رفتن به مطلب

چگونه اینترنت مخابرات خود را بهبود بخشیم؟


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

سلام دوستان

من اخیرا یه جابجایی داشتم که برای مکان جدید، اینترنت مخابرات گرفتم، خواستم تجربه م رو باهاتون در میون بذارم.

من کلا جز مخابرات و td lte ایرانسل، نت دیگه ای استفاده نکردم و هر جا هم بودم، مخابرات گرفتم، چون نصبش سریع، بی دردسر و قیمتاشون هم خیلی به صرفه هست.

توی جای جدید، خط تلفن داشت و روش adsl هم فعال بود، ولی خب اطلاعات پنل رو نداشتم و کلا بیخیالش شدم.

پس یه خط جدید گرفتم.

خط روی توی ایام عید گرفتم و نصب فیزیکیش، 16 فروردین انجام شد. اما بوق نداشت و قرار بود ظرف 2 روز وصل بشه، یکم تاخیر افتاد، تا اینکه اخرای فروردین، باکس تلفن بیرون رو دزدیدن!

2 هفته گذشت و بعد پیگیری بقیه ی اعضای ساختمان، باکس رو نصب کردن ولی خط تلفن رو نه، هر چی هم 20117 زنگ میزدم، میگفت در حال عملیات کابل برگردانن.

گذشت و من توی 195 ثبت شکایت کردم، بعد 2 روز، جفت خط تلفن ها رو نصب کردن و منم روی خط جدید، سرویس adsl گرفتم.

یکی 2 روز بعد مشخصات و رمز عبور اومد و سرویس وصل شد، من سرویس 16 مگ گرفتم، ولی خط به شدت نویز داشت و زورکی روی 8 مگ وصل میشد که 2 دقیقه هم وصل نمیموند و قطع میکرد.

خلاصه به پشتیبانی گفتم و اومد مامور دم خط تست زد، گفت خطتون بیشتر از 8 کشش نداره و پروفایل رو روی 8 میذاریم، گفتم باشه و گذاشتن روی 8، اما همچنان همونطور بود و قطع و وصل میشد. دوباره به پشتیبانی زنگ زدمو اینا، اخرش اپراتور با پررویی گفت خطت کشش نداره و همینه که هست، خاستی برو مخابرات فرم فلان رو پر کن، درخواست بده، بررسی کنن.

دیگه منم رفتم قرار داد ها و ... توی cra رو خوندم و قرارداد خود مخابرات هم دقیق خوندم، یه بند توی قرارداد مخابرات هست که میگه هر سرویسی که مشتری بخواد رو باید ارائه بدن و شرط خاصی نداره.

خلاصه توی cra ثبت شکایت کردم که سرعت و پارامتر ها اصلا خوب نیست، زحمت دادن به خودشون سرعت رو اوردن روی 2 مگ و بالاخره پارامتر ها یکم خوب شدن.

توی cra درخواست تجدید نظر دادمو دیدم خبری نشد، دوباره درخواست دادم، بازم چیزی نگفتن(حالا شاید فرستاده بودن برای پیگیری) دوباره رفتم توی SLA پنل مخابرات هم درخواست ثبت کردم و گفتم که وظیفه دارید کشش خط رو درست کنید، مشکل من نیست. دیگه بعد چند روز زنگ زدن که زیرساخت خطتون از سه ناحیه داره تغییر میکنه و از شنبه که میشه امروز، تاثیرش رو میبینید.

و بالاخره امروز بعد 2.5 ماه درخواست و کش مکش، اینترنت با کشش خط 24 مگ و تمامی پارامتر های مطلوب به دستم رسید.

خلاصه اینکه اگر مامور مخابرات بهتون گفت خطتون کشش نداره، بزنید تو دهنش و بگید وظیفتونه اصلاحش کنید.

و یه چیز دیگه هم که هست، توی مصوبه های cra، پهنای باند به این صورت تعریف شده که نسبت نرخ دانلود و اپلود، باید برابر نرخ تسهیم که 8 هست بشه، مخابرات روی سرویس های adsl عمدتا 1 مگ اپلود میده وبیشترش نمیکنه و توجیه میکنه که کلا بیشتر از 1 مگ نمیدیم، حالا منم اپلودم 1 مگه، ولی دانلودم 16، همچنان باز هم میتونم شکایت رو ادامه بدم که این مورد هم برام اصلاح بشه :)

این بود تجربه ی من، گفتم باهاتون در میون بذارم که اگه به چنین موردی برخوردید، تسلیم نشید و ادامه بدید، خیلی از حقوق مصرف کننده داره پایمال میشه، همگی هم به دلیل توجیه های بیخود اپراتور ها و... هست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

2 ساعت قبل، MAhmoOD Nazari گفته است:

سلام دوستان

من اخیرا یه جابجایی داشتم که برای مکان جدید، اینترنت مخابرات گرفتم، خواستم تجربه م رو باهاتون در میون بذارم.

