رفتن به مطلب

همه چیز درباره خمیر سیلیکون (خمیر حرارتی)، سوالات، مشکلات، بررسی‌ها و تجربه‌ها


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

پیچ پایه کولرتون کجاست؟ 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 1.6k
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

11 minutes ago, vahidsamaili63@gmail.com said:

پیچ پایه کولرتون کجاست؟ 

پیچ و گم کردم

الان سیستم بالا میاد همهدچی خوبه

ولی احساس کیکنم این خمیر جدیدی که بعدش استفاده کردم یه ایرادی داره

یا فاسده یا بی کیفیته

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، رضا موسوی گفته است :

پیچ و گم کردم

الان سیستم بالا میاد همهدچی خوبه

ولی احساس کیکنم این خمیر جدیدی که بعدش استفاده کردم یه ایرادی داره

یا فاسده یا بی کیفیته

حالا فعلا دستش نکن یه چند وقت با همین خمیر سر کن😁

درکل برا خودم البته نه به این صورت ولی پیش اومده بود هاردم سکتور خراب داشت بعد که درش اوردم بازم همون ارور میداد بعضی اوقات مخ مادربر قاطی میکنه رو یه چیزی قفل میشه راهش همون کاری هست که انجام دادی

ویرایش شده توسط yasin1380
لینک به دیدگاه
Share on other sites

30 minutes ago, yasin1380 said:

حالا فعلا دستش نکن یه چند وقت با همین خمیر سر کن1f601.png

درکل برا خودم البته نه به این صورت ولی پیش اومده بود هاردم سکتور خراب داشت بعد که درش اوردم بازم همون ارور میداد بعضی اوقات مخ مادربر قاطی میکنه رو یه چیزی قفل میشه راهش همون کاری هست که انجام دادی

حالا یه چیزی

وقتی روشنه دما تو‌حالت بیکاری رو ۲۸ هستش یعنی اصلا دما بالا نمیره

ولی یدقه سیستم ریست میشه

دلیلش چیه؟؟؟

احتمال داره مال خمیرش باشه؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، رضا موسوی گفته است :

حالا یه چیزی

وقتی روشنه دما تو‌حالت بیکاری رو ۲۸ هستش یعنی اصلا دما بالا نمیره

ولی یدقه سیستم ریست میشه

دلیلش چیه؟؟؟

احتمال داره مال خمیرش باشه؟؟

اره احتمال زیاد بخاطر خمیره ...بلاک رو رو سی پیو بچسپونی کمتر دما بالامیره به این صورت که شما میگین(البته جدا از شوخی یه تستی کن )😀😀😀

اگر خمیر تاریخش گذشته باشه یا حالا درهر صورت از شرایط اصلیش که انتقال حرارت به نحو احسنت هست خارج شده باشه خودش مثل عایق حرارتی عمل میکنه 

خمیر که استفاده کردین چسبندگیش و  گرانرویش چطوری بود ؟ یه تصویر از باقی مونده خمیر میزاری؟داری هنوز ازش؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

9 minutes ago, yasin1380 said:

اره احتمال زیاد بخاطر خمیره ...بلاک رو رو سی پیو بچسپونی کمتر دما بالامیره به این صورت که شما میگین(البته جدا از شوخی یه تستی کن )1f600.png1f600.png1f600.png

اگر خمیر تاریخش گذشته باشه یا حالا درهر صورت از شرایط اصلیش که انتقال حرارت به نحو احسنت هست خارج شده باشه خودش مثل عایق حرارتی عمل میکنه 

خمیر که استفاده کردین چسبندگیش و  گرانرویش چطوری بود ؟ یه تصویر از باقی مونده خمیر میزاری؟داری هنوز ازش؟

خمیره اصلا جالب نبود

گیرم نیومد مجبور بودم اینو بگیرم به صورت موقت

وزنش بالاس حدودا۲۰گرمه ولی زده بود رسانایی حرارتش ۳/۰۵ هست،یعنی ۲برابرو نیم(زد۳(

😂😂😂

ولی اصلا کیفیتش بدرد نمیخوره

عکس خود خمیرو میزارم

مجبورم فردا سفارش بدم یا یجا دیگه تهیه کنم

وزنش ۱۳ برابر دیپ کول ز۳ هست

قیمتش یک سومش🤣🤣🤣

کیفیتم که معلومه

9B952717-E193-40E6-812C-09ED81B08384.jpeg

ویرایش شده توسط رضا موسوی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

عزیز شما اصلا خمیر هم نزنی همچین اتفاقی که گفتین نمیوفته، اینکه در کمتر از 1 دقیقه دما میرسه به 100 دو حالت بیشتر نداره، یا مشکل سخت افزاری هست که شامل کولر، سی پی یو یا مادربورد میشه یا در  غیر این صورت مشکل نرم افزاری هست که به احتمال زیاد مال شما مورد دوم بوده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

