رفتن به مطلب

نویز خط میتونه به سرویس دهنده مرتبط باشه؟


nyper
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام
من 2 هفته است که مشکل نویز دارم.
سرویس ADSL 8 مگ پارس انلاین
به این صورت که وقتی مودم روشن میشه ارتباط با 8 مگ کانکت میشه و SNR هم روی 9-10 هست
بعد از گذشت چند ساعت یهو SNR میشه 0.1 و کانکشن ریست میشه و مجدد که وصل میشه SNR درسته
گاهی وقتا هم بعد از ارتباط مجدد سرعت کمتر میشه. مثلا روی 6 مگ کانکت میشه
100 بار پشتیبانی پارس انلاین زنگ زدم 5 بار رفتم تست سر خط گرفتم.
اخر سر ثبت شکایت کردم در سامانه 195 خودشون بهم زنگ زدن بعد از کلی بحث و وصل شدن به کامپیوتر من با any desk گفت که کامپیوترت مشکل داره یه سیستم دیگه بیار تست کنیم.
رفتم از یکی از دوستام سیستم گرفتم و تست کردیم مجدد خراب بود.
با سیستم جدید هم مشکل حل نشد.
این سری گفت مودمت خرابه رفتم 600 تومن دادم مودم خریدم ولی بازم مشکل سر جاشه.
اول اینکه ایا کسی مشکل مشابه داشته و ایا راه حلی میدونه براش؟
و سوال دیگم اینکه ایا نویز خط میتونه مرتبط با isp باشه و با تغییر isp مشکل حل میشه؟
واقعا دیوانه شدم دیگه هر روز 20-30 بار قطعی دارم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۴۳ دقیقه قبل، هسته کهکشان گفته است:

مهندس یه کاری کن - الان وضعه حخط تلفنت چطوره ؟یعنی خونتون نوسازه یا کلنگیه ؟- من چنین مشکلی داشتم و در نهایت با تعویض کابل اصلی  تلفن عوض شد - یعنی دیگه از بریزهای تلفن استفاده نمیکردم جون بعد از 15سال  داخل دیوار بودن از بین رفتن - شایده موش خورده شون خبر نداشتم که هی نت و تلفن قطع میشد -  اومدم یه راست از کنتور دم در حیات که تلفن از کنارش رد میشه سیم تلفن کشیدم - {سیم اینترنت}اوردم  تا داخل حال و اونجا به نویزگیر وصل کردمش -  دقت کن سیمت یه تیکه باشه - یعنی سیم داغون و گره خورده نبباشه - یه 15متریبرای من جواب گو بود - از منبع اصلی تلفن بکش بیار تا کنار نویز گیرت - احتمال بسیار زیاد نویز از بین میره -

خونه قدیمیه ولی مودم رو سرخط هم وصل میکنم باز همینه داستان. اول که وصل میکنی کشش خط عالیه ولی بعد از یکی دو ساعت یهو در عرض چند ثانیه snr میشه 1-2 و کانکشن مودم ریست میشه. دیروز هم سیمکشی اتاقی که مودم توش هست رو کلا جدا کردم از سیمکشی بقیه پریزها ولی باز هم همونه فرقی نکرده.
 

۱۵ دقیقه قبل، masooyan گفته است:

باید کل مسیر خط تلفن تا باکس تقسیم چک کنی. 

Screenshot_2022-03-24-00-04-25-591_com.android.chrome.thumb.png.d9da7deb24d1df0a6a40e82c01040e2e.png

سر خط هم تست میکنم همینه فرقی نداره اصلا. فقط از وقتی سیمکشی مودم رو جدا کردم یه کوچولو SNR بهتر شده وگرنه کلیات داستان همونه.




به نظرتون تغییر ISP میتونه گزینه خوبی باشه؟ خودم حدس میزنم که سیم ها داخل کافو سولفاته شدن چون من بیشتر از 10 ساله همین نت رو دارم ولی اولین باره اینطوری تو دردسر میفتم.
چطوری میشه درخواست کرد که بیان و سیم های داخل کافو (همون جعبه تقسیم بزرگ) رو بررسی کنن؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۱ ساعت قبل، هسته کهکشان گفته است:

دقت کن سیمت یه تیکه باشه

واسه من از همون باکس داخل کوچه یک سیم اومده رسیده به یک باکس کوچک مشکی بعد واسه چند تا خونه تقسیم شده

نیم متر قبل تر باکس مشکی سیم کم اوردن دو تیکه کردن مس ها رو پیچیدن حتی چسب و لحیم اینا هم نزدن

ممکنه مشکل پکت لاس از این باشه؟

100 باز به 2020 زنگ زدم یک اپراتور میگه مودمت خرابه یکی میگه خطت خرابه یکی میگه مرکز مخابراتی مشکل داره

