رفتن به مطلب

پیشنهاد تعرفه برق صادراتی استخراج ارز دیجیتال ابلاغ شد؛ در انتظار تایید دولت


Recommended Posts

وزارت نیرو به دولت پیشنهاد کرده تا هزینه برق با تعرفه برق صادراتی از تولیدکنندگان ارز دیجیتال گرفته شود، که این پیشنهاد تنها در صورت تصویب در هیئت‌وزیران قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از تسنیم، تولید ارز دیجیتال یا مجازی با استفاده از برق ارزان‌قیمت، این روزها در حالی به خبر اول صنعت برق کشور تبدیل شده که فعالیت‌های این‌چنینی مربوط به امسال نیست و بررسی‌ها نشان می‌دهد حداقل در سه سال اخیر، فعالیت تولیدکنندگان ارز دیجیتال در ایران ادامه داشته است.

اما آنچه باعث شده در هفته‌های اخیر این فعالیت، حساسیت‌زا شود به‌گونه‌ای که دستور قطع برق کسانی که اقدام به تولید ارز دیجیتال می‌کنند از سوی مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیرصادر شد، این است که با افزایش فاصله بین ارزش ریال و دلار در نیمه دوم سال گذشته و همچنین افزایش تقاضای جهانی برای دادوستد با ارزهای دیجیتال مخصوصاً بیت کوین ها، ایران که برقی به‌مراتب ارزان‌تر از سایر نقاط جهان دارد، به بهشت تولیدکنندگان ارز دیجیتال تبدیل شده؛ ازاین‌رو تعداد فعالان این بخش افزایش یافته و فشاری که مصرف برق آنها به شبکه برق در روزهای پیک (تجربه‌شده در روزهای گرم خرداد ۹۸) وارد آورده، موجب شد تا این مسئله در رأس اخبار صنعت برق قرار گیرد.

وزارت نیرو برای حل این مشکل، پیشنهادی را به هیئت دولت ارسال کرده تا هزینه برق با تعرفه برق صادراتی از تولیدکنندگان ارز دیجیتال گرفته شود، که این پیشنهاد تنها در صورت تصویب در هیئت‌وزیران قابل اجرا خواهد بود.

اگر دولت این پیشنهاد وزارت نیرو را به تصویب برساند به‌جای شناسایی وقطع برق تولیدکنندگان ارز دیجیتال ،شاهد فعالیت آنها به‌صورت ضابطه‌مند خواهیم بود، حتی وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی توانیر می‌توانند مشوق‌ها و محدودیت‌هایی را همانند بخش صنعت و کشاورزی، به‌منظور عدم مصرف برق توسط ماینرها در ساعات پیک لحاظ کنند.

در همین رابطه، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به غیرمجاز بودن مصرف برق توسط بیت کوین‌ها گفت:طبق دستور اعلام‌شده به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق، تولیدکنندگان بیت کوین شناسایی می‌شوند و برق آن‌ها قطع می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه استخراج هر بیت کوین معادل مصرف ۲۴ واحد مسکونی در سال است ادامه داد: هنوز تعرفه مشخصی برای برق مصرفی بیت کوین تعریف نشده است که البته پیشنهاد وزارت نیرو در این خصوص به هیئت دولت ارسال شده و درحال بررسی در کمیسیون‌های مختلف است که پس از تعیین به همه شرکت‌ها ابلاغ خواهد شد.

رجبی مشهدی گفت:پس از ابلاغ تعرفه برق بیت کوین‌ها، صاحبان این مراکز می‌توانند به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق مراجعه و بر اساس میزان مصرف درخواست خود را اعلام کنند.

وی افزود: اتصال این مراکز به شبکه به دلیل مصرف بالا سبب ناپایداری برق و بروز مشکل برای دیگر مشترکین می‌شود که براین‌اساس در هر نقطه‌ای شناسایی شوند برق آن‌ها قطع خواهد شد.

................................................................................................................................................................................................................................................

نماینده مجلس: جلوی ارزان فروشی برق به ماینرها گرفته شود:

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت در چند سال اخیر برنامه‌ای برای احداث نیروگاه و تولید برق بیشتر نداشته است، گفت: صنایع و کشاورزی ازجمله حوزه‌های پرمصرف برق در کنار برخی از واحدهای مسکونی هستند، ضمن آنکه استخراج بیت‌ کوین مشکل جدیدی در حوزه مصرف برق به شمار می‌آید.

