رفتن به مطلب

استفاده از 6 فن برای واترکولر


Recommended Posts

درود به دوستان عزیز 

من از کولر Green 360 EVO استفاده میکنم.

حالا سوالم اینه:

1- آیا میتونم 3 فن RGB دیگه بگیرم و در طرف دیگره رادیاتور نصب کنم که 6 فنه بشه؟؟؟ 

2- آیا در عملکرد پمپ و CPU مشکلی ایجاد نمیکنه؟

3- آیا اصلا اضافه کردن 3 فنه دیگر به این رادیاتور باعث کاهشه دمای 9900K میشه؟

4- اگر که میشه اینکارو کرد، چه فنی و با چه سرعتی برای این رادیاتور پیشنهاد میکنید؟

در ضمن از قبل 3 عدد فن کولر مستر MF120R  A-RGB  هم دارم که در سقفه کیس نصبشون کردم ( کیس ترمالتیک F31 Tempered Glass ) و اینطور که شنیدم کاراییه این فنها برای رادیاتورها ایده آل نیست و الی از همینا استفاده میکردم. 

ممنون میشم دوستان اهل فن نظرشونو بگن.

با تشکر.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

در مورد پوش/پول ی نکته رو عرض کنم که انتظار معجزه نباید داشته باشیم

جداکثر 3/4 درجه ممکنه دما بهتر بشه

اکثر کسایی که پوش/پول میبندن علتش اینه که فن ها با دور کمتری کار کنن و صدای کمتری تولید بشه

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

میتونم بپرسم دمای پردازندتون با کولر گرین چقدره در حالت معمول و فول لود ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، hosin گفته است :

میتونم بپرسم دمای پردازندتون با کولر گرین چقدره در حالت معمول و فول لود ؟

بله

در اصل من این پردازنده رو به تازگی به صورت باندل خریداری کردم و هنوز به دستم نرسیده تا دقیقتر بگم و میخام تا قبل از نصب پردازنده از خنک کننده اطمینانه کافی داشته باشم، چون قصد افزایشه کلاک دارم.

و اینکه الان از 4790K دارم استفاده میکنم و روی همین CPU  که تقریبا قدیمی محسوب میشه دمای Idle روی 41 و فول لود به 73 میرسه. با این اوضاعه دما دیگه وای به حال 9900K با این واتر کولر.

اصلا شاید به زودی کولره بهتری برای حالت اور شده این پردازنده گرفتم.

در ضمن از شخصی که باندل رو تهیه کردم گفتن که دما روی فول لود 70 هستش البته با این کولر MASTERLIQUID ML240RS RGB

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 19 دقیقه قبل، m!dn!ght گفته است :

در مورد پوش/پول ی نکته رو عرض کنم که انتظار معجزه نباید داشته باشیم

جداکثر 3/4 درجه ممکنه دما بهتر بشه

اکثر کسایی که پوش/پول میبندن علتش اینه که فن ها با دور کمتری کار کنن و صدای کمتری تولید بشه

 

الان یه مشکله دیگه ای که دارم اینه که نمیتونم به راحتی 3 فنه دیگر در قسمت جلوی کیس پیچ کنم و کیسه Thermaltake F31 در بخشه بالاییه جلویه کیس اجازه نصب فن رو نمیده و باید بخش ODD بُرِش بخوره و فعلا فقط میشه 2 فن در پایین نصب کرد. و نصب در بخش سقف هم به هیت سینک اتصال پیدا میکنه و مانع از اینکار میشه.

به نظرم این کولر رو باید با مدله 240 RGB تعویض کنم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست من.

عزیز ب این کار پوش پول گفته میشه push pull به معنی دمندگی و مکش.
دلیلش هم اینه ک از ی طرف فن ها هوا رو میدمن رو رادیات و از طرف دیگه فن ها هوا رو میکشن بیرون.
main-qimg-8828d220badd5a489ea38fc138b417

اول معایب این کار رو بگم
 ب دلیل تعداد بیشتر فن ها نویز بیشتر میشه.
کنترل بیش از 4 فن کار سختیه! چون همگی باید با دور نزدیک بچرخن برای پرفرمنس هرچه بهتر ( حداقل هر طرف باید دور ها نزدیک باشه) هدر زیاد لازمه و ...

نیاز به ی عالمه پیچه و فضای بیشتری اشغال میشه توسط این تعداد فن.

اما مزایاش.

با استفاده از فن های خوب نویزشون کمتر میشه چون دیگه لازم نیست فن ها دور بالاتری رو تجربه کنن.

با استفاده از فن های خوب دما تو فول لود حدود 3 تا 10 درجه کاهش پیدا میکنه.

بنده حدود 4 سال هست ک اینطور بستم رادیاتم رو جلوی کیس.

=

IMG_20200326_031857.thumb.jpg.9773dfd286b4de6bc8c4040dd7b13bcb.jpg

رادیات من 280 هست و 2 فن 14 جلوی رادیات بسته شده و ب دلیل فضای محدود فن سوم نصب نشده از سمت داخل.

