رفتن به مطلب

Core_i6

کاربر سایت
  • پست

    549
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • بازخورد

    0%

7 دنبال کننده

اطلاعات پروفایل

  • جنسیت
    Not Telling

آخرین بازدید کنندگان نمایه

7238 بازدید کننده نمایه

دستاورد های Core_i6

335

اعتبار در سایت

  1. دلیل عقب افتادن AMD رو شاید بشه از مصاحبه ی رییس فعلی بخش رادئون فهمید. آقای Raja Kodur توی مصاحبش گفت که AMD پنج شش سال پیش به غلط پیشبینی کرده بود که بازار GPU در حال مرگه و در نتیجه سرمایه گذاری درش فایده ای نداره. دقیقا از همین زمان هم AMD شروع کرد به عرضه ی کارت های rebrand به جای عرضه ی معماری های جدید. ولی nVidia از طرف دیگه شروع کرد به سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه ی ماکسول و معماری جدید. یک کمپانی تصمیم گرفت سر جاش بشینه و کمپانی دیگه تصمیم گرفت به جلو حرکت کنه. خوشبختانه رییس فعلی AMD نگاه متفاوتی داره به GPU. بخصوص با توجه به گسترش بازار پرسود هوش مصنوعی و HPC. ولی وضع AMD در این بازار حتی از گیمینگ هم بدتره و راه طولانی در پیش داره برای رقابت با انویدیا.
  2. همون‌طور که پیشبینی می‌کردم. انویدیا از زمان مکسول یک نسل جلوتره از رقیب. ( بخصوص از نظر مصرف ). اگر با بهترین کارت AMD مقایسش کنیم، جهش خوبیه. حدود 30 درصد افزایش عملکرد نسبت به Fury X و نسل قبل. ولی اگر بخوایم با nVIDIA مقایسه کنیم واقعا ناامید کننده است. مصرف بسیار بالاتر + تاخیر طولانی. HBM 2 هم قرار نیست معجزه کنه. پهنای باندی که GTX 1080 نیاز داره خیلی کمتره نسبت به Vega.
  3. سرعت اینترنت شما هم افتضاح شده امروز؟
  4. ۱) فیفا از دنوو متفاوتی استفاده نمیکنه. فیفا ۱۵ که قبلا توسط CPY کرک شد احتمالا از دنوو نوع ۱ بهره میبرد. فیفا ۱۶ از دنوو نوع ۲ و فیفا ۱۷ از دنوو نوع ۳ استفاده می‌کنه (منبع). ولی هر جفت این گونه ها هم کرک شدند در بازی‌های دیگه. بازی‌های EA برخوردار از دنوو هم کرک شدند برخیشون. پس مشکل از اینجا نیست. ۲) فیفا بخش پرطرفدارش آنلاینه. شاید دلیل اصلی کرک نشدنش اینه. ولی CPY بازی‌های مشابه مثل PES 2017 و Battlefield 1 رو کرک کرده. ۳) کلی بازی دیگه هست که هنوز کرک نشده. پس کرک نشدن فیفا رو بی‌جهت بزرگش نکنیم. بازیهای دارای قفل دنوو که هنوز کرک نشدند: ۴) در نهایت دلیل اصلیش رو فقط خود گروه CPY میدونه. بازی‌های Dishonored 2 و Total Warرو هم این گروه هنوز کرک نکرده. در حالی که این گروه بازی‌هایی مثل ME:Andromeda و Prey رو سریع کرک کرد. شاید وقتشون محدوده. برخی بازی‌ها واسشون ارجحیت بیشتری داره.
  5. اطلاعاتتون غلطه. اغلب بازی ها از دنوو 64 بیتی استفاده می کنند. اتفاقا 2Dark از دنوو 32 بیتی استفاده می کنه (منبع). ولی جزو اولین بازی هایی بود که از نسخه ی چهارم دنوو بهره می برد. هدف از کرک کردنش، آشنایی با جدیدترین نسخه ی دنوو بود. به نظر میرسه شما دنوو ۳۲/۶۴ بیتی رو با تغییرات در نسخه‌های مختلف دنوو اشتباه گرفتید. CPY هر بازی رو که کرک میکنه، در nfo اش می نویسه که بازی از چه دنوویی بهره می بره. در لینک زیر می تونید خودتون بررسی کنید چه دنوویی در هر بازی کرک شده: https://layer13.net/browse?q=cpy بازی‌های کرک شده‌ی زیر از دنوو x64 استفاده می‌کنند: Nier.Automata Tekken 7 Rise.Of.The.Tomb.Raider Mass.Effect.Andromeda Sherlock.Holmes.The.Devils.Daughter Just.Cause.3 Prey Mad.Max Tales.Of.Berseria Battlefield.1 Resident.Evil.7.Biohazard Watch.Dogs.2 Champions.Of.Anteria Batman.Arkham.Knight Metal.Gear.Solid.V.The.Phantom.Pain God.Eater.Resurrection Deus.Ex.Mankind.Divided و ...
  6. با نزدیک شدن عرضه ی Threadripper ، شرکت AMD قیمت پردازنده های Ryzen 7 را کاهش داد. قیمت‌های جدید در آمازون: 1800X: $439 1700X: $349 1700: $299 منبع: http://wccftech.com/amd-ryzen-7-prices-drop-ahead-of-threadripper-launch/
  7. Core_i6

