رفتن به مطلب

علیرضا احمدی

کاربر سایت
  • پست

    50
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    1
  • بازخورد

    0%

علیرضا احمدی آخرین باز در روز ژانویه 29 2022 برنده شده

علیرضا احمدی یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

آخرین بازدید کنندگان نمایه

1433 بازدید کننده نمایه

دستاورد های علیرضا احمدی

58

اعتبار در سایت

  1. کاملاً حق با شماست ، در هنگام خرید قطعات سیستم ، اگر از تعداد دو ماژول رم یا بیشتر می خواهیم استفاده کنیم حتماً باید از ماژولهای یکسان استفاده کنیم، و خیلی بهتر است که از Memory-Qualified-Vendors-List-(QVL)سازنده مادربرد برای اطمینان بیشتر استفاده بشه ولی موضوع اینجاست که 2 ماژول 8 گیگابایتی اولیه یعنی Kingston رو هنگام خرید اولیه قطعات سیستم تهیه کردم و بستم. چون هدفم فقط تهیه یک سیستم رندر ساده بود. و بعد چند ماه که به کار Real time simulation fluid در نرم افزارهای 3بعدی پرداختم نیاز به RAM بیشتر داشتم، و دیگه اون موقع اون مدل اولیه Kingston با پارت نامبر KHX1866C9D3/8GX در بازار وجود نداشت. به خاطر همین از فروشگاه لیون کامپیوتر پایین‌تر از میدون ولیعصر 2 تا ماژول Crucial با پارت نامبر BLT8G3D1869DT1TX0 خریدم، اوایل که فقط داخل لینوکس کار میکردم 32 گیگ رم سیستم عالی و با پایداری 100 درصد کار میکرد بعدها که مجبور شدم به خاطر برخی پلاگینهای شبیه سازی جدید که برای لینوکس موجود نبود و فقط روی MAC OS و ویندوز منتشر میشد بیام رو ویندوز 10 که مشکل ناپایداری شروع شد که تا همین چند روز پیش ادامه داشت که با راهنمایی دوستان عزیز در این فروم و دیگر فروم های فارسی و بعضی فروم های بین المللی مشکل کاملاً حل شد.
  2. خیلی خیلی ممنون دوست عزیز مشکل با تغییر دستی تایمینگ RAM حل شده. حالا که بحث ویندوز شد، توصیه من ویندوز 10 و 11 نسخه Super Lite است https://downloadly.ir/software/operating-system/windows-11-lite/ https://www.p30day.ir/windows-10-lite-6-153253.html از بین گزینه های مختلف 64bit – SuperLite & Compact رو دانلود کنید
  3. خب حالا که حسابی جوش آوردی فهمیدم خانم نیستی و آقایی، پسرم (پسرم که میگم مسخره نمیکنم واقعاً جای پسرم هستی چون 45 ساله هستم) تو سال 2022 هنوز شما گیر اینو دارید که چرا فلانی از اول نرفته سراغ فرومهای خارجی، چه میشه کرد وقتی، من و تو و بقیه 86 میلیون رفقای فارسی زبون ما تو ایران تجربه‌ای در مورد (Sequential address controlling) کرنل سیستم عامل لینوکس نداشتیم، اون یارو آلمانی هم با همین اطلاعات به قول شما ناقص تونست مشکل رو حل کنه، هُنر هم نکرده، تجربه‌شو داشت، راهنمایی کرد، حالا که من و شما و بقیه فارسی زبانان غیور داخل ایران در مورد تفاوت (Sequential address controlling) و (Irregular address controlling) واحد memory controller در سیستم عامل لینوکس و ویندوز آگاه شدیم، میتونیم از این به بعد از این موضوع برای کمک به بقیه استفاده کنیم. الان در 29 ژانویه 2022 جمعیت جهان نزدیک 8 میلیارد نفره، خدارو شکر تکنولوژی سخت افزار هم مثل سایر شاخه‌های تکنولوژی مدرن در خاورمیانه و ایران متولد نشده! پس بعضی وقتها که هموطنان عزیزتر از جانمان