من کلا جز مخابرات و td lte ایرانسل، نت دیگه ای استفاده نکردم و هر جا هم بودم، مخابرات گرفتم، چون نصبش سریع، بی دردسر و قیمتاشون هم خیلی به صرفه هست.

توی جای جدید، خط تلفن داشت و روش adsl هم فعال بود، ولی خب اطلاعات پنل رو نداشتم و کلا بیخیالش شدم.

پس یه خط جدید گرفتم.

خط روی توی ایام عید گرفتم و نصب فیزیکیش، 16 فروردین انجام شد. اما بوق نداشت و قرار بود ظرف 2 روز وصل بشه، یکم تاخیر افتاد، تا اینکه اخرای فروردین، باکس تلفن بیرون رو دزدیدن!

2 هفته گذشت و بعد پیگیری بقیه ی اعضای ساختمان، باکس رو نصب کردن ولی خط تلفن رو نه، هر چی هم 20117 زنگ میزدم، میگفت در حال عملیات کابل برگردانن.

گذشت و من توی 195 ثبت شکایت کردم، بعد 2 روز، جفت خط تلفن ها رو نصب کردن و منم روی خط جدید، سرویس adsl گرفتم.

یکی 2 روز بعد مشخصات و رمز عبور اومد و سرویس وصل شد، من سرویس 16 مگ گرفتم، ولی خط به شدت نویز داشت و زورکی روی 8 مگ وصل میشد که 2 دقیقه هم وصل نمیموند و قطع میکرد.

خلاصه به پشتیبانی گفتم و اومد مامور دم خط تست زد، گفت خطتون بیشتر از 8 کشش نداره و پروفایل رو روی 8 میذاریم، گفتم باشه و گذاشتن روی 8، اما همچنان همونطور بود و قطع و وصل میشد. دوباره به پشتیبانی زنگ زدمو اینا، اخرش اپراتور با پررویی گفت خطت کشش نداره و همینه که هست، خاستی برو مخابرات فرم فلان رو پر کن، درخواست بده، بررسی کنن.

دیگه منم رفتم قرار داد ها و ... توی cra رو خوندم و قرارداد خود مخابرات هم دقیق خوندم، یه بند توی قرارداد مخابرات هست که میگه هر سرویسی که مشتری بخواد رو باید ارائه بدن و شرط خاصی نداره.

خلاصه توی cra ثبت شکایت کردم که سرعت و پارامتر ها اصلا خوب نیست، زحمت دادن به خودشون سرعت رو اوردن روی 2 مگ و بالاخره پارامتر ها یکم خوب شدن.

توی cra درخواست تجدید نظر دادمو دیدم خبری نشد، دوباره درخواست دادم، بازم چیزی نگفتن(حالا شاید فرستاده بودن برای پیگیری) دوباره رفتم توی SLA پنل مخابرات هم درخواست ثبت کردم و گفتم که وظیفه دارید کشش خط رو درست کنید، مشکل من نیست. دیگه بعد چند روز زنگ زدن که زیرساخت خطتون از سه ناحیه داره تغییر میکنه و از شنبه که میشه امروز، تاثیرش رو میبینید.

و بالاخره امروز بعد 2.5 ماه درخواست و کش مکش، اینترنت با کشش خط 24 مگ و تمامی پارامتر های مطلوب به دستم رسید.

خلاصه اینکه اگر مامور مخابرات بهتون گفت خطتون کشش نداره، بزنید تو دهنش و بگید وظیفتونه اصلاحش کنید.

و یه چیز دیگه هم که هست، توی مصوبه های cra، پهنای باند به این صورت تعریف شده که نسبت نرخ دانلود و اپلود، باید برابر نرخ تسهیم که 8 هست بشه، مخابرات روی سرویس های adsl عمدتا 1 مگ اپلود میده وبیشترش نمیکنه و توجیه میکنه که کلا بیشتر از 1 مگ نمیدیم، حالا منم اپلودم 1 مگه، ولی دانلودم 16، همچنان باز هم میتونم شکایت رو ادامه بدم که این مورد هم برام اصلاح بشه :)

این بود تجربه ی من، گفتم باهاتون در میون بذارم که اگه به چنین موردی برخوردید، تسلیم نشید و ادامه بدید، خیلی از حقوق مصرف کننده داره پایمال میشه، همگی هم به دلیل توجیه های بیخود اپراتور ها و... هست.

