رفتن به مطلب

عبور از پسورد Windows 7 در 9 ثانیه


روبیک
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

شرکت مایکروسافت که با ارایه دو محصول جدید Windows 7 و Windows Server 2008 تلاش فراوانی داشت تا سرانجام به همه شایعاتی که در خصوص امنیت ویندوزهایش مطرح می شود، پایان دهد، هیچگاه تصور نمی کرد که تنها با گذشت چند ماه از ارایه آخرین دستاوردهایش، مثل همیشه با مشکلات امنیتی متعددی دست به گریبان باشد.

به نقل از برترین ها؛ رخنه ها و مسایل امنیتی، انگار بخشی جدایی ناپذیر از محصولات این شرکت شده اند و همچون غولی شکست ناپذیر، در برابر عظمت آن قد برافراشته اند. برای اثبات این ادعا، کافی است که مراحل زیر را اجرا کرده و فقط در چند مرحله، با گذشتن از کلمه عبور ویندوز، حتی به بازیابی دوباره آن اقدام نمایید:

ابتدا DVD ویندوز ۷ را در داخل درایو کامپیوتر قرار داده و با restart نمودن سیستم، آن را از روی DVD راه اندازی کنید. پس از بالا آمدن صفحه نصب ویندوز، دکمه Next را زده و در پنجره بعدی، گزینه Repair your computer را انتخاب نمایید.

93466_927.jpg

93467_732.jpg

سپس در پنجره باز شده، پس از انتخاب سیستم عامل، دکمه Next را زده و در صفحه بعدی، بر روی گزینه Command Prompt کلیک کنید.

93468_945.jpg

93469_300.jpg

پس از اجرا شدن برنامه cmd، باید از فایلی که قرار است برای ورود به ویندوز دستکاری شود، در محل دیگری نسخه پشتیبان بگیرید. برای انجام این کار، دستور زیر را تایپ کنید:

copy c:\windows\system32\sethc.exe c

93470_117.jpg

حالا فقط کافی است که فایل اجرایی cmd را کپی کنید. برای این کار، از دستور زیر استفاده نمایید:

copy c:\windows\system32\cmd.exe c:\windows\system32\sethc.exe

93472_855.jpg

آنگاه، برنامه cmd را بسته، دکمه Restart را از پنجره جاری، انتخاب نموده و اجازه دهید تا به صورت عادی، ویندوز بارگذاری شود. هنگامی که صفحه خوش آمد گویی و در خواست کلمه عبور را مشاهده کردید، دکمه Shift صفحه کلید را ۵ مرتبه بفشارید تا پنجره command prompt در حالت مدیر سیستم، نمایش داده شود.

93473_888.jpg

هم اکنون، زمان تغییر کلمه عبور ویندوز است. بنابراین، دستور زیر را تایپ کنید:

net user administrator NewPassword

93475_461.jpg

توجه داشته باشید که به جای کلمه administrator، باید نام کاربری ویندوز و به جای NewPassword، رمز عبور جدیدی که می خواهید جایگزین پسورد فعلی شود را تایپ نمایید.

سپس برنامه cmd را بسته و با کلمه عبور جدیدی که داده اید، وارد ویندوز شوید. به همین راحتی!

در آخر هم باید فایل اصلی sethc.exe را که از آن نسخه پشتیبان گرفته اید، جایگزین فایل فعلی نمایید. برای انجام این کار، دوباره سیستم را از روی DVD ویندوز راه اندازی کرده و زمانی که بعد از قسمت Repair your computer پنجره cmd نمایش داده شد، دستور زیر را برای جایگزینی آن تایپ کنید:

copy c:\sethc.exe c:\windows\system32\sethc.exe

در نهایت، برای اعمال تغییرات، لازم است که سیستم دوباره راه اندازی شود.

منبع خبر: bartarinha.ir

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من که فکر نکنم کمتر از 9 دقیقه زمان ببره :p

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی خوب بود و اینطور آموزش ها خیلی عالیه ولی نکته اینجاست که

عزیزم این موارد در ویندوز خیلی وجود داره و به نظر من مشکل امنیتی نیست و از قابلیت های کاربری ویندوز به حساب میاد(دوستان برنامه نویس نظر بدن) هنگامی که شما یک ویندوز نصب می کنید چندین کاربر جهت کارهای داخلی سیستم ساخته میشه و شما با توجه به سطح کاربری اونها میتونید به بخش های مختلف سیستم دسترسی پیدا کنید

net user هم از همین کاربرهای سیستمه

مشکل ما اینه که اکثرا مدیریت سیستم رو خودمون انجام میدیم و این برای کاربرخانگی اشکالی نداره ولی برای یک سازمان و یا شرکت که تعداد زیادی سیستم دارد باید یک مدیر سیستم به این موارد رسیدگی کند و دسترسی های لازم را در سیستم ها را مشخص نماید اکثر کاربران ما نمی توانند از shell حتی برای کپی فایل استفاده کنند و این درحالیه که اکثر ما خودمان را نابغه کامپیوتر و یا حداقل مسلط به سیستم میدونیم ولی یک نکته ظریف وجود داره و اون اینه که تخصص هایی که در دنیا جهت استخدام نیروها مدنظر قرار میگیرد در این کشور(و دیگر کشورهای جهان سومی که با قرار دادن درس های غیر استاندارد نسبت به آموزش افراد در دانشگاه ها مورد استفاده قرار میدن)اصلا وجود ندارد .

جهت اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید

http://www.microsoft...t-overview.aspx

در تمام دوره ها به دو اصل توجه شده اول کاربری MCITP IT Professional و دیگری توسعه دهنده MCPD Professional Develope

این تنها دوره های مربوط به سیستم های مایکروسافته و هر سیستمی در همین اندازه دوره آموزشی و دوره دارد که حداقل 4 سال برای گذراندن هر مرحله لازمه

ویرایش شده توسط sohail
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...