رفتن به مطلب

درخواست برای ارسال سی پی یو به خارج از کشور جهت تعویض


Recommended Posts

۲۲ دقیقه قبل، Blueman۶ گفته است:

از اونجایی که خیلی با فاصله از زمان خرید شکایت کردید، درصد موفقیت رو کم میکنه، ضمن اینکه شما باید بتونید ثابت کنید که پردازنده شما پیشفرض خراب بوده چون فروشنده میتونه به هر دلیل بی ربط و غیر منطقی متوسل بشه.

پیشنهاد می کنم شما برید بازم با فروشنده صحبت کنید و سعی کنید به این شکل قانعشون کنید که این مورد استثنایی بوده و خود تامین کننده خسارت وارد شده رو قبول کنه. اون فروشگاه هم طی شناختی که قبلا ازشون بدست اوردم معمولا انضباط کاری دارن و میشه منطقی باهاشون صحبت کرد.

مرحله آخر خدای نکرده نشد بازم باید یکیو پیدا کنید یا خودتون برید نمایندگی فروش اینتل هر جا شد و همونجا بازم به هر شکلی شده تعویض کنید که تو بدترین حالت بازم ارزششو داره.

--------------------------------------------------------------------------

بزرگواران چندین روز پیش کل تاپیک رو دنبال کرده بودم و دنبال فرصتی بودم که چنتا مطلب عنوان کنم :

- ببینید این قانون که پردازنده اینتل بصورت باکس اگه پیشفرض خراب هم باشه بازم مشکل خریدار هست و ربطی به فروشنده نداره کاملا من در آوردی و غیر منطقی هست و یک طرفه هست. شما الان کارت گرافیک بصورت پلمپ از بی در و پیکر ترین نقطه عالم بگیرید، حداقل بصورت شفاهی مهلت تست میگیرید و به طور کلی برای همه اجناس همین طوریه و وقتی غیر از این مشاهده میشه، چیزی جز فرار از مسئولیت از سمت فروشنده و وارد کننده و ... نیست. یک نفر هم مثال خوبی زد که مگه قمار هست که ممکن باشه سرمایه خریدار بسوزه!!! حتی 1 درصد!!!! حالا این فروشنده میخواد دیجیکالا ، لیون کامپیوتر و ... باشه.

- فرض کنید بر طبق همین قانونِ من در آوردی، خریدار قطعات یک کیس کامل رو سفارش بده و از فروشنده بخواد بعد اسمبل براش بفرسته، از قضا فروشنده موقع اسمبل متوجه میشه پردازنده پیش فرض خراب بوده، تحت این شرایط فروشنده باید به خریدار اعلام کنه که پردازنده ای که خریدید، با عرض پوزش!!! خراب بوده و یکی دیگه سفارش بدید!!! واقعا مضحک میشه.

- حتی اگه به فرض محال این قانون مورد حمایت اتحادیه هم می بود بازم اشتباهه و جامعه خریدار نباید زیر بارش بره و تو این شرایط اصلا نخره یا بگه تست کن همین الان و تحویل بده.

- اینم اضافه کنم که تو این جور شرایط مسئولیت اصلی با تامین کننده هست و فروشنده خرد هم نباید مسئولیتی گردنِش بیوفته، در واقع فروشنده و تامین کننده باید از قبل این مورد رو با هم حل و فصل کرده باشن حتی با اینکه از جمله موارد نادر باشه.

- اغلب ماها احتمالا میدونیم زنجیره تامین محصولات و قطعات وارداتی دست هر کسی نیست (سرپوشیده گفتم) و اگه نخواد مسئولیت موارد اینچنینی رو هم متحمل بشه واقعا نوبره!!!

- همون افراد تامین کننده همون طور که میتونن جنس شرکت تحریم کننده رو تامین کنند، قطعا میتونن از خدمات گارانتی اون شرکت هم استفاده کنن حالا بصورت واسطه و ... که خودشون استادن و دلیلی برای فرار از مسئولیت نیست.

خیلی باهاشون حرف زدم، هیچ جوره کمکم نمیکنن و زیر بارش نمیرن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 93
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

۴ دقیقه قبل، j۱۹۸۹f۹۱۰ گفته است:

خیلی باهاشون حرف زدم، هیچ جوره کمکم نمیکنن و زیر بارش نمیرن

بازم صحبت کنید چیزی از شما بازم کم نمیشه و از دری وارد بشید که تا حالا نشدید. بگید حداقل میتونن همکاری کنن که مشکل متوجه تامین کننده بشه و ...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۲ دقیقه قبل، Blueman۶ گفته است:

بازم صحبت کنید چیزی از شما بازم کم نمیشه و از دری وارد بشید که تا حالا نشدید. بگید حداقل میتونن همکاری کنن که مشکل متوجه تامین کننده بشه و ...

