رفتن به مطلب

آموزش ساخت فن های Thermaltake R!!NG با کمترین هزینه و به روش DPSYS?!


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

درود بر همه دوستان عزیز و همراهان همیشگی سری تاپیک های آموزشی DPSYS

قبل از هر چیزی از همه دوستانی که این مدت منتظر بودن و بنده بدقولی کردم و دیر تاپیک رو استارت زدم پوزش میطلبم ولی این تاخیرات پیش اومده دلایل خاص خودش رو داشت و از طرفی هم بنده به علت مشغله کاری زیاد تایمی نداشتم که بتونم تاپیک رو کامل استارت بزنم و منتظر بودم یه فرصتی پیش بیاد و بتونم اینکار رو بکنم که خوشبختانه بالاخره تونستم انجامش بدم.

دوستانی که حوصله دارن این قسمت رو حتما حتما حتما مطالعه کنند ، نهایت چند دقیقه وقت میبره ولی میتونه براتون مفید باشه!

خب اجازه بدید براتون یه مقدار مفصل توضیح بدم که چطوری تونستم به راهی دست پیدا کنم که این پروژه رو بسازم و اینو نه به این خاطر که بخوام بگم من اینکارها رو کردم و فلان و بهمان نه ، به این خاطر میگم که دوستان وقتی خواستند یه کاری رو انجام بدن و اون کار در مرحله اول براشون امکان پذیر نبود بیخیالش بشن و دست از تلاش بردارن و بگن نمیشه ، نه اگه واقعا تلاش کنید میشه و موفق میشید.

من بعد از اینکه پروژه فن آر جی بی رو انجام دادم و فن های ترمالتیک رینگ هم جزو تازه واردهای بازار بودند تو فکر این بودم که چطوری میتونم این فن ها رو هم بسازم و حتی تو همون تاپیک آموزشی هم دوستانی درخواست ساخت این فن ها رو دادن و من روی این قضیه فکر می کردم و هر چیزی و هر راهی که به ذهنم میرسید رو دنبالش میرفتم و به نتیجه ای که میخواستم نمی رسیدم و از طرفی هم حقیقتا این فن ها رو از نزدیک ندیدم و اطلاعاتم راجع به این فن ها در حد همون تصاویر وفیلم هاشون در سطح نت بود و بس و به صورت تجربی روی این پروژه کار میکردم.

البته ناگفته نماند چون انجام این جور پروژه ها رو به عنوان سرگرمی و خلق یه محصول انجام میدم ، معمولا در تایم های بیکاری دنبالشون میکنم و اینطوریه که زمانبر میشه.خب بگذریم ، من راه های مختلفی رو امتحان کردم از اولیش که همون چسب حرارتی بود که دوستان هم اشاره کردن گرفته تا سیستم تابلوهای نئون و لوله های شیشه ای که دراین نوع تابلو ها استفاده میشه ، شیلنگ تراز ، شیلنگ های شفاف تحت فشار و پر کردنشون با چسب حرارتی مایع؟! ، یک نوع لوله مخصوص که در دندانپزشکی استفاده میشه ، همچنین فیبر نوری و حتی تحقیق و بررسی و تماس با شرکت هایی که در زمینه تولید محصولات ...... فعالیت داشتند ولی متاسفانه هیچ کدوم از این راه ها جواب ندادند ولی من شکست نخوردم و بیخیال نشدم و چون یه کاری که میکنم رو باید کامل انجامش بدم و به نتیجه برسم دوباره ادامه دادم و به هر چیزی که میرسیدم و اونو به این پروژه مربوط میدیدم امتحانش میکردم تا این که در طی این مدت به یه چیزی رسیدم که شاید در چند قدمی من بود ولی خب چون قبلا این مدلیش رو ندیده بودم بهش فکر هم نکرده بودم و اون چیزی نبود جز طناب ورزشی که برای این ورزش استفاده میشه و جریان از این قرار بود که یه روز بر و بچه های فامیل تو خونه مشغول بازی بودن که من نظرم به طنابشون جلب شد هر چند دقیقا این چیزی که من تهیه کردم نبود ولی باعث شد که من به دنبالش برم و چیزی که میخوام رو گیر بیارم و رفتم این نوع طناب رو در رنگ های قرمز ، آبی ، زرد ، نارنجی و سبز تو لوازم ورزشی فروشی ها گیر آوردم و برای این پروژه قرمزش رو انتخاب کردم و البته خیلی هم دنبال مدل سفید و در واقع بهتر بگم مدل بی رنگش بودم که بتونم پروژه رو به صورت آر جی بی بسازم ولی خب متاسفانه تا الآن که نتونستم تهیه اش کنم ولی حتما اونم گیر میارم.

در مورد چسب حرارتی هم خدمت دوستان عرض کنم که مدل های مختلفی چسب حرارتی گیر آوردم ولی متاسفانه همه کوتاه بودند ( 30 سانتی متر ) و ما به بیشتر از این اندازه نیاز داشتیم که این متریال به کارمون نمیومد هرچند میشد برای فن های 8 سانتی استفاده کرد ولی خب چون کوچیک هستند و تو کیس های امروزی کاربرد کمتری دارند بیخیالش شدم و سعی کردم دنبال همون 12 سانتی باشم که خوشبختانه با به دست آوردن این متریال یعنی همون طناب ورزشی ما برای ساخت فن های بزرگتراز 12 سانت هم از این لحاظ مشکلی نداریم.

خب این طناب رو تو چند سایز(از لحاظ قطر طناب ) میتونید تهیه کنید از 5میلی متر تا 15 میلیمتر که من دو مدلش رو تهیه کردم و یکی ... میلی متر و دیگری ... میلی متری که مدل ... میلی متری رو انتخاب کردم چون رو کار بهتر جلوه میده ولی مدل کوچیکتر هم خوبه و فکر کنم به اندازه واقعی رینگ فن های ترمالتیک نزدیکتر باشه ؟!

دوستانی که حوصله ندارند از اینجا به بعد مراحل ساخت رو مطالعه کنند!

خب حالا میریم برای ساخت پروژه و اول وسایل مورد نیاز رو میگم : ( طبق تصاویر)

01.thumb.jpg.b8fbca52133a2bb3c9f09fb328ae56f5.jpg

1 - طناب ورزشی به رنگ قرمز و قطر مقطع اون 8 میلیمتر هست و طول ( میتونید رنگ های دیگه رو هم انتخاب کنید ولی خب باید قبل از تهیه بررسی کنید که آیا میتونید بقیه متریال ها رو همسان با رنگ انتخابیتون تهیه کنید؟ مثلا ال ای دی ها ! )

02.thumb.jpg.20f90540e3bdb1c9c63ac8e1edba6d38.jpg

2 - شیلنگ تراز یا همون شلنگ شفاف تحت فشار که مقداری ضخیم تر و سفت تر هست و برای این کاربهتره ( این شیلنگ ها رو همونطور که گفتم در طی مراحل تحقیق برای رسیدن به متریال مورد نیاز تهیه کرده بودم که تونستم تو قسمت دیگه ای که در ادامه خواهید دید ازشون بخوبی استفاده کنم. ضخامت این شیلنگ یا در واقع همون پایپ حدودا  1 تا 1.5 میلیمتر و قطر اون 8 میلیمتر هست.

3 - ال ای دی : در دو نوع کلاهی و اوال و به رنگ قرمز

4 - وارنیش حرارتی  : در سایز 8 یا 10میلی متر ( وارنیش سایز 2 میلیمتر هم در صورت امکان برای پایه های ال ای دی ها ، طبق تصاویر )

5 - سیم تک زوج افشان باریک که به سیم بلندگو هم معروف هست : برای هر رینگ که میشه دو تکه سیم 15 سانتی متری که حدودا 12 سانتش مورد استفاده قرار میگیره.

