رفتن به مطلب

blooder

کاربر سایت
  • پست

    552
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    16
  • بازخورد

    100%

blooder آخرین باز در روز سپتامبر 15 برنده شده

blooder یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

6 دنبال کننده

اطلاعات پروفایل

  • جنسیت
    آقا
  • محل سکونت :
    اصفهان
  • علاقمندی
    گیم

مشخصات سیستم شخصی

  • پردازنده
    Ryzen 5600x
  • مادربورد
    Asus x570
  • رم
    32g ddr4 4000
  • کارت گرافیک
    Xfx 6800xt merc 319
  • ذخیره سازی
    Nvm m2 msi 1tra
  • درایوهای نوری
    No
  • منبع تغذیه
    Green 650 ocpt
  • کیس
    Master tech
  • خنک کننده
    Glacier evo 120
  • کارت صدا
    No
  • کارت های جانبی
    No
  • مودم
    Netis
  • مانیتور
    Msi mp273 pro
  • کیبورد و موس
    Normal
  • بلندگو ، هدفون
    No
  • اسکنر، پرینتر
    No
  • سیستم عامل
    win 11 64

آخرین بازدید کنندگان نمایه

5457 بازدید کننده نمایه

دستاورد های blooder

570

اعتبار در سایت

  1. فرکانس و وات مصرفی مشخص نیست. بی زحمت اونارم قرار بدید. با چه فرکانس و مصرفی این دما رو داشته.تست فورمارک در حالت آندرولت هست. در صورت امکان تست بدون آندرولت قرار بدید. چیپ بسیار مرغوبی داره که زیر یک ولت پایدار هست. در حالت آندرولت چون وات مصرفی پایین میاد کارت باید بوست کامل که 2495 مگاهرتز هست رو بزنه ولی 2146 مگاهرتز هست
  2. عزیز ورتیکال سینس رو تو بازی فعال کنید بهتر میشه. شما عملا بالای 200 فرم بازی میکنید که هم باعث پریدگی تصویر خواهد شد چون مانتیورتون 200 هر تز هست و هم بر ای پردازنده گلوگاه ایجاد میکنید
  3. حسن جان 7600x قطعا گلوگاه میشه. به تعداد فرم دقت کنید . دوستمون میگه 200 فرم به بالا. تو این بازیهایی که اعلام فرمودن و در رزولوشن fhd اونم با انتظار 200 فرم ، 7700 و 7800 هم گلوگاه میشه مگر این که x3d باشه. طبق چارتی که گذاشتی ماکسیمم فرم 7600 134 هست اونم میانگین توی 13 گیم ، یعنی امکان داره تو بازیهای سی پی یو محور ماکسیم 100 فرم هم نده. بعد دوستمون داره روی 200 فرم پلی میده. 200 فرم اونم تو fhd قطعا x3d میخواد. برای فرم دهی بالا در fhd اصلا کیفیتی که پلی میدی مطرح نیست بلکه قدرت سی پی یو خود نمایی میکنه. یعنی رو 200 فرم در لاو گلوگاه بشه ، بزاری روی های یا الترا بیاد مثلا رو 120 یا 130 فرم گلوگاه رفع میشه. کانتر استریک نیست که 500 فرم بده ، دوستمون صاف دست گذاشته رو بازیهای سی پی یو محور تازه تونم آنلاین بعد انتظار داره 200 فرم هم پلی بده. تازه شانس آورده 5070 ورداشته ، اگه 9070 یا کارت قویتر برداشته بود به جای 85 تا 90 درصد لود میرفت رو 70 تا 80 درصد.
  4. اتفاقا باز گذاشتن درب کیس بسیار تاثیر گذار هست. حتی تاثیر گذارتر از استفاده از فن های بیشتر. فن کار خاصی انجام نمیده. در حقیقت شما اگر یک یا دو فن در عقب یا بالای کیس داشته باشید حتی اگر یکیش فن واتر کولر هم باشه تقریبا کافی هست. درب کیس باز باشه تفاوت دمایی برای سی پی یو و کارت گرافیک بالای پنج درجه خواهد بود ولی تعداد فنهای زیاد نهایتا یک الی دو سه درجه تفاوت دما خواهد داشت. طبیعتا وقتی گرافیک و سی پی یو خنک تر کار کنند دمای داخل کیس پایین تر خواهد بود و طبعا روی دمای چیپستهای مادربرد و اس اس دی هم تاثیر گذار خواهد بود. این صحبتها رو براساس تجربه میگم چون دفعات زیاد تست کردم. درب باز یعنی شیر کردن بیشتر هوای اتاق با قطعات. قشنگ کارت و سی پی یو هوای خنک تر رو از یه طرف میگیرن و گرما بسیار راحت تر از طرف دیگه دفع میشه چون درب کیس بازه. حالا اگه قطعات بیرون کیس باشه که خیلی بهتر هم میشه
  5. blooder