آفرین عالی بود. یادمه جوانی هام همین طوری پیگیر بودم. کارت درسته

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یکم به شکایت ادامه بده شاید برات فیبر نوری هم کشیدن نعمت بزرگیه اگر بتونی بگیری بجای dsl

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
22 ساعت قبل، saeed0c گفته است:

آفرین عالی بود. یادمه جوانی هام همین طوری پیگیر بودم. کارت درسته

خواهش میکنم

20 ساعت قبل، mrp7 گفته است:

یکم به شکایت ادامه بده شاید برات فیبر نوری هم کشیدن نعمت بزرگیه اگر بتونی بگیری بجای dsl

بله قطعا، میشه، توی قانون اساسی، یه چیزی هست به نام بند عدم رقابت، یعنی یه شرکتی بتونه یه خدمتی رو ارائه بده، ولی نده، تخلفه و میشه بازم شکایت کرد! همین adsl کارمو راه میندازه و برام کافیه، تجربه استفاده از فیبر رو هم دارم، زیاد چیزی نداره که بخوام ترجیحش بدم

 

در کل انقدر خودمون شل کردیم و هرجا برامون توجیه اوردن و 4 تا حرف قلمبه و چرت گفتن، هی قبول کردیم و کوتاه اومدیم، که وضعیت شده این. خودمون نباید کوتاهی کنیم و لازمه که حقوقمون رو بدونیم و پیگیرش باشیم، شاید بگیم ارزششو نداره،  ولو اگه پای 1 تومن وسط باشه، خیلی خوب هم ارزش داره، بیخیالی طی کردن ما، یعنی ادامه ی اون روش باطل توسط بقیه، و پیگیر بودن و خواستن حقوقمون، باعث میشه بقیه خودشون رو جمع کنن و فقط توی فکر ماسمالی و بزن در رو نباشن.

ویرایش شده توسط MAhmoOD Nazari
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱۴۰۲/۳/۲۸ در 04:18، mrp7 گفته است:

یکم به شکایت ادامه بده شاید برات فیبر نوری هم کشیدن نعمت بزرگیه اگر بتونی بگیری بجای dsl

سلام 

ممنون میشم بیشتر توضیح بدید باید چیکار کرد

داخل منطقه ما فیبر نوری تا کافو کشیده شده فقط روش adsl میدن

به 195 شکایت کردم و با بخش شبکه صحبت کردم گفتن نمیشه فیبر داد(پارسال)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تحریک شدم منم برم تو فاز شکایت اینا

این بسته ای هست که من دارم 16 مگ 80 گیگ

125220891_Screenshot(7).thumb.png.9b41ee20593bf6149749a1a324456f65.png

 

ولی نهایت سرعت دانلودم با idm حدود 150 کیلوبایت هست!!!

چندین بار زنگ زدم گفتن خطتت کشش بیشتر از 2 مگ نیست!!!

ویرایش شده توسط kiarash917
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
2 ساعت قبل، erfanvk گفته است:

سلام 

ممنون میشم بیشتر توضیح بدید باید چیکار کرد

داخل منطقه ما فیبر نوری تا کافو کشیده شده فقط روش adsl میدن

به 195 شکایت کردم و با بخش شبکه صحبت کردم گفتن نمیشه فیبر داد(پارسال)

اگه کافو نزدیکه، خودت کابل بکش، کابل فیبرنوری شدیدا ارزون و مفته، قیمتش یک سوم سیم مسیه. فیبر چون یکم فازش فرق داره و کلا پهنای باند زیادی به شما اختصاص داده میشه، نوع قرارداد و سیستمش فرق داره و با شکایت فکر نکنم بیان نصب کنن، باید با درخواست و خیلی نرم جلو رفت.

۱ ساعت قبل، kiarash917 گفته است:

تحریک شدم منم برم تو فاز شکایت اینا

این بسته ای هست که من دارم 16 مگ 80 گیگ

125220891_Screenshot(7).thumb.png.9b41ee20593bf6149749a1a324456f65.png

 

ولی نهایت سرعت دانلودم با idm حدود 150 کیلوبایت هست!!!

چندین بار زنگ زدم گفتن خطتت کشش بیشتر از 2 مگ نیست!!!

به کاربردن واژه ی عدم کشش خط، تخلف هست.

جدیدا توی پنل مخابرات، یه بخش sla اضافه شده، اول درخواستتون رو اونجا ثبت کنید.

بند 6.1 قرارداد هم میگه :

  • ۶-۱ شرکت ارایه‌ی یک یا چند مورد از خدمات یا تجهیزات را به خرید یک یا چند مورد دیگر مشروط نمی‌کند.

عدم کشش خط، یعنی مشروط کردن ارائه ی سرویس و مخالف این بند هست. طبق قرارداد مخابرات، باید مشکل رو رفع کنن.

