از لیون کامپیوتر قســـــــــــــــــــــــــــــــــــطی خرید کنید فروش اقساطی برای سراسر ایران
اخبار سخت افزار ، نرم افزار ، بازی و دنیای آیتی در مجله لیون کامپیوتر 🤩
-
پست
8 -
تاریخ عضویت
-
آخرین بازدید
-
بازخورد
0%
آخرین بازدید کنندگان نمایه
دستاورد های sarasadat
1
اعتبار در سایت
-
مشاوره و ارائه راه حل های هوش تجاری
sarasadat پاسخی ارسال کرد برای یک تاپیک در مسائل عمومی وب و اینترنت
شرکت مهندسين مشاور نظم آران با اخذ رتبه سه از شوراي عالي انفورماتيک از سال 1376 تا کنون خدمات و محصولات خود را در زمينه هاي گوناگون از جمله مشاوره و ارائه راه حل های هوش کسب و کار کلیک ویو، هوش تجاری، ارزیابی عملکرد، داشبورد مدیریتی، داده کاوی و انبار داده ارائه کرده است . اين شرکت با ارائه خدمات و راه حل ها با کيفيت ممتاز در تحقق نيازهاي مشتريان ، اعتماد و اطمينان آنان را کسب مي نمايد. در اين راستا جهت بهبود مستمر کيفيت و افزايش رضايت مشتريان، با ايجاد فضاي مناسب در جهت همفکري و مشارکت همکاران در پيشبرد اهداف ذيل گام برمي دارد. اعتماد سازي و افزايش رضايت مشتريان از طريق افزايش کيفيت خدمات حضور موثر در بازار و دستيابي به سهم قابل قبول از بازار افزايش مستمر کيفيت در توليد محصولات و ارائه خدمات بهره مندي از نيروهاي انساني متخصص و افزايش سطح آگاهي و دانش آنان و حفظ کرامت و ارزش هاي ايشان به عنوان سرمايه اصلي شرکت اعتبار بخشي پروژه ها و محصولات از طريق برنامه ريزي، مديريت و کاهش هزينه ها بهره مندي از راه حل هاي نوين و تکنولوژي هاي جديد در ارائه خدمات به مشتريان سهام اين شرکت 100% خصوصي است و پيشينه آن به سال 1371 بر مي گردد که شرکت مهندسين مشاور نظم ايران ايجاد شد و در سال 1376 اين شرکت را با هدف توسعه فعاليتها و راه حل هاي مبتني بر نرم افزار در سيستمهاي اطلاعاتي ايجاد نمود. اين شرکت در حال حاضر مستقل از شرکت مادر فعاليت خود را ادامه مي دهد و سهام آن متعلق به اشخاص شاغل در شرکت مي باشد فعاليهاي اصلي شرکت •مشاوره و ارائه راه حل هاي توسعه هوش کسب و کار کلیک ویو و تحلیل داده ها • طراحي و ايجاد سيستم هاي نرم افزاري سفارش مشتري • خدمات مدیریت عملکرد و توسعه فرآيند هاي کسب و کار مهندسين مشاور فناوري ارتباطات و اطلاعات -عضو شوراي عالي انفورماتيك ايران (سهامي خاص) • سال تاسيس شرکت : 1376 سهامي خاص • داراي مجوز شوراي عالي انفورماتيک سازمان مديريت و برنامه ريزي و رتبه در شرکت هاي داده ورزي • داراي مجوز از سازمان نظام صنفي رايانه اي کشور • داراي پروانه توليد و بهره برداري نرم افزار از وزارت صنايع چشم انداز، ماموريت و اهداف شرکت چشم انداز شرکت : (VISION) • عبارت است از تبديل شدن به يکي از شرکت هاي معتبر مشاوره و اجرا که با حضور مؤثر در بازار با استفاده از تخصص هاي داخل و تجربيات متخصصين ساير کشورها با ارائه خدمات حرفه اي در زمينه IT به مشتريان اقدام نمايد . • قصد داريم تا با ارائه کيفيت ممتاز در تحقق نياز هاي مشتريان اعتماد و اطمينان آنها را کسب نماييم . مأموريت: (MISSION) مشاوره، طراحي، پياده سازي و استقرار راه حل هاي مبتني بر نرم افزارها و تکنولوژي اطلاعاتي در سازمان ها ، شرکت ها و بنگاه هاي اقتصادي و ارائه خدمات در زمينه هاي IT با تمرکز بر نياز مشتريان اهداف شرکت (Goals): • اعتماد سازي مشتريان از طريق افزايش کيفيت خدمات • حضور مؤثر در بازار و دستيابي به سهم قابل قبول از بازار • افزايش مستمر کيفيت در ارائه خدمات به مشتريان • جذب و رشد نيروهاي متخصص در شرکت از طريق آموزش و R&D • اعتبار بخشي پروژه ها از طريق برنامه ريزي ، مديريت و کاهش هزينه ها • بهره مندي از تکنولوژي هاي نوين در ارائه خدمات به مشتريان -
همه چیز درباره بازی Tom Clancy's The Division
sarasadat پاسخی ارسال کرد برای یک تاپیک در انجمن مطالب کپی شده از سایتهای دیگر
بازیهای اول شخص همواره طرفداران بسیاری بهدنبال خود دارند. کمپانی Ubisoft نیز در این شاخه، بازیهای قابل توجهی به بازار عرضه کرده که یکی از بهترین آنها The Devision نام دارد. اگر این عنوان را هنوز بازی نکردهاید، با ادامه مطلب همراه شوید تا در موردش بیشتر بدانید. بازی زیبای Tom Clancy's The Division در نمایشگاه E3 در سال 2013 معرفی شد. در اولین تاخیر اعلام شد که تا سال 2014 بازی ارائه میشود، اما این تاخیر بهطول انجامید و در نهایت مارس سال 2016 این بازی رسما برای طرفداران ارائه شد. در آن زمان، انجمنهای بازی بهشدت به Ubisoft خرده گرفتند و این تاخیرها خشم بازیدوستان را برانگیخت، اما اگر دوستدار این گونه بازیها باشید، بهتر است بدانید که صبر کردن شما نتیجه داده است. اگر شما هم قسمتهایی از بازی را مشاهده کنید، متوجه میشوید که این بازی همان است که تبلیغ میشده و ارزش صبر کردن را داشته. نگران کاهش کیفیت نباشید زمانی که اولین بار Ubisoft دمویی از این بازی نشان داد و بعد با تاخیر در ارائه بازی مواجه شدیم، شک و شبهههایی در مورد بازی ایجاد شد مبنی بر این که Ubisoft برای پیشگیری از تاخیر دوباره کیفیت بازی را پایین میآورد، اما خبر خوب این است که قرار نیست هیچ کاهشی در کیفیت بازی رخ دهد. داستان از کجا شروع میشود؟ دولت امریکا آزمایشی به نام زمستان سیاه (Dark Winter) انجام داد تا سطح هوشیاری دولتمردان این کشور را در برابر حملات بیوتروریستی بسنجد. Ubisoft از این آزمایش ایده گرفته و این سؤال را طرح میکند که اگر همهچیز خوب پیش نمیرفت، چه اتفاقی میافتاد. Ubisoft میگوید که اگر در آن زمان همهچیز خوب پیش نمیرفت، ویروس آنفولانزا، که میتواند روی پول کاغذی 17 روز زنده بماند، در روز جمعه سیاه که افراد بیشماری برای خرید از خانه بیرون میروند، بین مردم پخش میشد. در روز اول بعد از پخش شدن ویروس، تمام بیمارستانها پر از انسانهای مریض میشد. در روز دوم سیستم حملونقل از بین میرفت و تمام خیابانها بسته میشد. روز سوم تمام صنعت میخوابید. روز چهارم همه انرژی از بین میرفت و تمام قفسهها از مواد غذایی خالی میشد. در این روز انسانهای معمولی به اشخاصی وحشی تبدیل میشوند که هر کاری برای نجات خودشان انجام میدهند و در اصل