قرار بود بعد از این چند روز تعطیلی که میشه سه شنبه باهاشون حرف بزنم، زنگ زدم ولی باز منو پیچوندن و گفتن به ما مربوط نمیشه و همون شکایت رو پیگیری کنم، همین

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۲۹ دقیقه قبل، j۱۹۸۹f۹۱۰ گفته است:

قرار بود بعد از این چند روز تعطیلی که میشه سه شنبه باهاشون حرف بزنم، زنگ زدم ولی باز منو پیچوندن و گفتن به ما مربوط نمیشه و همون شکایت رو پیگیری کنم، همین

زنگ زدن با حرف زدن بصورت مستقیم و رودررو قابل مقایسه نیست، احتمالا بازم هیچ فرقی نمیکنه ولی انجامش بدید بهتره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۵۳ دقیقه قبل، Blueman۶ گفته است:

 

- ببینید این قانون که پردازنده اینتل بصورت باکس اگه پیشفرض خراب هم باشه بازم مشکل خریدار هست و ربطی به فروشنده نداره کاملا من در آوردی و غیر منطقی هست و یک طرفه هست.

برادر این وضعیتی است که توش گرفتاریم. یعنی یه زمانی شما در شرایطی گیر میکنی که راه برون رفتی نیست. الان نگاه کن آشغال ترین محصولات پایه مصرفی کشاورزی رو از آشغال ترین کشور های دنیا میخرن باهاش میوه درست میکنن میدن به خورد ما، تمام مردم دچار هزار نوع مشکل گوارشی شدند. اینجا آیا مشکل تقصیر مردمیه که مجبور هستند محصولات کشاورزی آشغال رو تهیه و مصرف کنند؟ نه، اما شرایط اینگونه هست که مشکلاتش برای مردمه.

اینکه ایران تحریمه و گارانتی برای محصولات اینتل وجود نداره، مقصر خریدار نیست - اما - مشکلش برای خریداره. شرایط اینگونه اقتضا میکنه. نه اینکه دل کسی بخواد.

 

۵۳ دقیقه قبل، Blueman۶ گفته است:

- اینم اضافه کنم که تو این جور شرایط مسئولیت اصلی با تامین کننده هست و فروشنده خرد هم نباید مسئولیتی گردنِش بیوفته، در واقع فروشنده و تامین کننده باید از قبل این مورد رو با هم حل و فصل کرده باشن حتی با اینکه از جمله موارد نادر باشه.

منم موافقم، ولی چه کسی باید این توافق رو بوجود بیاره؟ اومدیم تامین کننده زیر بار نرفت. گفت آش کشک خاله است، میخوای بخوا میخوای نخوا. اینجا دیگه من به عنوان خریدار تصمیم میگیرم این ریسک رو بپذیرم یا نپذیرم.

این تاپیک رو نگاه کن:

گرافیک بدون گارانتی تهیه کردند و بعد از 2 ماه فنها خراب شدن، مشخصه با کارت ماین شده، ولی حالا هر چه که هست، این ریسک رو پذیرفته اند و بدون گارانتی خریدند. من هم همین کارو کردم ها، من هم یه جورایی بدون گارانتی گرافیک رو خریدم، ولی این ریسکیه که "ما" به عنوان خریدار پذیرفتیم وقتی با این شرایط خرید کردیم.

باز البته به نظرم استارتر این تاپیک شانس اینو داره که به طریقی در مدت گارانتی بین المللی، این پردازنده رو ببره از ایران یا بده ببرن عوض کنند، اما به هر صورت این ریسک رو همه - وقت خرید پردازنده اینتل - می پذیریم.

 

۵۳ دقیقه قبل، Blueman۶ گفته است:

و دلیلی برای فرار از مسئولیت نیست.