1 hour ago, rahmanshahi said:

عزیز شما اصلا خمیر هم نزنی همچین اتفاقی که گفتین نمیوفته، اینکه در کمتر از 1 دقیقه دما میرسه به 100 دو حالت بیشتر نداره، یا مشکل سخت افزاری هست که شامل کولر، سی پی یو یا مادربورد میشه یا در  غیر این صورت مشکل نرم افزاری هست که به احتمال زیاد مال شما مورد دوم بوده.

مشکل  ما حل شد

ولی الان سیستم که روشنه با حالی که دما پایینه

سیستم یدفه ریست میشه

البته اینم بگم قبلش اصلا سیستم بالا نمییومد همش ارور بایوس میداد

یعنی آپدیت بایوس

ببینم با آپدیت مشکل حل میشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در ۱ ساعت قبل، رضا موسوی گفته است :

 

9B952717-E193-40E6-812C-09ED81B08384.jpeg

این خمیر رو دیدم یاد یکی از همکارا افتادم.

یک کارت 6850 نیاز به ریبال پیدا کرده بود این دوستمون گفت بده خودم انجام میدم. کارت رو از ما گرفت و فقط بازش کرد و داد یکی دیگه ریبال کرد و دوباره که بسته بود از این خمیر مشابه خمیر شما زده بود. میگفت خمیرش فوق العاده اس اکسید طلا داره! کارت رو گذاشتم رو سیستم دیدم دما در حالت بیکار و وب گردی به 65-70 میرسه و با کوچکترین لود میرسه به 90 و بالاتر. سریع کارت رو باز کردم و خمیر رو با اون زمان با چیل فکتور 3 تعویض کردم. در حالت بیکار اومد روی 45 و فول لود هم زیر 75 بود.

این خمیر های سفید هیچی ندار از این موردی که شما داری یه لول بهتر هست!؟ چون رنگ داخلش ریختن که خودش به نحوی عایق حرارتی محسوب میشه و عملکرد بدتر میشه!

یادمه در تستی که 7-8 سال پیش از خمیر های موجود بازار گرفتم چند مدل از این چینی ها رو هم تست کردم و اونایی که رنگ داشتند عملکردشون ضعیف تر ازسفید ها بود.

https://www.lioncomputer.com/news/post/تست-و-بررسی-دسته-جمعی-خمیر-سیلیکون-های-موجود-در-ایران-hmb

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 3 دقیقه قبل، رضا موسوی گفته است :

مشکل  ما حل شد

ولی الان سیستم که روشنه با حالی که دما پایینه

سیستم یدفه ریست میشه

البته اینم بگم قبلش اصلا سیستم بالا نمییومد همش ارور بایوس میداد

یعنی آپدیت بایوس

ببینم با آپدیت مشکل حل میشه

عزیز توصیه اکیدم به شما که تا زمانی سیستم پایداری کامل نداره بایوس رو آپدیت نکنید. اگر حین آپدیت سیستم ریست بشه با مشکل بزرگتری روبرو میشید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

12 minutes ago, HeX said:

این خمیر رو دیدم یاد یکی از همکارا افتادم.

یک کارت 6850 نیاز به ریبال پیدا کرده بود این دوستمون گفت بده خودم انجام میدم. کارت رو از ما گرفت و فقط بازش کرد و داد یکی دیگه ریبال کرد و دوباره که بسته بود از این خمیر مشابه خمیر شما زده بود. میگفت خمیرش فوق العاده اس اکسید طلا داره! کارت رو گذاشتم رو سیستم دیدم دما در حالت بیکار و وب گردی به 65-70 میرسه و با کوچکترین لود میرسه به 90 و بالاتر. سریع کارت رو باز کردم و خمیر رو با اون زمان با چیل فکتور 3 تعویض کردم. در حالت بیکار اومد روی 45 و فول لود هم زیر 75 بود.

این خمیر های سفید هیچی ندار از این موردی که شما داری یه لول بهتر هست!؟ چون رنگ داخلش ریختن که خودش به نحوی عایق حرارتی محسوب میشه و عملکرد بدتر میشه!