نتونستند کمکی برای حل یه مشکل تکنولوژی به ما کنند بهتره به دوری تو وب‌سایتها و فروم‌های خارجی بزنیم، شاید جواب رو پیدا کردیم، بعدش هم برگردیم به محیط وب فارسی و پاسخ و راه حل رو با بقیه درمیون بذاریم، زیادم هم حرص نخوریم که قبلاً سایتها و بلاگ هایی بودند با انواع و اقسام خدا و سلطان در عرصه سخت افزار ، شاید این خدایان تقی به توقی خورده و از طرفی به خاطر سواد و دانش‌شون تونستند از کشور مهاجرت کنند و الان تو بهترین کمپانیهای دنیا مشغول به کارند مثل علیرضا حقدوست که اتفاقاً سال 1383 یه وبلاگ داشت و باهاش در مورد سخت افزار مشورت میکردم و بعداً چندبار در نمایشگاه الکامپ تهران از نزدیک دیدمش و با هم تبادل نظر داشتیم و بعد از فارغ التحصیلی در سال 1390 از شریف تو مقطع کارشناسی ارشد رفت آمریکا PHD خودش رو از دانشگاه مینسوتا گرفت و الان تو آمازون مشفول به کاره. و یا رفیق قدیمی خودم سعید بشاش که الان استاد تمام وقت دانشگاه سن خوزه است. یه مدت هم تو بخش R&D وسترن دیجیتال کار میکرد. به نظرت میشه الان رفت به این خدایان سابق وبلاگها و فروم های فارسی گفت، داداش ، سیستم مخصوص رندر من تو ویندوز 10 ، با صفحه مرگ آبی مواجه میشه (BSoD) ، یه دیقه کارت تو آمازون و وسترن دیجیتال و ول کن بیا من و راهنمایی کن! عزیزم مملکت از متخصص خالی شده، افراد با استعداد نسل بعد هم در اولین فرصت ایران رو ول میکنند و میرن، نمیشه بهشون هم ایرادی گرافت، به خاطر رفاه مادی بیشتر و زندگی در یک کشور با حــا کـــــــ ــمان عاقل‌تر حق هم دارند که بروند. چون آدم یک بار بیشتر زندگی نمیکنه، و حیفه این یک بار فرصت حیات رو با توهمات ایدئــولوژیــک دیگران به باد بده. حالا من و شمایی که به هر دلیل تو این کشور، باقی موندیم، بهتره به ترویج دانش و آگاهی همدیگه و بقیه ایرانی ها کمک کنیم، نه اینکه چون یکی یادش رفته مقدار اولیه command rate یک RAM رو بنویسه، با حرص و بیحوصلگی درخواست حذف یک تاپیک رو بکنیم. در حالی اگه اون تاپیک حذف میشد، الان شاهد اینقدر تبادل اطلاعات مفید و آموزش حل مشکل نبودیم.
  4. دوست جوانسال عزیز آقا یا خانم Sabertooth بهتر است این تاپیک باقی بماند، چون با راهنمایی یک کاریر آلمانی در overclock.net متوجه شدم وقتی شما xmp profile رو فعال میکنید هنگام تنظیمات اتوماتیک تایمینگ RAM کمترین اولویت رو به command rate میده و در تنظیمات اولیه هنگامی که xmp profile فعال بود ، مقدار command rate تمام ماژول ها در تمام Preset ها روی 1T قرار میگرفت. و از آنجایی که تعداد چرخه های بین کنترل کننده حافظه و صدور فرمان به تراشه RAM (کپی کردن، خواندن و نوشتن) در کرنل سیستم عامل لینوکس به صورت خطی کنترل میشود تفاوتی از نظر stability در کرنل سیستم عامل لینوکس بین command rate با مقدار 1T و 2T وجود ندارد ، اما قضیه در سیستم عامل ویندوز و به خصوص ویندوز 10 متفاوت است چرخه های بین کنترل کننده حافظه و صدور فرمان به تراشه RAM در سیستم عامل ویندوز 10 به صورت aggressive است یعنی گاهی خطی و گاهی غیر خطی (تصادفی) (این موضوع سبب میشود ویندوز 10 نسبت به لینوکس با افزایش راندمان بین 0.5 تا حداکثر 3.5 درصدی در سرعت دستیابی memory controller به حافظه اصلی مواجه شود ، که البته