برادر خانه از پایبست ویران است. واژه مسئولیت رو باید از اون بالا تعریف کرد. وقتی اون بالایی ها مسئول بودند - اونوقت این پایینی ها هم مسئول میشوند. وقتی اون بالایی ها فقط فکر خودشون هستند، این پایین هم همه فکر خودشون هستند. کسی به فکر دیگری - یا مسئولیت پذیری نیست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

تو این مورد چونکه کالا به صورت اکبند فروخته شده و پیش فروشنده هم باز و تست نشده

اتحادیه طرف فروشنده رو میگیره

پیگیری هم بعید میدونم به نتیجه ای برسه

شما یک سی پی یو دیگه تهیه کنید و بعد دنبال راهی بگردید که این رو ببرید گارانتی خارج از کشور

و بعد بفروشید و مقداری از پولتون رو زنده کنید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

1 ساعت قبل، ARMIN گفته است:

برادر این وضعیتی است که توش گرفتاریم. یعنی یه زمانی شما در شرایطی گیر میکنی که راه برون رفتی نیست. الان نگاه کن آشغال ترین محصولات پایه مصرفی کشاورزی رو از آشغال ترین کشور های دنیا میخرن باهاش میوه درست میکنن میدن به خورد ما، تمام مردم دچار هزار نوع مشکل گوارشی شدند. اینجا آیا مشکل تقصیر مردمیه که مجبور هستند محصولات کشاورزی آشغال رو تهیه و مصرف کنند؟ نه، اما شرایط اینگونه هست که مشکلاتش برای مردمه.

اجازه بدید این مثالو برای این مورد قبول نکنم واقعا مع الفارغه - این خیلی پیچیده تره ولی بازم معتقدم اگه اینطوریه نباید دست رو دست گذاشت.

 

1 ساعت قبل، ARMIN گفته است:

اینکه ایران تحریمه و گارانتی برای محصولات اینتل وجود نداره، مقصر خریدار نیست - اما - مشکلش برای خریداره.

پردازنده های AMD مال چه کشوریه؟ نمیشه این مورد رو به تحریم ربط داد - ضمن اینکه ما تقریبا از هر جایی مورد تحریمیم ولی دیگه از این خبرا نیست، من فکر میکنم فروش، بدون دردسر های خدمات خیلی بیشتر به وارد کننده مزه داده و میده.

واقعا برای وارد کننده حداقل تو این مورد دردسری نداره، مگه چند درصد از پرادزنده ها دچار مشکل میشن؟؟ خرابیش از هر نوع قطعه دیگه خیلی کمتره. سرمایه عظیمی هم داره کمتر دچار مشکلات ورود و خروجه چون کارش همینه و ... خیلی امتیازهای دیگه ای داره.

 

1 ساعت قبل، ARMIN گفته است:

منم موافقم، ولی چه کسی باید این توافق رو بوجود بیاره؟ اومدیم تامین کننده زیر بار نرفت. گفت آش کشک خاله است، میخوای بخوا میخوای نخوا. اینجا دیگه من به عنوان خریدار تصمیم میگیرم این ریسک رو بپذیرم یا نپذیرم.

- خیلی جاها ممکنه حرف زور به ما تحمیل بشه ولی این دیگه اوج زور و بی منطقیه که بپذیریم کالای آکبند رو بدون در نظر گرفتن حداقل حقوق خریدار.

- خدمات فروش و پس از فروش با خدمات گارانتی و فنی فرق میکنه، کالا رو من سالم تحویل بگیرم، با بقیه ریسک ها ممکنه بسازم ولی با اینکه آیا کالا خراب باشه یا نه، این دیگه نمیشه و دیگه اسمشو چیزی مثل قمار میشه گذاشت. در واقع با سرمایه خودم دارم قمار میکنم.

- یکی از دلایلی که باعث میشه خریدار به سمت کالای بدون گارانتی بره، همین خدمات دست و پا شکسته خدمات گارانتی هست. یعنی اونجا هم کم میذارن و اگه شرایطش بوجود بیاد حتی پا رو از این هم ممکنه فراتر بذارن ... چون به فرض مثال منم باشم و ببینم آره کسی به کسی نیست و صدا از کسی در نمیاد، به طور کامل سلب مسئولیت می کنم و سودمو بیشتر کنم.

 

1 ساعت قبل، ARMIN گفته است:

ولی حالا هر چه که هست، این ریسک رو پذیرفته اند و بدون گارانتی خریدند. من هم همین کارو کردم ها، من هم یه جورایی بدون گارانتی گرافیک رو خریدم، ولی این ریسکیه که "ما" به عنوان خریدار پذیرفتیم وقتی با این شرایط خرید کردیم.

باز البته به نظرم استارتر این تاپیک شانس اینو داره که به طریقی در مدت گارانتی بین المللی، این پردازنده رو ببره از ایران یا بده ببرن عوض کنند، اما به هر صورت این ریسک رو همه - وقت خرید پردازنده اینتل - می پذیریم.