6 - از همه مهمتر یه دونه فن 12 سانتی متری دارای ال ای دی که از جون خودش سیر شده و قراره ما جراحیش کنیم؟! ( فن رو میشه از مدل شفاف یا همون شیشه ای دارای ال ای دی و یا از مدل مات یا همون فن های مشکی معمولی ولی به شرطی که روی برد سیم پیچش جای نصب ال ای دی باشه انتخاب کرد که هر کدوم جلوه خودش رو داره و مدل ماتش به فن های رینگ ترمالتیک شبیه تر هست که البته من نتیجه کار رو با هر دو مدل تست کردم و تصویر نتیجه رو گذاشتم که دوستان ببینند و بهتر متوجه بشن.)

ابزارهای مورد نیاز هم طبق پروژه های قبلی شامل : دستگاه هویه ، سیم لحیم ، روغن لحیم ، سیم چین ، گیره کاغذ بزرگ ، دستگاه تفنگ حرارتی و چسب حرارتی

مثل پروژه قبلی ما باید فریم فن رو مورد برش قرار بدیم که روش برش رو تو تاپیک قبلی گفتم و برای اینکه مطالب زیاد نشه دوباره نمیگم و دوستان میتونن تو اون تاپیک مطالعه اش کنند! فقط اینجا یه مقداری فرق داره که فرقش رو میگم و تصاویرش رو هم قرار میدم.

قبل از هر چیزی برای اینکه پره ها و سیم پیچ در زمان برش آسیب نبینند باید اون ها رو از فریم فن جدا کنیم که نحوه جداسازی پره ها رو هم چون تو تاپیک آموزشی قبلی گفتم اینجا نمیگم ولی تو این قسمت روش بیرون آوردن سیم پیچ روبه همراه تصویر آموزش میدم.

طبق تصویر شما وقتی پره ها رو جدا کنید می رسید به سیم پیچ و اگه فن تون ال ای دی داشته باشه  باید اون ها رو هم از سیم پیچ جدا کنید و درواقع سیم ها شون رو و همچین سیم تغذیه رو قطع کنید و بعد برای بیرون آرودن سیم پیچ دست به کار بشید و اینطوری عمل کنید:

سیم پیچ رو به صورت انطباق فیت با هسته و پایه مرکزی فریم فن جا میزنن و در آوردنش مقداری نیرو و حوصله میخواد که یه مقدار سخت میشه و البته سختیش بستگی به اون فن داره که آیا با تلرانس بالا جا زدن یا با تلرانس پایین و معمولا چون من چندین مدل مختلف رو امتحان کردم و در آوردم خیلی هم سخت نیست.

خب شما برای در آوردنش اینطوری طبق تصور زیر عمل کنید و با دست که البته میتونید یه تکه پارچه هم استفاده کنید بدنه سیم پیچ رومحکم بگیرید و سعی کنید در همون جای خودش مقداری به چپ و راست بهش نیروی چرخشی وارد کنید تا تکون بخوره و تکون که خورد آرام وهمزمان به سمت بالا بکشید تا در بیاد و اینطوری میتونید از هسته و پایه مرکزی جداش کنید.

03.thumb.jpg.8cb419d321a5c5749472db86af6e0e92.jpg

بعد از این که پره ها و سیم پیچ جدا شدند حالا باید فریم رو برش بزنید و فرق برش در اینجا با برش گفته شده در تاپیک آموزشی قبلی در مقطع برشمون هست که در اینجا طبق تصویر زیر مقطع برش به صورت مدور بوده تا بتونیم پروفیلمون رو که همون طناب هست از این قسمت عبور بدیم.

04.thumb.jpg.3ca25b9847f4422dd3f5ea65c1e1fa4b.jpg

 

05.thumb.jpg.e6bfe0a9d13d93ecb9bb1f93916eb1f7.jpg

06.thumb.jpg.3fb1f756d97b25741544f107d80a632f.jpg

برش رو که انجام دادیم و زائده های اضافی رو هم جدا کردیم و فریم آماده شد میریم سراغ مرحله بعد.

در این مرحله ما باید اندازه ای که مورد نیازمون هست یعنی 40 سانتی متر از طناب رو برش بزنیم و به شکلی برش بزنیم که یک مقطع صاف و صیقلی مثل تصویر زیر داشته باشیم که من بعد از تست چند روش مختلف به بهترین روشی که رسیدم استفاده از سیم چین بود که باید طناب رو از محل مورد نظر با دقت و به صورت عمود و به یکباره با سیم چین قطع کنیم تا مقطع طنابمون به مانند تصویر باشه!

12.thumb.jpg.50215f4c64dda55f339ba7201ffe79c7.jpg

نکته 1 : از ابزارهای دیگه مثل کاتر استفاده کردم ولی چون مقطع رو کدر و یا خش دار میکردند در ادامه کار نتیجه خوبی نمیداد!

نکته 2 : درواقع اندازه ای که ما میخوایم حدودا 37 سانتی متر هست ولی 40 سانت برش میزنیم که اگه موقع برش مقطعمون خوب در نیومد جا داشته باشیم باز هم برش بدیم و متریال مصرفیمون خراب نشه!

نکته 3 : توصیه میشه ابتدا از یک سر طناب چند بار تکه های کوچک برش بزنید تا روش کار دستتون بیاد و بعد اندازه گفته شده رو یه کم بیشتر برش بزنید ( همون 40 سانتی متر ) تا اگه خراب شد بتونید چند بار دیگه برش بزنید که اندازه اصلی خراب نشه و در نهایت اندازه اصلی یعنی 37 سانتی متر رو داشته باشید!

بعد از این میرسیم به مرحله ساخت منبع نور :

برای منبع نور شما چند مدل منبع نور و چند تا راه دارید :

برای منبع نور میتونید از دو نوع ال ای دی  به نام های کلاهی و اوال و یا اس ام دی استفاده کنید که در تصویر زیر دو نوع ال ای دی مشخص هست و هر دو تقریبا یک نتیجه به شما میدن ولی کاربا مدل کلاهی تو این پروژه راحت تر هست و مدل اس ام دی برای دوستان میتونه سخت باشه که اون رو در نظر نگرفتم.

07.thumb.jpg.5cc4434ce1a2bc1e9373178998aa957a.jpg

در مورد راه های ساخت هم شما میتونید از روش های 2 ، 4 یا 8 منبع نور ( ال ای دی ) استفاده کنید که هرکدوم مزایا و معایب خودشون رو دارند که من برای راحتی دوستان و اینکه انگیزه ساخت رو داشته باشن سختش نکردم و از 2 منبع نور استفاده کردم و اگه دوستان طالب دو روش دیگه هم بودن اون ها روهم بهشون میگم.

بعد از انتخاب ال ای دی شما باید طبق تصاویر به این ال ای دی ها سیم وصل کنید و برای لحیم کاریشون اگه ابزار مناسب ندارید میتونید از گیره ای که در تصویر مشخص هست و از این روش استفاده کنید و همچنین ازوارنیش های سایز کوچکتر مثلا 3 میلی متری برای عایق بندیشون استفاده کنید.

09.thumb.jpg.920994ed303ad506e8280ba55475b41d.jpg

10.thumb.jpg.2038da74232934bd31628f1d69020464.jpg

اطلاعاتی راجع به ال ای دی کلاهی :

ولتاژ کاری این ال ای دی بین 1.8 تا 2 ولت هست و در بعضی مدل ها تا 2.2 ولت هم میرسه و جریان کاری هم بین 15 تا 20 میلی آمپر هست و در مورد پایه های مثبت و منفی ( کاتد و آند ) هم خدمتتون عرض کنم که شما میتونید از چند راه تشخیصشون بدید :مثلا پایه بزرگتر مثبت و پایه کوتاه تر منفیه و یا مثلا اون سمتی از ال ای دی که گرد نیست و پخ داره منفیه و طرف مقابلش که گرد هست مثبته ولی این مورد دوم رو من تجربه کردم که تو تولید اشتباهی تولید شده بودن و سمتی که گرد بود منفی و سمت پخ خورده مثبت بود پس این مورد رو حتما چک کنید؟!

نکته 3 : سعی کنید لحیم کاری رو زیاد طول ندید چون گرم شدن بیش از حد باعث میشه که ال ای دی آسیب  ببینه و حتی بسوزه یا نورش کم بشه؟!