یک بار هم درخواست خرابی ثبت کردن بعد یک هفته زنگ گفتم چی شد کسی نیومد گفتن زنگ زدیم(به دروغ) گفتم خب چی شد؟ گفت نمیدونم قطع کرد😂 

 به 195 شکایت ثبت کردم واسه تایم اوت و پکت لاس جواب دادن به دلیل محدودیت فنی حداکثر سرعت 6مگ هست 😑  انگار نه انگار من چی گفتم

اونوقت من 16 میگیریم خط هم تا 26 میکشه

خط رو زنگ زدم از 16 گذاشتن رو 6 یکم بهتر شد ولی هنوز مشکل هست گفتن کمتر نمیشه گذاشت کافو onu  هست

 2049151979_DesktopScreenshot2022_03.24-00_53_51.06(2).png.f4366809a5935ba163997a9ff92b3546.png

لینک به دیدگاه
Share on other sites

1 ساعت قبل، erfanvk گفته است:

واسه من از همون باکس داخل کوچه یک سیم اومده رسیده به یک باکس کوچک مشکی بعد واسه چند تا خونه تقسیم شده

نیم متر قبل تر باکس مشکی سیم کم اوردن دو تیکه کردن مس ها رو پیچیدن حتی چسب و لحیم اینا هم نزدن

ممکنه مشکل پکت لاس از این باشه؟

100 باز به 2020 زنگ زدم یک اپراتور میگه مودمت خرابه یکی میگه خطت خرابه یکی میگه مرکز مخابراتی مشکل داره

یک بار هم درخواست خرابی ثبت کردن بعد یک هفته زنگ گفتم چی شد کسی نیومد گفتن زنگ زدیم(به دروغ) گفتم خب چی شد؟ گفت نمیدونم قطع کرد😂 

 به 195 شکایت ثبت کردم واسه تایم اوت و پکت لاس جواب دادن به دلیل محدودیت فنی حداکثر سرعت 6مگ هست 😑  انگار نه انگار من چی گفتم

اونوقت من 16 میگیریم خط هم تا 26 میکشه

خط رو زنگ زدم از 16 گذاشتن رو 6 یکم بهتر شد ولی هنوز مشکل هست گفتن کمتر نمیشه گذاشت کافو onu  هست

 2049151979_DesktopScreenshot2022_03.24-00_53_51.06(2).png.f4366809a5935ba163997a9ff92b3546.png

درود

این تغییرات در مودم انجام بدین نتیجه اعلام کنید

البته هم anex m  و هم anex a  هر دو رو تست کنید

مورد بعدی اینکه اسپلینتر شما شاید خراب باشه حتما یه دونه دلینک اصل بخرید و تست کنید

@nyper

شصیشصیصشیصش.JPG

ویرایش شده توسط hosin
لینک به دیدگاه
Share on other sites

۲ ساعت قبل، erfanvk گفته است:

واسه من از همون باکس داخل کوچه یک سیم اومده رسیده به یک باکس کوچک مشکی بعد واسه چند تا خونه تقسیم شده

نیم متر قبل تر باکس مشکی سیم کم اوردن دو تیکه کردن مس ها رو پیچیدن حتی چسب و لحیم اینا هم نزدن

ممکنه مشکل پکت لاس از این باشه؟

100 باز به 2020 زنگ زدم یک اپراتور میگه مودمت خرابه یکی میگه خطت خرابه یکی میگه مرکز مخابراتی مشکل داره

یک بار هم درخواست خرابی ثبت کردن بعد یک هفته زنگ گفتم چی شد کسی نیومد گفتن زنگ زدیم(به دروغ) گفتم خب چی شد؟ گفت نمیدونم قطع کرد😂 

 به 195 شکایت ثبت کردم واسه تایم اوت و پکت لاس جواب دادن به دلیل محدودیت فنی حداکثر سرعت 6مگ هست 😑  انگار نه انگار من چی گفتم

اونوقت من 16 میگیریم خط هم تا 26 میکشه

خط رو زنگ زدم از 16 گذاشتن رو 6 یکم بهتر شد ولی هنوز مشکل هست گفتن کمتر نمیشه گذاشت کافو onu  هست

 2049151979_DesktopScreenshot2022_03.24-00_53_51.06(2).png.f4366809a5935ba163997a9ff92b3546.png

snr شما الان عالیه.نویز گیر رو کلا بردارین یا تعویض کنید.احتمالا مشکل از سمت ای اس پی هم هست.چون فقط یه چیز یاد گرفتن که بندازن گردن مشتری درصورتی درمواردی مشکل از خودشونه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۳ ساعت قبل، hosin گفته است:

