رفتن به مطلب

مشکل عجیب کارت گرافیک و در خواست راهنمایی


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام
مدتی هست که کارت گرافیک MSI 1660 Gaming X روی سیستمم دارم. همونطور که میدونید ام اس آی برای محصولاتش نرم افزار Dragon Center رو ارائه کرده که یکسری از قابلیت های جانبی محصولاتش از این طریق قابل دسترسی هستند که از همون ابتدا این کارت داخل نرم افزار شناسایی نمیشد. با سرچ در گوگل و بررسی متوجه شدم این نرم افزار مانند نرم افزار سایر شرکت ها باگ ها و مشکلات زیادی داره. همچنین به علت پراکندگی نرم افزار ها ( Dragon Center , Mystic light , Gaming App ) هر سخت افزار با یک نرم افزار همخوانی داره که باعث گیج شدن کاربران در انتخاب صحیح شده 
من هم به امید رفع مشکل در نسخه های آینده هر چند وقت یکبار مشکل رو بررسی میکردم اما همچنان مشکل پابرجا بود
تا اینکه تصمیم گرفتم با پشتیبان گلوبال MSI مشکل رو در میون بزارم که بالاخره مشخص شد ایراد از کجاست
بایوس کارت گرافیکی که من دارم با نمونه های مشابه تفاوت داره (خود کارت کاملا سالم هست و از نظر مشخصات فنی کاملا درسته و تمام ویژگی های ذکر شده برای این مدل رو داره)

 

Untitled.thumb.png.56e35ac38449d87e7ec9c9a7ec72a276.png


طبق عکس قسمت های مشخص شده فرق دارند البته در بخش فرکانس و بوست و کلاک و ... کاملا مشابه هستند فقط قسمت سازنده رو بجای ام اس آی ،  Nvidia میشناسه که همین باعث شده در Dragon Center شناسایی نشه که احتمالا MSI موقع ساخت ورژن بایوس این مورد رو یادش رفته اصلاح کنه

من چون در زمینه بایوس گرافیک تجربه ای ندارم برام این سوال پیش اومد که از طریق فلش میشه بایوس نسخه عکس سمت چپی رو نصب کرد؟ با این کار مشکل برطرف میشه؟ ریسک کار چقدره؟ مطابق شرایط گارانتی هست؟


لطفا هر تجربه و نظری دارید ممنون میشم بگید ❤️

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خب از ساپورت msi برام یک فایل exe ارسال شد که کارت رو reflash کنم. از اونجایی که کارت من گارانتی گرین داره آیا مجاز به انجام کار هستم؟

@MSI Support

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، hellbrain666 گفته است :

خب از ساپورت msi برام یک فایل exe ارسال شد که کارت رو reflash کنم. از اونجایی که کارت من گارانتی گرین داره آیا مجاز به انجام کار هستم؟

@MSI Support

درود. وقتی خود پشتیبان رسمی MSI توی فروم فایل رو براتون ارسال کردن قطعا می‌دونستن که مجاز به انجام این کار هستین.

فقط تمامی جوانب کار رو در نظر بگیرین... (موقع فلش سیستم ریست نشه، با سیستم هیچ کاری انجام نشه، سعی بشه در ساعاتی انجام بشه که احتمال برق رفتن کمتره و ...)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 14 ساعت قبل، hellbrain666 گفته است :

خب از ساپورت msi برام یک فایل exe ارسال شد که کارت رو reflash کنم. از اونجایی که کارت من گارانتی گرین داره آیا مجاز به انجام کار هستم؟

@MSI Support

سلام دوست عزیز

چه کسی این  فایل را برای شما ارسال کرده است ؟

مستندات را به صورت خصوصی برای من ارسال کنید و دقیقا نوع فایل . قبل از اون از اجرا و اپدیت اون خوداری کنید .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حتما قبل از اقدام به اپدیت از نسخه دراگون سنتر استفاده کنید

DRAGON CENTER  V2.0.57.0

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، MSI Support گفته است :

سلام دوست عزیز

چه کسی این  فایل را برای شما ارسال کرده است ؟

مستندات را به صورت خصوصی برای من ارسال کنید و دقیقا نوع فایل . قبل از اون از اجرا و اپدیت اون خوداری کنید .