بهشون بگید که سرویس دریافتی، و سرویس خریداری شده متفاوت هست و حتما به قرارداد اشاره کنید و بگید که وظیفه دارن مشکل کشش خط رو رفع کنن.

توی دستور العمل های sla که cra تنظیم کرده، حتی میتونید بابت عدم تطابق سرویس خریداری شده و دریافتی، خسارت تا سقف مبلغ سرویس بگیرید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

2 ساعت قبل، erfanvk گفته است:

سلام 

ممنون میشم بیشتر توضیح بدید باید چیکار کرد

داخل منطقه ما فیبر نوری تا کافو کشیده شده فقط روش adsl میدن

به 195 شکایت کردم و با بخش شبکه صحبت کردم گفتن نمیشه فیبر داد(پارسال)

نمیدونم، اگر باکس فیبر مخابرات در خیابون یا کوچه شما نصب شده باید برید مخابرات منطقه و درخواست سرویس تانوما بدید حالا شرایطش را خودشون باید بگن.
برای من 2 سال پیش انجام دادن خودشون فیبر کشی کردن ولی 4 تا مشترک از ساختمون میخواست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

44 دقیقه قبل، MAhmoOD Nazari گفته است:

 

به کاربردن واژه ی عدم کشش خط، تخلف هست.

جدیدا توی پنل مخابرات، یه بخش sla اضافه شده، اول درخواستتون رو اونجا ثبت کنید.

بند 6.1 قرارداد هم میگه :

  • ۶-۱ شرکت ارایه‌ی یک یا چند مورد از خدمات یا تجهیزات را به خرید یک یا چند مورد دیگر مشروط نمی‌کند.

عدم کشش خط، یعنی مشروط کردن ارائه ی سرویس و مخالف این بند هست. طبق قرارداد مخابرات، باید مشکل رو رفع کنن.

بهشون بگید که سرویس دریافتی، و سرویس خریداری شده متفاوت هست و حتما به قرارداد اشاره کنید و بگید که وظیفه دارن مشکل کشش خط رو رفع کنن.

توی دستور العمل های sla که cra تنظیم کرده، حتی میتونید بابت عدم تطابق سرویس خریداری شده و دریافتی، خسارت تا سقف مبلغ سرویس بگیرید.

متشکرم حتما فردا ثبت درخواست میزنم

من الان حدودا 1.5 ساله که کارم شده زنگ زدن و رفتن به مخابرات

طی آخرین تماسم گفتن مودم رو ببر پایین از سیمی که به خطوط ساختمان وصل میشه مستقیم وصل کن با کلی زحمت و تلاش این کارو کردم و باز زنگ زدم گفتن بیشتر از 2 نمیره بسته رو از 16 به 2 تغییر بدی با صرفه تره واست و ...

ویرایش شده توسط kiarash917
لینک به دیدگاه
Share on other sites

6 ساعت قبل، MAhmoOD Nazari گفته است:

اگه کافو نزدیکه، خودت کابل بکش، کابل فیبرنوری شدیدا ارزون و مفته، قیمتش یک سوم سیم مسیه. فیبر چون یکم فازش فرق داره و کلا پهنای باند زیادی به شما اختصاص داده میشه، نوع قرارداد و سیستمش فرق داره و با شکایت فکر نکنم بیان نصب کنن، باید با درخواست و خیلی نرم جلو رفت.

تا کافو 350 متر فاصله دارم  مشکلی پیش نمیاد؟

فکر کنم داخل کافو هم باید تجهیزاتش باشه طوری که من فهمیدم تجهیزاتش vdsl هم نداره چه برسه برا فیبر

6 ساعت قبل، MAhmoOD Nazari گفته است:

ر چون یکم فازش فرق داره و کلا پهنای باند زیادی به شما اختصاص داده میشه، نوع قرارداد و سیستمش فرق داره و با شکایت فکر نکنم بیان نصب کنن، باید با درخواست و خیلی نرم جلو رفت.

من درخواست هم دادم گفتن حداقل باید 50 نفر بخوان امضا جمع بشه

اونم منطقه ویلایی کلا 20 نفر جمع شد گفتن نمیشه

6 ساعت قبل، mrp7 گفته است:

نمیدونم، اگر باکس فیبر مخابرات در خیابون یا کوچه شما نصب شده باید برید مخابرات منطقه و درخواست سرویس تانوما بدید حالا شرایطش را خودشون باید بگن.
برای من 2 سال پیش انجام دادن خودشون فیبر کشی کردن ولی 4 تا مشترک از ساختمون میخواست.

 منطقه مون که هیچ  تو کل شهر هم پیدا نکردم

فقط یک جا میدن اونم چون شهرکه خودشون کاراشو انجام دادن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...