درود

این تغییرات در مودم انجام بدین نتیجه اعلام کنید

البته هم anex m  و هم anex a  هر دو رو تست کنید

مورد بعدی اینکه اسپلینتر شما شاید خراب باشه حتما یه دونه دلینک اصل بخرید و تست کنید

@nyper

شصیشصیصشیصش.JPG

سلام  بعد انجام این تغییرات

پینگ 30ms میاد پایینتر اما هنوز مشکل پابرجاست 

روی annex m  هم وصل نمیشه خودکار از gdmt میره روی +adsl2

خودم همیشه رو همین حالت استفاده میکنم ولی وقتی خط رو 16 بود

رو این حالت adsl هر 20 ثانیه خاموش  و نت قطع میشد  روی 14 مشکلی نداشت

تا حالا نویز گیر نخریدم همیشه همون رو مودمه رو استفاده کردم

سه  چهار تا دارم یک زمانی دوتا همزمان استفاده میکردم😂

 

794797656_DesktopScreenshot2022_03.24-05_19_27.23(2).png.17f316275f8ec7e98772a3235c611f57.png 87166783_DesktopScreenshot2022_03.24-05_19_15.02(2).png.49c520e0d0421e67a4244d10d786068a.png این مال این ساعته تو روز 3 تا یک بار تایم اوت میده

۲ ساعت قبل، Rorschach گفته است:

snr شما الان عالیه.نویز گیر رو کلا بردارین یا تعویض کنید.احتمالا مشکل از سمت ای اس پی هم هست.چون فقط یه چیز یاد گرفتن که بندازن گردن مشتری درصورتی درمواردی مشکل از خودشونه

بدون نویز گیر یا بدونش من هیچ فرقی احساس نکردم

 

۲ ساعت قبل، Rorschach گفته است:

احتمالا مشکل از سمت ای اس پی هم هست

احتمالش زیاده اما مخابرات کافوی ما رو نوری کرده فقط از خودش میتونم سرویس بگیرم بیشتر امیدم vdsl هست ببینم میدن یا نه

خود اپراتور ها یکی در میون میگن مشکل از مرکز مخابراتی هست بعضی هاشون میگن مرکز هیچ مشکلی نداره ولی خیلی دروغ گو هستن تا همین یک ماه پیش میگفتن منطقه شما

بیشتر 6مگ نمیکشه انقدر پیگیر شدم 16 دادن بعد جالبیش اینه یک هفته دارم زنگ میزنم پروفایل های مختلف تست میکنم میگفتن کمتر 8 نمی تونیم بزاریم اونم اول میگفتن

دسترسی نداریم پروفایل تغییر بدیم اینم تغییر داد می گفت اگر کافو خراب شه یک ماه نت نداری چون پروفایلت 6مگ گذاشتم😑

ویرایش شده توسط erfanvk
لینک به دیدگاه
Share on other sites

۸ ساعت قبل، nyper گفته است:

چطوری میشه درخواست کرد که بیان و سیم های داخل کافو (همون جعبه تقسیم بزرگ) رو بررسی کنن؟

حضوری برو مرکز مخابراتی و با رئیس صحبت کن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۵ ساعت قبل، erfanvk گفته است:

سلام  بعد انجام این تغییرات

پینگ 30ms میاد پایینتر اما هنوز مشکل پابرجاست 

روی annex m  هم وصل نمیشه خودکار از gdmt میره روی +adsl2

خودم همیشه رو همین حالت استفاده میکنم ولی وقتی خط رو 16 بود

رو این حالت adsl هر 20 ثانیه خاموش  و نت قطع میشد  روی 14 مشکلی نداشت

تا حالا نویز گیر نخریدم همیشه همون رو مودمه رو استفاده کردم

سه  چهار تا دارم یک زمانی دوتا همزمان استفاده میکردم😂

 

794797656_DesktopScreenshot2022_03.24-05_19_27.23(2).png.17f316275f8ec7e98772a3235c611f57.png 87166783_DesktopScreenshot2022_03.24-05_19_15.02(2).png.49c520e0d0421e67a4244d10d786068a.png این مال این ساعته تو روز 3 تا یک بار تایم اوت میده

بدون نویز گیر یا بدونش من هیچ فرقی احساس نکردم

 

احتمالش زیاده اما مخابرات کافوی ما رو نوری کرده فقط از خودش میتونم سرویس بگیرم بیشتر امیدم vdsl هست ببینم میدن یا نه

خود اپراتور ها یکی در میون میگن مشکل از مرکز مخابراتی هست بعضی هاشون میگن مرکز هیچ مشکلی نداره ولی خیلی دروغ گو هستن تا همین یک ماه پیش میگفتن منطقه شما