DSC_0006.thumb.JPG.122d167e092a228045657cf7cbc1cbd0.JPG

اما از سمت بیرون ک فضا داشتم 3 فن 14 رو بستم.

با 5 فن 14 رادیاتم رو پوش پول کردم نتیجش اینه ک دمام تو فول لود هیچ وقت 60 رو رد نکرده.
البته من همه فن ها رو عوض کردم جلویی ها ترمال تیک رینگ هستن و عقبی ها کولرمستر البته این تغییرات جز جنبه زیبایی هدفش کاهش نویز کاری بود ک کاملا موفق بوده.

کیس من حالت روشن و خاموشش فرق خاصی تو صدای فن هاش نداره. داخل بازی رفتن و دمای 55 درجه cpu و 69 gpu هم تفاوت زیادی با حالت دسکتاپش نداره چون همه فن ها رو کمترین دور در حال کار هستن.

البته کمترین دور با کمترین نویز. مثلا ترمال تیک ها ب راحتی تا 70 درصد بی هیچ نویز ازار دهنده ای دورشون بالا میاد ک حدود 1020 دور بر دقیقه میشه. ولی کولر مستر ها بعد از 60درصد ک ب محدوده 900 میرسه نویز سنگینی ایجاد میکنن ک ممکنه ازاردهنده باشه.

نکته مهم: این پارامتر رو هم در نظر بگیرید ک هدف از تمام این فن ها و کولینگ ها و ... کم کردن دلتا t یا همون تفاوت بیشینه و کمینه دماس و نزدیک کردن هر دوی این عدد ها به دمای اتاقه.

شما دمای اتاقت 2 درجه بیشتر بشه سیستم 3 تا 7 درجه بسته به کولینگتون تفاوت دما میده. پس همیشه اولویت با دمای محیط پایینتره.

اگر دمای محیطتون پایین هست، زیر 26 مد نظره، با این کولینگ افزایش فن صرفا برای کاهش نویز فن ها خاهد بود و ارامش بیشتر وقتی کیس دم گوشتونه.

موفق باشید دوست من.

ویرایش شده توسط Ali Subi
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 11 دقیقه قبل، Ali Subi گفته است :

سلام دوست من.

عزیز ب این کار پوش پول گفته میشه push pull به معنی دمندگی و مکش.
دلیلش هم اینه ک از ی طرف فن ها هوا رو میدمن رو رادیات و از طرف دیگه فن ها هوا رو میکشن بیرون.
main-qimg-8828d220badd5a489ea38fc138b417

اول معایب این کار رو بگم
 ب دلیل تعداد بیشتر فن ها نویز بیشتر میشه.
کنترل بیش از 4 فن کار سختیه! چون همگی باید با دور نزدیک بچرخن برای پرفرمنس هرچه بهتر ( حداقل هر طرف باید دور ها نزدیک باشه) هدر زیاد لازمه و ...

نیاز به ی عالمه پیچه و فضای بیشتری اشغال میشه توسط این تعداد فن.

اما مزایاش.

با استفاده از فن های خوب نویزشون کمتر میشه چون دیگه لازم نیست فن ها دور بالاتری رو تجربه کنن.

با استفاده از فن های خوب دما تو فول لود حدود 3 تا 10 درجه کاهش پیدا میکنه.

بنده حدود 4 سال هست ک اینطور بستم رادیاتم رو جلوی کیس.

=

IMG_20200326_031857.thumb.jpg.9773dfd286b4de6bc8c4040dd7b13bcb.jpg

رادیات من 280 هست و 2 فن 14 جلوی رادیات بسته شده و ب دلیل فضای محدود فن سوم نصب نشده از سمت داخل.

DSC_0006.thumb.JPG.122d167e092a228045657cf7cbc1cbd0.JPG

اما از سمت بیرون ک فضا داشتم 3 فن 14 رو بستم.

با 5 فن 14 رادیاتم رو پوش پول کردم نتیجش اینه ک دمام تو فول لود هیچ وقت 60 رو رد نکرده.
البته من همه فن ها رو عوض کردم جلویی ها ترمال تیک رینگ هستن و جلویی ها هم کولرمستر البته این تغییرات جز جنبه زیبایی هدفش کاهش نویز کاری بود ک کاملا موفق بوده.

کیس من حالت روشن و خاموشش فرق خاصی تو صدای فن هاش نداره. داخل بازی رفتن و دمای 55 درجه cpu و 69 gpu هم تفاوت زیادی با حالت دسکتاپش نداره چون همه فن ها رو کمترین دور در حال کار هستن.

البته کمترین دور با کمترین نویز. مثلا ترمال تیک ها ب راحتی تا 70 درصد بی هیچ نویز ازار دهنده ای دورشون بالا میاد ک حدود 1020 دور بر دقیقه میشه. ولی کولر مستر ها بعد از 60درصد ک ب محدوده 900 میرسه نویز سنگینی ایجاد میکنن ک ممکنه ازاردهنده باشه.