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت، حسین امیری خامکانی با اشاره به حوزه‌های پرمصرف برق و هشدار وزیر نیرو در خصوص احتمال افزایش خاموشی‌ها در تابستان، گفت:

تولید برق آبی در ایران نسبت به ظرفیت کل تولید برق چندان بالا نیست به همین دلیل ذخایر آبی مناسب در سال جاری نمی‌تواند به تولید بیشتر برق کمک چندانی کند، این در حالی است که سالانه مصرف برق بین ۵ تا ۸ درصد رشد می‌کند لذا باید برای پاسخگوی مصرف سالانه تولید بیش از حدود ۸ هزار مگاوات را افزایش داد اما این مهم در سال جاری به دلیل مختلف محقق نشده است.

دولت در چند سال اخیر برنامه‌ای برای احداث نیروگاه و تولید برق بیشتر نداشته: نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:به‌منظور افزایش تولید برق باید از چند سال قبل برنامه‌ریزی کرد چراکه ساخت یک نیروگاه چند سال طول می‌کشد و نیاز به سرمایه‌گذاری دارد اما این مهم طی چند سال اخیر جزو برنامه‌های بلندمدت دولت نبوده است.

دولت توان سرمایه‌گذاری برای تولید برق بیشتر را ندارد وی اضافه کرد:اکنون نیز دولت توان سرمایه‌گذاری برای تولید برق بیشتر را ندارد و بخش خصوصی به دلیل عدم دریافت حمایت و تسهیلات لازم ریسک ورود به این عرصه را نمی‌پذیرد هرچند هنوز تلاش‌ها برای تولید برق با حجم بالا از طریق انرژی‌های تجدید پذیر و خورشیدی نیز به نتیجه نرسیده است.

انشعاب‌های غیرمجاز برق برای استخراج بیت‌ کوین قطع شوند این نماینده مجلس ظهور مزارع بیت کوین را مشکل جدید در مصرف برق معرفی کرد و گفت: هنوز وزارت نیرو و دستگاه‌های نظارتی نتوانسته‌اند مراکز تولید بیت کوین را شناسایی و قیمت برق را برای آنها با توجه به میزان مصرفشان مشخص کنند اما باید انشعاب‌های برق که به‌صورت غیرمجاز در اختیار استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال قرار گرفته قطع شوند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اعتقاد به اینکه برق ارزان قیمت و یارانه‌ای، ایران را به کشورم مناسبی برای استخراج بیت کوین تبدیل کرده است، بیان کرد: حجم تقاضا برای استفاده از برق ارزان قیمت ایران برای استخراج بیت کوین حتی از سوی ماینرهای کشورهای همسایه روز به روز در حال افزایش است.

...........................................................................................................................................................................................................................

برق مراکز استخراج ارز دیجیتال در تبریز قطع می‌شود:

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: انشعاب برق دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال (ماینرها) قطع می‌شود.

به‌گزارش ارزدیجیتال و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «عادل کاظمی» با اشاره به اینکه این اقدام بر اساس مصوبه کمیته کنترل و کاهش پیک بار شرکت توانیر صورت می‌گیرد، افزود:

جمع‌آوری انشعاب‌های این مراکز، با توجه به مصرف بسیار زیاد آنها و به‌منظور پیشگیری از افزایش بار شبکه و قطع برق مشترکان مجاز صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تعرفه خاصی برای این مراکز تعریف نشده است، افزود:در حقیقت صنعت برق برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگانی که انشعاب‌های قانونی و مجاز دارند مجبور به قطع برق استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال و یا سایر استفاده‌کنندگان غیرمجاز از شبکه است.

وی تصریح کرد:این دستگاه‌ها در حال حاضر بار زیادی را به شبکه توزیع برق تبریز وارد می‌کنند که موجب افزایش بی‌رویه پیک بار این شرکت می‌شود و حتی می‌تواند به تأسیسات شبکه نیز آسیب جدی وارد کند.