یادمه در تستی که 7-8 سال پیش از خمیر های موجود بازار گرفتم چند مدل از این چینی ها رو هم تست کردم و اونایی که رنگ داشتند عملکردشون ضعیف تر ازسفید ها بود.

https://www.lioncomputer.com/news/post/تست-و-بررسی-دسته-جمعی-خمیر-سیلیکون-های-موجود-در-ایران-hmb

کاملا درست میفرمایید

خیلی بدرد نخورن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

12 minutes ago, HeX said:

عزیز توصیه اکیدم به شما که تا زمانی سیستم پایداری کامل نداره بایوس رو آپدیت نکنید. اگر حین آپدیت سیستم ریست بشه با مشکل بزرگتری روبرو میشید.

باید چیکارش کنم پس؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

15 minutes ago, HeX said:

این خمیر رو دیدم یاد یکی از همکارا افتادم.

یک کارت 6850 نیاز به ریبال پیدا کرده بود این دوستمون گفت بده خودم انجام میدم. کارت رو از ما گرفت و فقط بازش کرد و داد یکی دیگه ریبال کرد و دوباره که بسته بود از این خمیر مشابه خمیر شما زده بود. میگفت خمیرش فوق العاده اس اکسید طلا داره! کارت رو گذاشتم رو سیستم دیدم دما در حالت بیکار و وب گردی به 65-70 میرسه و با کوچکترین لود میرسه به 90 و بالاتر. سریع کارت رو باز کردم و خمیر رو با اون زمان با چیل فکتور 3 تعویض کردم. در حالت بیکار اومد روی 45 و فول لود هم زیر 75 بود.

این خمیر های سفید هیچی ندار از این موردی که شما داری یه لول بهتر هست!؟ چون رنگ داخلش ریختن که خودش به نحوی عایق حرارتی محسوب میشه و عملکرد بدتر میشه!

یادمه در تستی که 7-8 سال پیش از خمیر های موجود بازار گرفتم چند مدل از این چینی ها رو هم تست کردم و اونایی که رنگ داشتند عملکردشون ضعیف تر ازسفید ها بود.

https://www.lioncomputer.com/news/post/تست-و-بررسی-دسته-جمعی-خمیر-سیلیکون-های-موجود-در-ایران-hmb

دوست عزیز چه خمیری پیشنهاد میدید

که هم دما رو خوب کاهش بده هم به نسبت بصرفه باشه

چنتا پیشنهاد میدید

ولی قیمت نسبت به کارایی

ویرایش شده توسط رضا موسوی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در هم اکنون، رضا موسوی گفته است :

باید چیکارش کنم پس؟

کیلیر سی موس کامل بگیرید(ریست بایوس بصورت سخت افزاری) ببینید سیستم نرمال میاد بالا.

سیستم رو کامل از برق جدا کنید. باطری برد رو در بیارید و برعکس جا بزنید  و همینطور جامبر مربوط به کیلیر سی موس رو هم اتصال بدید. اجازه بدید یکی دو دقیقه سیستم در این حالت بمونه بعد همه چیز رو به حالت اولیه برگردونید و سیستم رو روشن کنید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 3 دقیقه قبل، رضا موسوی گفته است :

دوست عزیز چه خمیری پیشنهاد میدید

که هم دما رو خوب کاهش بده هم به نسبت بصرفه باشه

چنتا پیشنهاد میدید

ولی قیمت نسبت به کارایی

والا خمیر های خوب کم شده تو بازار. اگر Z9 دیپ کول یا GT4 گرین گیر بیارید نسبتا خوب هستند.

البته این رو هم بگم این افزایش لحظه ای دما به این نحو که شما داشتین اصلا به خمیر برنمیگرده. یعنی شما خمیردندان هم بزنید نباید اینقدر جهشی دما به نقطه ای برسه که shutdown temperature فعال بشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، HeX گفته است :

والا خمیر های خوب کم شده تو بازار. اگر Z9 دیپ کول یا GT4 گرین گیر بیارید نسبتا خوب هستند.

البته این رو هم بگم این افزایش لحظه ای دما به این نحو که شما داشتین اصلا به خمیر برنمیگرده. یعنی شما خمیردندان هم بزنید نباید اینقدر جهشی دما به نقطه ای برسه که shutdown temperature فعال بشه.