نکته مهم: این پارامتر رو هم در نظر بگیرید ک هدف از تمام این فن ها و کولینگ ها و ... کم کردن دلتا t یا همون تفاوت بیشینه و کمینه دماس و نزدیک کردن هر دوی این عدد ها به دمای اتاقه.

شما دمای اتاقت 2 درجه بیشتر بشه سیستم 3 تا 7 درجه بسته به کولینگتون تفاوت دما میده. پس همیشه اولویت با دمای محیط پایینتره.

اگر دمای محیطتون پایین هست، زیر 26 مد نظره، با این کولینگ افزایش فن صرفا برای کاهش نویز فن ها خاهد بود و ارامش بیشتر وقتی کیس دم گوشتونه.

موفق باشید دوست من.

ممنونم دوست عزیز از پاسخه کامل و عالیتون

ببینید من همیشه از موقعی که یادم میاد مشکلات زیادی با کیسهام داشتم و دارم، علتش هم تعداد هارد دیسکهای بی موردیه که استفاده میکنم و چندین ساله از این کیس به اون کیس کوچ میکنن و همینطور کابلهای فراوان.

عملا اگر بخوام 3 فنه دیگه به رادیات اضافه کنم باید حتما محفظه HDD رو به کابلهای پاور نزدیک کنم تا بتونم از 3 فنه دیگه برای دفعه هوا از جهت بیرونی استفاده کنم. ولی مشکلی هم که با نصب واتر کولر جلوی کیس دارم اینه که کیسه من دارای درب در جلو هستش و همیشه درب کیس باید باز بمونه تا هوارو به خارج هدایت کنه.

واسه همین هیچ راهی با این کولر جلوی خودم نمیبینم غیر از اینکه این کولر رو عوض کنم و یه سایز 240 یا 280 بگیرم تا بتونم از کف کیس بالاتر ببندمش تا به محفظه HDD برخورد نکنه، اونجوری میتونم از 4 فن استفاده کنم، و از به هم پیچیدگیه کابلهای ساتا هم جلوگیری میشه.

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 دقیقه قبل، PC Baz گفته است :

ممنونم دوست عزیز از پاسخه کامل و عالیتون

ببینید من همیشه از موقعی که یادم میاد مشکلات زیادی با کیسهام داشتم و دارم، علتش هم تعداد هارد دیسکهای بی موردیه که استفاده میکنم و چندین ساله از این کیس به اون کیس کوچ میکنن و همینطور کابلهای فراوان.

عملا اگر بخوام 3 فنه دیگه به رادیات اضافه کنم باید حتما محفظه HDD رو به کابلهای پاور نزدیک کنم تا بتونم از 3 فنه دیگه برای دفعه هوا از جهت بیرونی استفاده کنم. ولی مشکلی هم که با نصب واتر کولر جلوی کیس دارم اینه که کیسه من دارای درب در جلو هستش و همیشه درب کیس باید باز بمونه تا هوارو به خارج هدایت کنه.

واسه همین هیچ راهی با این کولر جلوی خودم نمیبینم غیر از اینکه این کولر رو عوض کنم و یه سایز 240 یا 280 بگیرم تا بتونم از کف کیس بالاتر ببندمش تا به محفظه HDD برخورد نکنه، اونجوری میتونم از 4 فن استفاده کنم، و از به هم پیچیدگیه کابلهای ساتا هم جلوگیری میشه.

 

سلام بهتره اسپلیتر pwm تهیه کنید و یا بسازید ، فن ها رو دوتا یکی کنید که در کل ۳ تا هدر لازم باشه. منم رادیات ۲۸۰ رو جلو بستم با ۴ تا فن ml140 با دور یکسان و هدف دور پایین و صدا کم هست گه اصلا قابل شنیدن نیست و کلا با دور ۸۰۰ کار میکنن دما هم توی لود ۴۶ درجه هست با پردازنده ۸۷۰۰ کا. و اینکه این حالت پوش پول توی هیچ کیسی بجز جلوش نمیتونید ببندید.

20200430_165603.thumb.jpg.5303161c34db0553135d76c9fbf25be0.jpg

ویرایش شده توسط Behrouz Molaei
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، PC Baz گفته است :

درود به دوستان عزیز 

من از کولر Green 360 EVO استفاده میکنم.

حالا سوالم اینه:

1- آیا میتونم 3 فن RGB دیگه بگیرم و در طرف دیگره رادیاتور نصب کنم که 6 فنه بشه؟؟؟ 

2- آیا در عملکرد پمپ و CPU مشکلی ایجاد نمیکنه؟

3- آیا اصلا اضافه کردن 3 فنه دیگر به این رادیاتور باعث کاهشه دمای 9900K میشه؟

4- اگر که میشه اینکارو کرد، چه فنی و با چه سرعتی برای این رادیاتور پیشنهاد میکنید؟

در ضمن از قبل 3 عدد فن کولر مستر MF120R  A-RGB  هم دارم که در سقفه کیس نصبشون کردم ( کیس ترمالتیک F31 Tempered Glass ) و اینطور که شنیدم کاراییه این فنها برای رادیاتورها ایده آل نیست و الی از همینا استفاده میکردم. 

