رفتن به مطلب

پردازشگر 8 هسته ای و 16 تردی با معماری ZEN 2 وتراشه گرافیکی NAVI ، نیروبخش کنسول های نسل بعدی !


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

974450cd2f07ef0af814148cd9d18c94.jpg

 

یک کاربر توییتر به نام Komachi ، فاش کرد که کنسول نسل بعدی XBOX ( احتمالا XBox Scarlett ) مجهز به یک APU قدرتمند ساخت AMD خواهد بود.براساس گزارش این کاربر ، این APU ترکیبی از یک پردازنده با ریزمعماری ZEN 2 و یک تراشه گرافیکی به نام NAVI 10 است.چندی پیش گفته شد که این تراشه از اسم رمز Gonzalo برخورداراست ، اما اکنون مشخص شده که این نام به  AMD Flute تغییر یافته است.این کاربر همچنین اولین عملکرد از این تراشه را در معیار User Benchmark منتشر ساخته که البته  با توجه به گفته های قبلی در مورد پهنای باند بالا و زمان تاخیر پایین حافظه های DDR4 و یا حافظه گرافیکی GDDR6 ، مطابقت ندارد.با این حال به نظر میرسد که با یک تراشه قوی برای این کنسولها روبرو باشیم.از مشخصات این APU به مقدار 4 مگابایت کش سطح سه L3 به ازای هر واحد CCX نیز اشاره شده است، که اگر این یک APU و یا یک SoC باشد منطقی است.

 

f5159221ff6277e8acc1fe3627cb81a4.jpg

 

مقدار فرکانس پایه برای این تراشه 1.8 گیگاهرتز بوده و تا 3.2 گیگاهرتز قابل افزایش است .در واقع این اطلاعات با مشخصات قبلی تراشه Gonzalo که قبلا لو رفته ، همخوانی دارد. در بخش گرافیک قبلا از نام Navi 10 Lite با شناسه سخت افزاری 13F8 یاد شد که اکنون این شناسه به 13F9 تغییر یافته است.طبق گفته های مایکروسافت ، ایکس باکس جدید در اوآخر سال 2020 راهی بازار میشود، این در حالیست که سونی در مورد عرضه جانشین کنسول فعلی PlayStation 4 Pro ، سکوت اختیار کرده است.

 

منبع : Guru3d

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...