کاظمی همچنین افزود: برخی از مراکز فعال درزمینهٔ تولید ارز دیجیتال، به‌صورت غیرمجاز از شبکه برق استفاده می‌کنند.

..............................................................................................................................................................................................................................................

برق استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال در استان البرز قطع می‌شود:

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز گفت: استفاده از سرورهای تولید کننده ارز دیجیتال، البرز را دچار مشکل کرده که نسبت به شناسایی و کشف و قطع برق این سرورها اقدام شده است.

به گزارش ارزدیجیتال بهنام بیات، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز در گفت و گویی با خبرگزاری فارس گفت: تقریباً ۳۰ درصد از مصارف استان مربوط به واحدهای صنعتی، ۳۲ درصد خانگی و ۲۸ درصد مربوط به مصارف تجاری است که مصارف خانگی و صنعتی می‌توانند نقش عمده‌ای در افزایش مصرف داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز بیان کرد: استفاده از سرورهای تولیدکننده ارز مجازی، البرز را دچار مشکل کرده است زیرا این تجهیزات که به صورت غیرمجاز و بدون اطلاع اداره برق استفاده می‌شوند، مصرف بسیار بالایی داشته و آسیب‌های فراوانی را به دنبال دارند.

بیات تصریح کرد:طی طرح‌های ضربتی اقدام به شناسایی و کشف این سرورها کرده‌ایم و مطابق با آئین نامه تعرفه‌های برق نسبت به قطع برق آن‌ها اقداماتی صورت گرفته است زیرا احتمال می‌رود بخشی از رشد مصرف برق استان مربوط به این تجهیزات باشد.

.........................................................................................................................................................................................................................

منبع:arzdigital

 

ویرایش شده توسط ahmadsa
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

تعرفه برق استخراج ارزهای دیجیتال اعلام شد

رییس سندیکای صنعت برق با اشاره به تعیین قیمت ارز دیجیتال و استخراج بیت کوین گفت: قرار بود نرخ ارزهای دیجیتال بر اساس تعرفه برق صادراتی باشد، اما از آنجا که تعرفه برق صادراتی ثابت نیست، قیمت برق استخراج ۷ (حدود ۹۰۰ تومان) سنت اعلام شده، اما هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از ایسنا، در نشست خبری که امروز برگزار شد با تاکید بر اینکه سندیکای صنعت برق با استخراج ارزهای دیجیتال مخالف نیست، گفت:

از نظر سندیکا استخراج ارز دیجیتال راهی برای دور زدن تحریم است، اما باید سازوکار منطقی برای آن ایجاد شود.

وی ادامه داد:

ما در برابر هر موضوع نو ابتدا مقاومت می‌کنیم، اما در نهایت به فکر پیدا کردن راه‌حل می‌افتیم.

رئیس سندیکای صنعت برق در موردتعرفه استخراج ارزهای دیجیتال گفت :

ابتدا قرار بود تعرفه برق صادراتی برای آن در نظر گرفته شود، اما از آنجایی که تعرفه صادرات ثابت نیست اعداد دیگری مطرح شد و فعلاً عدد ۷ سنت اعلام شده اما به‌صورت رسمی ابلاغ نشده است.

به عقیده کارشناسان، با تعرفه برق صادراتی و نرخ برق بالای ۲۰۰ تومان،‌ استخراج بیت کوین در ایران سودآوری خود را تا حد زیادی از دست می‌دهد. البته باید دید که این تصمیم به صورت رسمی توسط دولت اعلام می‌شود یا خیر.

arzdigital

 

ویرایش شده توسط ahmadsa
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 13 دقیقه قبل، ahmadsa گفته است :

به عقیده کارشناسان، با تعرفه برق صادراتی و نرخ برق بالای ۲۰۰ تومان،‌ استخراج بیت کوین در ایران سودآوری خود را تا حد زیادی از دست می‌دهد. 

 

 

این کارشناسا چطور به این نتیجه رسیدن؟خب مگه در کشورهایی که برق به قیمت واقعی در دسترس قرار میگیره ماین نمیشه؟!

تازه اعلام شده باید 900 بشه ولی اینها گفتن بالای 200 صرف نمیکنه!!