بعد از لحیم کاری شما باید از اون شیلنگ شفافی که گفتم طبق تصویر زیر دو تا تکه به طول 5 الی 6 میلی متر به صورت عمود و تقریبا نود درجه برش بزنید و بعد ال ای دی ها رو مثل تصویر به صورتی که نوک ال ای دی با لبه بیرونی این تکه تقریبا مماس و و عمود بر طول باشه داخل این تکه شیلنگ ها قرار بدید و بعد پشتش رو با چسب حرارتی پر کنید و اجازه بدید دقیقا تو همون حالت سفت بشه.

08.thumb.jpg.f8f645e7594205a1fb826402e4cf6148.jpg

11.thumb.jpg.603a51d10261cc7668989a20f40269d4.jpg

در ادامه  از وارنیش حرارتی به اندازه 10 تا 15  میلی متر برش بزنید و طبق تصاویر مراحل زیر رو انجام بدید. ( این مقدار رو سعی کنید نه خیلی زیاد باشه و نه خیلی کم و همون 15 میلیمتر میتونه کافی باشه چون اضافه که باشه تاریکی زیادی تو حلقه ایجاد کیکنه و خیلی کم هم که باشه باعث میشه که اتصال منبع نور و رینگ به خوبی برقرار نشه! )

13.thumb.jpg.0f4ac014c53169de5cc397468fc60e47.jpg

15.thumb.jpg.cd1d84d373094831a2bd780f50746143.jpg

بعد از انجام اینکار بهتره رینگمون رو که ساختیم والبته هنوز کاملا رینگ نشده رو امتحان کنیم وبرای اینکار سر سیم هایی که به ال ای دی ها وصل هست رو هر دو رو به هم وصل میکنیم یعنی مثبت ها به هم و منفی ها به هم و بعد به یه منبع تغذیه ( مثلا دو تا باتری قلمی 1.5 ولتی یا سیم نارنجی از سوکت های پاور سیستم که دارای ولتاژ 3 ولت هست ، البته دومی رو به شما دوستان توصیه نمیکنم چون ممکنه اشتباهی رخ بده و به سیستمتون آسیب بزنید ! ) با ولتاژ 2 تا 3 ولت وصل میکنیم تا روشن بشن و از سلامت و کارکردشون مطمئن بشیم و سعی کنید که به ولتاژ بالاتراز 2.2 وصلشون نکنید البته برای یه لحظه تست با 3 ولت هم میشه ولی دائم روشن نمونن چون باعث میشه ال ای دی ها داغ بشن و نورشون زود کم بشه و حتی بسوزن!

14.thumb.jpg.99cfeb02b50466ce1c892c2e1a042e74.jpg

خب بعد از این مرحله به یه مرحله مهم میرسیم و اونم قسمت سیم پیچ فن و تغذیه فن و ال ای دی هاست.

اگه همونطور که در اول تاپیک خدمتتون عرض کردم از فن هایی که دارای ال ای دی هستند استفاده کنید و موقع برش ال ای دی ها رو قطع کنید ، اینجا راحت تر خواهید بود و طبق توضیحاتی که میدم عمل کنید.

تو تصویر زیر محل اتصال سیم تغذیه فن و همچنین محل اتصال سیم تغذیه 4 تا ال ای دی که روبرد سیم پیچ وصل میشن رو مشخص کردم وهمونطور که تو تصاویر هم مشاهده می کنید ما روی برد سیم پیچ 4 تا مقاومت داریم که وظیفشون کاهش ولتاژیه که برای ال ای دی ها میره و لتاژ 12 ولت رو به  و مشخصات این مقاومت ها رو با کد رنگی شون رو هم تو تصویر نوشتم.

18.thumb.jpg.1f2f443b4978bdccf142cf6e4f8969f7.jpg

خب یکم علمی تر اینجا توضیح بدم بد نیست شاید به درد دوستان خورد.

دوستان عزیز ما در اینجا ولتاژ ورودیمون 12 ولت هست و ولتاژ کاری و جریان کاری ال ای دی مون هم به ترتیب 1.8 ولت و 15 میلی آمپر هست پس طبق فرمول زیر ما به مقدار مقاومت حاصل شده نیاز داریم که میشه 680 اهم و کد رنگش هم میشه ، آبی ، خاکستری ، قهوه ای با نوار طلایی

فرمول مقدار مقاومت :

 ولتاژ ورودی ( تغذیه ) منهای ولتاژ کاری ال ای دی تقسیم بر جریان کاری ال ای دی مساوی است با مقدار مقاومت مورد نیاز

نکته : در صورتی که ما در فرمول گفته شده مقدار مقاومتی رو بدست آوردیم که اون رنج موجود نبود ، نزدیک ترین رنج به اون رو در نظر میگیرم ولی به این نکته هم توجه داشته باشید که اگه رنج بالاتر باشه مقاومت بیشتر میشه و ولتاژ خروجی کمتر و اگه رنج پایین تر در نظر بگیریم مقاومت کمتر میشه و ولتاژ میره بالاتر!

خب یه سوال ؟ چرا من ولتاژ و جریان کاری ال ای دی مون رو 1.8 ولت و 15 میلی آمپر در نظر گرفتم با اینکه با توجه به مشخصات ال ای دی میتونستم بالاتر در نظر بگیرم؟

معمولا در چنین قطعاتی ما سعی میکنیم همیشه ولتاژ و جریان پایه یا در واقع همون مینیمم رو در نظر بگیریم چون که اینکار باعث میشه عمر قطعه بالاتر بره و داغ نشه و نسوزه هرچند مقداری نور کمتر میشه ولی ارزشش رو داره؟!

خب بعد از تست رینگمون نوبت به جا زدنش تو فریم فن میرسه که طبق تصاویر زیر عمل کنید و در حین جا زدن فریم هم طبق تصاویر بعد سعی کنید سیم های مربوط به تغذیه فن و سیم های مربوط به ال ای دی ها رو هم عبور بدید و جا گذاری کنید.

16.thumb.jpg.4ac190552beef50abd633372257c8ef7.jpg

17.thumb.jpg.fd1dbc3ab8702fe5dd7198cd43707e6a.jpg

به مراحل پایانی کار میرسیم و حالا نوبت اینه که سیم ها رو به برد سیم پیچ لحیم کنیم و این مرحله ممکنه یه مقدار حوصله بر باشه که باید سعی کنید به دقت انجامش بدید.

19.thumb.jpg.ab4ad28acbb3616d82f17c4d5f4b5942.jpg

یه نکته : من چون خوشبختانه مقداری تجربه دارم سیم ها رو با اندازه دقیق و بدون اضافه در نظر گرفتم و خیلی با ظرافت و دقت لحیمشون کرد و سیم پیچ رو جا زدم ولی شما دوستان اگه تازه کار هستید بهتره که مقداری در حد یک سانت یا کمی بیشتر سیم ها رو بلند تر در نظر بگیرید تا برای لحیم کاری و جا زدن سیم پیچ مشکلی نداشته باشید و بعد از لحیم کاری اگه اضافه بود و مانع فیکس شدن سیم پیچ روی هسته فن میشد ، از طرف دیگه این سیم ها که میشه دو تا انتهای رینگمون و خود سیم تغذیه سیم پیچ ، اضافه این سیم ها رو بکشید و بعد تو شیار موجود جا بزنید .

آخرین مرحله هم نصب پره فن هست که به راحتی و همونطوری که بیرون آوردید نصب می کنید و از طرف دیگه هم اگه لازم بود فن رو روغن یا گریس کاری می کنید و واشرهای اون رو جا میندازیم و درپوشش رو میزاریم.

