رفتن به مطلب

Sandor

کاربر سایت
  • پست

    709
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • بازخورد

    100%

2 دنبال کننده

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

دستاورد های Sandor

276

اعتبار در سایت

  1. درود از طریق برنامه MSI AB یا برنامه‌های مشابه، قسمت Power Limit رو کم کنید (مثلا از 100 برسونید به 85) بعد نتیجه رو ببنید و اعلام کنید.
  2. گوشی رو از قاب درآوردم، تمیزش کردم، سوکت ورودیش یه کوچولو فوت کردم و تمیز کردم خود گوشی رو هم یک بار خاموش و روشن کردم الان درست شده (فعلا) حالا مطمئن نیستم واقعا ایراد سخت‌افزاری گوشی بوده یا با ریستارت گوشی حل شده ممکنه هر لحظه رندوم دیگه‌ای هم به مشکل بخوره
  3. اگر سوکت گوشی ایراد داره پس چرا گوشی شارژ می‌شه؟ هم توسط PC شارژ میشه و هم توسط اداپتور فست شارژ میشه
  4. با سلام شرح مشکل: چندین سالی میشه که من خیلی اوقات گوشی رو با کابل USB به PC وصل می‌کنم و ازش برای اتصال اینترنت و انتقال فایل استفاده می‌کنم و هیچ مشکلی هم وجود نداشته تا اینکه دیروز دیدم PC اصلا کابل رو شناسایی نمی‌کنه! یعنی حتی روی صفحه گوشی اون گزینه‌های حالت انتخابش هم ظاهر نمیشه! گوشی فقط داره شارژ میشه یعنی کابل وصله ولی PC کابل و گوشی رو شناسایی نمی‌کنه (شایدم گوشی PC رو شناسایی نمی‌کنه) به هر صورت با کلی سرچ دیدم که خیلی‌ها تو نت نوشته بودن که باید گوشی رو ببری رو حالت Developer Mode و USB Debuging رو انتخاب کنی. منم همینکارو کردم و بعد از چندبار وصل و قطع شدن، بلاخره وصل شد اما در کمال ناباوری دیدم که امروز دوباره همین مشکل پیش اومده و گوشی توسط PC شناسایی نمیشه! توی قسمت دیوایس منیجر هم این ارور دیده می‌شه طبق تصویر زیر: دقت بکنید که من تمام راه حل‌های موجود در نت رو امتحان کردم از جمله این راهنمای حل مشکل Unknown USB Device در ویندوز | device descriptor request failed که در واقع ترجمه و مجموعی از راه حل‌های موجود در نت بود (مثل آپدیت ویندوز، غیرفعال کردن و دوباره فعال کردن درایورها، تنظیمات Power Setting) ولی بازم بی فایده است! مشکل اینجاست که من اصلا نمی‌دونم این مشکل از گوشیه یا PC یا کابل. با یه کابل دیگه هم تست کردم همین مشکل برقرار بود.
  5. یه بخشی از مشکل همینه. مانیتور من معمولا روی 120 هرتز قرار داره. اگر با همین 120 هرتز وارد بازی بشم و به قول شما، فریم آنلاک باشه، کارت سعی می‌کنه حداکثر فریمی که میتونه رو بده و در نتیجه دما هم می‌ره بالا. خب من اینو نمی‌خوام! اما اگر بخوام فریم رو لاک کنم، به خاطر ایمپوت لگ استاتر ایجاد میشه وسط بازی. فریم هم از طریق Riva Tuner لاک می‌کنم که بسیار عملکرد عجیبی داره! یعنی اگر بذاری 60 فریم لاک، توی بازی میشه 55! اگر بذاری 70، تازه توی بازی میشه 60 الی 65 اونم با استاتر! بالاتر گفتم، تو همین الن ویک 2 همیشه روی 200 یا نزدیک به 200 بود ولی الان که پاور لیمیت رو کم کردم، شده 150 و دما هم بهتر شده همیشه 80% نیست، وقتی دمای کارت میرسه به 70 درجه، گذاشتم که با دور 80% کار کنه سایر دوستانی که فوری می‌گن خمیر عوض کن! این کار برای زمانیه که کارت مشکل دفع حرارت داشته باشه! الان مشکل من دفع حرارت نیست، مشکل بالا رفتن مصرف بی‌دلیل کارت توی مصارف پایینه، اونم توی بعضی بازی‌ها! وگرنه من بازی‌های سنگین رو با رزولوشن 2ک هم ران کردم، مشکلی نداشته
