رفتن به مطلب

جدیدترین نسخه ویندوز 8


روبیک
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

س از موفقیت ویندوز 7 و محبوبیت بالای آن در میان کاربران از مدتها پیش منتظر عرضه ویندوز 8 مایکروسافت و شاهکاری دیگر از این شرکت بوده ایم و چندی پیش مایکروسافت رسماً در کنفرانس خود از ویندوز 8 پرده برداری کرد. اگر بخواهیم قابلیت های جدید ویندوز 8 را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم که با ویندوزی سریعتر، با پشتیبانی از صفحه های لمسی و تبلت ها و همچنین فروشگاه برنامه مواجه هستیم. با توجه به اینکه ویندوز 8 به سخت افزار قوی تری نسبت به ویندوز 7 نیاز ندارد تقریباً همه می توانیم ویندوز 8 را نیز تجربه کنیم برای اجرای این ویندوز به پردازنده 1 گیگاهرتزی، رم 1 گیگابایتی برای 32 بیتی و 2 گیگابایتی برای 64 بیتی نیاز دارید که معمولاً 80 درصد کاربران امروزی از این امکانات بهره مند هستند.

ویندوز ۸ بر روی ۲۰۰ سیستم مختلف تست شده و نتایج این تست ها همه موفقیت آمیز بوده است. تعداد زیادی نرم افزار به صورت پیش فرض بر روی ویندوز ۸ نصب شده است. در یک جمله می توان ویندوز ۸ را ویندوزی با سرعت و کیفیت بسیار بالا، امکانات و قابلیت های بیشتر نسبت به ویندوز 7 و البته با نمایی دلپذیرتر در نظر گرفت.

گستردگی امکانات شبکه ای، سازگاری با بلوتوث 3 و USB3 ، قابلیت شناسایی کاربر از طریق چهره وی و دریافت فرامین با تماس دست و سرعت بسیار سریع از جمله ویژگی های مهم ویندوز 8 است.

ویندوز 8 نسبت به ویندوز 7 بسیار سریع تر و راحت تر نصب می شود و انتقال فایل ها و پوشه ها بسیار سریع تر صورت می گیرد و مراحل نصب نیز ساده و کم کلیک طراحی شده است. در واقع آپدیت به ویندوز جدید در مقایسه با ویندوز 7 حدود ۸۰ درصد سریع تر انجام می شود.

Win810.jpg

:: جهت مشاهده کلیپ کار کردن با محیط مترو ویندوز 8 (Start screen) بر روی تبلت empty.gifاینجا کلیک کنید ::

ظاهر گرافیکی مترو از چندین کادر مربع و یا مستطیل‌شکل تشکیل شده است که اصطلاحا به هر کدام از آنها یک آیمر و یا Tile (کاشی) می‌گویند. هر کدام از این آیمرها اصطلاحا به مترو، پین (Pin) می‌شوند. بنابراین می‌توانید برنامه‌های مورد نیاز خود را که می‌خواهید هر چه سریع‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید، به مترو پین نمایید. این قابلیت تنها منحصر به برنامه‌ها نیست، عملا می‌توانید هر چیزی را به مترو پین کنید، از یک آلبوم موسیقی گرفته تا یک فایل تصویر، یک صفحه وب و حتی اطلاعات تماس یک فرد! اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود. آیمرها قابلیت نمایش اطلاعات را به صورت زنده دارند و این در واقع یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های ظاهر گرافیکی مترو به شمار می‌رود. به عنوان مثال چنانچه یک آیمر را به ایمیل اختصاص داده باشید‌، تعداد ایمیل‌های جدید بر روی آن درج می‌شود و یا چنانچه یک آیمر برای RSS اختصاص داده باشید، عناوین آخرین خروجی‌های RSSهای مورد نظر شما به صورت متحرک بر روی آن نمایش داده می‌شود. آیمر آب و هوا می‌تواند خلاصه اطلاعات آب وهوایی چندین نقطه مورد نظر را به صورت زنده نمایش دهد.

10.jpg

yes.gifمایکروسافت هر روز بهتر از دیروز، دینگ دینگ!

همان‌گونه که مایکروسافت قبلا نیز وعده داده بود، ویندوز 8 با سرعت بسیار زیادی بوت می‌شود، در بسیاری از سایت‌های معتبر صحبت از بوت شدن دستگاه در کمتر از 8 ثانیه شده بود. حقیقت این است که ما از کرنومتر برای اندازه‌گیری زمان بوت استفاده نکردیم و سرعت بوت نیز عددی نیست که بتوان برای آن مقدار ثابتی را تعیین کرد. فرضا نمی‌توان گفت سرعت بوت بر روی همه دستگاه‌ها کم‌تر از 8 ثانیه است و خیلی فاکتورهای دیگر در این زمینه دخیل هستند، اما می‌توانید به وضوح مشاهده کنید که سرعت بوت بسیار کاهش یافته است و کم‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید و به نظر می‌رسد حداقل به نصف کاهش پیدا کرده است.