    AMD VEGA

    ۱) کدام خبر گفته قیمت وگا بسیار بهتر خواهد بود؟ لطفا لینک بدید. ۲) در 4k از کجا میدونید 980 ti به خاطر پهنای باندشه که بدتره؟ در 4k فشار بسیار زیادی روی تمام قسمت های gpu وجود داره. هر بخشی ممکنه گلوگاه باشه. از کجا معلوم تقصیر کش و پهنای باند L2 نباشه؟ از کجا معلوم تقصیر shading units و texture rate بسیار کمترش نیست؟ از کجا معلوم تقصیر floating-point performance بسیار کمترش نیست؟ مدرکی ارائه ندادید که نشون بده علت برتری، پهنای باند بیشتره. پس نظر شما فقط حدس و گمانه. ۳) یکی از دلایلی که میگم پهنای باند فعلا گلوگاه نیست، فشرده سازی عالی اطلاعات مبادله شده بین بخش‌های مختلف GPU در انویدیا (مکسول به بعد) و کارت های جدیدتر AMD هستش. RX 480 پهنای باندش 70 GB/s کمتر شده نسبت به 290X! . چرا AMD اینقدر پهنای باند رو کاهش داده؟ چون RX 480 دیتا رو عالی فشرده میکنه . پس نیازی به پهنای باند بالا نداره. جالبه پهنای باند GTX 1080 برابره با کارت 290X با وجود قدرت بسیار بالاترش! دو عکس زیر کاهش زیاد مصرف پهنای باند در بازی ها رو نشون میده در مکسول و پاسکال: اطلاعات بیشتر در مورد Delta Color Compression: 1) http://www.anandtech.com/show/10325/the-nvidia-geforce-gtx-1080-and-1070-founders-edition-review/8 2) https://www.hardocp.com/article/2014/09/18/nvidia_maxwell_gpu_geforce_gtx_980_video_card_review/4 ۴) کارت های 4k امروز، دو سال دیگه با پیشرفت بازی ها تبدیل میشن به کارت های مناسب 2k . هیچ کس الان 980 ti و fury x رو پیشنهاد نمی کنه برای 4k. پس حرف شما اشتباهه در مورد اینکه حتما باید در 4k مقایسه بشند.
  8. Core_i6