  6. بالاتر گفتم اینو و چک کردم: خب الان پاور لیمیت رو کم کردم، اولویت هم از پاور تغییر دادم به دما. الان خیلی بهتر شده منتها نمی‌دونم این بهتر شدن دلیلش همین کاریه کردم یا اینکه امروز هوا سردتر شده و در کیس رو هم باز کردم یه سوال دیگه هم داشتم. الان پاور لیمیت رو از 100 رسوندم به 85. از کجا باید بدونم در کدوم بازی‌های بعدی، لازمه که پاور لیمیت رو زیاد کنم؟ یعنی منظورم اینه که کم کردن پاور لیمیت کجا توی بازی خودشو نشون می‌ده؟ و اینکه دستکاری پاور لیمیت ایا در برق‌رسانی به کارت مشکل ایجاد می‌کنه یا نه؟ شما هم اگر ایده‌ای دارید بفرمایید: @RAMIN VAMP
  7. یه آپدیتی هم بدم الان با نمایش مصرف پاور هم چک کردم اگر فریم لیمیت رو بردارم، تو یه سری صحنه‌ها فریم به 90 میرسه و مصرف پاور هم به 200 وات می‌رسه اگر فریم رو لیمیت کنم (مثلا روی 60 یا 70) مصرف پاور به 150 الی 160 میرسه
  8. ببخشید من متوجه منظورتون نشدم. در حال حاضر برنامه MSI AB داره همه چی از جمله مصرف رو هم میخونه پاور لیمیت به صورت دیفالت روی 100 فیکس شده، نه کمتر نه بیشتر و منم تا به حال بهش دست نزدم تو حالت Prioritize هم گزینه Power فعاله (همون جا که بین دما و پاور باید یکی رو انتخاب کنی)
  9. راستش وی سینک هم توی این بازی‌ها وضعیت عجیبی داره! اولا که مانیتور من G-Sync Compatible هست و زمانی که وی سینک رو خاموش می‌کنم، تجربه نرم‌تری تو بازی دارم ولی مشکل اینه که وقتی وی سینک رو خاموش می‌کنم، مهم نیست بازی روی چه فریم ریت یا رفرش ریتی تنظیم میشه، فریم ریت بالاتر از حد مجاز میره و به همون نسبت دما هم بالاتر میره. مثلا همین الن ویک 2 رو من اومدم روی رفرش ریت 85 بالا آوردم ولی توی بازی که میرم، اگر وی سینک رو خاموش کنم، فریم ریت باید روی 85 قفل بشه (چون تابعِ رفرش ریتِ ویندوزه) ولی فریم ریت میره بالای 100 :)) نمی‌دونم مرض مانیتوره یا چی
  10. سلام بر دوستان اهل فن ماجرا از این قراره که کارت گرافیک من (مدل دقیق RTX 3060ti asus Dual) در برخی بازی‌ها با وجود مصرف پایین، دمای بالایی داره! مثلا اخیرا بازی الن ویک ۲ رو نصب کردم (آخرین ورژن و آخرین آپدیت). توی این بازی با هر نوع تنظیماتی میرم داخل بازی، دمای کارت میره رو ۸۰ درجه! یعنی چه با تنطیمات low برم چه با تنطیمات Ultra دمای کارت الکی میره بالا درحالی که مثلا توی low میزان مصرف کارت روی ۶۰ درصده و روی ultra مصرف کارت ۹۰درصده ولی دما در هر صورت میرسه به ۸۰ درجه! (که معمولا هات اسپات محسوب میشه و من دوست دارم دما پایین باشه) مسئله عجیب اینه که فقط توی بعضی بازی‌ها اینطوریه، مثلا توی COH3 یا هورایزن هم همین مشکل رو داشتم ولی توی بقیه بازی‌ها مثل ایول ۲ یا ۸ و خیلی از بازی‌های سنگین دیگه این مشکل وجود نداشت. خیلیا بودن که کارت منو داشتن یا حتی برند پایین‌تر ولی چنین مشکل دمایی نداشتن. حالا من نمیدونم مشکل از بازی‌هاست یا خمیر کارت ضعیف شده؟ و اگر مشکلِ خمیر و خنک‌کننده‌اس، چرا فقط یه سری بازی‌ها اینطوریه؟ و چرا از نظر دمایی، هیچ فرقی بین low و high دیده نمیشه؟ امکان داره از تنطیمات درایور باشه؟ (چون بارها درایور رو با ddu پاک کردم و نصب کردم) فعلا تنها کاری که از دستم برمیومد این بود که تنطیمات fan curve رو دستکاری کنم، به طوری که مثلا روی مصرف ۷۰ درصد، فن با سرعت ۸۰ یا بالاتر بچرخه. اینطوری فن بیشتر مصرف میشه ولی دما پایین‌تر میاد. اونایی که تجربه دارن میشه بگن آیا بالا بردن دور فن با تظیمات Fan Curve به طول عمر فن آسیب میزنه یا نه؟ اطلاعات تکمیلی: مدل کیس: گرین استرایکر با سه فن دیفالت (دو تا جلو و یک دونه عقب) کولر پردازنده مدل Thermalright TrueSprit 120 (دمای پردازنده تا حالا بیشتر از 55 نشده)، برای کنترل دما و فن گرافیک هم از MSI AB استفاده می‌کنم
  11. معمولا در اینطور مواقع کافیه شما برای هر حالت یه تست بگیرید و ببینید در کدوم حالت قطعات دمای پایینتری دارند. اگر کیس شما طوریه که جلوش هم فن داره، بهتره که بسته باشه. دقت داشته باشید باز کردن پنل کیس مساوی با گرد و خاک بیشتر که در درازمدت عملکرد فن‌های شما رو بدتر میکنه!
  12. من همین بازی رو نسخه دودی از یه سایت دیگه گرفته بودم و کرک رو خودش نصب شده بود. در این مواقع بهتره همیشه اینترنت رو قطع کنید، آنتی ویروس ویندوز رو هم موقتا غیرفعال کنید
  13. درود من 6 ماه پیش میخواستم یه SSD M.2 بگیرم فقط و فقط برای نصب و اجرای گیم. بعد از بررسی‌های زیاد بین مدل‌ها و برندهای مختلف، دقیقا رسیدم به همین مدل 620 . یدونه 500 گیگ گرفتم و تا الان که مشکلی نداشته. البته باید دقت داشته باشید که خودش کاور و چسب حرارتی نداره. ولی در کل، نسبت به قیمت و کارایی که میده، به صرفه هست
  14. درود پاور رو اگر به 800 وات برسونید، آینده‌نگرانه‌تر خواهد بود مادربردهای 690 برای کار شما جواب میده، فقط حتما قبل خرید بگید که براتون بایوسش رو اپدیت کنن در خصوص برند و فرکانس رم، حتما با مشخصات مادربرد چک بکنید که این مدل از رمی که شما مدنظر دارید با فرکانس تعریف شده، ایا با مادربرد مربوطه همخوانی داره. اگر از یک فروشگاه حرفه‌ای تهیه می‌کنید، معمولا این چیزا رو در پروسه تست بررسی می‌کنن. من جای شما باشم، دو تا هارد SSD میگیرم، یکی برای فقط ویندوز با حجم پایین (مثلا 250) و یکی هم برای کارهای پریمیر. همیشه اسلاتی که به پردازنده نزدیکه، لین‌های PCIE مشترکی با پردازنده داره ولی اون چندتای دیگه پایین‌‎ترن، لین‌ها رو با مادربرد مشترک هستند، برای اطلاعات بیشتر باید سرچ کنید ولی به طور خلاصه، اگر شما بخواید بیش از یک هارد SSD با درگاه M.2 روی مادربرد نصب کنید، برخی از درگاه‌های ساتای مادربرد از کار می‌افتند (اینکه کدوم از کار میفته رو باید از دفترچه راهنما بخونید) حالا اینکه شما چندتا SSD با چه درگاهی میخواید رو مادربرد نصب کنید، کاملا بستگی به نوع کاربری و تخصیص سرعت یا حافظه مدنظرتون داره
×
×
  • اضافه کردن...