ممنون میشم دوستان اهل فن نظرشونو بگن.

با تشکر.

 

من از همین واتر برای 9900K استفاده کردم، PULL PUSH هم بکنی تغییر خاصی نمی بینی. با همون 3 فن خودش استفاده کن کافیه. پرفورمنس اون واتر از این بیشتر نمیشه.

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 24 دقیقه قبل، Behrouz Molaei گفته است :

سلام بهتره اسپلیتر pwm تهیه کنید و یا بسازید ، فن ها رو دوتا یکی کنید که در کل ۳ تا هدر لازم باشه. منم رادیات ۲۸۰ رو جلو بستم با ۴ تا فن ml140 با دور یکسان و هدف دور پایین و صدا کم هست گه اصلا قابل شنیدن نیست و کلا با دور ۸۰۰ کار میکنن دما هم توی لود ۴۶ درجه هست با پردازنده ۸۷۰۰ کا. و اینکه این حالت پوش پول توی هیچ کیسی بجز جلوش نمیتونید ببندید.

20200430_165603.thumb.jpg.5303161c34db0553135d76c9fbf25be0.jpg

من به این نتیجه رسیدم از همین کولره 360 گرین روی 4790K استفاده کنم و کولره جدیدی بخرم که  CM ML240RS RGB هستش رو برای 9900K استفاده کنم، و با توجه به اینکه فنهای این کولر مدله MF120R A-RGB هستن و خوشبختانه از قبل یک پک 3 تایی ازش دارم و میخوام به شکل Pull/PUSH ببندم در قسمت Front Panel. و از فنهای RGB گرین برای سقف کیس استفاده کنم.

تصور میکنم اگر رادیاته 280 تهیه کنم یک مقدار به محفظه HDD فشار وارد کنه.

از طرفی قسمت جلویی در بخش ODD جای پیچ نداره و خالی هستش و متاسفانه باید نصف رادیاتور در هوا معلق بمونه که فکر میکنم باعث لرزش و نویزه شدید بشه.

الان همین واتره 360 هم در بخش بالایی روی هوا هستش ولی جاش محکمه و لرزشی هم نداره.

ولی از طرفی هم 280 یک خوبی ای که داره رادیاتوره پهنی داره که میتونم در بخش ODD حداقل یک طرفه رادیات رو پیچ کنم و یکم از لرزشه احتمالیش جلوگیری کنم.

این شرایط در صورتی اتفاق میفته که بخوام از حالت 4 فنه استفاده کنم و محفظه HDD به کابلهای پاور میچسبه. و از همون 2 فن یا 3 فن تداخلی ایجاد نمیکنه.

با این واتری که گفتم موافقید برای این پردازنده روی حالت بوست شدش؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 55 دقیقه قبل، ARMIN گفته است :

 

من از همین واتر برای 9900K استفاده کردم، PULL PUSH هم بکنی تغییر خاصی نمی بینی. با همون 3 فن خودش استفاده کن کافیه. پرفورمنس اون واتر از این بیشتر نمیشه.

 

 

 

من چون اتاقم کمی گرمه باید حداقل داخله کیس رو به بهترین شرایطه دمایی برسونم و تصور میکنم این واتر درون کیسه من نتونه این پردازنده رو خنک نگه داره در حالت بوست شده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 20 دقیقه قبل، PC Baz گفته است :

من چون اتاقم کمی گرمه باید حداقل داخله کیس رو به بهترین شرایطه دمایی برسونم و تصور میکنم این واتر درون کیسه من نتونه این پردازنده رو خنک نگه داره در حالت بوست شده.

جنس خمیری که استفاده میکنی هم مهمه 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 دقیقه قبل، _Ga̴͇̒ḿ̷͈e̶_ò̸̞v̶̫̂e̵̠͒r_ گفته است :

جنس خمیری که استفاده میکنی هم مهمه 

 

دقیقا، خمیرم همین تازگیا تموم شده. باید یه گریزلیشو تهیه کنم.

بهترین پیشنهادتون چیه واسه خمیر؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 12 دقیقه قبل، PC Baz گفته است :

دقیقا، خمیرم همین تازگیا تموم شده. باید یه گریزلیشو تهیه کنم.