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

مسئله اینجاست دولت داره نرخ برق میده اما قانونی نمیزاره واسه واردات اسیک ها و میگه غیرقانونیه هر جا ببینم میگیرم خودم استفاده میکنم الان سایتهای فروشنده اسیک همشون جمع کردن و فروش ندارن حداقل به صورت علنی !

با نرخ برق 7 سنت هم واسه یه اسیک اس 9 ماهی حدود 900 تومن پول برق باید بدی یعنی حداقل نصف درامدتو ، البته اگه بیت بیاد زیر 10 هزار دلار دیگه دستگاهت ارزش روشن کردن نداره

معلوم نیست کی به کیه چیکار میخوان بکنن ، فقط واسه چند نفری که درآمد ایجاد شده بود میخوان جلوشو بگیرن ! 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 11 دقیقه قبل، testaccount گفته است :

ماینر ها مفت خور ترین افراد جامعه هستند و هیچ کاری به جز آسیب زدن به محیط زیست و افزایش مصرف برق انجام نمیدن. با اینکه با هیچ کدوم از کار های ج.ا موافق نیستم اما با این یکی موافقم.

پس هنوز مفت خور ها و زالو های جامعه رو نشناختید!

شما به موافقت با ج.ا ادامه بده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، testaccount گفته است :

ماینر ها مفت خور ترین افراد جامعه هستند و هیچ کاری به جز آسیب زدن به محیط زیست و افزایش مصرف برق انجام نمیدن. با اینکه با هیچ کدوم از کار های ج.ا موافق نیستم اما با این یکی موافقم.

فضاوت نادرستیه...ماینر هزینه ریسک و کمی استرس داره شغلش اما اونهایی که باهاشون موافقید راضین ایرانی تو گرما بی برق بمونه اما برق بیشتری صادر کنن

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

باید پلیس فتا حتی اینایی که تو سایت دیوار ماینر میفروشن شناسایی کنه و دستگاها ضبط کنه اینطوری نه کسی وارد و نه میخره اینطوری دستگاهی

ایران بهشت ماینر هاست به دلیل ارزانی برق / سودش به جیب دیگری /کمبود برق و قعطی برای بقیه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 21 ساعت قبل، Hassan.SK گفته است :

image.thumb.png.a96dd21e58932b8c06f70fc95d8aad22.pngimage.thumb.png.077526aa5b96674f0fe67ae47d1dfe8c.png

توی کارخونه ای کار میکنم که ماهی حدود 95 ملیون پول برق میده با تعرفه برق صنعتی!
حاضرم قسم بخورم کل ماینرای شهرمون نصف همین کارخونه مصرف برق نداره :| 
داداشم اگه من و شما اینطوری بتونیم پول دربیاریم، کی برای این مملکت با ماهی 1 و 600 روزی 8 9 ساعت مثل تراکتور کار کنه؟ 
علت این گیرو دارا به ماینرها کاملا مشخصه
و یقینا این رو بدون هدف اصلی همین من و شماهایی هستیم که با دو سه تا دستگاه اسیک داریم خرجیمونو درمیاریم
نه کسی که 1000 تا ماینر داره :) 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 34 دقیقه قبل، HosseiNFasteR گفته است :

توی کارخونه ای کار میکنم که ماهی حدود 95 ملیون پول برق میده با تعرفه برق صنعتی!
حاضرم قسم بخورم کل ماینرای شهرمون نصف همین کارخونه مصرف برق نداره :| 
داداشم اگه من و شما اینطوری بتونیم پول دربیاریم، کی برای این مملکت با ماهی 1 و 600 روزی 8 9 ساعت مثل تراکتور کار کنه؟ 
علت این گیرو دارا به ماینرها کاملا مشخصه
و یقینا این رو بدون هدف اصلی همین من و شماهایی هستیم که با دو سه تا دستگاه اسیک داریم خرجیمونو درمیاریم
نه کسی که 1000 تا ماینر داره :) 

 

دقیقا ، خودم میخواستم یه دونه اس 9 بخرم ماهی 1.5 در بیارم خرج مریضی دوا دکترم بشه که اونم نذاشتن ، 3 ماهه اینور اونور میکنم اما نتوسنتم راهی پیدا کنم مگر اینکه از برق امام استفاده کنی که اونم ریسکهای خودشو داره 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 1 دقیقه قبل، Hassan.SK گفته است :

