رفتن به مطلب

M0rteza

کاربر سایت
  • پست

    23
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • بازخورد

    100%

5 دنبال کننده

اطلاعات پروفایل

  • جنسیت
    Not Telling

آخرین بازدید کنندگان نمایه

3548 بازدید کننده نمایه

دستاورد های M0rteza

24

اعتبار در سایت

  1. سلام، دوست عزیز اگه این هارد هنوز موجوده لطفا قیمت رو تو خصوصی برام بفرستید.
  2. https://www.techspot.com/article/2661-vram-8gb-vs-16gb/ این مطلب سایت techspot هست که گفتم، داداش فرصت کردی یه نگاه بنداز تا متوجه بشی چرا الان دیگه وقت مناسبی برای خرید 3070 یا کارتهای 8 گیگ مشابه نیست.
  3. سلام، داداش کارت با 8 گیگ رم گرافیکی نخر! من خودم پارسال خرداد 3070 گیگابایت آک خریدم. الان کارت 3070 علی رغم قدرت خوبی که داره به خاطر حماقت و پول‌پرستی انویدیا و داشتن فقط 8 گیگ رم حتی تو رزولشن 1080 هم روی سطح جزییات و کیفیت بافتهای بالا مشکل پر شدن حافظه گرافیکی پیدا میکنه. این مشکل باعث میشه یا بازی لگ بزنه و کند بشه و یا در عین روون بودن بافتها به خوبی لود نشن و شما مثلا تو بازی هاگوارتز ایستادی یه جا و کاری هم نمیکنی ولی بافتهای اطراف مشکل دارن برای لود شدن و اذیت میشی. سایت معتبر techspot یه مقاله جالب راجع به این موضوع داره و یه ویدیو هم تو یوتوب از این مشکلی که 3070 با بازیهایی که رم گرافیکی بالا نیاز دارن گذاشته. همزمان که با کارتهایی مثل 6800 و 6800xt مقایسه کرده اونا همچین مشکلی ندارن به خاطر رم گرافیکی 16 گیگ.
  4. قطعه‌ای که بعد از حدود دو سال فروش نره همون بهتر که تو کمد خاک بخوره 😁. کاش حداقل تاپیک رو از حالت پین شده در میاوردن که هر موقع بالاخره فروش رفت تاپیک بیاد بالا.
  5. عجیبه که این تاپیک هنوز بعد از حدود دو سال فعاله و به «فروخته شد» تغییر نکرده🤔
  6. سلام، احتمالا این مانیتوری که ایشون تو کانالشون 2.5 گرونتر گذاشتن برای فروش همین مانیتوری نیست که از شما خریدن؟
  7. سلام، فن وسط که هیچ واکنشی نداره و خاموشه رو با دست که دور میدم تو gpu-z یه لحظه تا 200 تا 300 دور نشون میده و دوباره که متوقف میشه تو gpu-z صفر نشون میده (فن به بدنه کارت یا ... نمیگیره و آزادنه با دست میچرخه)، فن سمت چپ که وضعیتش رو بالا شرح دادم و کار میده ولی با دور بالا، فن سمت راست هم که سالمه و مشکلی نداره، گیگابایت دستش درد نکنه یه کاری کرده هیچ جوری نشه بدون باز کردن پلمب پشت کارت قاب جلو رو در‌آورد و فنها رو چک کرد. هم چهار تا پیچ اتصال قاب جلوی کارت به هیت سینک رو جوری گذاشته که نتونی پیچ گوشتی رو مستقیم روی پیچ‌ها نگه دارم و بازشون کنم (طبق عکس همین کامنت که از یکی از این چهار پیش گرفتم و تازه این پیچ که عکس گرفتم امکان باز شدنش به نظر بیشتر از سه تای دیگس و اونا خیلی بدجا هستن) و هم اگه با بدبختی تونستم پیچها رو باز کنم فیشهای اتصال فنها به