بیشتر 6مگ نمیکشه انقدر پیگیر شدم 16 دادن بعد جالبیش اینه یک هفته دارم زنگ میزنم پروفایل های مختلف تست میکنم میگفتن کمتر 8 نمی تونیم بزاریم اونم اول میگفتن

دسترسی نداریم پروفایل تغییر بدیم اینم تغییر داد می گفت اگر کافو خراب شه یک ماه نت نداری چون پروفایلت 6مگ گذاشتم😑

درود خط شما کیفیتش خوبه 

بهترین کار اینه شما از سر خط یه سیم جدا گونه بکشه برای مودم و از سیم کشی ساختمان استفاده نکنی

اما این مشکل پکت لاس صد در صد از طرف isp هست

من ۶ ماه این مشکل با مخابرات داشتم اخر سر پاشدم رفتم با رئیس صحبت کردم کارمو راه انداختن ولی بازم پینگ مخابرات زیاد بود  ۱۸۰  ۱۷۰  رفتم سراغ شاتل اونجا هم یک ماهی پکت لاس داشتم ولی فیکس شد و خب الان ۴ ساله شاتل دارم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود عزیز

1. بهترین کار اینه که شما از پست سر کوچه (همون باکسی که سر دیوار هر کوچه یا محله هست) یه کابل مستقیم و باکیفیت (تمام مسی) به مودم اتاق بکشی. برای اینکار باید یکی از سیم‌بان‌های مخابرات اون منطقه رو گیر بیاری و بهش بگی با هزینه برات این سیم‌کشی رو انجام بده.

2. علاوه بر خود سیم‌کشی و پست، مشکل می‌تونه مربوط به کافو باشه (باکس بزرگی که شبیه به باکس برق هست و معمولا کنار خیابون قرار داره). رفع این مشکل عملا بر عهده مخابرات هست که معمولا انجام نمی‌دن اما باید سمج باشید و یا با جمع‌اوری یک استشهاد محلی، مستقیما از طریق رئیس مخابرات اون منطقه اقدام کنید (با این کار شما دارید به مخابرات اون منطقه اعلام می‌کنید که مشکل همگانی هست و باید رفع بشه)

3. بعد از کافو، مشکل می‌تونه به تجهیزات مخابرات منطقه یا ISP شما مربوط باشه که در این مورد باید 10 برابر از حالت دوم پیگیر باشید ولی معمولا تجربه نشون داده پیگیری برای این مورد بی‌فایده‌اس.

4. اگر سه حالت قبلی براتون مقدور نبود، باید زنگ بزنید ISP و ازشون بخواید پهنای باند آپلود و دانلود شما رو کم کنند (مثلا برای شما فکر کنم با فیکس کردن آپلود روی 768 مشکل کمی برطرف بشه)

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

5 ساعت قبل، hosin گفته است:

درود خط شما کیفیتش خوبه 

بهترین کار اینه شما از سر خط یه سیم جدا گونه بکشه برای مودم و از سیم کشی ساختمان استفاده نکنی

اما این مشکل پکت لاس صد در صد از طرف isp هست

من ۶ ماه این مشکل با مخابرات داشتم اخر سر پاشدم رفتم با رئیس صحبت کردم کارمو راه انداختن ولی بازم پینگ مخابرات زیاد بود  ۱۸۰  ۱۷۰  رفتم سراغ شاتل اونجا هم یک ماهی پکت لاس داشتم ولی فیکس شد و خب الان ۴ ساله شاتل دارم

سلام سیم الان از ورودی منزل هست  نمیدونم از سر خط چقدر تاثیر

تو سایت بازرسی مخابرات هم شکایت کردم زنگ زدن گفتن مشکل از تجهیزات مخابرات هست

نمیشه کاریش کرد تجهیزات جدید هم از تهران نمیفرستند  گفت میتونم واستون تخلیه کنم فقط

اونم که کافو onu هست از هیچ جای دیگه نمیشه سرویس گرفت حتی اسیاتک هم که مثلا قرار داد دارن 

نمیتونه سرویس بده

 یک کار هایی میکنن  ادم دستش از همه جا بسته بشه

vdsl مخابرات هم وضعیتش مثل adslش هست یا اون درسته؟

نمیشه کاری کرد کافو رو مسی کنن؟

اصلا قابل استفاده نیست 

600138669_DesktopScreenshot2022_03.24-16_20_27.13(2).thumb.png.f52668afdbefb5bf4c2e68ee812fa864.png592649901_DesktopScreenshot2022_03.24-16_19_20.74(2).thumb.png.31f064fe4de52a04391f52f76abcff4d.png

ویرایش شده توسط erfanvk
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...