دقیقا ، خودم میخواستم یه دونه اس 9 بخرم ماهی 1.5 در بیارم خرج مریضی دوا دکترم بشه که اونم نذاشتن ، 3 ماهه اینور اونور میکنم اما نتوسنتم راهی پیدا کنم مگر اینکه از برق امام استفاده کنی که اونم ریسکهای خودشو داره 

بجای s9 برو m3x بخر بده فارمرها واست نگه دارن
30 درصد برمیدارن هزینه تعمیر نگهداری هم با خودشونه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در ۱ ساعت قبل، HosseiNFasteR گفته است :

بجای s9 برو m3x بخر بده فارمرها واست نگه دارن
30 درصد برمیدارن هزینه تعمیر نگهداری هم با خودشونه

مسئله اینجاست پیدا کردن فارمر سخت شده یکی از دوستان که فارم کوچیک داشت برقشو قطع کردن 250 میلیون هم جریمه نوشتن 70 تا داشت 50 تاشو فروخت 20 تای خودشو 5 تا 5 تا اینور اونور گذاشته

تو منطقه ما بدجوری گیر میدن اون زمانی که اداره برق گیر نمیداد جا نتونستیم پیدا کنیم همه کارگاه دارها و مشاغل مشابه از ترس جریمه اجاره نمیدادن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 25 دقیقه قبل، Hassan.SK گفته است :

مسئله اینجاست پیدا کردن فارمر سخت شده یکی از دوستان که فارم کوچیک داشت برقشو قطع کردن 250 میلیون هم جریمه نوشتن 70 تا داشت 50 تاشو فروخت 20 تای خودشو 5 تا 5 تا اینور اونور گذاشته

تو منطقه ما بدجوری گیر میدن اون زمانی که اداره برق گیر نمیداد جا نتونستیم پیدا کنیم همه کارگاه دارها و مشاغل مشابه از ترس جریمه اجاره نمیدادن

جریمه نوشتن؟؟؟ 
برق صادراتیتون چیه بعدش این جریمه کردنتون چی؟ :| عجبببببببببب

کدوم منطقه میشید؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 3 دقیقه قبل، HosseiNFasteR گفته است :

جریمه نوشتن؟؟؟ 
برق صادراتیتون چیه بعدش این جریمه کردنتون چی؟ :| عجبببببببببب

کدوم منطقه میشید؟

تبریز هستیم ، طبق گفته ایشون یه کارخونه یک مگاواتی چند نفری اجاره کرده بودن حدود یکسال پیش و اداره برق اومده حساب کرده که هزینه برق تو این یکسال بصورت آزاد میشه یک میلیارد و 250 میلیون که 250 میلیونشو به ایشون رسیده ، حالا شانس آوردن دستگاهها ضبط نکردن

برق صادراتی هنوز تصویب نشده ، تصویب هم بشه (صرف نداره با اون قیمت )  از اون ور دولت میگه کار ماین فقط مخصوص دولته ، بانک مرکزی قبول نداره ، دستگاهها هم قاچاقی هستش و  میگیرن

همین الان من حاضرم ماهی 400 تومن پول برق اس 9 بدم اما کاری به کارم نداشته باشن اما همون نمیزارن !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 1 دقیقه قبل، Hassan.SK گفته است :

تبریز هستیم ، طبق گفته ایشون یه کارخونه یک مگاواتی چند نفری اجاره کرده بودن حدود یکسال پیش و اداره برق اومده حساب کرده که هزینه برق تو این یکسال بصورت آزاد میشه یک میلیارد و 250 میلیون که 250 میلیونشو به ایشون رسیده ، حالا شانس آوردن دستگاهها ضبط نکردن

برق صادراتی هنوز تصویب نشده ، تصویب هم بشه (صرف نداره با اون قیمت )  از اون ور دولت میگه کار ماین فقط مخصوص دولته ، بانک مرکزی قبول نداره ، دستگاهها هم قاچاقی هستش و  میگیرن

همین الان من حاضرم ماهی 400 تومن پول برق اس 9 بدم اما کاری به کارم نداشته باشن اما همون نمیزارن !

