سال ۹۱ برج ۹ من چند قطعه از شما خرید کردم. تجربه جالبی نبود. از اونجایی که برخورد لیون بسیار بد بود سعی نکردم که اصلا مطرحش کنم. چون به نظر نمیرسید با اون برخورد اعتراض و انتقاد نتیجه ای داشته باشه. الان چون وضعیت بازار به مراتب بهتر هست( طبیعتا شما هم شکیباتر )و من هم کینه ای که به دل داشتم رو فراموش کردم ( تقریبا)، گفتم وقت خوبیه برای مکتوب کردنش شاید سودی داشته باشه. خوب بریم سر اصل ماجرا...
اون دوره وضعیت اقتصاد ایران بسیار آشفته بود و قیمت ارز از چند ماه پیشش سیر رشد نجومی به خودش گرفته بود. قیمت ها هر دقیقه عوض میشد و سایتها قیمتاشون کلا بی معنی بود و فقط با تماس تلفنی میشد از قیمت کالاها مطلع شد. بنده قصد خرید یک گرافیک Asus 560 ti DC II داشتم که دو فن داره. هم از شما قیمت گرفته بودم ( چندین بار طی ۲-۳ روز) و هم از جاهای دیگه. در نهایت به خاطر محبوبیت لیون و قیمت معقولترش گفتم از شما خرید کنم. در نهایت زنگ زدم قیمت بگیرم که همون موقع هم با خودپردازی که تقریبا نزدیک بود پرداخت کنم. تماس گرفتم و قیمت چند ساعت قبلش رو گفتم که مثل اینکه بالاتر رفته برای بار چندم. منم آهی کشیدم و با خنده گفتم ای بابا به همین زودی بالا رفت باز... که طرف لیون موضع گرفتن و گفتن به ما مربوط نیست و بازار همینه و نمیخوای نخر ( با لحنی نه چندان دوستانه و صدای بلند..). من که چند روز بود در جریان بالا رفتن قیمت این کارت بودم تصمیم گرفتم هرچه زودتر خرید کنم تا بیشتر هم نشده. این کارو هم کردم و هماهنگیها رو تو تلفن انجام دادم. یادم میاد حداقل دو بار تاکید کردم که مدل DC 2 باشه و خوب طرف لیون هم تایید کرد اینو. تقریبا ۳ روز بعد کارت برای من اومد. چون اینجا شهرستان هست سه روز معمولا حداقلی هست برای پست معمولا. من بسته رو با اشتیاق بازکردم و با نا امیدی دیدم که مدل تک فن دی سی یک هست. خوب بعد از چند ساعت غصه خوردن تماس گرفتم. طرف لیون با عصبانیت و خصم جواب منو دادن و تلفن هم رومن قطع کردن!! بعد خودشون تماس گرفتن و عذرخواهی و این حرفها انگار که دارن سرم منت میزارن گفتن میتونی برش گردونی اگه نمیخوایش هزینه پستش هم به عهده خودشون. ولی خوب فایده نداشت. قیمت کارت بیشتر از ۱۰۰ هزارتومن بالارفته بود و خود لیون دیگه اون کارتو موجود نداشت و جای دیگه هم که من سراغ داشتم تموم کرده بودن توی این سه روز ( تنها کارت درست حسابی زیر ۷۰۰ تومن برای گیم توی اون بازه زمانی همین بود برای همین طرفدار زیاد داشت). البته ناگفته نماند که لیون پیشنهادی برای تعویض کارت نداد فقط گفت پس بفرست اگه میخوای. منم که میدونستم عملا با عرض پوزش تو پاچم رفته با خودم گفتم خر ما از کره گی دم نداره بی خیالش....