هرکدام به یک تهدید تبدیل میشود. حال سوال اساسی این است که اگر این اتفاقات رخ میداد، راهحل نجات چه بود. راهحل، داستان این بازی است؛ نیروهای مردمیای که برای این عملیات آموزش دیدهاند راه گذر از این فاجعهند. در روش انجام بازی، تمام داستان و نحوه شکلگیری آن را برای شما توضیح خواهیم داد. روش بازی بازی به صورت سومشخص انجام میشود و شما در گروهی از بازیکنان قرار دارید که وظیفهتان برقراری امنیت در شهر و پیدا کردن شخصی است که مسبب پخش شدن این بیماری در شهر بوده. در دمویی که کمپانی سازنده نشان داده، شهر نیویورک محل اتفاق این داستان است؛ شهری که از برف پوشیده شده و گرد مرگ رویش پاشیده شده است. ماشینها بدون سرنشین به حال خود رها شدهاند، سگهای ولگرد در تمام شهر پرسه میزنند و نشانهای از انسانها دیده نمیشود، خودروها و وسایل دیگر در گوشهگوشه شهر در حال سوختن هستند، بر اثر وزش باد برفهایی که روی زمین نشسته پخش میشود. اینها همه فضای آخرالزمانی واقعی و متفاوتی برای کاربر تداعی میکنند. شخصیت اصلی داستان کاپشن پوشیده و روی دست خود یک ساعت دارد که تقریبا تمام کارهای خود را با آن انجام میدهد. در ابتدای دمو، شخصیت اصلی به دو همگروهی خود میپیوندد و با هم به سمت صدای تیراندازیای میروند که از سمت دیگر شهر میآید. در بین راه پلیسی روی زمین افتاده که شخصیت داستان با اسکن سریع آن علت مرگ را ضربه به سر بیان میکند. همین که این تیم به ایستگاه پلیس نزدیک میشود، تیراندازی شروع میشود و هرکدام از آنها، از جمله شخصیت اصلی داستان، برای مخفی شدن از ماشینهای پلیسی استفاده میکنند که وسط معرکه قرار دارند. روش سنگرگیری بسیار جالب است و شخصیت اصلی تعامل بسیار خوبی با محیط خود دارد. زمانی که میخواهد پشت ماشینی حرکت کند که با آن برای خودش سنگر ساخته، در ماشین پلیس را میبندد تا مزاحمتی برایش ایجاد نشود. در مکانهای مختلف وسایل مختلفی برای سنگر گرفتن وجود دارد و به نظر میرسد که سنگر گرفتن یکی از ارکان مهم بازی است. یکی از قسمتهای جالب دیگر این است که بازیکن میتواند در ابتدای نبرد، دشمنانی را مشاهده کند که پشت دیوار مخفی شدهاند. این روش بسیار به کمک شما میآید، زیرا میتوانید تعداد دشمنان را ببینید و خودتان را برای نبرد آماده کنید. یکی دیگر از ویژگیهای خوب و متفاوت این بازی انتخاب تجهیزات است. برای این کار ساعت مچی نمایش داده میشود و در منوی عریض و طویلی که وجود دارد، کاربر میتواند تجهیزاتی را انتخاب کند که میخواهد استفاده کند. در دموی بازی، شخصیت داستان در منوی ساعت خود از زیرمنوی Skill، مین جستجوگر را انتخاب میکند. این مین زمانی استفاده میشود که دشمن جایی روی زمین مخفی شده و کاربر نمیتواند به او شلیک کند. مین روی زمین رها میشود و به سمت دشمن میرود و با رسیدن به او منفجر میشود. روش متداول نبرد هدفگیری و کشتن با اسلحه است، اما برخی مواقع دشمنان پشت دیواری پناه میگیرند و از جای خود تکان نمیخورند تا دیده نشوند. به همین دلیل نمیتوان دقیقا آنها را هدف گرفت. اینجاست که پهپادی که به دست یکی از همتیمیها کنترل میشود به کمک میآید. این پهپاد به پشت مانع میرود و با نور لیزری قرمزرنگ جای دقیق دشمن را برای هدفگیری به کاربر نشان میدهد. زمانی که به مانعی که تابلوی اداره پلیس است شلیک میکنید، با رد شدن گلولهها از آن نوری از سوراخهای رد شدن گلوله به بیرون میتابد که نشان میدهد به همهچیز در این بازی فکر شده و موتور بازی قدرت زیادی دارد. زمانی که درگیری تمام میشود و تمام دشمنان کشته میشوند، زمان ورود به اداره پلیس است. در اداره پلیس فضای رعبآوری ایجاد شده و پلیسهای کشتهشده در گوشه و کنار ساختمان به چشم میخورند. همچنین روی دیوارها نوشتههایی هست که با فضای بازی همخوانی خوبی دارد و در نهایت برگههای اسنادی که روی زمین افتادهاند یا روی هوا به اینطرف و آنطرف میروند و مهتابیای که دائم خاموش و روشن میشود، نشان از آن دارند که این اداره مخروبه است. یکی از حرکتهایی که شخصیت اصلی در این دمو در داخل ساختمان پلیس انجام میدهد و ما را شگفتزده کرد این است که روی میز چند بطری آب هست و شخصیت اصلی و همتیمیها به سمتشان میروند و برای رفع تشنگی آنها را برمیدارند. این حرکت باعث میشود که تصور کنید واقعا به عنوان انسانی زنده، که علائم حیاتی مانند شما دارد، در حال بازی هستید که تشنه و گرسنه میشود. بعد از برداشتن بطری آب، شخصیت داستان به سمت نقشهای میرود که روی دیوار پلیس نصب شده و با نگاه کردن به آن نقشهای که در اختیار دارد، بهروز میشود. اکنون تیم به سمت انبار مهمات میرود. در میانه راه، سگ ولگردی که داخل ساختمان پلیس پرسه میزند نظر شخصیت داستان را به خود جلب میکند و ناگهان ساختمان شروع به لرزیدن میکند که نشانه این است که باید سریع محل را ترک کنید. در راه خروج از ساختمان، زمانی که از انبار مهمات میگذرید، اسلحهای به شما تعلق میگیرد که باید آن را از داخل جعبهاش بردارید. اکنون شما به همراه تیم از در پشتی خارج میشوید و به نظر میرسد که همهچیز تمام شده، اما اینطور نیست. زمانی که تصور میکنید همهچیز تمام شده، بازیکنان جدید وارد میشوند. این درست همان زمانی است که گفته شده بود بازیکنان جدیدی وارد بازی میشوند که برخلاف دشمنانی که تا این لحظه با آنها مبارزه کرده بودید هوش مصنوعی نیستند و بازیکنان واقعیاند. سازندگان بازی حرف زیادی در مورد این بازی نمیزنند، اما از اینطرف و آنطرف چیزهایی شنیده میشود که میتوان با کنار هم قرار دادن آنها به نتیجه خوبی رسید. از گفتهها اینطور برمیآید که نوع جدیدی از بازی «بازیکن علیه بازیکن» را در این بازی شاهد خواهیم بود که به احتمال زیاد همان مبارزه تیمها با یکدیگر است. این امکان برای بازیکن وجود دارد که بر اساس اولویت دلخواه خود، ماموریت مورد نظر را انتخاب کند. هدف بازی هدف در این بازی، زنده کردن دوباره شهر است. شما به همراه همتیمیهای خود کمکم قسمتهایی از شهر را پس میگیرید و تکهتکه آن مناطق را از دست دشمنان نجات میدهید. در نهایت، نجات شهر و بازگرداندن آن به حالت عادی و نجات بازماندگان چیزی است که شما باید به آن برسید. -
اینترنت ارزان میشود!!!!