بهترین پیشنهادتون چیه واسه خمیر؟

والا تو خمیر ها به نظرم سمت گیریزلی باید بری 

@Behrouz Molaei ایشون خمیر های بالارده میفروشن کمک میکنن بهتون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 دقیقه قبل، _Ga̴͇̒ḿ̷͈e̶_ò̸̞v̶̫̂e̵̠͒r_ گفته است :

والا تو خمیر ها به نظرم سمت گیریزلی باید بری 

@Behrouz Molaei ایشون خمیر های بالارده میفروشن کمک میکنن بهتون

ممنون از شما ، ولی ‌متاسفانه قحطی اومده فعلا هیجی موجود ندارم 😅

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 دقیقه قبل، Behrouz Molaei گفته است :

ممنون از شما ، ولی ‌متاسفانه قحطی اومده فعلا هیجی موجود ندارم 😅

برا موجودی بعدیتون با استارتر هماهنگ کنید هزینه گزاف نپردازن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 14 ساعت قبل، PC Baz گفته است :

ممنونم دوست عزیز از پاسخه کامل و عالیتون

ببینید من همیشه از موقعی که یادم میاد مشکلات زیادی با کیسهام داشتم و دارم، علتش هم تعداد هارد دیسکهای بی موردیه که استفاده میکنم و چندین ساله از این کیس به اون کیس کوچ میکنن و همینطور کابلهای فراوان.

عملا اگر بخوام 3 فنه دیگه به رادیات اضافه کنم باید حتما محفظه HDD رو به کابلهای پاور نزدیک کنم تا بتونم از 3 فنه دیگه برای دفعه هوا از جهت بیرونی استفاده کنم. ولی مشکلی هم که با نصب واتر کولر جلوی کیس دارم اینه که کیسه من دارای درب در جلو هستش و همیشه درب کیس باید باز بمونه تا هوارو به خارج هدایت کنه.

واسه همین هیچ راهی با این کولر جلوی خودم نمیبینم غیر از اینکه این کولر رو عوض کنم و یه سایز 240 یا 280 بگیرم تا بتونم از کف کیس بالاتر ببندمش تا به محفظه HDD برخورد نکنه، اونجوری میتونم از 4 فن استفاده کنم، و از به هم پیچیدگیه کابلهای ساتا هم جلوگیری میشه.

سلام مجدد دوست من.

عزیز اگر میدونید hdd دارید ک بی مورد استفاده میکنید چرا فکری براش نمیکنید؟
بنده هم رو کیسم با hdd مشکل داشتم هم از نظر بزرگ بودن و اشغال فضای زیاد.

هم از نظر چرخش و نویزی ک ایجاد میکنن این هارد ها. به همین دلیل همه رو فروختم و جاش ssd خریدم هم دیگه از کیج های hdd استفاده نکردم و هم از شر نویزش خلاص شدم. البته برای حجمی ک نیاز داشتم ی اکسترنال 3 ترا بایت اداپتوری خریدم ک زیر میزه هر وقتم بخام وصلش میکنم.

شما هم کیستون ماژولار هست و ب راحتی متونید کیج هارد رو بردارید و جاش فن ببندید ولی وقتی ب فضای نیاز دارید نمیشه این کار رو بکنید.

اگر ممکنه ی عکس از وضعیت فعلی کیستون بدید بهتر راهنماییتون کنم.

 

در 13 ساعت قبل، PC Baz گفته است :

من چون اتاقم کمی گرمه باید حداقل داخله کیس رو به بهترین شرایطه دمایی برسونم و تصور میکنم این واتر درون کیسه من نتونه این پردازنده رو خنک نگه داره در حالت بوست شده.

پیشنهاد من ب شما اینه که با همین بودجه یه کولر بخرید و تو اتاقتون نصب کنید و هیچ هزینه اضافی برای کیس ندید. تازه خودتون هم از خنکی کولر استفاده کنید.

ببینید دمای محیط بسیار بسیار مهمه تو دمای قطعه. حالا شما فقط داری سی پی یو رو میبینی در صورتی ک با گرم بودن محیط رم و مین و پاور و ... همه قطعات تحت فشار بیشتری قرار میگیرن ک اشتباهه فقط cpu رو خنک کردن تو این حالت.

توصیه من به شما خرید کولر هست چ ابی و چ گازی هر دو کاملا موثر خاهند بود.

هیچ کدوم از این قطعات چ فن چ رادیات چ خمیر هیچ کدوم نمیتونه تاثیر دمای محیط رو داشته باشه رو قطعاتت. البته همه این هزینه ها فقط برای cpu هست. در صورتی ک وقتی دمای سی پی یو و جی پی یو بالا بره کل قطعات داخل کیس شروع میکنن ب گرم شدن ک استهلاک بیشتری به همه وارد میشه.

الان ی کولر ابی کوچیک زیر 2 تومن پولشه. در صورتی ک خرید رادیات 240 کولر مستر با 2 فن اضافه و خمیر خوب فک نمیکنم زیر 3 تومن هزینش بشه. ک اصلا در این حد خنک کنندگی براتون ب ارمغان نمیاره با توجه به گرم بودن محیط.

ویرایش شده توسط Ali Subi
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 ساعت قبل، Ali Subi گفته است :

سلام مجدد دوست من.

عزیز اگر میدونید hdd دارید ک بی مورد استفاده میکنید چرا فکری براش نمیکنید؟
بنده هم رو کیسم با hdd مشکل داشتم هم از نظر بزرگ بودن و اشغال فضای زیاد.