    LED loop و بوت نشدن

    دوست عزیز از طریق جامپر کلیر سیموس کنید. اگر داخل بایوس وصال داد فرکانس رم رو روی اتو قرار بدید یا تنظیمات بایوس رو دیفالت کنید. اس اس دی رو جدا کنید. شاید از اون باشه. ببینید اگر شما از طریق bclk اقدام به بالابردن کلاک سی پی یو یا فرکانس رم کرده باشید احتمال آسیب دیدن قطعات دیگه من جمله اس اس دی بسیار بالاست. گرفتن دکمه پاور به مدت چند ثانیه مخصوص ماربردهای گیگابایت هست. مادربردهای ایسوس وقتی نتونه با تغییرات مچ بشه بیشتر مواقع با کمی تاخیر خودکار روی تنظیمات دیفالت بالا میاد و شما باید تنظبمات رو به حالت قبل برگدونید. برای کلیر سیموس هم یا باید از جامپر اقدام کنید یا باطری رو در بیارید و دکمه پاور رو از پشت کیس در حالت آف قرار بدید و یک یا چند دقیقه صبر کنید و اینجا باید یک یا چند بار دکمه پاور جلوی کیس رو بزنید تا تخلیه الکتریسیته خازنها انجام بشه. به نظرم شما کلیر سیموس رو درست انجام نمیدید. اگر همه این کارها رو کردید و نشد باید برید دنبال جدا کردن تک تک قطعات و بالا آوردن بدون اونها. ابتدا رمها رو جدا کنید و بدون رم بوت کنید. باید بوق ممتد بزنه. بعد خاموش کنید و مجدد جا بزنید.
  6. blooder