sarasadat پاسخی برای Adam Khor ارسال کرد در تاپیک : انجمن مطالب کپی شده از سایتهای دیگر
ارزونی اینترنت =)) -
آنچه انتظار داریم در کنفرانس Google I/O 2016 ببینیم
sarasadat پاسخی ارسال کرد برای یک تاپیک در مقالات و اخبار موبایل، تبلت و گجت ها
تنها چند روز تا کنفرانس توسعهدهندگان گوگل موسوم به Google I/O باقی مانده است. این مراسم یکی از بزرگترین رویدادهای تکنولوژی 2016 است که امسال در کالیفرنیا برگزار خواهد شد. در ادامه به بررسی جامع برنامههای گوگل برای این کنفرانس و همچنین محصولاتی میپردازیم که معرفی میشوند. سالانه مراسمی تحت عنوان کنفرانس توسعهدهندگان گوگل (Google I/O) برگزار میشود که کاربران، کارشناسان و خبرگزاریها را در جریان برنامهها و پیشرفتهای این کمپانی قرار میدهد. برخلاف سالهای پیشین، که سنفرانسیسکو میزبان توسعهدهندگان گوگل بوده است، امسال سالن آمفیتئاتری در شورلاین کالیفرنیا این وظیفه را بر عهده خواهد داشت. کنفرانس 2016 اندکی متفاوت از گذشته است؛ این اولین مراسم گوگل I/O پس از پیوستن این کمپانی به مجموعه شرکتهای آلفابت خواهد بود و از طرفی بسیاری از برنامههای گوگل همچنان بر همگان پوشیده است. البته از این میان قطعا شاهد رونمایی آخرین نسخه اندروید خواهیم بود که با نام N شناخته میشود، اما بقیه دانستههای ما صرفا بر پایه حدس و گمان و شایعاتی است که خبرگزاریهای مختلف منتشر کردهاند. در این مقاله به بررسی جامع مواردی میپردازیم که از کنفرانس توسعهدهندگان گوگل انتظار داریم رونمایی از Android N شاید عده زیادی از کاربران به ساعت هوشمند، هدست واقعیت مجازی یا اتومبیل خودران علاقهای نداشته باشند، اما نسخه جدید اندروید چیزی است که همه یکصدا نام آن را فریاد میزنند. این سوال که «آیا در نهایت نام رسمی آن نوتلا خواهد بود؟» یا «آیا بالاخره نسخه هفتم اندروید را پایهگذاری میکند؟» از جمله مواردی است که طی این کنفرانس پاسخ داده خواهند شد. از آنجا که گوگل همیشه نسخه پیشنمایش اندروید جدید را برای بعضی توسعهدهندگان عرضه میکند، ایده کلی طراحی و قابلیتهای آن در ذهنمان شکل گرفته، اما همچنان بعضی از جزئیاتش پنهان است. یکی از وعدههای توسعهدهندگان اندروید این است که مدیریت باتری این نسخه در مقایسه با نسخههای پیشین پیشرفت بسیار خواهد کرد. عمیقا امیدواریم این موضوع صحت داشته باشد، زیرا امروزه دیگر گوشیها با مشکل کمبود قدرت پردازنده یا کیفیت نمایشگر مواجه نیستند، بلکه دردآورترین بخش اینجاست که گوشی چند میلیون تومانی بعد از یک روز کار خاموش میشود! یکی دیگر از قابلیتهای اندروید N پشتیبانی از صفحههای حساس به فشار است. همانطور که میدانید، پرچمداران سری 6s و 6s Plus اپل به نمایشگر حساس به فشار با تکنولوژی 3D Touch مجهز شدهاند. بهرهگیری از این قابلیت تنها به نمایشگر و سختافزار بستگی ندارد، بلکه نرمافزار هم باید توانایی درک و سنجش میزان فشار واردشده را داشته باشد. خوشبختانه نسخه جدید اندروید نیز به این قابلیت مجهز خواهد شد، اما اینکه چه زمانی شاهد حضور آن در پرچمداران خواهیم بود بستگی به برندهای تولیدکننده گجتها دارد. البته لانچرهایی مانند Nova Launcher امکاناتی نمایشی برای نحوه عملکرد صفحه حساس به فشار در اپلیکیشنهای خود قرار دادهاند، اما با تکنولوژی 3D Touch و نمایشگرهای واقعی حساس به فشار تفاوتهای زیادی دارد. آخرین ویژگی احتمالی اندروید N یک پوسته تیرهرنگ است که پس از چند سال دوباره میخواهد به اندروید بازگردد. اگر خاطرتان باشد، با معرفی لالیپاپ تقریبا تمام اپلیکیشنهای گوگل و مهمتر از همه بخش منو و تنظیمات اندروید همه به رنگ سفید درآمدند. این روند در نسخه پیشنمایش مارشمالو تغییر کرد، به گونهای که قابلیت استفاده از پوسته تیره در قسمت Developer Options با عنوان Dark Theme وجود داشت. در کمال تعجب با رونمایی رسمی از مارشمالو متوجه حذف این ویژگی از اندروید شدیم. به هر حال هماکنون در نسخه پیشنمایش اندروید N پوسته تیره نیز حضور دارد که در بخش جدید Color & Appearance قرار گرفته است. امیدواریم در نسخه نهایی هم پوسته تیرهرنگ در اختیار کاربر قرار داده شود. از ساعتهای هوشمند چه خبر؟ اگرچه مدت زیادی از معرفی ساعتهای هوشمند نمیگذرد، اکثر کمپانیها گجتهای پوشیدنی خود را تاکنون عرضه کردهاند. سیستمعامل Android Wear، که مخصوص گجتهای پوشیدنی است، مدت نسبتا زیادی بدون آپدیت به سر برده؛ البته بهروزرسانیهای امنیتی و کوچک متعددی برایش عرضه شده است، اما باید منتظر یک بهروزرسانی بزرگ بود! یکی از بزرگترین نقصهای ساعتهای هوشمند این است که اکثرشان با گوشیهای اندرویدی همگامسازی میشوند و کاربران iOS از اکثر قابلیتهای آنها محروم میمانند. البته ساعتهای اندرویدی هم تولید شده که با iOS به سختی سینک میشوند، اما همچنان محدودیتهایی وجود دارد و البته تعداد ساعتهای اینچنینی هم کم است. برای چنین کاری به نسخه 8.2 و بالاتر این سیستمعامل نیاز است که طبعا فقط در آیفون 5 به بعد امکانپذیر است. همگامسازی ساعتهای هوشمند اندرویدی با سیستمعامل ویندوز هم شاید قابلیت دیگری باشد که در این حوزه معرفی میشود. به هر حال گجتهای پوشیدنی همچنان جای پیشرفت بسیار دارند، پس خودتان را برای هرگونه سورپرایزی در این زمینه آماده کنید! آیا Chrome OS و اندروید یکپارچه میشوند؟ سیستمعامل کروم یکی از سبکترین نمونههای موجود در بازار است که طرفدارانش به زودی خبرهای بسیار خوبی خواهند شنید. شایعات حاکی از آن است که گوگلپلی استور برای کروم نیز عرضه میشود. این موضوع میتواند کمبود برنامههای موجود برای این سیستمعامل را به طور کلی برطرف کند، زیرا میلیونها اپلیکیشن به یکباره برای آن عرضه خواهند شد. پیش از این اخباری مبنی بر تلفیق کروم و اندروید نیز منتشر شده بود، اما گوگل سرسختانه در مقابلش ایستاد و به وضوح اعلام کرد که این دو سیستمعامل جدا از هم به فعالیت خود ادامه خواهند داد. البته همانطور که مشاهده میکنید، فاصله میان آنها در حال کاهش است و با عرضه گوگلپلی برای کروم میتوان فاصله موجود را بیش از پیش کم کرد. از Cardboard تا معجزهای در دنیای واقعیت مجازی همانطور که میدانید، کمپانی گوگل تا کنون به صورت جدی وارد مقوله هدستهای واقعیت مجازی نشده است؛ البته دستگاهی به نام Google Cardboard معرفی شد که از سازهای نهچندان محکم و دو لنز تشکیل شده است. با قرار دادن گوشی در کاردبرد و پخش ویدئوها و اپلیکیشنهای واقعیت مجازی میتوان ایده کلی این هدستها را درک کرد، اما تواناییهای آن اصلا قابل مقایسه با Samsung Gear VR یا Oculus Rift نیست. شایعاتی درباره ورود غول امریکایی به دنیای واقعیت مجازی نیز اخیرا منتشر شده که بدن رقبا را به لرزه درآورده است. کارشناسان معتقدند گوگل در حال کار روی یک هدست است که کاملا بدون نیاز به گوشیهوشمند یا هر گجت دیگری عمل میکند. این دستگاه به پردازنده فوقالعاده قدرتمند، نمایشگر باکیفیت و تعدادی دوربین مجهز خواهد شد؛ اما چه پردازندهای؟ اسمارتفونها عموما برای استفادههای سبک و طولانی مدت یا عملکرد سنگین و کوتاهمدت طراحی شدهاند. یکی از ضعفهای آنها این است که در عملکرد سنگین، مصرف باتری فوقالعاده بالایی دارند و همچنین دمای نسبتا زیادی تولید میکنند. به این موضوع توجه داشته باشید که گرم شدن گوشی با دست حس میشود، اما در صورت بهکارگیری چنین پردازندهای در هدست واقعیت مجازی، چشمان شما باید گرمای تولیدشده را تحمل کنند! گوگل برای حل این معضل به دنبال تولید پردازندههایی جدید و مخصوص اینگونه هدستهاست و بدین منظور با بعضی تولیدکنندگان بزرگ پردازنده وارد مذاکره شده است. دانلود اپلیکیشن برای خودروهای اندرویدی! تقریبا تمام مردم دنیا (بهجز مردم ایران) سوار خودروهایی میشوند که به کامپیوترهای پیشرفته و مانیتورهای بعضا 10 اینچی مجهز شدهاند. اکثر این سیستمها را بخش نرمافزاری کمپانی اتومبیلسازی طراحی کرده و سیستمعاملی یکپارچه برایشان در نظر گرفته نشده است. این موضوع در گوشیهای قدیمی هم رواج داشت که هرکدام سیستم اختصاصی خود را داشت و قادر به استفاده از اپلیکیشنهای یکدیگر نبودند تا اینکه سیستمعاملهای یکپارچهساز مانند اندروید، iOS یا ویندوز معرفی شدند. هماکنون گوگل به دنبال عقد قرارداد با کمپانیهای خودروسازی برای استفاده از اندروید در کامپیوتر اتومبیلهاست. این موضوع میتواند منافع بسیاری برای گوگل و صاحب خودرو داشته باشد. از جمله آنها میتوان به تولید اپلیکیشن برای این حوزه اشاره کرد؛ اپلیکیشنهایی که کنترل بخشهای مختلف خودرو را در دست میگیرند یا تماشای ویدئوهای یوتیوب روی نمایشگر خودرو و برنامههایی از این قبیل که کاربرد فراوانی برای راننده و سرنشینهای خودرو خواهند داشت. خودروی کوالایی گوگل مستقل میشود مبحث اتومبیلهای خودران بیش از هر زمان دیگری بر سر زبانها افتاده است. در حالی که شایعاتی پیرامون ورود اپل به این حوزه نیز شنیده شده، میتوان به تماشای رقابتی دیدنی میان گوگل و اپل نشست. به نظر میرسد تکنولوژی اتومبیل خودران به جایی رسیده که دیگر نیازی به رهبری مستقیم گوگل ندارد و میتواند به کمپانی مستقلی تبدیل شود. البته گوگل پیشتر نیز اعلام کرده بود که علاقهای به راهاندازی خط تولید اتومبیل ندارد، بلکه صرفا به توسعه تکنولوژی آن علاقهمند است و قصد همکاری با کمپانیهای بزرگ خودروسازی را دارد. در همین راستا نیز اخیرا با برند فیات-کرایسلر وارد همکاری شده تا به تکنولوژی ساخت خودروهای این کمپانی کمک کند. یکی از بزرگترین نگرانیهایی که در این حوزه وجود داشت بحث امنیت و نحوه رانندگی خودروهای بدون سرنشین بود. رعایت قوانین و همچنین جان افراد حاضر در خیابان باید در نظر گرفته شود که نکتهای جالب در این میان وجود دارد؛ آمار نشان میدهد در تصادفاتی که میان اتومبیلهای خودران و خودروهای با راننده اتفاق افتاده، همیشه راننده واقعی مقصر بوده و اتومبیلهای گوگل هیچوقت قوانین را زیر پا نگذاشتهاند یا حتی جان کسی را به خطر نینداختهاند. به هر حال به زودی در خیابانها شاهد حضور مینیونهای فیات-کرایسلر، که با همکاری گوگل ساخته شدهاند، خواهیم بود. گوشیهای ماژولار در راهاند ایده گوگل برای تولید گوشیهای ماژولار، که تحت عنوان پروژه آرا (Project Ara) شناخته میشود، حدود سه سال است که با حاشیههای فراوان به کار خود ادامه داده، اما همچنان رونمایی نشده است؛ البته معرفی یک نسخه آزمایشی در برنامه گوگل بود که تاریخ رونمایی آن ابتدا تاخیر خورد و سپس به طور کلی از بین رفت! اگرچه پرچمدار کرهایها، الجی جی5، ابعادی از اسمارتفونهای ماژولار را به نمایش گذاشت، این گوشی به هیچوجه قابل مقایسه با ایده گوگل برای تولید گجتهای ماژولار نیست. به هر حال الجی بدون آنکه ادعایی داشته باشد، از ایده جدید خود پردهبرداری کرد، اما پروژه پرسروصدای گوگل همچنان شکستخورده یا حداقل مسکوت باقی مانده است! نکته جالب اینکه در اوت 2015 یک توییت از اکانت رسمی گوگل منتشر شد که گفته بود: «چه تاریخی؟ 