نـگاهی گـذرا به ویژگی های بارز وینـدوز 8

- تغییر منوی استارت و قفل صفحه

منوی استارت به کل با محیط مترو تعویض شده است با باز شدن استارت همانند ویندوزفون Tile ها یا مربع و مستطیل هایی را می بینید که کنار هم چیده شده و هر کدام مخصوص کاری است. برخی از آنها برنامه های مورد نظر شما را اجرا می کنند، در بعضی از آنها آپدیت های شبکه های اجتماعی را می بینید، برخی گالری تصاویر هستند و برخی هم آخرین اخبار را از سایت های محبوبتان گردآوری کرده اند.

01.jpg

تصویر صفحه شروع ویندوز 8

- اینترنت اکسپلورر 10 (IE10)

ویندوز 8 همراه با اینترنت اکسپلورر 10 خواهد بود، به دنبال تغییرات اساسی نسبت به IE9 نباشید هر چیزی که در IE9 میبینید با اینترفیس مترو جایگزین شده تا برای صفحه های لمسی مناسب تر باشد.

02.jpg

تصویر اینترنت اکسپلورر 10 در ویندوز 8

- جابجایی بین اپلیکیشن ها (App Switching)

اگر در هنگام مرور به صفحه ای برسید که از اینترفیس مترو استفاده میکند ویندوز 8 از شما میپرسد آیا به جای اینکار در صفحه اپلیکیشنها نمایش بدهد یا نه.

این ویژگی در پیش نمایش کنفرانس build وجود نداشت. با کشیدن انگشت رو صفحه به سمت چپ به اپلیکیشنی که قبلاً از آن استفاده کرده اید میروید.

03.jpg

تصویر جابجایی بین اپلیکیشن ها در ویندوز 8

- پشتیبانی از دو مانیتورقابلیت استفاده همزمان از دو مانیتور چیز جدیدی نیست و در ویندوزهای قبلی هم بود، با این حال مایکروسافت گفته میتوانید در یک مانیتور از استایل مترو استفاده کنید و در مانیتور دوم دسکتاپ معمول را داشته باشید.

04.jpg

تصویر پشتیبانی از دو مانیتور در ویندوز 8

- Lock Screen

Lock Screen جدید ویندوز 8 از دنیای گوشی های هوشمند تاثیر گرفته است و مانند بیشتر آنها در این صفحه نشانگر باطری، وضعیت اتصال به شبکه های مختلف، ساعت، تاریخ و اخطارهای مختلف قرار دارند.

05.jpg

تصویر Lock Screen ویندوز 8

- اشتراک گذاری تصاویر

تصاویر با استفاده از اینترفیس مترو در اکانت های بیشماری قابل اشتراک گذاری هستند، از فلیکر تا فیس بوک توسط مترو پیشتیبانی میشود پس نگرانی در این مورد وجود ندارد.

06.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

- بهینه سازی جستجو و Task Manager

جستجو نیز در این ویندوز بهینه شده است و نه تنها از طریق منوی Charms بلکه از منوی استارت می توانید به جستجو بپردازید. کافیست منوی استارت را باز کرده و شروع به تایپ کنید نتایج از میان برنامه ها، فایل ها و سایت ها به شما نمایش داده می شود و در تنظیمات جستجو می توانید مشخص کنید که به طور مثال اینترنت اکسپلورر نتایجی را از سایت Bing در جستجو ها نمایش دهد.

Task Manager نیز به نظر می رسد پس از حدود 20 سال یک تغییر اساسی کرده است! در تسک منیجر جدید می توانید علاوه بر میزان مصرف CPU و RAM هر یک از برنامه ها مقدار سرعتی که برنامه ها از اینترنت دانلود و یا به آن آپلود می شوند را مشاهده کرده و سرعتی را که از هارددیسک مصرف می کنند ببینید. تمامی برنامه ها به دسته های جداگانه مخصوص Process های ویندوز، بک گراند و در حال اجرا تقسیم بندی شده اند و برنامه هایی که میزان مصرف بالایی دارند رنگی شده اند و برنامه های مشکوک در تسک منیجر مشخص شده اند.

07.jpg

تصویر Task Manager ویندوز 8

- مدیریت پردازش ها (Managing Processes)

این هم نگاهی عمیقتر به نمودارهای Task Manager، پرمصرف ترین پردازش ها در این پنجره برجسته میشوند.

08.jpg

تصویر مدیریت پردازش ها در ویندوز 8

- کیبورد مجازی

استفاده از کیبورد مجازی ویندوز 8 راحت است، ویندوز 8 از تشخیص دست خط پشتیبانی میکند و میتوانید با قلم و انگشت از آن استفاده کنید.

09.jpg

تصویر کبیورد مجازی ویندوز 8

- کیبورد بندانگشتی (Thumb Keyboard)

قابلیت استفاده از کیبورد بند انگشتی برای کار با تبلت ها که به خاطر سنگین بودن با دو دست نگه داشته می شوند مناسب است. خوشبختانه این قابلیت در تبلت آزمایشی که سنگین هم بود! وجود داشت.