گاهی در بعضی از سناریوها مثل موضوع سیستم من باعث ناپایداری میشود) 1- راه حل ساده حل این مشکل کاهش فرکانس RAM از حدکثر مقداری است که memory controller پشتیبانی میکند ، یعنی در مورد سیستم من کاهش فرکانس RAM از 1600 به 1333 2- بهترین راه حال استفاده از تنظیمات xmp profile است که در حداکثر فرکانس پشتیبانی شده توسط چیپ پل شمالی(Northbridge) - (در مورد این سیستم H97 و 1600 مگاهرتز) ، مقدار command rate روی 2T باشد. که در مورد خاص سیستم من همچین Preset با command rate روی 2T وجود نداشت. 3- روش آخر تنظیمات manual برای تایمینگ RAM که نه سیخ بسوزد و نه کباب ، نه performance قربانی شود و نه stability ، که با آزمایش و خطا و خواندن یکی دو تا راهنمای آنلاین به تنظیمات 9.0-10-11-27-174-2T در فرکانس 1600 رسیدم. نکته بسیار مهم و عجیب : در همه تنظیمات چه تنظیمات اولیه و دیفالت مادربرد و چه تنظیمات xmp profile و چه تنظیماتِ نهایی manual برای تایمینگ RAM ، سیستم آزمون مهم MemTest86 رو با موفقیت کامل و بدون حتی یک خطا پشت سر می‌گذاشت. بنابراین نیاز بود که کاریری مثل این کاربر آلمانی سایت overclock.net تجربه و دانش شخصی خودش رو در اختیار من بگذاره. --------------------------- به همین دلایل است که من معتقدم این تاپیک باید حفظ شود، چون در هیچ کجای وب فارسی هیچ کدام از دوستان اطلاعی از تفاوت رفتار لینوکس کرنل (kernel version 5.0.11) با ویندوز 10 در چرخه های بین کنترل کننده حافظه و صدور فرمان به تراشه RAM و aggressive بودن ویندوز 10 در این موضوع و تأثیر مقدار command rate در هر دو سیستم عامل، نداشتند.
  5. در پایین برای روشن شدن بیشتر موضوع و توضیح تخصصی تر حل مشکل ، مطالبی رو نوشتم امیدوارم به درد دوستان بخورد.
  6. سلام دوستان با راهنمایی شما دوستان و تحقیقات خودم خواندن پستهای فروم سایت (www.overclock.net ) توانستم تا حد زیادی مشکل رو حل کنم. به همین خاطر پاسخ رو و اینجا میذارم شاید در آینده به درد بقیه مخاطبان سایت بخوره. حل مشکل با تغییر تایمینگ RAM من از 2 نوع RAM استفاده میکنم : 2 تا ماژول Kingston با سرعت حداکثر فرکانس 1866 مگاهرتز و حداقل تایمنیگ 9.0-10-11-27-44-2T در فرکانس 1866 2 تا ماژول Crucial با سرعت حداکثر فرکانس 1866 مگاهرتز و حداقل تایمنیگ 9.0-9-9-27-47-2T در فرکانس 1866 * پیکربندی تایمینگ 4 ماژول RAM زمانی که سیستم تحت ویندوز 10 ، روزی یکبار با با صفحه آبی کرش مواجه میشد این بود: 9.0-9-9-27-47-2T و در فرکانس 1600 مگاهرتز یعنی تایمینگ مطابق توانایی تأخیر ماژولهای Crucial ----------------------------- * در حال حاضر من پیکربندی تایمینگ این 4 ماژول RAM رو نزدیک به توانایی تأخیر ماژولهای Kingston تنظیم کردم 9.0-10-11-27-174-2T در فرکانس 1600 مگاهرتز موضوع این است که در حال حاضر 4روز بعد از این تغییر تایمینگ ، با صفحه آبی کرش در ویندوز 10 روبرو نشده‌ام.
