رفتن به مطلب

مشاوره جهت خرید قطعات کامپیوتر


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

به نظر بنده یکی از مهمترین قطعات سیستم که باید حتما حتما گارانتی داشته باشه پاور هست، توی این رنج قیمت که شما گفتین همونجور که دوست بزرگوار آقای فردوسی پیشنهاد دادن سری پاور های ocpt گرین هست، که با استاندارد پلاتینیوم و گارانتی 10 ساله خیال شمارو از همه نظر راحت میکنه.

سه وات مختلف این سری رو میتونین توی پیج زیر با پایینترین قیمت پیدا کنین: 

https://emalls.ir/List.aspx?Search=ocpt

و اینکه از چه سیستمی برای این پاور میخواید استفاده کنین؟؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 27.5k
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

در ۱۴۰۰/۷/۱۶ در 18:59، rahmanshahi گفته است:

حتما گارانتی داشته باشه

بله بنده هم معتقدم و در جواب دوست مون تو پست قبلی بهش گفتم.

در ۱۴۰۰/۷/۱۶ در 18:59، rahmanshahi گفته است:

رنج قیمت

بالا هم عرض کردم ،با لحاظ  حداکثر ۴ تومن، و با وات هر چه بالاتر برای آینده نگری»»» ، رسیدم به دو مدل دیپ کول و انتک که لینک هاشونو گذاشتم.

 

در ۱۴۰۰/۷/۱۶ در 18:59، rahmanshahi گفته است:

ocpt

Ocpt های گرین ، ضمن خوب بودن و گارانتی فوق العاده و راندمان پلاتین و ... =از بودجه م میزنه بالاتر، خصوصا که ۸۵۰ میخام ، حداقل ۵،۴۰۰ میشه و نمیتونم از بودجه ۴ تومنیم ، ۱،۴۰۰ هم اضافه تر کنم. ۷۵۰ واتش هم کمه. 

 

در ۱۴۰۰/۷/۱۶ در 18:59، rahmanshahi گفته است:

این سری رو میتونین توی پیج زیر با

ضمن تشکر ، بله دیدم اکثر جاها و ایسام و ایمالز و ترب و هر آنچه فروشگاه اینترنتی و قیمت ها ست و جایی نیست که نگشته باشم و اندکی از این قیمت ها  پایین تر هم سراغ دارم. ولی گفتم خدمت تون ، شرایط بودجه مو که تکراری میشه گفتن مجدد.

 

در ۱۴۰۰/۷/۱۶ در 18:59، rahmanshahi گفته است:

از چه سیستمی

ببینید عزیز , دقیقا میدونم چی میخام بگیرم و بررسی کردم ،نه اینکه یهو هوس وات بالا بکنم و همینطور فله ای انتخاب کنم.

برای سیستم نسل ۱۰ با همه متعلقات و وسایلش میخام که با ماشین حساب گرین ، و در حداکثر لود و کار و اینا ، میشود ۵۰۰ وات مصرف. و بله با ۲۰ درصد اضافه ای که معمولا در نظر میگیرن برام ۶۰۰ وات هم در حال حاضر اوکیه.

اما  آینده نگری لحاظ میکنم  ، و آپدیت های احتمالی آینده اعم از برد ، سی پی یو و گرافیک رده بالاتر و البته( پرمصرف تر )که در آینده ممکنه انجام بدم، میشه ۷۶۰ و خرده ای وات ، که اونم نزدیک ۸۰۰ میشه و سری ocpt اینو نداره ، مگر نیمه ماژولار HP-EVO که اگر توضیحات پستهای قبلی مو خونده باشید ، نوشتم که از نیمه ماژولار بودن پاور قبلی و کابلهای دست و پاگیر اضافی ، بیزار بودم و این مدل هم در انتخابم رد شد.و ۸۰۰ وات ماژولار مناسب و باکیفیت و قیمت معقول ، ندیدم.

داستان میگم که بگم نزدیکترین وات به ۸۰۰ ، شد ۸۵۰ ، و باز هم بررسی ، شد ۸۵۰ وات شرکت گیگابایت، انتک و دیپ کول فوق الذکر با خصوصیات خوب.

گیگا ATX قدیمی ۲.۳.۱ بود حذفش کردم و ماند دو مدل انتک با گارانتی نامعتبر و دیپ کول با گارانتی فراسیستم یا الماس.