هم از نظر چرخش و نویزی ک ایجاد میکنن این هارد ها. به همین دلیل همه رو فروختم و جاش ssd خریدم هم دیگه از کیج های hdd استفاده نکردم و هم از شر نویزش خلاص شدم. البته برای حجمی ک نیاز داشتم ی اکسترنال 3 ترا بایت اداپتوری خریدم ک زیر میزه هر وقتم بخام وصلش میکنم.

شما هم کیستون ماژولار هست و ب راحتی متونید کیج هارد رو بردارید و جاش فن ببندید ولی وقتی ب فضای نیاز دارید نمیشه این کار رو بکنید.

اگر ممکنه ی عکس از وضعیت فعلی کیستون بدید بهتر راهنماییتون کنم.

 

پیشنهاد من ب شما اینه که با همین بودجه یه کولر بخرید و تو اتاقتون نصب کنید و هیچ هزینه اضافی برای کیس ندید. تازه خودتون هم از خنکی کولر استفاده کنید.

ببینید دمای محیط بسیار بسیار مهمه تو دمای قطعه. حالا شما فقط داری سی پی یو رو میبینی در صورتی ک با گرم بودن محیط رم و مین و پاور و ... همه قطعات تحت فشار بیشتری قرار میگیرن ک اشتباهه فقط cpu رو خنک کردن تو این حالت.

توصیه من به شما خرید کولر هست چ ابی و چ گازی هر دو کاملا موثر خاهند بود.

هیچ کدوم از این قطعات چ فن چ رادیات چ خمیر هیچ کدوم نمیتونه تاثیر دمای محیط رو داشته باشه رو قطعاتت. البته همه این هزینه ها فقط برای cpu هست. در صورتی ک وقتی دمای سی پی یو و جی پی یو بالا بره کل قطعات داخل کیس شروع میکنن ب گرم شدن ک استهلاک بیشتری به همه وارد میشه.

الان ی کولر ابی کوچیک زیر 2 تومن پولشه. در صورتی ک خرید رادیات 240 کولر مستر با 2 فن اضافه و خمیر خوب فک نمیکنم زیر 3 تومن هزینش بشه. ک اصلا در این حد خنک کنندگی براتون ب ارمغان نمیاره با توجه به گرم بودن محیط.

یه کولره آبی دارم ولی قدیمی شده، حتی تابستونه گذشته چند ماه هم ازش استفاده کردم ولی تاثیره خوبی نداشت شاید در حد یکی دو درجه بهتر شد، بیشتر هوا رو مرطوب میکرد و باعث سر دردم میشد.

با اینکه باید کولره گازی بگیرم شدید موافقم، ولی خوب قیمتش گرونه، اصلا نمیشه تصمیمه درستی گرفت. اسپیلته خوب زیر 5 تومن که اصلا پیدا نمیشه تازه همون 10 تومنی های برند هم آشغال هستن.

ای روزگار، من واسه خونه 24000 سامسونگ اینورتر گرفتم 3.200 خداوکیلی. دو نفر نصّاب خودشون فن رو بردن بالای پشت بوم آخ نگفتن، الان باید فقط 3 تومن بدی تا نصاب بیاد برات ناز کنه.

الان داشتم سرچ میزدم یه مورد پیدا کردم از دیجیکالا به نظرم برای اتاقه من که 12 13 متری هستش بدک نباشه. البته اینم آبیه ولی از اون کولره خودم خیلی بهتره، با یخ و آب کار میکنه و جابجاییش فوق العاده راحت تره

Feller HC100 Cooling And Heating Fan قیمتش 2.600 هستش ولی کمتر هم پیدا میشه. همین به نظرم خوب باشه برای فصل تابستون؛ هوا از مهر و آبان یکم خنکتر میشه دیگه.

به این نتیجه دارم میرسم که فضای هاردامو یکم مرتب کنم و چیزایی که نیاز دارم و منتقل کنم داخله یک هارد 4 ترابایتیه سیگیت و یدونه 2 ترابایتیه WD اکسترنال. و همینطور 2 تا هارد WD یک ترابایتی و P300 دو ترابایتی دارم و اصلا نیازی هم بهشون ندارم تو سیستمه اصلیم.

کیسم چون در پشت سینی قابلیت نصب براکت هارد داره، واسه همین کلا محفظه هارد رو میخوام بردارم و دو تا هارد و یدونه SSD ساتا فقط نگه دارم. و 4 ترابایت هم واسه سیستمه دوم انتقال میدم، 3 ترابایت هم اکسترنال دارم که روی سقفه کیس میزارم همیشه.. بقیه هاردامو ای کاش میتونستم بفروشم و همرو تبدیل به  m.2 SSD کنم. 2 تا گرین و بلو دارم که قدیمی هستن واسه سال 2012 ان. اول از شر اون هارده روی پاور باید خلاص بشم. چون براکت کم دارم از براکت کیس X8 استفاده کردم تو عکسها مشخصه

 سیستمه دوم تقریبا کامله ولی پاور نداره از اونطرف یدونه واتره انرمکس 120X هم دارم. البته چون در سیستمه دوم از چیپ گرافیکیه پردازنده میخام استفاده کنم پاور آنچنان قوی ای نیاز نیست . یه 480 کارو راه میندازه.

