رفتن به مطلب

احتمال عرضه نسل سوم پردازنده های Threadripper تا ماه اکتبر


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

0066a799f5968aaed4d47439f293f29f.jpg

 

تاکنون بحث های زیادی راجع به نسل جدید پردازنده های Ryzen 3000 شده است.پردازنده هایی که حداکثر تا 16 هسته پردازشی را در اختیار شما قرار میدهند و حس داشتن یک پردازنده قدرتمند از خانواده گران قیمت Threadripper ها را برای پلتفرم مصرف کننده تداعی میکنند.البته همانطور که در خبرهای گذشته اعلام شده ، نسل جدید پردازنده های TR به صورت ناگهانی از نقشه راه AMD حذف شدند.از دیدگاه کاربران رده مصرف کننده ، واقعا تعداد بالای هسته های پردازشی ، به سختی قابل درک است.اما با توجه به حجم کاری فعلی بر روی پردازنده ها ، تا حدودی این امر قابل توجیه است.پس از مدت ها AMD توانست در بخش HEDT اینتل را با چالش های جدی روبرو کند و با عرضه پردازنده های Threadripper ، اینتل را شکست دهد.

با توجه به پیشرفت های چشمگیر حاصل شده توسط AMD ، اکنون دیگر ساخت یک پردازنده 32 و یا حتی 64 هسته ای جدید ، کار سختی نیست.چرا که آنها این کار را با عرضه نسل های گذشته ، ثابت کرده اند.جذاب ترین قسمت این بخش اینست که در واقع پردازنده های TR همان پردازنده های EPYC هستند. در نسل جدید پردازنده های EPYC Rome شما تعداد 64 هسته با 128 نخ پردازشی را دریافت میکنید.مهمترین قسمت اینکه ، این پردازنده های با مادربردهای X399 هم سازگاری دارند ، همانطوری که پردازنده های RYZEN 3000 با مادربردهای X470 سازگاری دارند.اما احتمال این که چیپست جدیدی برای پشتیبانی از این پردازنده ها ، طراحی شود ، وجود خواهد داشت.بر اساس اخبار منتشر شده ، نسل تازه این پردازنده ها با ریز معماری ZEN 2 میتوانند با پشتیبانی از حافظه های 8 کاناله همراه باشند.بر اساس گزارش DigiTimes ، پردازنده های TR با ریزمعماری ZEN 2 ، ممکن است تا ماه اکتبر به صورت رسمی معرفی شوند.

با این حال ابتداAMD پردازنده 16 هسته ای Ryzen 9 3950X را تا ماه سپتامبر روانه بازار میکند و پس از آن ممکن است شاهد رونمایی از نسل جدیدی پردزانده های TR نیز باشیم.

 

منبع :Guru3d

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...