    AMD VEGA

    رایزن) اتفاقا AMD بزرگترین ادعاها رو کرد. کلی عکس و نمودار از نابودی i5 و i7 در مولتی تسکینگ نشون داد ماه ها قبل از عرضه ی رایزن7 و 5! همین طور ادعای افزایش 50 درصدی ipc نسبت به نسل قبل. هر جفت این ادعاها هم با عرضه ی رایزن مشخص شد درستند. پس اینکه می فرمایید تبلیغ چندانی نکرد کاملا اشتباهه. مهم ترین محصولشه مثلا در چند سال اخیر. معلومه که کلی تبلیغ باید می کرد. ولی در مورد وگا خبری از این سروصدا نیست. سکوت سرشار از ناگفته هاست. مورد یک) وگا وارد بازاری میشه که یک سال تمام در انحصار محصولات انویدیا بوده. تبعات این همه وقفه چیه؟ تبعاتش اینه که بخش عظیمی از تقاضا مدت ها پیش برآورده شده. پس وگا یا باید خیلی قویتر باشه یا خیلی ارزونتر تا بتونه تقاضای جدید ایجاد کنه. که سکوت AMD نشون میده هیچکدوم نیست. مورد دو) HBM2 به تعداد کم تولید میشه. که باعث میشه وگای کمتری تولید بشه که باعث میشه موجودیش کم بشه و قیمتش بالا بره. پس اعلام قیمت مناسب فایده ای نداره وقتی موجودی کم کارت باعث افزایش قیمتش در بازار میشه. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- خارج از بحث: HBM2 ) به نظرم سیاست انویدیا بهتر بوده در این مورد. چون اولا در گیمینگ فعلا نیازی نیست به HBM. کارتهای قوی 1080 و 1080 ti ازش استفاده نمی کنند و به مشکل کمبود پهنای باند برنخوردند. ثانیا تولید کم و گرونی HBM تاثیر منفی میزاشت در عرضه، قیمت، فروش و سود کارت ها. Volta) مهندس انویدیا میگفت 50 درصد عملکرد FP32 افزایش یافته در ولتا نسبت به پاسکال در مصرف یکسان.(در گیمینگ فقط از هسته های FP32 استفاده میشه. ) همین طور تراشه ی Tesla V100، با وجود 40 درصد افزایش هسته و اضافه شدن Tensore core و 30 درصد افزایش مساحت، مصرفش برابره با پاسکال! معماریش هم دچار تغییرات زیادی شده در زمینه ی کش و thread scheduling و ...
  9. Core_i6

    AMD VEGA

    با توجه به سیگنال هایی که AMD در تبلیغاتش میفرسته ( و سیگنال هایی که نمیفرسته) ،‌ پیش بینی من از عملکرد وگا اینه: در بهترین حالت اگر هم عملکردش بهتر باشه نسبت به رقیب، اختلافش زیاد نیست. (البته نمی دونم میتونه کارتی نزدیک قدرت 1080 Ti بسازه یا نه.) سکوت AMD احتمالا به این خاطره که کارت نزدیک به عملکرد وگا الان در بازار وجود داره. پس مشتری چرا باید ماه ها صبر کنه واسه کارتی که مشابهش در بازار همین الان وجود داره؟ پس زیاد مانور نمیده در عملکردش. چون اگر به طور معناداری بهتر بود،‌ منطقی اینه که تبلیغش میکرد تا خریدار سراغ رقیب نره و صبر کنه. مثلا امروز هم دوباره وگا رو نشون داد در بازی Prey به صورت کراس فایر. چرا هیچ حرفی از فریم ریتش زده نشد؟! چرا به صورت کراس فایر؟! خلاصه:‌ دیر عرضه شدن وگا + وجود محصول مشابه در بازار = سکوت AMD
  10. [شایعه] سایت wccftech اطلاعات جدیدی قرار داده در مورد Coffee Lake S. طبق ادعای wccftech، باید شاهد تحول بزرگی باشیم در نسل بعدی CPU های اینتل. اینتل تعداد هسته ها/ رشته‌های تمام رده ها را افزایش خواهد داد. i7 ها ارتقا پیدا می کنند به 6 هسته و 12 ترید. i5 ها : 4 هسته و 8 ترید. i3 ها :4 هسته و 4 ترید. Coffee Lake S از چیپست جدید Z370 و سوکت LGA 1151 V2 پشتیبانی می‌کند.این CPU ها از مادربوردهای LGA 1151 پشتیبانی نخواهند کرد. هشتمین نسل CPU های اینتل، مرداد امسال عرضه خواهند شد.
  11. سی پی یوی 12 تریدی هم قیمت سی پی یوی i5 چهار تریدی!!! AMD کل i5 ها رو از رده خارج کرد با این قیمتگذاری عالی.
  12. "حرف نداره" "دمشون گرم" "قیمتش هم خوبه" شما چند نفر یا ماشین حسابتون خرابه یا حافظتون.
×
×
  • اضافه کردن...