رفتن به مطلب

برای مشکل اینترنت من چه راه حلی پیشنهاد می‌دید؟


Sandor
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

با سلام

شرح مشکل:

بنده حدودا چند سالی می‌شد که از پارس آفلاین اینترنت می‌گرفتم و در اون مدت هم با مشکلاتش کنار میومدم تا اینکه در یک ماهِ اخیر، از ساعت 12 شب به بعد، اینترنت من به صورت مداوم قطع می‌شد به این صورت که من اگر مودم رو تا 1 ساعت هم روشن نگه می‌داشتم هیچ قطعی نداشتم اما کافی بود شروع کنم به استفاده از نت (دانلود، بازی، تماشای یوتوب و ...) اینترنت قطع می‌شد. من کابل رو از مودم مستقیما به سر خط وصل کردم و کیفیت خط مطلوبه، نسبت سیگنال به نویز 15 برای دانلود و 17 برای آپلود. هر چی هم زنگ میزدم پشتیبانی خودشونم نمی‌دونستن مشکل از کجاست، می‌گفتن ما اصلا نمی‌تونم مرکز مخابراتی شما رو مانیتور کنیم چون قطعه!

واقعا کلافه شدم و درخواست تخلیه خط دادم و رفتم سراغ شاتل (به توصیه دوستان در همین فروم) اما شاتل هم همین مشکل رو داره! ساعات رندومی از شب دقیقا به همین شکل قطعی دارم و جدیدا ساعات روز هم بهش اضافه می‌شه، بعضا هر 5 دقیقه یکبار قطع میشه. مثلا امروز من از سایت دانلودها یک فایل نمی‌تونستم دانلود کنم. تا یه ذره دانلود می‌شد، سریع نت قطع می‌شد! حدودا 2 3 ساعت درگیر بودم تا اینکه دوباره خودش خوب شد و من 5 6 تا فایل رو با سرعت بالا دانلود کردم! دوباره شب شد و همین قطعی‌های رندوم ادامه داره. به طور دقیق اگر بخوام بگم منظورم از قطعی چیه، اینطوریه که چراغ ADSL و Net روشنه ولی همش تایم اوته یعنی مسیر و کانکشن برقراره اما دریافت و ارسالی ندارم و بعد از چند دقیقه همون چراغ نت هم خاموش میشه. بعضا پیش اومده که مثلا یک ساعت رندومی از روز اینترنت به همین شکل قطع می‌‎شه و کلا میره تا فردا صبح!

کارشناسهای گاوِ پشتیبانی که تا الان خودشون هم نتونستن بفهمن مشکل از چیه، یکیشون میگه مشکل از کابل لنه! یکی دیگشون میگه مودم رو عوض کنید در صورتی که من با یک مودم دیکه هم تست کردم و همین مشکل پابرجاست. من کابل مستقیم به سرخط وصل کردم، کیفیت خط هم مطلوبه ولی واقعا نمی‌دونم داستان از چه قراره؟ انگار یه اتفاقی تو اون مرکز مخابراتی خراب شده میفته، مثلا انگار برقشون میره دوباره میاد یا اگر شب برقشون بره، می‌مونه تا صبح فردا! تا الان هم بارها از پارس آفلاین و شاتل خواهش کردم یه نفرو بفرستن اونجا از نزدیک چک کنن ببین مشکل چیه ولی دایورت کردن. پارس افلاین خودش لو داد که به علت کرونا ما کسی رو نمی‌فرستیم برای این کارا. تو 195 شکایت هم کردم، کاری نمی‌کنن، یه خانوم زنک میزنه آرومت کنه و وعده می‌ده که در آینده پیگیری می‌کنن ولی پیگیری در کار نیست! جدیدا هم اینطوری شده که شما نمی‌تونی شکایتت رو ادامه بدی یعنی الان که فرضا 7 روزه من شکایت کردم، هنوز جوابی نیومده و تا جوابی هم نیاد من نمی‌تونم شکایت جدید ثبت کنم، عملا یه چیز کشک.