امیدوارم توضیحاتم کافی باشه و دوستان مشاور ، متوجه باشند که چه مراحلی طی کردم که رسیدم به انتخاب از بین دو تای بالا و هی مجبور نشم دوباره از اول توضیح بدم که واقعا زمان بره و توضیحات از حوصله خوندن دوستان ، فراتر میره.

(لذا از عزیزان درخواست نظر از بین دو گزینه دارم ، انتک یا دیپ کول ، که لینک دادم فنی شو)- نه اینکه بهم پیشنهاد ocpt یا سایر مدلها بشه.

خودم از تایپ طولانی و توضیحات طولانی ،خسته شدم و سر شماها رو هم دردآوردم.

متشکرم اگر نظر از بین اون دوتا بفرمایید.

تمام.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوست عزیز. ممکنه بعضی پاور ها بعضی پروتکشن هارو نداشته مثلا OTP خیلی از قیمت پاور کم میکنه و تو اکثر پاور های ارزون ولی استاندارد نیست. این مشکلی نیست، مشکل بودن پروتکشن و خوب عمل نکردنشه. مثلا مثل پاور من ROG 850 Thor پروتکشن OPP خیلی بالا بسته شده و همه بهش گیر دادن توی بررسی ها. برای کاربر عادی موردی ایجاد نمیکنه ولی وقتی هست دیگه هست. پس شما همیشه بررسی هارو مد نظر قرار بده نه گفته های وب سایت رو، حالا هر برندی.

در مورد نیمه ماژولار بودن نمیدونم شما چرا مشکل دارید. نعمتی هست. فول ماژولار بودن فقط به کار دوتا آدم میاد. یا کسی که خیلی نوبه و نمیدونه اول پاور بره یا اول کابلاش + کابل منیج منت هم بلد نباشه (تجربه کم در اسمبل) یا کسی که روزی ده تا سیستم میبنده و سرعتی میخواد اسمبل بزنه (اینکه شرکتا پاور های رده متوسط به بالارو فول ماژولار میکنن بحث مارکتینگه و تبلیغاته و حتی در عمل کمی تاثیر منفی روی ریپل میزاره). دیگه 24 پین و گرافیک رو هرکسی داره پاور 800 وات میگیره داره. اینارو که نمیشه حذف کرد.

 

در مورد انتک نظری نمیدم چون نتنها ریویو بلکه هیچ وبسایت خارجی مثل نیواگ حتی لیستشم نکرده این مدلی که شما فرمودید. سری سیگنیچرش هم نیست که تعریفشو زیاد شنیدم.

در مورد دیپ کول اما. نویز متوسط، افیشنسیش تعریفی نداره، هولداپشم کار راهبندازه. ریپلش خوبه، ریگولاسینشم خوبه. میخوای ببندی دیپکولو ببند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان

یکی از رفیقام یه رم gskill rgbگرفته که هدسینگش یه کوچولو تکون میخوره،اینگار خیلی خیلی کم لق میزنه

ولی همه جوره سالمه

آیا ایرادی داره؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۱ ساعت قبل، رضا موسوی گفته است:

سلام دوستان

یکی از رفیقام یه رم gskill rgbگرفته که هدسینگش یه کوچولو تکون میخوره،اینگار خیلی خیلی کم لق میزنه

ولی همه جوره سالمه

آیا ایرادی داره؟

خیر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۱۲ دقیقه قبل، Sabertooth گفته است:

خیر

ممنونم ازتون

البته پلاستیک rgb یکم لق میزنه نه خود هدسینگ

پس ایراد نداره اون؟🌹

۱۲ دقیقه قبل، Sabertooth گفته است:

خیر

ممنونم ازتون

البته پلاستیک rgb یکم لق میزنه نه خود هدسینگ

پس ایراد نداره اون؟🌹

لینک به دیدگاه
Share on other sites

13 ساعت قبل، Devileytion گفته است:

نیمه ماژولار بودن

پاور قبلی ، کلی کابل ساتا و مولکس اضافه تر از مادربرد و گرافیک داشت که مجبور بودم پشت سینی مادربرد و سمت در دیگه کیس جمعشون کنم و دست و پا گیر میشد.

