رفتن به مطلب

نداشتن دستگاه فلاش بایوس توسط گارانتی گرین شعبه اهواز


Mantel
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام.

امروز یک مادربرد جهت فلاش بایوس به گارانتی گرین فرستادم (در شهر خودمون اهواز)

ولی گفتن باید بفرستن تهران . سوال من اینجاست شعبه های گارانتی گرین در شهرستانها دستگاه فلاش بایوس ندارن ؟

داستان مادربرد از این قراره که بنده یک هفته پیش بایوس رو آپدیت کردم خیلی هم عالی داشت کار میکرد اما به خاطر یه مشکل کوچیک خواستم بایوس ورژن قبلی رو استفاده کنم به قول معروف بایوس رو (Downgrade) کنم

برای همین از سایت MSI نرم افزار مخصوصش رو دنلود کردم. طرز کارش به این صورت بود.

1-فلاش رو به FAT32 تبدیل کنید و نرم افزار را روی ان کپی دهید .

2-ورژن قدیمیتر بایوس رو هم در فلاش کپی دهید.

3-بایوس رو یک بار Default کنید و گذینه ی UEFI رو فعال کنید

4-فلاش را در دستگاه بگذازید و سیستم رو ریست کنید . f11 بزنید و بوت اول رو usb قرار دهید .

این کارهارو انجام دادم نرم افزار فلاش کردن بایوس بالا اومد بایوس قبلی رو انتخاب کردم و گزینه downgrade رو زدم.

حدود 6 - 7 دقیقه Loading های مختلف اومدن و در اخر نوشت downgrade با موفقیت انجام شد  (Downgrade succesfully done)  یه همچین چیزی

تایپ کنید RESET تا سیستم ریست شود.

بعد از این کار دیگه هرگز مانیتور روشن نشد. فن cpu و گرافیک کار میکنن حتی فن گرافیک هم در حال چرخشه و چراغهای مادربرد هم روشن هستن . فقط موس و کیبرد خاموشن و برق ندارن و سیستم تصویر نمیده

 

در این حالت واقعا به تهران فرستادن نیاز بود ؟

بنده چند سال پیش برای فلاش بایوس مادربرد به گارانتی ماتریکس رفته بودم. همون موقع کمتر از یک ساعت کارم رو انجام داده بودن.

 

ویرایش شده توسط Mantel
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 2 دقیقه قبل، Mantel گفته است :

سلام.

 

 

سلام متاسفانه نمایندگی های گرین در شهرستانها هیچ خدماتی ارائه نمیکنن فقط قطعه مورد نظر تحویل میگیرن و میفرستن تهران

قبلاً واسه تست قطعه به ماتریکس و آواژنگ مراجعه کردم همونجا اتاق تست دارن همراه با مسئول فنی که میشه حضوری در مقابل خودمون قطعه مورد نظر تست بشه عیب و ایرادشو بگی قطعه ای هم تحویل میدی رسید میگیری

ولی گرین از این بابت خیلی عقبه

و نمایندگی فقط عامل فروش هستش و تحویل قطعات تحت گارانتی به مرکز بدون تحویل رسید به مراجعه کننده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام و عرض ادب

با در آوردن باتری بایوس و صبر کردن حدود 20 30 دقیقه (بیشتر هم ضرر نداره) در صورتی که بایوس درست رایت شده باشه و فایلتون مشکلی نداشته ، مشکل برطرف میشه. میتونید ویدیو های مربوط به این مشکل رو در یوتیوب سرچ کنید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، Mantel گفته است :

سلام.

امروز یک مادربرد جهت فلاش بایوس به گارانتی گرین فرستادم (در شهر خودمون اهواز)

ولی گفتن باید بفرستن تهران . سوال من اینجاست شعبه های گارانتی گرین در شهرستانها دستگاه فلاش بایوس ندارن ؟

داستان مادربرد از این قراره که بنده یک هفته پیش بایوس رو آپدیت کردم خیلی هم عالی داشت کار میکرد اما به خاطر یه مشکل کوچیک خواستم بایوس ورژن قبلی رو استفاده کنم به قول معروف بایوس رو (Downgrade) کنم

برای همین از سایت MSI نرم افزار مخصوصش رو دنلود کردم. طرز کارش به این صورت بود.

1-فلاش رو به FAT32 تبدیل کنید و نرم افزار را روی ان کپی دهید .

2-ورژن قدیمیتر بایوس رو هم در فلاش کپی دهید.

3-بایوس رو یک بار Default کنید و گذینه ی UEFI رو فعال کنید

4-فلاش را در دستگاه بگذازید و سیستم رو ریست کنید . f11 بزنید و بوت اول رو usb قرار دهید .

این کارهارو انجام دادم نرم افزار فلاش کردن بایوس بالا اومد بایوس قبلی رو انتخاب کردم و گزینه downgrade رو زدم.

حدود 6 - 7 دقیقه Loading های مختلف اومدن و در اخر نوشت downgrade با موفقیت انجام شد  (Downgrade succesfully done)  یه همچین چیزی

تایپ کنید RESET تا سیستم ریست شود.