توی همین بازه زمانی من یک مین بورد و رم هم از شما گرفته بودم. مین وقتی به دست من رسید کارت گارانتی نداشت. تماس گرفتم گفتم نداره کارت چیکارکنم؟ باز با لحن خیلی تند با من رفتار شد. بازم تلفن قطع شد برروی من...... خوب ایشون(طرف لیون) مجددا تماس گرفتن و با عذر خواهی و این توجیح که دوره بدی هست و مشکلاتشون زیاد شده بازار براشون اعصاب نزاشته گفتن که الان زنگ میزنن گارانتی تا کارتشو صادر کنن و این کاررو هم با منت گذاشتن سر من انجام دادن. وقتی ایشون داشتن درخواست کارت میدادن من پای گوشی بودم. میشنیدم که میگن به خاطر یه مادربرد فکسنی چقد دردسر باید بکشن که معلوم نیست منظورشون چی بوده، مین مشکل داشته یا این اتفاق نبودن کارت قبلا هم افتاده بوده یا هرچی که من نمیدونم. خوب من با این اطمینان خاطر که کارت میاد درپوش سوکت رو باز کردم دیدم پیناش کجه!!! خوب باز تماس گرفتم با ترس و لرز که الان فهش خور میشم... گفتم آقا پین مین کجه من چیکار کنم؟ باز با من بد برخورد شد و با داد و بیدا گفتن که به اونا ربطی نداره و از این حرفها.. و اینبار با قدرت بیشتری تلفن رومن قطع کردن و دیگه هم زنگ نزدن. من فک کردم با گذاشتن سی پی یوم توی مینی که سوکت پیناش کجه سی پی یو رو هم ترکوندم!! تقریبا ۱۳۰۰ ضرر... پولی که به زور در آورده بودم. من که خودم آدم استرسی ای هستم و اون روز با این همه برخورد بد و قطعات درهم و مشکلات استرسم زیادتر هم شده بود... حالم بهم خورد و بهم حمله پنیک ( یا پانیک ) دست داد... بعد از چند ساعت و آروم شدن رفتم پیشه یکی از دوستام گفت که سوکتت ۱۱۵۵ خودش همینجوریه و هیچ مشکلی نداره سی پی یو رو هم امکان نداره خراب کرده باشی و تست کردیم همه چیز اوکی بود. خوشبختانه... امید به چشمهام برگشت...
اینکه من نمیدونم سوکت ۱۱۵۵ باید چه جوری باشه خوب نادونی منه و به لیون هم ربطی نداره منم نمیگم داره. فقط دارم کل ماجرا رو شرح میدم.
رمهایی هم که به من داده بودند از نوع شانه کوتاه بود در صورتی که اصلا این نوع رم رو توی سایت موجود نداشتن و من هم مدل عادی رم ونجنس کرزایر رو سفارش داده بودم که شانه بلند هست که البته برام اصلا مهم نبود ( جهت اطلاع گفتم).
ضرری که من سر کارت گرافیک کردم یه طرف و برخورد خیلی بد لیون طرف دیگه... من به عنوان مشتری حقم اینه که باهام درست برخورد بشه!! بنده هرگز لهن توهین آمیز و طلب کارانه ای نداشتم. هرگز درخواست تعویض و یا جبران خصارت نکردم ( هرچند که حقم بود) ولی بازهم رفتار لیون جوری بود که انگار بنده درخواستی نامعقول داشتم.. من فقط با صدای پر استرس خودم اون اشتباهی که رخ داده بود ذکر میکردم و کار به طلبکاری نمیرسید و طرف لیون خیلی سری موضعه خصمانه میگرفت. چقد خوب میشد که به من میگفتن که آقا سوکت ۱۱۵۵ مثلا اینجوری یا اونجوری تا من مشتری بدونم. توی سایتهایی مثل نیو اگ و آمازون یه انتقادهایی و انتظاراتی به سمت فروشگاه و شرکت سازنده هست که آدم وقتی پاسخهاشون رو میبینه میگه چقدر این فروشنده احترام میزارن به خریدار... جمله اولشون همیشه اینه: dear valued customer بعدش هم کلی عذرخواهی میان راهنمایی میکنن...
اینکه من نتونستم کارت مدنظرمو داشته باشم منو آذار نمیده ولی تاوان عصبانیت و خستگی فروشنده رو من باید بدم و من بهم توهین بشه آذارم میده...
متشکر که اینو میخونید.