بورد رو جایی گذاشته که نمیشه بدون جدا کردن هیت سینک از کارت فیش‌ها رو از سوکتشون جدا کرد (فقط چند میلیمتر بالای سوکت فنها روی برد جا گذاشته و هیت سینک باعث میشه از جاشون در نیان) تا اونجا که من میبینم گیگا کاری کرده که حتما برای چک کردن یا تعویض فنها مجبور بشی پیچ‌های پلمب پشت کارت رو باز کنی که منم سر همین قضیه فعلا مردد موندم و حتی نمیتونم قاب جلو رو باز کنم که بتونم فنها رو جدا جدا چک کنم و مطمئن بشم هر کدوم چه مرگشه😅 همونجور که گفتید شاید بورد داخلی این دو تا فن مشکل پیدا کرده که یکیش نمیچرخه و یکیش وقتی به کار افتاد دور بالا میچرخه و خاموش نمیشه. حتی موقع خرید این کارت هم بدشانسی آوردم، به محض اینکه من خریدم تا یکی دو هفته بعد کم کم حدود 1 میلیون و 400 تا 1 و هفتصد تو همون آترین کالا قیمتش پایین‌تر اومد😐 قابلیت fan stop رو که با نرم‌افزار خود گیگابایت غیر‌ فعال می‌کنم بازم وضعیت به همون ترتیبه که بالا گفتم. با نرم افزار MSI afterburner هم کامل تست کردم، فن سمت راست راحت به صورت دستی تنظیم میشه و فرمان‌پذیره، ولی نه میشه فن وسط رو به کار انداخت و نه دور فن چپ رو کم و زیاد کرد یا خاموش کرد (خود مختار عمل میکنه و به محض اینکه تو ویندوز gpu به دمای روشن شدن فنها رسید این فن با سرعت بالا شروع به کار میکنه و خاموش نمیشه) فن چپ و راست که یکیش نرماله و یکیش هم با دور بالا میچرخه با هم دیگه به یه سوکت وصلن، فن وسط هم که فابریک مخالف اون دو تا میچرخه و الان کلا کار نمیده به یه سوکت دیگه وصله. با نرم‌افزار خود گیگابایت و همچنین msi afterburner هم تست کردم وضعیت فرقی نمیکنه. این عکس 👇 رو امروز تو بازی new world گرفتم. همونجور که میبینید دمای کارت خوبه و مشکل دما نداره. این اضافه کنم که فن چپ که با دور بالا میچرخه ظاهرا سرعت فن (rpm) خودش رو به نرم‌افزارهای مانیتورینگ مثل gpu-z و ... گزارش نمیده یا اون نرم‌افزارها نمیتونن سرعت این فن رو مانیتور کنن . این مورد رو از اینجا فهمیدم که زمانی که جلوی چرخش فن نرمال سمت راست رو میگیرم با اینکه فن چپ داره با سرعت بالا میچرخه ولی تو gpu-z سرعت رو صفر rpm نشون میده.
  8. خیر، کارت روی سیستم گیمه، نه تا حالا ماین کردم و نه خوشم میاد. حدود دو ماه پیش این کارت رو از سایت آترین کالا خریدم و همون موقع خودم پلمب کارت رو باز کردم و خیلی هم قبل از نصب روی سیستم ظاهر کارت رو بررسی کردم که یه موقع ریپک یا ماین شده نبوده باشه و کوچکترین ذره گرد و غبار😁 یا خط و خشی روی بدنه یا اتصالات کارت که نشون بده کارت قبلا استفاده شده ندیدم. اینم از بدشانسی منه که هر موقع سمت برند گیگا میرم اینجوری میشه. تمام کارتهای قبلیم (gtx 760، gtx 970، gtx 1070 و ...) رو با گارانتی خریده بودم و هیچ موقع هم مشکلی پیدا نکردن، این سری هم میخواستم 3060 ti برند msi مدل گیمینگ X بگیرم با گارانتی آونگ، ولی به