بعد با دست پره رو به چرخش در میاریم که ببینیم به جایی گیر میکنه یا نه و اگه به قسمتی از رینگمون گیر می کرد اون قسمت رو با هماهنگی بقیه قسمت ها به آرامی مقداری به بیرون فشار میدیم و وقتی پره بدون مشکل چرخید کار تمام هست و فقط باید فن رو به پاور سیستمون وصل منید و سیستم رو روشن کنید تا از کارکرد صحیح فن مطمئن بشید و بعد روی کیستون نصبش کنید و مثل من از چیزی که ساختید لذت ببرید.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دوستان یه قسمتی رو هم میخوام راجع به فریم  فن براتون توضیح بدم:

شما اگه فنتون فریمش شیشه ای باشه و این پروژه رو انجام بدید  نتیجه کار به شکل زیر خواهد بود :

21.thumb.jpg.d74b2bbfcda16f30e42da7cdb3c84953.jpg

و اگه خواستید فریمتون رو هم رنگ بزنید به تصویر زیر حتما توجه فرمایید ( دیگه توضیح اضافی نمیدم ! )

20.thumb.jpg.1c213d1b6c7427dcd76bdee254faedaf.jpg

 

 و  اینم نتیجه نهایی که راضی کننده و لذت بخش خواهد بود و در ادامه سعی میکنم تصاویر بیشتری قرار بدم تا دوستان بیشتر لذت ببرند!

01.thumb.jpg.1424f00c0f2a7fc6b0d600cc9510a472.jpg

02.thumb.jpg.b386f49d91b86dba54ea7810d3c526b2.jpg03.thumb.jpg.2f03bf09261838595195c74a308d1f21.jpg

 

برآورد هزینه های ساخت :

طناب ورزشی ( طول 3 متر ) : 10 الی 15 هزار تومان

یه تکه شیلنگ تراز تحت فشار  : 2000 تومان

وارنیش نیم متر : 2000 تومان

سیم تک زوج  (سیم بلندگو )  1 متر : 2000 تومان

ال ای دی کلاهی 2 عدد : 500 تا 700تومان

نکته : هزینه هایی که بنده برای رسیدن به چنین نتیجه ای کردم بسیار بیشتر از این مبلغ بوده که حاصلش شده یه متریال مصرفی با کمترین هزینه و بهترین نتیجه و برای شما فقط همین هزینه اعلام شده خواهد بود ؟!

-----------------------------------

در صورت داشتن فن و ابزار و وسایل مورد نیاز که در آموزش گفته شد شما میتونید با هزینه ای بین 20 تا 25 هزار تومان 7 عدد فن رینگ 12 سانتی متری بسازید که اگه فنش رو هم بخواید جداگانه تهیه کنید مبلغ فن به هزینه گفته شه اضافه میشه مثلا اگه یه فن معمولی چراغدار رو هم بین 25 تا 30 هزار تومن در نظر بگیرید تقریبا برای ساخت هر فن 50 تا 60 هزار تومن هزینه میبره که میشه تقریبا یک سوم قیمت یک عدد فن ترمالتیک رینگ و اگه فنش رو داشته باشید میشه تقریبا یک ششم قیمت یک عدد فن ترمالتیک رینگ ؟!

امیدوارم که از این تاپیک آموزشی لذت برده باشید و برای ساخت این پروژه دست به کار بشید.

دوستانی که این پروژه رو بسازن با یه مقدار خلاقیت میتونن از این تکنیک و روش آموزش داده شده در مادینگ کیس هاشون هم  استفاده کنند ، حالا اینکه چطوریش رو من نمیگم و خودتون انجامش بدید...؟!

 

تذکر و هشدار !

تاپیک های آموزشی بنده با نام کاربری  DPSYS  و به صورت واتر مارک شده  ، کاملا شخصی و حاصل خلاقیت ، دانش ، ابتکار ، تحقیقات و تلاش خودم بوده و از هیچ جایی یا منبعی کپی برداری نشده و فقط هم در فروم لیون کامپیوتر به اشتراک گذاشته شده و کسی هم به هیچ عنوان اجازه نشر این مطالب یا کپی برداری از این پروژه ها به نام خودش یا غیره رو نداره و درصورت انجام اینکار مورد پیگیری قرار میگیره !

( دوستان گرامی هدف اختصاصی بودن آموزش برای فروم لیونه و اگه از این دو خط خوشتون نیومد بگید تا حذفش کنم؟! )

 

چون قرار بود امروز تاپیک رو بزنم  و سعی کردم دیگه دیر نشه تاپیک رو به این شکل استارت زدم و تعدادی از تصاویر مونده که اونها رو هم اضافه خواهم کرد ولی تصاویر اصلی قرار داده شده.

سوالی هم داشتید بفرمایید دوستان...

برای همگی  دوستان :xآرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نمونه فن ساخته شده که بر روی کولر GREEN NOTUS 400 نصب شده و جلوه خاصی بهش داده و اگه دو تا فن رو از همین مدل روش قرار بدم فکر میکنم جلوه بسیار بهتری داشته باشه. (حیف که تصاویر نمیتونن زیبایی کار رو اونجور که باید نمایش بدن! )

22.thumb.jpg.654364e818a772bfb107685153c1e556.jpg

ویرایش شده توسط DPSYS
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 20 دقیقه قبل، DPSYS گفته است :

درصورت انجام اینکار مورد پیگیری قرار میگیره !

خیلی جالب بود روشتون البته فک کنم میشد rgb هم کردش اگه اون پلاستیک طناب شفاف و بیرنگ باشه و یه led rgb داشته باشی به طور کلی جالب بود

پ. ن:😬عزیز خلاقیت که مالکیت نداره که بخواد ثبت بشه و شمام دنبال پیگیری باشی 

خلاقیت و ابتکار ربطی به ثبت اختراع و پیگیری قانونی نداره 

خود شما هم تو تیترتون زدید" ساخت فن های ترمالتیک رینگ" 

البته که جعل و به نام دراوردن کار درستی نیست  و این روش ها هم چیزی نیست که طرف بخواد به نام بزنه چون اصلا یه خلاقیته و طرف فقط میتونه ازش استفاده کنه و یا بیشتر خلاقانش کنه چیز جدیدتر اضافه کنه

 چون یه خلاقیت حساب میشه نه ابداع، بعید بدونم اصلا مالکیت بهش تعلق بگیره 

به هر حال خلاقیت شما ستودنی هست

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

........

ویرایش شده توسط AORUS
لینک به دیدگاه
Share on other sites

لذت اسفاده از فنی که خود ادم میسازه خیلی بیشتره نسبت به چیزی که میخری.......

با استفاده از این حلقه های rgb هم چیزای جالبی میشه ساخت..من خودم ساختم... برا خودم.....

https://www.aliexpress.com/item/32808302785.html

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ضمن میتونی از پاور led rgb استفاده کنی برا طرح و با استفاده  از کنترلر همه طرحی دراورد......خیلی زیباتر میشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

پشتکار و انگیزه استارتر ستودنیه هرچند که نتیجه نهایی برام دلپذیر نیست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام خدمت دوستان
سال 95 اولین ابتکار دستی من این بود 
  فن LED مود نبود اون موقه طرح منو دزدیدن شرکتا 😂🤣

البته استارتار محترم راضی باشه بنده اینو میزارم.
تجربه و اتبکار ایشون هم عالی بود فقط دولت به ما امکانات نمیده 😂


خیلی ساده
تهیه دو عدد رول 5 متری
LED قرمز (هرSMD سه روشنایی قرمز داره جنس خوب)
LED آبی با نور و کیفیت درست حسابی با نور جذاب (هر SMD یک عدد نور)

نکته قبل از نصب  نوار های  LED که روی اون ها چسب عایق خوردن (مثل چسب حرارتی) با دقت از روی SMD ها و نوار کلی LED جدا میکنیم.

دو تا نوارLED رو بقل هم دور تا دورفن میچسبونیم

پره فن رو جا میزنیم تا اندازه درگیری SMD LED و پره فن رو اندازه میزنیم

سر پره های فن رو بعد از اندازه با خط کش کوتاه یا کم میکنیم
بهترین روش هم کاغذ سمباده هست که صاف تمییز در میاد

بعد از کوتاه کردن پره ها حدود 5 تا 8 میلیمتر(هر پره یه اندازه) دیگه درگیری بین پره و SMD از بین میره.
این عکس هم تو انباری بود درآوردم
و نتیجه کار

DSC_0782.thumb.jpg.4e674da9715e1466647fc5191477c4a1.jpgDSC_0781.thumb.jpg.a3414027bd27aa78e87b95cec1b298db.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود بر همه دوستان و تشکر بابات نظرات مفیدتون

پاسخ پست هاتون رو در ادامه ارائه میدم.

