رفتن به مطلب

meherdad44

کاربر سایت
  • پست

    4
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • بازخورد

    0%

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

دستاورد های meherdad44

11

اعتبار در سایت

  1. meherdad44

    چرا هدف نداریم؟

    الان از یه بچه هم بپرسی میدونه که وضعیت اقتصادی داغونه. داری هنر می کنی به زمین و زمان گیر میدی؟ مشکل ما اینه که چون در دانشگاه ها بازه، همه باید بریم یه مدرک بگیریم. هیچ کس دنبال یاد گرفتن مهارت نیست. یه سر به سایت هایی مثل جابینجا بزن ببین چقدر نیروی کار لازمه اما کسی نیست که بگیرن. نه این اینکه نباشه اصلا ولی آدم ماهر نداریم. چون خیلی ها حس کار ندارن. میگن وضعیت بده پس طبیعیه که ما هم به جایی نرسیم. خیلی ها دنبال بهونه میگردن بپیچن به بازی. بهت قول میدم بگردی دلایل بیش تری هم واسه نا امیدی پیدا. بستگی داره نگاهت به شرایط چی باشه. دنبال فرصتی یا بهونه آوردن؟ شاید تلاش کنی به جایی هم نرسی ولی لاقل سهم خودت رو دست انجام بده. من کسی نیستم که بخوام کسی رو نصیحت کنم ولی خودم چند سال کارگری کردم. الانم اونقدر به جایی نرسیدم که بخوام تعریفش کنم. ولی واسه بدبخت بودن دنبال بهونه نمی گردم. من تلاشمو می کنم، حداقل پیش خودم شرمنده نیستم.
  2. meherdad44

    چرا هدف نداریم؟

    این جمله رو از سایت مخاطب خوندم: فرد با هدف معین حتی روی ناهموارترین جاده پیش خواهد رفت ولی بدون هدف حتی روی هموار ترین جاده نیز پیشرفتی نخواهد داشت. “توماس کارلایل”
  3. meherdad44

    چرا هدف نداریم؟

    کسایی که از صفر شروع می کنن سخت تر به هدفشون میرسن. شکی هم نیست. شایدم اصلا نرسن! ولی به انتظار نشستن هم فایده نداره. تا وقتی خودمون تغییر نکنیم هیچی هم تغییر نمی کنه. معجزه ای در کار نیست.
  4. meherdad44

    چرا هدف نداریم؟

    چرا هدف گذاری نمی کنیم؟ آیا دقت کرده اید که چرا تعداد خیلی کمی از مردم هدف های روشن و دقیق دارند؟ بسیاری از ما اصلا هدف نداریم. شاید آن را مهم نمیدانیم و یا برای هدف گذاشتن وقت نمی گذاریم. بریان تریسی در کتاب هدف دلیل نداشتن هدف را به شرح زیر توضیح می دهد: به هدف گذاری اهمیت نمی دهند: اغلب مردم اهمیت هدف گذاری را درک نمی کنند. این افراد با کسانی معاشرت دارند که اعتقادی به هدف ندارند و برای خود هدفی تعیین نکرده اند. در شرایطی رشد می کنند که که رسیدن به موفقیت و داشتن هدف برای آن ها تعریف نشده است و نمی دانند که داشتن هدف از هر عامل دیگری برای رسیدن به موفقیت مهم تر است. راه درست را نمی دانند: نمی دانند که چگونه باید هدف گذاری کنند. بعضی مواقع فکر می کنند که هدف دارند در حالی که هدف آن ها فقط میل و آرزو است. طبیعی است که خوشبخت شدن را همه می خواهند اما هدف باید برای هرکس خاص باشد. باید قابل توضیح و روشن باشد و بتوانیم آن را مکتوب کنیم. از شکست خوردن هراس دارند: تقریبا همه ی ما تجربه شکست را داشته ایم. این شکست ها می تواند مالی یا احساسی باشد. مشکل افراد ناموفق در این است که هر بار شکست می خورند مجددا بدون داشتن هدف مشخص تلاش می کنند و باز هم شکست می خورند. در صورتی که نمی دانند علت ناکامی هایشان نداشتن هدف است و همین موضوع باعث کم شدن اعتماد به نفس در آن ها می شود. از رد شدن می ترسند: از این که به هدفشان نرسند و مورد تمسخر و انتقاد دیگران قرار بگیرند می ترسند. راه حل این است که موضوعات مهم را پیش همه مطرح نکنید و اهدافتان را محرمانه نگه دارید. بگذارید که آن ها موفقیت شما را ببینند. انواع هدف: هدف هایی که برای خود تعیین می کنیم از نظر مدت زمان رسیدن به آن ها به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می شوند. اهداف بلند مدت همان اهداف اصلی هستند که آرزو می کنیم به آن ها برسیم و ممکن است چندین سال طول بکشد تا محقق شوند مانند گرفتن مدرک دانشگاهی، ازدواج، خرید خودرو و… اهداف کوتاه مدت با توجه به اهداف بلند مدت برای آینده نزدیک تعیین می شوند. مانند قبولی در امتحانات، پرداخت قسط و… این اهداف در صورتی معنا پیدا می کنند که در زمینه درستی به کار گرفته شوند. در قسمتی بعدی به این موضوع می پردازیم. نقش هدف در زندگی از نظر دکتر هلاکویی روانشناس و جامعه شناس، نباید هدف را با وسیله اشتباه بگیریم. مثلا بسیاری از ما به اشتباه پول را هدف قرار می دهیم. ایشان می گویند که باید در 5 زمینه هدف داشته باشیم: 1.سلامت فیزیکی و روانی: باید سلامتی خود را حفظ کنیم تا بتوانیم برای دستیابی همیشه از صد در صد توانمان بهره بگیریم. 2.علم و آگاهی: در دنیای امروز دوره تجربه کردن و سوختن به پایان رسیده است. افراد زیادی راه های موفقیت را طی کرده اند و باید از علم آن ها استفاده کنیم. 3.شغل و درآمد: ما باید کار موثر و مفید داشته باشیم. نباید مشغول بودن را با مسئول بودن اشتباه بگیریم. در این صورت وقتی که به خودمان می آییم که زمان زیادی را از دست داده ایم. 4.روابط: در دنیای امروز همه چیز در روابط خلاصه می شود. باید در زمینه دوستانه و اجتماعی روابط خوب و سالمی داشته باشیم. 5.تفریح و سرگرمی: بدن ما ماشین نیست! پس باید برای استراحت برنامه داشته باشیم و تفریح کنیم.
×
×
  • اضافه کردن...