خاطر اینکه کارت قبلیم رو فروخته بودم و سیستم بدون کارت بود و این کارت هم قیمتش تو فروشگاههای اینترنتی خوب شده بود و بررسیهای سایتهای معتبر رو دیدم عجله‌ای این کارت رو سفارش دادم که اینجوری شد🙁، خودم هم باورم نمیشه که اینقدر سریع فنهای کارت مشکل پیدا کردن🤔 کارت 1070 سری گیمینگ msi قبلیم چند سال کار کرد و موقع فروش هم کوچکترین مشکلی نداشت. این برام درس عبرتی شد که اولا از این به بعد سمت برند گیگا نرم و دوما جنس گرون رو بدون گارانتی نخرم. حالا جالب اینجاس که دو تا از بستگان من هم دقیقا همین مدل کارت رو به فاصله یکی دو هفته نسبت به من خریدن و امیدوارم اونا دیگه مشکل پیدا نکنه.
  9. مطمئن باشم که مشکل فقط از سمت خود فنهاس مجبورم شخص یا سایت مطمئنی رو پیدا کنم که بتونه از AliExpress با زمان و هزینه معقول این فنها رو بیاره. تو آمازون هم فنها رو دارن ولی هزینه و مخصوصا زمانش خیلی تو سایتهایی مثل مالتینا بالاس.
  10. این کارت ظاهرا دو تا بایوس داره که با یه میکرو سوییچ کنار کارت بین حالت oc mode و silent mode میشه تغییرش داد. اتفاقا روی هر دو بایوس تست کردم وضعیت فنها فرقی نکرد (حالا نمیدونم کارت واقعا دو تا بایوس داره یا فقط دو تا پروفایل فن هستن که با این کلید عوض میشن) متاسفانه گیگا با اضافه کردن 2 میلیمتر🤔 به فاصله جای پیچ‌های فنها باعث شده که فنهای نسلهای قبل که فاصله 40 میلی‌متر داشتن دیگه به این سری نخورن، از طرف دیگه ظاهر کارت رو هم که بررسی کردم گیگا دسترسی به چهار تا پیچ قاب جلوی کارت که فنها روش سوار میشن رو بدون باز کردن پلمب پشت کارت خیلی سخت (یا غیر ممکن) کرده، میخواستم اگه بشه پیچ و برچسب پلمب پشت کارت باز نشه و فقط با باز کردن قاب جلو بشه فنها رو تست و احتمالا تعمیر یا تعویض کرد. برای پیدا کردن این مدل فنها سایتهای وطنی رو خیلی زیر و رو کردم، یا سایز فنها به جای 82 میلی‌متر 87 میلی‌متره که تو قاب جا نمیشه یا فاصله جای پیچهای فنها به جای 42 میلی‌متر 40 میلی‌متره که روی قاب جلو پیچ نمیشن. الان متوجه شدم که اکثر کارتای نسل 2000 گیگابایت هم همین مدل فن رو دارن (طبق عکس همین کامنت 👇) تو سایت AliExpress دقیقا همین مدل فن فابریک رو دارن.
  11. سلام خدمت کاربران محترم انجمن حدود دو ماه پیش یه گرافیک آکبند سه فن 3070 گیگابایت مدل gaming oc خریدم که هیچ مشکلی نداشت ولی چند روز پیش دو تا از فنهاش ظاهرا مشکل پیدا کرده، فن وسط این مدل که فابریک مخالف دو فن دیگه میچرخه اصلا دیگه کار نمیده (حتی موقع روشن کردن سیستم که همیشه چند لحظه کوتاه همه فنها میچرخن و بعد خاموش میشن فقط دو تا فن چپ و راست میچرخن و خاموش میشن)، تو ویندوز تا زمانی که بار پردازشی سنگینی روی gpu نیست و کارت به دمای روشن شدن فنها نرسیده فن راست و چپ خاموش هستن، موقعی هم که دمای gpu تحت بار پردازش به دمای روشن شدن فنها میرسه فن راست و چپ شروع به