در 3 ساعت قبل، MSI Support گفته است :

حتما قبل از اقدام به اپدیت از نسخه دراگون سنتر استفاده کنید

DRAGON CENTER  V2.0.57.0

سلام

براتون ارسال کردم.

DRAGON CENTER V2.0.57.0 رو هم قبل تر نصب کردم. تمامی راه ها و اقدامات مشابه انجام شده اما مشکل همچنان باقی بود برای همین به احتمال بسیار قوی از بایوس باشه

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام مجدد

من با تایوان صحبت کردم . بله دپارتمان VGA  این فایل رو ارسال کردند و بدون نگرانی استفاده کنید .

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، MSI Support گفته است :

سلام مجدد

من با تایوان صحبت کردم . بله دپارتمان VGA  این فایل رو ارسال کردند و بدون نگرانی استفاده کنید .

 

ممنون

فایل رو اجرا کردم اما بعد انجام عملیات تغییری ایجاد نشد

آیا بعد از اجرای اون فایل کار دیگه لازمه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، hellbrain666 گفته است :

ممنون

فایل رو اجرا کردم اما بعد انجام عملیات تغییری ایجاد نشد

آیا بعد از اجرای اون فایل کار دیگه لازمه؟

پروسه اپدیت انجام شد ؟

ترجیحا بعد از اپدیت بایوس درایور گرافیک را حذف و مجدد نصب کنید .همچنین برنامه ها

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، MSI Support گفته است :

پروسه اپدیت انجام شد ؟

ترجیحا بعد از اپدیت بایوس درایور گرافیک را حذف و مجدد نصب کنید .همچنین برنامه ها

این ویدئو از پروسه اجرا کردن آپدیت توسط فایلی که دریافت کردم

https://drive.google.com/file/d/1Z2bZmKq1Glykwcpi1y_1uCN4OWGN1MIU/view?usp=sharing

بعد از این کار ظاهرا چیزی تغییر نکرده و اطلاعات داخل GPUZ همچنان قسمت subvendor به جای Msi  انویدیا نوشته شده

 

من یکبار دیگه به طور خلاصه مشکلم رو میگم بلکه خود شما بتونید کمک کنید

کارت رو به صورت اکبند و پلمپ گرین خریداری کردم و تا به حال بایوس رو دست کاری نکردم اما متوجه تغییراتی که در عکس پست اول قرار دادم شدم. اصلا کارت به عنوان یک محصول MSI شناخته نمیشه انگار کارت اورجینال خود انویدیا هستش به همین دلیل فایل اصلاحی برام ارسال شد.

ویرایش شده توسط hellbrain666
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

پروسه اپدیت رو انجام داد؟

شات اسکرین از GPU-Z  بگذارید .من پیگیری کنم .

درایور و برنامه ها را  حذف و مجدد نصب کنید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، MSI Support گفته است :

سلام

پروسه اپدیت رو انجام داد؟

شات اسکرین از GPU-Z  بگذارید .من پیگیری کنم .

درایور و برنامه ها را  حذف و مجدد نصب کنید

در مورد کامل انجام شدن پروسه آپدیت مطمئن نیستم. تمام اتفاقی که افتاد رو رکورد کردم در کلیپ پست قبلی (بعد از اجرای فایل و نوشتن اطلاعات برای آپدیت برنامه خودش بسته میشه)

درایور رو با DDU حذف و نصب مجدد کردم

dragon center هم حذف و نصب مجدد کردم

 

اسکرین شات وضعیت فعلی کارت که با قبل تفاوتی نکرد

1.thumb.gif.988803c306ff36a77c921688c375fdc8.gif

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 28 مرداد 1399 در 23:49، hellbrain666 گفته است :