بعد از این کار دیگه هرگز مانیتور روشن نشد. فن cpu و گرافیک کار میکنن حتی فن گرافیک هم در حال چرخشه و چراغهای مادربرد هم روشن هستن . فقط موس و کیبرد خاموشن و برق ندارن و سیستم تصویر نمیده

 

در این حالت واقعا به تهران فرستادن نیاز بود ؟

بنده چند سال پیش برای فلاش بایوس مادربرد به گارانتی ماتریکس رفته بودم. همون موقع کمتر از یک ساعت کارم رو انجام داده بودن.

 

 

در 59 دقیقه قبل، mَd گفته است :

سلام.

نمایندگان خدمات پس از فروش گرین در شهرستان ها با توجه به نوع قطعه و موجودی بافر قطعه مورد نظر رو تعویض می کنند. در مورد محصولات msi قطعات برای تعمیر یا تعویض بدون دریافت هزینه به واحد مرکزی خدمات پس از فروش تهران ارسال میشه.

این فرآیند از ابتدا به همین گونه بوده و هست.

ویرایش شده توسط GREEN Support
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، farid68 گفته است :

سلام و عرض ادب

با در آوردن باتری بایوس و صبر کردن حدود 20 30 دقیقه (بیشتر هم ضرر نداره) در صورتی که بایوس درست رایت شده باشه و فایلتون مشکلی نداشته ، مشکل برطرف میشه. میتونید ویدیو های مربوط به این مشکل رو در یوتیوب سرچ کنید.

سلام . والا این کار رو کردم حتی باطری رو خارج کردم و 20 ثانیه اتصال ایجاد کردم. چند بار انجام دادم نشد

در 15 دقیقه قبل، GREEN Support گفته است :

 

سلام.

نمایندگان خدمات پس از فروش گرین در شهرستان ها با توجه به نوع قطعه و موجودی بافر قطعه مورد نظر رو تعویض می کنند. در مورد محصولات msi قطعات برای تعمیر یا تعویض بدون دریافت هزینه به واحد مرکزی خدمات پس از فروش تهران ارسال میشه.

این فرآیند از ابتدا به همین گونه بوده و هست.

سلام مرسی عزیز.

یعنی چیپ بایوس تعویض میشه به خاطر Downgrade  ؟

اگر آره که هیچی . اگر فقط تعمیر میشه (فلاش بایوس) هزینش چقدر میشه؟ اگر زیاد نباشه پرداخت میکنم مهم نیست .فقط میخوام مادربرد زود تحویل بگیرم. چون واقعا کارم لنگه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 دقیقه قبل، Mantel گفته است :

سلام مرسی عزیز.

یعنی چیپ بایوس تعویض میشه به خاطر Downgrade  ؟

اگر آره که هیچی . اگر فقط تعمیر میشه (فلاش بایوس) هزینش چقدر میشه؟ اگر زیاد نباشه پرداخت میکنم مهم نیست .فقط میخوام مادربرد زود تحویل بگیرم. چون واقعا کارم لنگه.

سلام. در صورتی که مشکل شما فقط مربوط به بایوس بشه همکاران بنده اون رو فلش می زنند. این مورد هیچ هزینه ای برای شما نداره. نگران نباشید همکاران بنده در سریع ترین زمان ممکن انجام وظیفه می کنند.

لطف کنید برای هماهنگی های بیشتر و نسخه بایوسی که تمایل دارید روی مادربرد فلش بشه با یوزر @MSI Support هماهنگ کنید. همکار بنده هماهنگی های لازم رو با بخش خدمات پس از فروش msi انجام میدن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 21 دقیقه قبل، GREEN Support گفته است :

سلام. در صورتی که مشکل شما فقط مربوط به بایوس بشه همکاران بنده اون رو فلش می زنند. این مورد هیچ هزینه ای برای شما نداره. نگران نباشید همکاران بنده در سریع ترین زمان ممکن انجام وظیفه می کنند.

لطف کنید برای هماهنگی های بیشتر و نسخه بایوسی که تمایل دارید روی مادربرد فلش بشه با یوزر @MSI Support هماهنگ کنید. همکار بنده هماهنگی های لازم رو با بخش خدمات پس از فروش msi انجام میدن.

بله فقط بایوسه . چون بعد از downgrade بایوس. سیستم تصویر نداد.

چون بنده کار داشتم پدرم مادربرد رو برده بود نمایندگی . الان اومد خونه مثل اینکه بهش گفتن تازه 5 شنبه میفرستن تهران چون باید قطعات جمع بشن با هم بفرستن.

من واقعا عجله دارم اگر با هزینه ی معقول همینجا میتونن درستش کنن هیچ مشکلی نیست .

این ورژن بایوس رو میخواستم 7B00v1H . الان برای ای دی msi suport هم میفرستم .

مدل مادربرد msi b350 pro carbon هست

با تشکر

ویرایش شده توسط Mantel
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست عزیز 

با گارانتی گرین تهران صحبت کنید. راهنمایی های لازم را  به شما اعلام میکنند . 

با تشکر 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...