بله منم مثل شما کالای بدون گارانتی میخرم و خریدم و به هزینه فایده و ریسک هاش توجه میکنم ولی اگر جایی اینو لحاظ بکنه که آکبند داری میبری و هرچی بود پای خودت، قبول نمیکنم و صرف نظر میکنم. یادمه 15 20 سال پیش از این موارد خیلی بیشتر بود یعنی جنس رو آکبند بفروشن و دیگه همه چیزش با خریدار.

 

1 ساعت قبل، ARMIN گفته است:

شرایط اینگونه اقتضا میکنه. نه اینکه دل کسی بخواد.

واسه این نیم خط خیلی حرف وجود داره.

چیزی که از دنیای امروز و نظام حاکم بر اون می فهیم اینه که زور و قدرت داره حرف اول رو میزنه و اونه که تبدیل به قانون (شرایط) میشه و چیزی به عدالت و حقوق ارزش چندانی ندارن و سهم ناچیزی در تعیین قانون (شرایط) ایفا میکنن.

نمیشه کوتاه اومد، از قدیم تا امروز انقد دو طرف دعوا تو سر هم زدن تا به یک حد وسطی برسن اون بشه قانون و جایی که یک طرف زورش بیشتره، باز هر چی بدست بیاره میشه قانون (شرایط).

این مورد ( یعنی عدم مسئولیت فروشنده و تامین کننده نسبت به کالایی که میفروشه ) چیزی نیست که حل کردنش اونقد سخت باشه و بیشتر از ندونستن خریدار هست که سو استفاده میشه.

چندین و چند بار خرید داشتم ولی منم واقعا نمیدونستم پردازنده اینتل بصورت باکس این طوری فروخته میشه که اگه میدونستم یا همون اول با فروشنده شرط میکردم یا نمیخریدم.

ویرایش شده توسط Blueman6
لینک به دیدگاه
Share on other sites

51 دقیقه قبل، Blueman6 گفته است:

اجازه بدید این مثالو برای این مورد قبول نکنم واقعا مع الفارغه - این خیلی پیچیده تره ولی بازم معتقدم اگه اینطوریه نباید دست رو دست گذاشت.

دست ما نیست برادر.

51 دقیقه قبل، Blueman6 گفته است:

پردازنده های AMD مال چه کشوریه؟

پردازنده های AMD به دو دلیل قابل مقایسه با پردازنده های اینتل نیستند.

1. وارداتش انحصاریه در ایران. (در این حالت مجبورن خدمات بدن)

2. خرابی AMD زیاده. در واقع اصلا خرید پردازنده AMD بدون گارانتی ریسکش خیلی زیاده. چون چپ و راست پردازنده AMD احتمال خرابیش هست ولی مال اینتل احتمالش در حد صفره. شما میتونید به راحتی از داخل کامنت های آمازون این موضوع رو دریابید.

QC اینتل خیلی برتره، درصد خرابی پردازنده اینتل حتی از 1 درصد هم کمتره. قابل قیاس با پردازنده های AMD نیست.

51 دقیقه قبل، Blueman6 گفته است:

واقعا برای وارد کننده حداقل تو این مورد دردسری نداره، مگه چند درصد از پرادزنده ها دچار مشکل میشن؟؟ خرابیش از هر نوع قطعه دیگه خیلی کمتره. سرمایه عظیمی هم داره کمتر دچار مشکلات ورود و خروجه چون کارش همینه و ... خیلی امتیازهای دیگه ای داره.

- خیلی جاها ممکنه حرف زور به ما تحمیل بشه ولی این دیگه اوج زور و بی منطقیه که بپذیریم کالای آکبند رو بدون در نظر گرفتن حداقل حقوق خریدار.

- خدمات فروش و پس از فروش با خدمات گارانتی و فنی فرق میکنه، کالا رو من سالم تحویل بگیرم، با بقیه ریسک ها ممکنه بسازم ولی با اینکه آیا کالا خراب باشه یا نه، این دیگه نمیشه و دیگه اسمشو چیزی مثل قمار میشه گذاشت. در واقع با سرمایه خودم دارم قمار میکنم.

- یکی از دلایلی که باعث میشه خریدار به سمت کالای بدون گارانتی بره، همین خدمات دست و پا شکسته خدمات گارانتی هست. یعنی اونجا هم کم میذارن و اگه شرایطش بوجود بیاد حتی پا رو از این هم ممکنه فراتر بذارن ... چون به فرض مثال منم باشم و ببینم آره کسی به کسی نیست و صدا از کسی در نمیاد، به طور کامل سلب مسئولیت می کنم و سودمو بیشتر کنم.