تبریز اوضاع خرابه :| شنیدم راجع بهش

دستگاه ها قاچاق هستن؟ :D پدرسوخته برو ببین چقدر دستگاه گمرک خورده فقط توی یکسال گذشته
بیخیال هرچی بیشتر صحبت میکنیم راجع بهش بیشتر اعصابم خورد میشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 20 دقیقه قبل، Hassan.SK گفته است :

تبریز هستیم ، طبق گفته ایشون یه کارخونه یک مگاواتی چند نفری اجاره کرده بودن حدود یکسال پیش و اداره برق اومده حساب کرده که هزینه برق تو این یکسال بصورت آزاد میشه یک میلیارد و 250 میلیون که 250 میلیونشو به ایشون رسیده ، حالا شانس آوردن دستگاهها ضبط نکردن

برق صادراتی هنوز تصویب نشده ، تصویب هم بشه (صرف نداره با اون قیمت )  از اون ور دولت میگه کار ماین فقط مخصوص دولته ، بانک مرکزی قبول نداره ، دستگاهها هم قاچاقی هستش و  میگیرن

همین الان من حاضرم ماهی 400 تومن پول برق اس 9 بدم اما کاری به کارم نداشته باشن اما همون نمیزارن !

سلام داداش ...

----------------

اگه دوست داری من میتونم کمکت کنم از همه لحاظ ... :)
همه چیزش اماده اس (برق و ...) فقط سرمایه ندارم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 49 دقیقه قبل، invoker گفته است :

سلام داداش ...

----------------

اگه دوست داری من میتونم کمکت کنم از همه لحاظ ... :)
همه چیزش اماده اس (برق و ...) فقط سرمایه ندارم

کدوم شهر هستین ؟ خودم که زور به یه دونه اس9 میرسه ولی اگه جا و برق باشه از دوستان هستن که دنبالش هستن میتونم باهاشون آشنا کنم یا رابط بشم

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 8 دقیقه قبل، Hassan.SK گفته است :

کدوم شهر هستین ؟ خودم که زور به یه دونه اس9 میرسه ولی اگه جا و برق باشه از دوستان هستن که دنبالش هستن میتونم باهاشون آشنا کنم یا رابط بشم

 

پ-خ میدم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

رونمایی از دستورالعمل استخراج بیت کوین:

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تدوین و رونمایی از آیین‌نامه استخراج رمزارزها در هفته جاری خبر داد.

امیر ناظمی روز شنبه در نشست با اعضای کمیسیون اقتصاد فناوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با اشاره به دیدگاه‌های متفاوت برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولت درباره موضوع ارز رمزپایه‌ها در کشور، خبر داد: در هفته جاری آیین‌نامه مربوط به کسب‌وکار ماینینگ و تولید ارزهای دیجیتال نهایی و ابلاغ می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: طرح پیشنهادی که بر اساس آن نرخ تعرفه محاسبه برق مصرفی صنعت استخراج ارز رمزپایه هفت سنت به ازای هر کیلووات ساعت مطرح شده بود، در هیات دولت رد و برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی دولت برگشت داده شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه دولت، تنها مزارع رسمی تولید و استخراج ارزهای رمزینه اجازه فعالیت در داخل کشور را خواهند داشت و سایر کسب‌وکار شکل گرفته در این بخش که تاکنون به صورت خانگی یا در اماکن عمومی مشغول به استخراج بوده‌اند، متوقف خواهند شد.

ناظمی همچنین به اختلاف‌نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت نیرو بر سر نرخ برق مصرفی برای مزارع ارز دیجیتال اشاره کرد و گفت: مسئولان وزارت نیرو معتقدند که این نرخ باید میانگین قیمت صادراتی برق و معادل هشت تا ۹ سنت به ازای هر کیلووات ساعت در نظر گرفته شود، اما طرح و ایده وزارت ارتباطات بر این اساس است که باید بازار ثانویه برای این بخش تشکیل شده و نرخ تعرفه برق مصرفی این صنعت از محل عرضه و تقاضا به دست آید.

khabaronline

مصوبه‌ جدید برای بیت‌کوین ابلاغ می‌شود:

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای پولشویی در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ رمز ارزها در حال حاضر ممنوع هستند، گفت: دولت مصوبه دیگری را در این خصوص در حال بررسی دارد که ابلاغ خواهیم کرد.

khabaronline

ویرایش شده توسط ahmadsa
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 سال بعد...

