رفتن به مطلب

استفاده از ساندترک بازی‌ها در ویدئوهای یوتوب


Sandor
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام و عرض ادب

یه چیزی که مدت‌هاست ذهن منو مشغول کرده اینه که اگر شما از ساندترک بازی‌ها به عنوان موسیقی پسزمینه در ویدئوهای یوتوب استفاده کنید، چه اتفاقی می‌افته؟

طبق سرچی که بنده کردم، جواب قطعی برای این مسئله وجود نداره. یعنی هم ممکنه مشکلی براتون پیش نیاد، هم ممکنه پیش بیاد. کمترین مشکل اینه که قابلیت درآمدزایی (تبلیغات) اون ویدئوی شما رو غیرفعال کنن و بدترین حالتش دریافت کپی رایت استرایک هست که خب جفتش برای کسی که می‌خواد از یوتوب برای درآمدزایی استفاده کنه، مشکل به حساب میاد. من برای تست به ذهنم رسید که یه نمونه ویدئو آپلود کنم ولی خیلی از کاربرهای خارجی گزارش دادن که ویدئوهاشون بعد از مثلا 6 ماه کپی رایت استرایک دریافت کردن! البته برای بعضی بازی‌های به خصوص.

از دوستانی که در زمینه گیم در یوتوب در اینجا حضور دارن سوال دارم که تجربتون در این رابطه چی میگه؟ ایا میشه از موزیک بازی به عنوان موسیقی پس‌زمینه استفاده کرد؟ محتوایی که بنده قصد تولیدش رو دارم، نقد یک بازی هست. یعنی قراره خودِ اون بازی بررسی بشه و نه موزیکش. بنابراین به نظر میاد شامل بند استفاده منصفانه هم نمیشه. ضمن اینکه من ندیدم خیلی از کانالهای مطرح مثل آی جی ان یا گیم اسپات برای بررسی‌های ویدئویی‌شون از موزیک خود بازی استفاده کرده باشن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود.

اگر اثبات کنید که مثلا اون قطعه موسیقی رو خریدید مشکلی نداره. یا اینکه تعریف کنید که من از این ویدیو قصد درآمدزایی ندارم که خب این یکی به کار شما نمیاد.

استفاده از OST روی ویدیو خوبه، مورد داشتیم طرف گیم پلی همون بازی رو آپلود کرده که از قضا موسیقی متن هم پیشفرض روش بوده، استرایک گرفته. تو اینجور موارد باید بری با ساپورت صحبت کنی، باشد که اهمیت بدن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 ساعت قبل، Sandor گفته است :

 

از دوستانی که در زمینه گیم در یوتوب در اینجا حضور دارن سوال دارم که تجربتون در این رابطه چی میگه؟ ایا میشه از موزیک بازی به عنوان موسیقی پس‌زمینه استفاده کرد؟ 

طبق تجربه شخصی خودم خیر اگر هدف درآمدزایی نباشه مشکلی پیش نمیاد اما در آینده اگر قصد اضافه کردن تبلیغات را دارید شما می توانید قسمتی از موسیقی زمینه ای که کپی رایت خورده را از طریق داشبورد یوتیوب حذف کنید. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، Devileytion گفته است :

تو اینجور موارد باید بری با ساپورت صحبت کنی، باشد که اهمیت بدن

اهمیتی نمی‌دن. یوتوب مجری یک قانون کلی در آمریکاست و خودشو درگیر موضوعات حقوقی نمی‌کنه. اینطور مواقع باید رفت سراغ ناشر و صاحب اثر اون موزیک که شرکت به شرکت فرق می‌کنه. مثلا سی دی پراژکت حق استفاده از موسیقی بازی‌هاشو می‌ده ولی EA نه باید ازش اجازه بگیری و در صورتی که اجازه بدن حق استفاده داری. بعضی مواقع هم هست که ناشر صاحب موسیقی نیست و رفته از یه جای دیگه لایسنسشو خریده. مثلا EA برای بازی Star Wars لایسنس رو از دیزنی خریده و شما اگر بخوای از موسیقی اون استفاده کنی، با دیزنی طرفی.

 

در 2 ساعت قبل، arminas گفته است :

طبق تجربه شخصی خودم خیر اگر هدف درآمدزایی نباشه مشکلی پیش نمیاد اما در آینده اگر قصد اضافه کردن تبلیغات را دارید شما می توانید قسمتی از موسیقی زمینه ای که کپی رایت خورده را از طریق داشبورد یوتیوب حذف کنید. 

این مورد هم به کار من نمیاد چون قطعا هر ایرانی میره تو یوتوب قصد درآمدزایی هم داره. ویدئویی که کلی روش زحمت کشیدی اگر نشه از درآمدزایی کرد به درد نمی‌خوره عملا.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام.

دوست من میتونین از موسیقی های royalty free استفاده کنین . به این معنی که شامل کپی رایت نمیشن و حق امتیازشون آزاد هست. سایت های زیادی هستند برای این موضوع که صرفا جهت مثال دومورد رو براتون لینک میکنم

https://www.epidemicsound.com/music/moods/epic/

https://www.fesliyanstudios.com/royalty-free-music/downloads-c/epic-music/4

در ضمن در بخش credits حتما به نام و سازنده ی قطعه اشاره کنی و حتی میتونین لینکش رو قرار بدین.موفق باشین.

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...