در 22 ساعت قبل، mَd گفته است :

خیلی جالب بود روشتون البته فک کنم میشد rgb هم کردش اگه اون پلاستیک طناب شفاف و بیرنگ باشه و یه led rgb داشته باشی به طور کلی جالب بود

پ. ن:1f62c.pngعزیز خلاقیت که مالکیت نداره که بخواد ثبت بشه و شمام دنبال پیگیری باشی 

خلاقیت و ابتکار ربطی به ثبت اختراع و پیگیری قانونی نداره 

خود شما هم تو تیترتون زدید" ساخت فن های ترمالتیک رینگ" 

البته که جعل و به نام دراوردن کار درستی نیست  و این روش ها هم چیزی نیست که طرف بخواد به نام بزنه چون اصلا یه خلاقیته و طرف فقط میتونه ازش استفاده کنه و یا بیشتر خلاقانش کنه چیز جدیدتر اضافه کنه

 چون یه خلاقیت حساب میشه نه ابداع، بعید بدونم اصلا مالکیت بهش تعلق بگیره 

به هر حال خلاقیت شما ستودنی هست

دوست عزیز ممنون بابت نظرتون ولی ظاهرا پست بنده رو کاملا مطالعه نکردید :

در 23 ساعت قبل، DPSYS گفته است :

...رفتم این نوع طناب رو در رنگ های قرمز ، آبی ، زرد ، نارنجی و سبز تو لوازم ورزشی فروشی ها گیر آوردم و برای این پروژه قرمزش رو انتخاب کردم و البته خیلی هم دنبال مدل سفید و در واقع بهتر بگم مدل بی رنگش بودم که بتونم پروژه رو به صورت آر جی بی بسازم ولی خب متاسفانه تا الآن که نتونستم تهیه اش کنم ولی حتما اونم گیر میارم.

در مورد خلاقیت هم خدمتتون عرض کنم که خلاقیت وقتی به ساخت یه محصول یا یه اثر منحصر به فرد ( ابداع ) ختم بشه مالکیت پیدا میکنه و خیلی از محصولات و چیزهایی که ساخته شدن حاصل خلاقیت هستند!

و ظاهرا منظور بنده از قسمت تذکر و هشدار رو اشتباه متوجه شدید ، اگه دوباره با دقت بخونید متوجه خواهید شد که منظور من همون یونیک بودن تکنیک و روش ساخت هست و در ادامه هم عرض کردم که کسی اجازه کپی برداری و انتشار به نام خودش یا سایتش رو نداره و اینکار مورد پیگیری قرار میگیره ! هدف این بوده که مختص به فروم لیون کامپیوتر باشه همین و بس !

در 23 ساعت قبل، DPSYS گفته است :

تذکر و هشدار !

تاپیک های آموزشی بنده با نام کاربری  DPSYS  و به صورت واتر مارک شده  ، کاملا شخصی و حاصل خلاقیت ، دانش ، ابتکار ، تحقیقات و تلاش خودم بوده و از هیچ جایی یا منبعی کپی برداری نشده و فقط هم در فروم لیون کامپیوتر به اشتراک گذاشته شده و کسی هم به هیچ عنوان اجازه نشر این مطالب یا کپی برداری از این پروژه ها به نام خودش یا غیره رو نداره و درصورت انجام اینکار مورد پیگیری قرار میگیره !

 

در 21 ساعت قبل، AORUS گفته است :

........

جناب کریمی عزیز ممنون بابت پستتون هرچند که ویرایش فرمودید...؟!

 

در 21 ساعت قبل، *ghost* گفته است :

لذت اسفاده از فنی که خود ادم میسازه خیلی بیشتره نسبت به چیزی که میخری.......

با استفاده از این حلقه های rgb هم چیزای جالبی میشه ساخت..من خودم ساختم... برا خودم.....

https://www.aliexpress.com/item/32808302785.html

دوست عزیز این حلقه RGB که شما لینک دادید و نمونه اش رو هم توی تاپیک عکس سیستم بچه ها روی کیس خودتون دیدم رو بنده بیش از یک سال پیش  و البته به روش خودم ساخته ام و اگه فرصت بشه تصاویرش رو برای دوستان تو تاپیک مرجع ام قرار میدم. ولی باز هم ممنون بابت نظر مفیدتون.

در 21 ساعت قبل، *ghost* گفته است :

در ضمن میتونی از پاور led rgb استفاده کنی برا طرح و با استفاده  از کنترلر همه طرحی دراورد......خیلی زیباتر میشه.

خیلی کارها میشه کرد ولی یه سری محدودیت ها هست که هم از لحاظ تهیه متریال لازم و هم از لحاظ هزینه ساخت ، چون من معمولا طوری پروژه هام رو می سازم که با کمترین هزینه قابل انجام باشن و دوستان بتونن به راحتی و با کمترین هزینه بهترین نتیجه رو داشته باشن!

در 20 ساعت قبل، ASTS گفته است :

پشتکار و انگیزه استارتر ستودنیه هرچند که نتیجه نهایی برام دلپذیر نیست.

ممنون دوست گرامی ، بله تو تصاویر نمیشه خروجی رو دقیقا نشون داد چون چیزی که چشمتون به صورت زنده میبینه با اونی که تو عکس میبینه خیلی فرق داره.

پست اول رو آپدیت میکنم و چند تا عکس دیگه قرار میدم شاید نظرتون عوض شد!

در 18 ساعت قبل، RoTeL1TY گفته است :

با سلام خدمت دوستان
سال 95 اولین ابتکار دستی من این بود 
  فن LED مود نبود اون موقه طرح منو دزدیدن شرکتا 1f602.png🤣


البته استارتار محترم راضی باشه بنده اینو میزارم.
تجربه و اتبکار ایشون هم عالی بود فقط دولت به ما امکانات نمیده 1f602.png


خیلی ساده
تهیه دو عدد رول 5 متری
LED قرمز (هرSMD سه روشنایی قرمز داره جنس خوب)
LED آبی با نور و کیفیت درست حسابی با نور جذاب (هر SMD یک عدد نور)

نکته قبل از نصب  نوار های  LED که روی اون ها چسب عایق خوردن (مثل چسب حرارتی) با دقت از روی SMD ها و نوار کلی LED جدا میکنیم.

دو تا نوارLED رو بقل هم دور تا دورفن میچسبونیم

پره فن رو جا میزنیم تا اندازه درگیری SMD LED و پره فن رو اندازه میزنیم

سر پره های فن رو بعد از اندازه با خط کش کوتاه یا کم میکنیم
بهترین روش هم کاغذ سمباده هست که صاف تمییز در میاد

بعد از کوتاه کردن پره ها حدود 5 تا 8 میلیمتر(هر پره یه اندازه) دیگه درگیری بین پره و SMD از بین میره.
این عکس هم تو انباری بود درآوردم
و نتیجه کار
 

ممنون دوست عزیز بابت به اشتراک گذاری تجربیات مفیدتون .

بنده هم این پروژه رو به دو روش متفاوت سال 95 ساختم و در فروردین 96 تاپیک جامع آموزش ساختش رو برای دوستان لیونی استارت زدم و لینکش رو تو تاپیک مرجعی که ساختم قرار دادم اینم لینکش :

اینم لینک خود تاپیک آموزشیش :

https://forum.lioncomputer.com/index.php?/topic/72481-آموزش-ساخت-فن-led-rgb-گرین-به-همراه-تصاویرمراحل-ساخت/#comments

 

از همه دوستان بابت نظرات مفیدشون متشکرم:x

پست اول در حال آپدیت شدنه...

ویرایش شده توسط DPSYS
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 2 دی 1398 در 19:42، DPSYS گفته است :

کسی هم به هیچ عنوان اجازه نشر این مطالب یا کپی برداری از این پروژه ها به نام خودش یا غیره رو نداره و درصورت انجام اینکار مورد پیگیری قرار میگیره !