تو عکس آخر چون مین بردم کانکتوره RGB نداره فعلا GAMDIAS Aeolus M2 120R رو وصلش نکردم، البته میشد با مولکس راش بندازم

1002.jpg

1000.jpg

1001.jpg

ویرایش شده توسط PC Baz
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

من همین واتر دارم 3تا فن گرین gf120 دور بالا انداختم روش ...همین سیستم پوش پول...روی سیپیوی i7 3970X که 150واتی اور روی 4.7ghz دمای خیلی خوبی داره راضیم

تا 5Ghz هم بردم...فک کنم 200وات شده بود...فول لود سیپیو استیبل بود!! خمیرمم z9

ویرایش شده توسط Ho3iN_
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 26 خرداد 1399 در 19:26، PC Baz گفته است :

بله

در اصل من این پردازنده رو به تازگی به صورت باندل خریداری کردم و هنوز به دستم نرسیده تا دقیقتر بگم و میخام تا قبل از نصب پردازنده از خنک کننده اطمینانه کافی داشته باشم، چون قصد افزایشه کلاک دارم.

و اینکه الان از 4790K دارم استفاده میکنم و روی همین CPU  که تقریبا قدیمی محسوب میشه دمای Idle روی 41 و فول لود به 73 میرسه. با این اوضاعه دما دیگه وای به حال 9900K با این واتر کولر.

اصلا شاید به زودی کولره بهتری برای حالت اور شده این پردازنده گرفتم.

در ضمن از شخصی که باندل رو تهیه کردم گفتن که دما روی فول لود 70 هستش البته با این کولر MASTERLIQUID ML240RS RGB

من کولر ML360R رو روی 9900K بستم و تو ثانیه اول تست Cinebench R20 دما ۱۰۰ رو رد میکنه. اصلا به فکر اوورکلاکش نباشید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 12 ساعت قبل، Persian Assassin گفته است :

من کولر ML360R رو روی 9900K بستم و تو ثانیه اول تست Cinebench R20 دما ۱۰۰ رو رد میکنه. اصلا به فکر اوورکلاکش نباشید.

سلام دوست عزیز، شما روی حالت اور شده تست CineBench گرفتید؟ دمای محیط چقدر بوده؟

دمای پردازنده شما روی حالت Idle چقدر هستش؟

من الان با کولره گرین 360 با فنهای ARGB کولر مستر مدله MF120R که دقیقا مشابه با فنهای واتر کولره شماست، با خمیر آرکتیک سیلور 5 و با دمای محیطیه 28 درجه ای تست گرفتم، دمای پردازندم در شرایط کاملا نرمال از 33 الی 35 بیشتر نمیره.

طبق تصویری که در زیر قرار میدم تمام هسته ها روی 4.7 هستن.

ولی مقداری که بالاتر میبرم دما از 100 در اولین لحظه عبور میکنه.

امتیاز خوبی هم گرفته نسبتا.

Untitled-2.thumb.png.4300bed74705c8c028f94172ac806016.png

Untitled-3.thumb.png.c9d07353391ee240a85e0bea6797c61b.png

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 27 خرداد 1399 در 17:01، PC Baz گفته است :

یه کولره آبی دارم ولی قدیمی شده، حتی تابستونه گذشته چند ماه هم ازش استفاده کردم ولی تاثیره خوبی نداشت شاید در حد یکی دو درجه بهتر شد، بیشتر هوا رو مرطوب میکرد و باعث سر دردم میشد.

با اینکه باید کولره گازی بگیرم شدید موافقم، ولی خوب قیمتش گرونه، اصلا نمیشه تصمیمه درستی گرفت. اسپیلته خوب زیر 5 تومن که اصلا پیدا نمیشه تازه همون 10 تومنی های برند هم آشغال هستن.

ای روزگار، من واسه خونه 24000 سامسونگ اینورتر گرفتم 3.200 خداوکیلی. دو نفر نصّاب خودشون فن رو بردن بالای پشت بوم آخ نگفتن، الان باید فقط 3 تومن بدی تا نصاب بیاد برات ناز کنه.

الان داشتم سرچ میزدم یه مورد پیدا کردم از دیجیکالا به نظرم برای اتاقه من که 12 13 متری هستش بدک نباشه. البته اینم آبیه ولی از اون کولره خودم خیلی بهتره، با یخ و آب کار میکنه و جابجاییش فوق العاده راحت تره

Feller HC100 Cooling And Heating Fan قیمتش 2.600 هستش ولی کمتر هم پیدا میشه. همین به نظرم خوب باشه برای فصل تابستون؛ هوا از مهر و آبان یکم خنکتر میشه دیگه.