    LED loop و بوت نشدن

    این جور که از ویدیو پیداست. رمها رو در جای درستی قرار ندادید. اسلت a2 و b2 قرار بدید. الان سیستم یکی از رمهاتون رو میشناسه یا این که یک خشاب قرار دادید. سی پی یوی شما نمیتونه با فرکانس 3200 کار بکنه بر خلاف مادربرد. اگر با زدن f1 داخل بایوس رفت چک کنید فرکانس رم اوتو یا 2133 یا حداکثر 2400 باشه. کلیر سیموس رو چطور انجام میدید.
  7. (لیکویید متال VS بهترین خمیر دنیا) ، ایا LIQUID METAL ارزش خرید داره ؟ https://youtube.com/watch?v=Pd6MvtwALe8&si=AW-I2NTd3NZ1oqaS ترمالپد و ترمالپاتی - چیجوری باید دمای مموری هاتون رو پایین بیارید (+تست... https://youtube.com/watch?v=xw1Weja3170&si=66vuQxr8scbal7J2
  8. دقت کنید هنگام بلوور گرفتن باید مواظب فنها باشید.حتما فنها رو با دست یا پیچ گوشتی نگه دارید تا نچرخه. اگه بچرخه فشار زیادی به فن میاد. چون در حالت کج شدن زیر فشار باد بلوور داره رو دور چندین هزار میچرخه.یه لحظه خیلی مشکلی نیست ولی اگه زیاد روش بگیرید اثراتش رو بعدا نشون میده. خصوصا فن های کارت گرافیک که هم حساس و هم گرون قیمت هستند.
  9. سلام دماها عادی هستند و جای هیچ نگرانی وجود نداره. آندرولت و کاستوم فن اگه انجام ندادید حتما انجام بدید.
  10. امیر جان. تمامی کارتها به غیر از کارتهای نو و کم کار و استثنایی دماشون همین حول و حوش هست. به خاطر مسائلی که در پست بالاتر خدمتتون گفتم. تازه کارتهای xfx فن اتومات جالبی ندارن و حتما باید کاستوم فن و آندرولت انجام بشه. شما چه انتظاری از یک کارت 300 وات به بالا دارید. تازه بار گرمایی مموری ها هم هست. همین مصرف رو کم یا زیاد 14900 اینتل هم داره . واتر 360 حرفه ای از پسش بر نمیاد. اگه خیلی نگرانید و علاقه به هزینه کردن یا تعویض خمیر دارید میتونید انجام بدید ولی تفاوتی حس نخواهید کرد. تعویض خمیر فقط به درد کارتهای ماینی میخوره ، اونم کارتهایی که حداقل دو سه سال 24 ساعته زیر لود بودن و خمیر و پدشون خشک و داغون شده. اونم تازه نه همشون ، اونایی که با فن کاستوم و آندرولت دمای هسته میره بالای 80 و هات اسپات بالای 100 نیاز به این کار دارند. دمای بین 70 تا 80 هسته و بین 80 تا 95 هات اسپات بستگی به نوع بازی و تست و رزولوشن هدف برای کارتهای میان رده و بالارده یه چیز طبیعی هست و اصلا جای نگرانی نداره. ولی اگه بالاتر از این دماها باشه جای نگرانی وجود داره. مثلا دمای هسته اکثرا بالای 80 یعنی 85 ، 87 و حتی 90 بره و دمای هات اسپات بشه 100 یا 110 جای نگرانی داره وگرنه بعضی بازیها خصوصا dx11 مثل سایلنت هیل یا دی گانز ریمستر که کارت رو شدید زیر لود میبره و وات بالایی میکشه اگه تو بعضی صحنه های بازی رفت رو 81 یا 82 و حتی 83 و بعد دوباره اومد زیر 80 اونم مشکلی نداره. منظور زیر 80 یعنی 78 و 79 هست. چون کارت داره با حداکثر توان و مصرفش کار میکنه. البته کمی بستگی به دمای محیط سیستم تهویه کیس هم داره اما نه زیاد . سیستم تهویه کیس در حد 2 الی سه درجه میتونه تاثیر گذار باشه. دمای محیط هم بستگی به فصلی که توش قرار دارید و نوع خنک کننده منزل میتونه بین 5 تا 10 درجه تاثیر گذار باشه.
  11. بیش از 15 درجه اختلاف دما منطقی نیست ولی اینم در نظر بگیرید که کا ت شما دوال هست. بهتره قبل از هرکاری اقدام به آندرولت کارت گرافیک بکنید. تاثیرش بسیار زیادتر از تعویض خمیر هست. بزرگوار این چیزی که بین عزیزان مد شده یعنی تعویض خمیر و پد زیاد دردی رو دوا نمیکنه. کارت کارکرده دیگه مثل سابق نخواهد شد به هیچ وجه. در ضمن تفاوت استفاده از بهترین خمیر با خمیر معمولی نهایتا 2 درجه و بهترین خمیر با لیکویید متال هم 2 درجه در بهترین حالت هست اونم در فول لود و فول وات که اصلا ارزش پول بیشتر رو نداره. توی تستها و در سایتهای مختلف دیدم . اگر قصد تعویض داشتید.