😄

ثبت پتنت و پروانه نکردید که در صورت کپی برداری بتونید شکایت کنید

در نتیجه تذکرتون وجهه قانونی نداره

ولی جدا از شوخی طرح جالب و قشنگیه فقط یکم دردسر داره و زمان بره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، Goorani___k65 گفته است :

1f604.png

ثبت پتنت و پروانه نکردید که در صورت کپی برداری بتونید شکایت کنید

در نتیجه تذکرتون وجهه قانونی نداره

ولی جدا از شوخی طرح جالب و قشنگیه فقط یکم دردسر داره و زمان بره

درود بر شما و تشکر بابت نظرتون

وقتی اون قسمت تذکر رو تایپ میکردم میدونستم که دوستان لطف و محبت می کنند و اول به همون قسمت میپردازند و بعد به موضوع تاپیک؟!B|

در مورد پتنت هم جدای از شوخی خدمت دوستان عرض کنم که چند ایده و طرح خاص دارم که تا حالا ساخته نشدن و به دنبال اینم که بتونم نمونه اولیشون رو بسازم و ثبت پتنتشون کنم و یک روز بیام تو همین فروم و برای دوستان تاپیکشون رو بزنم تا لذت ببرند!:D

سعی کردم ساده ترین ، راحت ترین و کم هزینه ترین راه ساخت رو آموزش بدم تا دوستان رقبت و انگیزه ساختنش رو داشته باشن .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

واوووووووووووو :)))))

دو سال و سه ماه از ساختن فن های rgb معمولی به سبک شما داره میگذره و هر وقتی که نگاهشون میکنم، کلی حال میکنم

البته متاسفانه میزم رو عوض کردم و نوارها موندن روی میز قبلیم، البته کلی هم داغون شده بودن و سوکت هاشون ترکیده بود و ...

نوارهای خود کیس ولی سالم هستن، منتهی نواری که روی در زده بودم خراب شده و باید تعویض بشه

در ثانی، اداپتورم رو هم مادرم ورداشته برای rgb های آشپزخونش :))))) و برق ندارم، حس برق گرفتن از پاور هم نیست.

شما دعا کنید حسش بیاد بزنم بترکونم دوباره درستش کنم

----------------------------------------------------------------------------------------------

در مورد این یکی، واقعا عشق کردم. متریالی که انتخاب کردین واقعا خلاقانه ست، و بسیار هم زیبا میشه نتیجه کار.

خدا یه پول گنده بده، یه ترمالتیک رینگ رو بگیریم تجزیه کنیم. چون من توی تصاویرشون ریز شدم، شدت نور در نواحی بالا و پائین زیادتره و دور دوتا نقطه تجمع دارن، نشون میده که فقط دو تا ال ای دی هستن و یه چیزی داره اینارو پخش میکنه، که باید کشف الاسرار بشه :))))))

فقط خودتون هم فرمودید، نمیشه rgb اختیار کرد. البته فکر کنم یه راه هایی داشته باشه. مثل قالبگیری سیلیکون یا ژلاتین. سیلیکون جواب میده مطمئنا، منتهی خب داستان داره پیدا کردنش. دنبال طناب شفاف گشتن هم که دیگه کمترین دردسر رو داره. ولی من فکر نمیکنم که طناب شفافی اصلا داشته باشیم، فروش نمیره. فعلا که فکر کنم شما تنها انسان روی زمین باشید که دنبال طناب ورزشی شفاف میگرده :))))))))

ولی با پلکسی سفید باید میشد ها! درسته که پلکسی رو نمیشه خم کاری کرد، ولی چسبوندن دو عدد دایره به شعاع 6 و ضخامت 4 میل از پشت به هم، دقیقا توی این فضا جای میگیره. منتهی یه سوراخ کاری خیلی ریز و کوچولو میخواد برای جا دادن ال ای دی. میشه ال ای دی هم جا نداد، از بالا نوار rgb چسبوند پشتش. اره، دو تا دایره پلکسی سفید به شعاع 6 و ضخامت 4 یه دایره به محیط تقریبا 40 و ضخامت 8 میده که دقیقا توی اون فضایی که شما در نظر دارید جا میشه، 40 سانت نوار rgb هو میتونید بچسبونید پشتش، که نور یکنواخت پخش بشه. این رو تست کردید؟

یه نوع خاص از پلکسی هست، پلکسی لوله ای. به صورت لوله قالبگیری میشه. مطمئن نیستم به قطر 12 بزنن یا نه، ولی فکر نمیکنم هم که نزنن. پلکسی لوله ای به محیط 40 و رنگ سفید، چیزی نیست که بشه هر جائی پیداش کرد. ولی اگه بشه پیدا کرد، راه حل خیلی عملی تری خواهد بود، و میشه خود ترمالتیک رینگ

بیکار شیم فاتحه یکی از دیپ کول های شفاف فعلی رو بخونیم ببینیم چطو میشد :))))

 

ویرایش شده توسط ali_8114
لینک به دیدگاه
Share on other sites

حالا که صحبت از پتنت و حقوق مادی و معنوی شد لازم دیدم اینو اضافه كنم که معمولا زمانی که شما قصد كسب درآمد حالا یا از طریق ساخت و توسعه اون ایده و طرح رو دارید یا فروش آموزش اون این بحث خیلی مطرح میشه وگرنه مادامی که شما هدفتون آموزش بصورت رایگان و یادگیری افراد و ساخت این وسایل توسط اونها هستش دیگه تا وقتی كسی فکر سو استفاده از ایده و فکر شما رو نداشته باشه دیگه اون قضیه ثبت پتنت یكم غیر ضروری به‌نظر میرسه.

در هر صورت پیشنهاد میکنم این كار رو توسعه بدید و خودتون سفارش ساخت رو برای ساخت قبول كنید.  

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 22 ساعت قبل، ali_8114 گفته است :

واوووووووووووو :)))))

دو سال و سه ماه از ساختن فن های rgb معمولی به سبک شما داره میگذره و هر وقتی که نگاهشون میکنم، کلی حال میکنم

البته متاسفانه میزم رو عوض کردم و نوارها موندن روی میز قبلیم، البته کلی هم داغون شده بودن و سوکت هاشون ترکیده بود و ...

نوارهای خود کیس ولی سالم هستن، منتهی نواری که روی در زده بودم خراب شده و باید تعویض بشه

در ثانی، اداپتورم رو هم مادرم ورداشته برای rgb های آشپزخونش :))))) و برق ندارم، حس برق گرفتن از پاور هم نیست.

شما دعا کنید حسش بیاد بزنم بترکونم دوباره درستش کنم

----------------------------------------------------------------------------------------------

در مورد این یکی، واقعا عشق کردم. متریالی که انتخاب کردین واقعا خلاقانه ست، و بسیار هم زیبا میشه نتیجه کار.

خدا یه پول گنده بده، یه ترمالتیک رینگ رو بگیریم تجزیه کنیم. چون من توی تصاویرشون ریز شدم، شدت نور در نواحی بالا و پائین زیادتره و دور دوتا نقطه تجمع دارن، نشون میده که فقط دو تا ال ای دی هستن و یه چیزی داره اینارو پخش میکنه، که باید کشف الاسرار بشه :))))))

فقط خودتون هم فرمودید، نمیشه rgb اختیار کرد. البته فکر کنم یه راه هایی داشته باشه. مثل قالبگیری سیلیکون یا ژلاتین. سیلیکون جواب میده مطمئنا، منتهی خب داستان داره پیدا کردنش. دنبال طناب شفاف گشتن هم که دیگه کمترین دردسر رو داره. ولی من فکر نمیکنم که طناب شفافی اصلا داشته باشیم، فروش نمیره. فعلا که فکر کنم شما تنها انسان روی زمین باشید که دنبال طناب ورزشی شفاف میگرده :))))))))

ولی با پلکسی سفید باید میشد ها! درسته که پلکسی رو نمیشه خم کاری کرد، ولی چسبوندن دو عدد دایره به شعاع 6 و ضخامت 4 میل از پشت به هم، دقیقا توی این فضا جای میگیره. منتهی یه سوراخ کاری خیلی ریز و کوچولو میخواد برای جا دادن ال ای دی. میشه ال ای دی هم جا نداد، از بالا نوار rgb چسبوند پشتش. اره، دو تا دایره پلکسی سفید به شعاع 6 و ضخامت 4 یه دایره به محیط تقریبا 40 و ضخامت 8 میده که دقیقا توی اون فضایی که شما در نظر دارید جا میشه، 40 سانت نوار rgb هو میتونید بچسبونید پشتش، که نور یکنواخت پخش بشه. این رو تست کردید؟

یه نوع خاص از پلکسی هست، پلکسی لوله ای. به صورت لوله قالبگیری میشه. مطمئن نیستم به قطر 12 بزنن یا نه، ولی فکر نمیکنم هم که نزنن. پلکسی لوله ای به محیط 40 و رنگ سفید، چیزی نیست که بشه هر جائی پیداش کرد. ولی اگه بشه پیدا کرد، راه حل خیلی عملی تری خواهد بود، و میشه خود ترمالتیک رینگ

بیکار شیم فاتحه یکی از دیپ کول های شفاف فعلی رو بخونیم ببینیم چطو میشد :))))

 

درود بر شما دوست عزیز و گرامی

تشکر بابت پست مفیدی که گذاشتید ، خستگی از تنمون بیرون کرد.