بله منم مثل شما کالای بدون گارانتی میخرم و خریدم و به هزینه فایده و ریسک هاش توجه میکنم ولی اگر جایی اینو لحاظ بکنه که آکبند داری میبری و هرچی بود پای خودت، قبول نمیکنم و صرف نظر میکنم. یادمه 15 20 سال پیش از این موارد خیلی بیشتر بود یعنی جنس رو آکبند بفروشن و دیگه همه چیزش با خریدار.

واسه این نیم خط خیلی حرف وجود داره.

چیزی که از دنیای امروز و نظام حاکم بر اون می فهیم اینه که زور و قدرت داره حرف اول رو میزنه و اونه که تبدیل به قانون (شرایط) میشه و چیزی به عدالت و حقوق ارزش چندانی ندارن و سهم ناچیزی در تعیین قانون (شرایط) ایفا میکنن.

نمیشه کوتاه اومد، از قدیم تا امروز انقد دو طرف دعوا تو سر هم زدن تا به یک حد وسطی برسن اون بشه قانون و جایی که یک طرف زورش بیشتره، باز هر چی بدست بیاره میشه قانون (شرایط).

این مورد ( یعنی عدم مسئولیت فروشنده و تامین کننده نسبت به کالایی که میفروشه ) چیزی نیست که حل کردنش اونقد سخت باشه و بیشتر از ندونستن خریدار هست که سو استفاده میشه.

چندین و چند بار خرید داشتم ولی منم واقعا نمیدونستم پردازنده اینتل بصورت باکس این طوری فروخته میشه که اگه میدونستم یا همون اول با فروشنده شرط میکردم یا نمیخریدم.

در مورد بقیه مواردی که فرمودین، منطقیه ولی شرایطی که در اون هستیم به قول معروف منطقی نیست و از نظر من کاری هم نمیشه کرد. شاید اگر تحریم ها برداشته بشن، شرکت ها دوباره برگردند به ایران، با آمریکا هم رفیق فاب بشیم اینتل نمایندگی بزنه، بتونیم از خدماتش در ایران استفاده کنیم. وگرنه امیدی نیست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۲۳ دقیقه قبل، ARMIN گفته است:

 

 شاید اگر تحریم ها برداشته بشن، شرکت ها دوباره برگردند به ایران، با آمریکا هم رفیق فاب بشیم اینتل نمایندگی بزنه، بتونیم از خدماتش در ایران استفاده کنیم. وگرنه امیدی نیست.

شوخیش هم قشنگ نیست!

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

واقعا QC از این بالاتر که پردازنده ها در معمولی ترین استفاده دچا انحنا و خمیدگی میشن!!! من نگران اونایی هستم که میخوان دسته دو هاشو بعد چند سال بخرن و استفاده کنن.

من همیشه میگم تعصب در جای خودش خوبه ولی اگه انقد زیاد بشه که باعث بشه نتونیم واقعیت رو ببینیم، دیگه زننده میشه.

حتی عشق کردن با برند مورد علاقه هم چیز بدی نیس ولی اگه باعث بشه چشم و گوش رو بروی حقیقت ببندیم، باعث متضرر شدن خود شخص میشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

3 ساعت قبل، Blueman6 گفته است:

واقعا QC از این بالاتر که پردازنده ها در معمولی ترین استفاده دچا انحنا و خمیدگی میشن!!! من نگران اونایی هستم که میخوان دسته دو هاشو بعد چند سال بخرن و استفاده کنن.

من همیشه میگم تعصب در جای خودش خوبه ولی اگه انقد زیاد بشه که باعث بشه نتونیم واقعیت رو ببینیم، دیگه زننده میشه.

حتی عشق کردن با برند مورد علاقه هم چیز بدی نیس ولی اگه باعث بشه چشم و گوش رو بروی حقیقت ببندیم، باعث متضرر شدن خود شخص میشه.

برادر هیچ کدوم از صحبت های من تعصبی نداشت ها. من نمیدونم چطوری چنین برداشتی کردین. اینکه Failure Rate پردازنده های AMD بالاست حرف من نیست. از کامنت های آمازون مشخصه چند نفر پردازنده اشون خراب شده. فروم خود AMD پره از این داستان:

Capturesss.JPG

ایراد ILM در اینتل ربطی به QC پردازنده نداره. در QC هر پردازنده اینتل تست کامل میشه، یعنی قبل از بسته بندی، و ارسال، تمام پردازنده ها از نظر سلامت چک میشن. به همین خاطر خرابی پردازنده اینتل در حد صفره. اگر خرابی اتفاق بیفته عموما به دلیل عوامل ثانویه است.