خب من hp evo کیفیت عالی و قیمت مناسبشو منکر نیستم و اتفاقا اول نظرم به اون بود خصوصا جدیدترین ورژن ATX داره .علی ایها الحال ، من که تصاویر کابلهای متصلش رو دقیق تو تصاویر ندیدم گذاشته باشه ، شما لطف میکنی تصاویر کابلهای متصلش رو در بیارین ببینم چقدر اضافه داره و حجمش؟

۲) نیمه ماژولار ۸۰۰ -۸۵۰ با بودجه حداکثر ۴ ، چی پیشنهاد میدید؟

 

13 ساعت قبل، Devileytion گفته است:

دیپ کول

نویزش زیاده ؟ -- رتبه بندی و کارایی خوبی داره خلاصه ؟ چه درجه ای قرار داره ، متوسط یا خوب؟ ارزشش رو داره با بودجه ۴ تومن ؟ یا موارد دیگه ای جستجو کنم؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام من ۳ الی ۴ تومن بودجه دارم می‌خوام سیستمم رو ارتقا بدم اگه بگید کدومش بهتره ممنون میشم.

Ram:2gb ddr3

Cpu:amd a4 3300

 

motherboard:foxconn a75 mگرافیک هم گرافیک آن برد خود مادربرده

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
۱۱ ساعت قبل، Saeed۱۹۸۰ گفته است:

پاور قبلی ، کلی کابل ساتا و مولکس اضافه تر از مادربرد و گرافیک داشت که مجبور بودم پشت سینی مادربرد و سمت در دیگه کیس جمعشون کنم و دست و پا گیر میشد.

خب من hp evo کیفیت عالی و قیمت مناسبشو منکر نیستم و اتفاقا اول نظرم به اون بود خصوصا جدیدترین ورژن ATX داره .علی ایها الحال ، من که تصاویر کابلهای متصلش رو دقیق تو تصاویر ندیدم گذاشته باشه ، شما لطف میکنی تصاویر کابلهای متصلش رو در بیارین ببینم چقدر اضافه داره و حجمش؟

۲) نیمه ماژولار ۸۰۰ -۸۵۰ با بودجه حداکثر ۴ ، چی پیشنهاد میدید؟

 

نویزش زیاده ؟ -- رتبه بندی و کارایی خوبی داره خلاصه ؟ چه درجه ای قرار داره ، متوسط یا خوب؟ ارزشش رو داره با بودجه ۴ تومن ؟ یا موارد دیگه ای جستجو کنم؟

cax.thumb.PNG.fbc84a5e86343cfd5f14acae9965f49a.PNG

این عکس از سایت خود گرین که مشخصه گدوم کابلا فیکس هستن. فقط سه تا کابل بالا فیکسن.

تو 800 وات همین گرین یا Strix اگه کولر مستر V یا کورسیر TX هم باشه تو این رنج قیمت خوبن. سوای موارد فنی که بهم نزدیکن گارانتی بیشتر گرین میچربه.

دیپ کول رو توضیح دادم اگه کیس پُر صدایی دارید نویز پاورش گم میشه. "نویز متوسط، افیشنسیش تعریفی نداره، هولداپشم کار راهبندازه. ریپلش خوبه، ریگولاسینشم خوبه." پاور اوکیی هست. چیز دندون گیری نداره که آدم همه گزینه هارو بزاره زمین اینو بگیره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱۴۰۰/۷/۱۶ در ۱۸:۵۶، HAM۳D گفته است:

سلام موس و کیبرد بهم معرفی میکنید فقط برا گیم میخام بودجه هم بین 1 میلیون تا 1300 تومن 

چند تا مدل دیدم ولی خیلی تنوع زیاد شده از مدل های فورتک و بلادی و رد دراگون و دو مدل دیگه که اسمشون یادم نیت.فقط مدل کولر مستر رو اسمش رو  میشناختم این مدل بود Devastator3

لطفا چند مدل بگید تا مقایسه کنم . و اینکه ویل موس کیفیتش خوب باشه من از مدل های متفرقه استفاده میکنم همش خراب میشن الان میخوام خوب باشه

 

کسی میتونه راهنمایی کنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۱ ساعت قبل، HAM۳D گفته است:

کسی میتونه راهنمایی کنه

سلام

بنظرم موس بیشتر کیبورد تاثیر داره و با این بودجه یه موس عالی با یه کیبورد معمولی بگیرید بهتره بنظرم

موس برند های مختلفی هست با این قیمت که خوبه و مهمترین ملاک انتخاب موس هم اینه که برای دستتون راحت باشه و باید تست کنید

این مدل هست Sharkoon Light² 200 یکی از دوستان توی همین فروم خریده و راضی بوده و 62 گرمه که خیلی سبکه

مدل G102-G203 لاجیتک هم هست تقریبا سبکه 85 گرمه الان حدود یک سالی فک کنم میشه که دارمش بشدت راضیم ازش و تا الان مشکلی ندیدم ازش