در مورد متریال تو پست اول بیان کردم که چه راه های مختلفی رفتم و حتی اون متریال بی رنگ رو هم گیر آوردم ولی خب تهیه کردنش به این راحتی نبود که فعلا بیخیالش شدم و سعی کردم یه متریالی بدست بیارم که همه دوستان براحتی بتونن تهیه اش کنند و گرنه همونطور که خودتون هم گفتید و منم تو پست اول گفتم میشه با تکنیک قالب سازی متریال مد نظر رو ساخت ولی خب این کار ها رو من و شما میتونیم راحت انجام بدیم ولی ممکنه هر کاربری نتونه انجامش بده و آموزشش بی فایده میشه!

در مورد اون تکنیک برش پلکسی و چسبوندن و ... هم خدمتتون عرض کنم اون روش هم یکی دیگه از پروژه های آموزشیمه البته مقداری متفاوت تر که اگه وقت بشه تاپیکش رو خواهم زد.

به هر حال ممنون از شما که توجه کردید و شاید اگه فرصتی شد روی پروژه های دیگه با هم همفکری کردیم!

در 20 ساعت قبل، ASTS گفته است :

حالا که صحبت از پتنت و حقوق مادی و معنوی شد لازم دیدم اینو اضافه كنم که معمولا زمانی که شما قصد كسب درآمد حالا یا از طریق ساخت و توسعه اون ایده و طرح رو دارید یا فروش آموزش اون این بحث خیلی مطرح میشه وگرنه مادامی که شما هدفتون آموزش بصورت رایگان و یادگیری افراد و ساخت این وسایل توسط اونها هستش دیگه تا وقتی كسی فکر سو استفاده از ایده و فکر شما رو نداشته باشه دیگه اون قضیه ثبت پتنت یكم غیر ضروری به‌نظر میرسه.

در هر صورت پیشنهاد میکنم این كار رو توسعه بدید و خودتون سفارش ساخت رو برای ساخت قبول كنید.  

درود

ممنون از راهنمایی شما دوست عزیز

اون قضیه پتنت که مربوط میشه به طرح های خاص خودم و به این آموزش ها مربوط نمیشه ولی با یاری خدا سعی میکنم که اون طرح هام رو به نتیجه برسونم و ثبت پتنت کنم و اون موقع وارد پروسه تولید محصول بشم و خدا کمک کنه یه روزی با بزرگان این صنعت وارد همکاری بشم.:x

ویرایش شده توسط DPSYS
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

سلام خدمت استارتر محترم 

ایده جالبی بود البته در نور پردازی های این مدلی از فیبر نوری ساید استفاده می شه که پخش نور خیلی بهتری داره البته تو ایران من 3 میلش رو به زور پیدا کردم چه برسه به 8 میل !!!

یک موردی که هست می خواستم ازتون بپرسم در زمین نور پردازی ARGB هم می تونین یه پروژه درست کنین ؟! این مورد خیلی هم استقبال می شه هم خیلی طرفدار داره وباعث می شه الکی پول بسیار زیادی برای فن ها و نور پردازی ARGB ندیم اگرم حوصله ندارین اموزش بزارین من خودم چندتا سوال دارم اگر می تونین راهنمایی کنین پی وی پیام بدم 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 8 ساعت قبل، Divine گفته است :

سلام خدمت استارتر محترم 

ایده جالبی بود البته در نور پردازی های این مدلی از فیبر نوری ساید استفاده می شه که پخش نور خیلی بهتری داره البته تو ایران من 3 میلش رو به زور پیدا کردم چه برسه به 8 میل !!!

یک موردی که هست می خواستم ازتون بپرسم در زمین نور پردازی ARGB هم می تونین یه پروژه درست کنین ؟! این مورد خیلی هم استقبال می شه هم خیلی طرفدار داره وباعث می شه الکی پول بسیار زیادی برای فن ها و نور پردازی ARGB ندیم اگرم حوصله ندارین اموزش بزارین من خودم چندتا سوال دارم اگر می تونین راهنمایی کنین پی وی پیام بدم 

درود بر شما

بله فیبر نوری رو همون طور که تو پست اول گفتم دنبالش بودم ولی نتونستم چیزی که میخوام رو تهیه کنم.

در مورد پروژه ARGB هم که یکی دو تا پروژه سال قبل ساختم که اتفاقا میخوام فایل ویدیوییش رو برای دوستان تو تاپیک مرجع بذارم و البته قصد داشتم تاپیک آموزشی اون رو هم بزنم ولی چون دیدم دوستان زیاد استقبال نمیکنن احتمالا به همون فایل تصویری بسنده کنم.

یه پروژه نور پردازی خفن RGB & ARGB برای کیس هم دارم که اگه دوستان مشتاق بودند براشون تاپیکش رو میزنم و اگه هم نه نهایتا همون خروجیش رو میزارم.

سوالی داشتید تو پ.خ بفرمایید دوست عزیز.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...
در در 26 بهمن 1398 در 23:53، DPSYS گفته است :

درود بر شما

بله فیبر نوری رو همون طور که تو پست اول گفتم دنبالش بودم ولی نتونستم چیزی که میخوام رو تهیه کنم.

در مورد پروژه ARGB هم که یکی دو تا پروژه سال قبل ساختم که اتفاقا میخوام فایل ویدیوییش رو برای دوستان تو تاپیک مرجع بذارم و البته قصد داشتم تاپیک آموزشی اون رو هم بزنم ولی چون دیدم دوستان زیاد استقبال نمیکنن احتمالا به همون فایل تصویری بسنده کنم.

یه پروژه نور پردازی خفن RGB & ARGB برای کیس هم دارم که اگه دوستان مشتاق بودند براشون تاپیکش رو میزنم و اگه هم نه نهایتا همون خروجیش رو میزارم.

سوالی داشتید تو پ.خ بفرمایید دوست عزیز.