  7. خیلی خیلی ممنون از پاسخ گویی تون: 1- هارد سلامت هارد را چک کنید با نرم افزار : سلامت هاردها را هر روز با Hard.Disk.Sentinel.Pro و HDTune چک میکنم ، همه هاردها 100 درصد سالم و سلامت میزند با دمای حداکثر 36 تا 37 درجه 2- رم ها را با memtest تست کنید ارور نداشته باشه به خاطر کارم و شبیه سازی ذرات که تمام 32 گیگ رم رو پر میکند ، ماهی یک بار رم ها با memtest و همچنین windows memory diagnostic تست میکنم کاملاً سالم و بدون هیچ نوع خطا و ارور 3- درایور ها را حتما حتما از خود سایت سازنده دانلود و نصب کنید و از درایور پک استفاده نکنید درایور ها را و فقط نسخه WHQL درایورها رو از خود سایت سازنده دانلود و نصب میکنم و به هیچ وجه از DriverPack Solution یا Snappy Driver استفاده نکرده و نمیکنم 4- مادربرد و یا سی پی یو هم می‌تونه ایراد داشته باشه که باید تست تعویض انجام بشه. نکته بسیار مهم : اگر مادربرد و یا سی پی یو ایراد دارند چگونه میتوانند بارها و بارها تحت سیستم عامل لینوکس توزیع CENT-OSو یا توزیع Fedors و حتی ویندوز 7 64 بیتی ، بیش از 6 روزکاری (حدود 150 ساعت) زیر بار رندر 100 درصد شبیه سازی آب و آتش و دود و خاک در نرم افزار هودینی و مایا قرار بگیرند ، آن هم در شرایطی که صد در صد RAM پر میشود و حدود 200 گیگابایت هم از ویرچوآل مموری هارد هم اشغال میشود. چگونه است که این قطعات هیچگونه مشکلی در لینوکس و مشکلات بسیار بسیار کم در ویندوز 7 دارند، اما در ویندوز 10 روزی یک بار کرش میکنند .واقعاً معما است؟ ( دمای پردازنده در طی رندرهای چندروزه از 75 درجه بالاتر نمیرود .) 5- شاید عجیب باشه برای همه ولی برای بنده اتفاق افتاده ماوس و کیبرد یا فلش و یا هارد اکسترنال باعث این مشکل بشه. هارد اکسترنال به سیستم متصل نیست فقط گاهی برای بک آپ وصل میکنم. در 6 سال اخیر 3 بار ماوس عوض کرده ام2 بار لاجیتک و یک بار A4-Tech با هم ماوس ها این مشکل وجود داشت. 2 تا کیبرد هم دارم یکی A4-Tech و یکی لاجیتک با هر دو کیبرد این اتفاق بارها افتاده است 6- DVD RW را هم چون کاربردی نداشت 2 سال است جدا کرده ام- اسکرین شات خطاهای امروز از طریق نرم افزار BlueScreenView در همه جا هنگام کار با ویندوز 10 این کرش رخ میدهد موقع مرور فایلها هنگام مرور در اینترنت ربط به نرم افزارهای تخصصی ندارد اتفاقاً موقع کار با نرم افزارهای تخصصی خیلی کمتر رخ میده کل هارد 3 ترا به ویندوز اختصاص ندارد - پارتیشن بندی میشود - حدود 128 گیگ ویندوز و بقیه دیتا کولینگ سیستم مناسب است دمای سی پی بعد از چند روز کار رندر حداکثر به 75 میرسد دمای مادر برد به 38 درجه هاردها هم 35 درجه و کارت گرافیک هم هنگام کار سنگین مثلاً شبیه سازی با CUDA به دمای 60 درجه میرسد این دماها بیشترین دمای ثبت شده در 6 سال اخیر هستند
  8. با سلام خدمت دوستان و اساتید انجمن. سیستم من با مشخصات زیر است: CPU: 4790K CPU Cooler : Thermalright Macho Rev.A MB: Asus H97 Pro RAM : 32 Gigabyte DDR3 – 1600MHZ (4*8) VGA: PNY Quadro K2200 4GB GDDR5 VRAM HDD: 3 * 3TB دوستان این سیستم به هیچ وجه اورکلاک نشده است. از این سیستم برای ساخت انیمیش 3بعدی و رندر استفاده میکنم. و سه تا سیستم عامل روی آن نصب دارم. روی هر هارد یک سیستم عامل مجزا. لینوکس CENT-OS-7 ویندوز 7 ویندوز10 در این مدت 6 سالی که از این سیستم استفاده میکنم این مشکل بزرگ برای من در سیستم عامل ویندوز 10 پیش می‌آید. در سیستم عامل ویندوز 10 روزی حداقل یک بار با صفحه آبی مرگ مواجه می‌شوم ! در سیستم عامل ویندوز 7 