خلاصه که باید ببینید با موس های سبک بیشتر حال میکنید یا سنگین

دستتون کوچیکه یا متوسط یا بزرگ

و بر اساس این موارد موس دلخواه خودتون رو پیدا کنید

پیشنهاد میکنم بگردید جاهایی که موس هارو بصورت باز شده توی ویترین گذاشتن بگید بیارن تست کنین راحت هست برای دستتون یا نه

خلاصه که برند های Logitech Sharkoon A4Tech Zowie این هارو من تعریفشون رو شنیدم و راضی بودن خریدار هاش ولی به هرحال اسثناهایی هم هست!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۲ ساعت قبل، DarkMERC گفته است:

سلام

بنظرم موس بیشتر کیبورد تاثیر داره و با این بودجه یه موس عالی با یه کیبورد معمولی بگیرید بهتره بنظرم

موس برند های مختلفی هست با این قیمت که خوبه و مهمترین ملاک انتخاب موس هم اینه که برای دستتون راحت باشه و باید تست کنید

این مدل هست Sharkoon Light² 200 یکی از دوستان توی همین فروم خریده و راضی بوده و 62 گرمه که خیلی سبکه

مدل G102-G203 لاجیتک هم هست تقریبا سبکه 85 گرمه الان حدود یک سالی فک کنم میشه که دارمش بشدت راضیم ازش و تا الان مشکلی ندیدم ازش

خلاصه که باید ببینید با موس های سبک بیشتر حال میکنید یا سنگین

دستتون کوچیکه یا متوسط یا بزرگ

و بر اساس این موارد موس دلخواه خودتون رو پیدا کنید

پیشنهاد میکنم بگردید جاهایی که موس هارو بصورت باز شده توی ویترین گذاشتن بگید بیارن تست کنین راحت هست برای دستتون یا نه

خلاصه که برند های Logitech Sharkoon A4Tech Zowie این هارو من تعریفشون رو شنیدم و راضی بودن خریدار هاش ولی به هرحال اسثناهایی هم هست!

خودم هم بیشتر رو موس باید هزینه کنم

تا حالا به وزنش دقت نکردم ولی دستام بزرگن موس فعلیم هم بزرگه پس موس بزرگ رو انتخاب میکنم بیشتر رو اسکرول و ویل موس حساسم 

اون کولر مستر که گفتم چطوره؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۶ ساعت قبل، HAM۳D گفته است:

خودم هم بیشتر رو موس باید هزینه کنم

تا حالا به وزنش دقت نکردم ولی دستام بزرگن موس فعلیم هم بزرگه پس موس بزرگ رو انتخاب میکنم بیشتر رو اسکرول و ویل موس حساسم 

اون کولر مستر که گفتم چطوره؟

اون باندل موس و کیبورد هست ظاهرا

من به شخصه از باندل خوشم نمیاد

ولی از نظر ابعاد 3 میلیمتر طولی و 2 میلیمتر عرضی از g203 لاجیتک بزرگتره که خب بنظرم برای دست های متوسط خوبه

ولی وزنش خیلی زیاده!!! 128 گرم واقعا یه موس سنگین محسوب میشه

وزن موس توی انتخاب خیلی مهمه حتما ببینید با چه کلاس وزنی راحت ترید

سنسورش هم 2400 dpi هست

درسته dpi بالاتر معمولا نیاز نمیشه ولی میگن dpi بالاتر ینی سنسور هم بهتره کیفیتش حالا نمیدونم درسته یا نه😂

ولی همونطور که گفتم وزن و ابعاد و راحتی موس خیلی مهمه باید تست کنید 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان،من کیس کرین پانزر z8 دارم

و چون میخواستم واتر کولر Asus ryujin 360  رو بالای کیس ببندم،وقتی خواستم فنهای واترکولرو داخل کیس زیر رادیاتور ببندم،یکی از فنها به مادربرد گیر میکرد و مجبور شدم طبق عکس فنها رو بیرون کیس،روی رادیاتور ببندم

از نظر پرفورمنس این مدل بستن واتر کولر ایرادی نداره؟

یا واتر کولرو جلوی ببندم؟

 

FF1F7F55-510D-48DF-AB64-FA5172528ADB.jpeg

EA50C0C9-D2EE-46F5-8039-6A5D6C1BE4A4.jpeg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۱۲ ساعت قبل، رضا موسوی گفته است:

 