یاداوری ،این تاپیک برای مطالعه شما دوستان عزیز هست و هدفش تخریب و یا.... ارز دیجیتال نیست .

تعرفه برق مراکز استخراج رمز ارز 1650 تومان تعیین شد:

بهای هر کیلووات‌ساعت برق مصرفی مراکز استخراج رمزارزها ۱۶هزار و ۵۷۴ ریال تعیین شده است. همچنین به‌منظور مدیریت مصرف برق، استفاده از انرژی برق شبکه برای استخراج رمزارزها در اوقات نوع یک (اوج بحرانی) ممنوع است. در اوقات نوع دو (محدودیت‌دار) نیز بهای هر کیلووات‌ساعت انرژی برق با ضریب دو و در اوقات نوع سه (عادی) با ضریب نیم محاسبه و دریافت می‌شود.وزارت نیرو تأکید کرده است نرخ اعلامی براساس متوسط بهای صادراتی برق و نرخ تسعیر سامانه نیما هر سه ماه یک‌بار اصلاح و به‌روزرسانی و برای وزارت نیرو ارسال می‌شود.

تعرفه دو برابری برق در سال جدید برای ماینرها ، چه عاقبتی برای صنعت ماینینگ در کشور دارد؟

تعرفه برق ماینینگ یا استخراج ارزهای مجازی طبق مصوبه اسفند ماه ۹۹ وزارت نیرو تقریبا دو برابر شده و بهای هر کیلو وات ساعت برق مصرفی از ۹۶۵۰ به ۱۶۵۷۴ ریال رسید. این موضوع با نویدی که دیروز وزیر نیرو درباره «برنامه گشایشی» برای فعالان رمز ارز بود کاملا مغایرت دارد و فعالان این حوزه معتقد هستند که وزیر نیرو کمر به قتل این صنعت در ایران بسته است.علوی در پاسخ به این پرسش که آیا مصوبه جدید باعث مهاجرت سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه خواهد شد یا خیر به دیجیاتو می‌گوید: «فعالان ایرانی به روسیه و کشورهای منطقه می‌روند. کسانی که ماندند هم زمین‌گیر شده‌اند و تمام سرمایه‌شان را در داخل هزینه کرده‌اند وگرنه هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد که این فعالیت را با این شرایط در ایران ادامه بدهد.»

متن کامل ومنبع : zoomit/digiato

ویرایش شده توسط ahmadsa
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی ها تلاش کردن ارز دیجیتال رو زمین بزنن از جمله خود امریکا با جایزه گذاشتن واسه سر مونرو و fatf با نامه دادن به صرافی برای مسدود کردن پرایوسی کوین ها ایران با  این داستان خنده دار برق صادراتی که اقا باشه قبول دو هزار تومن هم پول برق میدیم ولی باید 250 دستتگاه داشته باشی تا بتونی قانونی شروع به کار کنی

 خب اگر کسی فکر کرده با اینکار ها این ارز ها متوقف میشن در خواب خوشی به سر میبره انشالله بیدار نشه

 

ویرایش شده توسط YUNKI
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 17 ساعت قبل، ahmadsa گفته است :

 

تعرفه برق ماینینگ یا استخراج ارزهای مجازی طبق مصوبه اسفند ماه ۹۹ وزارت نیرو تقریبا دو برابر شده و بهای هر کیلو وات ساعت برق مصرفی از ۹۶۵۰ به ۱۶۵۷۴ ریال رسید. این موضوع با نویدی که دیروز وزیر نیرو درباره «برنامه گشایشی» برای فعالان رمز ارز بود کاملا مغایرت دارد و فعالان این حوزه معتقد هستند که وزیر نیرو کمر به قتل این صنعت در ایران بسته است.

کمر به قتل؟

1600 تومن حتی از 1 دهم دلار هم کمتره !!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 دقیقه قبل، Alirezatha گفته است :

کمر به قتل؟

1600 تومن حتی از 1 دهم دلار هم کمتره !!!

میشه هفت سنت حدودا قیمت بیت نصف بشه و دوبرابرش هم کنن برق رو در بدترین سناریو باز هم سود داره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...