چرخش میکنن به این صورت که فن سمت راست با سرعت نرمال متناسب با دمای gpu کار میکنه ولی فن سمت چپ با سرعت زیاد (شاید 100 درصد) میچرخه، زمانی که بار پردازشی از روی gpu برداشته میشه و کارت به دمای حالت بیکاری (idle) میرسه فن راست کاملا عادی خاموش میشه ولی فن چپ تو همون حالت چرخش خیلی سریع باقی میمونه و به هیچ وجه خاموش نمیشه (حتی با ریستارت کردن) تا اینکه سیستم رو خاموش کنم یا ببرم تو حالت sleep (بعد که سیستم از حالت sleep درمیاد فنها به صورت نرمال خاموش هستن) کارت گرافیک تو بازی و بنچمارک دماش عادیه (قاعدتا با توجه به کار نکردن فن وسط که کار اصلی خنک کنندگی رو انجام میده و ظاهرا روی gpu قرار گرفته دما یه کمی از حالت 3 فنه فابریک بالاتره) و هیچ مشکل فنی دیگه‌ای به غیر از همین مشکل فنها نداره. خلاصه بخوام بگم الان فن وسط کلا کار نمیده، فن سمت راست کاملا عادی کار میده و به موقع خاموش و روشن میشه و فن سمت چپ از لحظه‌ای که تو ویندوز شروع به کار کنه با سرعت خیلی بالا به کار ادامه میده و هیچ جوری خاموش نمیشه تا کل سیستم خاموش بشه یا بره تو حالت sleep. اینم اضافه کنم که گرافیک رو علاوه بر سیستم خودم روی یه سیستم مطمئن دیگه (که اتفاقا یه دونه از همین مدل گرافیک گیگا روشه و مشکلی نداره) هم تست کردم بازم مشکل فنهای کارت پابرجاس. الان هم کارت چون دمای خوبی داره و با همین فن راست و چپ اوکیه روی سیستمه و برای گیمینگ استفاده میشه. به نظر شما مشکل با تعویض یا تعمیر اون دو فن حل میشه؟ از نمایندگی آواژنگ اهواز پرسیدم گفتن فقط برای کارتهای با گارانتی امکان تعویض کارت یا سفارش فن نو از شرکت گیگابایت وجود داره و با قبول هزینه هم انجام نمیدن. با سرچ تو اینترنت فهمیدم که فن کارت دقیقا یکی از همین 2 مدل فن مشابه به هم هست که تو عکس مشخصاتش رو نوشته.
  12. آپدیت توضیحات پست اول تاپیک 👇 سلام خدمت کاربران محترم انجمن کارت بسیار تمیز و کاملا سالمه هم فنی و هم ظاهری، این گرافیک از روز اول آک بودن روی سیستم شخصی خودم بوده (فاکتور خرید به نام خودم از فروشگاه لیون کامپیوتر موجوده) و استفادم فقط گیمینگه، تنها دلیل فروش ارتقا به 3070 rtx هست. عکس از دمای GPU در تست‌های استرس furmark و 3Dmark گذاشتم.گارانتی کارت تموم شده، پیچ پلمب و بدون هیچ‌گونه دستکاری و تعمیر. قیمت 8300000 تومان اگه اهواز هستید میتونید حضوری تشریف بیارید رو سیستم خودم تست کنید و تحویل بگیرید، خرید غیر‌حضوری هم اول واریز و بعد ارساله، هزینه ارسال با خریداره و کارت با تیپاکس به اندازه ارزشش بیمه و پس‌کرایه میشه مگر اینکه خریدار پست یا گزینه‌ی دیگه‌ای مدنظرش باشه که دیگه مسئولیت ارسال با خودشه (البته تا جای ممکن خوب و محکم بسته‌بندی میشه) فروش در انجمن پرشین‌تولز و خارج از انجمنها هم برقراره. از لحظه دریافت از پست یا تیپاکس خریدار 24 ساعت مهلت تست داره.
×
×
  • اضافه کردن...