واقعا دیگه خسته شدم، هر روز قطعی‌های رندوم دارم. از این پشتیبان‌های بی‌سواد که بخاری بلند نمی‌شه، شماها اگر تجربه مشابه دارید یا راه حلی به ذهنتون می‌رسه عنوان کنید. پوزش بابت طولانی شدن متن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 13 ساعت قبل، Sandor گفته است :

با سلام

شرح مشکل:

بنده حدودا چند سالی می‌شد که از پارس آفلاین اینترنت می‌گرفتم و در اون مدت هم با مشکلاتش کنار میومدم تا اینکه در یک ماهِ اخیر، از ساعت 12 شب به بعد، اینترنت من به صورت مداوم قطع می‌شد به این صورت که من اگر مودم رو تا 1 ساعت هم روشن نگه می‌داشتم هیچ قطعی نداشتم اما کافی بود شروع کنم به استفاده از نت (دانلود، بازی، تماشای یوتوب و ...) اینترنت قطع می‌شد. من کابل رو از مودم مستقیما به سر خط وصل کردم و کیفیت خط مطلوبه، نسبت سیگنال به نویز 15 برای دانلود و 17 برای آپلود. هر چی هم زنگ میزدم پشتیبانی خودشونم نمی‌دونستن مشکل از کجاست، می‌گفتن ما اصلا نمی‌تونم مرکز مخابراتی شما رو مانیتور کنیم چون قطعه!

واقعا کلافه شدم و درخواست تخلیه خط دادم و رفتم سراغ شاتل (به توصیه دوستان در همین فروم) اما شاتل هم همین مشکل رو داره! ساعات رندومی از شب دقیقا به همین شکل قطعی دارم و جدیدا ساعات روز هم بهش اضافه می‌شه، بعضا هر 5 دقیقه یکبار قطع میشه. مثلا امروز من از سایت دانلودها یک فایل نمی‌تونستم دانلود کنم. تا یه ذره دانلود می‌شد، سریع نت قطع می‌شد! حدودا 2 3 ساعت درگیر بودم تا اینکه دوباره خودش خوب شد و من 5 6 تا فایل رو با سرعت بالا دانلود کردم! دوباره شب شد و همین قطعی‌های رندوم ادامه داره. به طور دقیق اگر بخوام بگم منظورم از قطعی چیه، اینطوریه که چراغ ADSL و Net روشنه ولی همش تایم اوته یعنی مسیر و کانکشن برقراره اما دریافت و ارسالی ندارم و بعد از چند دقیقه همون چراغ نت هم خاموش میشه. بعضا پیش اومده که مثلا یک ساعت رندومی از روز اینترنت به همین شکل قطع می‌‎شه و کلا میره تا فردا صبح!

کارشناسهای گاوِ پشتیبانی که تا الان خودشون هم نتونستن بفهمن مشکل از چیه، یکیشون میگه مشکل از کابل لنه! یکی دیگشون میگه مودم رو عوض کنید در صورتی که من با یک مودم دیکه هم تست کردم و همین مشکل پابرجاست. من کابل مستقیم به سرخط وصل کردم، کیفیت خط هم مطلوبه ولی واقعا نمی‌دونم داستان از چه قراره؟ انگار یه اتفاقی تو اون مرکز مخابراتی خراب شده میفته، مثلا انگار برقشون میره دوباره میاد یا اگر شب برقشون بره، می‌مونه تا صبح فردا! تا الان هم بارها از پارس آفلاین و شاتل خواهش کردم یه نفرو بفرستن اونجا از نزدیک چک کنن ببین مشکل چیه ولی دایورت کردن. پارس افلاین خودش لو داد که به علت کرونا ما کسی رو نمی‌فرستیم برای این کارا. تو 195 شکایت هم کردم، کاری نمی‌کنن، یه خانوم زنک میزنه آرومت کنه و وعده می‌ده که در آینده پیگیری می‌کنن ولی پیگیری در کار نیست! جدیدا هم اینطوری شده که شما نمی‌تونی شکایتت رو ادامه بدی یعنی الان که فرضا 7 روزه من شکایت کردم، هنوز جوابی نیومده و تا جوابی هم نیاد من نمی‌تونم شکایت جدید ثبت کنم، عملا یه چیز کشک.

واقعا دیگه خسته شدم، هر روز قطعی‌های رندوم دارم. از این پشتیبان‌های بی‌سواد که بخاری بلند نمی‌شه، شماها اگر تجربه مشابه دارید یا راه حلی به ذهنتون می‌رسه عنوان کنید. پوزش بابت طولانی شدن متن

سلام دوست عزیز

من مشکل شما را ندیدم تاحالا ولی پیشنهاد میکنم اگه توانشو دارید از TD-LTE ایرانسل استفاده کنید

من خودم دیگه به adsl برنمیگردم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

حضوری برید مخابرات منطقتون

ببینید نمیخوان منطقه شما رو فیبر کنن 

پارسال حدودای مرداد بود که تعدادی از همسایه ها رو فیبر کردن شماره تلفن خونه ما هم عوض شد اما فیبر نشد