بحث ILM ایراد مهندسیه سوکته، ربطی به پردازنده نداره و مشکلش در مدیریت بهینه دما است. فعلا خرابی برای پردازنده بوجود نیاورده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۲۲ دقیقه قبل، ARMIN گفته است:

برادر هیچ کدوم از صحبت های من تعصبی نداشت ها. من نمیدونم چطوری چنین برداشتی کردین. اینکه Failure Rate پردازنده های AMD بالاست حرف من نیست. از کامنت های آمازون مشخصه چند نفر پردازنده اشون خراب شده. فروم خود AMD پره از این داستان:

Capturesss.JPG

ایراد ILM در اینتل ربطی به QC پردازنده نداره. در QC هر پردازنده اینتل تست کامل میشه، یعنی قبل از بسته بندی، و ارسال، تمام پردازنده ها از نظر سلامت چک میشن. به همین خاطر خرابی پردازنده اینتل در حد صفره. اگر خرابی اتفاق بیفته عموما به دلیل عوامل ثانویه است.

بحث ILM ایراد مهندسیه سوکته، ربطی به پردازنده نداره و مشکلش در مدیریت بهینه دما است. فعلا خرابی برای پردازنده بوجود نیاورده.

دنبال چی هستین بعضیاتون واقعا؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

54 دقیقه قبل، j1989f910 گفته است:

دنبال چی هستین بعضیاتون واقعا؟

یعنی چی دنبال چی هستین؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۱ دقیقه قبل، ARMIN گفته است:

یعنی چی دنبال چی هستین؟؟

بهرحال پردازنده ای که من خریدم، معیوب هستش، تقصیره منه حالا؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

2 دقیقه قبل، j1989f910 گفته است:

بهرحال پردازنده ای که من خریدم، معیوب هستش، تقصیره منه حالا؟

من گفتم تقصیر شماست؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۱ دقیقه قبل، ARMIN گفته است:

من گفتم تقصیر شماست؟

من این تاپیک رو ایجاد کردم، فقط و فقط برای ارسال سی پی یو به گارانتی و اینکه شکایت به نتیجه ای میرسه یا نه، همین …

لینک به دیدگاه
Share on other sites

هم اکنون، j۱۹۸۹f۹۱۰ گفته است:

من این تاپیک رو ایجاد کردم، فقط و فقط برای ارسال سی پی یو به گارانتی و اینکه شکایت به نتیجه ای میرسه یا نه، همین …

میدونم، چرا چنین برداشتی کردی که من گفتم تقصیر شماست؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۹ دقیقه قبل، ARMIN گفته است:

میدونم، چرا چنین برداشتی کردی که من گفتم تقصیر شماست؟

بالا فرمودین که خرابی پردازنده های اینتل در حد صفر هستش، پس مورد من از فضا اومده؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

23 دقیقه قبل، j1989f910 گفته است:

بالا فرمودین که خرابی پردازنده های اینتل در حد صفر هستش، پس مورد من از فضا اومده؟

برادر نمیدونم شما چقدر تجربه سخت افزاری داری، ولی فارسی میدونی دیگه؟ من در همین تاپیک، پیام اولی که نوشتم همین مورد رو توضیح دادم و گفتم فرض رو بر این میگذاریم که پردازنده شما خراب بوده. یعنی چی؟ یعنی شخص شما رو در خراب شدن پردازنده ما بی تقصیر میدونیم! تموم شد و رفت.

اما این دلیل نمیشه نظر فنی در مورد احتمالات خرابی در پردازنده اینتل ندیم.

پردازنده های اینتل همه اشون قبل از بسته بندی تست سلامت میشن. میدونم که معجزه الهی نیست، ساخت بشره و ممکنه خراب بشه. در این شکی نیست، اما، چون اینا همه تست سلامت شدند، پس سالم بودند. حالا باید بگردیم دنبال عوامل ثانویه که باعث خرابیشون شده.

عوامل ثانویه میتونه مادربرد باشه، میتونه بایوس مادربرد باشه، میتونه شخص اسمبل کننده باشه، میتونه پاور معیوب باشه، میتونه سخت افزار معیوب باشه، میتونه براده آهنی باشه که پس از بستن یک پیچ کیس بر روی شصت دست باقی مونده و موقع نصب پردازنده افتاده داخل زیف.

