رفتن به مطلب

حذف شدن مرموز پردازنده های Ryzen Threadripper 3000 از نقشه راه 2019 شرکت AMD


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

7f56832e84cb3bb03ba3c348913959d5.jpg

 

در جدیدترین نقشه راه لو رفته از محصولات آینده شرکت AMD ، مشخص شد که دیگر نسل سوم پردازنده های Threadripper در آنجا حضور ندارند.در طول ارائه آخرین اسلایدها برای سه ماهه سوم سال جاری ،پردازنده های Ryzen Threadripper 3000 با نام مستعارCastle Peak از نقشه راه حذف شده اند ، این در حالی بوده که هنوز در نقشه ماه مارس حضور داشته اند.این موضوع دو معنی را در پی دارد : اول اینکه ممکن است نسل سوم پردازنده های Threadripper به تعویق افتاده باشد چرا که اولین تراشه های 16 هسته ای از خانواده Ryzen 3000 به زودی معرفی میشود(این موضوع منطقی تر است)، دوم اینکه در کل تولید پردازنده های Threadripper لغو شده است( که این موضوع بعید خواهد بود)، چرا که AMD قصد دارد بازار را برای پذیرش پردازنده های رده مصرف کننده جدید خود با 16 هسته پردازشی ، آماده سازی کند.

طبق آخرین نقشه راه لو رفته، پردازنده های Ryzen 3000 برای عرضه در میانه های سال جاری و پردازنده های سرور Epyc 2 هم برای عرضه در سه ماهه سوم امسال ، برنامه ریزی شده اند.هر دو خانواده بر اساس ریز معماری Zen 2  و فرآیند ساخت 7 نانومتر شرکت TSMC توسعه یافته اند.با توجه به اینکه نسل سوم پردازنده های Threadripper نیز براساس همان نسخه های سرور EPYC 2 طراحی شده بودند ،در کمال ناباوری از لیست حذف شده اند . این موضوع قبلا برای AMD ازاهمیت بیشتری برخوردار بود، چرا که پردازنده های سرور در این خانواده در اولیت محصولات این شرکت بوده اند.از این موضوع تنها یک چیز مشخص میشود که عرضه نسل سوم Threadripper فقط با تعویق مواجه شده ، پس دلیل دیگری وجود ندارد که چرا از نقشه راه محصولات این شرکت حذف شده اند.

 

منبع : Guru3d

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...