2016». این توییت همراه با هشتگی مربوط به پروژه آرا منتشر شد و حداقل سال رونمایی از گوشیهای ماژولار را به کاربران وعده داد. با توجه به این توییت احتمالا صحبتهای مهمی درباره رونمایی از اولین گوشی این پروژه در کنفرانس امسال مطرح شود. البته برخی خبرگزاریها احتمال دادهاند که اولین نمونه اسمارتفونهای ماژولار نیز در این مراسم رونمایی خواهد شد، اما عرضه آن محدود به یک یا دو کشور خواهد بود. پیشتر نیز گوگل اعلام کرد که اولین گوشی ماژولار خود را فقط در بازار ایالات متحده عرضه میکند. رقص تانگو گوگل و لنوو! پروژه دیگری که گوگل در سال 2014 کلید زد، تانگو (Project Tango) نام دارد. در این پروژه قرار است گوشیهایی تولید شود که به سنسورها و دوربینهایی مجهز میشوند که فضای سهبعدی اطراف خود را درک میکنند. در صورتی که این گوشی را در دست داشته باشید، با حرکت در اتاق میتوان نقشهای سهبعدی از آن ترسیم کرد، زیرا گوشی موقعیت خود را در فضای سهبعدی درک میکند. این قابلیت برای طراحهای داخلی، معمارها یا تولید نقشه از داخل ساختمانهای بزرگ کاربرد فراوان دارد. در برنامه رسمی که از کنفرانس Google I/O منتشر شده بخشهای بسیاری به صحبت درباره پروژه تانگو اختصاص داده شده است؛ پس باید منتظر اخبار هیجانانگیزی درباره این ایده جذاب بود. جالب است بدانید که گوگل با کمپانی لنوو برای پیشبرد تانگو قرارداد بسته است. اطلاعات زیادی درباره محصولات تولیدی و جزئیات این قرارداد منتشر نشده، اما تنها سرنخ این است که اولین گجت مجهز به پروژه تانگو در تابستان 2016 معرفی میشود. اینترنت اشیا و خانههای هوشمند یکی از تکنولوژیهایی که گوگل و برخی از دیگر کمپانیها سرمایهگذاریهای عظیمی در آن انجام دادهاند مقوله اینترنت اشیاست. حدودا دو سال پیش گوگل با پرداخت بیش از 3 میلیارد دلار کمپانی Nest را خرید تا قلمرو خود را در این تکنولوژی نوظهور گسترش دهد. اگر خاطرتان باشد، گوگل در کنفرانس توسعهدهندگان سال 2015 ایدهای به نام Project Brillo طرح کرد که میتواند به عنوان پلتفرم واسطه میان اشیای هوشمند عمل کند. همانطور که میدانید، در آينده کمپانیهای مختلفی اقدام به تولید اسباب و اثاثیه هوشمند خواهند کرد که هرکدام ممکن است به پلتفرمی جداگانه مجهز شده باشد. وظیفه پروژه بریلو این است که آنها را به یکدیگر مرتبط کند و پلی برای تبادل اطلاعات میان اشیای خانه هوشمند ایجاد کند. گوگل پیش از این قول داده بود که به زودی بریلو را در اختیار توسعهدهندگان و همچنین شرکای تجاری خود قرار دهد تا امکان گسترش آن روی پلتفرمهای دیگر نیز فراهم شود. جنگ اعداد مثل همیشه جزئی از ماجراست اگر پیش از این کنفرانسهایی نظیر WWDC اپل، Build مایکروسافت یا I/O گوگل را تماشا کرده باشید، قطعا شاهد اعداد و ارقام اعلامشده از سوی مجری برنامه بودهاید؛ اعدادی نظیر اینکه چند گجت فروختهاند یا روزانه چند اپلیکیشن از استورها دانلود میشود، درآمد توسعهدهندگان پلتفرم چقدر است و مسائلی از این قبیل که به گونهای نشان افتخار برندها محسوب میشود. در این کنفرانس هم قطعا صحبت از تعداد گوشیهای اندرویدی جهان، اپلیکیشنهای دانلودشده از گوگلپلی یا گسترش روزافزون سیستم پرداخت اندروید به میان خواهد آمد. ناگفته نماند که Android Pay موفقیتهای نسبتا چشمگیری به دست آورده و گوگل برنامههای بسیاری برای توسعه آن در آینده دارد. یکی از مهمترین پروژهها احتمالا جهانی کردن سیستم پرداخت اندروید است تا کشورهای بیشتری به این امکان دسترسی داشته باشند. پیامرسان Hangouts بازنشسته میشود در حالی که پیامرسانهای Snapchat و Whatsapp هرکدام ارزشی 16 میلیارد دلاری دارند، Hangouts همچنان بلااستفاده مانده است! به جرات میتوان گفت پیامرسان گوگل یکی از کممخاطبترین نمونههای موجود در بازار است که بسیاری از کاربران اندروید حتی یکبار هم از آن استفاده نکردهاند. ارزش WeChat پیامرسان چینی حدودا 83 میلیارد دلار عنوان شده که این موضوع گوگل را به فکر واداشته و به دنبال توسعه پیامرسانی جدید فرستاده است. مسنجری که احتمالا در کنفرانس امسال یا آیندهای نزدیک معرفی میشود به رباتهایی مجهز شده که کارکردن با آن را برای کاربر راحتتر میسازد. یکی از وظایف آنها پاسخدادن به سوالات کاربران درباره موضوعهای مختلف است مانند کاری که هماکنون دستیار صوتی Google Now انجام میدهد؛ البته پیش از این مایکروسافت نیز به دنبال توسعه رباتهایی در اسکایپ بود که توانایی سفارش پیتزا و کارهایی از این قبیل را داشتند. به هر حال پیامرسان جدید گوگل با امکاناتی خارقالعاده به زودی عرضه خواهد شد که برای شنیدن خبرهای بیشتر باید منتظر کنفرانس توسعهدهندگان امسال بمانیم. جستوجوی تصویری به وسیله دوربین گوشی یکی دیگر از اپلیکیشنهای اختصاصی گوگل که هماکنون در گوشهای افتاده و خاک میخورد، Google Goggles است؛ نحوه عملکرد آن بدینگونه است که از یک شئ یا منظره عکسبرداری کرده و آن را برای جستوجوی بیشتر به سرورهای گوگل میسپارید که پس از لحظاتی میتوان اطلاعات جالبی درباره آن مشاهده کرد. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که <<چرا باید جستوجوی تصویری کرد وقتی میتوان کلمات را در موتور گوگل تایپ کرد؟>>. تصور کنید یک نقاشی هنری معروف دیده اما نام آن را نمیدانید؛ چگونه میخواهید درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ یک منظره یا آثار باستانی در مقابلتان قرار گرفته و میخواهید اطلاعات بیشتری درباره آن داشته باشید اما نمیتوانید ظاهر آن را در موتور جستوجوی عادی گوگل توصیف کنید! اپلیکیشن Goggles به شما اجازه میدهد با عکسبرداری از منظره یا نقاشی مورد نظر اطلاعات دقیقی درباره خالق آن و بقیه مشخصاتش به دست آورید. یکی دیگر از قابلیتهای آن حل پازلهای سودوکو است؛ با ثبت تصویری از پازل مورد نظر میتوان پاسخ کامل آن را مشاهده کرد! به نقل از وبسایت Slashgear، گوگل به زودی این اپلیکیشن را با برنامه پیشفرض دوربین یعنی Google Camera تلفیق کرده و این قابلیت را به عنوان یکی از بخشهای دوربین گوشیهای نکسوسی معرفی خواهد کرد. پروژه ATAP دنیای گجتها را متحول میسازد لفظ ATAP مخفف عبارت <<تکنولوژیها و پروژههای پیشرفته>> یا (Advanced Technology and Projects) است که مجموعهای از ایدههای گوگل برای ساخت گجتهایی هوشمندتر خواهد بود؛ در ادامه تکتک پروژهها را به صورت خلاصه توضیح خواهیم داد: Project Soli گجتهایی مانند ساعتهای هوشمند که نمایشگر کوچکی دارند فرآیند لمس آیکونها را برای کاربران سخت میکنند بخصوص افرادی که کمبینا هستند احتمالا برای همیشه حسرت داشتن یک ساعت هوشمند را به دوش خواهند کشید. این پروژه عبارت است از حسگرهایی که حرکات دست را در فضایی بالاتر از نمایشگر درک میکنند؛ بدین صورت که برای انتخاب یک گزینه تنها دو انگشت خود را به هم بزنید یا برای بالا و پایینکردن در صفحه، انگشت اشاره و انگشت شست را به هم بمالید تا نمایشگر اسکرول بخورد. Project Jacquard این ایده میخواهد لایههایی در بافت لباس و انواع پوشاک قرار دهد که لمس انگشت را درک میکنند. ابتدا گوشی را با تیشرت خود همگامسازی میکنید(!) و سپس بدون بیرونآوردن آن از جیب میتوان فرمانهایی به گوشی صادر کرد؛ به عنوان مثال میتوان لایه لمسی را در آستینها قرار داد که فرآیند کارکردن با آن را هم بسیار راحت میکند. فعلا برند پوشاک معتبر Levi's برای همکاری با گوگل اعلام آمادگی کرده است تا چیپهای مذکور را در لباسهایش قرار دهد. Project Abacus گذاشتن قفل روی نمایشگر گوشی یکی از معمولترین راهها برای حفاظت از اطلاعات است اما همیشه هم موثر نیست. به عنوان مثال هنگامی که مشغول انجام کاری یا تعمیر وسیلهای هستید و همزمان به اطلاعاتی از گوشیتان نیاز دارید؛ در این حال از اعضای خانواده میخواهید وارد گوشی شوند که با این سوال مواجه خواهید شد: <<رمزت چیه؟>>. با پاسخ به این سوال دیگر گوشی شما امن نیست و شاید هر چند روز یکبار باید رمز آن را عوض کنید. جایگزینهای خستهکنندهای مانند تشخیص چهره نیز وجود دارد که در نور کم کار نمیکند، برادر یا اعضای خانواده شبیه به خودتان را به جای شما تشخیص میدهد و اینکه مصرف باتری فوقالعاده بالایی دارد. البته سنسورهای تشخیص اثر انگشت هم در گوشیهای امروزی بکار میروند که چندی پیش مقالهای درباره جعل اثر انگشت و دور زدن این سنسورها در جیاسام منتشر کردیم! پس راه حل چیست؟ Abacus یک پروژه امنیتی به تمام معناست. با فعالکردن آن تمام حرکات، خصوصیات و اطرافیان شما زیر نظر گرفته میشوند؛ از جمله آنها میتوان به تن صدا، نحوه تایپکردن، حالات صورت، محلهای مورد تردد، نام بلوتوث اطرافیانتان و حتی نحوه راهرفتن شما همگی در برنامه ثبت میشوند؛ در صورتی که گوشی دزدیده شود یا رمز آن باز شود این برنامه به سرعت تشخیص میدهد که گجت از دست صاحبش خارج شده زیرا نحوه تایپ، راهرفتن یا تن صدای دیگران مشابه شما نیست و Abacus این موضوع را تشخیص میدهد؛ اگرچه ایده فوقالعاده جذاب است اما احتمالا مصرف باتری سرسامآوری هم خواهد داشت. Project Vault والت نیز یک پروژه برای حفظ امنیت کاربران است. این کامپیوتر دیجیتالی در قالب یک کارت حافظه جا میشود و اطلاعات کاربر را از هرگونه خطر یا نفوذ نجات میدهد؛ از جمله قابلیتهای آن میتوان به حفاظت از پیامهای خصوصی و چتها، تماسهای رد و بدل شده و مسائلی از این قبیل اشاره کرد. - پروژه آرا هم یکی از بخشهای تحت کنترل ATAP است که پیش از این توضیحهایی درباره آن ارائه کردیم. نحوه ثبتنام در Google I/O چگونه است؟ به عنوان آخرین تیتر شاید جالب باشد بدانید که افراد حاضر در این کنفرانس چگونه بلیط تهیه کردهاند. روند ثبتنام بدینگونه است که افراد علاقهمند به شرکت در I/O ابتدا نامنویسی کرده سپس گوگل به صورت رندوم و اتفاقی نام اشخاص را انتخاب میکند؛ افراد منتخب بابد مبلغ 900 دلار (حدودا 3 میلیون تومان!) پرداخت کرده و ثبتنام خود را نهایی کنند. این نکته را هم اضافه کنیم که فقط ساکنین کالیفرنیا چنین مبلغی پرداخت میکنند زیرا بقیه افراد باید از شهرها و احیانا کشورهای دیگر به این ایالت سفر کنند که هزینهای چند صد دلاری متحمل خواهند شد! نظر شما درباره کنفرانس Google I/O چیست؟ کدامیک از بخشهای آن را بیشتر دوست دارید؟ به نظر شما پروژههایی مانند خانه هوشمند یا اتومبیلهای خودران نیازهای افراد را برطرف میکنند یا صرفا زندگی را پیچیدهتر خواهند کرد؟ شما چه ایدهای در ذهن دارید که باید میان پروژههای گوگل جای میگرفت؟ -
کودک ۱۰ ساله اینستاگرام را هک کرد و ۱۰ هزار دلار جایزه گرفت
sarasadat پاسخی برای nasim14 ارسال کرد در تاپیک : مقالات و اخبار موبایل، تبلت و گجت ها
واقعا جالب بود ما 10 سالمون بود اینا هم 10ساله شونه :clapping: -
راهنمایی در خصوص iphone 5s
sarasadat پاسخی برای kingac ارسال کرد در question : مشاوره برای انتخاب گوشی و تبلت مناسب
سلام به دوستان عزیز دوستمون kingac موضوع خوبی رو شروع کردند چون فکر کنم سوال خیلی ها باشه همونطور که سوال من هم بود ولی سوال دیگه ای که بهش پرداخته نشد اینه که چطور میشه فهمید یه گوشی 5s رفرشه یا نه ؟ یا اینکه چطور بفهمیم که هنسویری اصله یا نه ؟ و یا بقیه لوازم -
بررسی کامل مادربرد ASUS B150 PRO GAMING/AURA: قابلیتهای مادربردهای گرانقیمت گیمینگ با کمترین هزینه!
sarasadat پاسخی ارسال کرد برای یک تاپیک در مقالات و اخبار سخت افزار
این مادربرد میان رده 450 هزار تومانی که در حال حاضر یک از گران قیمتترین مادربردهای مبتنی بر چیپست Intel B150 موجود در بازار محسوب میشود در عین حال دارای قابلیت ها و امکاناتی است که مشابه آن تنها در مادربردهای رده بالا و گران قیمت مشاهده می شوند. در این بررسی قصد داریم ضمن معرفی آن عملکرد و کارایی آن را از زوایای مختلف محک بزنیم. با ما همراه باشید... مقدمه اگر بررسیهای اخیر شهر سخت افزار را در بخش مادربرد دنبال کرده باشید به خاطر دارید که تا کنون از پلتفرم جدید مبتنی بر معماری Skylake اینتل با بررسی 3 مادربرد پرچم دار رده بالا و البته دو مورد گران قیمت مبتنی چیپست Intel Z170 در خدمتتان بودیم؛ اما کمکم با ورود پردازندههای میان رده و رده پایین و ارزان قیمت مبتنی بر معماری Skylake و سوکت LGA1151 و همچنین مادربردهای خوش قیمت مبتنی بر چیپست های H110/B150/H1170 حالا دیگر کاربرانی که برای خرید دسکتاپ با محدودیت بودجه مواجه هستند نیز میتوانند از قابلیتها و ویژگیها متعدد پلتفرم جدید کمپانی اینتل بهرهمند شوند. کمپانی ASUS که مثل همیشه برای این پلتفرم نیز سنگ تمام گذاشته است، امسال با تنوع به مراتب بیشتری نسبت به نسلهای قبل به طراحی و ساخت مادربردهای رده متوسط و پایین مبتنی بر سوکت LGA 1151 پرداخته است. یکی از ویژگیهای برخی مدلهای رده متوسط مادربردهای جدید کمپانی ASUS نظیر سری PRO GAMING، برخورداری آنها از امکانات و قابلیتهای محوری مادربردهای رده بالای گیمینگ آن هم با قیمت تمام شده به مراتب کمتر است. از جمله مهمترین این امکانات میتوان به نورپردازی با استفاده از LED های RGB، سیستمهای صوتی مدرن و باکیفیت، تجهیزات شبکه جدید و پرسرعت، قطعات مدرن و باکیفیت به کار رفته در مدارات رگولاتور ولتاژ، پشتیبانی از پورتهای بسیار پرسرعت جدید همانند USB 3.1، M.2 و SATA-Express برای اتصال تجهیزات جانبی و ذخیره سازی مدرن و همراه داشتن نرم افزاریهای متعدد کاربردی برای کنترل و مانیتورینگ سخت افزاری و گیمینگ اشاره کرد. کمپانی ASUS تا همین حالا که در حال نگارش این بررسی هستیم تنها بیش از 23 مدل مادربرد مبتنی بر چیپست Intel B150 معرفی و اغلب آنها را روانه بازار کرده است. در این بین 5 مدل از سری PRO GAMING هستند که در این رویو قصد داریم به بررسی عملکرد و کارایی مدل B150 PRO GAMING/AURA بپردازیم. این مدل 130 دلاری که البته در کشور با قیمت حدودی 450 هزار تومان به فروش میرسد در حال حاضر یک از گران قیمتترین مادربردهای مبتنی بر چیپست Intel B150 موجود در بازار محسوب میشود. در واقع رنج قیمت این مادربرد بهگونهای است که تقریباً با همین قیمت میتوان یک مادربرد مبتنی بر چیپست Intel Z170 ولی با حداقل امکانات و قابلیتها خریداری کرد؛ اما با تمامی این تفاسیر مادربرد ASUS B150 PRO GAMING/AURA به دلیل امکانات و قابلیتهای متعددی که برای آن در نظر گرفته شده است ارزش خرید بسیار بالایی دارد. از مهمترین قابلیتها و امکانات این مادربرد خوش قیمت میتوان به موارد زیر اشاره کرد: نورپردازی بسیار خلاقانه و کم نظیر با استفاده از RGB LED پشتیبانی از جدیدترین و پرسرعتترین درگاههای انتقال اطلاعات مانند USB 3.1 Type-c و M.2 Socket 3 سیستم صوتی مدرن و بسیار باکیفیت SupremeFX تجهیزات شبکه مدرن مبتنی بر چیپست جدید I219-V کمپانی اینتل به همراه پشتیبانی از LANGuard و نرم افزارهای اولویت بندی ترافیک گیمینگ شبکه همراه داشتن نرم افزارهای متعدد مانیتورینگ و کنترل سخت افزاری و گیمینگ برخورداری از باکیفیتترین و در عین حال مدرنترین قطعات در مدارات رگولاتور ولتاژ پشتیبانی از سامانههای متعدد ایمنی برای جلوگیری از آسیب دیدن مادربرد در شرایط مختلف همانطور که ملاحظه میکنید این مادربرد خوش قیمت تقریباً اکثر ویژگیها و قابلیتهای مادربردهای گیمینگ رده بالا را با خود به همراه دارد. -