EA50C0C9-D2EE-46F5-8039-6A5D6C1BE4A4.jpeg

این مدل کاملا اشتباهه نصبش فقط سقف 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۲۱ دقیقه قبل، Sabertooth گفته است:

این مدل کاملا اشتباهه نصبش فقط سقف 

ببخشید یعنی چی

متوجه نشدم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
۱۳ ساعت قبل، رضا موسوی گفته است:

سلام دوستان،من کیس کرین پانزر z8 دارم

و چون میخواستم واتر کولر Asus ryujin 360  رو بالای کیس ببندم،وقتی خواستم فنهای واترکولرو داخل کیس زیر رادیاتور ببندم،یکی از فنها به مادربرد گیر میکرد و مجبور شدم طبق عکس فنها رو بیرون کیس،روی رادیاتور ببندم

از نظر پرفورمنس این مدل بستن واتر کولر ایرادی نداره؟

یا واتر کولرو جلوی ببندم؟

جلو ببندی دمای سی پی یو کم میشه به گرافیک اضافه میشه (سوای اون مبحث هوا افتادن توی رادیاتور). ولی بحث push در مقایسه با pull در خوشبینانه ترین حالت یک درجه هم فرق نداره. برای شما که تو سقف بستی خیلی هم خوبه همین حالت.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

24 دقیقه قبل، Devileytion گفته است:

جلو ببندی دمای سی پی یو کم میشه به گرافیک اضافه میشه (سوای اون مبحث هوا افتادن توی رادیاتور). ولی بحث push در مقایسه با pull در خوشبینانه ترین حالت یک درجه هم فرق نداره. برای شما که تو سقف بستی خیلی هم خوبه همین حالت.

چون فنها خارج از کیس بالای رادیاتور بسته شدن ایرادی نداره پس؟

چون من اکثر میدیدم فنها داخل کیس زیر رادیاتور بسته شدن

فکر کردم از نظر کارایی و پرفورمنس مشکل داشته باشه!!!!

ویرایش شده توسط رضا موسوی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بهتره شلنگ را کوتاهتر کنید مخصوصا اینکه روی انتقال دمای سریعتر و پایین نگه داشتن دمای پردازنده تاثیر دارد اینکه رادیاتور کجای کیس یا بیرونش باشد و از فن و... برای بهتر و سریعتر خنک شدنش استفاده کنی خب به کیس و خلاقیت صاحبش بستگی دارد😅ظاهر کیس اونقدرها مهم نیست مهم عملکرده😄

ویرایش شده توسط xshya
لینک به دیدگاه
Share on other sites

۱۸ دقیقه قبل، xshya گفته است:

بهتره شلنگ را کوتاهتر کنید مخصوصا اینکه روی انتقال دمای سریعتر و پایین نگه داشتن دمای پردازنده تاثیر دارد اینکه رادیاتور کجای کیس یا بیرونش باشد و از فن و... برای بهتر و سریعتر خنک شدنش استفاده کنی خب به کیس و خلاقیت صاحبش بستگی دارد😅ظاهر کیس اونقدرها مهم نیست مهم عملکرده😄

بله دقیقا منم واسم اول عملکرد مهمتره

واسه همین چون نمیشد فنهارو زیر رادیاتور بست

و من مجبور شدم بالای رادیاتور ببندم

گفتم شاید از نظر عملکردش تاثیر داشته باشه

اگه جلوی کیس ببندم معایبش چیه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

شما بهتره نظر اساتید انجمن را بپرسید...نظر بنده هم مناسب شما نیست😅 جلوی کیس بستن خوبه و کمتر  به پمپ فشار میاید و.... طول عمر پمپ خیلی کم نمیشود 

رادیاتور کلا جلو و بالا و کلا داخل کیس نباشدبسیار بهتر است:)

  اندازه شلنگ هرچه کوتاه تر بهتر :)

 

 

 

 

شما با این خنک کننده های شرکتی نتیجه عالی در فرکانسهای بالا نمیتوانید بگیرید ولی دست شما در خنک کننده بقولی سیکل باز کاملا آزاد است ...همینطور کیس

اونقدر دستتان باز میشود که براحتی از دو رادیاتور و دو پمپ و تعدادی فن و.... بسیار باکیفیت میتوانید استفاده کنید....طبیعتا کیس هم نباید شرکتی باشد یا تغییر کند

وقتی صحبت از عملکرد و کیفیت کار میشود باید دستت باز باشد

 

ویرایش شده توسط xshya
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
2 ساعت قبل، رضا موسوی گفته است:

بله دقیقا منم واسم اول عملکرد مهمتره

واسه همین چون نمیشد فنهارو زیر رادیاتور بست

و من مجبور شدم بالای رادیاتور ببندم

گفتم شاید از نظر عملکردش تاثیر داشته باشه

اگه جلوی کیس ببندم معایبش چیه؟

مناسب ترین توپولوژی برای بستن فن ها، جوریه که از پایین و جلوی کیس ورودی باشه و پشت و بالای کیس خروجی هوا

اگه بخواید جلوی کیس ببندید، باید فن ها رو به داخل باشه،

پس هوای اتاق به رادیاتور میخوره و خیلی بهتر خنکش میکنه، اما گرمای رادیاتور وارد کیس میشه و دمای باقی قطعات رو بالا میبره.

من یکبار همین حالت که رادیتور جلو باشه امتحان کردم، دمای سیپیو خنک تر شد، اما قطعات داخل کیس حتی زمانی که زیر لود هم نبودن، 10 درجه بالاتر رفت.

هیچ تفاوتی هم بین حالت pull یا push در بستن فن نیست. همون حالت که بستید، صحیحه.

اگه دنبال پرفومنس بالاتر برای کولر هستید، برخی کیس ها هستن که سمت راست مادربرد، طوری که رادیاتور کنار سینی مادربرد بسته میشه و هوای رادیاتور از بقل کیس خارج میشه، که میتونید ازونا استفاده کنید

image.thumb.png.8d717c520b53561eabd908016bfd807a.png

ویرایش شده توسط MAhmoOD Nazari
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنونم از همه دوستان بابت راهنمایی

دیگه چون بستن رادیاتور جلو یا بالای کیس خیلی باهم فرق نمیکنن از لحاظ دما

فعلا همین حالتی که هستش دیگه میزارم بمونه

فقط میخواستم بدونم که این حالت فنها بالای کیس ایراد نداره،که به گفته دوستان مشکلی نداره

🙏🏼🙏🏼💐💐

 

دوستان 

از پمپ واتر کولر یک کابل ۳تایی رفته واسه اتصال فنها

ولی سوکت cpu fan خالیه

و وقتی روشنش میکنم ارور error cpu fan میده

ولی دمای سی پی بو اکی هستش

یکی از فنهارو هم جدا بهش وصل کردم ولی باز ارور میاد بالا

راه حل چیه واسه رفع این ارور؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست عزیز،من میخوام این سیستم رو ببندم:

پردازنده:core i5 10400f

مادربورد:gigabyte H410M HV2

رم:gigabyte 2*8gb 16gb 2666 cl 16

پاور:green 500

کولر پردازنده:notus 200

دلیل انتخاب این مادربورد اینه که میخوام یه گرافیک بخرم بخاطر همین برا مادربورد صرفه جویی کردم.

حالا 3تا سوال:

1-اگه پردازنده رو تا فرکانس 3.5 بخوام اورکلاک کنم این کولر برا پردازنده جوابگو هست یا نه؟؟؟؟؟

2-شما بین گرافیکهای 1060با6گیگ حافظه و 580rxبا 8گیگ حافظه کدوم رو ترجیح میدید؟؟؟چون بودجم به همین دوتا گرافیک میرسه یعنی نهایتش 13میلیون.

3-پاور کافیه یا 650 بگیرم؟؟؟

ویرایش شده توسط lali city
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
41 دقیقه قبل، رضا موسوی گفته است:

دوستان 

از پمپ واتر کولر یک کابل ۳تایی رفته واسه اتصال فنها

ولی سوکت cpu fan خالیه

و وقتی روشنش میکنم ارور error cpu fan میده

ولی دمای سی پی بو اکی هستش

یکی از فنهارو هم جدا بهش وصل کردم ولی باز ارور میاد بالا

راه حل چیه واسه رفع این ارور؟

درود

مادربرد باید عدر مخصوص برای پمپ داشته باشه(alo_pump)

یدونه از فن های رادیاتور هم به سوکت سیپیو بزنید، مطمئن بشید که داخل هدر اصلی فن سیپیو باشه، چون یه هدر cpu_opt هم هست، شاید فن رو داخل opt زدید

اگه از این مورد مطمئن شدید و باز هم حل نشد، توی بایوس بخش مانیتور، میتونید دور فن سیپیو رو اگنور کنید که دیگه ارور نده

ویرایش شده توسط MAhmoOD Nazari
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...