10.jpg

تصویر کیبورد بندانگشتی ویندوز8

- کپی و انتقال پیشرفته تر

در ویندوز 8 اگر چندین عملیات کپی و انتقال فایل داشته باشید، همگی در یک پنجره و البته جداگانه نمایش داده می شوند. به صورتی که برای هر کدام سرعت انتقال و درصد انجام شده مشخص بوده و می توانید هر عملیات را جداگانه متوقف کرده و بعداً ادامه دهید.

12.jpg

- منوی Charms

منوی Charms منویی است که در سمت راست از مانیتور ظاهر می شود تا با آن کارهای اضافه مانند جستجو، به اشتراک گذاری و تنظیمات انجام دهید. این منو در هر برنامه متفاوت است مثلاً در مرورگر می توانید به جستجو و اشتراک متون بپردازید و در برنامه های دیگر تنظیمات نور و صدا را انجام دهید. قابلیت اشتراک گذاری با Charm بسیار جالب است به طور مثال هر صفحه یا عکسی را می توانید با یک لمس یا کلیک در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک به اشتراک بگذارید.

13.jpg

موارد موجود در نسخه ۳۲ بیت (توسعه دهندگان ) :

Sha 1 hash – ۴E0698BBABE01ED27582C9FC16AD21C4422913CC

Windows Developer Preview and Metro style apps on a 32-bit PC

سیستم مورد نیاز برای ویندوز 8 :

۱gigahertz (GHz) or faster 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor

1gigabyte (GB) RAM (32-bit) or 2 GB RAM (64-bit)

16GB available hard disk space (32-bit) or 20 GB (64-bit)

DirectX 9 graphics device with WDDM 1.0 or higher driver

مایکروسافت کدامیک از قابلیت های جدید ویندوز 8 را معرفی کرد؟

مایکروسافت نشان داد که ویندوز 8 با انواع مختلف کامپیوترها مانند نوت بوک، کامپیوتر رومیزی و تبلت ها سازگار است. پیش از این سیستم عامل ویندوز تنها با پردازنده های AMD و Intel سازگار بود ولی Windows 8 با انواع مختلف CPU و APU سازگار است در حال حاضر اکثر تبلت ها و تلفن های همراه هوشمند مجهز به APU های مختلف هستند که ویندوز 7 از آنها پشتیبانی نمی کرد. مایکروسافت در نمایش نسخه آزمایشی ویندوز 8، این سیستم عامل را در تبلت های مختلف و با پردازنده های Tegra 2 انودیا و Qualcomm و کامپیوترهای مجهز به پردازنده های AMD و Intel به نمایش گذاشت. صفحه اصلی (Home Screen) ویندوز 8 با ابزارهای مجهز به صفحه لمسی سازگار است رابط کاربری ویندوز 8 مشابه صفحه اصلی سیستم عامل Windows Phone 7 شده است و همه چیز طوری طراحی شده تا دستورات براحتی از طریق لمس انگشتان دریافت شوند. اما در پشت این رابط کاربری همان دسکتاپ، نوار ابزار و Explorer برای کامپیوترهای معمولی وجود دارد.

آیا نرم افزارهای فعلی ویندوز مانند آفیس و فوتوشاب نیز در ویندوز 8 اجرا خواهند شد؟

نرم افزارهای فعلی تحت سیستم عامل ویندوز نیز در ویندوز 8 کار خواهند کرد اما با صفحه لمسی تبلت ها سازگار نبوده و کارکردن با آنها در تبلت ها مشکل خواهد بود. نکته جالب در ویندوز 8 این است که کاربر می تواند نرم افزارهای قدیمی ویندوز را در کنار نرم افزارهای جدید HTML5/JavaScrip اجرا کند.

ویندوز 8 چه زمانی منتشر خواهد شد؟

مدیرعامل مایکروسافت، استیو بالمر اعلام کرده که ویندوز 8 در سال 2012 منتشر خواهد شد اما تاریخ دقیق انتشار آن هنوز اعلام نشده است. انتظار می رود اطلاعات دقیق تر زمان انتشار Windows 8 در ماه سپتامبر و در کنفرانس BUILD اعلام شود.

info.png راهنمای نصب نرم افزار :

- پس از دانلود برنامه توسط نرم افزار ultar iso فایل ایمیج را باز کرده و روی یک دی وی دی خام رایت کنید.

- سیستم خود را Restart کنید و آن را با DVD-ROM راه اندازی کنید و سپس اقدام به نصب نماييد

نکته قابل توجه اینکه این نسخه از ویندوز نیاز به DVD هایی با ظرفیت بیشتر از DVD های معمولی دارد، و باید حتما از DVD 9 استفاده کنید.به دلیل اینکه نسخه ازمایشی است، ممکن است دارای اشکالاتی باشد بنابر این نصب این ویندوز تنها به علاقه مندان جهت آشنایی با ویژگی های جدید این ویندوز توصیه می شود.

لینک دانلود نسخه 32 بیتی:

ویندوز 8 64 بیتی

لینک دانلود نسخه 64 بیتی :

ویندوز 8 64 بیتی

کرک :

کرک ویندوز 8

منبع: www.asandownload.com

پسورد: www.asandownload.com

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

مگه نسخه آزمایشی هم کرک میخواد.معمولا آزمایشی ها فری هستند....

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...