وقتی shutdown temperature سیستم داره یعنی هیچ مشکلی از لحاظ دما برای سی پی یو به وجود نمیاد و سیستم امن هست همیشه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

2 minutes ago, Alirezatha said:

وقتی shutdown temperature سیستم داره یعنی هیچ مشکلی از لحاظ دما برای سی پی یو به وجود نمیاد و سیستم امن هست همیشه؟

متوجه نشدم دوست عزیز

لینک به دیدگاه
Share on other sites

7 minutes ago, HeX said:

کیلیر سی موس کامل بگیرید(ریست بایوس بصورت سخت افزاری) ببینید سیستم نرمال میاد بالا.

سیستم رو کامل از برق جدا کنید. باطری برد رو در بیارید و برعکس جا بزنید  و همینطور جامبر مربوط به کیلیر سی موس رو هم اتصال بدید. اجازه بدید یکی دو دقیقه سیستم در این حالت بمونه بعد همه چیز رو به حالت اولیه برگردونید و سیستم رو روشن کنید.

اول باطری رو برعکس کنم بعد تو همون حالت کلیر سی موس کنم؟

بعدش باطریو برگردونم به حالت قبل؟

بعدش روشنش کنم؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 2 دقیقه قبل، Alirezatha گفته است :

وقتی shutdown temperature سیستم داره یعنی هیچ مشکلی از لحاظ دما برای سی پی یو به وجود نمیاد و سیستم امن هست همیشه؟

نمیشه بگی صددرصد امن هست.

قدیم تر در بایوس تنظیمات داشت و به صورت پیش فرض فعال بود و میشد غیر فعالش هم بکنید. الان کمتر میبینم تو بایوس ها باشه و فکر می کنم پیش فرض اون رو فعال دارند.

به هر حال نباید اجازه داد دما از کنترل خارج بشه حتی اگر محافظی براش تعبیه شده باشه. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 1 دقیقه قبل، رضا موسوی گفته است :

اول باطری رو برعکس کنم بعد تو همون حالت کلیر سی موس کنم؟

بعدش باطریو برگردونم به حالت قبل؟

بعدش روشنش کنم؟

بردتون چی هست؟ روی بعضی مادربرد ها دکمه داری کیلیر سی موس. یا رو خود برد یا روی بک پنل.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

16 minutes ago, HeX said:

بردتون چی هست؟ روی بعضی مادربرد ها دکمه داری کیلیر سی موس. یا رو خود برد یا روی بک پنل.

Asus strix x470-fgaming

رو‌خود مادربرد ۲تا میله کوچیک هست که میشه کلیر کرد

فقط به ترتیب میشه بهم بگید چیکارش کنم

🌺

ویرایش شده توسط رضا موسوی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 15 دقیقه قبل، رضا موسوی گفته است :

Asus strict x470-fgaming

رو‌خود مادربرد ۲تا میله کوچیک هست که میشه کلیر کرد

فقط به ترتیب میشه بهم بگید چیکارش کنم

1f33a.png

بله چک کردم فقط از طریق همون دو تا پین میتونید بایوس رو ریست کنید.

اصولا وقتی سیستم خاموش باشه اتصال اون دوتا پین برای چند ثانیه، باید تنظیمات بایوس رو به حالت اولیه برگردونه ولی در بعضی مواقع به صورت کامل تنظیمات تخلیه نمیشه برای بهتر انجام شدن این کار میتونید باطری برد رو هم قبلش از جاش خارج کنید و برعکس جا بزنید(مثبت منفی به هم اتصال میدن در این حالت) لازم به ذکر هست در انجام مراحل دقت لازم رو داشته باشید تا خطای انسانی باعث آسیب به قطعات نشه. جدا کردن از برق هم جوانب احتیاط هست. پس:

اول پاور رو از برق جدا کنید.

دوم باطری مادربرد رو در بیارید و برعکس جابزنید.

سوم دو پین تعبیه شده زیر پورت های ساتا که کنارش نوشته CLRTC رو با جامپر و در صورت نداشتن جامپر با یک جسم رسانا حداقل 10 ثانیه به هم اتصال بدید. سپس این اتصال رو جدا کنید، باطری رو به حالت اول برگردونید(نوشته روی باطری + و CR2032 و برند باطری باید معلوم باشه) برق پاور رو وصل کنید و بذارید سیستم بیاد بالا.

طبیعتا با انجام مراحل بالا تنظیمات بایوس کاملا تخلیه و به حالت پیش فرض برمیگرده. همینطور ساعت و تاریخ ریست میشه و قبل از اولین بوت بهتون اخطار میده که بایوس ریست شده که با فشردن دکمه F1 میتونید از این مرحله عبور کنید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

1 hour ago, HeX said:

بله چک کردم فقط از طریق همون دو تا پین میتونید بایوس رو ریست کنید.