ایراد ثانویه میتونه زیف معیوب مادربرد باشه، میتونه فشار بیش از حد کولر روی پردازنده باشه، میتونه هزار و یک دلیل دیگری باشه که باعث بروز خرابی شده.

میون این همه دلیل ثانویه، یه عامل هم میتونه خود کاربر باشه (که من همون اول فرض رو بر این گذاشتم که شما بی تقصیر هستید.)

الان در مورد 12900K، در این ویدیو تماشا کنید، سروته گذاشتن 12900K داخل طلق اورجینال کارخونه باعث کنده شدن SMD ها میشه! یعنی به چه راحتی یک اشتباه در سروته قرار دادن پردازنده داخل باکس اورجینالش میتونه باعث آسیب بشه. این اسمش عوامل ثانویه است! یعنی پردازنده سالم بوده اما یک اشتباه ساده - که ربطی به خود پردازنده نداره - باعث آسیب شده.

دقیقه 1 این ویدیو رو تماشا کنید. بایوس اولیه مادربرد به اشتباه ولتاژ بیش از حد میداده و اگر پردازنده رو نجات نمیدادن ممکن بود کباب بشه. یعنی یک اشتباه ساده در نسخه بایوس بتا (بایوسی که هنوز ریلیز نهایی نشده) میتونست باعث خرابی بشه.

من چند سال پیش i5 3570K داشتم، دیلید کردمش و یک کانال رمش از کار افتاد، پردازنده سالم بوده اما شخص من خرابش کردم.

پس نتیجه میگیریم هزار و یک عامل ثانویه وجود داره که میتونه باعث خرابی بشه. من با شخص شما کاری ندارم، ولی وقتی بحث فنی میشه باید نظرمو اعلام کنم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۶ دقیقه قبل، ARMIN گفته است:

برادر نمیدونم شما چقدر تجربه سخت افزاری داری، ولی فارسی میدونی دیگه؟ من در همین تاپیک، پیام اولی که نوشتم همین مورد رو توضیح دادم و گفتم فرض رو بر این میگذاریم که پردازنده شما خراب بوده. یعنی چی؟ یعنی شخص شما رو در خراب شدن پردازنده ما بی تقصیر میدونیم! تموم شد و رفت.

اما این دلیل نمیشه نظر فنی در مورد احتمالات خرابی در پردازنده اینتل ندیم.

پردازنده های اینتل همه اشون قبل از بسته بندی تست سلامت میشن. میدونم که معجزه الهی نیست، ساخت بشره و ممکنه خراب بشه. در این شکی نیست، اما، چون اینا همه تست سلامت شدند، پس سالم بودند. حالا باید بگردیم دنبال عوامل ثانویه که باعث خرابیشون شده.

عوامل ثانویه میتونه مادربرد باشه، میتونه بایوس مادربرد باشه، میتونه شخص اسمبل کننده باشه، میتونه پاور معیوب باشه، میتونه سخت افزار معیوب باشه، میتونه براده آهنی باشه که پس از بستن یک پیچ کیس بر روی شصت دست باقی مونده و موقع نصب پردازنده افتاده داخل زیف.

ایراد ثانویه میتونه زیف معیوب مادربرد باشه، میتونه فشار بیش از حد کولر روی پردازنده باشه، میتونه هزار و یک دلیل دیگری باشه که باعث بروز خرابی شده.

میون این همه دلیل ثانویه، یه عامل هم میتونه خود کاربر باشه (که من همون اول فرض رو بر این گذاشتم که شما بی تقصیر هستید.)

الان در مورد 12900K، در این ویدیو تماشا کنید، سروته گذاشتن 12900K داخل طلق اورجینال کارخونه باعث کنده شدن SMD ها میشه! یعنی به چه راحتی یک اشتباه در سروته قرار دادن پردازنده داخل باکس اورجینالش میتونه باعث آسیب بشه. این اسمش عوامل ثانویه است! یعنی پردازنده سالم بوده اما یک اشتباه ساده - که ربطی به خود پردازنده نداره - باعث آسیب شده.

دقیقه 1 این ویدیو رو تماشا کنید. بایوس اولیه مادربرد به اشتباه ولتاژ بیش از حد میداده و اگر پردازنده رو نجات نمیدادن ممکن بود کباب بشه. یعنی یک اشتباه ساده در نسخه بایوس بتا (بایوسی که هنوز ریلیز نهایی نشده) میتونست باعث خرابی بشه.