 

 

 

 

پنکه هم گزینه ی مناسبی هست. به شرطی که باد مستقیم به صورت نخوره که باعث عطسه ، سردرد ، سرما خوردگی بشه.

من خودم این چند سال اخیر رو فقط با پنکه های کوتاه پرس خزر گذروندم. اگر پنکه ی بلند بخرید که چه بهتر. این سردرد هم معمولا به سینوزیت ربط داره ، توی خانواده ی من بیشترمون سینوزیت رو داریم و اگر به کلمون باد بخوره نابود میشیم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، PC Baz گفته است :

سلام دوست عزیز، شما روی حالت اور شده تست CineBench گرفتید؟ دمای محیط چقدر بوده؟

دمای پردازنده شما روی حالت Idle چقدر هستش؟

من الان با کولره گرین 360 با فنهای ARGB کولر مستر مدله MF120R که دقیقا مشابه با فنهای واتر کولره شماست، با خمیر آرکتیک سیلور 5 و با دمای محیطیه 28 درجه ای تست گرفتم، دمای پردازندم در شرایط کاملا نرمال از 33 الی 35 بیشتر نمیره.

طبق تصویری که در زیر قرار میدم تمام هسته ها روی 4.7 هستن.

ولی مقداری که بالاتر میبرم دما از 100 در اولین لحظه عبور میکنه.

امتیاز خوبی هم گرفته نسبتا.

سلام

دمای اتاق من حدود 30 درجست. تو کاربرد گیم و نرم افزار سنگین و XMP روشن که لود زیادی رو پردازنده میندازه، بالاترین دمایی که دیدم 87 درجه بوده (در حد یکی دو ثانیه. بعد زود برگشته رو 60) و تا بحال میانگین دمام تو سنگینترین لود ها (به جز Cinebench R20) از 67 درجه بالاتر نرفته. دلیل این دمای خوب هم این بوده که هیچوقت حتی تو لود های سنگین کلاک از 4800 بالاتر نرفته (به جز Cinebench R20) 

ولی تو تست Cinebench R20 کلا شرایط متفاوته و کلاک به این صورت ست میشه: (5GHz (2 Core) 4.8 GHz (2 Core) 4.7 GHz (4 Core و این کلاک و یا اوورکلاک این پردازنده رو هیچ خنک کننده ای بجز اپن لووپ با تعداد رادیاتور بالا و خمیر حرارتی در حد Thermal Grizzly Conductonaut یا نیتروژن مایع نمیتونه هندل کنه. پس عملا میشه گفت این پردازنده برای هرگونه کاربری سنگینی عالیه به شرط اینکه نزاری کلاکش از 4800 بره بالا. در کلاک بالا هم همچنان عالیه ولی خنک کننده ی عجیب و غریبی میخاد و دیگه یه AIO 360 حالا از هر برندی که میخاد باشه، جوابگو نیست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

پردازنده من تو بازیها در رزولوشنه 2K Ultra و 4K High و Very High از 60 الی 65 بالاتر نمیره.

من دمای اتاق رو به 16 درجه کاهش دادم  و روی 5GHz ست کردم و دما از 89 بالاتر نمیره و رکورد Cinebench کمی بیشتر از 5.200 شد. ولی آخه چه فایده خودم در همون چند دقیقه آلاسکا شدم که به همینش اصلا نمی ارزه🥶🥶🥶

مضحک میشه وسط تابستون با لباسه گرم بشینی جلوی سیستم!!! اونم ما ایرانیان که در تاریخچه فرهنگیمون تا بحال چیزی به غیر از رکابی جلوی TV و امثالهم توصیه نشده🤣

دقیقا چند روزه به همین نتیجه رسیدم که هر واتر کولری در فرمه AIO نمیتونه دمای این پردازنده رو در حد قابله قبولی کنترل کنه.

فعلا باید چهار زانو و دست به چونه بشینیم از کاستومهای جناب @m!dn!ght لذت ببریم.

همیشه از دردسر و زحمته به شدت زیاده Open Loop فراری بودم، حس میکنم الان دیگه دیر شده باید از چند ساله گذشته تجربه هایی در موردش به دست میاوردم😔 هم الان دیگه قیمتها زیاد شده و هم از حوصله خارج شده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، Persian Assassin گفته است :

دیگه یه AIO 360 حالا از هر برندی که میخاد باشه، جوابگو نیست

خیلی جالبه که ایرکولر های فول سایز راحت از پس این هیولا برمیان، دمای 9900k با فرکانس 4.9 تمام هسته ها، زیر نوکتوا d15 حوالی 85 درجه ست، کاریه که بالای 90 درصد aio های 360 نمیتونن انجام بدن و ذر کلاک های زیر 5، ضعیفتر از ایرکولر های فول سایز هم عمل میکنن و فقط کاستوم لوپ میتونه بالای 5 این غول رو هندل کنه، زیر بقیه کولرا failure میده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...