اصولا وقتی سیستم خاموش باشه اتصال اون دوتا پین برای چند ثانیه، باید تنظیمات بایوس رو به حالت اولیه برگردونه ولی در بعضی مواقع به صورت کامل تنظیمات تخلیه نمیشه برای بهتر انجام شدن این کار میتونید باطری برد رو هم قبلش از جاش خارج کنید و برعکس جا بزنید(مثبت منفی به هم اتصال میدن در این حالت) لازم به ذکر هست در انجام مراحل دقت لازم رو داشته باشید تا خطای انسانی باعث آسیب به قطعات نشه. جدا کردن از برق هم جوانب احتیاط هست. پس:

اول پاور رو از برق جدا کنید.

دوم باطری مادربرد رو در بیارید و برعکس جابزنید.

سوم دو پین تعبیه شده زیر پورت های ساتا که کنارش نوشته CLRTC رو با جامپر و در صورت نداشتن جامپر با یک جسم رسانا حداقل 10 ثانیه به هم اتصال بدید. سپس این اتصال رو جدا کنید، باطری رو به حالت اول برگردونید(نوشته روی باطری + و CR2032 و برند باطری باید معلوم باشه) برق پاور رو وصل کنید و بذارید سیستم بیاد بالا.

طبیعتا با انجام مراحل بالا تنظیمات بایوس کاملا تخلیه و به حالت پیش فرض برمیگرده. همینطور ساعت و تاریخ ریست میشه و قبل از اولین بوت بهتون اخطار میده که بایوس ریست شده که با فشردن دکمه F1 میتونید از این مرحله عبور کنید.

فدات دوست عزیز

انجام میدم بهتون اطلاع میدم

🌺🌺🌺🌺🌺🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼

لینک به دیدگاه
Share on other sites

1 hour ago, HeX said:

بله چک کردم فقط از طریق همون دو تا پین میتونید بایوس رو ریست کنید.

اصولا وقتی سیستم خاموش باشه اتصال اون دوتا پین برای چند ثانیه، باید تنظیمات بایوس رو به حالت اولیه برگردونه ولی در بعضی مواقع به صورت کامل تنظیمات تخلیه نمیشه برای بهتر انجام شدن این کار میتونید باطری برد رو هم قبلش از جاش خارج کنید و برعکس جا بزنید(مثبت منفی به هم اتصال میدن در این حالت) لازم به ذکر هست در انجام مراحل دقت لازم رو داشته باشید تا خطای انسانی باعث آسیب به قطعات نشه. جدا کردن از برق هم جوانب احتیاط هست. پس:

اول پاور رو از برق جدا کنید.

دوم باطری مادربرد رو در بیارید و برعکس جابزنید.

سوم دو پین تعبیه شده زیر پورت های ساتا که کنارش نوشته CLRTC رو با جامپر و در صورت نداشتن جامپر با یک جسم رسانا حداقل 10 ثانیه به هم اتصال بدید. سپس این اتصال رو جدا کنید، باطری رو به حالت اول برگردونید(نوشته روی باطری + و CR2032 و برند باطری باید معلوم باشه) برق پاور رو وصل کنید و بذارید سیستم بیاد بالا.

طبیعتا با انجام مراحل بالا تنظیمات بایوس کاملا تخلیه و به حالت پیش فرض برمیگرده. همینطور ساعت و تاریخ ریست میشه و قبل از اولین بوت بهتون اخطار میده که بایوس ریست شده که با فشردن دکمه F1 میتونید از این مرحله عبور کنید.

فقط یه چیز

من تمام مراحل بالارو‌انجام داده بودم قبلا

فقط باطری رو برعکس نزاشته بودم

ولی تمام تنظیمات ریست شد حتی ساعت و تمام تنظیمات به حالت پیشفرض درومد در نهایت همون دکمه (اف ۱) اومد 

آیا الان نیازه که همون مراحل رو انجام بدمو باطریو برعکس بزارم یا نه؟؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در هم اکنون، رضا موسوی گفته است :

فقط یه چیز

من تمام مراحل بالارو‌انجام داده بودم قبلا

فقط باطری رو برعکس نزاشته بودم

ولی تمام تنظیمات ریست شد حتی ساعت و تمام تنظیمات به حالت پیشفرض درومد در نهایت همون دکمه (اف ۱) اومد 

آیا الان نیازه که همون مراحل رو انجام بدمو باطریو برعکس بزارم یا نه؟؟؟

اگر انجام دادید که خیر. نیازی نیست.

تو محیط بایوس هم سیستم خاموش میشه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...