بهترین و قابل قبول ترین خمیر mx4 هست. بازم میگم آندرولت معجزه ای میکنه که حتی واتر کولر هم روش بزارید نمیتونه این کار رو بکنه. تفاوت آندرولت در بدترین حالت تا 10 درجه خواهد بود که چشمگیر و قابل قبوله. من انواع گرافیکها رو داشتم و انواع خمیر رو هم روشون زدم. به نظرم هیچ کدوم هیچ تفاوتی خاصی با هم نداشتن به غیر از آندرولت که کولاک میکرد. در تاپیک دیگه به دوستمون امیر افشار هم گفتم ولی ایشون دوست داره خودش تست کنه. الان rx580 آورکلاک با خمیر ضریب 15 بدون آندرولت میره بالای 80 تا 85 و با آندرولت روی 70 تا 75 تاب میخوره. کارتهای استوک یه جورایی آورهیت شدن یعنی هرکاریش بکنی مثل روز اول نمیشه و داغ میکنه.اکثر کارتهای بالارده در بدو ورود به بازار و توی تستهای سایتهای معتبر دمای بین 60 تا 65 درجه دارن اونم بیرون کیس ولی بعد از چند سال این دماها خاطره میشه. دلایل زیادی داره. یکیش اینه که سازنده در درایورهای جدیدتر سعی میکنه کارت رو بیشتر تحت فشار بزاره تا از رقیب جلو بزنه. دلیل دیگش همون آورهیت شدن یا کارکرد بالای چیپ کارت هست. تازه دلیل آخرش میتونه فساد و خشک شدن خمیر و پدها باشه اونم تازه میتونه یعنی شاید.
  12. بله کاملا درسته در این شرایط برای خرید جای دست دست کردن وجود نداره . انشالله لذتش رو ببرید. بعد از 42 سال سن به این نتیجه رسیدم که زندگی لذت بردن از حال هست با درس گرفتن از گذشته و نگاه کردن به آینده.
  13. مبارک باشه. فناش به خوشی بچرخه براتون آیا در fps هم تغییری ایجاد شد براتون. البته فکر نکنم. اگرم شده در حد چند درصد.اگه xd3 بود احتمالا تا 20 درصد تغییر فرم دهی هم ایجاد میشد.ممنون میشم تست کنید و اعلام بفرمایید.
  14. عجب فیلمی اینتل درآورده خداوکیلی. 125 وات ، اونم نه فول لود ، بعد واتر آبی 360 اونم باکیفیت از پسش برنمیاد. tdp اعلامی خود اینتل 253 وات هست. اینقدر بکشه چیکار میخواد بکنه . بهتره با عزیزان اهل فن که این نوع سی پی یو رو دارن وارد صحبت بشید تا راهنماییتون کنن. احتمالا با تغیراتی در بایوس کمی بهتر خواهد شد. به فکر تهویه کیس زیاد نباشید اگر تهویه کیستون خوب هست. در همین فروم عزیزی رو دیدم که کل فنهای 12 1800 دور کیس رو با فن صنعتی 6000 دور تعویض کرد و تغییر خاصی نکرد. فکر کنم کیسش صدای موتور جت میداده ولی بدون تغییر محسوس دما ، شاید دو سه درجه.
  15. سلام کولرتون به نظرم خوب هست . میتونه بهتر هم باشه ولی بد نیست و تعویضش هزینه زیادی میبره. بهتره خمیرش رو با بهترین نوع بازار تعویض بفرمایید. بایوس مادربردتون رو آپدیت کنید. راهکار کاهش دمای این سی پی یو فقط محدود کردن پاورلیمیت هست که باعث مصرف کمتر و طبعا دمای بهتر میشه ولی کمی از پرفورمنس حداکثری قطعه کم خواهد کرد. متاسفانه اینتل نسل 13 و 14 رو تکرار نسل 12 زد و فقط فرکانس و کش و تعداد هسته ها رو بیشتر کرد. بهتر بگم بدون کم کردن نانومتر یا کاهش سطح die عملا کار ای ام دی رو تو نسل بولدوزر تکرار کرد. قطعه ای که شما خریداری کردید در اصل تکنولوژی نسل 12 هست حالا با فرکانس بیشتر و شاید کمی کش بالاتر که ولتاژ بیشتری به هسته ها دادن تا بتونه تو فرکانس بالاتر پایدار بمونه و طبیعتا بسیار بیشتر داغ میکنه. رابطه بین وات مصرفی و دما یک سناریوی وحشتناک هست به طوری که هرچه فرکانس بیشتری از قطعه طلب کتید باید ولتاژ بیشتری بهش بدید و هرچه ولتاژ بیشتری بدید ، وات مصرفیتون افزایش پیدا میکنه و طبعا دما هم به طرز غیر قابل کنترلی افزایش خواهد یافت. به خاطر همین هست که عزیزان آورکلاکر حرفه ای از نیتروژن مایع جهت خنک کردن استفاده میکنن ، چون کار به جایی میرسه که آب هم از پسش برنمیاد.گرافیک rx480 رو در نظر بگیرید رو فرکانس 1200 کاملا سرحال با دمای پایین و ولتاژ مناسب کار میکرد تا این که ای ام دی تصمیم گرفت rx580 رو بیرون بده ، برای 100 یا 150 مگاهرتز افزایش فرکانس ، وات مصرفی از نهایت 100 وات شد 140 وات و دما از نهایتا 65 رسید تا 80. اینو گفتم که منظورم رو کاملا متوجه بشید. بهتره باهاش کنار بیاید و کمی پاورلیمت رو محدود کنید چون خطرناک هست ، خصوصا پردازنده ای که شما دارید توی سایتها و اخبار سابقه سوختن زیادی داره و تو همین فروم هم دوستان بهش اشاره کردن. تعویضش هم با ای ام دی که بسیار خنک تر و قدرتمندتر هست هم حداقل الان که دیگه خریدید کار عاقلانه ای نیست و متحمل زیان خواهید شد.
×
×
  • اضافه کردن...