در عوض کیفیت خط به شدت پایین اومد 8 مگ شد 3 مگ کشش خط و چند ماه اخیر snr خط به 1 و حتی زیر 1 هم میومد و عملا سرعت در حد دیال اپ و شاید کمتر

بعد کلی شکایت و پیگیری از طریق پشتیبانی یه آدم کار درست اومد گفت مشخصات خط شما ناقص ثبت شده و نمیتونیم چک کنیم

شماره تلفن عوض شده بود اما من روی شماره قدیمی نت داشتم خلاصه ما مشخصاتو از طریق دفتر پیشخوان کامل کردیم که همون موقع خط تخلیه شد توسط مخابرات و بلاجبار مشترک مخابرات شدیم

الان کیفیت خط درست شده و خط تا 23 مگ کشش داره فقط مشکل حجم داریم

شما هم یه سری به مخابرات منطقت بزن شاید مال شما هم مشابه مشکل ما باشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 8 ساعت قبل، Sandor گفته است :

با سلام

شرح مشکل:

بنده حدودا چند سالی می‌شد که از پارس آفلاین اینترنت می‌گرفتم و در اون مدت هم با مشکلاتش کنار میومدم تا اینکه در یک ماهِ اخیر، از ساعت 12 شب به بعد، اینترنت من به صورت مداوم قطع می‌شد به این صورت که من اگر مودم رو تا 1 ساعت هم روشن نگه می‌داشتم هیچ قطعی نداشتم اما کافی بود شروع کنم به استفاده از نت (دانلود، بازی، تماشای یوتوب و ...) اینترنت قطع می‌شد. من کابل رو از مودم مستقیما به سر خط وصل کردم و کیفیت خط مطلوبه، نسبت سیگنال به نویز 15 برای دانلود و 17 برای آپلود. هر چی هم زنگ میزدم پشتیبانی خودشونم نمی‌دونستن مشکل از کجاست، می‌گفتن ما اصلا نمی‌تونم مرکز مخابراتی شما رو مانیتور کنیم چون قطعه!

واقعا کلافه شدم و درخواست تخلیه خط دادم و رفتم سراغ شاتل (به توصیه دوستان در همین فروم) اما شاتل هم همین مشکل رو داره! ساعات رندومی از شب دقیقا به همین شکل قطعی دارم و جدیدا ساعات روز هم بهش اضافه می‌شه، بعضا هر 5 دقیقه یکبار قطع میشه. مثلا امروز من از سایت دانلودها یک فایل نمی‌تونستم دانلود کنم. تا یه ذره دانلود می‌شد، سریع نت قطع می‌شد! حدودا 2 3 ساعت درگیر بودم تا اینکه دوباره خودش خوب شد و من 5 6 تا فایل رو با سرعت بالا دانلود کردم! دوباره شب شد و همین قطعی‌های رندوم ادامه داره. به طور دقیق اگر بخوام بگم منظورم از قطعی چیه، اینطوریه که چراغ ADSL و Net روشنه ولی همش تایم اوته یعنی مسیر و کانکشن برقراره اما دریافت و ارسالی ندارم و بعد از چند دقیقه همون چراغ نت هم خاموش میشه. بعضا پیش اومده که مثلا یک ساعت رندومی از روز اینترنت به همین شکل قطع می‌‎شه و کلا میره تا فردا صبح!

کارشناسهای گاوِ پشتیبانی که تا الان خودشون هم نتونستن بفهمن مشکل از چیه، یکیشون میگه مشکل از کابل لنه! یکی دیگشون میگه مودم رو عوض کنید در صورتی که من با یک مودم دیکه هم تست کردم و همین مشکل پابرجاست. من کابل مستقیم به سرخط وصل کردم، کیفیت خط هم مطلوبه ولی واقعا نمی‌دونم داستان از چه قراره؟ انگار یه اتفاقی تو اون مرکز مخابراتی خراب شده میفته، مثلا انگار برقشون میره دوباره میاد یا اگر شب برقشون بره، می‌مونه تا صبح فردا! تا الان هم بارها از پارس آفلاین و شاتل خواهش کردم یه نفرو بفرستن اونجا از نزدیک چک کنن ببین مشکل چیه ولی دایورت کردن. پارس افلاین خودش لو داد که به علت کرونا ما کسی رو نمی‌فرستیم برای این کارا. تو 195 شکایت هم کردم، کاری نمی‌کنن، یه خانوم زنک میزنه آرومت کنه و وعده می‌ده که در آینده پیگیری می‌کنن ولی پیگیری در کار نیست! جدیدا هم اینطوری شده که شما نمی‌تونی شکایتت رو ادامه بدی یعنی الان که فرضا 7 روزه من شکایت کردم، هنوز جوابی نیومده و تا جوابی هم نیاد من نمی‌تونم شکایت جدید ثبت کنم، عملا یه چیز کشک.