این ویدئو از پروسه اجرا کردن آپدیت توسط فایلی که دریافت کردم

دوست من اینجا WINRAR ارور داده به احتمال زیاد یا فایل ناقص دانلود شده یا نام کاربری شما دسترسی ادمین یا خاص به ویندوز نداره

ترجیحا روی یک درایو دیگه فایل رو کپی و اکسترکت کنین ببینین باز هم همین ارور رو میده یا خیر

اگر باز همین ارور اومد، فایل زیپ شده رو باز کنین، بعد کلید ALT + R رو بزنین و در نهایت بعد از انتخاب آدرس از قسمت Browse روی OK کلیک کنین، اگر در آدرسی که مشخص کردین فایلی با نام ...FIXED ساخته شد، احتمالا ایرادات فایل برطرف شده و میتونین از این فایل استفاده کنین، اما اگر فایلی با عنوان ...Rebuild ساخته شد فایل مشکل داره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 26 دقیقه قبل، EHSANRF گفته است :

دوست من اینجا WINRAR ارور داده به احتمال زیاد یا فایل ناقص دانلود شده یا نام کاربری شما دسترسی ادمین یا خاص به ویندوز نداره

ترجیحا روی یک درایو دیگه فایل رو کپی و اکسترکت کنین ببینین باز هم همین ارور رو میده یا خیر

اگر باز همین ارور اومد، فایل زیپ شده رو باز کنین، بعد کلید ALT + R رو بزنین و در نهایت بعد از انتخاب آدرس از قسمت Browse روی OK کلیک کنین، اگر در آدرسی که مشخص کردین فایلی با نام ...FIXED ساخته شد، احتمالا ایرادات فایل برطرف شده و میتونین از این فایل استفاده کنین، اما اگر فایلی با عنوان ...Rebuild ساخته شد فایل مشکل داره

سلام

خود فایل اکسترکت شده سالمه اون ارور چیز خاصی نیست به خاطر فایل شیرینگ درایو C این ارور رو میده وقتی روی درایو دیگه اکسترکت میکنم میگه "you may need to run winrar as administrator" که به اون دسترسی ادمین میدم بدون مشکل اکسترکت میشه. موقع repair هم فایل ساخته شده FIXED هست

ممنون بابت توجهتون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، hellbrain666 گفته است :

سلام

خود فایل اکسترکت شده سالمه اون ارور چیز خاصی نیست به خاطر فایل شیرینگ درایو C این ارور رو میده وقتی روی درایو دیگه اکسترکت میکنم میگه "you may need to run winrar as administrator" که به اون دسترسی ادمین میدم بدون مشکل اکسترکت میشه. موقع repair هم فایل ساخته شده FIXED هست

ممنون بابت توجهتون

پس فایل اکسترکت شده رو توی یه درایو دیگه با Run As Admin اجرا کنین و ...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام به دوستان

مشکل من حل شد خداروشکر

از دپارتمان Msi برام یک فایل دیگر ارسال کردند و اینبار همه چیز موفقیت آمیز بود

نسخه بایوس تغییر نکرد و فقط subvenor اصلاح شده بود

تشکر از همه بخصوص @MSI Support که ایشون هم این مدت پیگیر مشکل بودند

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 16 ساعت قبل، hellbrain666 گفته است :

سلام به دوستان

مشکل من حل شد خداروشکر

از دپارتمان Msi برام یک فایل دیگر ارسال کردند و اینبار همه چیز موفقیت آمیز بود

نسخه بایوس تغییر نکرد و فقط subvenor اصلاح شده بود

تشکر از همه بخصوص @MSI Support که ایشون هم این مدت پیگیر مشکل بودند

سلام دوست عزیز

بله .تا دیروز پیگیر بودم و یک فایل دیگه برای شما ارسال شد .

خوشحالم مشکل شما حل شده است .

موفق باشید .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...