سیستمهای تصمیم گیری و داشبورد مدیریتی بزرگترین بیماری یک سازمان کمبود اطلاعات دقیق و بموقع می باشد. با وجود این حقیقت, مدیران برای تصمیم گیری تحت فشار هستند و معمولا بر اساس یک تصمیم گیری حدسی مجبور به ریسک می شوند. این ریسکها بعضا باعث از دست رفتن یکسری سودها و منافع کسب و کار می شوند. بستر هوشمندی کسب و کار و داشبورد مدیریت امکان مدیریت داده ها, دستیابی به داده ها و تحلیل داده ها را در زمان و هزینه کمتر امکان پذیر می سازد.این شرکت در این حوزه دارای ابزارها و تجربیات بسیار ارزنده ای است، حوزه هایی که سطوح استراتژیک و فرایندی را پوشش داده و امکان مانتورینگ شاخصها و سازمان را براحتی میسر می سازد. داشبورد در کسب و کار شما شبیه داشبورد اتومبیل عمل خواهد کرد. میزان کیلومتر طی شده ، دمای آب رادیاتور ، میزان بنزین باقی مانده در باک ، سرعت ، وضعیت ایمنی و ... مجموعه اطلاعاتی است که داشبورد نصب شده در اتومبیل به صاحبان آن ارائه خواهد داد. کلیه این اطلاعات با وجود حیاتی و لازم بودن تنها به صورت یک هشدار عمل خواهند نمود و نسبت موفقیت به نحوه تصمیم گیری و سرعت عمل صاحب اتومبیل وابسته می باشد. شاید به نظر برسد که داشبورد اتومبیل تنها یک لایه نمایش شکیل با طراحی مناسب است ، اما چند لحظه به اتومبیلی فکر کنید که نمیتوانید اطلاعی از وضعیت درونی آن داشته باشید و تمام سفرتان را باید با حدس و گمان و احتمال های غلط و درست و تصمیم گیریهای مبهم طی کنید! و این وضعیت قطعاً غیر قابل تحمل خواهد بود. داشبورد مدیریت این امکان را به مدیران شرکت شما میدهد که در هر لحظه عملکرد سازمان خود را مشاهده کرده و وضعیت آنرا نسبت به هدف نهایی تان پایش کنید. برای این منظور می بایست شاخص های کلیدی عملکرد (KPI: Key Performance Indicator) سازمان و واحدها تعریف شود تا بتوان در هر لحظه از وضعیت شرکت و عملکردها واحدهای سازمانی مطلع شد. علل استفاده از داشبورد مدیریت با استفاده از این سیستم مدیران ارشد سازمان می توانند به سادگی در یک محیط زیبا و غیر پیچیده ، بر شاخصهای عملکردی سازمان ، بخش و یا واحد خود نظارت کامل و به روز داشته باشند. همچنین استفاده کنندگان اصلی داشبورد زمان زیادی از روز را خارج از محل کارشان میباشند ، داشبورد این امکان را برایشان مهیا میکند که از راه دور به اطلاعات مور نظرشان دسترسی داشته باشند. مزایای داشبورد مدیریت - تعریف شاخص های کلیدی عملکرد سازمان (KPI) - نظارت بر عملکرد سازمان و واحدها - کمک به تصمیم گیری سریعتر و بهتر - نمایش وضعیت کل سازمان در یک نگاه - دسترسی سریع به اطلاعات از مجموعه چند منبع مراحل کلی طراحی و پیاده سازی سیستم فاز اول: شناسایی فرایندهای سازمان فاز دوم: تعریف شاخصهای کلیدی عملکرد سازمان و واحدها (KPI) فاز سوم: طراحی سیستم داشبورد مدیریت فاز چهارم: طراحی و پیاده سازی نرم افزار هوش تجاری و داشبورد اطلاعات مدیریت سان شرکت سان از سال 1379 با ارائه راه حل های مختلف در حوزه های اطلاعات مدیریت توانسته است در حوزه ی صنایع مختلف ، راه حلهای مناسبی را ارئه نماید و رضایتمندی مدیران این شرکت ها را در حوزه هلدینگ ها و شرکتهای سرمایه گذاری ، جلب نماید. -شرکت سان با تسط بر دانش نوین فناوری اطلاعات و با بهره گیری از متخصصین مدیریتی در حوزه های مختلف صنعتی و تجاری این حوزه و همچنین راهنمایی مشتریان قبلی خود ، راه حلهای مدیریتی آماده ای را جهت ارائه به لایه های مدیریت و کارشناسی ارشد ارائه نموده است. -راه حلهای این حوزه شامل BI ، داشبوردهای مدیریتی ، Throughput Accounting (سود و زیان لحظه ای) و ابزار گزارشات تلفیقی مدیریتی میباشد. -این سیستمهای توان اتصال به اکثر زیر سیستمهای موجود شرکتها را داشته و تغییراتی در لایه های نرم افزاری و مدیریت فعلی اعمال نمی نماید. اینک با رشد صنعت فناوری اطلاعات و کسب تجربیات گوناگون در حوزه جمع آوری، ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات، موضوع "معنا بخشیدن به داده ها" و آسان کردن فرآیند تصمیم سازی، هم زمان در مرکز توجه کارشناسان فناوری اطلاعات و متخصصان علم مدیریت و کسب و کار قرار گرفته است. "راه حل پایگاه داده تحلیلی و هوش تجاری" فناوری جدیدی است که پس از جمع آوری، ذخیره، پاکسازی، تجمیع، تحلیل و بازیابی اطلاعات، فرآیند تصمیمگیری را برای مدیران آسان می سازد. بهعبارت دیگر هوش تجاری را میتوان همانند یک پالایشگاه داده تصور کرد که گردش داده درآن موجب ارزش افزوده خواهد شد. اطلاعات بیشتر در www.nazmaran.com
-
فعالترین کاربران بازارچه
-
آمار بازخوردها
31243
مثبت14
خنثی212
منفی99%
Total Positive