خوب من دوست دارم بدونم چون هرچی فکر میکنم میمونم که این روش شما با الی ای دی 4 پایه به غیر از اتصال به ادرونیو راه حل دیگه داره یا نه 

مثلا میشه چهار ئایه رو به دریاور بزنم؟؟؟اند مشترک بزنم؟؟؟کاتد بزنم ؟؟؟؟مقاومت باید سر هر ئایه چند اهم بزنم ؟؟؟؟گیج میکنه هر چند خیر 

سرمون 4 واحد الکترونیکم خوندیم ...به برد بزنیم فقط با برنامه نویسی قابل اجراس و ریموت نمیشه 

البتته هر چهار ئایه 5 ولته و درایور اگر 6 ولتی موجود میبود یا با مقاومت میشد کم کنی تا 5 ولت مشکل حل بود فقط 

حواست باید باشه تو این ال ای دی چهار ئایه مثبت یا منفی وسط واقع شده تو درایو گوشه و قرمز مثلا از همه کوتاه تره و مثلا سبز از همه بلندتر 

و کلا با درایور نمیخونه پایه هاش و زمان اتصال باید مراقب باشی و هیچ راهی برای سری بستنش به ذهنم نرسید 

مگر این که همه رنگیا به هم بخورن بخورن به همه رنگیا بعدی و اند یا کاتدها هم به هم و ازون به بعد موازی بشه 

یعنی  red   green  blue به هم وصل بشن و به red green blue بعدی که وصل شدن به وصل بشن و اند یا کاتد م به هم و ما از 

یه ال ای دی بیایم پایه هاشو به درایور بزینم که میشه 10 ولت فکر کنم که نمیسوزونه و نیاز به مقاومت بازم هست 

چون حداکثر ولتاژی که میکشه 10 ولته مثلا قرمز خالی بخوای بدی 4.4 ولت میشه در کل که بازم گیج میکنه 

حالا سوال اینجاست درایور 12 ولت میتونه ال ای دی چهار پایه رو راه بندازه یا میسوزونه 

ویرایش شده توسط arash_aria
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اعتراف میکنم بازم این روش سری بستنه چهار ئایه غلطه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 12 ساعت قبل، arash_aria گفته است :

خوب من دوست دارم بدونم چون هرچی فکر میکنم میمونم که این روش شما با الی ای دی 4 پایه به غیر از اتصال به ادرونیو راه حل دیگه داره یا نه 

مثلا میشه چهار ئایه رو به دریاور بزنم؟؟؟اند مشترک بزنم؟؟؟کاتد بزنم ؟؟؟؟مقاومت باید سر هر ئایه چند اهم بزنم ؟؟؟؟گیج میکنه هر چند خیر 

سرمون 4 واحد الکترونیکم خوندیم ...به برد بزنیم فقط با برنامه نویسی قابل اجراس و ریموت نمیشه 

البتته هر چهار ئایه 5 ولته و درایور اگر 6 ولتی موجود میبود یا با مقاومت میشد کم کنی تا 5 ولت مشکل حل بود فقط 

حواست باید باشه تو این ال ای دی چهار ئایه مثبت یا منفی وسط واقع شده تو درایو گوشه و قرمز مثلا از همه کوتاه تره و مثلا سبز از همه بلندتر 

و کلا با درایور نمیخونه پایه هاش و زمان اتصال باید مراقب باشی و هیچ راهی برای سری بستنش به ذهنم نرسید 

مگر این که همه رنگیا به هم بخورن بخورن به همه رنگیا بعدی و اند یا کاتدها هم به هم و ازون به بعد موازی بشه 

یعنی  red   green  blue به هم وصل بشن و به red green blue بعدی که وصل شدن به وصل بشن و اند یا کاتد م به هم و ما از 

یه ال ای دی بیایم پایه هاشو به درایور بزینم که میشه 10 ولت فکر کنم که نمیسوزونه و نیاز به مقاومت بازم هست 

چون حداکثر ولتاژی که میکشه 10 ولته مثلا قرمز خالی بخوای بدی 4.4 ولت میشه در کل که بازم گیج میکنه 

حالا سوال اینجاست درایور 12 ولت میتونه ال ای دی چهار پایه رو راه بندازه یا میسوزونه 

 

در 12 ساعت قبل، arash_aria گفته است :

اعتراف میکنم بازم این روش سری بستنه چهار ئایه غلطه 

درود بر شما دوست عزیز

راستش رو بخوای پستتون رو خوندم  ولی گیج کننده بود و من توضیحات لازم رو خدمتتون میدم امیدوارم که براتون مفید باشه.

برای راه اندازی Addressable RGB شما به ال ای دی هایی مثل مدل WS2812  و آی سی کنترل کننده مدل WS2811S نیاز دارید و در نهایت میتونید پس از بستن مدار RGB با استفاده از آردوینو یا کنترلرهای موجود در بازار اون رو راه اندازی و کنترل کنید.

در مورد پایه ها هم بدین صورت هست که این SMD RGB  دارای 4 تا پایه است که 2 تا پایه مربوط به برق 5 ولت هستن و 2 تا پایه دیگه مربوط به دریافت و ارسال دیتا می باشند که پایه دریافت به آی سی مذکور وصل شده و اطلاعات مربوط به افکت رنگی رو از آی سی دریافت و اجرا میکنه و پایه ارسال یا خروجی هم به پایه دریافت ال ای دی بعدی وصل شده و دیتای مربوط به افکت رنگی ال ای دی بعدی رو به اون صادر میکنه.

به صورت کلی بگم که در اینجا بر خلاف  SMD LED RGB 5050 مرسوم و معمولی که هر رنگ از یه لاین دستور میگرفت و با خاموش روشن شدن این لاین ها رنگ ها تشکیل میشد ، اینجا دیگه از اون حالت خبری نیست و در اینجا اون آی سی که معرفی کردم به  SMD LED RGB WS2812 دستورات ترکیبات رنگی رو میده و اینطوریه که با استفاده از اونها میتونیم 16 میلیون رنگ رو ایجاد کنیم!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 7 اسفند 1398 در 21:57، DPSYS گفته است :

 

درود بر شما دوست عزیز

راستش رو بخوای پستتون رو خوندم  ولی گیج کننده بود و من توضیحات لازم رو خدمتتون میدم امیدوارم که براتون مفید باشه.

برای راه اندازی Addressable RGB شما به ال ای دی هایی مثل مدل WS2812  و آی سی کنترل کننده مدل WS2811S نیاز دارید و در نهایت میتونید پس از بستن مدار RGB با استفاده از آردوینو یا کنترلرهای موجود در بازار اون رو راه اندازی و کنترل کنید.

در مورد پایه ها هم بدین صورت هست که این SMD RGB  دارای 4 تا پایه است که 2 تا پایه مربوط به برق 5 ولت هستن و 2 تا پایه دیگه مربوط به دریافت و ارسال دیتا می باشند که پایه دریافت به آی سی مذکور وصل شده و اطلاعات مربوط به افکت رنگی رو از آی سی دریافت و اجرا میکنه و پایه ارسال یا خروجی هم به پایه دریافت ال ای دی بعدی وصل شده و دیتای مربوط به افکت رنگی ال ای دی بعدی رو به اون صادر میکنه.

به صورت کلی بگم که در اینجا بر خلاف  SMD LED RGB 5050 مرسوم و معمولی که هر رنگ از یه لاین دستور میگرفت و با خاموش روشن شدن این لاین ها رنگ ها تشکیل میشد ، اینجا دیگه از اون حالت خبری نیست و در اینجا اون آی سی که معرفی کردم به  SMD LED RGB WS2812 دستورات ترکیبات رنگی رو میده و اینطوریه که با استفاده از اونها میتونیم 16 میلیون رنگ رو ایجاد کنیم!

کلا منظورم اینه که با ال ای دی ادرس گیر (تک به تک )نمیشه بزنی به درایور ..

فکر نکنم بدون اردونیو راه دیگهای باشه  که اردونیو هم برنامه میخواد که مشکلی نست مشکل 

پروگرامرشه که نیست در درسترس و سخت میکنه .مگر اینکه برنامه دارش موجود باشه

اگر باشه هم دیگه کنترل نمیشه ؟؟؟ که نمیدونم میشه یا نه ؟؟؟؟!!!!

ویرایش شده توسط arash_aria
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 4 ماه بعد...

میتونم فن fsb 120 گرین رو هم اینجوری کنم

 

در در 11 اسفند 1398 در 14:17، arash_aria گفته است :

کلا منظورم اینه که با ال ای دی ادرس گیر (تک به تک )نمیشه بزنی به درایور ..

فکر نکنم بدون اردونیو راه دیگهای باشه  که اردونیو هم برنامه میخواد که مشکلی نست مشکل 

پروگرامرشه که نیست در درسترس و سخت میکنه .مگر اینکه برنامه دارش موجود باشه

اگر باشه هم دیگه کنترل نمیشه ؟؟؟ که نمیدونم میشه یا نه ؟؟؟؟!!!!

برنامه نویسی یاد بگیر واسه اردوینو سخت نیست سی تومن پول بده فرادرس کلی اموزش بگیر در اینده باید همه کامپیوتر وارد باشن😁😁😁😁😁😁😁😁😁

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...