ماهی یک بار با صفحه آبی مرگ مواجه می‌شوم ! و نکته بسیار عجیب اینکه: در طی 6 سال گذشته در لینوکس CENT-OS-7 حتی یک بار، هم سیستم دچار کرش و هنگ نشده است. نکته مهم : روی این سیستم بیش از 20 بار ویندوز 10های مختلف را روی هاردهای مختلف نصب کردم از قدیمی‌ترین بیلد تا جدیدترین آنها. چندین بار ویندوز 10 سوپر لایت هم نصب کردم . هیچی فرقی نمیکند و باز سهمیه روزی حداقل یک بار صفحه آبی مرگ را داشته‌ام. انواع درایور را هم امتحان کردم . از درایور درونی ویندوز 10 تا درایور رسمی باز هم فرقی نمیکند. نکته 1- ممکن است پاسخ دهید که برای حل مشکلاتم برای همیشه کوچ بکنم به لینوکس CENT-OS-7 موضوع اینست که بعضی از نرم افزارهای گرافیکی و بسیاری از پلاگینهای گرافیکی که من با آنها کار میکنم ، نسخه لینوکس ندارند. 2- باز ممکن است پاسخ دهید که سخت افزارم قدیمی است و مناسب ویندوز 10 نیست. ولی موضوع عجیب اینست که من یک سیستم قدیمی تر دارم با مشخصات زیر که از 4 سال قبل روی آن فقط ویندوز 10 نصب کردم و در این 4 سال که ویندوز 10 روی آن است حتی یکبار هم با صفحه آبی مرگ مواجه نشده است : Intel Core i7-870 ASUS P7H55-M RAM : 16 Gigabyte DDR3 – 1333MHZ (4*4GB) VGA: PNY Quadro Quadro FX 1800 768MB GDDR3 VRAM HDD: 2TB -------------------- اساتید عزیز لطفاً من رو راهنمایی کنید چون برای کارم به 32 گیگابایت رم نیاز دارم و مجبورم با همین سیستم کار کنم از طرفی به نرم افزارهاو پلاگینهای به روز و جدیدی که فقط روی ویندوز 10 ارائه میشود هم نیاز دارم. اگر مشکل سخت افزاری است چرا در ویندوز 7 و لینوکس (به هیچ وجه) این مشکل دیده نمیشود. اساتید عزیز لطفاً من رو راهنمایی کنید به نظر شما دلیل این مشکل چیست؟
  9. 2 عدد رَم Patriot با پارت نامبرPDC24G6400ELK و فرکانس DDR2 800MHZ و تایمینگ CL 5.0-5-5-12-22-2T قیمت هر عدد 175 هزار تومان = Patriot با پارت نامبر PDC24G6400ELK تصویر دقیق همین مدل رَم از سایت newegg 2 عدد رَم Apacer با پارت نامبر 78.A1GA0.9H4 و فرکانس DDR2 800MHZ و تایمینگ CL 5.0-5-5-18-23 قیمت هر عدد 160 هزار تومان = Apacer با پارت نامبر 78.A1GA0.9H4 تصویر مدل نزدیک و مشابه این رمها از سایت catalog.onliner.by در حال حاضر هر 4 عدد رم روی مادربُرد سیستم خودم یعنی ASUS P5K سوار هستند. قصد فروش سیستم و خرید لپ تاپ را دارم. رَم‌ها توسط Windows Memory Diagnostic تست شده‌اند و هیچ اِرور و ایرادی ندارند همچنین توسط AIDA64.Extreme.Edition روی این سیستم (ASUS P5K + Intel Core 2 Quad Q8400 + 8GB DDR2 800 RAM)با این رَم‌ها استرس تست انجام دادم و ده‌ها ساعت تست گیمینگ با بازیهای ویچر 3 و GTA-V روی آنها انجام شده است --------------------------------------------------------------- در تاریخ 30 شهریور 1399 ، قیمت رَم DDR2 با ظرفیت 2 گیگابایت و فرکانس 800 مگاهرتز و تایمینگ و تأخیر CL5، در سایت دیجیکالا و سایت های فروش رَم دست دوم بالای 190 هزار تومان بود به همین دلیل من قیمت این ماژول‌ها رو بر اساس قیمت روز و تا حدی پایین‌تر تعیین کردم
