید و خیلی چیزای دیگه اون وقت بیاید و زیر نظر من استیکر خنده بزارید. تمامی این آورکلاکها با فن استوک هست https://hwbot.org/benchmarks/3dmark11_-_performance/submissions/2435926 https://hwbot.org/benchmarks/3dmark_-_time_spy/submissions/3422199 https://hwbot.org/benchmarks/cpu_frequency/submissions/3599510 https://hwbot.org/benchmarks/winrar_(alpha)/submissions/2476050
  7. تعویض س پی یو هیچ تغییری در fps سیستم شما ایجاد نمیکنه مگر این که هدفتون بازیهای آنلاین باشه. کارت گرافیکتون هم بد نیست. صحبت دوستانی هم که میگن از رده خارجه رو قبول ندارم. براساس تئوری بله و در عمل خیر. به شخصه 12400 داشتم با رم باس 4800 و m2 رده بالا با گرافیک 580 ، تقریبا همون قدر فرم میداد که 4690 با رم 1600 و hdd داره میده. برای تغییر در فرم دهی هردو رو که چه عرض کنم باید کل قطعات رو تعویض کنید که اصلا به صرفه نیست. زیاد حساس نشید سیستمتون سیستم خوبی هست. حتما لازم نیست کلی هزینه کرد برای یک سیستم. 12400 با 6800xt همون کاری رو میکرد که 4690 با 580 داره میکنه. مهم لذت بردن از بازی هست.وقتی قطعات بالاتری بندازید توقعتون هم بالاتر میره . انتظار دارید بازیها رو روی تنظیمات الترا همراه با ری تریسینگ اونم در رزولوشن 4k هندل کنه که باید بگم 4090 هم یا نمیتونه و یا به سختی بتونه . من که xt6800 داشتم این طوری بودم بقیه رو نمیدونم. حتی با این که مانیتورم fhd بود با سوپر رزولوشن میذاشتم رو 4k. در بیشتر بازیها افزایش گرافیک بازی توی تنظیمات تغییر خاصی ایجاد نمیکنه. تنظیمات گرافیک بازیها رو با fsr و روی کوالیتی بزارید . این بهترین کیفیت و بالاترین فرم دهی رو داره روی کارت شما. حالا تنظیمات ، های یا مدیوم یا لاو ، رو هر کدوم فرم مناسبی، (بین 40 تا 60) داد خوبه. افزایش بار گرافیکی خیلی تفاوت خاصی ایجاد نمیکنه به نظرم و الکی بار کارت رو زیاد میکنه.
  8. مشکل این طوری که شما فرمودید مال کارت گرافیک هست.
  9. دوست گرامی ، عکسی چیزی بزارید تا دوستان بهتر بتونن کمک کنن. اصولا رمها با گیره یک طرفه وقتی گیره آزاد بشه باید رم رو بکشید بالا تا در بیاد. بر اساس نوع مادربرد کمی سفت تر از رمهای دو طرفه هست.یکم پاین و بالاش بکنید احتمالا در بیاد. در اصل وقتی گیره رو آزاد میکنید نباید از طرف گیره رم رو زیاد بالا بکشید. باید کمی بالا بکشید و بعد قسمت دیگه رو بالا بکشید. شاید شما زیادی بالا کشیدید و اون خشاب رم هم سفت بوده و باعث کج شدن و جام کردن طرف دیگه رم شده باشه.
  10. دوست عزیز سوال دوستمون ماله ده سال پیشه. قبل از جواب دادن به تاپیک ، تاریخ رو ملاحظه کنید.
  11. دوست عزیز زیاد خودتون رو درگیر خنک کننده نکنید . پردازنده مد نظر شما فن استوک خود اینتل هم جوابگو هست و اگر پس بر نمیاد دلیلش فقط خشک شدن خمیر ihs سی پی یو هست چون عمر پردازنده شما بالاست و خمیر زیر صفحه رسانایی خودش رو از دست داده . رفع این مشکل فقط با دیلاید کردن حل میشه. اگر دما با فنهای معمولی توی فول لود سی پی یو و در بازیها روی 80 و حتی 90 هم هست مشکلی نداره و جای نگرانی نیست. ولی اگر به 100 میرسه و از 100 هم عبور میکنه خطرناک هست. در ضمن زیاد تو فکر آور نباشید چون مشکلی رو حل نمیکنه و نهایتا در بهترین حالت 10 درصد افزایش کارایی خواهید داشت که اصلا به چشم نمیاد و مشکلات زیادی ایحاد خواهد کرد. مگر این که سی پی یوتون لاو ولتاژ باشه که خیلی شانس آوردین و چیزی بین 30 تا 50 درصد افزایش کارایی خواهید داشت و نیاز به خنک کننده قوی و حرفه ای. در ضمن نسلهای پیشین با نسل جدید خیلی تفاوت دمایی دارن که همش بر میگرده به افزایش فرکانس و تعداد ترانزیستورها و افزایش تعداد هسته ها. واسه همین زیاد داغ میکنن و نیاز به خنک کننده قوی دارن. تا نسل نه و حتی ده تمام سی پی یوها با فن استوک هم به راحتی کار میکنن و مشکلی نخواهند داشت. اینا رو براساس تجربه خدمتتون اعلام کردم.
  12. سلام حقیقتا من با این مشکل تا حالا برخورد نکردم . ولی پیشنهاد میکنم هر حرفی رو سریع قبول نکنید . انشالله که مشکلی نیست . اگر حل شده که هیچ ولی اگر حل نشده و بر فرض که حرف دوستمون هم درست باشه که فکر نکنم به احتمال زیاد با یک حیت دادن درست میشه. در کل زیاد نگران نباشید و از دوستانی که تو کار خرید و فروش کارتهای استوک هستند مثل آقای بهرامن و مافی و جعفری و بقیه بزرگواران که در این موارد اطلاعات کافی دارن خواهش میکنم در مورد مشکل دوستمون و صحبت دوست دیگر در این مورد نظر خودشون رو اعلام کنن.
  13. یه کار دیگم میتونید برای بهتر شدن رنگها توی سیستم انجام بدید. تنظیمات رنگ خود مانیتور رو با دکمه های لمسی یا فیزیکی روی بدنه روی حالت اسپورت یا گیم مد یا هر حالت دیگه ای که کیف رنگ رو بهتر کنه قرار بدید. کلا از حالت استاندارد یا نرمال خارجش کنید خیلی بهتر میشه.
×
×
  • اضافه کردن...