من چند سال پیش i5 3570K داشتم، دیلید کردمش و یک کانال رمش از کار افتاد، پردازنده سالم بوده اما شخص من خرابش کردم.

پس نتیجه میگیریم هزار و یک عامل ثانویه وجود داره که میتونه باعث خرابی بشه. من با شخص شما کاری ندارم، ولی وقتی بحث فنی میشه باید نظرمو اعلام کنم.

بحث خرابی قطعات رو گفتین، باید من خیلی خیلی بدشانس باشم که اینجوری شده باشه، چون تک تک قطعاتی که خریدم، پلمپ بودن و نسل جدید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یه دوستی که قراره بفرسته برای گارانتی، میگه که ارسالش مشکلی نیست، مساله اینه بدون فاکتور خرید معتبر، گارانتی تحویل نمیگیره، میگن تا جریان فاکتور، حل نشه، فرستادنش بی فایده هستش و تحویل نمیگیره شرکت

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۳ ساعت قبل، j۱۹۸۹f۹۱۰ گفته است:

یه دوستی که قراره بفرسته برای گارانتی، میگه که ارسالش مشکلی نیست، مساله اینه بدون فاکتور خرید معتبر، گارانتی تحویل نمیگیره، میگن تا جریان فاکتور، حل نشه، فرستادنش بی فایده هستش و تحویل نمیگیره شرکت

سلام
دوست من گارانتی بین الملل هستش هر کشوری شما این قطعه رو تحویل پشتیبانی رسمی شرکت اینتل بدید برای شما بررسی و تعویض میکنند.

قطعه ساخت اینتل هست و مهم نیست از کجا خریده باشید.

اگر قرار بر ارائه فاکتور باشه پس اینتل سرویسش رو مشروط کرده به ارائه فاکتور؟ خیلی ها بعداز خرید فاکتور رو دور میریزن یا گم میکنن پس قطعه بدون ضمانت میمونه با این تفاسیر!

بنظر بنده اول با پشتیبانی اینتل مکاتبه کنید و مشکلتون رو مطرح کنید و مطلب فاکتور هم حتما مطرح کنید. 😉

https://www.intel.com/content/dam/support/us/en/documents/processors/Limited_Warranty_8.5x11_for_Web_English.pdf

intel support.png

ویرایش شده توسط AloneStar
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

باسلام
مادربردتون چی هست مدلش؟

مدل پاور هم بفرمائید
امیدوارم مشکل تون حل بشه ولی خیلی سخته
باید حوصله بخرج بدین

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۲۳ دقیقه قبل، AloneStar گفته است:

سلام
دوست من گارانتی بین الملل هستش هر کشوری شما این قطعه رو تحویل پشتیبانی رسمی شرکت اینتل بدید برای شما بررسی و تعویض میکنند.

قطعه ساخت اینتل هست و مهم نیست از کجا خریده باشید.

اگر قرار بر ارائه فاکتور باشه پس اینتل سرویسش رو مشروط کرده به ارائه فاکتور؟ خیلی ها بعداز خرید فاکتور رو دور میریزن یا گم میکنن پس قطعه بدون ضمانت میمونه با این تفاسیر!

بنظر بنده اول با پشتیبانی اینتل مکاتبه کنید و مشکلتون رو مطرح کنید و مطلب فاکتور هم حتما مطرح کنید. 😉

https://www.intel.com/content/dam/support/us/en/documents/processors/Limited_Warranty_8.5x11_for_Web_English.pdf

intel support.png

چطوری باید باهاشون ارتباط برقرار کنم، لینکی چیزی؟

12 دقیقه قبل، mInI_ClockEr گفته است:

باسلام
مادربردتون چی هست مدلش؟

مدل پاور هم بفرمائید
امیدوارم مشکل تون حل بشه ولی خیلی سخته
باید حوصله بخرج بدین

Asus z690f-gaming

coolermaster 850 v2 gold فول ماژولار

لینک به دیدگاه
Share on other sites

3 دقیقه قبل، j1989f910 گفته است:

چطوری باید باهاشون ارتباط برقرار کنم، لینکی چیزی؟

https://www.intel.com/content/www/us/en/support/contact-intel.html#support-intel-products_873:873

https://supporttickets.intel.com/servicecenter?lang=en-US

چت و تیکت دارن

ویرایش شده توسط AloneStar
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...