  10. سلام میخواستم بدونم تونستید رَمهای مورد نظرتون رو بخرید ؟ 5 تا رم DDR2 دارم، هر 5 عدد رم توسط Windows Memory Diagnostic و روی مادربرد ASUS P5K تست شده‌اند و هیچ ارور و ایرادی ندارند ویندوز روی آنها نصب شده و توسط AIDA64.Extreme.Edition روی سیستم با این رَمها استرس تست انجام دادم و چندین ساعت تست گیمینگ با بازیهای ویچر 3 و GTA-V روی آنها انجام شده است ----------------------------------------------------------------------------- 2 عدد Patriot با پارت نامبرPDC24G6400ELK و فرکانس DDR2 800MHZ و تایمینگ CL 5.0-5-5-12-22-2T قیمت هر عدد 130 هزار تومان = Patriot با پارت نامبر PDC24G6400ELK تصویر دقیق همین مدل رَم از سایت newegg 2 عدد Apacer با پارت نامبر 78.A1GA0.9H4 و فرکانس DDR2 800MHZ و تایمینگ CL 5.0-5-5-18-23 قیمت هر عدد 110 هزار تومان = Apacer با پارت نامبر 78.A1GA0.9H4 تصویر مدل نزدیک و مشابه این رمها از سایت catalog.onliner.by و یک عدد رم Kingston با سریال نامبر 9608B5E5 و فرکانس DDR2 800MHZ و تایمینگ CL 5.0-5-5-18-24 قیمت یک عدد 100 هزار تومان = با سریال نامبر 9608B5E5 و گارانتی معتبر سریر تصویر مدل نزدیک و مشابه این رمها از سایت newegg رم Kingston مورد اشاره من دارای گارانتی اصلی سریر است. اگر خواستید یک تاپیک فروش جدا با عکسهای واقعی از این رمها ایجاد کنم.
  11. دوست عزیز اسلات رم DDR-4 روی مادربرد و خود ماژول‌های رم DDR-4 ، دارای 288 پین هستند از طرفی اسلات رم DDR-3 روی مادربرد و خود ماژول‌های رم DDR-3 ، دارای 240 پین هستند پس امکان ندارد که که یک ماژول‌ رم DDR-4 با 288 پین رو داخل اسلات رم DDR-3 مادربرد با 240 پین جا داد. شما اگر قصد اضافه کردن رم دارید سعی کنید 2 تا ماژول رم DDR-3 مثل همانی که الان روی مادربردتان هست پیدا کنید تا بیشترین سازگاری را داشته باشید اگر پیدا نکردید دو تا ماژول DDR-3 برند Crucial بگیرید که هم سازگاری خوبی دارد و هم قیمت خیلی بالایی ندارد.
  12. تو ساخت کارت گرافیک ASUS و گیگا عالی اند. ولی از اونجایی که msi هم برند واقعاً قابل اعتمادیه توصیه می‌کنم حتماً اونی که ارزونتره رو بخرید.
  13. به نظر می‌رسه مدل CPU شما این است : Intel Pentium D Processor 820 (2M Cache, 2.80 GHz, 800 MHz FSB) این CPU برای اجرای بازیهای روز خیلی ضعیف است. و هر کارت گرافیک نسل جدیدی که بیاندازید روی مادربرد باعث می‌شود "گلوگاه" شود و شاید بیشتر از 20 درصد از قدرت کارت‌های نسل جدید را نتوانید استفاده کنید. مادربرد شما هم باید سوکت 775 باشد شما نیاز به سی‌پی‌یوی 4 هسته‌ای Q9650 و یا معادل Xeon آن یعنی Xeon E5450 دارید البته سی‌پی‌یوی Xeon روی سوکت 775 دردسرهای خودش را دارد از جمله اینکه می‌بایست چیپست مادربرد شما Xeon را ساپورت کند. واینکه با تیغ زانده‌ای از قاب سوکت مادربرد بریده شود. بعد از ارتقا CPU باید پاور رو هم ارتقا دهید. شما به پاور 400 وات نیاز دارید. همچنین حداقل به 8 گیگابایت رم (حافظه اصلی) غیر از خرید کارت گرافیک شما باید برای ارتقا سی‌پی‌یو و رم و پاور هزینه کنید.
  14. کاشکی مدل سی پی یو خودتون رو می‌نوشتید تا ببینم گلوگاه میشه یا نه ولی اگه می‌خوای کارت نو بگیری MSI GTX 1050 Ti OC 4GB GDDR5 به قیمت 734 هزار تومن اگ هم بتونی دست 2 بگیری چیزای خوبی برای فروش تو این فروم پیدا میشه
×
×
  • اضافه کردن...