واقعا دیگه خسته شدم، هر روز قطعی‌های رندوم دارم. از این پشتیبان‌های بی‌سواد که بخاری بلند نمی‌شه، شماها اگر تجربه مشابه دارید یا راه حلی به ذهنتون می‌رسه عنوان کنید. پوزش بابت طولانی شدن متن

من  مشکل این شکلی با اسیاتک داشتم ، حدود 10 سال از اسیاتک اشتراک داشتم ، چندماه گرفتار این موضوع بودم حتی چندتا مودم عوض کردم .بلاخره بعد از بررسی مشترکهای دیگه ، کاشف به عمل امد که عیب از اسیاتک است.

یه نکته میخواستم بگم : اون لحظه که سرعت خیلی پایینه یا نت قطعه. حتما با یک دیواس دیگه هم چک کنید. مثلا  همون لحظه با گوشی هم وصل شید چک کنید ببینید ایا روی اون هم همینطوره؟ در ضمن حتما مودم بصورت امانی از دوستان بگیرید و چک کنید.

 در ضمن اگه امکان داره از سر سیمکشی که میاد داخل خونه ،  یک سیم مستقیم ببر برا مودم. انجوری هم تست کن. چون شما میگی از دوتا شرکت اکانت گرفتی و هر دو اینطوری بوده. پس احتمالا این مشکل کاری به سرویس دهنده نداره

باز یه نکته دیگه یام امد : اسپلینتر قطع کن و  مستقیم به خط وصل کن و هر گونه دستگاهای از جمله تلفن از خط قطع کن و فقط مودم تو مدار باشه.

ویرایش شده توسط ali-0098
لینک به دیدگاه
Share on other sites

از همه دوستانی که زحمت کشیدن و وقت گذاشتن مطالعه کردن ممنونم ولی خواهشم اینه که یه مقداری با دقت بیشتری بخونن چون یک سری موارد رو من قبلا انجام دادم.

در 2 ساعت قبل، ali-0098 گفته است :

حتما با یک دیواس دیگه هم چک کنید

با گوشی هم تست کردم، همینه.

در 2 ساعت قبل، ali-0098 گفته است :

مودم بصورت امانی از دوستان بگیرید و چک کنید.

با مودم دیگه هم تست کردم و همینه

در 2 ساعت قبل، ali-0098 گفته است :

در ضمن اگه امکان داره از سر سیمکشی که میاد داخل خونه ،  یک سیم مستقیم ببر برا مودم. انجوری هم تست کن.

مودم من به صورت کامل از ابتدا به سر خط و پست کوچه وصله، هیچ میان‌بری نداره

همه این موارد رو در متن ذکر کردم.

در 2 ساعت قبل، Hassan.SK گفته است :

ببینید نمیخوان منطقه شما رو فیبر کنن 

بعید میدونم مشکل سر این موضوع باشه چون مشکل من اینطوری نیست که فرضا در طول 24 ساعت، 20 ساعت مشکل داشته باشم بلکه سر یک بازه زمانی خاص این مشکل رو دارم، مثلا همیشه از ساعت 12 شب به بعد قطعی‌های مداوم دارم. بنابراین اگر مشکل فیبر و غیره بود، من همیشه باید این مشکل رو در تمام ساعات روز می‌داشتم.

در 3 ساعت قبل، Nova Black گفته است :

پیشنهاد میکنم اگه توانشو دارید از TD-LTE ایرانسل استفاده کنید

اتفاقا به این قضیه فکر کردم. موضوع اینه که جایی که من هستم اینترنت ایرانسل بگیر نگیر داره. مثلا گاهی که نت قطع میشه و بسته ایرانسل می‌گیرم و میرم تو بازی، شرایط متغییره. بعضی اوقات پینگ بین 120 تا 180 در نوسانه و بعضا اوقات هم پینگ میره بالای 1000 که کلا هیچی نمی‌بینم تو بازی. حالا سوال من اینه که آیا مودم مخصوص برای سیم‌کارت، تاثیری تو پوشش داره یا نه؟ اتاق من یه طوریه که دور بر و برش ساختمان و خونه زیاد هست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...